Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 63 ... 82 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:17
nieuws: Framework kondigt repareerbare instaplaptop aan met 12"-touchscreen
Het bedrijf zegt in april pre-orders te accepteren.
pre-orders → preorders (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing, @AverageNL; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=preo*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:26

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Artikel: nieuws: FBI: Noord-Korea is verantwoordelijk voor hack cryptobeurs Bybit
Auteur: @EvelineM

singinginterface : sign-in-interface

heeft niks te maken met het werkwoord singing ;-)

Hoe de exacte spelling moet weet ik niet...google ook niet gelukkig :+

[ Voor 12% gewijzigd door Fraggert op 27-02-2025 07:53 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvelineM
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16-07 11:26

EvelineM

Nieuwsredacteur
Fraggert schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 07:51:
Artikel: nieuws: FBI: Noord-Korea is verantwoordelijk voor hack cryptobeurs Bybit
Auteur: @EvelineM

singinginterface : sign-in-interface

heeft niks te maken met het werkwoord singing ;-)
Haha, heb je gelijk in. Pas ik even aan!

• richy3908
nieuws: FBI: Noord-Korea is verantwoordelijk voor hack cryptobeurs Bybit
Leden van TraidorTrait gaan snel te werk en hebben een deel van de gestolen activa omgezet in bitcoins en andere virtuele activa, verspreid over duizenden adressen op meerdere blockchains
TraidorTrait → TraderTraitor (zoals het in de zin ervoor is geschreven en in het gelinkte artikel van Reuters, @EvelineM)
De hackers wisten transacties te manipuleren door de signing-interface te maskeren.
signing-interface → signinginterface (onnodig koppelteken)
Bytebit-ceo Ben Zhou liet afgelopen weekend weten dat de beurs overbruggingsleningen heeft afgesloten bij partners, waarmee 80 procent van de gestolen cryptovaluta kan worden gedekt.
Bytebit → Bybit (zoals in de rest van het artikel)

• MoniqueVdB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-09 08:07

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Tot hier aangepast. Bedankt!

• richy3908
.geek: Ontwikkelaar laat Doom draaien in TypeScript-types
Daar legt hij uit dat het gaat om een WebAssembly-runtime die puur in TypeScript types geïmplementeerd is.
TypeScript types → TypeScript-types (zoals in de rest van het artikel en omdat het een samenstelling betreft van een eigennaam en een zelfstandig naamwoord, @EvelineM)
Het idee is dat je C-code (of gewoon WebAssembly) in een TypeScript-type kunt omzetten (zonder JavaScript-runtime-code) die de instructies compileert en een resultaat teruggeeft.
JavaScript-runtime-code → JavaScript-runtimecode (onnodig koppelteken)
Om het spel te draaien, was wel flinke rekenkracht nodig: 177 terabytes aan TypeScript-types moeten twaalf dagen lang continu door TSC draaien om de game te kunnen booten en het eerste frame te zien.
Geen taalfout, maar wat is in hemelsnaam TSC? Misschien een idee om een pop-up te tonen wanneer de muiscursor boven het woord wordt gehouden?

• richy3908
Je heb in dit artikel alleen signing-interface niet gewijzigd naar signinginterface zoals gesuggereerd door mij, maar naar sign-ininterface. Dit zijn twee verschillende zaken en volgens mij bedoelde @EvelineM toch echt dat het over een interface voor signen gaat (een mechanisme om de authenticiteit van een cryptografische sleutel of certificaat te bevestigen; dit is mijn eigen definitie, dus het zou kunnen dat ze niet voor de volle 100% de lading dekt) en niet voor sign-in (of in andere woorden: inloggen) … Misschien even navragen bij Eveline wat ze precies bedoelde om het zeker te weten?

