Tot hier aangepast. Bedankt!
nieuws: CMF Phone 2 Pro krijgt extra camera's en verwisselbare lenzen, kost 2... soc is een 7300 pro ipv 7900 pro
nieuws: CMF kondigt twee Buds 2-oortjes met anc aan voor 40 tot 65 euro
Hi,
Leuk artikel van CMF… het blijft een leuk merk en concept hè?
Zag een klein typfoutje wat ik even door wilde geven: in de tweede alinea staat "euro goedkoepr dan de Buds 2"
Groet,
Kapotlood
Hi,
Leuk artikel van CMF… het blijft een leuk merk en concept hè?
Zag een klein typfoutje wat ik even door wilde geven: in de tweede alinea staat "euro goedkoepr dan de Buds 2"
Groet,
Kapotlood
nieuws: CMF Phone 2 Pro krijgt extra camera's en verwisselbare lenzen, kost 2... 256gb kost 279 niet 289. Bij het bestellen tenminste, op de blog staat idd wel 289 maar ook een * dat het kan varieren tot gebied.
Zal wel gaan om een pre-order actie.
[ Voor 18% gewijzigd door StrongArmLance op 28-04-2025 20:15 ]
Ah dank voor het melden, die heb ik aangepastStrongArmLance schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:01:
nieuws: CMF Phone 2 Pro krijgt extra camera's en verwisselbare lenzen, kost 2... 256gb kost 279 niet 289. Bij het bestellen tenminste, op de blog staat idd wel 289 maar ook een * dat het kan varieren tot gebied.
download: Kdenlive 25.04
24.12.4 → 25.04Versie 24.12.4 van Kdenlive is uitgekomen.
Nog eentje uit de oude doos:
nieuws: Apple Intelligence is nu beschikbaar voor Europese iPhone- en iPad-ge...
gebruikers.html
nieuws: Apple Intelligence is nu beschikbaar voor Europese iPhone- en iPad-ge...
gebruikers.html
os -> ofOm Apple Intelligence te gebruiken, moeten gebruikers eerst de systeemtaal en Siri-taal op hun iPhone, iPad os Mac aanpassen; de AI-features zijn nog niet in het Nederlands beschikbaar.
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
nieuws: Nederlandse site met overzicht zendmasten is geschikt gemaakt voor sm...
In de tweede link: Annteregister - > Antenneregister.
In de tweede link: Annteregister - > Antenneregister.
Virussen? Scan ze hier!
nieuws: Duolingo gaat freelancers vervangen voor AI
@arnoudwokke
'vervangen door'
https://onzetaal.nl/taalloket/vervangen-door-voor
@arnoudwokke
'vervangen door'
https://onzetaal.nl/taalloket/vervangen-door-voor
[ Voor 4% gewijzigd door dennis74 op 29-04-2025 19:05 ]
nieuws: Zuid-Koreaanse provider wil 25 miljoen simkaarten vervangen na cybera...
herformateren mag herformatteren worden
herformateren mag herformatteren worden
Mijn reviews al gezien?
nieuws: Intel deelt nieuwe Foundry-roadmap met meer details over '1,4nm'-chips
Het nog even voordat die in productie gaat;
Het --> Het duurt
Het nog even voordat die in productie gaat;
Het --> Het duurt
lage aantallen -> kleine aantallen
lage aantallen is 'verbeterd' naar kleine aantallen, maar volgens je collega en dit artikel is het niet incorrect: zie Marger in "Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes".MoniqueVdB schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:46:
Tot hier aangepast. Bedankt!
Oeps, je hebt gelijk!richy3908 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:13:
[...]
lage aantallen is 'verbeterd' naar kleine aantallen, maar volgens je collega en dit artikel is het niet incorrect: zie Marger in "Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes".
