Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 75 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-07 15:57

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Ook aangepast. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07 16:34

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anzeo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-07 16:31
nieuws: Belgische bank Belfius maakt app in 160...

Er staat een typfout in de inleiding: "Belgiche" ipv "Belgische"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:56

AverageNL

Redacteur
Deze was inmiddels gefikst, bedankt voor het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:47
nieuws: Delta geeft glasvezelklanten vanaf september nieuw Wi-Fi 7-modem
De provider meldt niet om wat voor modemrouter en accespoints het gaat, maar zegt wel dat ze de 2,4GHz-, 5GHz- en 6GHz-banden ondersteunen.
accespoints → accesspoints

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
download: AliasVault 0.20.0
Clientsoftware is beschikbaar voor Android en iOS en er zijn extensies voor de meest gangbare webbrowsers.
meest gangbare → gangbaarste (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=gangbaar en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/, @Drobanir)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Belgische bank Belfius maakt app in 160 landen kosteloos beschikbaar ...
De Belgische bank Belfius maakt de app in ruim 160 landen en regio's kosteloos beschikbaar via een e-sim-functie.
e-sim-functie → e-simfunctie (onnodig koppelteken, @Hayte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Nothings eerste koptelefoon gaat 299 euro kosten
Pre-orders beginnen op 4 juli.
Pre-orders → Preorders (onnodig koppelteken, @AverageNL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
nieuws: Minisforum brengt zijn eerste nas in augustus uit vanaf 799 euro
naar het Duitse warenhuis worden gestuurd
Warenhuis? Welk warenhuis dan? Klinkt alsof iemand het woord magazijn even niet kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07 16:34
Gwaihir schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:56:
nieuws: Minisforum brengt zijn eerste nas in augustus uit vanaf 799 euro

[...]

Warenhuis? Welk warenhuis dan? Klinkt alsof iemand het woord magazijn even niet kon vinden.
"German Warehouse" is natuurlijk heel letterlijk vertaald "Duits warenhuis".

Maar moet inderdaad magazijn zijn, of desnoods nog distributiecentrum. In elk geval niet warenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamith
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11-07 13:56
nieuws: Nothing Phone (3) krijgt nieuw ontwerp en verschijnt op 15 juli vanaf...

Tekst in het artikel spreekt van een Snapdragon 8 Gen 4, terwijl de productinformatie de (juiste) 8s Gen 4 vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Bedankt, alles is bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff_Danny
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 12:05
Terug in de tijd #45 - Amazon 'failliet', LimeWire-lynch en Intel-overstap
De – destijds vooral – online boekhandel
Ik denk dat dit "[d]e – destijds vooral online – boekhandel" moet zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Puff_Danny op 02-07-2025 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Het gaat erom dat Amazon toen vooral boeken verkocht. Destijds was het vooral nog een (online) boekhandel, nu meer dan dat. Ik heb 'nog' toegevoegd in het artikel om dat iets te verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff_Danny
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 12:05
Ah, sorry, dat had ik niet begrepen. Dank voor de verduidelijking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
video: De beste schilderij-TV? Samsung The Frame Pro 2025 Review
De beste schilderij-TV?
schilderij-TV → schilderij-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Bedankt, aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostboot
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-07 22:49
nieuws: Club 3D introduceert USB-C-dock met ondersteuning voor vier 4k60-sche...

Moet "De CSV-2540 heeft twee HDMI- en twee DisplayPort-ingangen" niet uitgangen zijn? Komt op meerdere locaties terug in het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-07 20:00

