Ook aangepast. Bedankt!
Belgiche -> Belgische.De Belgiche bank Belfius
nieuws: Belgische bank Belfius maakt app in 160 landen kosteloos beschikbaar ...
nieuws: Belgische bank Belfius maakt app in 160...
Er staat een typfout in de inleiding: "Belgiche" ipv "Belgische"
Er staat een typfout in de inleiding: "Belgiche" ipv "Belgische"
Deze was inmiddels gefikst, bedankt voor het melden!
nieuws: Delta geeft glasvezelklanten vanaf september nieuw Wi-Fi 7-modem
accespoints → accesspointsDe provider meldt niet om wat voor modemrouter en accespoints het gaat, maar zegt wel dat ze de 2,4GHz-, 5GHz- en 6GHz-banden ondersteunen.
download: AliasVault 0.20.0
meest gangbare → gangbaarste (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=gangbaar en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/, @Drobanir)Clientsoftware is beschikbaar voor Android en iOS en er zijn extensies voor de meest gangbare webbrowsers.
nieuws: Belgische bank Belfius maakt app in 160 landen kosteloos beschikbaar ...
e-sim-functie → e-simfunctie (onnodig koppelteken, @Hayte)De Belgische bank Belfius maakt de app in ruim 160 landen en regio's kosteloos beschikbaar via een e-sim-functie.
nieuws: Nothings eerste koptelefoon gaat 299 euro kosten
Pre-orders → Preorders (onnodig koppelteken, @AverageNL)Pre-orders beginnen op 4 juli.
nieuws: Minisforum brengt zijn eerste nas in augustus uit vanaf 799 euro
Warenhuis? Welk warenhuis dan? Klinkt alsof iemand het woord magazijn even niet kon vinden.naar het Duitse warenhuis worden gestuurd
"German Warehouse" is natuurlijk heel letterlijk vertaald "Duits warenhuis".Gwaihir schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:56:
nieuws: Minisforum brengt zijn eerste nas in augustus uit vanaf 799 euro
[...]
Warenhuis? Welk warenhuis dan? Klinkt alsof iemand het woord magazijn even niet kon vinden.
Maar moet inderdaad magazijn zijn, of desnoods nog distributiecentrum. In elk geval niet warenhuis.
nieuws: Nothing Phone (3) krijgt nieuw ontwerp en verschijnt op 15 juli vanaf...
Tekst in het artikel spreekt van een Snapdragon 8 Gen 4, terwijl de productinformatie de (juiste) 8s Gen 4 vermeldt.
Tekst in het artikel spreekt van een Snapdragon 8 Gen 4, terwijl de productinformatie de (juiste) 8s Gen 4 vermeldt.
Terug in de tijd #45 - Amazon 'failliet', LimeWire-lynch en Intel-overstap
Ik denk dat dit "[d]e – destijds vooral online – boekhandel" moet zijn?De – destijds vooral – online boekhandel
[ Voor 9% gewijzigd door Puff_Danny op 02-07-2025 11:46 ]
Het gaat erom dat Amazon toen vooral boeken verkocht. Destijds was het vooral nog een (online) boekhandel, nu meer dan dat. Ik heb 'nog' toegevoegd in het artikel om dat iets te verduidelijken.
Ah, sorry, dat had ik niet begrepen. Dank voor de verduidelijking!
video: De beste schilderij-TV? Samsung The Frame Pro 2025 Review
schilderij-TV → schilderij-tvDe beste schilderij-TV?
nieuws: Club 3D introduceert USB-C-dock met ondersteuning voor vier 4k60-sche...
Moet "De CSV-2540 heeft twee HDMI- en twee DisplayPort-ingangen" niet uitgangen zijn? Komt op meerdere locaties terug in het artikel.
Moet "De CSV-2540 heeft twee HDMI- en twee DisplayPort-ingangen" niet uitgangen zijn? Komt op meerdere locaties terug in het artikel.
Klopt, ik pas hem aan.
Het is geen spelling / tikfout maar de gebruikte afbeelding in download: Zabbix 7.4
Is ouder dan dat ik al met zabbix werk en dat ik sinds versie 5.