Deze is nog niet gefixt?Malantur schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:29:
Nog eentje uit de oude doos:
gebruikers.html
[...]
os -> of
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
nieuws: Nederlandse fabrikant van elektrische bussen dreigt failliet te gaan
Het bedrijf is daarom naar eigen zeggen afhankelijk is van leveranciers die akkoord gaan met betalingsschema's en alternatieve betalingsopties voor achterstallige rekeningen.
Goed koper is duurder dan slecht koper
We zijn weer bij, bedankt voor het melden!
"beschermen van" -> beschermen tegen? afschermen voor?
nieuws: Microsoft belooft toegang tot zijn diensten in EU te beschermen van o...
nieuws: Microsoft belooft toegang tot zijn diensten in EU te beschermen van o...
nieuws: Rechter VS: Apple mag geen commissie meer rekenen op aankopen buiten ...
Structureel incorrecte vermelding van de naam van de rechter. Voornaam: "Yvonne Gonzalez", Achternaam "Rogers". Bron: https://www.fjc.gov/node/1393856
In het artikel gebruiken we "Destijds zei Gonzalez Rogers ook..."
Volgens mij moet dat overal "Rogers" zijn.
Never mind... de meningen zijn verdeeld en durf hem niet meer zo stellig neer te zetten
Structureel incorrecte vermelding van de naam van de rechter. Voornaam: "Yvonne Gonzalez", Achternaam "Rogers". Bron: https://www.fjc.gov/node/1393856
In het artikel gebruiken we "Destijds zei Gonzalez Rogers ook..."
Volgens mij moet dat overal "Rogers" zijn.
Never mind... de meningen zijn verdeeld en durf hem niet meer zo stellig neer te zetten
[ Voor 8% gewijzigd door multiplexer op 01-05-2025 11:43 . Reden: Terugtrekking van edit ]
Artikel: review: Europa wil af van Amerikaanse diensten, hoe doet het dat?
Auteur: @arnoudwokke
@arnoudwokke
Wederom: het is vervangen door, zie https://onzetaal.nl/taalloket/vervangen-door-voor
"in de jaren nul en jaren tien vervingen veel bedrijven en overheidsorganisaties diensten zoals mail, werken aan documenten en spreadsheets, maar ook andere IT-systemen voor systemen in de cloud."
@arnoudwokke
Wederom: het is vervangen door, zie https://onzetaal.nl/taalloket/vervangen-door-voor
"in de jaren nul en jaren tien vervingen veel bedrijven en overheidsorganisaties diensten zoals mail, werken aan documenten en spreadsheets, maar ook andere IT-systemen voor systemen in de cloud."
[ Voor 6% gewijzigd door dennis74 op 01-05-2025 11:48 . Reden: bronvermelding OnzeTaal ]
https://tweakers.net/nieu...tenteigenaar-betalen.html
"Bitse" rechter zal denk ik Britse rechter moeten zijn.
-edit- en al gefixed ;-)
"Bitse" rechter zal denk ik Britse rechter moeten zijn.
-edit- en al gefixed ;-)
[ Voor 7% gewijzigd door latka op 01-05-2025 17:41 ]
nieuws: NCSC waarschuwt voor lopende ddos-aanvallen op Nederlandse organisaties
Of voor mijn part Het dagblad NRC.
NRC = Nieuwe Rotterdamsche Courant. Het is de courant.Het NRC
Of voor mijn part Het dagblad NRC.
review: ASUS, MSI en BTO met RTX 5090 - De allersnelste (en duurste) laptops
"De koeling is ook de luidruchtigste, dus dat zijn de offers die je maakt bij de BTO." De uitdrukking is: een offer brengen.
