Vervelende verkooptactiek bij Seats and Sofa's: toegestaan?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 53.611 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Hey Tweakers,

Ik heb net al even gezocht naar ervaringen op internet en op Tweakers, nou bestaat er wel een topic maar die stamt uit 2012, evenals de meeste reviews op internet.

Ik zal even uitleggen waarom ik nieuwschierig naar jullie ervaringen ben..

Vandaag ben ik met mijn vriendin naar een filiaal van Seats & Sofa's geweest, natuurlijk omdat wij op zoek zijn naar een nieuwe bank voor onze woning. Aangezien wij niet van plan zijn om hier meer dan 4 jaar te wonen willen wij wel een beetje op ons budget letten (>800 euro)

De eerste indruk van de zaak was al apart, het feit dat er nergens prijzen genoemd werden en er boekjes gegeven werden waarin je de prijzen kon opzoeken vond ik apart. Wat ik wel weer 'cool' vond was hoe je alle banken kon customizen qua kleuren en materialen.

Toen viel het me op dat de prijzen in de winkel totaal niet overeen kwamen met de prijzen in de folder. In de folder (klikkie) staan sommige banken voor enorm lage prijzen aangegeven, deze waren in de winkel bijna 3-4 keer zo duur.

Nou goed. Een van de medewerkers sprak ons aan om een verhaaltje te doen, wij gaven aan waar we naar op zoek waren en de medewerker wees ons de winkel door. In principe een 'aardige' gast, maar overduidelijke (vieze) verkooptaktieken. Alle punten die op internet genoemd werden over deze zaak kwamen in het gesprek naar boven. 'Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar dit is wel erg slechte stof. Beter betaal je 200 euro extra voor een betere stof die veel langer meegaat' etc. etc.

Verder de winkel doorgelopen en uiteindelijk wel een bank in de uitverkoophoek tegengekomen die voor €600,- weg kon. (Dit model) helaas was deze bank 3 meter 10 breed en pastte deze niet in onze woonkamer. (De woonkamer heeft een L-Vorm en afstand van muur tot buiten-deur is 3 meter 1)

Wij bedankten de verkoper en gaven aan dat wij thuis even gingen hermeten om te kijken of die bank eventueel toch zou kunnen passen en als het zou passen we wel even terug zouden komen.

Vervolgens veranderde de houding van de verkoper compleet, van semi-klantvriendelijk naar aggresieve verkooptechnieken. Hij kwam aan met een 'Ken je het BBL busje? Het be back later busje? Niet? Nee want die bestaat niet, dat is bullshit. Mensen die dat zeggen komen nooit terug. Dus zeg maar gewoon wat het was, was het de prijs?'

Dit houd natuurlijk in dat we nog een flink stuk van de prijs hadden kunnen afpraten, maar de manier waarop stond mij absoluut niet aan. Vooral niet aangezien de prijs mij in de eerste instantie niet eens afschrok, puur het feit dat de bank gewoonweg niet past en ik even moest kijken of het op een of andere manier toch zou lukken. Nu snap ik dat dit wel een standaard zin is om er vandoor te gaan, maar ik had de verkoper in het begin al aangegeven dat 3 meter breed de limiet is.

Dus in het kort wat dingen die mij opvielen;
  • De winkel hanteert geen vaste prijzen. De aanbiedingen/prijzen fluctueren per dag.
  • Er is geen vaste prijs, afdingen kan tot in de eeuwigheid. Per klant dus een andere prijs voor een identiek product.
  • Op de sites staat aangegeven 'Direct uit voorraad leverbaar' terwijl in werkelijkheid alle banken 8 tot 16 weken levertijd hebben.
  • Personeel is redelijk vriendelijk tot ze merken dat je weggaat.
  • Personeel probeert erg op de naiviteit en onzekerheid van de klant in te spelen
  • Op de site staat aangegeven dat er een 11 delig pakket meegegeven wordt terwijl dit in werkelijkheid helemaal niet bij de modellen meegegeven wordt waar dit bij vermeld staat
  • Personeel geeft bij elke klant aan dat de goedkope stof niet deugt.
Wat ik me dan afvraag - mogen deze praktijken legaal gezien wel? Is dit een of ander grijs gebied in de wet?

Er is toch zeker sprake van misleiding. Verder geven de medewerkers bij elke klant aan dat de 'goedkope' uitvoering niet deugd en snel (binnen een half jaar á jaar) kapot zal gaan. Volgens mij hebben wij in Nederland gewoon garantie en mocht de bank binnen die tijd kapot gaan dat er gewoon gratis een vervangend product/reparatie uitgevoerd moet worden. Wat me stoort is dat de medewerkers dus ook aangeven dat ze een product verkopen dat niet deugd. Mag dit?

Verder het geval van de wisselende prijzen per persoon. Mag dit? Stel persoon A koopt bank Y voor 500 euro. Dezelfde middag komt persoon B en die koopt bank Y voor 850 euro. Dan is persoon B toch opgelicht? Of zie ik dit verkeerd.

Ook staat de folder vol met lokkertjes die in werkelijkheid niet waar zijn. De prijzen in de folder zijn niet de prijzen in de winkel. Sommige modellen die bestaan helemaal niet, en andere producten zijn veel kleiner dan op de foto's.

Wat vinden jullie?
En boven alles - levert deze zaak inmiddels kwalitatief goede banken? Waar moet ik op letten? Wat zijn de goede modellen en de minder goede modellen? Of kan ik beter deze zaak volledig ontlopen.

[ Voor 1% gewijzigd door Valandin op 08-08-2016 23:17 . Reden: Spelfoutjes.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topictitel even aangepast. Het is niet de bedoeling om hier ervaringen met meubelaankoop te gaan bespreken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:58

Wokschotel

Op 6 wielen

Ja, alles wat je noemt is al lang bekend en mag. Waarom zou je een bank aan 2 verschillende personen niet voor 2 verschillende prijzen mogen verkopen? Waarom zou personeel niet mogen proberen om duurdere stof te verkopen? Of het allemaal ethisch verantwoord is kun je wel je vraagtekens bij zetten maar zo werkt S&S. En blijkbaar zijn er genoeg mensen die daar intrappen. Wil je meer vergelijkbare verhalen en meer achtergrond over de kwaliteit kijk dan eens op https://radar.avrotros.nl...ewtopic.php?t=122580&f=14

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dat is in 1 zin samen te vatten: dit is handel. En degene die het spel het beste speelt heeft de beste prijs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 08:11

Ursamajor

Astrofotograaf

Ook ooit eens wezen kijken en kom er nooit meer terug. Mensen die op die manier handel drijven, doe ik geen zaken mee.
Ze komen op je af als vliegen op een drol en laten je geen moment met rust. Proberen woorden in je mond te leggen en inderdaad, als je weg gaat zijn ze niet meer zo vriendelijk.
Ik vind het bijzonder dat zo'n zaak nog bestaat.

Gadgets FTW!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:00

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Lang geleden eens binnen gelopen, puur om te kijken. Tot op de parkeerplaats liep de verkoper mee naar buiten. Stapte nog net niet mee in de auto. We moesten en zouden een bank kopen.

Niet mee zitten, spread the word, voor zover iemand deze zaak nog niet kent.

En... je kunt er ook om lachen :) Dumpert link

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:54
Was je toevallig ook een winnaar? Die kreeg ik 8x naar mn hoofd geslingerd toen wij er waren.
Weet verder nog dat de prijs van 2200 tot uiteindelijk ongeveer 800 omlaag werd gebracht omdat we de bank niet wilden. Uit beleefdheid bleven we toen zitten, dat doen we dus ook niet meer. Telkens ging die vent ook weg om met zijn leidinggevende te overleggen (die wrrs niet eens bestond).

Die agressieve verkoopstijl bij weggaan herken ik ook heel erg. Verbaas me overigens wel dat de zaak nog bestaat, mensen kopen er blijkbaar toch nog.

En om op je laatste vraag terug te komen, beter ontlopen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:00
Tsja, niet verrassend dit. Ga maar eens een keuken kopen. Of een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roydie13
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-08 13:58
Herkenbaar verhaal, maar je kan er zo ook je voordeel uit halen. Als je op voorhand weet dat ze bij S&S op deze manier te werk gaan moet je gewoon het spelletje meespelen.

Zo heb ik ook een bank van 'eigenlijk' 1600 euro naar 450 euro op de kop weten te tikken. De bank heb ik intussen bijna 7 jaar en ziet er nog prima uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Valandin schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 23:10:
'Ken je het BBL busje? Het be back later busje? Niet? Nee want die bestaat niet, dat is bullshit. Mensen die dat zeggen komen nooit terug. Dus zeg maar gewoon wat het was, was het de prijs?'
:F

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Reden te meer om dat soort zaken te mijden :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:08

Kheos

FP ProMod
Roydie13 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:50:
Zo heb ik ook een bank van 'eigenlijk' 1600 euro naar 450 euro op de kop weten te tikken. De bank heb ik intussen bijna 7 jaar en ziet er nog prima uit.
of je hebt een bank van eigenlijk 450 euro (of nog minder) voor 450 euro op de kop weten te tikken.
als het verschil zo groot is, slaat de geadverteerde prijs helemaal nergens op. kunnen ze er net zo goed 1 miljoen euro op plakken en speciaal voor jou, want je bent zo'n winnaar en het is net vandaag - hoe toevallig - de laatste dag van een wel heel speciale actie en het is de laatste van z'n soort dus ze willen er wel graag vanaf enzovoort enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Kheos schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:59:
[...]

of je hebt een bank van eigenlijk 450 euro (of nog minder) voor 450 euro op de kop weten te tikken.
als het verschil zo groot is, slaat de geadverteerde prijs helemaal nergens op. kunnen ze er net zo goed 1 miljoen euro op plakken en speciaal voor jou, want je bent zo'n winnaar en het is net vandaag - hoe toevallig - de laatste dag van een wel heel speciale actie en het is de laatste van z'n soort dus ze willen er wel graag vanaf enzovoort enzovoort.
Dat is dus wat ik bedoel.

Ik snap natuurlijk wel dat het verkooptechnieken zijn, maar als ik een auto of een keuken koop kan ik niet een auto die voor 100.000 aangeboden staat voor 10.000 kopen.

Het hele probleem is dat de werkelijke verkoopprijs volledig onbekend is voor de consument. Je moet dus maar gokken of je een goede prijs betaald.

[ Voor 3% gewijzigd door Valandin op 09-08-2016 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:03
De stijl doet me erg denken aan de keukenboeren uit Kaatsheuvel(Mandemakers en co).

