.geek: Redactieblog #10 - Zelfbouwrempedalen, dashboards, thermostaatpraat en...Niet al te lang daarna kwam ik een Youtuber tegen die zelf de mechanische delen gemaakt had, voornamelijk 3d-prints.
Youtuber → YouTuber (of anders
youtuber; zie ook
https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=youtuber, @
rsnubje)
Niet zozeer een taalfout, maar mijns inziens lelijk, onnodig taalgebruik:
Voor het mechanische ontwerp zelf waren er een aantal voorbeelden beschikbaar die je mocht kopiëren, maar eigenlijk beviel het ontwerp van Simucube me wel iets beter. Gelukkig stelt Simucube zelf een 3d-model beschikbaar van hun pedaal. Alle losse onderdelen heb ik er zelf uit moeten halen met een 3d-ontwerpprogramma, aangezien het niet gedeeld mag worden vanwege licenties.
Ik zou er dit van maken, zonder significant betekenisverschil:
Voor het mechanische ontwerp waren er een aantal voorbeelden beschikbaar die je mocht kopiëren, maar eigenlijk beviel het ontwerp van Simucube me wel iets beter. Gelukkig stelt Simucube een 3d-model beschikbaar van hun pedaal. Alle losse onderdelen heb ik er uit moeten halen met een 3d-ontwerpprogramma, aangezien het niet gedeeld mag worden vanwege licenties.
De print zelf klopte wel; wat echter heel gek was, is dat op élke pin, zowel inkomend als uitgaand, een 10K-ohmweerstand zat. Zowel op de communicatielijnen als de inkomende adc-inputpins.
zat. Zowel → zat, zowel
De datasheet gaf aan dat deze 100 ohm moesten zijn en werd nergens 10K genoemd.
en werd → en er werd (want het onderwerp van de eerste hoofdzin is
de datasheet en aangezien het onderwerp in de tweede hoofdzin ontbreekt, geldt het onderwerp van de eerste hoofdzin, dus staat er voluit
en de datasheet werd nergens 10K genoemd, wat als een tang op een varken slaat)
Als ik de weerstanden op mijn oude vervang naar 100 ohm, heb ik wel al meteen een adc voor een tweede pedaal.
vervang naar → vervang door (die is nieuw; ik heb wel al de varianten
vervangen voor en
vervangen met gezien, allebei incorrect overigens, maar nog nooit
vervangen naar, wat net zo incorrect is. Misschien had de auteur
aanpassen naar in het hoofd naast
vervangen door en is het uiteindelijk de contaminatie
vervangen naar geworden)
In de loop van de tijd wil ik nog een aantal onderdelen die nu 3d-prints zijn vervangen door cnc-onderdelen. Met name de onderdelen waar veel stress op komt.
onderdelen. Met → onderdelen, met
Wie weleens de podcast luistert, weet dat ik in de basis vind dat in een smarthome dingen automatisch moeten gebeuren.
weleens de podcast luistert → weleens de podcast beluistert (of anders
weleens naar de podcast luistert)
Home Assistant heeft die mogelijkheid in theorie natuurlijk wel en na even zoeken kwam ik bij de Smart Autotune Thermostat integratie.
Smart Autotune Thermostat integratie → Smart Autotune Thermostat-integratie
Ik heb de afgelopen jaren met veel plezier in verschillende EV’s gereden, maar iedere keer besef ik me wel weer dat ze niet zo ‘eenvoudig’ zijn als fossiele auto’s.
besef ik me → besef ik (of anders
realiseer ik me, @
Hayte; zie ook
https://taaladvies.net/zich-beseffen-of-beseffen/)