"De koeling is ook de luidruchtigste, dus dat zijn de offers die je maakt bij de BTO." De uitdrukking is: een offer brengen.
nieuws: Nieuwe Microsoft-accounts worden standaard wachtwoordloos
Tweede alinea: "Microsoft biedt al langer wachtwoordloze inlogmethoden in." => biedt (...) aan
Tweede alinea: "Microsoft biedt al langer wachtwoordloze inlogmethoden in." => biedt (...) aan
Artikel: nieuws: 'Apple overweegt gespreide release voor iPhone 18-productlijn'
Auteur: @JayStout
´De reguliere iPhone 18 en de goedkopere iPhone 18e zouden vervolgens in de lente van 2025´
Dat moet 2027 zijn gok ik
Auteur: @JayStout
´De reguliere iPhone 18 en de goedkopere iPhone 18e zouden vervolgens in de lente van 2025´
Dat moet 2027 zijn gok ik
Artikel: nieuws: Apple draaide vorig kwartaal meer winst door gestegen inkomsten uit d...
Auteur: @AverageNL
Auteur: @AverageNL
Een kwartaal van vier maanden? Hmmm.Apple presenteerde de financiële cijfers voor het tweede kwartaal van boekjaar 2025, dat eindigde op 29 maart. Gedurende die vier maanden
... en gaat over tot de orde van de dag
Tot hier aangepast! Bedankt!
nieuws: 'Intel Arc Celestial-videokaart bereikt nieuwe stap in ontwikkelproces'In deze fase kunnen OEM’s en partnerbedrijven elementen van de nieuwe chiparchitectuur testen, nog voordat de pcb van de videokaart is gebakken.
Sinds wanneer worden pcb's gebakken?

En pre-silicon betekend bij Intel een (online) software simulatie van een chip(architectuur). Waarschijnlijk met een achterliggende FPGA/ASIC hardware oplossing.
Best Buy Guide - Beste gamingprocessor
Best Buy Guide - Beste goedkope processor
Best Buy Guide - Beste processor voor productiviteit
Bij alledrie de guides staat bij Updates de datum 5-5-2024
Een update van een jaar terug lijkt me niet handig
, dit zal ongetwijfeld 5-5-2025 moeten zijn.
Best Buy Guide - Beste goedkope processor
Best Buy Guide - Beste processor voor productiviteit
Bij alledrie de guides staat bij Updates de datum 5-5-2024
Een update van een jaar terug lijkt me niet handig
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
nieuws: Leaker: Half-Life 3 is volledig speelbaar, wordt geoptimaliseerd
YouTube moet hier YouTuber zijn.De YouTube denkt aan
Tot hier aangepast! Bedankt!
nieuws: NCSC waarschuwt voor lopende ddos-aanvallen op Nederlandse organisaties
De link achter 'waren afgelopen maandag' loopt door in de spatie erachter.De websites van Nederlandse provincies en gemeenten waren afgelopen maandag onbereikbaar als gevolg van ddos-aanvallen.
nieuws: WhatsApp: gebruikers zien gemiddeld ongeveer zes Status-posts per dag
mijard → miljardEr zijn 3,43 mijard gebruikers van de chatapp.
nieuws: 'Aangepaste Signal-dienst die de Amerikaanse overheid gebruikte is ge...
eind-tot-eind-versleuteld -> end-to-end versleuteld
eind-tot-eind-versleuteld -> end-to-end versleuteld
download: Wine 10.7
Een maand geleden, bij versie 10.5 staat:Deze bevat op het moment van schrijven 29.545 titels, wat er 93 meer zijn dan een maand geleden.
Zo te lezen is òf het titel getal niet correct òf de toename niet.Deze bevat op het moment van schrijven 29.545 titels, wat er 12 meer zijn dan twee weken geleden.
Gefixt! Bedankt allemaal 
@Bux666 Het nieuwe getal was niet in de nieuwste versie van de download opgenomen, dus daar ging het mis!
@Bux666 Het nieuwe getal was niet in de nieuwste versie van de download opgenomen, dus daar ging het mis!