Als je uit jezelf niet assertief bent wordt je geslacht en ga je met een veelste te duur betaalde product naar huis. Even met de baas overleggen is de bekendste smoes om je om de tuin te leiden. Het mag helaas allemaal maar ik zou ver weg blijven van deze toko's. Ze verdienen het niet om te bestaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:28
Hallo.... Het is seats en sofa's... Wegwezen daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Even een paar willekeurige quotes erbij pakken....
'Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar dit is wel erg slechte stof. Beter betaal je 200 euro extra voor een betere stof die veel langer meegaat' etc. etc.
(...)
Verder geven de medewerkers bij elke klant aan dat de 'goedkope' uitvoering niet deugd en snel (binnen een half jaar á jaar) kapot zal gaan. Volgens mij hebben wij in Nederland gewoon garantie en mocht de bank binnen die tijd kapot gaan dat er gewoon gratis een vervangend product/reparatie uitgevoerd moet worden. Wat me stoort is dat de medewerkers dus ook aangeven dat ze een product verkopen dat niet deugd. Mag dit?
Je kunt in ieder geval niet zeggen dat ze je niet gewaarschuwd hebben voor de slechte kwaliteit :P . Ja, uiteraard heb je recht op een goed product, maar veelal maken dit soort bedrijven gebruik van het verschil tussen recht hebben en recht krijgen.
Vervolgens veranderde de houding van de verkoper compleet, van semi-klantvriendelijk naar aggresieve verkooptechnieken.
Goh, een verkoper die iets wil verkopen... Je verwacht het niet ;)
Verder het geval van de wisselende prijzen per persoon. Mag dit? Stel persoon A koopt bank Y voor 500 euro. Dezelfde middag komt persoon B en die koopt bank Y voor 850 euro. Dan is persoon B toch opgelicht? Of zie ik dit verkeerd.
Hier volg ik je even niet? Persoon B koopt willens en wetens voor 850euro een bank, is daar prima te tevreden mee en wordt niets wijs gemaakt wat niet klopt? Hoezo zou dit oplichting zijn?
En boven alles - levert deze zaak inmiddels kwalitatief goede banken? Waar moet ik op letten? Wat zijn de goede modellen en de minder goede modellen? Of kan ik beter deze zaak volledig ontlopen.
Ach, kwaliteit voor het bedrag wat je ervoor betaald is veelal ok-ish.... Als ik het zo mag verwoorden: Ikea-achtig. Zelfde orde van grootte qua budget, zelfde orde van grootte qua kwaliteit. Wel een stuk minder qua service / verkoop, maar dat had je al gemerkt ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brandts
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-08 19:05
Valandin schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:02:
[...]

Dat is dus wat ik bedoel.

Ik snap natuurlijk wel dat het verkooptechnieken zijn, maar als ik een auto of een keuken koop kan ik niet een auto die voor 100.000 aangeboden staat voor 10.000 kopen.
Bij keukens werkt het net zo. Al voordat je de onderhandelingen begonnen bent zakt de "prijs" van 15.000 euro naar 8000 omdat jij zo speciaal bent. Als je daadwerkelijk die 8000 betaalt kan ik je garanderen dat je teveel betaald hebt. Helaas werkt het bij S&S met banken net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydie13
Kheos schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:59:
[...]

Ja je hebt zeker een punt, hun geadverteerde prijzen slaan helemaal nergens op en daar moet je ook niet van uit gaan. Uiteraard zullen ze altijd nog winst maken ondanks de 'mega uber super kortingen' die ze 'speciaal vandaag' hebben kunnen geven..dat besef ik mij ook wel.

Echter feit blijft dat ik nu al dik 7 jaar een bank heb die kwalitatief goed is voor een prima prijs.

Verder vind ik het ook echt een ballenwinkel hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-08 19:05
Roydie13 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:06:
[...]

Ja je hebt zeker een punt, hun geadverteerde prijzen slaan helemaal nergens op en daar moet je ook niet van uit gaan. Uiteraard zullen ze altijd nog winst maken ondanks de 'mega uber super kortingen' die ze 'speciaal vandaag' hebben kunnen geven..dat besef ik mij ook wel.

Echter feit blijft dat ik nu al dik 7 jaar een bank heb die kwalitatief goed is voor een prima prijs.

Uiteindelijk is dat natuurlijk wel waar het om gaat. Je koopt een bank voor X euro en jij bent tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding. Jij hebt dus een goede deal gedaan want voor je gevoel heb je een goede aankoop gedaan. Dat S&S misschien wel 300 euro winst heeft gemaakt op die bank en die bank misschien ook wel voor 200 euro had weggedaan boeit jou natuurlijk verder niet.

Dus voor de TS. Als jij die bank toch wil kopen en jij vindt het een mooi bedrag voor die bank, zou ik zeggen, waarom niet? En mocht je twijfelen en ergens anders een bank zien die je beter bevalt moet je het niet doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Brandts op 09-08-2016 09:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:08
Wij waren er een paar maanden geleden ook geweest. Met name omdat je dus zelf een bank helemaal naar wens kunt aanpassen, en dat klopt ook. Ik had verder nog niet eerder over Seats and Sofas gelezen. De verkoper was inderdaad redelijk opdringerig, maar nog niet echt vervelend. Meer van 'ik ben je beste vriend die je aan een bank wil helpen'. Na zeker een half uur zoeken met de verkoper naar een bank die bij ons paste kwamen we uit bij de prijs. Hij ging dit nakijken omdat we een bepaalde stof wilde en tweezits met een eiland. Hij kwam terug met een prijs van €1600,-. Ik zeg dat is helaas teveel, €1000 is ons budget (had ik eigenlijk niet moeten zeggen).

Hij zegt als ik hem nou uit Duitsland laat komen betaal je alweer minder, de actie van de huishoud spullen haal ik er ook voor je af en uiteindelijk kwam hij op €1100,-. Na lang twijfelen ben ik uiteindelijk toch akkoord gegaan. We stapten eigenlijk dik tevreden de winkel uit, want ik heb zoveel van de prijs af kunnen krijgen. Totdat ik dus ging kijken op internet..toen voelde ik mij echt opgelicht. Maargoed, annuleren kon wel maar dan betaal je 30% van het gehele bedrag ofzo.

Uiteindelijk 16 weken moeten wachten, maar hij staat er inmiddels. Kwaliteit is prima zover ik kan zien, hij zit goed en het is ook uiteindelijk wat we wilde. Of de bank daadwerkelijk €1100,- kost zal altijd een raadsel blijven. Ik ga er de volgende keer iedergeval nooit meer naar toe.

Ook als je gebruik wilt maken van hun garantie, moet je de bank in de originele verpakking mee nemen naar de winkel. Zoals hun het verpakken is dat echt onmogelijk! Ook als de bank binnen is moet deze binnen twee werkdagen worden opgehaald anders krijg je een boete. Echt van die vieze manieren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Roydie13 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:06:
[...]

hey, ik wil je bank helemaal niet afkraken en ik ben blij dat je er al 7 jaar heerlijk op zit; ik ben zeker dat je 450 een goede prijs vond voor die bank en dat je allebei (verkoper en koper) blij naar huis bent gegaan en die nacht heerlijk hebt geslapen.
ik vind persoonlijk gewoon niet dat je kunt zeggen dat je "een bank van 'eigenlijk' 1600 euro naar 450 euro op de kop hebt weten te tikken." want die bank was helemaal nooit 1600. van 600 naar 450? sure, leuke deal. 25% korting, klinkt goed.
van 1600 naar 450? da's zo'n 72% korting, voor een (met alle respect) doodgewone klant?
dat krijg je nergens, tenzij de bank in kwestie in brand staat, of gebruik is als moordwapen door een drugsverslaafd psychopaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:48
Natuurlijk zijn dit verkooptechnieken en helaas mag dat. Persoonlijk zou ik aggressief worden van agressieve verkopers. Ben dus ook bewust niet naar Seats & Sofas gegaan, was waarschijnlijk ruzie geworden.

De lokkertjes in de folders zijn volgens mij wat meer grijs gebied. De banken moeten ook daadwerkelijk in getoonde uitvoering geleverd worden voor de genoemde prijs met bijbehorende aanbieding. Als dat niet gebeurt kun je volgens mij wel eisen dat ze deze leveren. Echter ben ik bang dat ze wel kunnen zeggen dat die uitvoering uitverkocht is. Is dat bij iedere aanbieding in elke folder het geval, dan is het aantoonbaar misleiding, maar moet dit wel bij de Reclame Code Commissie behandeld worden als zodanig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08 20:57
_O- _O- het BBL Busje _O-

(op het moment dat een verkoper dat tegen mij had gezegd, zou ik zeggen, het was de asociale verkoper met een grote mond maar goed...)
die verkoper heeft de bus in ieders geval gemist :D

Verder zou ik met zo'n ervaring geen voet meer in de winkel zetten, de kwaliteit van de banken is dan al helemaal niet meer belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydie13
Kheos schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:17:
[...]

hey, ik wil je bank helemaal niet afkraken en ik ben blij dat je er al 7 jaar heerlijk op zit; ik ben zeker dat je 450 een goede prijs vond voor die bank en dat je allebei (verkoper en koper) blij naar huis bent gegaan en die nacht heerlijk hebt geslapen.
ik vind persoonlijk gewoon niet dat je kunt zeggen dat je "een bank van 'eigenlijk' 1600 euro naar 450 euro op de kop hebt weten te tikken." want die bank was helemaal nooit 1600. van 600 naar 450? sure, leuke deal. 25% korting, klinkt goed.
van 1600 naar 450? da's zo'n 72% korting, voor een (met alle respect) doodgewone klant?
dat krijg je nergens, tenzij de bank in kwestie in brand staat, of gebruik is als moordwapen door een drugsverslaafd psychopaat.
Misschien heb ik het wat verkeerd verwoord, ik zal het nog eens speciaal voor jou proberen }:O

Ik snap ook uiteraard wel dat die bank eigenlijk nooit 1600 zou moeten kosten, ze proberen je gewoon keihard te naaien. Het geeft precies de debiele verkoop technieken weer van S&S Stel ik had die bank voor 1600 gekocht..dan was ik niet goed snik geweest, maar met de voorkennis van de verkooptechnieken die ze gebruiken heb ik uiteindelijk de bank voor een prima prijs gekregen.