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
@Fraggert @richy3908: Er liepen twee wijzigingen door elkaar. Het is correct zoals het er origineel stond: 'signinginterface'.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:26

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MoniqueVdB schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:16:
@Fraggert @richy3908: Er liepen twee wijzigingen door elkaar. Het is correct zoals het er origineel stond: 'signinginterface'.
ik weet niet wat jij hebt zien staan maar origineel stond er "singing"...dus het engels werkwoord voor "zingen".

check ook de comments maar onder het artikel.

[ Voor 6% gewijzigd door Fraggert op 27-02-2025 10:19 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• richy3908
nieuws: Microsoft brengt twee nieuwe versies van taalmodel Phi-4 uit
Het gaat om Phi-4-mini, dat alleen met tekst kan werken, en een multimodal-variant, die ook met visuele en audio-input om kan gaan.
multimodal-variant → multimodal variant (onnodig koppelteken, bovendien betreft multimodal een bijvoeglijk naamwoord, dus ik zou willen voorstellen om de woorden los van elkaar te schrijven en zo niet, dan in ieder geval aan elkaar i.p.v. met een koppelteken, @EvelineM)
Dit model vereist volgens Microsoft minder krachtige hardware en eheft een hogere verwerkingssnelheid.
eheft → heeft

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hoort niet helemaal thuis, maar toch: Saeverix in 'Obsidian 1.8.8'

Er wordt naar een versie verwezen die nog niet uit is. Ik denk dat deze meuk iets te vroeg is geplaatst?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelboel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 11:34
nieuws: Instagram-algoritme toonde gewelddadige content, Meta biedt excuses aan

"allerlei gewelddadige en grafische content"

Voor zover ik weet betekent "grafisch" in het Nederlands in deze niet hetzelfde als "graphic" in het Engels. Het is een kwestie van tijd, vrees ik, maar we zijn daar gelukkig nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:38
Bij het artikel over Amsterdam staat:

"SLM Rijk, dat namens de overeenkomsten met cloud- en softwareleveranciers voor de Rijksoverheid beheert..."

Namens wie? ;)

Het lijkt me dat daar een instantie is weggevallen

(update: zelf een typo gemaakt... )

[ Voor 5% gewijzigd door davidem op 27-02-2025 13:48 ]

• oja
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-03 14:54

oja

nieuws: AP stopt met geïntensiveerd toezicht op gemeente Eindhoven
De privacytoezichthouder kreeg destijds signalen dat de gemeente datalekken niet of niet op tijd melde.
melde → meldde

• richy3908
.geek: Nieuwe spraakmodus van Grok scheldt tegen gebruikers en simuleert tele...
De sexy-modus is bestempeld als 18+ en gedraagt zich als een soort telefoonseksoperator die erotische gesprekken voert.
sexy-modus → sexymodus (onnodig koppelteken, @EvelineM)

• richy3908
nieuws: Microsoft blokkeert nieuwe Windows-update op pc’s met oude AutoCAD-so...
Daarom wordt b op deze pc's niet meer aangeboden via Windows Update.
de Windows 11 24H2 → Windows 11 24H2
Hoewel het wel mogelijk blijft om de upgrade met de hand te installeren via de installatie-assistent, raadt Microsoft af om dat te doen zolang het probleem niet verholpen is.
installatie-assistent → installatieassistent (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing, @EvelineM)

• richy3908
nieuws: Gemeente Amsterdam stopt pilot met Microsoft Copilot wegens privacyri...
"De geïdentificeerde risico’s maken dat deze technologie op dit moment niet veilig en juridisch verantwoord binnen onze organisatie kan worden toegepast", b aan de Vereniging van Nederlandse Gemeenten.
zegt de gemeente Amsterdam een reactie → zegt de gemeente Amsterdam in een reactie
VNG raadt het gebruik van Copilot en andere generatieve AI-tools echter niet af.
generatieve AI-tools → generatieve-AI-tools (want het gaat om tools voor generatieve AI, niet om generatieve tools, @EvelineM)

