Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
vorig kwartaal verlies en winst? Waarschijnlijk moet het "Spotify draaide dit kwartaal ook weer winst." zijnSpotify draaide vorig kwartaal ook weer winst. Waar het bedrijf vorig kwartaal een verlies van 86 miljoen euro noteerde, meldt het nu een nettowinst van 889 miljoen euro.
::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::
clientside-paywall → clientside paywall (ik beschouw clientside als een bijvoeglijk naamwoord, maar als je dat niet doet, dan is het een reguliere samenstelling en schrijf je het aan elkaar zonder koppelteken, @arnoudwokke)Veel sites werken met een clientside-paywall met een overlay over de content waarvoor gebruikers moeten betalen en daardoor kan een AI-browser een artikel helemaal lezen, meldt Columbia Journalism Review.
internet, het → internet; het (of anders internet, en het, @arnoudwokke; een komma is hier incorrect, omdat wat erop volgt een opzichzelfstaande zin is)Het apparaat heeft geen belfunctie of mobiel internet, het werkt alleen op wifi en bluetooth.
Youtuber → youtuber (of anders YouTuber; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=youtuber)Exacte specs, zoals de hoeveelheid geheugen, heeft de Youtuber niet genoemd.
bovendien ook → bovendien (want bovendien ook is een tautologie, @TijsZonderH)Microsoft zegt bovendien ook niets specifiek over Windows 10, wat sinds vorige maand alleen nog maar updates krijgt als gebruikers zich daarvoor onder bepaalde voorwaarden hebben aangemeld.
Chinees (vereenvoudigd) en Mandarijn → vereenvoudigd en traditioneel Mandarijn-Chinees.De functie ondersteunt vooralsnog tien verschillende talen: Engels, Frans, Duits, Portugees, Spaans, Italiaans, Japans, Koreaans, Chinees (vereenvoudigd) en Mandarijn.
De Engelse tekst heeft het over:
Ze bedoelen daarmee: 'Chinese (Simplified Mandarin) and Chinese (Traditional Mandarin)'.English, French, German, Portuguese, Spanish, Italian, Chinese (Simplified and Traditional Mandarin), Japanese, and Korean
proces-verbalen -> processen-verbaal
Inderdaad, ik las deze net ook zo. Op basis van de titel had ik een artikel verwacht dat marktaandeel van Steam vergelijkt met andere stores (van Epic, GOG, etc). Het artikel gaat over iets heel anders.Finraziel schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:17:
nieuws: Steam groeit op Linux voorbij 3 procent en zakt op Windows onder de 9...
"Steam groeit op Linux voorbij 3 procent en zakt op Windows onder de 95 procent"
Volgens mij zegt deze kop wat anders dan wat er bedoeld wordt... Het is net alsof er gezegd wordt dat 3% van alle Linux pc's steam draaien en voor het eerst minder dan 95% van alle Windows pc's. Volgens mij groeit het aandeel van Linux op Steam, en niet Steam op Linux. Onderwerp en lijdend voorwerp verwisseld.
Mijn suggestie voor een betere titel: "Linux groeit in Steam-survey boven 3 procent en Windows daalt onder 95 procent"
security-audit → securityaudit (onnodig koppelteken, bovendien inconsistent, want in de titel is het woord zonder koppelteken geschreven)De op privacy gerichte fotocloudopslagdienst Ente heeft een security-audit succesvol doorstaan.
security-audit → securityauditEnte schrijft dat het een succesvolle, nieuwe security-audit heeft doorlopen.
opensource-app → opensourceapp (of anders opensource app, want opensource is een bijvoeglijk naamwoord)Ente is een opensource-app waarmee gebruikers tegen betaling foto's online kunnen opslaan.
Onder de iPhones is zijn dat de iPhone 15 Pro-toestellen, alle iPhone 16- en 17-toestellen en de iPhone Air. IPads en Macs hebben een M1-chip of nieuwer nodig, hoewel de iPad mini met A17 Pro-soc ook werkt
is zijn?