Moraal van mijn verhaal is dan ook: je kan prima banken krijgen bij S&S voor een prima prijs, maar weet gewoon dat als je de winkel binnen stapt ze je proberen te naaien. Gebruik die kennis tegen ze en druk de prijs van je bank omlaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Paar jaar geleden ook bij deze toko geweest, redelijk naief nog na de koop van ons eerste huis, maar op de een of andere manier hadden wij gelijk een slecht gevoel. Achteraf blij dat ik niet in zee gegaan ben met deze club, want voor een paar 100 meer heb je vaak een degelijke bank met prima advies, die altijd thuisbezorgd wordt en geen gekke garantieregels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Alleen al om dit soort ervaringen zou ik met het grootste plezier naar dit soort winkels gaan! Heerlijk. Eens zien wie het beste toneelspelletje kan spelen. Woeha. *O*
(er iets kopen is natuurlijk een ander verhaal)

En ja, al zo vaak meegemaakt. Bij keukenboer, sanitairboer, tegeltoko, meubelzaak, automobielmaffia, etc. :(

Waarom denk je dat mensen steeds meer zaken online kopen? Welnu, het wordt tijd dat de GlaPaJo's een ander vak gaan kiezen. Als je al van 'vak' kunt spreken... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 09-08-2016 09:41 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hey Tweakers,

Ik heb net al even gezocht naar ervaringen op internet en op Tweakers, nou bestaat er wel een topic maar die stamt uit 2012, evenals de meeste reviews op internet.

Ik zal even uitleggen waarom ik nieuwschierig naar jullie ervaringen ben..

Vandaag ben ik met mijn vriendin naar een filiaal van Seats & Sofa's geweest, natuurlijk omdat wij op zoek zijn naar een nieuwe bank voor onze woning. Aangezien wij niet van plan zijn om hier meer dan 4 jaar te wonen willen wij wel een beetje op ons budget letten (>800 euro)

De eerste indruk van de zaak was al apart, het feit dat er nergens prijzen genoemd werden en er boekjes gegeven werden waarin je de prijzen kon opzoeken vond ik apart. Wat ik wel weer 'cool' vond was hoe je alle banken kon customizen qua kleuren en materialen.

Toen viel het me op dat de prijzen in de winkel totaal niet overeen kwamen met de prijzen in de folder. In de folder (klikkie) staan sommige banken voor enorm lage prijzen aangegeven, deze waren in de winkel bijna 3-4 keer zo duur.

Nou goed. Een van de medewerkers sprak ons aan om een verhaaltje te doen, wij gaven aan waar we naar op zoek waren en de medewerker wees ons de winkel door. In principe een 'aardige' gast, maar overduidelijke (vieze) verkooptaktieken. Alle punten die op internet genoemd werden over deze zaak kwamen in het gesprek naar boven. 'Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar dit is wel erg slechte stof. Beter betaal je 200 euro extra voor een betere stof die veel langer meegaat' etc. etc.

Verder de winkel doorgelopen en uiteindelijk wel een bank in de uitverkoophoek tegengekomen die voor €600,- weg kon. (Dit model) helaas was deze bank 3 meter 10 breed en pastte deze niet in onze woonkamer. (De woonkamer heeft een L-Vorm en afstand van muur tot buiten-deur is 3 meter 1)

Wij bedankten de verkoper en gaven aan dat wij thuis even gingen hermeten om te kijken of die bank eventueel toch zou kunnen passen en als het zou passen we wel even terug zouden komen.

Vervolgens veranderde de houding van de verkoper compleet, van semi-klantvriendelijk naar aggresieve verkooptechnieken. Hij kwam aan met een 'Ken je het BBL busje? Het be back later busje? Niet? Nee want die bestaat niet, dat is bullshit. Mensen die dat zeggen komen nooit terug. Dus zeg maar gewoon wat het was, was het de prijs?'

Dit houd natuurlijk in dat we nog een flink stuk van de prijs hadden kunnen afpraten, maar de manier waarop stond mij absoluut niet aan. Vooral niet aangezien de prijs mij in de eerste instantie niet eens afschrok, puur het feit dat de bank gewoonweg niet past en ik even moest kijken of het op een of andere manier toch zou lukken. Nu snap ik dat dit wel een standaard zin is om er vandoor te gaan, maar ik had de verkoper in het begin al aangegeven dat 3 meter breed de limiet is.

Dus in het kort wat dingen die mij opvielen;
  • De winkel hanteert geen vaste prijzen. De aanbiedingen/prijzen fluctueren per dag.
  • Er is geen vaste prijs, afdingen kan tot in de eeuwigheid. Per klant dus een andere prijs voor een identiek product.
  • Op de sites staat aangegeven 'Direct uit voorraad leverbaar' terwijl in werkelijkheid alle banken 8 tot 16 weken levertijd hebben.
  • Personeel is redelijk vriendelijk tot ze merken dat je weggaat.
  • Personeel probeert erg op de naiviteit en onzekerheid van de klant in te spelen
  • Op de site staat aangegeven dat er een 11 delig pakket meegegeven wordt terwijl dit in werkelijkheid helemaal niet bij de modellen meegegeven wordt waar dit bij vermeld staat
  • Personeel geeft bij elke klant aan dat de goedkope stof niet deugt.
Wat ik me dan afvraag - mogen deze praktijken legaal gezien wel? Is dit een of ander grijs gebied in de wet?

Er is toch zeker sprake van misleiding. Verder geven de medewerkers bij elke klant aan dat de 'goedkope' uitvoering niet deugd en snel (binnen een half jaar á jaar) kapot zal gaan. Volgens mij hebben wij in Nederland gewoon garantie en mocht de bank binnen die tijd kapot gaan dat er gewoon gratis een vervangend product/reparatie uitgevoerd moet worden. Wat me stoort is dat de medewerkers dus ook aangeven dat ze een product verkopen dat niet deugd. Mag dit?

Ook staat de folder vol met lokkertjes die in werkelijkheid niet waar zijn. De prijzen in de folder zijn niet de prijzen in de winkel. Sommige modellen die bestaan helemaal niet, en andere producten zijn veel kleiner dan op de foto's.

Wat vinden jullie?
Ik kan Trendhopper aanraden. Duidelijke prijzen en iedere bank is voor dezelfde prijs met veel verschillende soorten stof of leer samen te stellen. Ook erg nette verkopers. Kwaliteit is prima zover ik nu kan beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50

Wailing_Banshee

You're Next

<snip>

Wat vinden jullie?
Ik kan me niet meer herinneren hoe de aankoop van onze banken ging, want dat is ondertussen zo'n 15 jaar geleden (dus waarschijnlijk niet eens meer relevant voor deze tijd :p). Maar ik weet wel dat we die banken nog steeds hebben (2-zits en 3-zits) en dat ze er nog steeds erg goed uit zien. Niets uitgezakt, leer is nog net zo zwart als toen we hem kochten, geen slijtage plek te zien.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

ehtweak schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:35:
Als je al van 'vak' kunt spreken... ;)
Als je (het) goed doet, goed ontmoet en dan is verkoop zeker een vak waar je leuk en waardevol netwerk mee kunt opbouwen. De huidige verkopers, zeker bij dit soort bedrijven (duppie eerste rang) zijn veredelde magazijnmedewerkers (geen waardeoordeel). Hier kan de verkoper ook niets aan doen, hij is per toeval tot verkoper gepromoveerd. Nu moet hij dat compenseren met populaire oneliners, maar dit pakt verkeerd uit...

Aan TS: Negeer deze winkel en steek je energie in een zaak waar je wel 'goed' wordt geholpen. Een goede verkoper zal jullie helpen met het vinden van een mooie bank binnen jullie budget.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Bedankt voor het bezorgen van een glimlach op deze regenachtige dinsdagmorgen :)

De Seats 'n Sofas hier was niet veel anders. We gingen er heen om eens te kijken (waren er ook nog nooit eerder geweest). We hadden de sleutels van ons appartement nog niet en wisten dus de afmetingen ook nog niet goed. We hadden dus nog geen idee wat voor formaat bank we wilden hebben. Maar we wilden toch eens kijken wat een bank die we mooi vonden zou kosten.

We kwamen het pand binnen en werden bijna besprongen door de bloeddorstige verkopers. Er werd ons een catalogusmap in de handen gedrukt en de verkoper begon ons rond te leiden. We hadden een mooie bank gezien en gingen er even op zitten. Dit was voor de verkoper (die de hele tijd mee bleef lopen idd) blijkbaar een trigger om gelijk een offerteformulier te pakken. Ik zei dat ik nog niks wilde tekenen omdat we de afmetingen van het appartement nog niet eens wisten. Dat was geen punt, ik kon gewoon de offerte tekenen en dan moest ik maar terugkomen als ik de maten wist zodat ze de opstelling van de bank konden aanpassen. Euh WTF? 8)7

Een bank had ook geen prijs, nee er werd gewoon gevraagd wat je budget was. De verkoper leidde ons rond ("Is dit wat?") en liet ons een bank zien. Het ding moest €1800 kosten. We zeiden dat dit buiten ons budget was. Toen werd ons gevraagd wat ons budget was. Gezegd dat het ± €900 was. Toen konden we hem ook ineens voor die prijs krijgen :')

En natuurlijk was er net een speciale aanbieding ("alleen vandaag!") omdat er een nieuwe fabriek in Duitsland was geopend. En we konden er natuurlijk ook de 235-delige keukenapparatuur set bij krijgen.

Ik vind onderhandelen bij het kopen van een auto o.i.d. nooit zo'n probleem, maar de Seats 'n Sofas heeft naar mijn idee echt walgelijke verkooptechnieken, ik kom er nooit weer. M'n ouders hebben volgens mij wel een hoekbank van Seats 'n Sofas gehad. Die was na een jaar of 5 wel behoorlijk op. Het zitvlak was op meerdere plekken ingezakt en je voelde de veren zitten. Ook was de zwarte stof bijna paars geworden (verf verbleekt geraakt) door de zon.

Wel typisch dat de recensies maar weinig negatieve berichten bevatten.

TL;DR: Vermijd de Seats 'n Sofas en ga gewoon naar een fatsoenlijke zaak als Profijtmeubel o.i.d. waar je wel normaal wordt behandeld en in alle rust kunt kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 09-08-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:23
Miki schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:02:
De stijl doet me erg denken aan de keukenboeren uit Kaatsheuvel(Mandemakers en co).