Een simpele google afbeeldingen search op zabbix dashboard laat een betere afspiegeling zien.
Is ouder dan dat ik al met zabbix werk en dat ik sinds versie 5.
Een simpele google afbeeldingen search op zabbix dashboard laat een betere afspiegeling zien.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Dat kan @Drobanir vast het beste beoordelen.
Artikel: review: 20 goedkope AMD B650/B850-moederborden - Een oudere chipset is de bet...
Auteur: @Tomas Hochstenbach
Auteur: @Tomas Hochstenbach
Hoewel dat officieel geen een verplichting is,
Studio van DOOM-maker John Romero stopt ontwikkeling shooter na Xbox-ontslagen
Dan in de laatste zin, inhoud is geen werkwoord:
Het is niet duidelijk wat dat precies inhoudt en of Romero Games de rechten heeft om het project aan een ander bedrijf over te dragen.
Dan in de laatste zin, inhoud is geen werkwoord:
Het is niet duidelijk wat dat precies inhoudt en of Romero Games de rechten heeft om het project aan een ander bedrijf over te dragen.
Als ik je opmerking goed begrijp, staat het nu correct in het artikel.
review: KPN blokkeert telefoons op afstand bij wanbetaling: 'Juridisch lastig...
security-afdeling → securityafdeling (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing, @Imre Himmelbauer)"Er is een antwoord teruggekomen van onze security-afdeling en ik kan inmiddels een toelichting geven op hoe het zit met mdm-blokkades op iPhones", schrijft moderator Arjan.
sociaalincassobeleid → sociaal incassobeleid óf sociale-incassobeleid (afhankelijk van wat de bedoeling is: sociaal beleid m.b.t. incasso of beleid m.b.t. sociale incasso)We hebben een sociaalincassobeleid, zo maken we geen gebruik van externe incassopartijen en proberen we klanten te helpen als ze problemen hebben om hun rekening te voldoen.
sociaalincassobeleid, zo → sociaalincassobeleid; zo (een komma is hier incorrect, omdat wat erop volgt een opzichzelfstaande zin is)We hebben een sociaalincassobeleid, zo maken we geen gebruik van externe incassopartijen en proberen we klanten te helpen als ze problemen hebben om hun rekening te voldoen.
die kant opsturen → die kant op sturen (want het gaat hier om het werkwoord sturen, niet het werkwoord opsturen; op hoort bij die kant)En zelfs dan kun je ook denken: moet je niet gewoon een deurwaarder die kant opsturen en die telefoon opvorderen of iets dergelijks?
nieuws: X: AI ondermijnt moderatie met communitynotes
één van de → een van de (zie ook https://taaladvies.net/een-of-een-van-de/, @JaspB)Ook met menselijke medewerking en eindverantwoordelijkheid kan AI-inzet juist het modereren van content aantasten, is één van de conclusies.
meer menselijk → menselijker (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=menselijk en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/)Naast dat gevaar van overtuigend gebrachte en overtuigend onderbouwde foute communitynotes zien de onderzoekers nog een tweede, meer menselijk risico.
nieuws: IKEA brengt bèta uit voor smarthomehub als Matter-controller
smart-app → smartapp (onnodig koppelteken, @YannickSpinner)Gebruikers kunnen de vernieuwde functie testen vanaf de Dirigera Hub-versie 2.753.1, mits ook de IKEA Home smart-app geüpdatet is.
nieuws: Topman Bitvavo treedt af na onthullingen over schending anti-witwasre...
anti-witwasregels → antiwitwasregels (onnodig koppelteken, @Imre Himmelbauer; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=anti*)Topman Bitvavo treedt af na onthullingen over schending anti-witwasregels
anti-witwasregels → antiwitwasregelsNuvelstijn kwam in opspraak nadat het Financieel Dagblad onthulde dat hij mogelijk anti-witwasregels had overtreden.
anti-witwasregels → antiwitwasregelsEerder deze week onthulde het Financieel Dagblad dat Nuvelstijn met zijn privébeleggingen bij de inmiddels veroordeelde beleggingsfraudeur Max R. de anti-witwasregels had overtreden.
