• Nuutje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-05 15:55
Matched: klarna, flex
W1ck1e schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:51:
[...]

Bij mij is "van Klarna Flex naar ING" binnen minuten. Andersom niet. Klarna van en naar ASN is wel binnen minuten. Zonder tussenkomst van een platform, is Klarna Flex op dit moment 2,5%. Net als Scalable.
Dan ga ik die maar eens aanvragen. Thnx

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:24
Top 15 Vrij Opneembaar op dit moment (03-Apr):
Credit Europe Welkom (3 mnd) - 3.10%
Consorsbank (3 mnd) - 3.05%
Garanti Nieuwe Spaarder (3 mnd) - 2.80% (per 03-Apr)
OpenBank Welkom (6 mnd) - 2.75%
Advanzia (3 mnd) 2.70%
FCM Bank - 2.68% (bij totaal saldo boven €50K)
Volkswagen Bank (6 mnd) - 2.60%
bunq Mass Interest - 2.51%
Klarna Flex - 2.50%
Trade Republic - 2.50% (tot €50K)
Scalable Capital - 2.50% (Gratis tot €50K, met PRIME+ á 4,99/mnd tot €500K)
Revolut Ultra - 2.50% (abo kost €50/mnd !)
Banca Progetto (via Raisin) - 2,45% (4 dagen notificatie, alleen ineens opnemen/storten)
Easisave - 2,35%
MeDirect - 2,30%

Updates: Garanti vandaag van 3,05% naar 2,80% YapiKredi was per 05-Mar verlaagd naar 2,20%. SCB (Santander) per 09-Apr naar 2,25%.

Eerstvolgende ECB vergadering is op 17-Apr.

[ Voor 30% gewijzigd door GroteVoet459 op 04-04-2025 14:26 ]

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
W1ck1e schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:56:
[...]

TR & Klarna Flex om het een beetje te spreiden ;)
Scalable niet want die hebben 1 dag vertraging bij opname.
Door de opname van vandaag bij Scalable (zeer vroeg in de ochtend) weet ik dat het geen dag hoeft te kosten.
Geen vertraging bij opnames en stortingen betekent dat verplaatsen van geld vanwege renteverschil meteen geld oplevert.

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A7GoHhFDkoCyJpZrzBMqsyXsPys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/st9VbSUJVzVTXr4YPszT7wRE.jpg?f=fotoalbum_large

Betreft Klarna Flex sparen.

• GroteVoet459
Ook even in tekst zodat je het kan vinden via Zoeken:

De rente op de Klarna Flex rekening gaat per vandaag (23-Apr) van 2,50% naar 2,40% (-0,10%)
Daarmee is deze bank vooralsnog geen ECB-volger meer - ze blijven er nu boven.

Scalable Capital gaat wel met de ECB mee en gaat vandaag van 2,50% naar 2,25% (-0,25%)

[ Voor 7% gewijzigd door GroteVoet459 op 23-04-2025 10:18 ]

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:03:
[...]

De rente op de Klarna Flex rekening gaat per vandaag (23-Apr) van 2,50% naar 2,40% (-0,10%)

Scalable Capital gaat wel met de ECB mee en gaat vandaag van 2,50% naar 2,25% (-0,25%)
Zelfde procentpunt daling bij Klarna via Raisin: per 28 April van 2,28% naar 2,18% (2,20% effectief).

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:03:
[...]

Eigenlijk per gisteren, als je op het rente bedrag klikt (in het groen) zie je ook de berekende rente voor de volgende dag, wat feitelijk de rente is over de dag ervoor (ja Klarna houd een vreemde techniek op na) dan is het rente bedrag 2,4% over het saldo (omgerekend naar dag)

Maar mooi dat het niet 2,25% is geworden.
De grootbanken zullen onderhand gaan volgen denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Juan op 23-04-2025 19:56 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:11
Wat is je ervaring met klarna? Banken waar ik nu zit verlagen nu ook naar 2,25%.