Imre Himmelbauer

Redacteur
Klopt, ik pas hem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:40
Het is geen spelling / tikfout maar de gebruikte afbeelding in download: Zabbix 7.4
Is ouder dan dat ik al met zabbix werk en dat ik sinds versie 5.
Een simpele google afbeeldingen search op zabbix dashboard laat een betere afspiegeling zien.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Dat kan @Drobanir vast het beste beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Artikel: review: 20 goedkope AMD B650/B850-moederborden - Een oudere chipset is de bet...
Auteur: @Tomas Hochstenbach
Hoewel dat officieel geen een verplichting is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is aangepast. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:26
Studio van DOOM-maker John Romero stopt ontwikkeling shooter na Xbox-ontslagen
Dan in de laatste zin, inhoud is geen werkwoord:
Het is niet duidelijk wat dat precies inhoudt en of Romero Games de rechten heeft om het project aan een ander bedrijf over te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Als ik je opmerking goed begrijp, staat het nu correct in het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
review: KPN blokkeert telefoons op afstand bij wanbetaling: 'Juridisch lastig...
"Er is een antwoord teruggekomen van onze security-afdeling en ik kan inmiddels een toelichting geven op hoe het zit met mdm-blokkades op iPhones", schrijft moderator Arjan.
security-afdeling → securityafdeling (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing, @Imre Himmelbauer)
We hebben een sociaalincassobeleid, zo maken we geen gebruik van externe incassopartijen en proberen we klanten te helpen als ze problemen hebben om hun rekening te voldoen.
sociaalincassobeleid → sociaal incassobeleid óf sociale-incassobeleid (afhankelijk van wat de bedoeling is: sociaal beleid m.b.t. incasso of beleid m.b.t. sociale incasso)
We hebben een sociaalincassobeleid, zo maken we geen gebruik van externe incassopartijen en proberen we klanten te helpen als ze problemen hebben om hun rekening te voldoen.
sociaalincassobeleid, zo → sociaalincassobeleid; zo (een komma is hier incorrect, omdat wat erop volgt een opzichzelfstaande zin is)
En zelfs dan kun je ook denken: moet je niet gewoon een deurwaarder die kant opsturen en die telefoon opvorderen of iets dergelijks?
die kant opsturen → die kant op sturen (want het gaat hier om het werkwoord sturen, niet het werkwoord opsturen; op hoort bij die kant)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: X: AI ondermijnt moderatie met communitynotes
Ook met menselijke medewerking en eindverantwoordelijkheid kan AI-inzet juist het modereren van content aantasten, is één van de conclusies.
één van de → een van de (zie ook https://taaladvies.net/een-of-een-van-de/, @JaspB)
Naast dat gevaar van overtuigend gebrachte en overtuigend onderbouwde foute communitynotes zien de onderzoekers nog een tweede, meer menselijk risico.
meer menselijk → menselijker (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=menselijk en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: IKEA brengt bèta uit voor smarthomehub als Matter-controller
Gebruikers kunnen de vernieuwde functie testen vanaf de Dirigera Hub-versie 2.753.1, mits ook de IKEA Home smart-app geüpdatet is.
smart-app → smartapp (onnodig koppelteken, @YannickSpinner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Topman Bitvavo treedt af na onthullingen over schending anti-witwasre...
Topman Bitvavo treedt af na onthullingen over schending anti-witwasregels
anti-witwasregels → antiwitwasregels (onnodig koppelteken, @Imre Himmelbauer; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=anti*)
Nuvelstijn kwam in opspraak nadat het Financieel Dagblad onthulde dat hij mogelijk anti-witwasregels had overtreden.
anti-witwasregels → antiwitwasregels
Eerder deze week onthulde het Financieel Dagblad dat Nuvelstijn met zijn privébeleggingen bij de inmiddels veroordeelde beleggingsfraudeur Max R. de anti-witwasregels had overtreden.
anti-witwasregels → antiwitwasregels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-07 09:40

YannickSpinner

Redacteur
@richy3908 de app heet in de Play Store de IKEA Home smart, met een kleine letter voor smart. Het is echter dus wel de naam, vandaar het koppelteken!

De rest is aangepast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
YannickSpinner schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 08:40:
@richy3908 de app heet in de Play Store de IKEA Home smart, met een kleine letter voor smart. Het is echter dus wel de naam, vandaar het koppelteken!

