Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 82 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 17:21

dennisvz

Intentionally left blank

nieuws: KPN verhoogt ook prijzen XS4ALL-abonnementen met maximaal 2,50 euro

Prijshoging (Tabelkop laatste kolom): --> Prijsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-09 08:07

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is aangepast. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 12:15
_Dune_ schreef op zondag 16 juni 2024 @ 12:47:
Heren hier boven, de volgende keer even de redacteur taggen. 😉
Even voor de zekerheid - is dit wenselijk voor alle correcties, of alleen als het om punten met inhoudelijke impact gaat? Ik zie het namelijk niet in @Moonsugar's topicstart genoemd, en ging er van uit dat foutjes opgepakt worden door de redacteur die 'typo-dienst' heeft. Het alternatief is dat iemand in zijn/haar vrije tijd getagged wordt, of dat correcties tot zijn/haar volgende shift blijven liggen. Beiden leken me suboptimaal.

[ Voor 0% gewijzigd door multiplexer op 17-06-2024 08:49 . Reden: z'n => zijn/haar ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:17
multiplexer schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:48:
[...]

Even voor de zekerheid - is dit wenselijk voor alle correcties, of alleen als het om punten met inhoudelijke impact gaat? Ik zie het namelijk niet in @Moonsugar's topicstart genoemd, en ging er van uit dat foutjes opgepakt worden door de redacteur die 'typo-dienst' heeft. Het alternatief is dat iemand in zijn/haar vrije tijd getagged wordt, of dat correcties tot zijn/haar volgende shift blijven liggen. Beiden leken me suboptimaal.
Dit betreft alleen punten met inhoudelijke impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:50

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is aangepast. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 17:16
nieuws: NASA: Voyager 1 levert opnieuw data van wetenschappelijke instrumenten
Medewerkers van NASA waren ervan overtuigd dat de ruimtesonde nog operationeel was en ontdekten in maart van van dit jaar dat er een probleem was ontstaan in een van de drie boordcomputers van het ruimtetuig: het flight data subsystem.
2x 'van' (Die heb je gemist @richy3908!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Ook aangepast. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:22
nieuws: McDonald's verwijdert AI-besteltechnologie van IBM uit drivethroughs
Volgens Chris Kempczinski, de ceo van McDonald's, was de spraakherkenningssoftware voor zo'n 85 procent nauwkeuring.
nauwkeuring -> nauwkeurig

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
nieuws: Zweedse gamegigant Embracer sluit Alone in the Dark-studio Pieces Int...
Kort na de release van de game Dark verschenen er al berichten dat een deel van het personeel van Pieces Interactive werd ontslagen.
Dark → Alone in the Dark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
Verbeterd. Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Mark Gurman: Apple werkt aan 'aanzienlijk' dunnere iPhone 17
Gurman schrijft in zijn nieuwsbrief dat de eerste bètaversies van iOS 18, iPadOS 18 en macOS Sequoia later deze zomer beschikbaar zullen zijn en dat ze het met een beperkt aantal AI-functies moeten stellen.
moeten stellen → moeten doen (of anders kunnen stellen, @JayStout; zie ook lemma stellen in de Dikke Van Dale)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabineschults
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-09 10:41

sabineschults

Redacteur
Aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:20
nieuws: Adobe wordt aangeklaagd om 'misleidende, lastig opzegbare abonnementen'

terugbetaald -> terugbetaalt (laatste zin artikel)

[ Voor 4% gewijzigd door Muyz op 17-06-2024 22:01 ]

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Gefikst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
nieuws: LinkedIn mag geen trackingcookies plaatsen zonder toestemming
Dat stelt de Rechtbank Amsterdam nadat een anonieme Nederlandse gebruiker LinkedIn en moederbedrijf Microsoft in kort geding had gedaagd.
Volgens mij moet het 'een kort geding' zijn?
De advocaat van de gebruiker huurde het Engelse bedrijf Collective Shift in om aan te tonen dat zich zonder toestemming trackingcookies op zijn computer bevonden.
Met een beetje begrijpend lezen kom je er wel uit, maar ik zou voor de leesbaarheid aanbevelen om 'zijn computer' te vervangen door 'de computer van zijn cliënt', zodat helder is waar het aanwijzend voornaamwoord naar wijst.

Verder een fijn artikel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:40

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

dit: ik denk dat ik nog een bakje koffie nodig heb. Vals alarm.