• GroteVoet459
Top 15 Vrij Opneembaar op dit moment (inclusief aangekondigde wijzigingen):
Consorsbank (3 mnd) — 2,80% / 1,00%
Garanti Nieuwe Spaarder (3 mnd) — 2.80% / 1,75%
Credit Europe Welkom (3 mnd) — 2.75% / 1,50%
OpenBank Welkom (6 mnd) — 2.75% / 2,20% (per 5 juli basisrente naar 1,90%)
Advanzia (3 mnd) — 2.70% / 2,02% (lagere vervolgrente per afschrift)
VWFS / Volkswagen Bank (6 mnd) — 2.60% / 1,10%
bunq Mass Interest — 2.51% (op saldo dat meer is dan het hoogste in periode 01-Jul t/m 31-Dec)
Revolut Ultra — 2.50% (abo kost €50/mnd !)
Banca Progetto (via Raisin) — 2.40% (per 06-Mei) (4 dagen notificatie bij opname)
Klarna Flex — 2.40%
MeDirect — 2.30% (rente nu maandelijks i.p.v. per half jaar)
BigBank — 2.30%
FCM — 2,28% over totaal bij meer dan €50K / 1,58%
Banca CF (via Raisin) — 2,25% (per 07-Mei) - Opnemen/storten alleen op woensdag.
TF Bank (via Raisin) — 2.25% (per 05-Mei)

Wijzigingen: vervolgrente Openbank naar beneden, Banca CF (via Raisin) gemist, Izola (via Raisin) uit de lijst door verlaging per 15-Mei, lagere vervolgrente Advanzia (gezien op afschrift)

[ Voor 34% gewijzigd door GroteVoet459 op 06-05-2025 12:05 ]

• W1ck1e
  • Nu online
michael46 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:13:
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum en was me aan het verdiepen in het zoeken naar een bank met een goede spaarrente. Ik kwam uit op de klarna bank en heb daar inmiddels een account aangemaakt. Maar dit gedaande hebbende moet ik geld overmaken naar het klarna saldo. Ik was aan het uitzoeken of hier nog extra kosten bij kwamen kijken als ik geld overmaak naar die rekening omdat het een zweeds rekening nummer is.

Ik zit bij de asn en kwam erachter dat ik per overboeking uitgaand mininum 5 euro betaal en uitgaand minumum 7 euro betaal (0,1 % met een mininum van 5 respectivelijk 7 euro). Ik vind het echter fijn om eerst een kleine storting te doen bij de klarna bank, maar dit zou betekenen dat ik hier procentueel best een hoop gled op verlies.

Ik lijk dit verder op het forum echter niet terug te lezen, dus doe ik iets verkeerd of hoe doen jullie dat? Geldt dit ook voor sparen bij klarna via raisin?

Dank alvast, groetjes,

Michael
Geen idee wat je fout doet. Maar als ik geld overmaak van mijn asn naar mijn klarna rekening, gewoon met de app van asn, of via de website heb ik nog nooit kosten gezien. Ik heb Klarna Flex (dus niet via raisin)

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08:43
Sander12 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:18:
[...]

Er zijn geen kosten voor overboekingen.
Je kunt ook direct naar je spaarrekening overmaken niet met tussenstap naar klarna saldo. Je spaarrekeningnummer staat er ook op. Even doorklikken.
Met daarbij de aanvulling, dat je dan in dat geval over twee verschillende SE ibans beschikt. Een rechtstreeks inderdaad, en een IBAN dat je op de tussenrekening naar de Klarna flex spaarrekening moet doorboeken. Die tussen rekening bij Klarna is namelijk daarnaast ook voor (aan) kopen, kopen, kopen bedoeld 😉.

• W1ck1e
  • Nu online
Datisraar schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:22:
[...]

Met daarbij de aanvulling, dat je dan in dat geval over twee verschillende SE ibans beschikt. Een rechtstreeks inderdaad, en een IBAN dat je op de tussenrekening naar de Klarna flex spaarrekening moet doorboeken. Die tussen rekening is namelijk daarnaast ook voor (aan) kopen, kopen, kopen bedoeld 😉.
Opnemen van de spaarrekening gaat via de betaal rekening, storten kan naar beide.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 06-05-2025 13:24 ]

• W1ck1e
  • Nu online
michael46 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:38:
ja ik heb een gewone rekening bij de asn bank
En je aangemeld bij Klarna voor een Flex rekening met behulp van de Klarna app ?