De rest is aangepast
Juist ja, bedankt voor de uitleg, dat had ik inderdaad niet door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
YannickSpinner schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 08:40:

De rest is aangepast
Is onderstaande misschien over het hoofd gezien?

review: KPN blokkeert telefoons op afstand bij wanbetaling: 'Juridisch lastig...
"Er is een antwoord teruggekomen van onze security-afdeling en ik kan inmiddels een toelichting geven op hoe het zit met mdm-blokkades op iPhones", schrijft moderator Arjan.
security-afdeling → securityafdeling (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing, @Imre Himmelbauer)
sociaalincassobeleid → sociaal incassobeleid óf sociale-incassobeleid (afhankelijk van wat de bedoeling is: sociaal beleid m.b.t. incasso of beleid m.b.t. sociale incasso)
sociaalincassobeleid, zo → sociaalincassobeleid; zo (een komma is hier incorrect, omdat wat erop volgt een opzichzelfstaande zin is)
En zelfs dan kun je ook denken: moet je niet gewoon een deurwaarder die kant opsturen en die telefoon opvorderen of iets dergelijks?
die kant opsturen → die kant op sturen (want het gaat hier om het werkwoord sturen, niet het werkwoord opsturen; op hoort bij die kant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Dat bedrijf verkocht en masse modchips voor de Nintendo Wii en DS en ongebouwde consoles,
review: Mogen fabrikanten je gameconsole bricken als je de gebruiksvoorwaarde...

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
review: Mogen fabrikanten je gameconsole bricken als je de gebruiksvoorwaarde...
Xbox is in zijn softwarelicentieovereenkomst wat voorzichtiger en zegt dat 'het mogelijk is' dat je Xbox-console na het omzeilen van een technische beperking, beveiliging of systeem 'of na een latere Xbox-software-update niet meer werkt'.
systeem 'of na → systeem 'na (tenminste, dat lijkt mij)
Deze post is online zijn eigen leven gaan leiden, ook al gaf de originele poster geen bewijs voor zijn bewering.
zijn eigen leven gaan leiden → een eigen leven gaan leiden (zie ook lemma leven in de Dikke Van Dale, @YannickSpinner)
Als iemand dat doet is er al gauw sprake van een schending van het intellectuele eigendomsrecht waartegen kan worden opgetreden.
intellectuele eigendomsrecht → intellectuele-eigendomsrecht (want anders is het recht intellectueel i.p.v. het eigendom)
Consoles worden immers vaak met een verlies verkocht en dat betekent dat gamebedrijven afhankelijk zijn voor het verkopen van games voor hun winsten.
afhankelijk zijn voor het verkopen van games → afhankelijk zijn van het verkopen van games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Windows 11 heeft voor het eerst meer marktaandeel dan Windows 10
Over een half jaar stopt de ondersteuning voor Windows 10.
Over een half jaar → Over ruim drie maanden

Oké, geen spelfout, maar ik zou zeggen een rekenfout … Zoals ook in het artikel staat, stopt de ondersteuning in oktober, oftewel de tiende maand; we zitten nu in de zevende maand. Zoals op https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/end-of-support valt te lezen, stopt de ondersteuning op 15 oktober, dus dat is over ruim drie maanden.
De meest waarschijnlijke verklaring voor de stijging is het stoppen van ondersteuning voor Windows 10.
meest waarschijnlijke → waarschijnlijkste (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=waarschijnlijk en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/, @TijsZonderH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 06:48

GeeBee

Oddball

Helemaal onderaan: de redacteur is Kevin Krikhaar, maar de link verwijst naar het profiel van Arnoud Wokke.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:13

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Alles gewijzigd, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornR1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-07 17:46
https://tweakers.net/revi...fde-maar-toch-anders.html
Kop "conclusie"
4e alinea
Als je de drives niet te zwaar belast en geen enorme hoeveelheden data in één keer ernaartoe schrijft, zul je dus weinig te klagen hebben. Overschrijdt je die cachegrens een keer, dan zul je geduld moeten hebben, want dan zie je waarom je iets minder betaald hebt.
Overschrijdt » Overschrijd
(want 1e persoonsvorm stam zonder +d of +t)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:03

MartinMeijerink

Niet van deze wereld

video: Onze werkplek onthuld en een sneak peek - Tweakers-vlog #2
kop: "Onze werkplek onthuld en een sneak peek - Tweakers-vlog #2"
onthuld → onthult
(derde persoon tegenwoordige tijd enkelvoud)

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Onderstaande is niet aangepast n.a.v. mijn suggestie. Ik blijf erbij dat het weliswaar grammaticaal klopt, maar semantisch niet.