In het artikel over IKEA & Sonos:
2e alinea (dikgedrukt niet meegerekend)
2e alinea (dikgedrukt niet meegerekend)
word -> wordtDe huidige voorraad van Symfonisk-speakers wereldwijd wordt opgemaakt in alle IKEA-filialen, waarna de productlijn word beëindigd.
nieuws: Intel verlaagt adviesprijs Core Ultra 7 265K en 265KF met zo'n 25 pro...
Hihi, iboxed, dat klinkt als een Apple product. Maar die doen al een hele tijd geen Intel meerIntel verlaagt per direct de adviesprijs van de iboxed versies
nieuws: Wetgevers VS willen smokkel AI-chips naar China tegenhouden door loca...
Eerste alinea, laatste zin: "Op basis van de tijd die het signaal nodig heeft om de server te bereiken, moet kunnen aantonen waar de chips zich bevinden."
In deze zin ontbreekt een onderwerp.
Eerste alinea, laatste zin: "Op basis van de tijd die het signaal nodig heeft om de server te bereiken, moet kunnen aantonen waar de chips zich bevinden."
In deze zin ontbreekt een onderwerp.
@YannickSpinner Helder! Maar...dan moet het getal van toename met 1 opgehoogd worden. Er staat nu:YannickSpinner schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:21:
Gefixt! Bedankt allemaal
Maar...29.639 − 29.545 = 94Deze bevat op het moment van schrijven 29.639 titels, wat er 93 meer zijn dan een maand geleden.
nieuws: ACM laat bedrijven zelf controleren met online tool of ze aan DSA moe...
en → , (komma, dat maakt de opsomming beter i.p.v. 2x 'en')De tool bestaat voor webwinkels, marktplaatsen en websites en apps met content die is gemaakt door gebruikers.
Dat zou een ongewenste andere betekenis aan de zin geven, aangezien 'websites en apps met content die is gemaakt door gebruikers' als geheel het derde lid van de opsomming is.Bux666 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:27:
nieuws: ACM laat bedrijven zelf controleren met online tool of ze aan DSA moe...
[...]
en → , (komma, dat maakt de opsomming beter i.p.v. 2x 'en')
De andere suggesties zijn doorgevoerd.
Artikel: review: MSI Raider 18 - Deze laptop weet alles uit zijn RTX 5080 te persen
Auteur: @PiweD
Kleine spelfout in titel en link
gelduidsproductie
5. Gelduidsproductie en accuduur
review: MSI Raider 18 - Deze laptop weet alles uit zijn RTX 5080 te persen
Auteur: @PiweD
Kleine spelfout in titel en link
gelduidsproductie
5. Gelduidsproductie en accuduur
review: MSI Raider 18 - Deze laptop weet alles uit zijn RTX 5080 te persen
[ Voor 23% gewijzigd door Neus op 07-05-2025 18:48 ]
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Nederlandse politie adverteerde op Google Zoeken met neppe ddos-websites
'Neppe' is een nep-bijvoeglijk naamwoord dat niet voorkomt in de Woordenlijst Nederlandse Taal en naar mijn smaak verschrikkelijk lelijke schoolplein taal. Voorstel: gewoon nep of namaak.
'Neppe' is een nep-bijvoeglijk naamwoord dat niet voorkomt in de Woordenlijst Nederlandse Taal en naar mijn smaak verschrikkelijk lelijke schoolplein taal. Voorstel: gewoon nep of namaak.
.Geek - Ontwikkelaar maakt tool om lokale AI-modellen te draaien met Clippy-interface
Tweede zin, laatste alinea:
Tweede zin, laatste alinea:
Ik heb het idee dat deze zin een paar keer is herschreven, en dat dat niet helemaal goed is gegaan.Behalve Clippy is de interface van de tool ook die van Windows uit de jaren '90 van de vorige eeuw. De taalmodellen die gebruikers lokaal kunnen draaien. Rieseberg schreef het programma in webtechnologie Electron en de modellen die beschikbaar zijn, zijn onder meer Google Gemma 3 en Microsoft Phi4.