• richy3908
nieuws: AP stopt met geïntensiveerd toezicht op gemeente Eindhoven
Dat geïntensiveerd toezicht begon op 1 maart 2023, nadat de AP signalen kreeg dat de gemeente niet goed omging met persoonsgegevens en datalekken.
Dat geïntensiveerd toezicht → Dat geïntensiveerde toezicht (zie ook https://taaladvies.net/we...ijk-naamwoord-algemeen/#4, @EvelineM)
Het geïntensiveerd toezicht wordt daarom per 1 maart stopgezet, al zijn daar wel een aantal voorwaarden aan verbonden.
Het geïntensiveerd toezicht → Het geïntensiveerde toezicht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:20

AverageNL

Redacteur
richy3908 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:44:
nieuws: Microsoft brengt twee nieuwe versies van taalmodel Phi-4 uit

multimodal-variant → multimodal variant (onnodig koppelteken, bovendien betreft multimodal een bijvoeglijk naamwoord, dus ik zou willen voorstellen om de woorden los van elkaar te schrijven en zo niet, dan in ieder geval aan elkaar i.p.v. met een koppelteken, @EvelineM)
Volgens mij is 'multimodal' in dit geval onderdeel van de naam van het model (Microsoft noemt het model in ieder geval 'Phi-4-multimodal') :)
pven schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:59:

Er wordt naar een versie verwezen die nog niet uit is. Ik denk dat deze meuk iets te vroeg is geplaatst?
Deze leg ik even neer bij @Drobanir

Verder zijn we weer bij. Bedankt allen!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Artikel: nieuws: Tests: Apple C1-modem in iPhone 16e is zuinig, maar herstelt verbindi...
Auteur: @arnoudwokke
Tijdens een test in een hogesnelheidstrein blijkt daarentegen dat op 5G de iPhone 16e van de geteste telefoons het vaak de verbinding verbreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drobanir
  • Laatst online: 22-09 18:05

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

pven schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:59:

Ik had het niet goed gezien in het changelog, maar het gaat om een versie die alleen voor betalende gebruikers beschikbaar is, oftewel catalyst. Ik zal het er even duidelijk bijzetten en in de toekomst alleen publieke versies opnemen in de Downloads.

[ Voor 8% gewijzigd door Drobanir op 28-02-2025 19:36 ]

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• oja

oja

nieuws: Nvidia: AI-modellen hebben tot 100x meer rekenkracht nodig voor reden...
Bijna elke AI-ontwikkelaar past de technieken van chain of thought en reinforcement learning zoals R1 om de prestaties van hun model op te schalen."
technieken van → technieken toe van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oja

oja

nieuws: Instagram maakt mogelijk van Reels aparte app
Instagram-hoofd Adam Mosseri heeft in een mail aan medewerkers laten weten dat het bedrijf het afsplitsen van Reels in een aparte app overweetg, meldt The Information.
overweetg → overweegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 14:28
nieuws: Imec deelt eerste yieldresultaten met ASML's nieuwe high-NA-euv-machines

Het bijschrift bij de plaatjes lijkt niet goed te zijn, ik zie forks links en meanders rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 12:54

Rincewind

Take me in your arms tonight

*weggejorist: fout gelezen...*

[ Voor 93% gewijzigd door Rincewind op 28-02-2025 14:07 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Artikel: nieuws: Apple fikst bug waarmee ieder bluetooth-apparaat via Find My kon word...
Auteur: @TijsZonderH
De aanval kan zowel Windows- en Android-apparaten aan het AirTag-netwerk koppelen,
zowel ... als* ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:11
nieuws: 'AMD: RX 9070 XT verliest nipt van RTX 5070 Ti, maar wordt ruim kwart...
Volgens AMD moet de RX 9070 gemiddeld 21 procent sneller zijn dan de RX 9700 GRE
7900 GRE, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Zjosh schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:02:
nieuws: Imec deelt eerste yieldresultaten met ASML's nieuwe high-NA-euv-machines