@richy3908 de app heet in de Play Store de IKEA Home smart, met een kleine letter voor smart. Het is echter dus wel de naam, vandaar het koppelteken!
De rest is aangepast
De rest is aangepast
Juist ja, bedankt voor de uitleg, dat had ik inderdaad niet door!YannickSpinner schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 08:40:
@richy3908 de app heet in de Play Store de IKEA Home smart, met een kleine letter voor smart. Het is echter dus wel de naam, vandaar het koppelteken!
De rest is aangepast
Is onderstaande misschien over het hoofd gezien?YannickSpinner schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 08:40:
De rest is aangepast
review: KPN blokkeert telefoons op afstand bij wanbetaling: 'Juridisch lastig...
security-afdeling → securityafdeling (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing, @Imre Himmelbauer)"Er is een antwoord teruggekomen van onze security-afdeling en ik kan inmiddels een toelichting geven op hoe het zit met mdm-blokkades op iPhones", schrijft moderator Arjan.
sociaalincassobeleid → sociaal incassobeleid óf sociale-incassobeleid (afhankelijk van wat de bedoeling is: sociaal beleid m.b.t. incasso of beleid m.b.t. sociale incasso)We hebben een sociaalincassobeleid, zo maken we geen gebruik van externe incassopartijen en proberen we klanten te helpen als ze problemen hebben om hun rekening te voldoen.
sociaalincassobeleid, zo → sociaalincassobeleid; zo (een komma is hier incorrect, omdat wat erop volgt een opzichzelfstaande zin is)We hebben een sociaalincassobeleid, zo maken we geen gebruik van externe incassopartijen en proberen we klanten te helpen als ze problemen hebben om hun rekening te voldoen.
die kant opsturen → die kant op sturen (want het gaat hier om het werkwoord sturen, niet het werkwoord opsturen; op hoort bij die kant)En zelfs dan kun je ook denken: moet je niet gewoon een deurwaarder die kant opsturen en die telefoon opvorderen of iets dergelijks?
review: Mogen fabrikanten je gameconsole bricken als je de gebruiksvoorwaarde...Dat bedrijf verkocht en masse modchips voor de Nintendo Wii en DS en ongebouwde consoles,
Mijn reviews al gezien?
review: Mogen fabrikanten je gameconsole bricken als je de gebruiksvoorwaarde...
systeem 'of na → systeem 'na (tenminste, dat lijkt mij)Xbox is in zijn softwarelicentieovereenkomst wat voorzichtiger en zegt dat 'het mogelijk is' dat je Xbox-console na het omzeilen van een technische beperking, beveiliging of systeem 'of na een latere Xbox-software-update niet meer werkt'.
zijn eigen leven gaan leiden → een eigen leven gaan leiden (zie ook lemma leven in de Dikke Van Dale, @YannickSpinner)Deze post is online zijn eigen leven gaan leiden, ook al gaf de originele poster geen bewijs voor zijn bewering.
intellectuele eigendomsrecht → intellectuele-eigendomsrecht (want anders is het recht intellectueel i.p.v. het eigendom)Als iemand dat doet is er al gauw sprake van een schending van het intellectuele eigendomsrecht waartegen kan worden opgetreden.
afhankelijk zijn voor het verkopen van games → afhankelijk zijn van het verkopen van gamesConsoles worden immers vaak met een verlies verkocht en dat betekent dat gamebedrijven afhankelijk zijn voor het verkopen van games voor hun winsten.
nieuws: Windows 11 heeft voor het eerst meer marktaandeel dan Windows 10
Oké, geen spelfout, maar ik zou zeggen een rekenfout … Zoals ook in het artikel staat, stopt de ondersteuning in oktober, oftewel de tiende maand; we zitten nu in de zevende maand. Zoals op https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/end-of-support valt te lezen, stopt de ondersteuning op 15 oktober, dus dat is over ruim drie maanden.
