Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 82 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:27
review: Nothing Phone (2a) vs. Redmi Note 13 Pro+ - Budget betekent bloatware...
Tot 2028 krijg je beveiligingsupdates en drie OS-upgrades.
Tot 2028 → Tot en met 2028 (niet per se incorrect, maar wel ambigu, @Donny K.; zie ook https://taaladvies.net/tot-of-tot-en-met/)
De smartphone is uitgerust met de MediaTek Dimensity 7200 Pro, een midrange-soc die krachtig genoeg is om zelfs de zwaarste games vloeiend te kunnen draaien.
midrange-soc → midrangesoc (want het is een letterwoord waarvoor de Tweakers-redactie kiest om met kleine letters te schrijven; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=6-3, regel 6.H)
De softwareondersteuning is redelijk: met vier jaar en drie OS-upgrades wordt de 13 Pro+ ondersteund tot 2027.
tot 2027 → tot en met 2027 (hier wordt het weliswaar uit de context duidelijk [mits de lezer kan hoofdrekenen …], maar vanwege de consistentie zou ik het ook hier aanpassen)
Als we 's nacht met de toestellen op stap gaan, liggen de Nothing, OPPO en Redmi behoorlijk dicht bij elkaar wat kleurverzadiging en witbalans betreft.
's nacht → 's nachts
Het heeft een telefoon uitgebracht met nagenoeg dezelfde specificaties, maar een lagere prijs en… zonder bloatware.
en… zonder → en … zonder (zie ook https://taaladvies.net/beletselteken-algemeen/, met, tip van mij, een non-breakable space voor en achter het beletselteken zodat het niet op een rare plek wordt afgebroken, mocht het aan het einde van de regel vallen)
Er zijn wel verwijzingen naar deze apps te vinden in de instellingen-app en systeemmenu’s, maar als je daarop drukt, word je automatisch naar de pagina in de Playstore gestuurd en krijg je de keuze om ze alsnog te downloaden.
instellingen-app → instellingenapp (onnodig koppelteken, bovendien inconsequent i.v.m. Glyph-instellingenapp verderop in het artikel)
Er zijn wel verwijzingen naar deze apps te vinden in de instellingen-app en systeemmenu’s, maar als je daarop drukt, word je automatisch naar de pagina in de Playstore gestuurd en krijg je de keuze om ze alsnog te downloaden.
de Playstore → Google Play (zie ook https://play.google.com/?hl=nl)
Aan de andere kant ondersteunt Nothing al zijn toestellen even lang en in het geval van de Phone (2a) betekent dat dat de smartphone tot maart 2028 wordt onderhouden.
tot maart 2028 → tot en met maart 2028
Met softwareondersteuning doet Xiaomi het tegenwoordig bijna net zo goed als Nothing: drie OS-upgrades en vier jaar beveiligingspatches, waardoor je het toestel tot 2027 kunt voorzien van updates.
tot 2027 → tot en met 2027
Omdat mij vaker is opgevallen dat de scores in 3Dmark hoger uitvallen, draai ik voor de zekerheid ook een andere throtteltestapp, met de originele naam CPU Throttle Test, om te kijken hoe snel de prestaties daarin teruglopen.
throtteltestapp → throttletestapp (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=12-2)
Beide smartphones doorlopen de Wildlife Stresstest uitstekend en er wordt nagenoeg niet gethrotteld.
gethrotteld → gethrottled
De andere throttelapp schetst echter een iets ander beeld.
throttelapp → throttleapp
Of dit voor jou een gimmick is waarvan je naar een paar weken genoeg krijgt, of juist een nuttige toevoeging, is een kwestie van smaak.
naar een paar weken → na een paar weken
Wat softwareondersteuning betreft doet Nothing het iets beter dan de concurrentie en krijgt het toestel tot 2028 updates.
tot 2028 → tot en met 2028
Verder scoort de smartphone erg goed op het gebied van accuduur en throttelt hij niet.
throttelt → throttlet
Hoewel de Nothing tot 2028 updates krijgt, doet hij het daarmee niet beter dan bijvoorbeeld Samsung, dat een jaar langer updates op zijn midrangers biedt.
De Nothing is met een IP54-rating spatwateridcht, waar de Redmi volledig waterdicht is en een IP68-certificering heeft.
spatwateridcht → spatwaterdicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:17
richy3908 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:30:
review: Nothing Phone (2a) vs. Redmi Note 13 Pro+ - Budget betekent bloatware...

[...]

throtteltestapp → throttletestapp (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=12-2)

[...]

gethrotteld → gethrottled

[...]

throttelapp → throttleapp

[...]

throttelt → throttlet

[...]
Zie https://taaladvies.net/ve...-het-nederlands-algemeen/, bijv. bij 'tackelen' en 'settelen'.

De overige zaken zijn aangepakt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Delpozo schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:39:
[...]

Zie https://taaladvies.net/ve...-het-nederlands-algemeen/, bijv. bij 'tackelen' en 'settelen'.

De overige zaken zijn aangepakt. Bedankt!
Weer wat geleerd, want ik vroeg me al af waarom we googelen schrijven en niet googlen, maar nu weet ik dat ook, bedankt.

Ik geloof dat er twee suggesties over het hoofd zijn gezien.