Xbox is in zijn softwarelicentieovereenkomst wat voorzichtiger en zegt dat 'het mogelijk is' dat je Xbox-console na het omzeilen van een technische beperking, beveiliging of systeem 'of na een latere Xbox-software-update niet meer werkt'.
systeem 'of na → systeem 'na

Waarom klopt dit volgens mij niet? De aanleiding is nl. het omzeilen van een technische beperking, beveiliging of systeem, en de maatregel is dan dat er een Xbox-software-update wordt gepusht waardoor je console niet meer werkt. Als je of daar laat staan, is het onderdeel van de opsomming een technische beperking, beveiliging of systeem, wat niet klopt, want de console krijgt automatisch updates en dat heeft niets te maken met het omzeilen. Het omzeilen is een actieve handeling door de eigenaar van de console en de software-update niet. Dus of dient daar naar mijn stellige overtuiging weggelaten te worden.

Ik tag @Kevinkrikhaar en @MoniqueVdB ook maar even voor alle zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futurecrawler
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:49

futurecrawler

Break the cycle.

MartinMeijerink schreef op zondag 6 juli 2025 @ 08:50:
video: Onze werkplek onthuld en een sneak peek - Tweakers-vlog #2
kop: "Onze werkplek onthuld en een sneak peek - Tweakers-vlog #2"
onthuld → onthult
(derde persoon tegenwoordige tijd enkelvoud)
Gewoon "onthuld"

This is not a signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futurecrawler
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:49

futurecrawler

Break the cycle.

richy3908 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:02:
Onderstaande is niet aangepast n.a.v. mijn suggestie. Ik blijf erbij dat het weliswaar grammaticaal klopt, maar semantisch niet.

[...]

Waarom klopt dit volgens mij niet? De aanleiding is nl. het omzeilen van een technische beperking, beveiliging of systeem, en de maatregel is dan dat er een Xbox-software-update wordt gepusht waardoor je console niet meer werkt. Als je of daar laat staan, is het onderdeel van de opsomming een technische beperking, beveiliging of systeem, wat niet klopt, want de console krijgt automatisch updates en dat heeft niets te maken met het omzeilen. Het omzeilen is een actieve handeling door de eigenaar van de console en de software-update niet. Dus of dient daar naar mijn stellige overtuiging weggelaten te worden.

Misschien moet maar gewoon de licentieovereenkomst aangehouden worden hier, dus toevoegen "op dat moment":

"Xbox is in zijn softwarelicentieovereenkomst wat voorzichtiger en zegt dat 'het mogelijk is' dat je Xbox-console na het omzeilen van een technische beperking, beveiliging of systeem op dat moment 'of na een latere Xbox-software-update niet meer werkt'."

This is not a signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinkrikhaar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-07 13:52

Kevinkrikhaar

Redacteur
richy3908 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:02:

[...]

Ik heb het verduidelijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Duidelijker zo inderdaad, bedankt @Kevinkrikhaar en @futurecrawler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-07 01:33

ongekend41

Division Brabant

nieuws: Bloomberg: VS wil export van AI-accelerators naar Maleisië en Thailan...
Volgens Bloomberg vreest de VS dat bedrijven in buurlanden deze chips vanuit Amerika exporteren en vervolgens doorsluizen naar China
importeren

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novice.tweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Artikel: download: Opera 120.0.5543.38
Auteur: @Drobanir
Opera 12
We’re excited to announce the release of Opera Stable version 120!
Opera 12 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Microsoft gaat PowerShell 2.0 verwijderen uit Windows
In plaats daarvan kwam PowerShell 5.0, wat de huidige versie is, en inmiddels is er ook PowerShell 7.0 met nog meer features.
@TijsZonderH: De huidige versie is 5.1, en tussen versie 2.0 en 5.0 kwamen ook nog 3.0 en 4.0. Verder is de huidige versie van PowerShell 7 versie 7.5, niet 7.0. Misschien anders Powershell 5 en PowerShell 7 schrijven?