Als je uit jezelf niet assertief bent wordt je geslacht en ga je met een veelste te duur betaalde product naar huis. Even met de baas overleggen is de bekendste smoes om je om de tuin te leiden. Het mag helaas allemaal maar ik zou ver weg blijven van deze toko's. Ze verdienen het niet om te bestaan.
Het kan natuurlijk ook dat ze inspelen op het volk hier.
Het maakt niet uit waar ik kom (waar ze duurdere spullen verkopen) overal proberen mensen wel geld van de prijs af te halen. Ik heb het nog net niet bij de supermarkt meegemaakt dat ze zeggen: ej coca cola 4 euro voor een 6 pack? Ik bied er 3 euro voor... Hoewel ook dit vast wel zal voorkomen.

Niet dat ik het met Seats and Sofa's eens ben (smerige zaak, met 0,0 kwaliteit spul, en in bovenstaand filmpje zie je al genoeg aan hoe de verkopers uitzien.. Stelletje boeven) maar hun gooien gewoon de prijs omhoog zodat de kortingszoekers hun korting krijgen :D

Is dit niet ook die keet waarbij je een scooter kreeg nadat je min 1000 euro oid had uitgegeven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Een vroegere buurvrouw van mij kocht juist altijd een bank bij S&S. Dit, omdat haar katten de gewoonte hadden om even flink hun nagels in haar bankstel te zetten.

Een dure bank zou daarom voor haar niet geschikt zijn. Zij kocht liever wat vaker een goedkope. Dan heb je ook wat vaker eens wat nieuws in je woonkamer. ;)

Zelf ben ik ooit één keer in die winkel geweest en heb toen besloten er nooit meer te komen. Wat een vreselijke winkel. Waarom ik het een vreselijke winkel vind, is al uitgebreid door iedereen hier aangehaald.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WoonSquare is een vergelijkbare winkel, zelfde soort verkopers, maar met iets betere kwaliteit meubels, naar het schijnt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08 16:43
Het ook exact zo'n probleem meegemaakt, zie in het krantje een hele mooie bank staan voor ongeveer 400 euro, precies de kleur en stof die ik zocht.

Dan besluit je om langs te gaan met de folder mee, kom bij de verkoper aan en laat hem het plaatje zien, en zegt ah ja deze! loop maar mee mevrouw en meneer, dus wij volgen die gozer de winkel door. Komen we bij de bank aan, maar er zit wel een andere stof op... dus ik wijs hem op het feit dat ik graag deze uit de folder wil, dus met zelfde stof en afmetingen. En wat er nu uit zijn mond kwam sloeg ik verbaasd van achterover, Meneer, het plaatje uit de folder en de prijs dat klopt niet, die prijs voor die bank is voor degene met de ''slechtste'' stof.. en deze stof op het plaatje kost eigenlijk veel duurder namelijk 1100 euro.

Dus ja sorry, beetje fout geadverteerd.

We hadden nog een bank gezien, en daar komt hij met EXACT hetzelfde verhaal aanzetten. Ja meneer die is niet de stof die voor deze prijs meekan, nee deze met die stof kost ook vele malen duurder.

Ik heb letterlijk gezegt dat ze enorme oplichters zijn, en mensen onder foute voorwenselen naar de winkel lokken. Ben vervolgens extra hard scheldend de winkel uitgelopen, wat iemand merkte die net naar binnen kwam, en vervolgens achter mij ook naar buiten kwam gelopen, hopelijk zorgde ik daarvoor...

Heb me uiteindelijke bank lekker bij de profijt meubel gehaalt, al ging het daar ook niet van leien dakje, 2x afspraak niet nakomen over de levering. Maar goed hun service was wel goed, want ze kwamen het gratis bezorgen voor de moeite, en mochten voor 50 euro kussens uitzoeken.

Als ik ergens Seat & Sofa's hoor, ga ik altijd even kijken of ik me verhaal niet kwijt kan... en hopelijk kan zorgen voor weer een klant minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:51

TommyGun

Stik er maar in!

Bekend verhaal dit. Daarom ga ik liever naar de betere zaken (Verouden, Goossens, e.d.).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Hey leuk een S&S topic. Laatst een bankje daar gekocht. Verkooptechnieken herken ik wel. Zodra je zegt elders te gaan kijken ging er gelijk een boel korting af.

Bank besteld en 2 maand later geleverd. Prima prijskwaliteitverhouding imho. Het maar net wat je er van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:15

Cybje

First Post!

Wat vinden jullie?
Ik heb een vrij grote, maar ook prijzige, bank gekocht bij Seats & Sofa's, met vrij dik leer. Ik heb vergeleken met andere zaken en was dan minimaal net zoveel of zelfs veel meer kwijt geweest (of je moet net een showroom model tegenkomen). Deze bank heb ik inmiddels 9 jaar en zit nog heel goed. Alleen het leer begint nu op sommige punten wat uit te drogen, wat enerzijds komt doordat onze woonkamer recht op het zuiden staat (en grote ramen, dus veel en fel zonlicht) en wij de bank te weinig hebben behandeld met spul om leer te behandelen.

De verkooptactieken hebben we weinig last van gehad. Het was wel duidelijk dat er een spelletje werd gespeeld, maar we waren gewoon tevreden met de keuze die we hadden gemaakt en het bedrag dat we hadden betaald. Uiteindelijk werd de bank ook nog veel eerder geleverd dan verwacht, wat ook een groot pluspunt was.

Ik weet wel van andere mensen die vrij negatieve ervaringen hebben met Seats & Sofa's, zoals banken die maar net 3 jaar meegaan. Maar dat zijn vaak wel goedkopere modellen.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

"Hij zegt als ik hem nou uit Duitsland laat komen betaal je alweer minder." Hahaha die kende ik nog niet, ff opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:24
Als het maar voor een paar jaar is, kun je net zo goed bij de Ikea (zoiets) of Leen Bakker(zoiets) oid gaan shoppen. Kun je voor een leuke prijs een leuke bank vinden die het echt wel een paar jaar volhoudt.

Mijn schoonzusje en haar man hebben ook ooit een geweldig mooie bank voor een kleine duizend euro gekocht toen ze naar een appartement gingen. 2 jaar later verhuisden ze naar een rijtjeshuis waar de bank niet inpaste. Op MP verkocht voor iets van 200 euro ofzo, dus dik verlies. Dan beter iets wat je in de voorzienbare tijd ongeveer afschrijft.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drentenaar
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:56
Mijn vorige bank die ik daar gekocht heb was ongeveer 400-500 euro en leek gemaakt te zijn van karton. Na een maand al diepe kuilen op de plekken waar ik regelmatig zit.
In de winkel had ik het idee dat ik goed was geholpen...maar helaas...

Na klachten hierover heb ik gebeld...en moest ik de medewerker van de winkel aanspreken met ""Koning Arthur" anders wilde hij mij niet te woord staan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 17:14
Drentenaar schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:47:
Mijn vorige bank die ik daar gekocht heb was ongeveer 400-500 euro en leek gemaakt te zijn van karton. Na een maand al diepe kuilen op de plekken waar ik regelmatig zit.

Na klachten hierover heb ik gebeld...en moest ik de medewerker van de winkel aanspreken met ""Koning Arthur" anders wilde hij mij niet te woord staan. 8)7
Damn 8)7 hoewel dat onprofessioneel is, is het tenminste wel iemand met humor _/-\o_ Dat zie ik toch liever dan die aggressieve verkopers van dit bedrijf.

Zit er aan te denken binnenkort een nieuwe bank te halen. De vorige heb ik via internet besteld en bleek in het echt toch heel anders. Ik vrees dat ik de volgende keer toch echt naar de hel van de meubelzaken moet :(

[ Voor 14% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 09-08-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50

Wailing_Banshee

You're Next

Ger schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:36:
Als het maar voor een paar jaar is, kun je net zo goed bij de Ikea (zoiets) of Leen Bakker(zoiets) oid gaan shoppen. Kun je voor een leuke prijs een leuke bank vinden die het echt wel een paar jaar volhoudt.
Zolang je maar niet gaat liggen op die bank van de Leen Bakker!
Mijn schoonzusje en haar man hebben ook ooit een geweldig mooie bank voor een kleine duizend euro gekocht toen ze naar een appartement gingen. 2 jaar later verhuisden ze naar een rijtjeshuis waar de bank niet inpaste. Op MP verkocht voor iets van 200 euro ofzo, dus dik verlies. Dan beter iets wat je in de voorzienbare tijd ongeveer afschrijft.
Het maakt niet uit waar je een meubelstuk koopt, tweedehands zijn ze eigenlijk nooit veel meer waard. Ik zou zelf ook geen tweedehands bank meer willen, je weet niet wat daar mee is gebeurd en wat er op gedaan is... Ik heb nog geen dag spijt gehad van die 1000+ gulden die wij voor onze bank betaald hebben. Hij paste perfect in ons vorige huis en in ons huidige huis eigenlijk nog beter.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:53
Mijn zwager heeft afgelopen week een bank gekocht bij seats & sofa's. Normaal kostte de bank 2300 euro en hij kreeg hem mee voor 1200 euro. Ik heb mijn zwager maar in zijn roes laten zitten en hoop voor hem dat het een degelijke bank is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod

dus niet omgekeerd? :o
klant is koning, toch?

zoiets heb ik nog nooit gehoord; die grapjas had onmiddelijk een klacht aan z'n broek, hij en z'n baas een heel vervelend gesprek met mij, en ik 's avonds een drukke tijd achter m'n pc, overal reviews nalaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:43
Je hoort en leest het overal waarom überhaupt nog naar binnen gaan? ;( . Ga lekker naar de Profijtmeubel o.i.d. waar een paar mutsen achter de balie alleen maar oog voor elkaar hebben, dan kun je rustig rondkijken en een mooie bank uitkiezen 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:24
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:04:
Het maakt niet uit waar je een meubelstuk koopt, tweedehands zijn ze eigenlijk nooit veel meer waard.
Daarom juist: je schrijft met gemak 80% af. Dan beter 80% van niet al teveel afschrijven dan 80% van wel veel. ;)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki

Dat zou ik dus ook doen, als je het echt te doen is om de prijs lekker naar een Ikea gaan. Dan heb je je bank dezelfde dag nog of tegen een kleine vergoeding thuisbezorgd binnen 48 uur. Daarnaast heb je ook nog eens belachelijk goede garantie bij Ikea. In mijn directe kennissenkring meegemaakt dat vijf jaar na dato volledige product werd vergoed omdat het niet voldeed volgens de belofte van duurzaamheid, uitgezakte leuningen.