De softwareondersteuning is redelijk: met vier jaar en drie OS-upgrades wordt de 13 Pro+ ondersteund tot 2027.
tot 2027 → tot en met 2027 (hier wordt het weliswaar uit de context duidelijk [mits de lezer kan hoofdrekenen …], maar vanwege de consistentie zou ik het ook hier aanpassen)
Hoewel de Nothing tot 2028 updates krijgt, doet hij het daarmee niet beter dan bijvoorbeeld Samsung, dat een jaar langer updates op zijn midrangers biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
@arnoudwokke in nieuws: Samsung kondigt Exynos 1480-soc uit Galaxy A55 aan

Andere bronnen zie ik een RDNA2-gpu melden, weet je zeker dat het RDNA3 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-09 19:36

YannickSpinner

Redacteur
Foutjes gefixt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Volgens mij is er nog steeds een suggestie van mij over het hoofd gezien. Hopelijk is driemaal scheepsrecht …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Kabinet en regio Eindhoven investeren 2,5 miljard euro om chipsector ...
Demissionair minister Micky Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat noemt de chipsector van groot belang voor het verdienvermogen van Nederland en de werkgelegenheid, meldt NU.nl.
Demissionair minister → Demissionaire minister (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=minister, @EvelineM)
Het demissionair kabinet investeert 1,7 miljard euro en de regio Eindhoven draagt 800 miljoen euro bij, schrijft RTL Nieuws.
Het demissionair kabinet → Het demissionaire kabinet (zoals eerder in het artikel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Intel: Microsoft wil Copilot deels lokaal op pc draaien
Als dat deels lokaal gedaan kan worden, scheelt dat in latency en levert de Copilot betere prestaties en privacyvoordelen, omdat data niet meer naar de cloud verstuurd hoeft te worden.
de Copilot → Copilot (zoals in de rest van het artikel, @EvelineM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Bank Revolut komt met e-sim met mobiele data voor klanten
De bank meldt dat de e-sim in meer dan honderd landen te gebruiken is. dus ook buiten Europa, waardoor gebruikers geen 'onverwachte roamingkosten' zouden moeten hoeven maken.
is. dus → is, dus
De bank meldt dat de e-sim in meer dan honderd landen te gebruiken is. dus ook buiten Europa, waardoor gebruikers geen 'onverwachte roamingkosten' zouden moeten hoeven maken.
zouden moeten hoeven maken → zouden hoeven maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-09 08:07

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is verbeterd. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
nieuws: 'Facebook gaf Netflix toegang tot privéberichten van gebruikers'

"de dramaserie Dawnson's Creek op het oog hebben" -> "de dramaserie Dawson's Creek op het oog hebben"

Dawson's Creek - IMDB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Beide zijn verbeterd. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-08 21:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Oei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Rechter: AIVD bestempelde IT'er ten onrechte als staatsgevaarlijk
Daarnaast wist hij niet dat door hem verrichtte activiteiten en gemaakte software gebruikt werden door de hackergroep.
verrichtte → verrichte (want een bijvoeglijk naamwoord i.p.v. onvoltooid verleden tijd, @LFranxWind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 11:31

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
In versies 5.6.1 en 5.6.1 lijkt een backdoor te zitten

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Google: Apple gaat RCS in herfst op iPhones ondersteunen
Het was al bekend dat Apple dit jaar RCS wil toevoegen aan Messages, maar nog niet wanneer.
Messages → iMessage (nu ben ik geen iPhone-gebruiker, dus ik kan er naast zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Microsoft brengt tools uit voor meer veiligheid en detectie in Azure AI
Tot slot komen er twee tools beschikbaar waarmee de output van generatieve AI veiliger kan worden gemaakt Het Safety Messages System kan uit zichzelf veiligheidsvoorwaarden opleggen aan output.
gemaakt Het → gemaakt. Het
Niet alle tools zijn per direct beschikbaar. Prompt Shields, Safety Evaluations en Risk & Safety Monitoring zijn als preview beschikbaar in Azure AI en Azure OpenAI, maar Groundedness Detection en Safety Systems Messages komen 'in de toekomst'.
Safety Systems Messages → Safety Messages System (zoals eerder in het artikel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Compressietool xz lijkt malware te bevatten, Linux-distro's waarschuwen
De bug wordt sinds donderdag getracked als CVE-2024-3094, maar dat is alleen door Red Hat bevestigd.
getracked → getrackt (zie ook https://zoeken.vandale.nl...22gwn%22%7D&query=tracken en https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=12-2, @TijsZonderH)
De ontdekker van de bug meldt dat in ieder geval ook Debian kwetsbaar is; Andres Freund merkte de bug op toen hij ontdekte inloggen via ssh op Debian erg traag was, wat door de extra payload leek te komen.
ontdekte inloggen → ontdekte dat inloggen
Inmiddels is de package van xz teruggedraaid naar de upstream van versie 5.4.5, waardoor de bug niet zomaar terecht komt op systemen die xz of xz-utils bevatten.
terecht komt → terechtkomt (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=terechtkomen)
Debian-, Fedora-, SUSE- en andere Linux-gebruikers kunnen daarom het beste de xz- of xz-utils-package bijwerken zodat de tool wordt teruggedraaid naar de oudere, niet kwetsbare versie.
niet kwetsbare → niet-kwetsbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:27

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Weer bij, dank allen en fijn (Paas)weekend alvast!

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:36

jdh009

FP ProMod
OpenAI toont text-to-speech-AI die stem kan nabootsen na van 15 seconden audio
OpenAI toont text-to-speech-AI die stem kan nabootsen na ??? van 15 seconden audio -> Sample of iets Nederlands wat daar op lijkt?
nieuws: OpenAI toont text-to-speech-AI die stem kan nabootsen na van 15 secon...

