Vervelende verkooptactiek bij Seats and Sofa's: toegestaan?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 53.778 views

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dit klinkt vooral heel erg Amerikaans, het is daar dan ook doorgaans heel normaal om random prijzen te verzinnen of zelfs onder de prijs te gaan zitten om maar een sale te bewerkstelligen.

Ik zou in dit geval vooral niet meer naar S&S gaan, je gaat daar heen met een wens/zoektocht en komt terug met een slecht gevoel... niet iets waar je nou graag vaak mee te maken hebt lijkt me.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

En dan vind men het gek dat er steeds minder mensen naar de meubel boulevards komen.

Ik koop zoveel mogelijk bij de IKEA of de Jysk. Dezelfde prijs voor iedereen, duidelijk aangegeven, en kwaliteitsfalen kunnen ze zich bijna niet veroorloven met de enorme aantallen die ervan verkocht worden.

Daarnaast, als je bij zo'n zaak een probleem hebt, dan sta je binnen 20 minuten buiten met een nieuw product. Bij een "echte" meubelzaak mag je eerst een paar weken touwtrekken over wiens schuld het is, en daarna word je alsnog afgescheept met een "net niet" oplossing.

Dan maar eenheidsworst, maar een stuk minder kopzorgen!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Jeroenneman schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:28:
En dan vind men het gek dat er steeds minder mensen naar de meubel boulevards komen.

Ik koop zoveel mogelijk bij de IKEA of de Jysk. Dezelfde prijs voor iedereen, duidelijk aangegeven, en kwaliteitsfalen kunnen ze zich bijna niet veroorloven met de enorme aantallen die ervan verkocht worden.

Daarnaast, als je bij zo'n zaak een probleem hebt, dan sta je binnen 20 minuten buiten met een nieuw product. Bij een "echte" meubelzaak mag je eerst een paar weken touwtrekken over wiens schuld het is, en daarna word je alsnog afgescheept met een "net niet" oplossing.

Dan maar eenheidsworst, maar een stuk minder kopzorgen!
Ook bij een Ikea kan je een mooi prijsje krijgen ;)

Er zit hier echt om de hoek een S&S en zie er amper auto's staan. Mega grote borden met aanbiedingen wat eigenlijk al niet kan. Alleen hierdoor al ga ik er niet naar toe.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:09:
Ik vind het niet geheel eerlijk om dit volledig naar de consument toe te schuiven. Niet iedereen is even welbespraakt en assertief ;)
Misschien rot om te zeggen, maar daar kunnen wij 'verstandige mensen' niks aan doen toch? Diezelfde mensen worden opgelicht bij de AH en de autoverkoper. Waarschijnlijk ook bij marktplaats transacties en bij de groentewinkel.

Dat is hetzelfde als McDonalds verbieden omdat ze vet eten verkopen, het is aan de consument om enigszins op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben vroeger ook een keer terecht gekomen bij S&S. nou dat was mijn laatste keer. Ik kreeg zo'n gen**id gevoel.
Je komt voor een bank ad € 599. prachtig maar wacht even. De stof is wel erg dun (je weet dat je gewoon binnen paar jaar erdoor gaat) dus we wilden een andere stof. Prima en ja hoor € 1.099 kwam de bank. Nou ik heb die man vriendelijk bedankt voor zijn informatie en we zijn weggegaan.
Ik weigerde het om voor een extra lapje stof daar € 500,00 voor te gaan betalen (ook nog gevraagd of er een goud randje bij kwam voor dat geld).
Dat doet mij denken aan het verhaal met de keuken van Keukenconcurrent. Standaard keukenblokje voor € 1.599,00, maar niet eens in de standaard kleur wit, nee in geel en paars. Wilde je wit, kwam de keuken op € 2.599,00.

Echt ben zo klaar met zulke zaken. Je weet gewoon vantevoren dat je gepakt wordt waar je bij staat en deze techniek ben ik echt klaar mee. Ga dan wel naar Ikea. Mocht het daar niet goed zitten kan je zelf altijd nog gaan klussen en dan vaak heb je een topoplossing. Genoeg gedaan met meubels van Ikea. Gewoon beetje zelf gaan timmeren en dan zit het vaak een stuk beter en steviger.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:37
Voor diegenen die naar een Ikea bank kijken, kijk ook even naar de Duitse prijzen, zit nogal eens verschil in met NL. Gewoon de nl/nl in het URL vervangen door de/de.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Was er niet een Tweaker die z'n keuken bij de Poolse IKEA had gehaald omdat dat flink scheelde met de NLse IKEA ? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:37
Kennis van me heeft dat inderdaad gedaan, maar het huis waar de betreffende keuken geplaatst is is in de Harz, dus dat maakt het iets logischer. Wij hebben onze halve keuken in Dld gehaald, de andere helft in NL. Per onderdeel hebben je gekeken wat waar goedkoper was, scheelde paar honderd Euro.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:25
Ik vraag mij af wanneer iemand een topic gaat aanmaken over Jetcars..
Iedereen weet toch nu wel dat Seats and Sofa's er een potje van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 11:34

Metalfreak

Hoije woh!