Het bijschrift bij de plaatjes lijkt niet goed te zijn, ik zie forks links en meanders rechts.
Volgens imec is het links meanders. Zie ook Cereal in "Imec deelt eerste yieldresultaten met ASML's nieuwe…"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

nieuws: Europol doet 25 arrestaties om verspreiden AI-gegenereerde kindermisb...
De arrestaties werden verricht in negentien verschillende landen, Nederland en België.
Ik denk dat het woord 'waaronder' nog moet staan voor 'Nederland', anders loopt de zin niet?
Het ging om verdachten die onderdeel waren van een groep die AI-gegenereerde van kindermisbruik produceerde en verspreidde.
Idem: voor 'van kindermisbruik' moet nog 'beelden' staan denk ik?

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 28-02-2025 15:44 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
wildhagen schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:43:
nieuws: Europol doet 25 arrestaties om verspreiden AI-gegenereerde kindermisb...

[...]

Ik denk dat het woord 'waaronder' nog moet staan voor 'Nederland', anders loopt de zin niet?

[...]

Idem: voor 'van kindermisbruik' moet nog 'beelden' staan denk ik?
Klopt! Ik heb het gefikst, thanks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Artikel: nieuws: Microsoft gaat stoppen met Skype, zet gebruikers over op Teams
Auteur: @AverageNL
Daarmee hebben gebruikers ongeveer zestig dagen de tijd om te beslissen over ze willen overstappen op Teams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oja

oja

nieuws: Intel stelt zijn chipfabriek in Ohio opnieuw uit, deze keer tot 2030 ...
Het is niet de eerste keer dat Intel de opening van deze chipfabriek uitstel.
uitstel → uitstelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Deze zijn ook verbeterd. Bedankt voor het melden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 14:21
download: Zettlr 3.4.3
Het gaat om versie 3.4.3, maar in de tekst staat 3.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 23:09

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

nieuws: Sapphire toont RX 9070 XT Nitro+ met 'onzichtbare' 12V-2x6-aansluiting
De gpu wordt op het koelblok met Honeywell PTM7950-'koelpasta'.
Euhmmm, ja.... vastgesoldeerd, gemonteerd, geplakt, gelijmd.... ?

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabineschults
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-09 10:41

sabineschults

Redacteur
Tot hier aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: IBM rondt miljardenovername van HashiCorp af
Met deze tool kunnen organisaties geautomatiseerd cloud-, privédatacenter- en saas-infrastructuren inrichten en beheren.
saas-infrastructuren → saasinfrastructuren (het betreft hier een letterwoord in kleine letters en dus dient het zonder koppelteken of apostrof geschreven te worden in samenstellingen en afleidingen, @arnoudwokke; zie ook 17.3 – initiaalwoorden en letterwoorden in de leidraad van het GB, regel 17.C, artikel b2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabineschults
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-09 10:41

sabineschults

Redacteur
Ook aangepast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oja

oja

review: Hoe wordt jouw cpu of gpu gemaakt? - Het chipproductieproces uitgelegd
Er moeten veel lagen worden aangebrach op de wafer, waar patroontjes in worden geëtst.
aangebrach → aangebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Gefikst! Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Amazon brengt later dit jaar nieuwe Alexa-hardware uit
Amazon wil later dit jaar nieuwe hardware uitbrengen die goed samen moeten werken met het nieuwe Alexa+abonnement.
moeten → moet (want die verwijst naar hardware, dat enkelvoud is, @TijsZonderH)
Amazon wil later dit jaar nieuwe hardware uitbrengen die goed samen moeten werken met het nieuwe Alexa+abonnement.
Alexa+abonnement → Alexa+-abonnement (want de eigennaam Alexa+ wordt gecombineerd met het zelfstandig naamwoord abonnement in een samenstelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Code in Skype wijst erop dat chat-app in mei stopt
Code in Skype wijst erop dat chat-app in mei stopt
chat-app → chatapp (onnodig koppelteken, @TijsZonderH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinkrikhaar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-09 23:33