[ Voor 92% gewijzigd door Yariva op 18-06-2024 10:57 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Verbeterd, resp. verduidelijkt. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
nieuws: TDK claimt doorbraak met solidstateaccu’s - update
... met een energiedensiteit van 1000Wh/l.
Uit de ankeiler. Volgens mij is "densiteit" een anglicisme en gebruiken wij "energiedichtheid", maar ik kan het mis hebben. Googlen op deze term lijkt te suggereren dat "densiteit" in Vlaanderen wel eens gebruikt wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door multiplexer op 18-06-2024 11:38 . Reden: Info over vlaanderen toegeveoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
Team Partners heeft nogal wat typefoutjes geproduceerd, maar ik weet niet hoe actief zij hun forum in de gaten houden, derhalve even een crosspost. Misschien dat iemand ze even een redactioneel tikje op de schouders/vingers kan geven? ;)

Tikfoutje: Tenways CGO009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:15
In https://tweakers.net/nieu...-met-solidstateaccus.html wordt er geschreven over energiedensiteit, maar dat bestaat niet, het zou energiedichtheid moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Aangepast en doorgegeven. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Nederlands kabinet deelt nieuwe plannen om desinformatie te bestrijden
Daarnaast wil het kabinet factchecking stimuleren, terwijl de onafhankelijk van factcheckers gewaarborgd blijft.
onafhankelijk → onafhankelijkheid
Ook wordt er geïnvesteerd in initiatieven die mediawijs bevorderen, zoals isdatechtzo.nl en Dichterbij Nieuws.
mediawijs → mediawijsheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is verbeterd. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oja
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-03 14:54

oja

nieuws: Geautomatiseerd posten op en stats opvragen van Threads worden mogeli...
Daardoor kunnen ontwikkelaars tools bouwen om geautomatiseerd te posten, en statistieken over onder meer likes en reposts op te halen uit het platform.
op te halen → ophalen
De api maakt het mogelijk om tools te bouwen waardoor bedrijven en organisaties hun posts voor andere sociale media kunnen doorzetten op Threads en daarnaast de statistieken op te halen over hoe goed die posts het doen.
op te halen → op kunnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oja

oja

nieuws: Eurocommissaris: onderzoek naar DMA-overtredingen Apple is hopelijk s...
"Apple is erg belangrijk omdat veel goede zaken gebeuren via de App Store, gebeurt via betalingsmechanismen, dus natuurlijk, ook al weet je dat ik kan zeggen dit is niet wat werd verwacht van een dergelijk bedrijf, natuurlijk zullen we precies handhaven met dezelfde topprioriteit als met elk ander bedrijf."
Dit is een vertaling van onderstaande Engelstalige verbatim quote die al niet echt helder is.
″[Apple] are very important because a lot of good business happens through the App Store, happens through payment mechanisms, so of course, even though you know I can say this is not what was expected of such a company, of course we will enforce exactly with the same top priority as with any other business.”
Maar ik zou het wel proberen te verhelderen in de vertaling (die vrijheid heb je dan wel, denk ik) →