Als de prijs geen beslissende factor speelt dan naar een fatsoenlijke zaak zoals Goossens, Loods 5, Trendhopper, Profijt, enz. enz. Kun je tenminste normaal shoppen en wordt je goed geadviseerd of met rust gelaten als je nog aan het uitzoeken bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:48
Zelf paar jaar geleden ook op zoek naar een bank voor studenten kamer. Budget ongeveer 400 euro voor 6 jaar gebruik. Loop je inderdaad met de folder naar binnen, staan de geadverteerde helemaal in een hoekje. Maar dat kon je helemaal geen bank noemen. Een geraamte van hout met daarover een lapje stof en amper vering. Een beetje fatsoenlijke uitvoering koste meer dan 1000 euro. Hard naar buiten gelopen en ergens in de kringloop eentje van 5 tientjes gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:16

aap

Drentenaar schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:47
...en moest ik de medewerker van de winkel aanspreken met ""Koning Arthur" anders wilde hij mij niet te woord staan. 8)7
WTF?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Humor? Ik zou er agressief van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Laatst online: 12:34

Aganim

I have a cunning plan..

Drentenaar schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:47:Na klachten hierover heb ik gebeld...en moest ik de medewerker van de winkel aanspreken met ""Koning Arthur" anders wilde hij mij niet te woord staan. 8)7
'En ik ben keizer Karel, dus je hebt maar te doen wat ik je zeg.'

Probleem opgelost. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
ago schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:29:
[...]

Humor? Ik zou er agressief van worden.
Ik zou inderdaad langs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin

Goed advies :) Laat ik nou toevallig net contact hebben met iemand op MP die Kivik verkoopt voor €250,-.
Ga er morgen even kijken, mits die in goede staat is heb ik toch een leuke hoekbank, ruim binnen het budget.

Wtf :|

[ Voor 19% gewijzigd door Valandin op 09-08-2016 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Het werkt. Voor jou wellicht niet, maar de volgende persoon wel. Ga lekker naar de Ikea en koop daar een bank. Zolang je niet de goedkoopste haalt, heb je gewoon een uitstekende bank zonder vieze prijzen.

Dit is bijv. een heerlijke bank: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00205370/

[ Voor 17% gewijzigd door Gamebuster op 09-08-2016 12:51 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Laatst online: 01-09 09:44
Op MP verkocht voor iets van 200 euro ofzo, dus dik verlies. Dan beter iets wat je in de voorzienbare tijd ongeveer afschrijft.
Of, je koopt enkel nog op MP, dan koop je echt zwaar onder de prijs. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

cadsite schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:19:
Zou ik ook doen. Voor 200 euro een bank kopen die nieuw 1500 heeft gekost. Moet wel als nieuw zijn uiteraard, geen afgeleefde vieze bank.

[ Voor 10% gewijzigd door ago op 09-08-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Ben er een paar maand geleden ook geweest.
Gelukkig werd die verkoper niet zo vervelend/agressief aan het eind.

Ik was erop voorbereid, het 'spel' dat er zou gaan komen en vond het eigenlijk wel vermakelijk.
Wel viel me op dat de kwaliteit/garantie gewoon nog steeds niet bijzonder was voor de 'koopjesprijs' die ontstond toen ik bijna wegging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben zelf ook een paar maanden terug flink aan het zoeken geweest naar een bank. Na zo'n beetje iedere zaak afgeweest te zijn toch maar bij de Ikea uitgekomen.

Heb deze gekocht: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S59111058/

Deze bank zit ook lekker zacht waarbij veel andere goedkope banken van bijvoorbeeld Leen Bakker vrij hard zijn.

Ik weet dat het wat off topic is maar als ik naar de afbeelding in de TS kijk zou ik deze van Ikea zeker eens proberen.
cadsite schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:19:
[...]

Ik heb ook veel op MP gekeken. Helaas vond ik daar zeer weinig wat in goede staat was. Het meeste was in erg slechte staat. Vond het moelijk om iets te vinden wat netjes was.

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 09-08-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-09 15:35
ago schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:56:
[...]

Zou ik ook doen. Voor 200 euro een bank kopen die nieuw 1500 heeft gekost. Moet wel als nieuw zijn uiteraard, geen afgeleefde vieze bank.
Je kan de bank natuurlijk altijd opnieuw laten bekleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valandin schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:02:
[...]
Het hele probleem is dat de werkelijke verkoopprijs volledig onbekend is voor de consument. Je moet dus maar gokken of je een goede prijs betaald.
Dat is natuurlijk een kul argument. Of wil je zeggen dat jij de 'werkelijke verkoopprijs' (wat dat dan ook mag zijn) van een gemiddelde Citroën DS4 weet? Of van een blik bonen van Hak?

Of je een goede prijs betaald, dat moet je voor jezelf bepalen. Maar dat geldt voor alle producten die je koopt, van een huis tot een auto, van een bank tot een blik bonen. Als jij het een bepaald bedrag waard vindt, en je koop het daarvoor, dan heb je voor jezelf een goede prijs.

Geen enkele verkoper geeft op het prijskaartje de inkoopprijs van een product weer. Dus wat de bank ze werkelijk kost, dat weet je niet. Maar als je zoals in dit topic iemand noemde een bank voor 450 euro koopt, dan heb je zeker een goede prijs. Laat het qua materiaal en maken 150 euro zijn voor ze, ze moeten het ding ook nog transporteren en verkopen. En wat winst behalen. En nog wat aftersales afdekken als garantie en risico op niet ophalen/betalen.

Waarmee ik overigens niet wil aanmoedigen naar de S&S te gaan. Ben er zelf jaren geleden geweest en had voor 1000 euro 2 goede banken. 5 jaar prima op gezeten en daarna nog 3 jaar bij mensen met 2 rel-katten gestaan die ze niet kapot kregen. Na die 8 jaar waren ze wel op. Maar voor 1000 euro mag dat ook wel.
De laatste keer ben ik echter naar een andere winkel gegaan, niet omdat de banken slecht waren, maar omdat ik de verkopers niet uit kan staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.reclamecode.nl/

En 1 september begint de KvW weer :)
Keukens hebben ze al gehad.

Edit. Rekenkamer is ook wel relevant.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:21
Tjah, zoals al gezegd is, het mag allemaal, en zo lang er mensen in trappen zullen ze deze tactieken blijven gebruiken.
Net als de "concurrent" afkraken, "Ja Ikea is veel goedkoper, maar dat is dan ook geen kwaliteit..." dan haak ik al snel af, als je op die manier je product moet verkopen, tevens is de Ikea zeker wel kwaliteit in verhouding tot de prijs.

En naar mijn mening is de kwaliteit van Seats and Sofas helemaal niet zo goed, redelijk vergelijkbaar met Ikea en Poco, alleen dan voor een veel hogere prijs.
Ik weet niet of je in de buurt van Duitsland woont? Daar zit de XXXL(http://www.xxxlshop.de/filiale) kwaliteit weet ik niet, want ik heb uiteindelijk een bank bij Profijt meubelen gekocht, maar ik weet wel dat ze niet als hongerige wolven op je af komen.
Bij Profijt ook niet trouwens, maar die is wel een stuk duurder.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:19

migros

Nooit meer een Samsung

15 jaar terug bij een S&S geweest in Zoetermeer. In de folder stond een bank voor € 999,- een 3 + 2 +1 bankstel. Kom ik in die winkel wordt mij door die verkoper wijsgemaakt dat die + teken stond voor of de 3-zits of 2-zits en 1-zits apart voor € 999,- per stuk te koop stonden in de folder. De hele set zou me € 2400,- kosten. Ik keek de verkoper aan en ben gewoon weggelopen. Heb nog wat naar me hoofd gekregen aan scheldpartijen geloof ik, maar ik verstond het niet.

Heb daarna buiten de raam ingegooid. :+ . Dat luchtte echt op.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Jorn schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:08:
Tjah, zoals al gezegd is, het mag allemaal, en zo lang er mensen in trappen zullen ze deze tactieken blijven gebruiken.
Net als de "concurrent" afkraken, "Ja Ikea is veel goedkoper, maar dat is dan ook geen kwaliteit..." dan haak ik al snel af, als je op die manier je product moet verkopen, tevens is de Ikea zeker wel kwaliteit in verhouding tot de prijs.
Werk jij soms bij Ikea, Jorn?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het idee "dat mag allemaal" toch wat nuanceren. Het is zeker niet zo dat alles zomaar mag, maar het probleem is handhaving en de precieze details.

Een model in een folder zetten met een prijs waarbij blijkt dat dat niet is wat je krijgt mag bijvoorbeeld niet. Alleen is het lastig als ze een controleur er zo uitsnuffelen en er dan niets aan de hand lijkt.
https://www.consuwijzer.nl/thema/misleidende-reclame

http://www.wetrecht.nl/oneerlijke-handelspraktijken/
Tot midden 2014 konden oneerlijke handelspraktijken niet tot een vordering tot bijvoorbeeld ontbinding of vernietiging/nietigheid van de overeenkomst leiden. Sinds dat moment, is een overeenkomst die tot stand is gekomen door een oneerlijke handelspraktijk tevens vernietigbaar, eventueel naast vernietigbaarheid op grond van bijvoorbeeld dwaling of bedreiging.
http://www.wetrecht.nl/misleidende-reclame/
De wet geeft wel een aantal voorbeelden van punten waarop misleiding mogelijk is en die dus voor misleidende reclame kunnen zorgen:
  • De aard of samenstelling van producten;
  • De herkomst of het moment van vervaardiging;
  • De grootte van de voorraad;
  • De prijs die voor de producten of diensten wordt berekend;
  • De aanleiding van de aanbieding;
  • Onderscheidingen, getuigschriften of anderszins door derden uitgebrachte beoordelingen;
  • De omvang, inhoud of duur van de garantie.
Je kan dit soort dingen gewoon blijven melden bij Consuwijzer - het consumentenplatform van de ACM:
https://www.consuwijzer.nl/contact

Verwacht niet dat dan volgende week alles is bekeken en aangepakt, maar als niemand meldt, dan gebeurt er niets. Ook als je slechts vermoed dat het niet klopt wat er gebeurt, melden en laat de ACM dan uiteindelijk maar uitzoeken hoe of wat.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2016 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:57:
[...]