Zie ook

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5QujtxaJfi6VFtm-Gtp0yDTp30=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xaaUPxgabD6phNIkv3JZlWAU.png?f=user_large

en

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTJ9hmZxmzNX5udnHRoip7vmpzk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FNbwTPdSYSeci4iWTxEhz8P2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinMeijerink

MartinMeijerink

Niet van deze wereld

Oeps, ik las het verkeerd, ik las onze werkplek als derde persoon (het woordje 'en' over het hoofd gelezen), ik interpreteerde het alsof 'onze werkplek' een sneak peek onthulde 8)7

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:39
Verkeerdd knip en plak versie in

download: Amiga Forever 11

Staat nog de 2012 versie genoemd maar is versie 11 inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Tot hier aangepast. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:22

Zenyatta

Tsjakka!

nieuws: Crypto-aanbieders moeten vanaf 2026 transacties doorgeven aan Belasti...
Het aannemen ervan is een formaliteit, omdat het gaat om de Nederlandse implementatie van een Europese verordening.
Een richting moet in nationale wetgeving omgezet worden. Een verordening heeft rechtstreekse werking en mag niet in nationale wetgeving omgezet worden. Het gaat hier om een richtlijn, niet om een verordening.:)

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Dat moet @arnoudwokke dan zelf even beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-07 14:51
nieuws: TrendForce: DDR4-prijzen stijgen komend kwartaal met maximaal 45 procent

In het artikel word LPDDR consistend geschreven als Lpddr, terwijl alle andere vormen wel de volledige hoofdletter stijl gebruiken.

Voor zo ver ik kan zien is hier geen reden voor en is de conventie voor LPDDR ook all caps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@Drobanir

De download link en versie zijn hier onjuist: download: OBS Studio 30.1.0

[ Voor 4% gewijzigd door eNaSnI op 08-07-2025 12:33 ]

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Nu online

arnoudwokke

Redacteur
@Zenyatta uiteraard heb je gelijk. MiCA is een verordening en is grotendeels al ingegaan. De richtlijn waarvan dit een implementatie is, is volgens mij een uitwerking van een van de elementen van die verordening en heeft dus wél nationale implementatie nodig. Ik heb het aangepast en gelinkt naar de relevante richtlijn. Dank je wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
LOTG schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:40:
nieuws: TrendForce: DDR4-prijzen stijgen komend kwartaal met maximaal 45 procent

In het artikel word LPDDR consistend geschreven als Lpddr, terwijl alle andere vormen wel de volledige hoofdletter stijl gebruiken.

Voor zo ver ik kan zien is hier geen reden voor en is de conventie voor LPDDR ook all caps.
We gebruiken geen vijf hoofdletters achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Windows-versie 7-Zip heeft ondersteuning voor meer dan 64 threads
De Windows-versie van in- en uitpakprogramma 7-Zip heeft ondersteuning gekregen voor meer dan 64 CPU-threads.
CPU-threads → cpu-threads (ondanks dat het in het GB en de DVD met hoofdletters geschreven wordt, mogen we dit woord op een site als Tweakers wel als ingeburgerd beschouwen, dus kan het met kleine letters geschreven worden; sowieso wordt het in andere artikelen met kleine letters geschreven voor zover ik kan zien, @arnoudwokke)
Als er meerdere groepen processors zijn op een Windows-machine, dan verdeelt de software de taken over die groepen, zo staat in de release notes.
release notes → releasenotes (zie ook regel 12.A)
De ingebouwde Windows-functie voor in- en uitpakken van bestanden is beperkt tot een thread, merkt Tom's Hardware op.
een thread → één thread (want het gaat om het telwoord, niet het lidwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Oprichter Twitter toont chatdienst die berichten stuurt via bluetooth...
De iOS-app is ook al bèta te installeren.
al bèta → als bèta (?)
Telefoons kunnen keys aanmaken en uitwisselen om end-to-end encryptie mogelijk te maken.
end-to-end encryptie → end-to-endencryptie (zie ook https://woordenlijst.org/...l?q=end-to-endbeveiliging, @arnoudwokke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Apple maakt menu's minder transparant in derde bèta iOS 26
Het toonde ook de meest extreme versie van een platte interface van iOS 7 in 2013, waarna het in de bèta's erna het ontwerp aanpaste en onder meer knoppen beter zichtbaar maakte.
meest extreme → extreemste (zie ook https://woordenlijst.org/...dex.html?q=extreem&pos=AA en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/, @arnoudwokke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-07 12:12
nieuws: Gerucht: Apple komt volgend jaar met iPhone 17e met zelfde scherm ls 16e
Gerucht: Apple komt volgend jaar met iPhone 17e met zelfde scherm ls 16e
Typfoutje in de titel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-07 12:12
.geek: Moederbord Google Pixel 10-telefoon is te koop, telefoon zelf nog niet
Op d soc is verder het typenummer van Samsung-werkgeheugen te zien van 12GB
"de" ipv "d" :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valium
  • Laatst online: 09-07 16:06

Valium

- rustig maar -

https://tweakers.net/revi...dkope-pcie-50-opslag.html
Lexar NM990-ssd 1, 2 en 4GB
Moet natuurlijk TB zijn.
Bedankt voor de test!

Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Tot hier aangepast. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-07 10:08
Artikel: nieuws: Mastodon brengt versie 4.4 uit, versie 4.5 krijgt functie voor citere...
Auteur: @arnoudwokke
Die functie gaat live in de volgende versie, 4.5. In 4.4 zitten zit onder meer ook een nieuwe speler voor audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Dank je, deze is ook verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-07 08:35
nieuws: FT: Apple wil uitzendrechten formule 1 in de VS kopen

"formule 1" moet volgens mij "Formule 1" zijn omdat het een eigennaam is, dit is op meerdere plekken in het artikel (o.a. de titel).

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Het Groene Boekje en Van Dale geven aan dat dit met een kleine letter aan het begin wordt geschreven.

[ Voor 25% gewijzigd door Marger op 09-07-2025 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 17:32
review: Samsung Galaxy Z Fold7, Flip7 en Flip7 FE - Van vlaggenschip tot vals...

In de grafieken staan volgens mij elke keer de resoluties van de Coverscreens en de resolutie binnenste scherm omgedraaid. Het coverscherm heeft de laagste resolutie.

Resolutie coverscherm 1080x2640
(426ppi) 1080x2640
(426ppi)

Resolutie binnenste scherm 748x720
(306ppi) 748x720
(306ppi)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:27

Dennis de Vries

Redacteur
hiostu schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:32:
review: Samsung Galaxy Z Fold7, Flip7 en Flip7 FE - Van vlaggenschip tot vals...

In de grafieken staan volgens mij elke keer de resoluties van de Coverscreens en de resolutie binnenste scherm omgedraaid. Het coverscherm heeft de laagste resolutie.

Resolutie coverscherm 1080x2640
(426ppi) 1080x2640
(426ppi)

Resolutie binnenste scherm 748x720
(306ppi) 748x720
(306ppi)
Dank, heb de tabellen aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Samsung kondigt Galaxy Watch8, Watch8 Classic en geüpdatete Watch Ult...
De Galaxy Watch8 krijgt een adviesprijzen van 379 euro (40 mm) en 409 euro (44 mm), de Galaxy Watch8 Classic gaat 509 euro kosten en de Galaxy Watch Ultra 699 euro.
een adviesprijzen → adviesprijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is aangepast. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroervanhenk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-07 08:59
nieuws: Microsoft bevestigt Outlook.com-storing, fix komt over 'verlengde per...
Met “extended period” wordt bedoeld dat het wel een tijdje kan duren. Er wordt niks verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Aangepast, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
review: Online liegen over je leeftijd wordt mogelijk een stuk lastiger
Dat we straks vaker onze online leeftijd moeten gaan verifiëren zit er dik in, maar of de leeftijdsverificatieapp daarin een rol van betekenis gaat spelen valt dus nog te bezien.
onze online leeftijd → online onze leeftijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Fiscus moet twee systemen verplicht uitschakelen wegens privacyschending
De Belastingdienst moet verplicht stoppen met twee systemen die het intern gebruikt om bepaalde gegevens over burgers op te vragen.
het → hij (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=dienst, @TijsZonderH)
Opvallend daarbij is dat de AP erkent dat dat niet de bedoeling is, maar dat dat minder of meer automatisch gaat omdat er nu eenmaal heel veel gegevens tegelijk aan elkaar gekoppeld worden.
minder of meer → min of meer (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinkrikhaar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-07 13:52

Kevinkrikhaar

Redacteur
Aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

review: Minder nieuwe laadpalen: hoe wil Nederland alsnog elke EV van stroom ...
Vorig jaar kwamen er dagelijks zo'n 53 laadpunten bij. De gemiddelde paal heeft twee aansluitingen, dus dat komt neer op tientallen palen per dag
Plekken?