Over een half jaar → Over ruim drie maandenOver een half jaar stopt de ondersteuning voor Windows 10.
Oké, geen spelfout, maar ik zou zeggen een rekenfout … Zoals ook in het artikel staat, stopt de ondersteuning in oktober, oftewel de tiende maand; we zitten nu in de zevende maand. Zoals op https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/end-of-support valt te lezen, stopt de ondersteuning op 15 oktober, dus dat is over ruim drie maanden.
meest waarschijnlijke → waarschijnlijkste (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=waarschijnlijk en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/, @TijsZonderH)De meest waarschijnlijke verklaring voor de stijging is het stoppen van ondersteuning voor Windows 10.
review: Mogen fabrikanten je gameconsole bricken als je de gebruiksvoorwaarde...
Helemaal onderaan: de redacteur is Kevin Krikhaar, maar de link verwijst naar het profiel van Arnoud Wokke.
Helemaal onderaan: de redacteur is Kevin Krikhaar, maar de link verwijst naar het profiel van Arnoud Wokke.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
https://tweakers.net/revi...fde-maar-toch-anders.html
Kop "conclusie"
4e alinea
(want 1e persoonsvorm stam zonder +d of +t)
Kop "conclusie"
4e alinea
Overschrijdt » OverschrijdAls je de drives niet te zwaar belast en geen enorme hoeveelheden data in één keer ernaartoe schrijft, zul je dus weinig te klagen hebben. Overschrijdt je die cachegrens een keer, dan zul je geduld moeten hebben, want dan zie je waarom je iets minder betaald hebt.
(want 1e persoonsvorm stam zonder +d of +t)
video: Onze werkplek onthuld en een sneak peek - Tweakers-vlog #2
kop: "Onze werkplek onthuld en een sneak peek - Tweakers-vlog #2"
onthuld → onthult
(derde persoon tegenwoordige tijd enkelvoud)
onthuld → onthult
An unbreakable toy is useful to break other toys
Onderstaande is niet aangepast n.a.v. mijn suggestie. Ik blijf erbij dat het weliswaar grammaticaal klopt, maar semantisch niet.
Waarom klopt dit volgens mij niet? De aanleiding is nl. het omzeilen van een technische beperking, beveiliging of systeem, en de maatregel is dan dat er een Xbox-software-update wordt gepusht waardoor je console niet meer werkt. Als je of daar laat staan, is het onderdeel van de opsomming een technische beperking, beveiliging of systeem, wat niet klopt, want de console krijgt automatisch updates en dat heeft niets te maken met het omzeilen. Het omzeilen is een actieve handeling door de eigenaar van de console en de software-update niet. Dus of dient daar naar mijn stellige overtuiging weggelaten te worden.
Ik tag @Kevinkrikhaar en @MoniqueVdB ook maar even voor alle zekerheid.
systeem 'of na → systeem 'naXbox is in zijn softwarelicentieovereenkomst wat voorzichtiger en zegt dat 'het mogelijk is' dat je Xbox-console na het omzeilen van een technische beperking, beveiliging of systeem 'of na een latere Xbox-software-update niet meer werkt'.
Waarom klopt dit volgens mij niet? De aanleiding is nl. het omzeilen van een technische beperking, beveiliging of systeem, en de maatregel is dan dat er een Xbox-software-update wordt gepusht waardoor je console niet meer werkt. Als je of daar laat staan, is het onderdeel van de opsomming een technische beperking, beveiliging of systeem, wat niet klopt, want de console krijgt automatisch updates en dat heeft niets te maken met het omzeilen. Het omzeilen is een actieve handeling door de eigenaar van de console en de software-update niet. Dus of dient daar naar mijn stellige overtuiging weggelaten te worden.
Gewoon "onthuld"MartinMeijerink schreef op zondag 6 juli 2025 @ 08:50:
video: Onze werkplek onthuld en een sneak peek - Tweakers-vlog #2
onthuld → onthult
Misschien moet maar gewoon de licentieovereenkomst aangehouden worden hier, dus toevoegen "op dat moment":richy3908 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:02:
Onderstaande is niet aangepast n.a.v. mijn suggestie. Ik blijf erbij dat het weliswaar grammaticaal klopt, maar semantisch niet.