Apple is heel belangrijk omdat er via de App Store veel goede zaken gedaan worden die door betalingsmechanismen plaatsvinden. Je kunt wel zeggen dat dit niet verwacht werd van zo'n bedrijf, maar we zullen natuurlijk handhaven met dezelfde topprioriteit die we bij elk ander bedrijf gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Deze zijn opgelost. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
nieuws: Gerucht: Apple en EU bereiken akkoord over NFC-betalingen
De Europese Commissie zou de schikking zou ergens in de komende weken bekend maken, zo zegt de krant.
zou de schikking zou → zou de schikking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Adobe wordt aangeklaagd om 'misleidende, lastig opzegbare abonnementen'
De hoge annuleringskosten ontmoedigt klanten bovendien om te annuleren, stelt de DOJ, het Amerikaanse ministerie van Justitie.
ontmoedigt → ontmoedigen (want annuleringskosten is onderwerp en meervoud, @sabineschults)
Het Amerikaanse ministerie van Justitie eist onder meer het gerechtelijke bevel dat Adobe stopt met zijn 'misleidende praktijken' en wil dat de softwaregigant gedwongen wordt om consumenten te compenseren voor 'onterecht geïnde kosten'.
Misschien ligt het aan mij, maar het gerechtelijke bevel eisen klinkt mij in de oren als een vreemde combinatie van woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Hogescholen Fontys en Hanze winnen RDW's Self Driving Challenge 2024
Bovendien wist het team hun kart als enige in het parkeervak te eindigen.
te eindigen → te laten eindigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
nieuws: Taiwanese autoriteit: D-Link-routers hadden Telnet-backdoor
Geen spel- of tikfout, maar een verkeerd (kleiner) lettertypegrootte in het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
review: Vijf jaar gratis programmeerschool Codam - 'Met diversiteit voorkom j...
De school is 24 uur per dag open en hanteert een peer-to-peer leerconcept waarbij studenten elkaar onderling onderwijzen en controleren
peer-to-peer leerconcept → peer-to-peerleerconcept (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=peer-to-peer*, @YannickSpinner)
Tweakers sprak tijdens het evenement met meerdere studenten en alumni, die allemaal de flexibiliteit in het onderwijstraject en het peer-to-peer model als positief ervaren.
peer-to-peer model → peer-to-peermodel
De 38-jarige studente Viktoriia uit Oekraïne geeft bijvoorbeeld aan hoe zij, met twee kleine kinderen en zonder financiële middelen, op haar eigen tempo de opleiding kan volgen.
op haar eigen tempo → in haar eigen tempo (zie ook lemma tempo in de Dikke Van Dale)
Op Codam kan ik op eigen tempo projecten volgen die mij goed afgaan en kan ik langer de tijd nemen wanneer het lastiger is.
op eigen tempo → in mijn eigen tempo
Ze geeft aan dat ze open staat om de opleiding enigszins aan te passen om aan de vereisten te kunnen voldoen, maar het blijft in het midden op welke punten dit dan zou zijn.
open staat → openstaat (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=openstaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is aangepast. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:50
De Nederlandse bank werkt aan een oplossing.
Dit mist 'ING' in de zin.

nieuws: ING erkent technische storing na problemen met overboekingen

Neem aan dat het zou horen zoals hier: nieuws: ING Nederland: Google Pay is vanaf eind februari beschikbaar
"De Nederlandse bank ING"

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multiplexer
review: Vijf jaar gratis programmeerschool Codam - 'Met diversiteit voorkom j...
Op de vraag of AI binnenkort de banen van menig programmeur in gaat nemen, antwoordt ze...
Menig is zo'n interessant edge-case woord, omdat het over een groep gaat, doch de samenstelling 'menig <groepsaanduiding>' altijd als enkelvoud gezien wordt. Mijns inziens zou het dus moeten zijn 'de baan van menig programmeur'. Tenzij we er van uit gaan dat elk van die programmeurs ook weer meerdere banen heeft.

[ Voor 0% gewijzigd door multiplexer op 19-06-2024 13:30 . Reden: Maak ik zelf een omissiefoutje 8)7 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multiplexer
nieuws: AMD onderzoekt cyberaanval, mogelijk info over toekomstige producten ...
en of het de informatie dan 'significant' zou zijn,
"en of het de"
Ook viel de groep een platform van Europol aan..
Extra puntje aan het eind van het artikel.

[ Voor 12% gewijzigd door multiplexer op 19-06-2024 13:07 . Reden: 2e typo toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
nieuws: Google-app toont knop in Circle to Search voor input audio
De audio-knop staat naast de microfoon die steminput aanduidt, waardoor het voor de hand ligt dat Google gebruikers met de knop muziek laten toevoegen aan een zoekopdracht, meldt Android Police.
"... dat Google gebruikers met de knop muziek laten laat toevoegen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
nieuws: Framework introduceert Laptop 13-moederbord met RISC-V-processor
Voor dagelijks gebruikt wordt het product afgeraden.
Ik ben dol op thee. Maar niet op een overbodige t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
nieuws: Signify introduceert Philips Hue Twilight-wake-uplight voor 280 euro
Aan de voorkant zit een regulier nachtlampje diedat naar links en rechts gedraaid kan worden.
Verkleinwoord "nachtlampje" is onzijdig. Dus geen die maar dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
nieuws: Qualcomm schikt rechtszaak over misleiden aandeelhouders voor 45 milj...
Qualcomm schikt rechtszaak over misleiden aandeelhouders voor 45 miljoen dollar
vs
Qualcomm is op dinsdag in de VS overeengekomen om 75 miljoen dollar te betalen om de rechtszaak te schikken, schrijft persbureau Reuters.
Ergens tussen de titel en de tweede paragraaf zijn we 30 miljoen dollar kwijtgeraakt, of er zit een verschil tussen het bedrag waarvoor je schikt en hoeveel je overeenkomt te betalen... maar dan zou een kleine uitleg waar die 30.000 Benjamins gebleven zijn toch wel handig zijn?