Kevinkrikhaar

Redacteur
Verbeterd, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
download: Cyberduck 9.1.3
Dit programma, dat onder een gpl-licentie wordt uitgebracht, is een ftp-, sftp- en webdav-client, en heeft daarnaast ondersteuning voor diverse cloudopslagdiensten die van S3 of de OpenStack-api gebruikmaken.
webdav-client → webdavclient (of anders WebDAV-client, @Drobanir)

Toelichting: als je de link naar webdav.org volgt, dan wordt WebDAV omschreven als 'a set of extensions to the HTTP protocol'. Volgt daaruit dat WebDAV zelf ook een protocol is? Of is het een norm of standaard? Deze drie begrippen worden nl. expliciet gebruikt in de post die enkele wijzigingen in de Tweakers Schrijfwijzer aankondigt per 17 september 2020.

Als het antwoord op die vraag 'ja' is, dan volgt daar vervolgens weer uit dat de schrijfwijze moet worden overgenomen van de opsteller, nl. WebDAV, zoals omschreven in de Tweakers Schrijfwijzer. WebDAV moet dan worden behandeld als een eigennaam en er dient een koppelteken gebruikt te worden in samenstellingen: WebDAV-client.

Als het antwoord 'nee' is, of als ervoor wordt gekozen om WebDAV te zien als een ingeburgerde afkorting, volgt daaruit dat het met kleine letters geschreven moet worden. Aangezien WebDAV een letterwoord is, volgt daar weer uit dat samenstellingen of afleidingen zonder koppelteken of apostrof moeten worden geschreven (zie ook regel 17.C in de Leidraad van het GB, artikel b2): webdavclient.
Het programma beschikt over een overzichtelijke interface en ondersteunt technieken als Spotlight, Bonjour, Keychain, Applescript en Growl.
Applescript → AppleScript (zie ook Wikipedia: AppleScript)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Apple fikst bug waarmee ieder bluetooth-apparaat via Find My kon word...
Apple fikst bug waarmee ieder bluetooth-apparaat via Find My kon worden gevolgd
bluetooth-apparaat → bluetoothapparaat (onnodig koppelteken, @TijsZonderH, bovendien verderop in het artikel wel aan elkaar geschreven, dus inconsequent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

nieuws: KPN maakt per 1 juli bestaande vastinternetabo's 3,3 procent duurder ...
waardoor lopende internet- en televisieabonnementen maandelijks 3,3 procent duurder worden.
Worden ze echt elke maand 3.3% duurder of worden ze gewoon eenmalig 3.3% duurder?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Ja, dat woord maakt het er niet duidelijker op in dit geval. Ik heb het aangepast, dankjewel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:57
Artikel: nieuws: Ziggo verlaagt prijzen van internetabo's, 1Gbit/s blijft nipt duurder...
De fout zit in de tekst of in de tabel:
Het XXL 400Mbit/s-abonnement is dus komen te vervallen.
Maar in de tabel staat wel een nieuwe prijs vermeldt bij 400Mbit/s, terwijl dit bij 200Mbit/s niet staat.
Eén van de twee is vervallen, maar ik weet nu niet welke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:53

Hayte

Nieuwsredacteur
Opxah schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:36:
Artikel: nieuws: Ziggo verlaagt prijzen van internetabo's, 1Gbit/s blijft nipt duurder...
De fout zit in de tekst of in de tabel:

[...]