Het is óf
ofHet Nederlandse Bird wil het eveneens Nederlandse CM.com overnemen voor 166 miljoen euro
maar dat lees een beetje raar en dus isNederlands Bird wil eveneens Nederlands CM.com overnemen voor 166 miljoen euro
wellicht een betere optie?Nederlands techbedrijf Bird doet bod van 166 miljoen euro op eveneens Nederlands CM.com
Wel heb ik de woordvolgorde aangepast naar aanleiding van jouw suggestie, omdat in het origineel 'eveneens' op twee manieren geïnterpreteerd kan worden.
Het zou zviw Van Gent moeten zijn, aangezien de voornaam er niet bijgenoemd wordt.Daarvoor had Omrin namen en adressen nodig en de bsn's stonden daar per ongeluk bij. "Dit had nooit mogen gebeuren”, benadrukt van Gent.
generatieve AI-modellen → generatieve-AI-modellen (want anders gaat het om generatieve modellen voor AI, niet om modellen voor generatieve AI, @YannickSpinner)Brein stelt dat deze zonder toestemming zijn gekopieerd en gebruikt om generatieve AI-modellen te trainen.
Auteur: @arnoudwokke
België komt verplichte registratie voor drones en dronepiloten
Beetje kromme titel
laad/ontlaadcyclus → laad-/ontlaadcyclus (want je kunt niet zomaar een deel van een woord weglaten zonder weglatingsstreepje te gebruiken, @willemdemoor)Met dagelijks een laad/ontlaadcyclus zouden 4000 cycli elf jaar kosten, dus die zeven jaar is een veilige marge.
bedragen; vergelijkbaar → bedragen, vergelijkbaar (een puntkomma is hier incorrect, omdat wat erop volgt geen opzichzelfstaande zin is)Volgens HomeWizard zou het geluid 32dB op 2,5 meter afstand moeten bedragen; vergelijkbaar met een koelkast.
uitgaat → ondergaat (geen taalfout, maar de zon gaat al miljarden jaren niet 'uit' en zal nog heel lang blijven schijnen!)De hele nacht halen, als de zon om bijvoorbeeld acht uur 's avonds uitgaat, zou de accu theoretisch elf uur, tot zeven uur 's ochtends, moeten overbruggen.
meest interessante → interessantste (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=interessant en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/)Met een investering van afgerond 1400 euro is de vraag of je een nacht kunt overbruggen zonder stroom van het net te tappen niet de meest interessante.
danwel → dan welDat vraagt om een lastig sommetje, met een hoop variabelen. Los van de energieprijs die je betaalt, scheelt het ook of je een dynamisch contract hebt, en wat je aan teruglevergoeding danwel boete betaalt.
In de titel heet het Payconic en in het artikel Payconiq
In het conceptvoorstel staat onder andere dat bedrijven die een hoogrisicomodelIn het conceptvoorstel staat onder andere dazt bedrijven die een hoogrisicomodel
Daarna moeten de lidstaten en het Europees Parlement nog akkoord gaan met de aanpassingenDaarna moeten lidstaten en het Europees Parlement nog akkoord gaan met de aanpassingen
[ Voor 17% gewijzigd door gorgi_19 op 07-11-2025 17:02 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
"Too big too fail" -> "too big to fail"Te groot om te falen
Hoe zit het eigenlijk met Rockstar Games zelf? Uiteraard is GTA VI voor hen het belangrijkst. "GTA VI is eigenlijk too big too fail", zegt journalist Jeroen van Trierum, die vanuit zijn jarenlange ervaring als redacteur voor onder meer vakblad Entertainment Business de gamesmarkt erg goed kent. "Ga even na: GTA V kostte 260 miljoen dollar om te maken en inmiddels heeft die game 8,6 miljard dollar omgezet. Dat zit niet alleen in gameverkoop, maar ook in de Shark Cards, waarmee gamers in-gamegeld kunnen toevoegen. Dat is een return on investment die op voorhand voor GTA IV onmogelijk lijkt. Uitgaand van totale productiekosten van laten we zeggen 1,5 miljard dollar heb je het dan over bijna 50 miljard dollar. Zie jij dat gebeuren?"