@TijsZonderH

[ Voor 50% gewijzigd door jdh009 op 29-03-2024 21:45 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
TijsZonderH schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:51:
Weer bij, dank allen en fijn (Paas)weekend alvast!
Mijn suggestie is half opgevolgd, waardoor er nog steeds een inconsistentie in staat.

nieuws: Microsoft brengt tools uit voor meer veiligheid en detectie in Azure AI
Het Safety Messages System kan uit zichzelf veiligheidsvoorwaarden opleggen aan output.
Niet alle tools zijn per direct beschikbaar. Prompt Shields, Safety Evaluations en Risk & Safety Monitoring zijn als preview beschikbaar in Azure AI en Azure OpenAI, maar Groundedness Detection en Safety Messages Systems komen 'in de toekomst'.
Wat is het nu? Safety Messages System of Safety Messages Systems?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: OpenAI toont text-to-speech-AI die stem kan nabootsen na 15 seconden ...
De tool krijgt bovendien een watermerk waaruit blijkt dat de audio gegenereert is en OpenAI zegt dat het 'proactief monitort' hoe het systeem wordt gebruikt.
gegenereert → gegenereerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat had een leessnelheid van 12,4GB/s, waarmee het nieuwe model zo'n achtien procent
nieuws: MSI kondigt PCIe 5.0-ssd Spatium M580 aan met leessnelheid van 14,6GB/s

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:23
review: Redmi Watch 4 review - Een echte smartwatch onder de 100 euro?
"Dat is weliswaar aanzienlijk minder dan de twintig dagen die Remi belooft...."
Remi moet zijn: Redmi

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 14:13
In de titel van het laatste artikel staat "krigt" ipv "krijgt".

nieuws: Deelmenu Windows 11 krigt optie om url en bestanden via qr-code te delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Dat komt vooral door de langwerpige vorm en de aluminiumkast waarvan de randen doorlopen tot naast het platte scherm.
aluminiumkast → aluminium kast (aluminium is zowel een zelfstandig als bijvoeglijk naamwoord; volgens de DVD wordt de bijvoeglijke variant gebruikt als de betekenis van aluminium moet zijn [dus in deze context kast van aluminium] en als je in het GB kijkt, zie je alleen dat aluminium in samenstellingen wordt gebruikt wanneer het gaat over het vervoeren of verwerken van aluminium, @Eric van Ballegoie)
Wat je mist ten opzichte van duurdere, completere smartwatches, zoals de Apple Watches en WearOS-horloges, zijn bijvoorbeeld offline muziekweergave, een draadloze betaalmogelijkheid, smarthome-integratie, en kaarten en navigatie.
WearOS-horloges → Wear OS-horloges (zie ook https://wearos.google.com/)
Ten opzichte van pure sporthorloges, zoals die van Polar en Garmin, mist het horloge vooral de mogelijkheid om externe sensors te koppelen en een indicatie van de fitnessvoortgang over een landere periode.
landere periode → langere periode
Door van het het hoofdscherm door de klikken kan je dieper die data induiken, met onder andere dag-, week- en maandgrafieken.
het het → het
Door van het het hoofdscherm door de klikken kan je dieper die data induiken, met onder andere dag-, week- en maandgrafieken.
door de klikken → door te klikken
Dat is weliswaar aanzienlijk minder dan de twintig dagen die Remi belooft, maar tegelijk véél beter dan wat je met een gemiddeld WearOS- of WatchOS-horloge haalt.
WearOS- → Wear OS- (zie ook https://wearos.google.com/)
Dat is weliswaar aanzienlijk minder dan de twintig dagen die Remi belooft, maar tegelijk véél beter dan wat je met een gemiddeld WearOS- of WatchOS-horloge haalt.
WatchOS-horloge → watchOS-horloge (zie ook https://www.apple.com/watchos/)
Bovendien heb ik het horloge tijdens de testperiode intensief gebruikt, met verschillende lange sportsessies met hartslag en gps-registratie.
hartslag → hartslag- (want het lijkt mij overduidelijk dat de auteur hartslagregistratie bedoelt)
Die negen dagen werktijd haalde overigens ik met 'slimme hartslagmeting', waarbij het horloge gedurende de dag en nacht met wisselende intervallen hartslagmetingen uitvoert.
overigens ik → ik overigens
Tijdens mijn hardlooptochten en fietsritten deed de Redmi Watch 4 nauwelijks onder voor de veel duurdere Garmin Epix Pro met dualband-GPS.
dualband-GPS → dualband-gps (correct me if I'm wrong, maar dit gaat volgens mij over gps in het algemeen, niet het Amerikaanse GPS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Amazon investeert komende 15 jaar 150 miljard dollar in datacenters
Dat datacenter ligt vlak naast een nucleaire energie-installatie.
nucleaire energie-installatie → nucleaire-energie-installatie (want anders is de installatie nucleair, niet de energie, @JayStout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
download: RoboForm 9.5.7
Het programma is beschikbaar voor Windows, Linux, macOS, Android en iOS, en als plug-in voor de meest bekende webbrowsers.
meest bekende → bekendste (zie ook https://woordenlijst.org/...ndex.html?q=bekend&pos=AA, @Drobanir)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Microsoft en OpenAI werken aan AI-datacenterproject van 100 miljard d...
Tijdens deze laatste twee fases zou het voor de bedrijven belangrijk zijn om voldoende krachtige AI-chips aan te kopen.
fases → fasen (of je verandert het eerdere fasen naar fases in het artikel om het consequent te houden, @JayStout)
Begin vorig jaar raakte ook bekend dat Microsoft honderden miljoenen dollars had geïnvesteerd in de ontwikkeling van nieuwe een supercomputer voor OpenAI.
nieuwe een supercomputer → een nieuwe supercomputer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Gerucht: games met PS5 Pro-label moeten in 4k60-resolutie kunnen draaien
Games die een ‘PS5 Pro Enhanced’-label willen meekrijgen, moeten in een 4k-resolutie kunnen draaien en dat aan 60fps, in combinatie met Sony’s eigen upscalingstechniek.
aan 60fps → met 60fps (Vlaams taalgebruik, @JayStout; zie ook https://taaladvies.net/te...et-een-tempo-of-snelheid/)
Het Japans bedrijf heeft ook nog niet aangegeven dat het daadwerkelijk aan een PlayStation 5 Pro werkt.
Het Japans bedrijf → Het Japanse bedrijf
De gpu van de spelconsole zou 33,5 teraflops aan rekenkracht meekrijgen en twee- tot driemaal sneller zijn in raytracing-taken dan de gpu van de reguliere PlayStation 5.
raytracing-taken → raytracingtaken (onnodig koppelteken)
Deze upscalingstechnologie zou aanvankelijk enkel 4k-resolutie ondersteunen, maar op een later moment zou daar ook ondersteuning voor 8k-resolutie bij komen.
upscalingstechnologie → upscalingtechnologie (of je verandert upscalingtechnologie eerder in het artikel naar upscalingstechnologie om het consequent te houden)
Het ramgeheugen van de PlayStation 5 Pro zou 28 procent sneller zijn dan dat de Playstation 5.
dan dat de → dan dat van de
Het ramgeheugen van de PlayStation 5 Pro zou 28 procent sneller zijn dan dat de Playstation 5.
Playstation → PlayStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayStout
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-06 20:53