[ Voor 7% gewijzigd door Gimmeabrake op 07-05-2025 21:25 ]
EA verdiende nog nooit zoveel Sports-games
Ik gun EA natuurlijk al hun sports-games, maar ik neem aan dat ze er vooral aan verdienen
Ik gun EA natuurlijk al hun sports-games, maar ik neem aan dat ze er vooral aan verdienen
invoegen aan -of- metEA verdiende not nooit zoveel aan Sport-games
Neppe komt anders gewoon voor in het Groene Boekje als bijvoeglijk naamwoord. Kijk nog maar eens goed naar de link die je nota bene zelf gegeven hebt. Ik zal het je nog makkelijker maken door alleen te verwijzen naar het bijvoeglijke naamwoord en niet ook naar het werkwoord: https://woordenlijst.org/zoeken/?q=neppe&pos=AA.willemb2 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 19:23:
Nederlandse politie adverteerde op Google Zoeken met neppe ddos-websites
Bovendien is het vrij simpel: als een woord voorkomt als bijvoeglijk naamwoord, bestaat nagenoeg altijd ook de verbogen variant met een buigings-e. Het bijvoeglijke naamwoord is nep, met als verbogen variant neppe, dus het is niet alsof neppe een opzichzelfstaand bijvoeglijk naamwoord is, los van het bijvoeglijke naamwoord nep.
Met de link https://woordenlijst.org/zoeken/?q=neppe&pos=AA heeft neppe zelfs een afwijkende kleur van de rest van de tekst op de webpagina, dus het is vrij lastig om eroverheen te kijken …
Artikel: nieuws: IOS-app Netflix krijgt test met zoeken in natuurlijke taal
Titel van artikel - IOS zou hier met kleine letter i moeten beginnen
IOS met hoofdletters is benaming van Cisco apparatuur Internetworking Operating System (IOS) en dat lijkt me niet van toepassing hier...
EDIT: lijkt al aangepast
- sorry voor de topic-"vervuiling" in dat geval
Titel van artikel - IOS zou hier met kleine letter i moeten beginnen
IOS met hoofdletters is benaming van Cisco apparatuur Internetworking Operating System (IOS) en dat lijkt me niet van toepassing hier...
EDIT: lijkt al aangepast
[ Voor 8% gewijzigd door mindwarper op 08-05-2025 10:59 . Reden: extra info - al aangepast zo lijkt het ]
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Dank voor je reactie
Ik snap je redenering, helaas is die onjuist. Zinnen, en daaronder vallen ook koppen, beginnen altijd met een hoofdletter. Die regel gaat vóór de regel om iOS met een kleine i te schrijven (omdat Apple dat ook doet).
Het is dus correct, maar ik heb even de constructie veranderd zodat iOS niet langer het eerste woord is. IOS is immers juist geschreven op die plek, maar niet het meest duidelijk
Het is dus correct, maar ik heb even de constructie veranderd zodat iOS niet langer het eerste woord is. IOS is immers juist geschreven op die plek, maar niet het meest duidelijk
@arnoudwokkearnoudwokke schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:59:
Dank voor je reactieIk snap je redenering, helaas is die onjuist. Zinnen, en daaronder vallen ook koppen, beginnen altijd met een hoofdletter. Die regel gaat vóór de regel om iOS met een kleine i te schrijven (omdat Apple dat ook doet).
ben ik het niet mee eens iOS en IOS zijn registreerde (merk)namen,toch?
resp. van Apple en Cisco
Omdat nou eerste letter van een woord van een zin automatisch een hoofdletter wordt en dus daarboven staat is natuurlijk volstrekt onlogisch en onzin in mijn ogen...
Bij voorbaat daarom mijn redenering onjuist te noemen is ook zoiets, maar goed - eind goed al goed
het is hersteld...