Dat is natuurlijk een kul argument. Of wil je zeggen dat jij de 'werkelijke verkoopprijs' (wat dat dan ook mag zijn) van een gemiddelde Citroën DS4 weet? Of van een blik bonen van Hak?
Ik vind van niet :P

Waar het om gaat is dat hier op het randje van ethische normen wordt gestapt. Die Citroen DS4 is voor iedereen in de basis gelijk geprijsd waarbij de verkoper je kadootjes geeft in de vorm van opties om je te verleiden over te gaan tot aankoop. Maar hoe dan ook, de catalogusprijs van de auto is voor een ieder gelijk.

Waar het hier om gaat bij S&S als ook de keukenbranche is dat je van te voren als consument geen goed oordeel kunt vormen over bijvoorbeeld de prijs/kwaliteit verhouding gezien je niet van te voren weet wat het bedrag van het desbetreffende product is. Het vergelijken van producten is ook lastig omdat je niet weet waar de prijs op is gebaseerd anders dan dat de verkoper je probeert wijs te maken. Uit de prijsopgave en het product van een Dacia en een Volkswagen kun je redelijkerwijs opmaken waar het prijsverschil inzit. Dat kun je dus totaal niet bij een S&S bankje of een keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:21
MrMonkE schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:13:
[...]

Werk jij soms bij Ikea, Jorn?
Nee hoor, ik werk niet in de meubelbranche en ben ook geen verkoper.
Ik zeg alleen dat het waar voor je geld is, toen ik net op mezelf woonde de meubels daar gekocht, toen had ik wat minder te besteden, en je hebt er geen last van opdringerige verkopers die waarschijnlijk op provisiebasis werken.
Tegenwoordig kom ik er niet meer voor mezelf.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jorn schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:40:
[...]

Nee hoor, ik werk niet in de meubelbranche en ben ook geen verkoper.
Ik zeg alleen dat het waar voor je geld is, toen ik net op mezelf woonde de meubels daar gekocht, toen had ik wat minder te besteden, en je hebt er geen last van opdringerige verkopers die waarschijnlijk op provisiebasis werken.
Tegenwoordig kom ik er niet meer voor mezelf.
Ben het met je eens. Ikea spul is qua prijs/kwaliteit gewoon prima. Qua bank ben ik nergens iets anders tegengekomen wat lekker zit maar ook betaalbaar is. Vooral de wat goedkopere banken bij andere winkels van onder de 700 euro voor een 3 zits met lounge voelen allemaal erg hard aan met matige stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
PilatuS schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:44:
[...]

Ben het met je eens. Ikea spul is qua prijs/kwaliteit gewoon prima.
Kwaliteit van Ikea is ook ruk. Hier een bank gekocht 800 euro, nu 4 jaar later zijn de kussens en vering zo ver door dat de bank te laag zit.

Pocketveren matras hetzelfde. De mijne is nog goed (>85kg), die van mijn vriendin zit in nog geen 2 jaar een kuil in waar je u tegen zegt. (<75kg). Dit terwijl ik een kleine 100 kilo weeg en mijn vriendin net wat meer dan de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Laatst online: 01-09 09:44
PilatuS schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:44:
[...]

Ben het met je eens. Ikea spul is qua prijs/kwaliteit gewoon prima. Qua bank ben ik nergens iets anders tegengekomen wat lekker zit maar ook betaalbaar is. Vooral de wat goedkopere banken bij andere winkels van onder de 700 euro voor een 3 zits met lounge voelen allemaal erg hard aan met matige stof.
Zachte mouse verslijt veel sneller dan harde mousse. Ja inderdaad, als je in een zachte zetel gaat zitten zak je er lekker in weg, maar het zal niet lang duren alvorens je op de plank zit.
Los daarvan, goede mouse kost veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDragon-1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-09 11:02
Zelfde ervaring, je kan een bank die rond de 1600 euro kost voor 700 euro mee krijgen.
Heb het uiteindelijk niet gedaan vanwege de lange levertijd.

Wat mij ook was opgevallen was dat ze in de folder afbeeldingen zetten van de duurste varianten maar de prijzen vermelden van de goedkoopste. Hoe de verkoper dit verantwoorde naar mij was dat het in de tekst staat vermeld. Categorie 1 stof. Deze is grofweg tot 600 euro goedkoper dan de duurste stof die zij verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
eL_Jay schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:47:
[...]

Kwaliteit van Ikea is ook ruk. Hier een bank gekocht 800 euro, nu 4 jaar later zijn de kussens en vering zo ver door dat de bank te laag zit.

Pocketveren matras hetzelfde. De mijne is nog goed (>85kg), die van mijn vriendin zit in nog geen 2 jaar een kuil in waar je u tegen zegt. (<75kg). Dit terwijl ik een kleine 100 kilo weeg en mijn vriendin net wat meer dan de helft.
Ik zeg ook prijs/kwaliteit, niet kwaliteit. Ik vind persoonlijk de kwaliteit beter dan van andere bedrijven voor dezelfde prijs. Een 3 zits bank van onder de 1000 euro valt in de goekoopste catagorie. Voor wat je er voor betaald vind ik het prima spul. Wil je een echt goede bank zit je makkelijk op 2500 euro of meer. Dan zal de kwaliteit zeker een stuk beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:45

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Over dat gegoochel met verkoopprijzen heeft De Rekenkamer een keer een mooie uitzending gemaakt: http://www.npo.nl/de-rekenkamer/06-11-2014/KN_1663948 Gaat over keukens maar het principe is het zelfde.

Zelf ben ik jaren geleden een keer bij Seats & Sofa's geweest en onze ervaring met de verkoper is precies hetzelfde als anderen hier ook beschrijven. Veel van de tactieken grenzen aan van wat wettelijk is toegestaan, of zijn gewoon ronduit oneerlijke handelspratijken zoals dat juridisch heet. Er is sinds een paar jaar een Wet Oneerlijke Handelspraktijken die precies beschrijft waar de wettelijke grenzen liggen. Folder met lokkertjes zijn verboden, verkopers die je onder druk zetten zijn verboden, etc.

En als mensen er dan achter komen dat ze onder druk een verkeerde keuze gemaakt hebben dan zijn er de 'annuleringskosten' van 30%. Die deugen juridisch gezien ook voor geen meter maar zijn gewoon onderdeel van het verdienmodel.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor budget banken, lekker naar Ikea. Prima kwaliteit/prijs. Onze bank doet het al 4 jaar en toen vorig jaar op 2 hoezen scheuren ontstonden in de naad zijn deze netjes vervangen door Ikea. Uiteraard als je een echte bank wilt geef wat meer uit. Al moet ik bekennen dat loods5 leuke banken heeft staan voor schappelijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:38
Ik heb een 3-zits bank bij de Ikea gekocht voor €100,- (was €300,-) en ik zit er na 10 jaar nog heerlijk op. Volgens mij echt de koop van de eeuw, maar ik ben er blij mee.

[ Voor 22% gewijzigd door tiguan op 09-08-2016 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wij hebben ook zo'n soort ervaring.

Kom je bij een niet nader te noemen winkel (woonsqaure geloof ik ;) )
Ze hadden de bank inruil weken, oftewel je krijgt wat terug voor je oude bank.
Goed wij erheen.

Eerst natuurlijk uitkiezen welke bank je wil, kosten kwamen na wat aanpassingen etc op 1400 euro.
Verkoper: Er hoort nog een fiets bij wil je die, ik zeg nee ik wil een bank en ik heb al een fiets. Goed er ging 100 euro van de bank af.

Daarna meldt hij tussen neus en lippen door andat hije en foto van onze in te ruilen bank had gezein
'Ja die bank van jullie kan je net zo goed aan de buren geven dat is ook goed, wij voeren hem toch alleen maar af en dan komt hij toch bij het vuil'

Toen viel bij mij het kwartje, dit is gewoon een lokkertje ipv echt iets waarvoor je nog wat geld voor je oude bank kan krijgen.

Maar goed, mijn vriendin wilde nog niet beslissen en ik ook niet, dus gaat ze naar de verkoper toe.
Haalt die ineens nog is 150 euro van de prijs af.

Mijn vriendin begon een klein beetje te twijfelen want je raakt toch weer overrompeld door het nieuwe aanbod. Toen wij op het punt stonden om de winkel uit te lopen zat de prijs ineens nog weer 50 euro lager

Ik begrijp dat meubel winkels het moeilijk hebben maar pfff zo kom je toch totaal onbetrouwbaar over als er zo meer dan 400 euro vanaf gepraat kan worden..

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wii4all schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:38:

Ik begrijp dat meubel winkels het moeilijk hebben maar pfff zo kom je toch totaal onbetrouwbaar over als er zo meer dan 400 euro vanaf gepraat kan worden..
Het ergste vind ik nog dat als je niet weg loopt of onderhandeld je dus 400 euro te veel betaald. Zelfde met een bank van 1500 euro die na wat gezeur voor 800 mee kan. Lekker dan als je 1500 betaald.

Dan vind ik winkels met vaste prijzen toch een stuk fijner. Daar zit een standaard marge in verwerkt en dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Moraal van het verhaal:
ALTIJD 1x de winkel uitlopen :D

(Als er zo'n leuke chinees staat met mini loempia's ga je die ff snacken, of er staat misschien wel een ijswagen of leuk koffietentje.)

Kwaliteit bij banken is echt heel lastig te bepalen. Goede stof helpt uiteraard mee, maar ook het ontwerp is van belang. Bij de ene bank heeft een bepaald punt veel meer te lijden dan bij een ander. Bij de ene leuning zit je misschien wel 'recht' naar beneden, terwijl je de andere onder een hoek belast.
Maar ook hoe je om gaat met de bank. Zit je nooit op de leuning, of zet je altijd af met je voeten op de leuning als je ligt etc. etc.

Maar uiteindelijk is het niet veel meer dan een frame, foam/vulling en stof.
Een te lichte bank heeft te weinig frame, foam dat in de winkel al bijna 'te comfortabel' is is riskant en stof waar je in de showroom al gebruikssporen op ziet is ook niet heel duurzaam (en je nagels erin zetten geeft ook wel beeld)
Een beetje geluk is ook niet onbelangrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Mensen, lees de topicwaarschuwing. Dit topic is niet voor "wat mij gebeurde in een meubelzaak" of vergelijkbare verhalen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Als antwoord op jou vraag: "Wat vinden jullie?"

Het is misschien strikt genomen niet verboden wat ze doen maar wel oneerlijk. En er is geen verplichting te kopen bij dit soort winkels dus lijkt me dat reden genoeg gewoon weg te blijven bij winkels die dit soort praktijken hanteren. De customer care zal dezelfde kwaliteit bieden vermoed ik.