[...]
systeem 'of na → systeem 'na
"Xbox is in zijn softwarelicentieovereenkomst wat voorzichtiger en zegt dat 'het mogelijk is' dat je Xbox-console na het omzeilen van een technische beperking, beveiliging of systeem op dat moment 'of na een latere Xbox-software-update niet meer werkt'."
Ik heb het verduidelijktrichy3908 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:02:
[...]
systeem 'of na → systeem 'na
nieuws: Bloomberg: VS wil export van AI-accelerators naar Maleisië en Thailan...
importerenVolgens Bloomberg vreest de VS dat bedrijven in buurlanden deze chips vanuit Amerika exporteren en vervolgens doorsluizen naar China
nope
Artikel: download: Opera 120.0.5543.38
Auteur: @Drobanir
Auteur: @Drobanir
Opera 12 ?Opera 12
We’re excited to announce the release of Opera Stable version 120!
nieuws: Microsoft gaat PowerShell 2.0 verwijderen uit Windows
Zie ook
:strip_exif()/f/image/xaaUPxgabD6phNIkv3JZlWAU.png?f=user_large)
en
@TijsZonderH: De huidige versie is 5.1, en tussen versie 2.0 en 5.0 kwamen ook nog 3.0 en 4.0. Verder is de huidige versie van PowerShell 7 versie 7.5, niet 7.0. Misschien anders Powershell 5 en PowerShell 7 schrijven?In plaats daarvan kwam PowerShell 5.0, wat de huidige versie is, en inmiddels is er ook PowerShell 7.0 met nog meer features.
Zie ook
:strip_exif()/f/image/xaaUPxgabD6phNIkv3JZlWAU.png?f=user_large)
en
/f/image/FNbwTPdSYSeci4iWTxEhz8P2.png?f=fotoalbum_large)
Oeps, ik las het verkeerd, ik las onze werkplek als derde persoon (het woordje 'en' over het hoofd gelezen), ik interpreteerde het alsof 'onze werkplek' een sneak peek onthulde

An unbreakable toy is useful to break other toys
Verkeerdd knip en plak versie in
download: Amiga Forever 11
Staat nog de 2012 versie genoemd maar is versie 11 inmiddels.
download: Amiga Forever 11
Staat nog de 2012 versie genoemd maar is versie 11 inmiddels.
nieuws: Crypto-aanbieders moeten vanaf 2026 transacties doorgeven aan Belasti...
Een richting moet in nationale wetgeving omgezet worden. Een verordening heeft rechtstreekse werking en mag niet in nationale wetgeving omgezet worden. Het gaat hier om een richtlijn, niet om een verordening.:)Het aannemen ervan is een formaliteit, omdat het gaat om de Nederlandse implementatie van een Europese verordening.
Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.
Dat moet @arnoudwokke dan zelf even beoordelen.
nieuws: TrendForce: DDR4-prijzen stijgen komend kwartaal met maximaal 45 procent
In het artikel word LPDDR consistend geschreven als Lpddr, terwijl alle andere vormen wel de volledige hoofdletter stijl gebruiken.
Voor zo ver ik kan zien is hier geen reden voor en is de conventie voor LPDDR ook all caps.
In het artikel word LPDDR consistend geschreven als Lpddr, terwijl alle andere vormen wel de volledige hoofdletter stijl gebruiken.
Voor zo ver ik kan zien is hier geen reden voor en is de conventie voor LPDDR ook all caps.
@Drobanir
De download link en versie zijn hier onjuist: download: OBS Studio 30.1.0
De download link en versie zijn hier onjuist: download: OBS Studio 30.1.0
[ Voor 4% gewijzigd door eNaSnI op 08-07-2025 12:33 ]
Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com
@Zenyatta uiteraard heb je gelijk. MiCA is een verordening en is grotendeels al ingegaan. De richtlijn waarvan dit een implementatie is, is volgens mij een uitwerking van een van de elementen van die verordening en heeft dus wél nationale implementatie nodig. Ik heb het aangepast en gelinkt naar de relevante richtlijn. Dank je wel!