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
'Begin zinnen met een hoofdletter' is echt een taalregel, maar het donorprincipe (schrijfwijze aanhouden die een bedrijf hanteert) is niet verplicht. Wij kiezen zoals veel redacties ervoor om het donorprincipe te volgen, maar niet ten koste van de hoofdletterregel.
Ik gok dat de tweede "omzet" winst zou moeten zijn.De omzet kwam ruim dertig procent lager uit op 1165 miljard yen, of ongeveer 7,1 miljard euro. De omzet daalde met 43 procent naar 278,8 miljard yen, wat neerkomt op zo'n 1,71 miljard euro.
nieuws: Nintendo verwacht Switch 2 in eerste jaar 15 miljoen keer te verkopen
download: AMD Radeon Software Adrenalin Edition 25.6.1
Verander titel "Driver-update: AMD Radeon Software Adrenalin Edition 25.6.1" in "Driver-update: AMD Radeon Software Adrenalin Edition 25.5.1".
Verander onderin "Versienummer 25.6.1" in "Versienummer 25.5.1".
Verander titel "Driver-update: AMD Radeon Software Adrenalin Edition 25.6.1" in "Driver-update: AMD Radeon Software Adrenalin Edition 25.5.1".
Verander onderin "Versienummer 25.6.1" in "Versienummer 25.5.1".
download: AMD Radeon Software Adrenalin Edition 25.5.1
Driver-update → Driverupdate (onnodig koppelteken, @Drobanir)Driver-update: AMD Radeon Software Adrenalin Edition 25.5.1
Dit zit zo ingebakken in onze back-end, dus dat kan helaas niet zomaar aangepast worden! Ik weet ook niet of dat überhaupt kan. Het koppelteken wordt namelijk automatisch geplaatst en is bij andere categorieën wél nodig om een klinkerbotsing te voorkomenrichy3908 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:34:
download: AMD Radeon Software Adrenalin Edition 25.5.1
[...]
Driver-update → Driverupdate (onnodig koppelteken, @Drobanir)
nieuws: 'Apple werkt aan chips voor slimme brillen en servers, moeten rond 20...
in -> aanDe chip zal ook in staat zijn om meerdere camera's in te sturen, aangezien die geïntegreerd zullen worden in Apples slimme bril.
als -> danwaaronder chips die twee tot acht keer meer cpu- en gpu-cores hebben als de M3 Ultra.
[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 09-05-2025 00:06 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
BBG De beste kleine(re) smartphones
Er mist 'is' na 'Pixel 8'.Voorheen raadden we hier de Pixel 8a aan, maar de Pixel 8 nu ook regelmatig voor net minder dan 500 euro te vinden.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Noctua verbetert montagekit voor tot drie graden koelere LGA 1851-cpu's
Er was al wat discussie over in de reacties: "montagekit" is in het Nederlands iets anders dan een "montageset" of "set montagebeugels", zoals "mounting kit" vertaald zou kunnen worden
Verder zou de titel een beetje aangepast kunnen worden om er zoiets als
Er was al wat discussie over in de reacties: "montagekit" is in het Nederlands iets anders dan een "montageset" of "set montagebeugels", zoals "mounting kit" vertaald zou kunnen worden
Verder zou de titel een beetje aangepast kunnen worden om er zoiets als
van te maken.Verbeterde Noctua-montageset voor LGA 1851-CPU's koelt tot drie graden meer
[ Voor 19% gewijzigd door PCG2020 op 09-05-2025 12:10 . Reden: nog een suggestie ]
nieuws: Rockstar: tweede GTA VI-trailer is in-game opgenomen op een PlayStati...
wordt → wordt gemaakt -of- komtHet team van Digital Foundry betwijfelt gezien de grafische verbeteringen wel of de game speelbaar wordt op 60fps op consoles, en verwacht ook niet dat er een Switch 2-versie van de game wordt, zeker nu bekend is wat de specificaties van die console precies zijn.