Dus ik vind dat je bij dat soort zaken niets moet kopen. ;w
Dan maar wat duurder. O-)

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:06
Wii4all schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:38:
Wat is daar onbetrouwbaar aan? B2B heb ik leveranciers die na veel te veel lunchen 50-75% korting op list price geven. Dan is de list price niets meer dan laten zien dat je een premium product hebt, die je aan iedere onnozele klant met 10-15% korting kan verkopen, en dat ie dan nog steeds heel blij is (en de verkoper ook, want die maakt nog steeds _veel_ winst).

offtopic:
Gaat in mijn geval niet om banken, maar voor het onbetrouwbaarheids-aspect zou dat niet uit moeten maken

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* HK-reply. Lees de topicwaarschuwing en de modbreak in gambieter in "Vervelende verkooptactiek bij Seats and Sofa's: toegestaan?".

[ Voor 84% gewijzigd door gambieter op 09-08-2016 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Je verzint het niet. Alleen heb je dat jammer genoeg waarschijnlijk nog gedaan ook? Ik zou direct om de manager o.i.d. vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drentenaar
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:56
Domokun schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 04:34:
[...]

Je verzint het niet. Alleen heb je dat jammer genoeg waarschijnlijk nog gedaan ook? Ik zou direct om de manager o.i.d. vragen.
Nee dat heb ik geweigerd en werd de verbinding verbroken omdat er "anders geen gesprek mogelijk was". Het trieste is dat ze weten dat je al boos bent en je op deze manier verder uit de tent willen lokken. Ik heb mijn les wel geleerd. Nooit meer S&S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:33:
[...]

Ik vind van niet :P

Waar het om gaat is dat hier op het randje van ethische normen wordt gestapt. Die Citroen DS4 is voor iedereen in de basis gelijk geprijsd waarbij de verkoper je kadootjes geeft in de vorm van opties om je te verleiden over te gaan tot aankoop. Maar hoe dan ook, de catalogusprijs van de auto is voor een ieder gelijk.
Den Haag - Autoverkopers mogen voortaan niet meer adverteren met schimmige incomplete prijzen voor gloednieuwe auto’s. Consumenten staan nog altijd voor een verrassing als er bij de dealer 600 tot 1500 euro aan onvermijdelijke rijklaarkosten bij komen.
http://www.telegraaf.nl/d...kosten_te_schimmig__.html

Tot zover je argument ;)
Waar het hier om gaat bij S&S als ook de keukenbranche is dat je van te voren als consument geen goed oordeel kunt vormen over bijvoorbeeld de prijs/kwaliteit verhouding gezien je niet van te voren weet wat het bedrag van het desbetreffende product is. Het vergelijken van producten is ook lastig omdat je niet weet waar de prijs op is gebaseerd anders dan dat de verkoper je probeert wijs te maken. Uit de prijsopgave en het product van een Dacia en een Volkswagen kun je redelijkerwijs opmaken waar het prijsverschil inzit. Dat kun je dus totaal niet bij een S&S bankje of een keuken.
Ik vind dat echt een verantwoordelijkheid van de consument. Je moet wel weten waar je over praat en dus ook verschillende winkels bezoeken (online of offline). Waar de prijs op gebaseerd is doet er niet zoveel toe, als hij maar wel helder is (dus advertentieprijs = echte prijs bijvoorbeeld). Want wat dat betreft zitten ze zeker op of over de rand.
Of jij een bank 400 of 4000 waard vindt, dat is aan jezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:08
Roydie13 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:34:
[...]

Misschien heb ik het wat verkeerd verwoord, ik zal het nog eens speciaal voor jou proberen }:O

Ik snap ook uiteraard wel dat die bank eigenlijk nooit 1600 zou moeten kosten, ze proberen je gewoon keihard te naaien. Het geeft precies de debiele verkoop technieken weer van S&S Stel ik had die bank voor 1600 gekocht..dan was ik niet goed snik geweest, maar met de voorkennis van de verkooptechnieken die ze gebruiken heb ik uiteindelijk de bank voor een prima prijs gekregen.

Moraal van mijn verhaal is dan ook: je kan prima banken krijgen bij S&S voor een prima prijs, maar weet gewoon dat als je de winkel binnen stapt ze je proberen te naaien. Gebruik die kennis tegen ze en druk de prijs van je bank omlaag.
Maar als je dat weet ga je toch naar een winkel die hem direct voor ongeveer dat bedrag aan bied? Je gaat mensen/bedrijven die zulke praktijken uitvoeren toch geen geld geven? Ik ga dan liever winkel B waar hij voor 500/550 staat. Maar waar ik wel netje word geholpen en de prijs klopt. En als iedereen dit deed was er of geen S&S meer(iedereen blij). Of gedroegen ze zich(ook iedereen blij). Dus gewoon niet meer kopen bij die toko. ik vermoed als je een probleem met ze heb dat je ook niet hoef aan te kloppen bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydie13
loki504 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:38:
[...]

Maar als je dat weet ga je toch naar een winkel die hem direct voor ongeveer dat bedrag aan bied? Je gaat mensen/bedrijven die zulke praktijken uitvoeren toch geen geld geven? Ik ga dan liever winkel B waar hij voor 500/550 staat. Maar waar ik wel netje word geholpen en de prijs klopt. En als iedereen dit deed was er of geen S&S meer(iedereen blij). Of gedroegen ze zich(ook iedereen blij). Dus gewoon niet meer kopen bij die toko. ik vermoed als je een probleem met ze heb dat je ook niet hoef aan te kloppen bij ze.
Destijds was budget belangrijk, maar ik wilde toch een hoekbank met een fatsoenlijk stofje. Een goedkopere vergelijkbare bank kon niet ik voor dezelfde prijs ergens anders vinden. Uiteraard is het een gok geweest, want zoals je aangeeft hoef je waarschijnlijk met problemen niet meer bij ze aan te kloppen. Gelukkig heb ik verder nooit problemen gehad met de bank.

Verder ben ik het tegenwoordig wel met je eens hoor. Als budget van minder belang is kan je beter naar 'winkel B' gaan en een paar euro meer uitgeven voor de service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wel heel kwalijk is, zijn teksten als deze op de website:
1. Alle banken op voorraad 2 minuten levertijd

Elke Seats and Sofas Megastore heeft altijd een groot gedeelte van de collectie op voorraad. Wij controleren continu welke modellen, combinaties en kleuren door u veel gevraagd worden, zodat we uw bank of fauteuil bijna altijd wel op voorraad hebben staan. Hierdoor is het in een groot deel van de gevallen mogelijk om de door u uitgekozen banken en/of fauteuils direct mee naar huis te nemen. U kunt bij Seats and Sofas uw bank dus nog dezelfde dag in huis hebben staan. Kijken, kiezen, kopen en direct meenemen!

Staat uw bank in één van onze andere Megastores of in het Centraal Magazijn, dan kunnen we deze direct voor u reserveren. Vervolgens kunt u deze ook hier nog dezelfde dag afhalen of wij laten de bank voor u afleveren bij de Megastore van uw keuze. Als extra service van Seats and Sofas is het ook mogelijk om uw zitmeubelen af te laten leveren in één van de Seats and Sofas Megastores in het buitenland.

Dankzij onze unieke Giant Take Away formule kunnen wij u een zeer scherpe prijs garanderen. U kunt namelijk zelf kiezen of u de bank afhaalt in één van onze Megastores of dat u uw aankoop thuis laat bezorgen en installeren.
Dat is gewoon een leugen. Dat is nog nooit gebeurd dat ze iets op voorraad hebben wat je direct mee kan nemen. Ondanks deze belofte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 18:41

Onbekend

...

De "voorraad" is gewoon het showmodel die in de winkel staat met demonstatiegebruikssporen erop.
De meeste mensen willen een gloednieuwe, en daardoor is er levertijd (indien het model nog verkrijgbaar is).

En die extra service..... Er staan niet bij dat die extra service gratis is.

Dit gaat overigens het zelfde als alle verkoopzaken zoals bedden, auto's, keukens e.d. Er zit een flinke marge op de producten en de verkoper bepaalt hoeveel marge er ingeleverd gaat worden.
Gewoon diezelfde bank op internet opzoeken en kijk ook naar de goedkopere sites die voornamelijk verdient aan grote hoeveelheden dan aan marges. (Deze bedrijven leveren bijvoorbeeld maar op 1 dag van de week in jouw regio omdat dat goedkoper is, maar daarom betaal je ook een stuk minder.)

En garantie-service? Ik verwacht dat al dit soort bedrijven contact op zullen nemen met de fabrikant en dat je dat zelf met de fabrikant moet gaan oplossen zonder dat daar de verkoper tussen gaat zitten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ben je onbekend met hoe een aantal zaken bij wet geregeld is.

Dat bedrijven daar lak aan hebben maakt het niet 'gewoon'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 14:32
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:45:

Vreemd genoeg blijven mensen er wel 'gewoon' naar toe gaan om daarna een topic op een forum te openen. Nadat ik pakweg een decennia terug voor het eerst las over Seats en Sofa's motiveerde mij dat om die winkel in het lijstje van 'daar gaan we dus nooit heen'-winkels te zetten. En als 17 miljoen Nederlanders dat doen is dit probleem zo opgelost.

Verder weet ik niet of het melden bij een ACM zoveel nut heeft als deze winkel al zo lang op deze manier kan opereren. Op de bekende klaag-sites kun je werkelijk een geschiedenisboek van slechte ervaringen vullen.

Was deze al gedeeld? Een Seats en Sofa's filiaal krijgt een koekje taart van eigen deeg.

YouTube: Bucket Boys - Seats & Sofa's Paybank time ft. Johnny Gold

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 18:41

Onbekend

...

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:45:

De wet is 1 ding, maar bedrijven er zich aan laten houden is punt 2.

En als enkele consument sta je vrij zwak tegen een groot bedrijf en kost het vaak heel veel tijd op jouw gelijk te halen. (Veel consumenten haken dan al af.) En het bedrijf stuurt jouw aangekochte bank terug naar de fabrikant en dan mag je hopen dat je binnen 3 maanden deze weer gerepareerd terug kunt verwachten? En in die tussentijd dienen ze je een gelijkwaardig alternatief te bieden. Zie jij dat al gebeuren?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:53:
Verder weet ik niet of het melden bij een ACM zoveel nut heeft als deze winkel al zo lang op deze manier kan opereren. Op de bekende klaag-sites kun je werkelijk een geschiedenisboek van slechte ervaringen vullen.
Vergeet voor het gemak niet dat mensen heel graag klagen, en dat dit met de komst van internet wel heel eenvoudig is geworden. Ik hecht persoonlijk niet teveel waarde aan recensies / ervaringen op het internet (ongeacht het bedrijf / product). Het is een aardige graadmeter, maar niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 14:32
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:58:
[...]