We gebruiken geen vijf hoofdletters achter elkaar.LOTG schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:40:
nieuws: TrendForce: DDR4-prijzen stijgen komend kwartaal met maximaal 45 procent
nieuws: Windows-versie 7-Zip heeft ondersteuning voor meer dan 64 threads
CPU-threads → cpu-threads (ondanks dat het in het GB en de DVD met hoofdletters geschreven wordt, mogen we dit woord op een site als Tweakers wel als ingeburgerd beschouwen, dus kan het met kleine letters geschreven worden; sowieso wordt het in andere artikelen met kleine letters geschreven voor zover ik kan zien, @arnoudwokke)De Windows-versie van in- en uitpakprogramma 7-Zip heeft ondersteuning gekregen voor meer dan 64 CPU-threads.
release notes → releasenotes (zie ook regel 12.A)Als er meerdere groepen processors zijn op een Windows-machine, dan verdeelt de software de taken over die groepen, zo staat in de release notes.
een thread → één thread (want het gaat om het telwoord, niet het lidwoord)De ingebouwde Windows-functie voor in- en uitpakken van bestanden is beperkt tot een thread, merkt Tom's Hardware op.
nieuws: Oprichter Twitter toont chatdienst die berichten stuurt via bluetooth...
al bèta → als bèta (?)De iOS-app is ook al bèta te installeren.
end-to-end encryptie → end-to-endencryptie (zie ook https://woordenlijst.org/...l?q=end-to-endbeveiliging, @arnoudwokke)Telefoons kunnen keys aanmaken en uitwisselen om end-to-end encryptie mogelijk te maken.
nieuws: Apple maakt menu's minder transparant in derde bèta iOS 26
meest extreme → extreemste (zie ook https://woordenlijst.org/...dex.html?q=extreem&pos=AA en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/, @arnoudwokke)Het toonde ook de meest extreme versie van een platte interface van iOS 7 in 2013, waarna het in de bèta's erna het ontwerp aanpaste en onder meer knoppen beter zichtbaar maakte.
nieuws: Gerucht: Apple komt volgend jaar met iPhone 17e met zelfde scherm ls 16e
Typfoutje in de titelGerucht: Apple komt volgend jaar met iPhone 17e met zelfde scherm ls 16e
.geek: Moederbord Google Pixel 10-telefoon is te koop, telefoon zelf nog niet
"de" ipv "d"Op d soc is verder het typenummer van Samsung-werkgeheugen te zien van 12GB
nieuws: 'Tweederde Nederlanders tot 35 jaar noemt zichzelf verslaafd aan soci...
+anam juist toe, vn 4,8 naar 5
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
nieuws: 'Tweederde Nederlanders tot 35 jaar noemt zichzelf verslaafd aan soci...
Tweederde → Twee derde (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=twee%20derde en https://taaladvies.net/aa...an-telwoorden-algemeen/#3, @arnoudwokke)Tweederde Nederlanders tot 35 jaar noemt zichzelf verslaafd aan sociale media
https://tweakers.net/revi...dkope-pcie-50-opslag.html
Lexar NM990-ssd 1, 2 en 4GB
Moet natuurlijk TB zijn.
Bedankt voor de test!
Lexar NM990-ssd 1, 2 en 4GB
Moet natuurlijk TB zijn.
Bedankt voor de test!
Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.
Artikel: nieuws: Mastodon brengt versie 4.4 uit, versie 4.5 krijgt functie voor citere...
Auteur: @arnoudwokke
Auteur: @arnoudwokke
Die functie gaat live in de volgende versie, 4.5. In 4.4 zitten zit onder meer ook een nieuwe speler voor audio.
nieuws: FT: Apple wil uitzendrechten formule 1 in de VS kopen
"formule 1" moet volgens mij "Formule 1" zijn omdat het een eigennaam is, dit is op meerdere plekken in het artikel (o.a. de titel).