Fout is het niet, maar deze betekenis hadden wij niet voorzien en ik kan me voorstellen dat het wat verwarring oplevert. Ik heb je titelsuggestie overgenomen, evenals de tip van @Bux666. Bedankt allebei!PCG2020 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:04:
Noctua verbetert montagekit voor tot drie graden koelere LGA 1851-cpu's
nieuws: Arctic brengt compacte Freezer 8-cpu-koelers uit vanaf 18,49 euro
dubbele legering -> dubbele lagering
Eventueel de zin aanpassen totdat "Dubbelrijige kogellagers" er in past.
dubbele legering -> dubbele lagering
Eventueel de zin aanpassen totdat "Dubbelrijige kogellagers" er in past.
Goed koper is duurder dan slecht koper
En alweer eentje...
Die hoeveelheid aansluitingen -> Dat aantal
nieuws: VideoCardz: foto bevestigt dat Radeon RX 9060 XT drie monitoraansluit...
Die hoeveelheid aansluitingen -> Dat aantal
nieuws: VideoCardz: foto bevestigt dat Radeon RX 9060 XT drie monitoraansluit...
Opmerkingen toegepast, bedankt!
nieuws: Gelekte foto’s en specs Sony WH-1000XM6-hoofdtelefoon duiken op
Op de rechter earcup is naar verluidt een USB-C-poort een led-statusindicator.
Er mist een "en"
Op de rechter earcup is naar verluidt een USB-C-poort een led-statusindicator.
Er mist een "en"
nieuws: Apple moet sideloaden binnen 90 dagen toelaten in Brazilië
moest [...] niet meer toestaan → mocht [...] niet meer toestaan
keert [...] op terug → komt [...] op terug
maakt [...] komaf → dat is geen correct Nederlands en niet te begrijpen. Ik i.i.g. snap niet wat er staat.De nieuwe gerechtelijke beslissing maakt volgens het Braziliaanse nieuwsmedium Valor Econômico komaf met het beroep dat Apple begin dit jaar had aangetekend tegen een beslissing van de Braziliaanse mededingingsautoriteit CADE.
Ook hier Belgisch taalgebruik:De techgigant moest sideloaden niet meer toestaan, maar daar keert het Braziliaanse gerecht, via een nieuwe uitspraak, nu op terug.
moest [...] niet meer toestaan → mocht [...] niet meer toestaan
keert [...] op terug → komt [...] op terug
[ Voor 4% gewijzigd door Bux666 op 10-05-2025 12:14 ]
Weer iets bijgeleerd - thx!
"De uitdrukking komaf maken met (iets) is standaardtaal in België. Standaardtaal in het hele taalgebied zijn onder meer een einde maken aan (iets) en korte metten maken met iets."
"De uitdrukking komaf maken met (iets) is standaardtaal in België. Standaardtaal in het hele taalgebied zijn onder meer een einde maken aan (iets) en korte metten maken met iets."
Tot hier bijgewerkt. Bedankt!
nieuws: Microsoft Teams krijgt functie die schermopnames blokkeert tijdens me...
tweede zin, moeilijker moet makkelijker zijn denk ik
tweede zin, moeilijker moet makkelijker zijn denk ik
'Moeilijker' is wel correct, maar de zin kon op twee manieren gelezen worden. Dat zou nu opgelost moeten zijn, dank voor het aanwijzen.
Artikel: nieuws: Microsoft Teams krijgt functie die schermopnames blokkeert tijdens me...
Auteur: @IdrizV
"De functie komt maar de Teams-applicatie voor Windows en Mac,"
maar → naar
Auteur: @IdrizV
"De functie komt maar de Teams-applicatie voor Windows en Mac,"
maar → naar
nieuws: ASUS verwerkt 600 euro aan goud in RTX 5090 voor Midden-Oosten
Niet helemaal fout, maar de eenbultige kameel is beter bekend als de dromedaris.
Niet helemaal fout, maar de eenbultige kameel is beter bekend als de dromedaris.