@AverageNL , even een tagje gezien het eerdere verzoek om bij inhoudelijke issues de desbetreffende redacteur te taggen.

[ Voor 6% gewijzigd door multiplexer op 19-06-2024 16:14 . Reden: Tagje voor Daan, want inhoudelijk ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bux666
nieuws: Amazon brengt cloudgamingdienst Luna uit in Nederland
De dienst kwam oorspronkelijk in 2022 uit, maar de release maar bleef tot op heden beperkt tot een klein aantal andere landen.
maar de release maar → maar de release

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-09 10:03

AverageNL

Redacteur
We zijn weer bij, bedankt allen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bseetje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 22:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is aangepast. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Grote Nederlandse partijen willen mail en chat van Rijk in plaats van...
Dit om vendor lock-in te voorkomen.
vendor lock-in → vendorlock-in (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=12-1, regel 12.A, @arnoudwokke; ik denk dat we op een site als Tweakers een samenstelling als vendorlock-in wel als 'gebruikelijk' mogen beschouwen, dus vandaar dat mijns inziens regel 12.A opgaat en niet regel 12.C artikel b van toepassing is [en dan is het gebruikelijk op Tweakers om de samenstelling cursief af te drukken])

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:01
nieuws: Northvolt overweegt bouw tweede grote accufabriek in Zweden

> Zo wordt in het noorden van Zweden gewerkt aan een fabriek met Volvo
Göteborg is het zuiden, niet het noorden. Ongeveer relatief even 'noordelijk' als Eindhoven in Nederland 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
Beide rechtgezet. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
nieuws: Uitgelekte video toont opvouwbare motorola razr+ 2024
Een nieuw uitgelekte video toont de komende motorola razr+ 2024
motorola razr+ → Motorola Razr+
Lupin deelt op X ook twee foto's van de standaard razr 50 2024.
Motorola kondigt op 25 juni de nieuwe razr-serie officieel aan.
razr → Razr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
Twijfelgevalletje, maar ik denk ik stip hem even aan voor Eugène en Monique:

nieuws: Cooler Master brengt volledig passief gekoelde 850W-voeding binnenkor...
Er zijn al wel semi-passieve 850W-voedingen beschikbaar. Die beschikken dan wél over een ventilator, hoewel die uitstaat bij lage loads.
Mijn taalgevoel zegt me dat "uitstaan" aan elkaar geschreven wordt als het gaat om "ik kan taalfouten niet uitstaan", maar niet in de zin van "deze machines staan uit". Maar ik kan het mis hebben - in dat geval excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:24
nieuws: Gigabyte claimt dat AI TOP 100E-ssd tot 219.000 geschreven terabytes ...
Deze ssd, die volgens de fabrikant bedoeld is voor workstations die AI-modellen trainen, gaat volgens de fabrikant tot 219 geschreven petabytes mee.
-> Terabytes. Of ze hebben echt een grote stap gemaakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
Sloeg ik ook op aan, maar volgens mij klopt 'ie wel, en is het dus inderdaad echt een gigantische sprong vooruit. Op de bron-site staat "219,000TBW"... En dus gedeeld door duizend, kom je op 219 petabytes. En ja, dat is echt belachelijk veel. Maar daar kan Tweakers niks aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
@multiplexer Met je taalgevoel is niks mis ;-)
@KoploperMau en @multiplexer Ik laat dan het dan maar even zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
nieuws: Intel is begonnen met massaproductie op '3nm'-procedé in VS en Ierland
Intel introduceert met de nieuwe 3nm-node verder twee verschillende 'library's', wat neerkomen op groepjes transistors.
Deze is leuk. Je slaat aan op "library's", maar dat klopt gewoon. (Engelse leenwoorden vervoegen we volgens de Engelse regels, behalve specifiek voor -y, waar we -y's van maken). Maar vervolgens... die "neerkomen". Volgens mij slaat neerkomen niet op het meervoud van die libraries, maar op het enkele concept van groepjes transistors die je als bundel kunt gebruiken.