Maar in de tabel staat wel een nieuwe prijs vermeldt bij 400Mbit/s, terwijl dit bij 200Mbit/s niet staat.
Eén van de twee is vervallen, maar ik weet nu niet welke.
Excuus, de tabel was correct, de tekst niet :) Dank voor het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Ik heb het verbeterd, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
review: Hoe wordt jouw cpu of gpu gemaakt? - Het chipproductieproces uitgelegd
Chemical en Physical vapor deposition. Bron: SK hynix
Physical → physical
Als een nieuwe laag scheef boven op de oude wordt gemaakt, dan eindig je immers met b of suboptimale chips.
niet werkende → niet-werkende
Zoals we al schreven: een moderne, geavanceerde chips bestaat uit tientallen laagjes, dus dit hele proces kan even duren: een wafer kan zo drie maanden of langer door een chipfabriek rollen voordat deze klaar is voor de volgende stap: packaging.
een moderne, geavanceerde chips → een moderne, geavanceerde chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMuffin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-08 07:40
Odido heeft wel de hoogste snelheden, stelt umlaut. In steden krijgt Odido tijdens een wandeltest een gemiddelde snelheid van 676Mbit/s, ruim 40Mbit/s meer dan Vodafone en 180Mbit/s meer dan Vodafone
nieuws: Umlaut: KPN heeft weer beste 5G-netwerk van Nederland, Odido maakt gr...

Een van die Vodafones moet vast KPN zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 16:31
nieuws: Umlaut: KPN heeft weer beste 5G-netwerk van Nederland, Odido maakt gr...

steden krijgt Odido tijdens een wandeltest een gemiddelde snelheid van 676Mbit/s, ruim 40Mbit/s meer dan Vodafone en 180Mbit/s meer dan Vodafone.

Er staat twee keer vodafone achter elkaar, denk dat dit KPN moet zijn!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
.plan: Test een E7 Pro-bureau en C7-bureaustoel - én maak kans op die laatste
Het elektrisch zit/sta-bureau lexiSpot E7 Pro
FlexiSpot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassie123
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 16:33
Umlaut: KPN heeft weer beste 5G-netwerk van Nederland, Odido maakt grote sprong

ruim 40Mbit/s meer dan Vodafone en 180Mbit/s meer dan Vodafone.

vodafone en vodafone?

Edit:
net zo dubbel als mijn melding zie ik nu. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door gassie123 op 04-03-2025 08:41 . Reden: Dubbele melding. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53

slaay

Natuurbeleven.com

"Beide telefoons krijgen drie jaar Android-updates en zes jaar beveiligingsupdates."

Moet zijn:

"Beide telefoons krijgen drie jaar Android-upgrades en zes jaar beveiligingsupdates."

nieuws: Nothing kondigt Phone 3a en Phone 3a Pro aan vanaf 349 euro

Want een nieuwe Android versie wordt gezien als upgrade in plaats van update.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Aangepast, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
download: Fish 4.0.0
Fish, wat staat voor friendly interactive shell, is een Unix shell met een focus op interactiviteit en gebruikersvriendelijkheid.
Unix shell → Unix-shell (want een samenstelling, zoals al zo vaak uitgelegd, @Drobanir)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Bedankt, is gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: 'Volledig herwerkte Siri komt pas op zijn vroegst in 2027 uit'
'Volledig herwerkte Siri komt pas op zijn vroegst in 2027 uit'
herwerkte → herziene (zoals al eerder aangegeven is herwerken Vlaams taalgebruik, @JayStout)
Apple zal op zijn vroegst in 2027 een volledig herwerkte versie van Siri introduceren.
herwerkte → herziene
e volledig herwerkte spraakassistent moest aanvankelijk in de lente van 2026 klaar zijn, maar de ontwikkeling ervan loopt vertraging op.
herwerkte → herziene
De nieuwe Siri, die codenaam LLM Siri heeft meegekregen, zou op een meer natuurlijke manier gesprekken kunnen voeren met gebruikers
meer natuurlijke → natuurlijkere (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=natuurlijk en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 00:44
nieuws: Broadcom dicht drie actief misbruikte zerodays in VMware
Laatste kan kan weg.