JayStout

Redacteur
Tot hier aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Er zijn denk ik drie suggesties van mij over het hoofd gezien.

Dat is weliswaar aanzienlijk minder dan de twintig dagen die Redmi belooft, maar tegelijk véél beter dan wat je met een gemiddeld WearOS- of WatchOS-horloge haalt.
WearOS- → Wear OS- (zie ook https://wearos.google.com/)
WatchOS-horloge → watchOS-horloge (zie ook https://www.apple.com/watchos/)
Bovendien heb ik het horloge tijdens de testperiode intensief gebruikt, met verschillende lange sportsessies met hartslag en gps-registratie.
hartslag → hartslag- (want het lijkt mij overduidelijk dat de auteur hartslagregistratie bedoelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 18:13

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

nieuws: Orange Pi toont 5 Pro-singleboardcomputer met npu voor kleine AI-toep...

1.6 mm lijkt me wel erg dun, dat zal wel 16mm moeten zijn

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:27

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Bijgewerkt, behalve:
Op hun site staat 1,6mm. Dat zal de dikte van de pcb zelf betekenen. Wat je in de praktijk met die informatie moet, weet ik niet zo goed :P

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Onderzoekers zijn momenteel nog druk om te tool te reverse engineeren, [...[

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oja
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-03 14:54

oja

nieuws: 5 vragen over de malware in compressietool xz: was dit een achterdeur?
"Ik deed wat microbenchmarks om het systeem te optimaliseren en zag dat sshd-processen een verrassend hoog cpu-verbruik veroorzaakte", schrijft hij.
veroorzaakte -> veroorzaakten

(sshd-processen is meervoud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat wist zichzelf te plaatsen in functies die door sshd werden gebruiken

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
review: Ransomware: waarom data nog versleutelen als je het alleen maar hoeft...
Dat is zeker het gval als het bedrijf daarop voorbereid is met goede back-ups om zo snel mogelijk weer operationeel te zijn.
gval → geval
Dat begint al bij het meest zichtbare deel van een ransomwareaanval.
meest zichtbare → zichtbaarste (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=zichtbaar en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/, @TijsZonderH)
Meer recent speelt daar ook mee dat ook die exfiltratie-afpersing evolueert.
Meer recent → Recenter (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=recent)
Meer recent speelt daar ook mee dat ook die exfiltratie-afpersing evolueert.
exfiltratie-afpersing → exfiltratieafpersing (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing)

Ik zou ook eens kijken naar het gebruik van het woord exfiltratie dat ik op Tweakers bij tijd en wijle gebruikt zie worden door verschillende redacteuren, want dit is volgens de DVD een puur militaire term met de betekenis hei­me­lij­ke ver­plaat­sing bin­nen vij­an­de­lijk ge­bied die er­op ge­richt is dit ge­bied te ver­la­ten en con­tact te ma­ken met de ei­gen troe­pen, i.t.t. het Engels, waar to exfiltrate en exfiltration een dubbele betekenis hebben.
Dat komt omdat ransomware bendes schakelen en zich richten op data-exfiltratie en niet op vernietiging en chaos", schrijft het bedrijf.
ransomware bendes → ransomwarebendes

Ook hier weer de opmerking over het gebruik van het woord exfiltratie …
Daartegenover staat dat data-exfiltratie juist eenvoudiger is.
Vooral die opsoringsdiensten werken de laatste jaren steeds meer internationaal samen.
opsoringsdiensten → opsporingsdiensten
Een van de grootste klappen kwam begin dit jaar, toen onder meer de Nederlandse politie de website van Lockbit in beslag nam.
klappen → klappers (niet per se incorrect, maar klappers is in deze context mijns inziens beter op zijn plaats)
Dergelijke politieacties worden soms wel eens vergeleken met een aanval op de driekoppige Hydra: zodra je daar de kop afhakt, groeien er twee nieuwe voor in de plaats.
soms wel eens → soms/wel eens/weleens (want soms en wel eens/weleens zijn synoniemen van elkaar, dus dubbelop)