Vergeet voor het gemak niet dat mensen heel graag klagen, en dat dit met de komst van internet wel heel eenvoudig is geworden. Ik hecht persoonlijk niet teveel waarde aan recensies / ervaringen op het internet (ongeacht het bedrijf / product). Het is een aardige graadmeter, maar niet meer dan dat.
Eens, wonderwel zijn er in onze regio nog steeds talloze meubelzaken zonder 1 vindbare negatieve recensie en je hebt de paar winkelketens die het alleenrecht op negatieve recensies hebben geclaimd. Dat is mijn inziens toch een indicatie, op z'n minst.

Gelukkig hebben we daarom sinds kort ook een paar meubel winkels zonder naam, staat alleen maar 'meubel uitverkoop' op de gevel :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:58:
[...]
Het is een aardige graadmeter, maar niet meer dan dat.
Wat zou het "meer" kunnen zijn dan? Bindend advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:13:
[...]

Wat zou het "meer" kunnen zijn dan? Bindend advies?
Meer zou in mijn ogen een evenwichtig beeld zijn. Dus stel je vraagt 10 mensen, 3 positief- 2 negatief - 5 neutraal. Dat zegt meer dan 10 negatieve reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:53

Deathchant

Don't intend. Do!

In 2010 waren wij op zoek naar een hoekbank of bank met chaise eraan, maar 't had geen haast. Ook bij S&S uitgekomen en hadden daar een bank gezien die perfect in onze kamer pastte. 2700 euro. Gesproken met een verkoper die ook het praatje vertelde van de stof. We zijn een half jaar later nog eens terug gegaan om te kijken naar wat anders en dezelfde verkoper herkende ons meteen, liet ons niet eens kijken en sprak ons gelijk aan "jullie herken ik, jullie komen voor bank x van x-euro...en die bank is bij jullie blijven hangen anders kwamen jullie nu niet terug".
Zelfs nadat ik actief had gezegd "laat ons even zelf onder ons 2en overleggen" was het na 10 minuten prijs: de verkoper kwam terug en bleef bij ons staan. We kregen de bank van 2700 voor 1600 euro (nadat hij lang aandrong). Dus we zeiden dat we er nog over moesten bedenken. En toen ineens was het: "aanbieding is alleen nu geldig. Als jullie de winkel uitlopen geldt dit niet meer".
Dus ik had gezegd: "we waarderen de prijsdaling maar we hebben al vaker gezegd dat we met rust zelf willen nadenken en beslissen. Het is niet prettig om op deze manier het mes op de keel te krijgen, dus het risico dat we de aanbieding mislopen als we de winkel uitgaan neem ik voor lief".
We kregen nog verweten dat hij ons een uur geholpen had en moeite in ons gestoken had en dat het niet helemaal netjes was dat we niet nu meteen de koopovereenkomst tekenden. Toen heb ik gezegd dat ik er niks aan kon doen dat hij niet luisterde en dat het steken van moeite in een klant eigenlijk ook is wat ze moeten doen, maar dat de agressieve manier van benadering gewoon niet netjes was.

Dus ja we zijn toch wel met een zuur gevoel weggegaan, want je wilt gewoon zoiets niet tegen iemand moeten zeggen, en dat is nou nét waar zo'n winkels op inspelen: het schuldgevoel van de mens en eigenlijk de beleefdheidsnorm van de mens.
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:59:

Ik vind dat echt een verantwoordelijkheid van de consument. Je moet wel weten waar je over praat en dus ook verschillende winkels bezoeken (online of offline). Waar de prijs op gebaseerd is doet er niet zoveel toe, als hij maar wel helder is (dus advertentieprijs = echte prijs bijvoorbeeld). Want wat dat betreft zitten ze zeker op of over de rand.
Of jij een bank 400 of 4000 waard vindt, dat is aan jezelf :)
Ik vind het niet geheel eerlijk om dit volledig naar de consument toe te schuiven. Niet iedereen is even welbespraakt en assertief ;)

Wij vonden het ook raar dat prijzen nergens hetzelfde waren, en we waren dus ook op zoek naar de officiele prijs, zodat we een vergelijk konden maken (dat doe je als consument nou eenmaal).
Het is vervelend voor ons, maar ze mogen het inderdaad gewoon zo aanpakken. Wij zijn niet verplicht om te kopen, en zij zijn niet verplicht om dezelfde bank voor dezelfde prijs aan iedereen te verkopen. Bij de meeste winkels werkt het wel zo, dus je verwacht gewoon hetzelfde bij S&S wat dus compleet anders is. Ik vertel het nu wat genuanceerder dan dat het eigelijk gegaan is. Het was tot op schelden toe net niet ruzie geworden. We dachten er toen ook aan om er iets mee te gaan doen, maar we waren nog jong toen en we hebben het verder laten zitten omdat we niks getekend (en dus gekocht) hadden.

Al met al zijn we wel een lesje verder: we hebben ons niet laten ompraten, we hebben een veel goedkopere bank elders gevonden, en we weten in de toekomst hoe we ons moeten "wapenen" tegen dit soort praktijken.
Wat ik wel vervelend vind is dat mensen die niet tegen dat soort verkoopagressiviteit zijn opgewassen veel sneller te overbluffen zijn en dan hang je eraan vast. Dan kunnen alleen assertieve mensen een bank daar kopen, want het is en blijft in mijn ogen toch stiekem een klein beetje misleiding: omdat er geen algemene prijs is, denk je dat je een goeie koop doet als je ineens een bank hebt gekocht van 1700 euro voor 1250 euro, terwijl blijkt dat achteraf diezelfde bank zelfs voor 750 euro verkocht wordt aan iemand anders.
Het riekt naar oplichting, is het niet, maar naar mijn idee is het wel de grens opzoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Deathchant op 11-08-2016 16:13 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:35
Kheos schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:09:
[...]

zoiets heb ik nog nooit gehoord; die grapjas had onmiddelijk een klacht aan z'n broek, hij en z'n baas een heel vervelend gesprek met mij, en ik 's avonds een drukke tijd achter m'n pc, overal reviews nalaten...
Hangt er vanaf hoe het gezegd wordt en de situatie, als het echt als geintje is dan ben je zelf een enorme zuurpruim of azijnzeiker als je er de humor niet van in kan zien.
Is het niet in dat soort situatie dan is het natuurlijk een ander verhaal...

Ik zal er het komende jaar ook aan moeten geloven en het zal denk ik toch Ikea worden, De prijs kwaliteit staat me er gewoon aan.

Ik ken mensen die kopen bewust iedere paar jaar voor heel weinig geld een nieuwe bank (en nog andere spullen) gewoon om iedere paar jaar weer wat nieuws in huis te hebben staan. Het is maar net wat je wil.

Mijn profiel op Discogs

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Ad de Jong schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:47:
[...]

Hangt er vanaf hoe het gezegd wordt en de situatie, als het echt als geintje is dan ben je zelf een enorme zuurpruim of azijnzeiker als je er de humor niet van in kan zien.
Is het niet in dat soort situatie dan is het natuurlijk een ander verhaal...

Ik zal er het komende jaar ook aan moeten geloven en het zal denk ik toch Ikea worden, De prijs kwaliteit staat me er gewoon aan.

Ik ken mensen die kopen bewust iedere paar jaar voor heel weinig geld een nieuwe bank (en nog andere spullen) gewoon om iedere paar jaar weer wat nieuws in huis te hebben staan. Het is maar net wat je wil.
de situatie lijkt mij meer dan duidelijk:
Drentenaar schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:27:
[...]
Nee dat heb ik geweigerd en werd de verbinding verbroken omdat er "anders geen gesprek mogelijk was". Het trieste is dat ze weten dat je al boos bent en je op deze manier verder uit de tent willen lokken. Ik heb mijn les wel geleerd. Nooit meer S&S
maar los daarvan: als ik een probleem heb, en jij neemt de telefoon op wil ik dat jij je gedraagt als een pro. er mag al eens gelachen worden en de sfeer hoeft niet heel stijfjes te zijn, zolang jij mij maar verder helpt.
het moment dat jij dan tegen mij zegt: "nee, ik help niet tenzij <insert flauwe grap>" is het gedaan met lachen en wordt er dringend een supervisor aan de lijn gevraagd.
het kan mij dan volledig aan mijn reet roesten wie wat van mij denkt.
Als je mij een zuurpruim vind omdat ik niet met je flauwe grappen lach, dan is dat zo (wees gerust, dan heb ik mijn mening over jou ook klaar) maar ik betaal voor service aan de telefoon en dan wens ik dat ook te krijgen.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:35
Kheos schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:59:
[...]

de situatie lijkt mij meer dan duidelijk:

[...]

maar los daarvan: als ik een probleem heb, en jij neemt de telefoon op wil ik dat jij je gedraagt als een pro. er mag al eens gelachen worden en de sfeer hoeft niet heel stijfjes te zijn, zolang jij mij maar verder helpt.
het moment dat jij dan tegen mij zegt: "nee, ik help niet tenzij <insert flauwe grap>" is het gedaan met lachen en wordt er dringend een supervisor aan de lijn gevraagd.
het kan mij dan volledig aan mijn reet roesten wie wat van mij denkt.
Als je mij een zuurpruim vind omdat ik niet met je flauwe grappen lach, dan is dat zo (wees gerust, dan heb ik mijn mening over jou ook klaar) maar ik betaal voor service aan de telefoon en dan wens ik dat ook te krijgen.
Ik denk dat ik zeker wel weet hoe de situatie aan de telefoon was maar ik was er niet bij en kan dus niet oordelen daarover daarom ook mijn mening over de 2 mogelijke situaties.

Ik kan er de humor echt wel van inzien mits het de juiste situatie was daarvoor. Als het al zover is dat er niet eens meer op een fatsoenlijke manier gesproken kan worden dan is het zeker niet het juiste moment hiervoor.
Dan is het stijve en zakelijke de manier.
Normaal is het het meer menselijke en normale wat je vaak verder brengt.
Maar aangezien dat bij S&S niet de manier is waarmee ze met klanten om gaan... :+

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor algemene ervaringen met meubelzaken. Blijf on-topic en richt je op de vragen in de topicstart.