• michael46
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 12-05-2025
Het is toch geen eurolandbetaling? Omdat Zweden de kronen heeft? Volgens de medewerkers zijn er dan kosten, maar kan natuurlijk dat dit niet klopt. Iemand zelf een asn rekening die naar klarna overboekt?

Ja en inderdaad een flex rekening via de klarna app (overigens was de klantenservice daar niet goed op de hoogte en 1 iemand erg onvriendelijk)

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:47

Jerra

Beunhaas in wording

Ik had vorig jaar ook al Klarna en ik zie 7 afrekeningen in mijn kostenoverzicht van afgelopen jaar bij de ASN die gaan om betalen in een vreemde valuta, dat klopt ook wel want heb wel in het buitenland betaald met mijn betaalpas.
Daarnaast heb ik zo'n 15 overboekingen van/naar de Klarna flex rekening en daarvoor zijn geen kosten in rekening gebracht.

moet wel zeggen, you've made me look, want wat dat betreft heb je gelijk en is het inderdaad eigenlijk geen euroLANDbetaling...

• Novax
  • Niet online
michael46 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:47:
Het is toch geen eurolandbetaling? Omdat Zweden de kronen heeft? Volgens de medewerkers zijn er dan kosten, maar kan natuurlijk dat dit niet klopt. Iemand zelf een asn rekening die naar klarna overboekt?

Ja en inderdaad een flex rekening via de klarna app (overigens was de klantenservice daar niet goed op de hoogte en 1 iemand erg onvriendelijk)
Uit datzelfde tarieven blad:
Kosten overboekingen van en naar het buitenland
Voor overboekingen in euro’s worden geen kosten berekend wanneer ze aan de volgende voorwaarden voldoen:
  • De overboeking moet gedaan worden tussen banken in SEPA-landen. Welke landen bij SEPA horen, vind je op asnbank.nl.
  • De overboeking moet in euro’s zijn.
  • De overboeking moet voorzien zijn van het IBAN van de betaler en de begunstigde.
  • De transactiekosten van de overboeking worden gedeeld met de begunstigde (shared).
Deze overboekingen worden Eurolandbetalingen genoemd.
De SEPA landen staan hier https://www.asnbank.nl/se...t-en-valuta-eurozone.html

Met daaronder de opmerking:
Ook landen die niet de euro als betalingsmiddel hebben, kunnen dus onderdeel zijn van SEPA. De nieuwe technische standaarden en producten gelden alleen voor betalingen in euro’s en niet voor betalingen in andere valuta.

• W1ck1e
  • Nu online
michael46 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:47:
...
Iemand zelf een asn rekening die naar klarna overboekt?
...
Ik dus.
Geen idee wat je fout doet. Maar als ik geld overmaak van mijn asn naar mijn klarna rekening, gewoon met de app van asn, of via de website heb ik nog nooit kosten gezien. Ik heb Klarna Flex (dus niet via raisin)

• W1ck1e
  • Nu online
michael46 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:26:
Dank voor je antwoorden Wicke. Nog even voor de zekerheid, Toen ik de voorwaarden doorlas, vond ik ergens dat je na 2 overboeken die gratis zijn daarna 1,5 % gaat betalen. Volgens mij geld dit alleen voor overboekingen via creditcard. Bij de klantenservice waren ze hier heel vaag over. Dus even voor de zekerheid, ik kan toch gratis zo vaak overmaken naar mijn klarna saldo en opnemen van mijn klarna saldo als ik wil? Dank Michael
Bij wat je leest is misschien van belang waar je het leest. Misschien gaat het om een situatie die voor jou niet relevant is.

Ik heb sinds januari toen ik klant werd, inmiddels ongeveer 20 keer geld overgemaakt van asn naar Klarna Flex, een paar keer naar de betaalrekening, de andere keren naar de spaarekening. Nog nooit heb ik kosten gemaakt. Ook niet bij de opnames, ook ongeveer 20 keer. Dat is mijn ervaring, en volgens mij die van velen.
Geld maak ik steeds over met de app van de banken. Vanuit de bank waar ik het geld opneem, in euro's. Ik doe niets met een creditcard.