Overigens is Hydra in de Griekse mythologie niet een driekoppig, maar een veelkoppig wezen. Als voor iedere afgehakte kop er twee terugkomen, zou het maar op éen enkel tijdstip in de geschiedenis een driekoppig wezen zijn geweest, namelijk toen de eerste kop was afgehakt namelijk toen de eerste (en enige) kop was afgehakt, kwamen er twee voor terug en als van die twee koppen er weer één was afgehakt, had het wezen drie koppen gehad …
Bij klassieke versleutelende ransomware komt meer kijken dan bij data-exfiltratie.
Bij data-exfiltratie hoef je al die moeite niet te doen.
Slachtoffers van data-exfiltratie hebben nog minder zekerheden dan die van cryptolockers.
Al zo lang ransomware bestaat, speelt het een kat-en-muisspel met opsporingsdiensten en beveiligers.
het → hij (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=ransomware)
Vooralsnog draait het overgrote merendeel van de ransomware-infecties nog steeds om een dubbel afpersingsmodel, waarbij data nog wél wordt versleuteld.
overgrote merendeel → overgrote deel (of anders merendeel, want overgrote merendeel is een pleonasme)

[ Voor 1% gewijzigd door richy3908 op 01-04-2024 14:54 . Reden: Wiskunde is niet mijn sterkste kant ... Nu klopt mijn redenatie m.b.t. Hydra volgens mij wel! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
En nu is een suggestie van mij niet goed overgenomen i.p.v. over het hoofd gezien, pff  … |:( Hopelijk is driemaal nu eindelijk scheepsrecht?

Dat is weliswaar aanzienlijk minder dan de twintig dagen die Redmi belooft, maar tegelijk véél beter dan wat je met een gemiddeld Wear OS- of Watch OS-horloge haalt.
Watch OS-horloge → watchOS-horloge (zie ook https://www.apple.com/watchos/)

Dus voor alle duidelijkheid: het is watchOS, niet WatchOS en ook niet Watch OS …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Orange Pi toont 5 Pro-singleboardcomputer met npu voor kleine AI-toep...
Dat kan met maximaal zes TOPs.
TOPs → TOP's (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=17-3, in het bijzonder de opmerking bij b2, @TijsZonderH: een letterwoord met een of meer hoofdletters behoudt het koppelteken en de apostrof. Dat geldt ook voor initiaalwoorden.)
De singleboard heeft een micro-sd-slot, maar kan worden uitgebreid met NVMe- of sata-ssd's via een M.2-slot.
micro-sd-slot → microSD-slot (zie ook Wikipedia: microSD)
De singleboard heeft een micro-sd-slot, maar kan worden uitgebreid met NVMe- of sata-ssd's via een M.2-slot.
sata-ssd's → SATA-ssd's (zie ook Wikipedia: Serial ATA)
Er zit verder een gigabitethernetpoort op het apparaat met Power-over-Ethernetmogelijkheden.
Power-over-Ethernetmogelijkheden → Power over Ethernet-mogelijkheden (zie ook Wikipedia: Power over Ethernet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: EA voegt op 3 april anticheatsysteem op kernelniveau toe aan Battlefi...
Linux-spelers hebben overigens wel een probleem; Anticheat werkt niet op dat besturingssysteem, dus zullen zij de game niet langer op dat platform kunnen spelen.
Anticheat → anticheat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
download: NetBSD 10.0
De ontwikkelaars hebben NetBSD 10.0 uitgebracht en de release notes kunnen op deze pagina worden gevonden.
release notes → releasenotes (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=12-1, @Drobanir)

[ Voor 12% gewijzigd door richy3908 op 31-03-2024 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: GitHub haalt repository van xz offline na vinden van malware
Het platform zegt dat het repository zelf heeft uitgeschakeld omdat dat GitHubs gebruikersvoorwaarden zou overtreden, al geeft het daar geen details over.
het repository → het de repository
Het platform zegt dat het repository zelf heeft uitgeschakeld omdat dat GitHubs gebruikersvoorwaarden zou overtreden, al geeft het daar geen details over.
dat → die (want eerder in het artikel is al de repo geschreven, waarmee het voor de hand ligt om ook de repository te schrijven, @TijsZonderH)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Freund is een PostgresSQL-ontwikkelaar
PostgreSQL is met één s
en zag dat sshd-processen een verrassend hoog cpu-verbruik veroorzaakte
veroorzaakte → veroorzaakten (de processen veroorzaakten het)
Dat wist zichzelf te plaatsen in functies die door sshd werden gebruiken
gebruiken → gebruikt
een bestand dat op Linux-systemen nodig is om SSH-verbindingen te kunnen leggen
geen typo maar.... sshd is niet zomaar een bestand wat 'nodig is', sshd is de SSH daemon zelf.

[ Voor 46% gewijzigd door Bergen op 31-03-2024 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
Het nieuws kwam naar buiten door Andres Freund een bericht stuurde naar de oss-security-mailinglijst.
door → doordat
De malware gebruikt vervolgens glibc-mechanisme Ifunc om vervolgens het authenticatieprotocol in OpenSSH te omzeilen.
vervolgens glibc-mechanisme Ifunc om vervolgens → vervolgens glibc-mechanisme Ifunc om
Het doet daarmee wat denken aan de kwetsbaarheid in Java-library log4j, dat in praktisch alle software zat maar door slechts een persoon werd gemaintained.
gemaintained → gemaintaind (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=12-2, @TijsZonderH; de stam is maintain, niet maintaine)

Dan heb ik het nog niet over wat er mis is met het prima Nederlandstalige synoniem onderhouden, maar goed, dat terzijde …
Xz-utils werd onderhouden door Jia Tan, die zich JiaT75 noemt, en door Lasse Colin, die als Larhzu bekend staat.
bekend staat → bekendstaat (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=bekendstaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 18:00
Onderzoekers zijn momenteel nog druk om te tool te reverse engineeren, dus waarschijnlijk volgen daar de komende dagen of weken nog meer ontwikkelingen uit.
te -> de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
download: Nullsoft Scriptable Install System 3.1.0
Na het aanmaken van een script creëert het programma een compacte installer, waaraan bijvoorbeeld ook uninstall-opties kunnen worden meegegeven.
uninstall-opties → uninstallopties (onnodig koppelteken, @Drobanir; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cariolive23
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Freund is een PostgresSQL-ontwikkelaar
PostgreSQL schrijf je met één S, de S van SQL.