Via de fout kan een aanvaller met lokale beheerdersrechten vanuit een virtuele machine code op de onderliggende host kan uitvoeren.

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvelineM
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16-07 11:26

EvelineM

Nieuwsredacteur
Dank allen, we hebben het aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 09:42

BUR

...aan het typen

https://tweakers.net/nieu...erschijnt-op-11-juli.html

Quote: ..Verder heeft deze versie van de game ook alls wat de Digital Deluxe-editie aanbiedt.

-> alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is aangepast. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

download: PowerToys 0.89.0
Microsoft heeft versie 0.88.0 van PowerToys uitgebracht.
Versienummer is 0.89.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Verbeterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 07:24

De Nelis

en anders maar niet...

nieuws: Apple zet juridische stappen tegen Britse overheid om eis achterdeur ...

In de laatste regel van de inleiding
Advanced Date Protection-functie -> Advanced Data Protection-functie

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Bedankt, dit is ook aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouW
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 20:39
nieuws: AMS-IX voltooit migratie naar energiezuinige Juniper-switches

Energieverbruik wordt doorgaans uitgedrukt in kilowattuur (kWh) in plaats van in kilowatt (kW). Met een kleine aanpassing van

"Het energiegebruik daalde op die locatie van 52,8kW naar 8,2kW."
naar
"Het energiegebruik daalde op die locatie van 52,8kWh naar 8,2kWh."

wordt deze technische informatie correct weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
De bron meldt niets over het daadwerkelijk verbruikte aantal kWh, dus dat kunnen we hier niet schrijven. Wij hanteren vaker de term 'energiegebruik' in combinatie met de eenheid (kilo)watt, dus deze laat ik staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 00:44
review: Radeon RX 9070 & 9070 XT - Waar Nvidia spartelt, overtuigt AMD

Deze zin " De RX 9070 XT moet wel zijn meerdere erkennen in de RTX 5070 Ti, zowel in raytracing als rasterisation. " kan aangepast worden kijkend naar de raster score grafieken, waar de 9070 XT op elke resolutie boven de 5070 Ti staat.

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Dit is aangepast, dankjewel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Kabinet NL wil enige flexibiliteit bij acceptatieplicht digitale euro
De Europese Centrale Bank is sinds 1 november 2023 bezig met een tweejarige voorbereidingsfase, waarin het de werking en het gebruik van de munt onderzoekt.
het → hij/zij (zie ook https://woordenlijst.org/...index.html?q=bank&pos=NOU, @EvelineM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Apple zet juridische stappen tegen Britse overheid om eis achterdeur ...
De zaak wordt mogelijk deze maand nog behandeld, al vindt deze vanwege nationale veiligheidsoverwegingen mogelijk plaats achter gesloten deuren.
nationale veiligheidsoverwegingen → nationaleveiligheidsoverwegingen (want het gaat om overwegingen m.b.t. nationale veiligheid, niet om nationale overwegingen m.b.t. niet nader omschreven veiligheid, @sabineschults)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Deze zijn ook verbeterd. Bedankt richy! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsbfx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 12:54
Misschien wat lastig aan te passen maar in de video "Sloopt AMD de Nvidia RTX 50-serie? AMD Radeon RX 9070 & 9070 XT Review" zit rond punt 1:22 -> 2:00 een tabel met de specificaties van de verschillende kaarten waar volgens deze tabel de 9070tx een geheugenbus heeft van 56bit wat 256bit had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
download: OpenRA 202500303
OpenRA is een opensource- en cross-platformkloon van Dune 2000 en de Command and Conquer-titels Tiberian Dawn en Red Alert
cross-platformkloon → crossplatformkloon (onnodig koppelteken, @Drobanir)
Zo kunnen ze in een hogere resolutie worden gespeeld en kunnen er multiplayer-spellen tegen spelers op andere platforms worden gespeeld.
multiplayer-spellen → multiplayerspellen (onnodig koppelteken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
download: Home Assistant Core 2025.3.0
Versie 2025.2.0 van Home Assistant Core is uitgebracht.
2025.2.0 → 2025.3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:11
verzamelt informatie vervolgens informatie op basis van Googles zoekindex en genereert een samenvatting.
Dubbeling. De 'vervolgens' zou na 'genereert' kunnen.
nieuws: Google test aparte zoekmodus die volledig is gebaseerd op AI
@AverageNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 17:16
nieuws: Topman Naughty Dog: 'wed niet' op de komst van The Last of Us Part III
Druckmann suggereerde een jaar geleden juist dat er 'nog een deel' in franchise zit.
in franchise zit → in de franchise zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
bsbfx schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:24:
Misschien wat lastig aan te passen maar in de video "Sloopt AMD de Nvidia RTX 50-serie? AMD Radeon RX 9070 & 9070 XT Review" zit rond punt 1:22 -> 2:00 een tabel met de specificaties van de verschillende kaarten waar volgens deze tabel de 9070tx een geheugenbus heeft van 56bit wat 256bit had moeten zijn.
Dit kan helaas niet meer aangepast worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukevanDrie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 16:47