Hier zou van kamelen > dromedarissen gemaakt kunnen worden.verschillende verwijzingen naar Arabische cultuur aangebracht, waaronder tekens, kamelen en wolkenkrabbers.
Een van de geestigere correcties die ik in dit topic ben tegengekomen
Thanks @Opxah, gefixt
In het artikel Ontwikkelaars vinden aanwijzingen voor volgende gpu-architectuur AMD en Intel wordt tweemaal naar de X pagina van Kepler_L2 verwezen. Dit lijkt mij niet helemaal juist
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
nieuws: Kagi lijkt Orion-browserport voor Linux op basis van GTK4 te maken
wat een GTK4-implementatie van de Gnome-desktopomgeving → wat een GTK4-implementatie is van de Gnome-desktopomgeving -of- wat een GTK4-implementatie van de Gnome-desktopomgeving isSpecifiek lijken de ontwikkelaars Libadwaita te gebruiken, wat een GTK4-implementatie van de Gnome-desktopomgeving.
nieuws: Apple gaat bug fiksen die afleveren audioberichten stopt bij & in tra...
De titel suggereert nu dat het afleveren van audioberichten stopt bij én in transcriptie. Beter staat de & tussen haakjes: '&'.Apple gaat bug fiksen die afleveren audioberichten stopt bij & in transcriptie
nieuws: DJI brengt Mavic 4 Pro-drone met betere camera's uit vanaf 2099 euro ...
DJI claimt dat de drone tot 51 minuten kan vliegen op een acculading, maximaal 90km/u kan halen.
DJI claimt dat de drone tot 51 minuten kan vliegen op een acculading en maximaal 90km/u kan halen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
nieuws: Android 16 krijgt ander ontwerp en betere accuduur, zegt Google
3e tekstkolom:
3e tekstkolom:
Samsumgs -> SamsungDaarnaast komt er een Live Updates-functie waarmee apps live zaken kunnen weergeven, zoals bezorgdiensten. Dat komt op het lockscreen onder de tijd te staan en in de notificatiebalk aan de linkerkant. Het lijkt op de Live Activities-functie in iOS en zit inmiddels ook in Samsumgs skin One UI 7. Google laat aan fabrikanten om dit in te bouwen in hun eigen software en de fabrikanten bepalen dus hoe dit er op hun telefoons uit komt te zien.
Wust um yn 'e moele ha? :p
nieuws: Ontwikkelaars vinden aanwijzingen voor volgende gpu-architectuur AMD ...
Moet dat niet Battlemage zijn? Alchemist is al jaar en dag beschikbaar. (Misschien ook een goed idee om dit te linken naar een recent artikel over Battlemage).vertragingen bij de Alchemist-generatie
nieuws: 'Baidu wil in Europa robotaxidiensten aanbieden, eerst in Zwitserland'
@Hayte Ik mis een t bij robottaxidiensten
@Hayte Ik mis een t bij robottaxidiensten
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Dat mag natuurlijk, maar robotaxi is correct Nederlands.
Realme kondigt GT 7 aan voor de Europese markt op 27 mei
3e alinea.
3e alinea.
Daar moet 'is' weg gelaten worden.Verder heeft is het toestel een primaire camera van 50 megapixel, een ultragroothoekcamera van 8 megapixel en een selfiecamera van 16 megapixel.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Artikel: nieuws: Realme kondigt GT 7 aan voor de Europese markt op 27 mei
Auteur: @sabineschults
Twee verschillende manieren om de resolutie van twee telefoons te beschrijven:
Auteur: @sabineschults
Twee verschillende manieren om de resolutie van twee telefoons te beschrijven:
In China beschikt de realme GT 7 over een 6,8"-scherm met een resolutie van 1280x2800 pixels
Gangbaar is hoogte x breedte, dus de eerste zou 2800x1280 moeten zijn denk ikDat toestel is ... heeft een 6,87"-scherm met resolutie van 2780x1264 pixels