Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 57 58 Laatste
Acties:

• AJO2024
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 06:54
Kees_frl schreef op maandag 22 december 2025 @ 11:13:
[...]

voor de eerste modellen moet je denk ik naar de dealer voor aanpassingen? :)
Je moet sowieso naar de dealer voor de OPD update voor MY2024. Misschien dat er een FOTA actie komt voor de modellen, waar het al wel in de software zit, om de functie te enablen. Maar de software update zelf, kan zo een halve dag duren begrijp ik van de dealer, dus denk niet dat ze dat snel via FOTA doen.

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:16
Heeft uenand moeten betalen voor de OPD update bij de dealer?
Vandaag bij de dealer laten uitvoeren en bij het ophalen, naast een andere klus, gaven ze aan dat ze morgen bij Renault Nederland gaan vragen of zij de kosten betalen abders moet ik het betalen? 😞

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:07
AJO2024 schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:10:
[...]

Je moet sowieso naar de dealer voor de OPD update voor MY2024. Misschien dat er een FOTA actie komt voor de modellen, waar het al wel in de software zit, om de functie te enablen. Maar de software update zelf, kan zo een halve dag duren begrijp ik van de dealer, dus denk niet dat ze dat snel via FOTA doen.
Onze scenic is van dec 2024 (geen idee of het een MY 24 of 25 is). Ben niet bij de dealer geweest, maar ik heb wel OPD gekregen via een OTA update.
RogerSch schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:22:
Heeft iemand moeten betalen voor de OPD update bij de dealer?
Vandaag bij de dealer laten uitvoeren en bij het ophalen, naast een andere klus, gaven ze aan dat ze morgen bij Renault Nederland gaan vragen of zij de kosten betalen abders moet ik het betalen? 😞
Zie bovenstaande. Zou gek zijn dat de een het gratis krijgt en de ander moet betalen wanneer de voertuigen identiek zijn. Het enige wat ik kan bedenken is technisch verschil tussen MY24/25.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:12

Croga

The Unreasonable Man

Ik heb afgelopen week gekeken of ik de V2L functionaliteit kan gebruiken. In de handleidingen staat dat de Scenic 2024 daarmee uitgerust is. Heb een kabel besteld van BYD aangezien die een fractie kost van de Renault optie maar het ding doet niets.
Vervolgens zie ik op de accessoire website de V2L adapter niet staan bij de scenic, wel bij de 4 en 5.

Heeft iemand al ervaring met V2L op de scenic? Welke adapter heb je daar voor gebruikt?

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:31
Wordt de MY25 niet altijd geleverd met OPD? Die van mij is 2 weken geleden geleverd incl. OPD in ieder geval.

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:37
Croga schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 07:22:
Ik heb afgelopen week gekeken of ik de V2L functionaliteit kan gebruiken. In de handleidingen staat dat de Scenic 2024 daarmee uitgerust is. Heb een kabel besteld van BYD aangezien die een fractie kost van de Renault optie maar het ding doet niets.
Vervolgens zie ik op de accessoire website de V2L adapter niet staan bij de scenic, wel bij de 4 en 5.

Heeft iemand al ervaring met V2L op de scenic? Welke adapter heb je daar voor gebruikt?
Ik heb de V2L adapter er gewoon bij kunnen bestellen bij de bestelling van de auto, Ik zie hem op de website van Renault ook gewoon bij de accessoires erbij staan (Scenic samenstellen en dan de opties 'elektrisch rijden' uitklappen. De dealer gaf destijds aan dat het ook aanpassingen in de auto zelf noodzakelijk maakte en dat dit achteraf niet nog aangepast kon worden...

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:37
filthymushroom schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 08:30:
Wordt de MY25 niet altijd geleverd met OPD? Die van mij is 2 weken geleden geleverd incl. OPD in ieder geval.
Dit is medio 2025 aangepast. Er zijn MY25 modellen die in het begin van 2025 nog niet met OPD waren uitgerust. Maar als je auto beschikt over schakelflippers achter het stuur (om de regeneratie mee in te stellen) kan OPD via een update worden geimplementeerd. Dit geldt dus ook voor MY24 modellen.
Absurd dat een dealer hier geld voor vraagt.
Pagina: 1 ... 57 58 Laatste