"die op voorhand voor GTA IV onmogelijk lijkt" -> "die op voorhand voor GTA VI onmogelijk lijkt"
review: GTA VI is uitgesteld, en nu? - De impact van het doorschuiven van een...
á → à (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=%C3%A0, @Tweakjur; verderop wel correct geschreven, dus wellicht een tikfoutje i.p.v. accent aigu en accent grave door elkaar halen zoals ik veel mensen zie doen)Toch heeft Keeper op mij in de vijf á zes uur die het duurt om het uit te spelen meer indruk gemaakt dan menige andere game waarmee ik tientallen uren zoet ben geweest.
klassiek muziekstuk → klassiekemuziekstuk (want anders gaat het over een klassiek stuk van niet nader omschreven muziek i.p.v. een stuk klassieke muziek)Met deze tools wordt alsnog een verhaal verteld, vergelijkbaar met hoe een klassiek muziekstuk een verhaal kan bevatten.
commissie; Kathmann → commissie, Kathmann (een puntkomma is hier incorrect, omdat er een bijzin voor staat, @TijsZonderH)Zij was niet alleen actief lid van de commissie; Kathmann was in de vorige Kamerperiode het enige Kamerlid dat digitalisering exclusief als portefeuille had.
waarbij X11-back-end → waarbij de X11-back-endOntwikkelaars van desktopomgeving Gnome hebben een merge request goedgekeurd waarbij X11-back-end volledig uit Gnome wordt verwijderd.
X11-back-end → X11-backend (zie ook https://woordenlijst.org/...ex.html?q=backend&pos=NOU, @TijsZonderH)Ontwikkelaars van desktopomgeving Gnome hebben een merge request goedgekeurd waarbij X11-back-end volledig uit Gnome wordt verwijderd.
stapt → stapten (dus niet alleen ovt i.p.v. ott, maar ook meervoud, want een groeiend aantal Linux-distro's en andere gerelateerde software is onderwerp en meervoudig)Een groeiend aantal Linux-distro's en andere gerelateerde software stapt de afgelopen jaren af van X11, tot voor kort de belangrijkste displaydriver.
wat → dat (zie ook https://taaladvies.net/het-boek-wat-of-dat/)X11 werd voornamelijk in Gnome gebruikt, wat nog steeds een veelgebruikte desktopomgeving is.
betaalde klanten → betalende klanten (zie ook https://taaladvies.net/betalend-of-betaald-parkeren/, @TijsZonderH)Daarnaast krijgen betaalde klanten korting op specifiek ontwikkelwerk dat zij nodig hebben voor bepaalde gebruikersdoeleinden of voor compatibiliteits- of omgevingseisen.
het → zij (want het woord slaat op bedrijven, dus meervoud)Tot slot zegt Mozilla dat bedrijven 'vroeg inzicht' krijgen in de roadmap en dat het 'de Firefox Enterprise-roadmap samen met Mozilla kunnen vormgeven', al is onduidelijk wat het bedrijf precies met dat laatste bedoelt.
Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.
Een suggestie van mij is verkeerd overgenomen.
commissie. Kathmann → commissie, KathmannZij was niet alleen actief lid van de commissie. Kathmann was in de vorige Kamerperiode het enige Kamerlid dat digitalisering exclusief als portefeuille had.
gaat → gaanDe ontwikkelaars willen naar een wekelijks releaseschema met bugfixes gaat.
Meta gaf eerder → Meta gaf eerderMeta gaf eerder al aan dat het werkt aan datacenterclusters die meer dan een gigawatt verbruiken.
Tijdens mijn test haalde ik met de 44 mm grote Series 11
Er bestaat geen 44 mm Series 11, alleen 42 en 46 mm.Tijdens de laadtest deed de 44mm grote Series 11
Batterijduur van de Apple Watch 11 is 24 uur, dit wordt ook een genoemd in de review. In de tabel staat de batterijduur echter op 20 uur. Dat lijkt me niet te kloppen.