-edit-
Zelf niet helemaal wakker, maar die zin loopt alsnog niet lekker.

[ Voor 7% gewijzigd door Resistor op 11-07-2025 07:38 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Resistor schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 07:22:
review: Minder nieuwe laadpalen: hoe wil Nederland alsnog elke EV van stroom ...

[...]

Plekken?

-edit-
Zelf niet helemaal wakker, maar die zin loopt alsnog niet lekker.
Palen is correct hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
nieuws: DPG-accounts zijn voortaan niet op vijf maar maximaal drie apparaten ...

Openingszin klopt niet, zo blijkt uit de context
DPG Media beperkt het maximaal aantal accounts waarmee gebruikers ingelogd mogen zijn bij nieuwssites.
apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Deze is aangepast, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Artikel: nieuws: AMD is begonnen met versturen van eerste Zen 6-cpu's aan partners
Auteur: @TijsZonderH
dat AMD een Radeon RX 9000-cpu heeft opgestuurd. Dat zijn de eerste AMD-cpu's op basis van Zen 6, de nieuwe architectuur waar op dit moment nog maar weinig over bekend is.
Radeon RX is de GPU lijn?
Ik zie die 9000 ook nergens in de bron genoemd worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 11-07-2025 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Artikel: nieuws: Nieuwsblog - stoppen of juist starten met schrijven over Stop Killing...
en geen voorrang omdat we het doel belangrijk vinden dan het andere doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Artikel: nieuws: Nieuwsblog - stoppen of juist starten met schrijven over Stop Killing...
komt deels voor uit een angst voor willekeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
We begonnen met een achtergrond over het eigendom van games, maar schreven een zeer goed gelezen achtergrondartikel over de petitie.
Maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Bedankt, ze zijn aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobVI
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 11-07 20:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010

Hayte

Nieuwsredacteur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:39

Patriot

Fulltime #whatpulsert

nieuws: 'Meta is niet van plan pay-or-okaymodel aan te passen ondanks EU-boetes'
De Commissie zei deze wijzigingen nader te onderzoeken. Eind juni zei de Commissie tegen Reuters 'niet te kunnen bevestigen' dat deze wijzigingen de zorgen van de Commissie meenemen.
@Hayte moet dat laatste woord niet 'wegnemen' zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
Dat moet inderdaad! Dank, is aangepast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:28
nieuws: AMD is begonnen met versturen van eerste Zen 6-cpu's aan partners
In het artikel staat: Het zijn de eerst processors...
Moet zijn: eerste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
Ook aangepast, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:39
nieuws: Microsoft fixt Outlook.com-storing - update

Microsoft meldt dat de oplossing donderdag eind van de middag is opgelost

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
https://tweakers.net/revi...oor-altijd-speelbaar.html
In de tekst staat “ gamemaker Jason 'Thor' Hall”. Thor is letterlijk zijn tweede naam en hoeft dus niet tussen aanhalingstekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Nieuwsblog - stoppen of juist starten met schrijven over Stop Killing...
Ok, maar moeten we dan niet ook schrijven over het veel minder bekende Subnautica?
Ok → OK (of anders oké; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=ok&pos=INT en lemma OK in de DVD, @TijsZonderH)
We begonnen met een achtergrond over het eigendom van games en schreven een zeer goed gelezen achtergrondartikel over de petitie.
achtergrond → achtergrondartikel (zoals al vaker aangehaald in artikelen van jouw hand: een achtergrond mag misschien in journalistieke kringen een verkorting zijn voor achtergrondartikel, maar daarbuiten niet; zie ook lemma achtergrond in de DVD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jau2
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 17:02
Artikel: download: OBS Studio 31.1.1
Auteur: @Drobanir je typt: 'een of meer bronnen', duidelijker is: "één of meer bronnen''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
Jau2 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:41:
Artikel: download: OBS Studio 31.1.1
Auteur: @Drobanir je typt: 'een of meer bronnen', duidelijker is: "één of meer bronnen''
Nee hoor, uit de context blijkt prima dat het hier om het telwoord gaat en niet het lidwoord. Zie ook https://taaladvies.net/een-of-een-van-de/.
Pagina: 1 ... 75 76 Laatste