LukevanDrie

Teamlead Mediateam
bsbfx schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:24:
goed gespot! Helaas kunnen we dit niet meer aanpassen. Ik moet volgende keer nog wat scherper zijn :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Artikel: download: Sony PlayStation 3 4.92
Auteur: @Drobanir
De belangrijkste features in versie 4.55 van de systeemsoftware
4.92

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 19:46
In de ondertiteling van de Split Fiction review staat "al is geprobeerd". Dat is spreektaal, maar echt niet hoe je het hoort te schrijven!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/msaXmFo.png

En neem deze "em" ook maar mee:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kg1DBZO.png

[ Voor 18% gewijzigd door RVervuurt op 06-03-2025 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Deze is verbeterd.

Voor de ondertiteling gaat nog iemand kijken of dat aangepast kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oja

oja

nieuws: Tweetbot-maker ontwikkelt nieuwe client voor Bluesky
Door de toenemende populariteit van Bluesky wilde Tapbots een client voor het platform maken, melde de ontwikkelaar.
melde → meldde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is aangepast. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oja

oja

nieuws: Nederlandse startup krijgt Europese subsidie van 61 miljoen euro voor...
Het zet daarbij in op de eigen technoligie Digital In-Memory Computing, of D-IMC, voor de Titania-chiplet.
technoligie → technologie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oja

oja

nieuws: Kuo: eerste foldable van Apple lijkt op Galaxy Z Fold, wordt 9mm dik

Vandaag, onder het thema 'woordvolgorde':
De telefoon zou Apple vooral willen richten op AI.
De telefoon zou Apple → Apple zou de telefoon
Er zullen net als de iPhone 16 en gelijksoortige modellen daarvoor twee camera's aan de achterkant zitten.
Er zullen net als de iPhone 16 en gelijksoortige modellen daarvoor → Er zullen daarvoor net als bij de iPhone en gelijksoortige modellen

De beste versie (IMHO):
Er zullen daarvoor twee camera's aan de achterkant zitten, net als bij de iPhone 16 en gelijksoortige modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:33

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 17:16
nieuws: Nederlandse startup krijgt Europese subsidie van 61 miljoen euro voor...
Die chiplsets moet prestaties koppelen aan efficiëntie en vooral schaalbaarheid.
chiplsets → chiplets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euronitwit
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-08 19:37
https://tweakers.net/nieuws/232582/corsair-gaat-kwaliteitscontrole-aanpassen-na-ontbrekende-rops-in-rtx-gpus.html
......RTX 50-kaarten worden geleverd met minder rop's dan bedoeld.
met toevoegen
Pagina: 1 ... 63 ... 82 Laatste