Verwarrend, want het wordt vaak afgekort tot Postgres, zonder de QL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
download: CrystalMark Retro 1.0.0
De download bevat een enkel uitvoerbaar bestand voor een 32bit-, 64bit-, of arm-architectuur en hoeft het niet geïnstalleerd te worden om zijn werk te kunnen doen.
hoeft het → het hoeft (maar nog beter zou alleen hoeft zijn, want anders moet het naar bestand verwijzen om correct Nederlands te zijn en dat is een beetje een kwestie van jezelf in bochten wringen om het maar te laten passen, want naar download kan niet worden verwezen met het omdat het woord mannelijk is, @Drobanir; zie ook https://taaladvies.net/tantebetjeconstructie/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 18:58
.geek: Ontwikkelaar bouwt eigen opensource-gpu die Quake stabiel kan draaien

Zync UltraScale+ -> Zynq UltraScale+

Xilinx heet tenwoordig ook AMD, de naam Xilinx wordt uitgefaseerd.

Ook: 'waarvoor Barrie een eigen schema's moest ontwerpen.' -> een eigen schema[zonder s].

[ Voor 13% gewijzigd door florizla op 31-03-2024 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 06:54

robenroute

VuurDraad was fijn...

https://tweakers.net/revi...ch-onder-de-100-euro.html
apparatuurprogrammatuur -bijwerking
Is gewoon één woord; maar even serieus, ik vind ook dat we trots mogen zijn op onze Nederlandse taal, maar het moet geen gekunsteld iets worden. Firmware-update voldoet prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah_777
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
.plan: We stoppen de taalverloedering en omarmen het Nederlands vanaf nu voll...

Voor het verbeteren van reacties en forumberichten, en andere schrijfsels van de Tweakers-gemeenschap, zijn jullie zelf verantwoordelijk.
,en

Er is al meerdere malen aangegeven dat ", en" op deze manier fout gebruikt wordt!
https://taaladvies.net/komma-voor-en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

.geek: Gmail bestaat twintig jaar

Even uitgaande van dat Google Schijf (=Drive) onderdeel is van jullie nieuwste 1-april .plan, kom ik tot de volgende voutjes:

review: ASUS ZenBook Duo - Nooit meer zonder dualscreen
dualscreen --> dubbelscherm
standaardkun --> standaard kun
zoëven --> zo even
toetsentravel --> toetsbeweging of maak er iets anders moois van
fullsize --> volledige grootte
base frequencies --> basis frequenties
processorcores --> processorkernen
rendertijd --> weergavetijd
noisefloor --> geluidsvloer (?)
standaarduit --> standaard uit

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

PeacekeeperNL schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:07:

Even uitgaande van dat Google Schijf (=Drive) onderdeel is van jullie nieuwste 1-april .plan, kom ik tot de volgende voutjes:
Hierop volgend:
nieuws: Internetpionier Dan Lynch is overleden op 82-jarige leeftijd
Stanford Research Institute --> Stanford Onderzoeksinstituut

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabineschults
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-09 10:41

sabineschults

Redacteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabineschults

sabineschults

Redacteur
robenroute schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:46:
https://tweakers.net/revi...ch-onder-de-100-euro.html

[...]

Is gewoon één woord; maar even serieus, ik vind ook dat we trots mogen zijn op onze Nederlandse taal, maar het moet geen gekunsteld iets worden. Firmware-update voldoet prima.
Hier lees je hoe je de vertaling kunt uitzetten ;)
.plan: We stoppen de taalverloedering en omarmen het Nederlands vanaf nu voll...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabineschults

sabineschults

Redacteur

zoëven --> zo even
Bedankt voor je suggesties :)
Omdat het geen 'echte' foutjes meer zijn, laat ik ze voor wat ze zijn (ik heb zelf geen invloed op de automatische vertalingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabineschults

sabineschults

Redacteur
Tot hier aangepast!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jpdijkshoorn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 11:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
@sabineschults Ik ben het er als taalkundige wel mee eens dat er teveel onnodig Engels gebruikt wordt, ook op Tweakers, maar als je zegt “het heet Anticheat, dus ik laat het zo staan”, dan moet je Google Schijf toch ook veranderen in Google Drive, want zo heet het nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muz1ekje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:40
nieuws: Microsoft lost zeroday in Edge op en zegt dat Google van misbruik wist

In het artikel staat nuldag, wat een correcte 1-op-1 vertaling is van het gebruikelijke zero-day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabineschults

sabineschults

Redacteur
TheVivaldi schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:52:
@sabineschults Ik ben het er als taalkundige wel mee eens dat er teveel onnodig Engels gebruikt wordt, ook op Tweakers, maar als je zegt “het heet Anticheat, dus ik laat het zo staan”, dan moet je Google Schijf toch ook veranderen in Google Drive, want zo heet het nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Na uitzetten staat het er ook, dus het is toch echt een foutje in het artikel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabineschults

sabineschults

Redacteur
TheVivaldi schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:00:
[...]

Na uitzetten staat het er ook, dus het is toch echt een foutje in het artikel zelf.
Ik heb er toch écht niet zelf Google Schijf van gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
sabineschults schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:01:
[...]

Ik heb er toch écht niet zelf Google Schijf van gemaakt ;)
Blijkbaar wel, want alles verandert terug behalve Schijf.

En trouwens, moet “anticheatsysteem” dan niet ook “antivalsspeelsysteem” zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sabineschults

sabineschults

Redacteur
TheVivaldi schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:02:
[...]