Precies de ervaring die ik had met Seats & Sofa's ooit, maar ik ben er weer hard naar buiten gerend en heb gezworen er nooit meer te kopen, al delen ze er banken gratis uit. Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet hoe zo'n zaak nog steeds kan bestaan. Uiteindelijk toen een showmodel bij Goossens gekocht en 11 jaar later is die nog steeds in goede staat.

Wat ik mij trouwens afvraag: de mensen die er werken, zijn die ook trots op hun werk? Dat vroeg ik mij ook al eens af bij een filiaal van Brugman.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:59

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ach, lokkertjes zie je overal :P
Ook met mijn trouwpak gehad, op een trouwbeurs een foldertje met "compleet 3-delig maatpak" voor bedrag X gezien. Vervolgens gaan kijken, en toen kregen we het staaltje waar de stofkeuzes voor die prijs in zaten. Waren er 15 ofzo, waarvan er 14 type stoffige-wiskundeleraar waren (beige/bruin/groen geribde stof). Stofje aangepast naar keuze en voila er kwam €400 bovenop :')

Uiteindelijk stropdas + maatoverhemd + pochet + manchetknopen er gratis bij gekregen, maar maatwerk-winkels doen alles om je naar binnen te krijgen, want je bent niet snel geneigd om weer weg te gaan.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Metalfreak schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:21:

Wat ik mij trouwens afvraag: de mensen die er werken, zijn die ook trots op hun werk? Dat vroeg ik mij ook al eens af bij een filiaal van Brugman.
Je hebt mensen die het niets boeit om zo zaken te doen. Je hebt ook mensen die het maar doen maar niet leuk vinden. Het is of op die manier omgaan met je klanten of geen baan meer hebben. Genoeg mensen die het dan maar doen omdat het moet van het bedrijf, niet dat ze het leuk vinden.

Ik ken iemand die bij een niet te nader noemen telco gewerkt heeft en de klant 4x nee moest laten zeggen op een aanbieding van een verzekering. Als je na 2x nee zeggen niet nog 2x door ging kreeg je op je kop van de manager. Hij vond het echt niet leuk om zo lang door te drammen, maar het was of dat, of geen werk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Kheos schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:09:
[...]

dus niet omgekeerd? :o
klant is koning, toch?

zoiets heb ik nog nooit gehoord; die grapjas had onmiddelijk een klacht aan z'n broek, hij en z'n baas een heel vervelend gesprek met mij, en ik 's avonds een drukke tijd achter m'n pc, overal reviews nalaten...
Denk je dat die onder zal zijn of überhaupt met je in gesprek zou willen? Die toko doet zo min mogelijk/niet aan after sales. Heb je een klacht dat wordt afgeserveerd en weggejaagd, schijnbaar werkt dat best goed, want ze weten dat toch niemand juridische stappen onderneemt voor een budgetbank.

Ik ben er (helaas) één keer geweest, niks kunnen vinden, werd toen achtervolgt door de verkoper tot aan de auto. Dat ik niks interessants had gezien vond hij vreemd, maar ik mocht opeens elke bank voor de helft meenemen met een gratis keukenset. Na een tweede aangegeven te hebben dat geen interesse had bleef hij vervelend doordrammen, ik heb hem verzocht een paar passen achteruit te zetten als hij niet onder de auto wilde komen, dat snapte ie wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:08
dat achter je aan lopen bij het verlaten van de winkel herken ik, bah wat een nare tactiek ik was woest!
het had op mijn moeder helaas wel effect en die kocht de bank.. ze durfde geen nee meer te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:22
Is het illegaal? Nee, maar ze bereiken er wel mee dat ze een slechte naam krijgen en dus minder potentiële klanten.
Hoe ze dan toch open blijven? Als ze elke maand een paar banken verkopen voor de start prijs dan blijven ze gewoon open.
Want als je ziet hoeveel eraf kan en dan toch nog winst maken dan is de volle mep wel een zeer lekkere winst.