"formule 1" moet volgens mij "Formule 1" zijn omdat het een eigennaam is, dit is op meerdere plekken in het artikel (o.a. de titel).
Mess with the best, die like the rest
Het Groene Boekje en Van Dale geven aan dat dit met een kleine letter aan het begin wordt geschreven.
[ Voor 25% gewijzigd door Marger op 09-07-2025 15:18 ]
review: Samsung Galaxy Z Fold7, Flip7 en Flip7 FE - Van vlaggenschip tot vals...
In de grafieken staan volgens mij elke keer de resoluties van de Coverscreens en de resolutie binnenste scherm omgedraaid. Het coverscherm heeft de laagste resolutie.
Resolutie coverscherm 1080x2640
(426ppi) 1080x2640
(426ppi)
Resolutie binnenste scherm 748x720
(306ppi) 748x720
(306ppi)
In de grafieken staan volgens mij elke keer de resoluties van de Coverscreens en de resolutie binnenste scherm omgedraaid. Het coverscherm heeft de laagste resolutie.
(426ppi) 1080x2640
(426ppi)
(306ppi) 748x720
(306ppi)
Dank, heb de tabellen aangepast!hiostu schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:32:
review: Samsung Galaxy Z Fold7, Flip7 en Flip7 FE - Van vlaggenschip tot vals...
(426ppi) 1080x2640
(426ppi)
(306ppi) 748x720
(306ppi)
nieuws: Samsung kondigt Galaxy Watch8, Watch8 Classic en geüpdatete Watch Ult...
een adviesprijzen → adviesprijzenDe Galaxy Watch8 krijgt een adviesprijzen van 379 euro (40 mm) en 409 euro (44 mm), de Galaxy Watch8 Classic gaat 509 euro kosten en de Galaxy Watch Ultra 699 euro.
nieuws: Microsoft bevestigt Outlook.com-storing, fix komt over 'verlengde per...
Met “extended period” wordt bedoeld dat het wel een tijdje kan duren. Er wordt niks verlengd.
Met “extended period” wordt bedoeld dat het wel een tijdje kan duren. Er wordt niks verlengd.
review: Online liegen over je leeftijd wordt mogelijk een stuk lastiger
onze online leeftijd → online onze leeftijdDat we straks vaker onze online leeftijd moeten gaan verifiëren zit er dik in, maar of de leeftijdsverificatieapp daarin een rol van betekenis gaat spelen valt dus nog te bezien.
nieuws: Fiscus moet twee systemen verplicht uitschakelen wegens privacyschending
het → hij (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=dienst, @TijsZonderH)De Belastingdienst moet verplicht stoppen met twee systemen die het intern gebruikt om bepaalde gegevens over burgers op te vragen.
minder of meer → min of meer (?)Opvallend daarbij is dat de AP erkent dat dat niet de bedoeling is, maar dat dat minder of meer automatisch gaat omdat er nu eenmaal heel veel gegevens tegelijk aan elkaar gekoppeld worden.
review: Minder nieuwe laadpalen: hoe wil Nederland alsnog elke EV van stroom ...
-edit-
Zelf niet helemaal wakker, maar die zin loopt alsnog niet lekker.
Plekken?Vorig jaar kwamen er dagelijks zo'n 53 laadpunten bij. De gemiddelde paal heeft twee aansluitingen, dus dat komt neer op tientallen palen per dag
-edit-
[ Voor 7% gewijzigd door Resistor op 11-07-2025 07:38 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Palen is correct hier.Resistor schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 07:22:
review: Minder nieuwe laadpalen: hoe wil Nederland alsnog elke EV van stroom ...
[...]
Plekken?
-edit-
nieuws: DPG-accounts zijn voortaan niet op vijf maar maximaal drie apparaten ...
Openingszin klopt niet, zo blijkt uit de context
Openingszin klopt niet, zo blijkt uit de context
apparatenDPG Media beperkt het maximaal aantal accounts waarmee gebruikers ingelogd mogen zijn bij nieuwssites.