Even in een andere zin om het probleem te isoleren van de library-issue: "Smurfen wonen in paddestoelen, wat neerkomen op schimmelbewoning."
Samsung gebruikt dergelijke transistors al sinds met zijn 3nm-node uit 2022, zij het met vermeende lage yields.
sinds met

[ Voor 21% gewijzigd door multiplexer op 20-06-2024 13:19 . Reden: Linkje naar artikel vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
'Neerkomen' verenkelvoudigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
nieuws: OpenAI's medeoprichter en voormalige 'chief scientist' begint nieuw A...
Ilya Sutskever was tot eind vorig jaar bestuurslid bij OpenAI en werkte mee aan het plan om Altman te ontslaan, merkt Reuters op.
Dit is de eerste keer dat Sam Altman wordt genoemd in dit artikel. Ik zou dus adviseren om specifiek hier volledige naam en titel te noemen, bijvoorbeeld "om CEO Sam Altman te ontslaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-09 10:03

AverageNL

Redacteur
multiplexer schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:26:
nieuws: OpenAI's medeoprichter en voormalige 'chief scientist' begint nieuw A...

[...]

Dit is de eerste keer dat Sam Altman wordt genoemd in dit artikel. Ik zou dus adviseren om specifiek hier volledige naam en titel te noemen, bijvoorbeeld "om CEO Sam Altman te ontslaan".
Mee eens! Ik heb het toegevoegd, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:24
multiplexer schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:10:
[...]

Sloeg ik ook op aan, maar volgens mij klopt 'ie wel, en is het dus inderdaad echt een gigantische sprong vooruit. Op de bron-site staat "219,000TBW"... En dus gedeeld door duizend, kom je op 219 petabytes. En ja, dat is echt belachelijk veel. Maar daar kan Tweakers niks aan doen :)
Je hebt gelijk, het staat overal als 219.000 TB maar boven als 219 PB. Geheel correct dus. Excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
nieuws: Amazon investeert 10 miljard euro in logistiek en cloud in Duitsland
Dat geld is bedoeld om de cloudinfrastructuur in de Frankurt-regio te bouwen, onderhouden en laten draaien.
Frankurt => Frankfurt
De investering van 10 miljard euro komt boven op de investering van
Boven op => Bovenop

[ Voor 13% gewijzigd door multiplexer op 20-06-2024 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
Oei! Dankjewel, Monique - je hebt helemaal gelijk (uiteraard!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
nieuws: Cryptobeurs Kraken: beveiligingsonderzoeker stal 3 miljoen dollar
hun balans konden verhogen.
Ik denk dat dit een anglicisme is. Het woord balance (in de context van 'account balance' - An account balance represents the current value of a financial account, such as a checking, savings, or investment account. ) zou bij ons het 'saldo' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
nieuws: Wired: zoekmachine Perplexity negeert weigeren scrapen in robots.txt-...
Het bedrijf achter de AI-zoekmachine Perplexity negeert volgens Wired en onderzoeker Robb Knight verzoeken van websites om niet gescrapet te worden. De start-up beweert dit niet te doen, maar een beveiligingsonderzoeker en het medium concluderen dat dit wel het geval is.
@YannickSpinner Omdat "Robb Knight" in de eerste zin specifiek genoemd wordt voelt die "een beveiligingsonderzoeker" een beetje vreemd. In het artikel wordt verder ook geen andere onderzoeker genoemd, dus ik ga er van uit dat dit ook Knight betreft. Suggestie: "Knight en medewerkers van het medium concluderen" ?
geen agent string werd verzonden
De juiste term is user-agent string. (namelijk: de string die in de User-Agent header wordt meegestuurd). Koppelstreepje weet ik niet zeker.
Perplexity.ai is een AI-tool die naar eigen zeggen informatie van het internet verzamelt en in dit via een chatbotinterface aan een gebruiker presenteert.
in dit => dit

[ Voor 17% gewijzigd door multiplexer op 20-06-2024 16:46 . Reden: user-agent toegevoegd; in-dit toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-09 12:07

YannickSpinner

Redacteur
Check, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
Bovenstaande post is trouwens nog ge-edit-sniped met twee aanvullende puntjes, maar je zat er al boven op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
review: Dune: Awakening - Je eigen avontuur op Arrakis
Zandwormen en omnithopters
(titel van 2e sectie van de review, en derhalve ook de slug in de URL. Ouch!)