Blijkbaar wel, want alles verandert terug behalve Schijf.

En trouwens, moet “anticheatsysteem” dan niet ook “antivalsspeelsysteem” zijn?
De 1-aprilvertalingen werken geautomatiseerd. Ik tik het artikel gewoon met de woorden die we normaal gesproken ook gebruiken, zodat de artikelen na 1 april automatisch weer correct geschreven zijn.

Vervelend dat het uitzetten van de vertalingen bij jou niet naar behoren werkt. Ik kan er op dit moment helaas niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
sabineschults schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:06:
[...]

De 1-aprilvertalingen werken geautomatiseerd. Ik tik het artikel gewoon met de woorden die we normaal gesproken ook gebruiken, zodat de artikelen na 1 april automatisch weer correct geschreven zijn.

Vervelend dat het uitzetten van de vertalingen bij jou niet naar behoren werkt. Ik kan er op dit moment helaas niets aan doen.
Oké, bedankt voor je snelle reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

zoëven --> zo even
Vergeet dan niet de paar daadwerkelijke fouten die er ook tussen stonden, zie dik gedrukt

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabineschults

sabineschults

Redacteur
PeacekeeperNL schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:46:
[...]

Vergeet dan niet de paar daadwerkelijke fouten die er ook tussen stonden, zie dik gedrukt
Dat zijn waarschijnlijk fouten in de vertaling. In de originele tekst staat bijvoorbeeld 'kickstand' in plaats van 'standaardkun'. Daar kan ik niets in wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

zoëven --> zo even
Toetsentravel -> Toetsenreis.

Floor is plafond in deze context, ofwel grens. Dus geluidsgrens of geluidsplafond.

Kickstand is een steuntje of steunpilaar. Het schoppen kun je weglaten.

Wat een zalig initiatief is dit.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
sabineschults schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:26:
[...]

Het systeem heet Anticheat, dus ik laat deze staan.
Oké, het is een naam, dat had ik niet door, fair enough!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Transmission control gedragsovereenkomst en internet gedragsovereenkomst
De grap kennen we nu wel, transmission kan transmissie worden en protocol (overeenkomst) is gewoon een Nederlands woord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Ben je niet ingelogd, maar wil je wel alvast het sterk verbeterde Tweakers ervaren, dan kun je onderstaande knoppen gebruiken om de vertalingen in- en uit te schakelen.
in- en uit te schakelen → in en uit te schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Toen Gmail werd aangekondigd, dachten velen dat het om een 1-aprilgrap ging.
1-aprilgrap → 1 aprilgrap (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=1-aprilgrap en https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=6-7, in het bijzonder de opmerking als het eerste deel van de woordgroep een telwoord is, dan schrijven we het vast in de driedelige samenstelling. Maar als we het telwoord met een cijfer schrijven, gebruiken we een spatie, @sabineschults)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Lynch stond bekend om zijn belangrijke rol in de ontwikkeling en wereldwijde adaptatie van tcp/ip-protocollen, die aan de basis staan voor het hedendaagse internet.
aan de basis staan voor → aan de basis staan van (zie ook https://zoeken.vandale.nl...&query=aan+de+basis+staan, @sabineschults)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
.geek: Nvidia koopt Xbox, Facebook-blokkade en Belletjetrekdag: het is weer 1...
Tweakers verzamelt in dit overzicht de beste 1-aprilgrappen.
1-aprilgrappen → 1 aprilgrappen (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=1-aprilgrap en https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=6-7, in het bijzonder de opmerking als het eerste deel van de woordgroep een telwoord is, dan schrijven we het vast in de driedelige samenstelling. Maar als we het telwoord met een cijfer schrijven, gebruiken we een spatie, @sabineschults)
Zo was het 31 maart naast Eerste Paasdag ook nog eens Wereld Backupdag en een dag eerder vond de Internationale Dag van het Potlood plaats.
Wereld Backupdag → Wereld Back-updag
Dat klinkt al weinig veelzeggend, maar de afkorting 'Nerds' en het vernieuwde logo maken nog veel duidelijker dat het om een 1-aprilgrap gaat.
1-aprilgrap → 1 aprilgrap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maradesign
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 14:06
GitHub haalt repository van xz online na vinden van malafide progamma

Moet online niet offline zijn?

Ryzen 7800x3d - Gigabyte 4090 - Gigabyte Aorus AX Elite x670 - gskill ripjaws 6000 cl 30 32gb - phanteks nv9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
download: Media Player Classic - Home Cinema 2.2.0

"de wijzigingslogboek" moet "het wijzigingslogboek" zijn.

En de kop " Changes/additions/improvements: " moet nog in het Nederlands gezet worden. Kopiëren en plakken zonder er naar te kijken is niet erg journalistiek verantwoord. ;-)

Ow, en "Releasestatus"?

[ Voor 33% gewijzigd door sypie op 01-04-2024 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47

Tazzios

..

richy3908 schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:23:
...

[...]