Artikel: nieuws: AMD is begonnen met versturen van eerste Zen 6-cpu's aan partners
Auteur: @TijsZonderH
Ik zie die 9000 ook nergens in de bron genoemd worden.
Radeon RX is de GPU lijn?dat AMD een Radeon RX 9000-cpu heeft opgestuurd. Dat zijn de eerste AMD-cpu's op basis van Zen 6, de nieuwe architectuur waar op dit moment nog maar weinig over bekend is.
Ik zie die 9000 ook nergens in de bron genoemd worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 11-07-2025 12:36 ]
Artikel: nieuws: Nieuwsblog - stoppen of juist starten met schrijven over Stop Killing...
en geen voorrang omdat we het doel belangrijk vinden dan het andere doel.
Artikel: nieuws: Nieuwsblog - stoppen of juist starten met schrijven over Stop Killing...
komt deels voor uit een angst voor willekeur.
Maar?We begonnen met een achtergrond over het eigendom van games, maar schreven een zeer goed gelezen achtergrondartikel over de petitie.
nieuws: 'Meta is niet van plan pay-or-okaymodel aan te passen ondanks EU-boetes'
@Hayte moet dat laatste woord niet 'wegnemen' zijn?De Commissie zei deze wijzigingen nader te onderzoeken. Eind juni zei de Commissie tegen Reuters 'niet te kunnen bevestigen' dat deze wijzigingen de zorgen van de Commissie meenemen.
Dat moet inderdaad! Dank, is aangepastPatriot schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 20:37:
nieuws: 'Meta is niet van plan pay-or-okaymodel aan te passen ondanks EU-boetes'
[...]
@Hayte moet dat laatste woord niet 'wegnemen' zijn?
nieuws: AMD is begonnen met versturen van eerste Zen 6-cpu's aan partners
In het artikel staat: Het zijn de eerst processors...
Moet zijn: eerste
Ook aangepast, dank!ReconE schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:04:
nieuws: AMD is begonnen met versturen van eerste Zen 6-cpu's aan partners
nieuws: Microsoft fixt Outlook.com-storing - update
Microsoft meldt dat de oplossing donderdag eind van de middag is opgelost
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
https://tweakers.net/revi...oor-altijd-speelbaar.html
In de tekst staat “ gamemaker Jason 'Thor' Hall”. Thor is letterlijk zijn tweede naam en hoeft dus niet tussen aanhalingstekens.
In de tekst staat “ gamemaker Jason 'Thor' Hall”. Thor is letterlijk zijn tweede naam en hoeft dus niet tussen aanhalingstekens.
nieuws: Nieuwsblog - stoppen of juist starten met schrijven over Stop Killing...
Ok → OK (of anders oké; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=ok&pos=INT en lemma OK in de DVD, @TijsZonderH)Ok, maar moeten we dan niet ook schrijven over het veel minder bekende Subnautica?
achtergrond → achtergrondartikel (zoals al vaker aangehaald in artikelen van jouw hand: een achtergrond mag misschien in journalistieke kringen een verkorting zijn voor achtergrondartikel, maar daarbuiten niet; zie ook lemma achtergrond in de DVD)We begonnen met een achtergrond over het eigendom van games en schreven een zeer goed gelezen achtergrondartikel over de petitie.
review: Gamers dwingen Europa tot besluit: worden games nu voor altijd speelb...
Rossman -> Rossmann
Rossman -> Rossmann
Artikel: download: OBS Studio 31.1.1
Auteur: @Drobanir je typt: 'een of meer bronnen', duidelijker is: "één of meer bronnen''
Auteur: @Drobanir je typt: 'een of meer bronnen', duidelijker is: "één of meer bronnen''
nieuws: Grok 4 van xAI zoekt bij controversiële onderwerpen naar mening van E...
Techrunch moet Techcrunch zijn
Techrunch moet Techcrunch zijn
Mijn reviews al gezien?
Nee hoor, uit de context blijkt prima dat het hier om het telwoord gaat en niet het lidwoord. Zie ook https://taaladvies.net/een-of-een-van-de/.Jau2 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:41:
Artikel: download: OBS Studio 31.1.1