Het leuke is dat dit soort toko's je gaan vertellen dat je bij hun wel echte service krijgt en bij bedrijven zoals Ikea niet.
Er zijn wel winkels op de woonboulevard die service leveren maar die zijn zelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ThinkPadd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 14:23:
Was er niet een Tweaker die z'n keuken bij de Poolse IKEA had gehaald omdat dat flink scheelde met de NLse IKEA ? :D
ja dat was johnwoo , johnwoo in "Jellabie's crib!"

[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 16-08-2016 00:01 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:27
Katerin schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:05:
dat achter je aan lopen bij het verlaten van de winkel herken ik, bah wat een nare tactiek ik was woest!
het had op mijn moeder helaas wel effect en die kocht de bank.. ze durfde geen nee meer te zeggen.
Ik snap je volkomen dat je woest was; zou ik ook zijn. Maar het is ook wel een beetje de fout van je moeder, niet? Geen nee durven zeggen bij dit soort aankopen is op z'n minst vreemd vind ik persoonlijk. Klinkt een beetje als onder bedreiging geld moeten afstaan, maar dan zonder dreiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:08
barrymossel schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:15:
[...]

Ik snap je volkomen dat je woest was; zou ik ook zijn. Maar het is ook wel een beetje de fout van je moeder, niet? Geen nee durven zeggen bij dit soort aankopen is op z'n minst vreemd vind ik persoonlijk. Klinkt een beetje als onder bedreiging geld moeten afstaan, maar dan zonder dreiging.
ooh ja absoluut, maar dat hij het lef had om een vrouw zo stalkerig te achtervolgend maakt mij boos.
Dat mijn moeder zo dom is om er mee in te stemmen is haar fout. En een man die niet weg wil gaan zonder dat je die mooie bank koopt is toch aardig een bedreiging als vrouw van 165 en 40 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:27
Katerin schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:40:
[...]

ooh ja absoluut, maar dat hij het lef had om een vrouw zo stalkerig te achtervolgend maakt mij boos.
Dat mijn moeder zo dom is om er mee in te stemmen is haar fout. En een man die niet weg wil gaan zonder dat je die mooie bank koopt is toch aardig een bedreiging als vrouw van 165 en 40 kg.
165 is inderdaad aardig oud ;)

Maar ik snap je punt hoor. Ik denk dat wanneer mij(n moeder) dit zou overkomen ik wel even verhaal zou gaan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:05
Wat heeft het geslacht daarmee te maken? :?
Wat nu als het een grote, bonkige vrouwelijke verkoopster is tegenover een opaatje van 165 en 40 kg? Is het dan wel acceptabel?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:43
Mooi oud topic.
Gister ook voor een bank geweest en blijkbaar trek die Seats en Sofa's toch een hoop mensen binnen want het was de drukste winkel. Alle stoffen zijn mogelijk, heel rek vol. Vervolgens leek mij die actie bank wel leuk dus hij rekenen en rekenen op een wit A4'tje want die aanbieding gold ook voor mij! Uiteindelijk was die bank uit de actie in een kleiner formaat ruim 300 euro duurder omdat ik andere stof wilde. Toen ik aangaf dat dat volgens mij niet klopte werd hij boos en werden we bijna de winkel uit gestuurd en verfrommelde hij het A4'tje terwijl we wegliepen.

Scheelt de volgende keer weer een winkel binnenstappen. Verbaas me erover dat zoveel jaar later die zaak nog bestaat. Zag vanuit mijn ooghoek bij de balie een scherm waarom de topverkopers (in marge!) en filialen realtime werden getoond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:18:
Uiteindelijk was die bank uit de actie in een kleiner formaat ruim 300 euro duurder omdat ik andere stof wilde. Toen ik aangaf dat dat volgens mij niet klopte werd hij boos en werden we bijna de winkel uit gestuurd en verfrommelde hij het A4'tje terwijl we wegliepen.
Waarom zou dat niet kloppen?

Ze adverteren toch met een model bank en type stof? Die gaan voor de prijs uit de folder. Wil jij iets anders, dan moet je bijbetalen.
Dat is toch logisch en overal zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:43
@Coritchando Bij (alle) andere meubelzaken kon ik gewoon uit een staalboek kiezen zonder meer kosten. Maar stel dat het dan alsnog zou kloppen, dan hoef je me nog niet weg te sturen maar ga je naar alternatieven kijken. Tenminste, dat zou ik doen als verkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Zoals ook in de topicwaarschuwing staat is dit topic niet bedoeld voor eigen ervaringen met meubelzaken. Aangezien ik er van uit ga dat het probleem van de TS is opgelost na bijna een jaar, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor algemene ervaringen met meubelzaken. Blijf on-topic en richt je op de vragen in de topicstart.