Versie 145 is de eerste Firefox-release die niet voor 32bit-Linux-apparaten met x86-processors wordt uitgebracht
nope
datHet gaat om een product in beperkte oplage die vooralsnog niet uitkomt in de Benelux
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
de automobilist die nog zelf achter het stuur zitten → de automobilist die nog zelf achter het stuur zit (of anders de automobilisten die nog zelf achter het stuur zitten)En of het nu wel iets is voor de automobilist die nog zelf achter het stuur zitten?
41 → 43 (10.18: 29.752, 10.17: 29.709 → 29.752 - 29.709 = 43)Deze bevat op het moment van schrijven 29.752 titels, wat er 41 meer zijn dan twee weken geleden.
Linus -> Linux
en
Er mist een komma na voegen.
[ Voor 42% gewijzigd door Master FX op 11-11-2025 18:26 ]
Stay safe
[ Voor 82% gewijzigd door AJM94 op 12-11-2025 12:01 ]
buiten spel → buitenspel (zie ook https://woordenlijst.org/...html?q=buitenspel&pos=ADV en ook lemma buitenspel in de Dikke Van Dale, @JaspB)De Nederlandse chipproducent Nexperia bevindt zich midden in een geopolitieke rel doordat in twee verschillende juridische procedures de Chinese eigenaar en ceo buiten spel is gezet.
opzij gezette → opzijgezette (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=opzijzetten)De opzij gezette bestuursvoorzitter, Nexperia China en ook de Chinese overheid lieten dat niet over hun kant gaan.
dienst doen → dienstdoen (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=dienstdoen)Dit leverde problemen op omdat de chips van Nexperia dienst doen in vele soorten elektrische apparaten en ook in auto's.
Het meervoud van library is libraries, niet library's.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
'voorbeeldweergave' is eigenlijk niet een goed woord. De gebruiker ziet niet van de tabs een voorbeeld maar enkel de namen. Zie de video op de Release Notes pagina (3e item).Als gebruikers met de muis over een tabbladgroep hoveren, krijgen ze daarnaast nu een voorbeeldweergave te zien van de tabbladen die deel zijn van die groep.
De terugleverboete zal verhoogd zijn of ds terugleververgoeding verlaagd.
Moet spiritueel zijn i.p.v. spirtueel…
12x LG320N1K-A5 | https://pvoutput.org/list.jsp?userid=108681
"Het apparaat aakt gebruik van twee Llcd‑panelenmet een resolutie van 22160×2160 pixels en een variabele verversingssnelheid van 72 tot 144Hz. Het field‑of‑view bedraagt 110 graden."
'm' vergeten
En bij de resolutie een '2' te veel (Tummie555 in "Valve kondigt nieuwe VR-bril Steam Frame aan")
[ Voor 15% gewijzigd door skimine op 12-11-2025 20:16 ]
In de titel:
groter → grotereOnePlus 15 met groter accu en downgrades in camera's komt uit voor 949 euro
Koopjedeal of koopjesdeal. In de uitspraak zie ik alleen koopjesdeal terug
[ Voor 10% gewijzigd door PeacekeeperNL op 13-11-2025 17:24 ]
Mijn reviews al gezien?
het → zij (of hij; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=ai&pos=NOU, @arnoudwokke)Bronvermelding betekent dat generatieve AI de menselijke bijdragen die het gebruikt om zijn output te creëren, erkent.
niet bootende → niet-bootendeDeze mogelijkheid om niet bootende pc's op afstand te herstellen is in een previewbuild van Windows 11 sneller.
In dat geval moet denk ik Koopjesdeal in Koopjedeal veranderd worden?arnoudwokke schreef op donderdag 13 november 2025 @ 20:19:
Alles gefikst, veel dank!
@PeacekeeperNL heel scherp van je, maar de rechtbank heeft het fout
Mijn reviews al gezien?
Oepsie, zelf niet gezien, maar na het persoonlijke voornaamwoord komt verderop in de zin een bezittelijk voornaamwoord. Die twee moeten wel overeenkomen:arnoudwokke schreef op donderdag 13 november 2025 @ 20:19:
Alles gefikst, veel dank!