Wereld Backupdag → Wereld Back-updag

..
Wereld reservekopie-dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichTech
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 21:39

In de titel staat online, maar dat moet natuurlijk offline zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
review: Google als AI op iPhone? - Een deal die grote gevolgen zal hebben
In de tussentijd probeerde Apple zijn iPhone te 'ontgooglen'.
ontgooglen → ontgoogelen (zie ook https://taaladvies.net/ve...-nederlands-algemeen/#2.4, @arnoudwokke)
De data van de zoekopdrachten alleen al zouden Bing zo kunnen verbeteren dat het op lange termijn de moeite waard zou zijn om 'ja' te zeggen tegen die deal.
zouden → zou (want het onderwerp is data, niet zoekopdrachten)
Daarmee zoek in je in apps, contacten of op het web.
zoek in je → zoek je
De eerste categorie is uiteraard het type functie dat gebruik maakt van zoekresultaten of webpagina's, zoals Circle To Search en het samenvatten van webpagina's.
gebruik maakt → gebruikmaakt (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=gebruikmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
De fouten zijn verbeterd. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 17:16
review: Anticheat op kernellevel - Onnodig of noodzakelijk kwaad?
In welke van deze de twee ringen een programma draait en wanneer de code in het geheugen wordt geladen, bepaalt of we kunnen spreken van een usermode- of een kernellevel-anticheat.
deze de twee ringen → deze twee ringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
review: Ransomware: waarom data nog versleutelen als je het alleen maar hoeft...
Bedrijven die getroffen worden door ransomwareaanvallen zijn anno 2024 aan de orde van de dag en bij zeker grote bedrijven is het vaak niet de vraag of, maar wanneer ze worden gehackt.
en bij zeker grote bedrijven → en zeker bij grote bedrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
.geek: Veldhovense chipmachinefabrikant ASML bestaat veertig jaar
Op 1 april 1984 begon de chipmachinemaker in Eindhoven met veertig werknemers. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot belangrijke wereldspeler met meer dan 40.000 mensen in dienst.
veertig & 40.000 → inconsistente manier van getallen schrijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
De aanwezigheid van cheaters is wellicht de meest frustrerende factor in online games, maar volgens sommigen is anticheatsoftware op kernelniveau een beruchte tweede.
meest frustrerende → frustrerendste (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=frustrerend&pos=AA en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/, @YannickSpinner)
Ondanks het immense commerciële succes van deze co-op hordeshooter was een kwart tot een ruim een derde van alle Steam-recensies in de weken rond de release negatief.
immense commerciële succes → immens commerciële succes (zodat immens een bijwoord is dat iets zegt over commerciële succes i.p.v. een bijvoeglijk naamwoord dat iets zegt over alleen succes)
Ruim een maand later ontstond er opnieuw grote ophef over de technologie; dit keer in relatie tot gehackte systemen van professionele Apex Legends-spelers.
technologie; dit → technologie, dit (een puntkomma is hier incorrect, omdat wat erop volgt geen opzichzelfstaande zin is)
Anticheatsoftware kan bijvoorbeeld het in-game gedrag van een speler analyseren, gamecode scannen op input van ongeoorloofde dll's of aangepaste code, clientinput valideren of bekende cheatcode en -programma's in het systeem van gebruikers opsporen.
in-game gedrag → in-gamegedrag (analoog aan in-app-)
In welke van deze de twee ringen een programma draait en wanneer de code in het geheugen wordt geladen, bepaalt of we kunnen spreken van een usermode- of een kernellevel-anticheat.
deze de twee ringen → deze twee ringen (update: oeps, al benoemd door @Bux666 …)
De distinctie die voor dit artikel het meest relevant is, is of het anticheatprogramma in kwestie een vorm van kerneltoegang vereist.
meest relevant → relevantst (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=relevant)
Hoewel de meesten van ons het twijfelachtig vinden om een corrupte versie van Windows te gebruiken, blijkt dat veel cheaters staan te springen om onderdeel uit te maken van een botnet in ruil voor het verkrijgen van in-game vaardigheden.
in-game vaardigheden → in-gamevaardigheden
Applicaties in usermode hebben slechts beperkte toegang om te monitoren, waardoor het aannemelijker wordt dat niet toegestane software gamecode manipuleert of beveiligingsmaatregelen omzeilt.
niet toegestane → niet-toegestane (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=6-3, regel 6.I, artikel 1)
Helaas zien we de laatste jaren een toename van het aantal cheats en cheattechnieken dat in kernelmodus opereert; de enige betrouwbare manier om deze technieken te dwarsbomen, is door op hetzelfde niveau te handelen.
enige betrouwbare manier → enig betrouwbare manier (zodat enig een bijwoord is dat iets zegt over betrouwbare manier i.p.v. een bijvoeglijk naamwoord dat iets zegt over alleen manier)

Tot zover. Later misschien meer.

[ Voor 0% gewijzigd door richy3908 op 02-04-2024 15:57 . Reden: Suggestie al eerder gemeld door iemand anders ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
nieuws: Onderzoek: 73,7 procent van automobilisten gebruikt telefoon in het v...
Iets meer dan de helft stelt de navigatie in tijdens het rijden, terwijl iets minder dan de helft berichten leest berichten.
2x 'berichten'
Verder zijn een aantal specifieke categorieën sterk zijn gestegen.
zijn gestegen → gestegen

[ Voor 11% gewijzigd door Bux666 op 02-04-2024 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
richy3908 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:55:
[...]
immense commerciële succes → immens commerciële succes (zodat immens een bijwoord is dat iets zegt over commerciële succes i.p.v. een bijvoeglijk naamwoord dat iets zegt over alleen succes)
[...]
enige betrouwbare manier → enig betrouwbare manier (zodat enig een bijwoord is dat iets zegt over betrouwbare manier i.p.v. een bijvoeglijk naamwoord dat iets zegt over alleen manier)
[...]
'Immense commerciële succes' en 'enige betrouwbare manier' zijn correct. Het 1e woord is in beide gevallen bijvoeglijk bij het laatste.

Verder is alles verbeterd. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
nieuws: 'Overheid VS wil dat Zuid-Korea export van chipmachines naar China be...
Daarmee wil de VS dat bereiken dat China niet groter wordt op de wereldwijde chipmarkt.
dat bereiken dat → bereiken dat
Pagina: 1 ... 17 ... 82 Laatste