@Tweakjur De vliegende voertuigen in het Dune-universum heten ornithopthers... met een r ipv een m. Zie: Wikipedia: Ornithopter (vliegtuig).
waarin een factie je een omnithopter uitleent
Verderop in het artikel ook nog een keer, maar tussendoor ook een keertje wel correct.

---
te verkrijgen voor voor wat het ook is dat je probeert te maken
En een dubbele "voor".
een van grote facties in het spel.
een van de grote facties in het spel.

[ Voor 32% gewijzigd door multiplexer op 20-06-2024 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 09:40

Tweakjur

Redacteur
Thanks, fixed.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
Nog eentje op bladzijde 3. Toffe preview, trouwens! Kan niet wachten!

review: Dune: Awakening - Je eigen avontuur op Arrakis
kun je jezelf verbeteren als bijvoorbeeld Sword Master, Planeteologist, Mentat of Trooper.
Planetologist. Zoals Liet Kynes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:25
Eenje voor de dienstdoende social-redacteur: check even de ondertitels op de embedded YouTube Short. Atreides is iig fout geschreven en volgens mij missen er een aantal speciale tekens in Lisan Al-Gaib.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 12:57
Artikel over Bunq en fishing:

Eind mei werd bleek uit onderzoek

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oja

oja

nieuws: Bunq gaat alsnog schadevergoeding betalen aan phishingslachtoffers
Hoeveel klanten in aanmerkingen komen voor de vergoeding, is niet bekend.
in aanmerkingen → in aanmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Deze zijn gefikst, resp. doorgegeven. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Wanneer de klanten waren bestolen, kregen eerder ze niets terug van bunq.
Die zin is wat raar opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Is verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer

Linkje naar de Telegraaf als bron is een 404.

Link is: https://www.telegraaf.nl/...fraude-alsnog-compenseren
Mogelijk dat Tweakers wil verwijzen naar: https://www.telegraaf.nl/...fers-via-coulanceregeling

Ik twijfel even of dit onder dit topic valt - voelt beetje te klein om een eigen topic voor te openen. Voor de zekerheid wel even @LFranxWind als tagje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFranxWind
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

LFranxWind

Redacteur
multiplexer schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:23:

Linkje naar de Telegraaf als bron is een 404.

Link is: https://www.telegraaf.nl/...fraude-alsnog-compenseren
Mogelijk dat Tweakers wil verwijzen naar: https://www.telegraaf.nl/...fers-via-coulanceregeling

Ik twijfel even of dit onder dit topic valt - voelt beetje te klein om een eigen topic voor te openen. Voor de zekerheid wel even @LFranxWind als tagje :)
Ik heb de link vervangen. Bedankt voor het doorgeven. Je mag de volgende keer er gewoon een topic voor aanmaken hoor. Is geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
nieuws: Renders AirPod-achtige Samsung Galaxy Buds lekken uit
de Samsung Members-app
Hyperlink loopt slechts tot de eerste 'p' van app door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whetstone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
review: Supersnelladen - 400kW-laden, hoge laadcurve en nieuwe accutech
Het terrein voorziet in een eigen tankstation en een 400kW-snelladers.
Ofwel geen 'een', ofwel geen '-s'.
@Yero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
download: Wine 9.11
De database met applicaties die onder Wine werken, al dan niet met behulp van kleine aanpassingen, bevat op het moment van schrijven 29.316 titels, wat er 21 meer zijn dan twee weken geleden.
29.316 titels → 29.337 titels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
nieuws: Embracer Group gaat meer inzetten op AI voor gameontwikkeling
De recentste sluiting was die van Pieces Interactive, dat aan de onlangs verschenen survivalhorrorgame Alone in The Dark heeft gewerkt.
Alone in The Dark → Alone in the Dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
We zijn bij. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:20
Ik wil graag begrijpen welke logica gehanteerd wordt qua koppelteken, waardoor in nieuws: Storing bij bankierapp Volksbank-banken, klanten kunnen niet inloggen... bankierapps zonder, maar Volksbank-banken met streepje wordt geschreven. Is dat ergens terug te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
laptopleon schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:43:
Ik wil graag begrijpen welke logica gehanteerd wordt qua koppelteken, waardoor in nieuws: Storing bij bankierapp Volksbank-banken, klanten kunnen niet inloggen... bankierapps zonder, maar Volksbank-banken met streepje wordt geschreven. Is dat ergens terug te vinden?
We scheiden (merk)namen met een koppelteken van andere woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmmk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 12:46
nieuws: Bug in uefi-firmware Phoenix treft meerdere generaties Intel-cpu’s

Aangezien de uefi fungeert als communicatielaag tussen de hardware en het besturingssysteem fungeert, is het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is aangepast. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
nieuws: PlayStation Portal-update maakt verbinding met openbare wifi mogelijk
Na het scannen kan de gebruiker in de webbrowser van zijn mobiele apparaat de laatste stappen te voltooien.
Overbodige 'te'.