@PeacekeeperNL heel scherp van je, maar de rechtbank heeft het fout
nieuws: Wikipedia vraagt AI-bedrijven om niet te scrapen, maar betaalde api t...
zij gebruikt om zijn output → zij gebruikt om haar output (of anders hij gebruikt om zijn output)Bronvermelding betekent dat generatieve AI de menselijke bijdragen die zij gebruikt om zijn output te creëren, erkent.
meest gehoorde → meestgehoorde (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=meestgehoord, @arnoudwokke)De meest gehoorde vergelijking bij voorstanders van een socialemediaverbod is die met roken.
Iets kan lang duren, maar van iets dat "laat duurt" heb ik volgens mij nog nooit gehoord.het kan nog later duren
nieuws: Gerucht: Tesla test ondersteuning voor Apple CarPlay
Dat koppelteken hoort daar niet thuis: zie https://taaladvies.net/ni...et-ingevulde-formulieren/. De pc's zijn niet verkocht als niet-bootend, maar dat ze niet bootend zijn is een toevallige omstandigheid.
Je hebt gelijk; bedankt voor de toelichting.Marger schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:06:
[...]
Dat koppelteken hoort daar niet thuis: zie https://taaladvies.net/ni...et-ingevulde-formulieren/. De pc's zijn niet verkocht als niet-bootend, maar dat ze niet bootend zijn is een toevallige omstandigheid.
Dit is een letterlijke vertaling van een Engelstalige kop.
ofBlue Origin laat als tweede bedrijf ooit een raket na een succesvolle vlucht landen
Blue Origin laat als tweede bedrijf ooit een raket landen na een succesvolle vlucht
Het is voor het eerst zijn dat de game uit 2010 op smartphones speelbaar wordt.
Volgens mij hoort zijn niet in deze zin.
*knip* dat kan je ook vriendelijk meldenMarger schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:32:
'Landen' kan in het Nederlands ook overgankelijk gebruikt worden in de betekenis 'neerlaten'.
Om de openbare Van Dale maar even te citeren:
Daarbij: heb je ooit gehoord van een ruimtevaartuig of vliegtuig dat 'neergelaten' wordt? Precies. 'Landen' als synoniem voor 'neerlaten' zou je kunnen gebruiken in de context van hijsen, zoiets als 'de last landde op de bouwplaats' of 'de last werd neergelaten op de bouwplaats', niet in de context van vliegen of ruimtevaart.lan·den (landde, is geland)
1 (van vliegtuigen [of ruimtevaartuigen]) op de grond neerkomen
2 (van schepen, schepelingen) aan land komen
[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 15-11-2025 10:03 ]
bevoordeelt --> bevoordeeld (de l zit niet in 't kofschip)Die bepaalde in 2017 dat Google zijn eigen prijsvergelijker Shopping in de zoekresultaten van Zoeken had bevoordeelt boven de prijsvergelijkers van concurrenten.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
radios → radio'sDe headset werkt met een 6GHz-USB-adapter met twee radios: een van die radios verzorgt de streaming van de audio en het beeld en de andere maakt verbinding met het wifinetwerk.
radios → radio'sDe headset werkt met een 6GHz-USB-adapter met twee radios: een van die radios verzorgt de streaming van de audio en het beeld en de andere maakt verbinding met het wifinetwerk.
low‑latencyoogbewegingen → lowlatencyoogbewegingen (onnodig koppelteken, @Imre Himmelbauer; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=12-1)De technologie werkt door low‑latencyoogbewegingen te gebruiken om alleen de pixels met de hoogste kwaliteit te verzenden naar het punt waar de gebruiker naar kijkt.
stand-alone → standalone (onnodig koppelteken; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=standalone)De Steam Frame kan ook stand-alone gebruikt worden en is standaard uitgerust met SteamOS 3.
lpddr5x-geheugen → Lpddr5x-geheugen (zie ook Wikipedia: LPDDR)De headset maakt gebruik van een Snapdragon 8 Gen 3-processor in combinatie met 16GB lpddr5x-geheugen.
code snippets → codesnippets (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=12-1, @Drobanir)Deze opensource code-editor heeft ondersteuning voor IntelliSense, debugging, Git en code snippets.
De opmerking over WhatsApp, dank voor het lachen 🤣
anti-spam-seo-maatregel → antispam-seo-maatregel (onnodig koppelteken, @Hayte; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=antispam*)EU onderzoekt of Googles 'anti-spam-seo-maatregel' slecht is voor nieuwsmedia
anti-spammaatregel → antispammaatregelGoogle spreekt van een anti-spammaatregel.
Ik vind het vrij lelijk, maar ik heb het toch aangepast. Dank voor het doorgeven!richy3908 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 20:42:
nieuws: EU onderzoekt of Googles 'anti-spam-seo-maatregel' slecht is voor nie...
[...]
anti-spam-seo-maatregel → antispam-seo-maatregel (onnodig koppelteken, @Hayte; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=antispam*)
[...]
anti-spammaatregel → antispammaatregel
Ford BlueCruise-systeem → Fords BlueCruise-systeem (of anders Ford BlueCruise)Ford BlueCruise-systeem om handsfree te rijden komt vanaf het voorjaar van 2026 naar meer modellen.
Dat kan, maar zolang de hoofdredactie nog steeds aangeeft alleen bij zeer hoge uitzondering koppeltekens te gebruiken voor de leesbaarheid, blijf ik suggesties hierover posten. Het staat je natuurlijk vrij om dit ter sprake te brengen tijdens een redactioneel overleg.Hayte schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 20:47:
[...]
Ik vind het vrij lelijk, maar ik heb het toch aangepast. Dank voor het doorgeven!
Blijf dat ook vooral doen, alleen maar fijnrichy3908 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 20:52:
[...]
Dat kan, maar zolang de hoofdredactie nog steeds aangeeft alleen bij zeer hoge uitzondering koppeltekens te gebruiken voor de leesbaarheid, blijf ik suggesties hierover posten. Het staat je natuurlijk vrij om dit ter sprake te brengen tijdens een redactioneel overleg.
lpddr5x ultra-geheugen → Lpddr5x Ultra-geheugenDe goedkoopste variant heeft 12GB aan lpddr5x ultra-geheugen en een opslag van 256GB aan UFS 4.1-opslag.
lpddr5x ultra+-geheugen → Lpddr5x Ultra+-geheugenDe duurdere versie komt met 16GB aan lpddr5x ultra+-geheugen en 512GB aan UFS 4.1-opslag.
vervangen voor → vervangen door (zie ook https://taaladvies.net/vervangen-voor-door/, @arnoudwokke)De verplichte chatcontrole staat niet langer in het voorstel en is vervangen voor een permanente versie van vrijwillig mogen scannen, zo blijkt uit de debatnota.
interpersoonlijke communicatiediensten → interpersoonlijkecommunicatiediensten (want het gaat om interpersoonlijke communicatie, niet om een interpersoonlijke dienst)Indien aanbieders van hostingdiensten en aanbieders van interpersoonlijke communicatiediensten een risico hebben vastgesteld dat de dienst wordt gebruikt voor online seksueel misbruik van kinderen, nemen zij alle redelijke risicobeperkende maatregelen om dat risico effectief te minimaliseren.
end-to-end encryptie → end-to-endencryptie (zie ook https://woordenlijst.org/...l?q=end-to-endbeveiliging; het gaat hier om een samenkoppeling in een samenstelling)Het lijkt onmogelijk dat het voorstel end-to-end encryptie kan afschaffen.
end-to-end encryptie → end-to-endencryptieGezien de beschikbaarheid van technologieën die kunnen worden gebruikt om te voldoen aan de vereisten van deze verordening en tegelijkertijd end-to-end encryptie mogelijk te maken, mag niets in deze verordening worden geïnterpreteerd als een verbod, verzwakking of omzeiling, een verplichting tot uitschakeling, of het onmogelijk maken van end-to-end encryptie.