Complimenten trouwens voor de artikelen vandaag... echt heel weinig taalvouwtjes te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
Om optimaal gebruikt te kunnen maken
T'tje te veel.
De accu was van te voren
van tevoren. Zie: https://taaladvies.net/va...-te-voren-of-van-tevoren/

[ Voor 17% gewijzigd door multiplexer op 21-06-2024 15:51 . Reden: Van tevoren toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Dankje, maar een te te veel is er toch een te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
nieuws: Apple brengt Final Cut Camera uit voor iPhone
Naast Live Multicam bevat de Final Cut Camera-app extra camerafuncties, waaronder het aapassen van de ISO-waarde en sluitertijd.
aapassen -> aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdrizV
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-09 13:23

IdrizV

Nieuwsredacteur
Aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
Deelnemers zijn onder andere Audi, BMW, Daimler, Mennekes, Opel, Phoenix Contact, Porsche, TÜV SÜD en Volkswagen
Ik denk dat Jeroen hier Phoenix Connect bedoelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiplexer
nieuws: Nederlands kabinet wil contante betalingen vanaf 3000 euro verbieden
heeft de Tweede Kamer besloten om voorstel van de lijst met controversiële onderwerpen te halen
voorstel —> het voorstel, lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Reuters: overheid VS is van plan om Kaspersky-software volledig te ve...
De verbanning van Kaspersky-software gaat vanaf het moment van verkondiging na 100 dagen in en bedrijven en gebruikers hebben gedurende die periode de tijd om een alternatief te vinden.
verkondiging → aankondiging (zie ook lemma verkondigen in de Dikke Van Dale en vergelijk met lemma aankondigen, @YannickSpinner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Game Mania krijgt uitstel van betaling en zoekt koper, blijft voorlop...
Het bedrijf wijdt deze ontwikkeling aan 'digitalisering van de videogamesindustrie en het sterk competitieve retaillandschap'.
wijdt → wijt (het is maar één letter verschil bij opschrijven, maar het betekenisverschil van wijden en wijten is enorm, @YannickSpinner)
Het bedrijf verlegde zijn focus steeds meer op de webwinkel.
verlegde zijn focus steeds meer op → legde de focus steeds meer op (zie ook lemma focus in de Dikke Van Dale)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
400kW lader op het testterrein
400kW lader → 400kW-lader
Door navraag van Tweakers bleek het in het geval van de Lotus Emeya overigens niet om een dergelijke accu te gaan.
Door navraag van Tweakers → Bij navraag door Tweakers
Charin is bezig met de ontwikkeling van een zogenaamde boostmodus die de stroomsterkte zou kunnen opvoeren tot 800A.
Charin → CharIN (om het consistent te houden, @Yero)
Zij zijn bezig met de ontwikkeling van 6C accu's.
6C accu's → 6C-accu's
De laders die Fastned gebruikt, zoals de Alpitronic HYC400, bieden standaard 500A, maar hebben ook een 600A boostmodus.
600A boostmodus → 600A-boostmodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Dat kwam mede doordat de bank geen beveiligingsmaatregelen had die andere banken wel hebben, zoals een afkoelingsperiode wanneer een klant over zijn daglimiet heengaat.
over zijn daglimiet heengaat → over zijn daglimiet heen gaat (zie ook lemma heengaan in de Dikke Van Dale, @LFranxWind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
download: Honeyview 5.53
Verder kan het exif-informatie tonen, indien aanwezig, en kan het de afbeeldingen ook als een diavoorstelling weergeven.
exif-informatie → Exif-informatie (want het is een standaard en wordt als Exif geschreven door JEITA, @Drobanir)
In deze uitgave is een beveiligingsprobleem met het openen van rar-bestanden verholpen.
rar-bestanden → RAR-bestanden (want het is de naam van een bestandsformaat en wordt als RAR geschreven door de maker, bovendien geldt hier geen uitzondering zoals zip dat in het GB staat vermeld met kleine letters)
Pagina: 1 ... 29 ... 82 Laatste