end-to-end encryptie → end-to-endencryptieGezien de beschikbaarheid van technologieën die kunnen worden gebruikt om te voldoen aan de vereisten van deze verordening en tegelijkertijd end-to-end encryptie mogelijk te maken, mag niets in deze verordening worden geïnterpreteerd als een verbod, verzwakking of omzeiling, een verplichting tot uitschakeling, of het onmogelijk maken van end-to-end encryptie.
vrij blijven diensten aanbieden → vrij diensten blijven aanbiedenAanbieders moeten vrij blijven diensten aanbieden die end-to-end encryptie gebruiken en mogen door deze verordening niet worden verplicht om gegevens te decoderen of toegang te creëren tot end-to-end versleutelde gegevens", zo staat in het voorstel.
end-to-end encryptie → end-to-endencryptieAanbieders moeten vrij blijven diensten aanbieden die end-to-end encryptie gebruiken en mogen door deze verordening niet worden verplicht om gegevens te decoderen of toegang te creëren tot end-to-end versleutelde gegevens", zo staat in het voorstel.
Dat → Die (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=heffing, @arnoudwokke)Dat zou eerst komen vanaf 2028, maar dat wordt toch eerder.
verkocht, het → verkocht; het (een komma is hier incorrect, omdat wat erop volgt een opzichzelfstaande zin is, @arnoudwokke)Core Devices zegt niet hoeveel het er heeft verkocht, het gaat vermoedelijk om duizenden.
Die → Dat (want het woord verwijst naar venster, @arnoudwokke)Die komt als derde venster naast regulier browsen en browsen in incognitomodus.
navigatie-apps → navigatieapps (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing, @arnoudwokke; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=navigatiea*)Met ondersteuning voor CarPlay zouden eigenaren van een Tesla bedraad of draadloos een interface van Apple op het scherm van de auto kunnen laten zien en de apps van hun iPhone gebruiken, waaronder eigen navigatie-apps, muziekdiensten en podcastapps.
verlengd → verlengtUbuntu-moederbedrijf Canonical zegt dat het de ondersteuningsduur van de Legacy-add-on voor Ubuntu Pro met drie jaar verlengd.
privé-apparaten → privéapparaten (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing, @Hayte; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=priv%C3%A9a*)Er is geen toegang geweest tot privé-apparaten of persoonlijke accounts van werknemers, meldt de omroep.
replayability → herspeelbaarheid (want in mijn optiek is replayability een niet erg ingeburgerd woord en herspeelbaarheid een prima Nederlandstalige variant)Het biedt wel een interessante manier om de game ook te spelen, wat de afwisseling en replayability ten goede komt.
maar één hiervan te voorzien → maar in één hiervan te voorzien (zie ook https://taaladvies.net/voorzien/, @Hayte)In principe hoef je er maar één hiervan te voorzien.
Deze mechanic → Dit mechanisme (mechanic is mijns inziens al een wat gangbaarder woord in gameplayland, maar toch vind ik mechanisme gangbaarder)Deze mechanic treedt bij alle behoeften en bij elk bewonerslevel op.
aanstaat → aan staat (aanstaan en uitstaan in de betekenis van ingeschakeld/uitgeschakeld zijn zijn incorrect; zie ook https://zoeken.vandale.nl...2gwn%22%7D&query=aanstaan en vergelijk met https://zoeken.vandale.nl...uery=wasmachine+aan+staan)De game kent ook een dag-nachtritme dat automatisch aanstaat, waarbij de fakkels van schepen en huizen de omgeving mooi belichten.
in-game wiki → in-gamewiki (je zou kunnen beargumenteren dat in-game prima bijvoeglijk gebruikt kan worden, maar het is al eerder aan elkaar geschreven, dus wel zo consequent dat overal te doen)Paradox-games hebben bijvoorbeeld vaak een in-game wiki, waardoor je eenvoudig kunt vinden wat er allemaal in de game mogelijk is.