Wat er bij jou aan de hand is (onwetende klantenservice, foute keuzes (geen idee welke)), is bij mij een raadsel.

Meer kan ik niet voor jou doen. Je zult mij moeten geloven, maar ik geef geen garanties. Dat zal geen enkele verstandige tweaker doen.

• michael46
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 12-05-2025
Ik gok gewoon van pech met slechte klantenservice en er zelf ook geen held in zijn. Je kan bij klarna toch niet rechtsstreeks naar de spaarrekening overmaken alleen via het klarna saldo en dan zelf doorzetten naar de flex rekening? Ik zal gewoon een klein bedrag overmaken en dan zie ik vanzelf wel wat er gebeurd. Dank en fijne dag!

• W1ck1e
  • Nu online
michael46 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:50:
... Je kan bij klarna toch niet rechtsstreeks naar de spaarrekening overmaken alleen via het klarna saldo en dan zelf doorzetten naar de flex rekening? Ik zal gewoon een klein bedrag overmaken en dan zie ik vanzelf wel wat er gebeurd. Dank en fijne dag!
Het eerste: is ook al besproken. ;(
een paar keer naar de betaalrekening, de andere keren naar de spaarekening.
Dat laatste is goed, voor de rest: lees de berichten over Klarna. Niet alleen maar scannen. Over en uit.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 07-05-2025 10:19 ]

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 13:35
michael46 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:50:
Ik gok gewoon van pech met slechte klantenservice en er zelf ook geen held in zijn. Je kan bij klarna toch niet rechtsstreeks naar de spaarrekening overmaken alleen via het klarna saldo en dan zelf doorzetten naar de flex rekening? Ik zal gewoon een klein bedrag overmaken en dan zie ik vanzelf wel wat er gebeurd. Dank en fijne dag!
Ja die 1,5% ga je betalen na 2 CC overboekingen. Dus alleen met CC.
Je kan wel naar de spaarrekening rechtstreeks overmaken zoals hier al vele keren is gemeld.

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 07:44
Ik heb een Klarna Flex spaarrekening geopend, om overwaarde van onze woning op te plaatsen. Ik weet dat die spaarproducten in Europa vaak persoonsgebonden zijn, maar vinden we niet zo'n punt. Maar ik wil wel dat zowel ik als mijn vriendin inzicht hebben in de rekening. Je kan de Klarna Flex rekening app echter maar op 1 apparaat tegelijk zien.. Iemand die daar een trucje voor heeft bedacht om het alsnog mogelijk te maken?

• W1ck1e
  • Nu online
SuperCrisz schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:28:
Ik heb een Klarna Flex spaarrekening geopend, om overwaarde van onze woning op te plaatsen. Ik weet dat die spaarproducten in Europa vaak persoonsgebonden zijn, maar vinden we niet zo'n punt. Maar ik wil wel dat zowel ik als mijn vriendin inzicht hebben in de rekening. Je kan de Klarna Flex rekening app echter maar op 1 apparaat tegelijk zien.. Iemand die daar een trucje voor heeft bedacht om het alsnog mogelijk te maken?
Ik zou geen trucjes uithalen, hoeft naar mijn mening ook niet. Volgens mij is het handigst als je vriendin ook een rekening opent. En dat jullie het bedrag gelijk verdelen over de beide rekeningen. Dat heeft ook voordelen met betrekking tot het garantie stelsel.

• W1ck1e
  • Nu online
RobertMe schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:59:
[...]

Alleen omdat het nu een persoonlijke rekening is. Bij een en/of rekening is de dekking gewoon 2x 1,05M SEK i.p.v. 1x 1,05M SEK. De dekking is immers per persoon per banklicentie en niet per rekening.
Is een en/of rekening mogelijk bij Klarna Flex ?
Kan je een bestaande persoonlijke rekening nog omzetten naar een en/of rekening ?
Het is "onze woning". Bij een eigen rekening is het eigen geld. Is dat nog iets om te beseffen ?
Maar ik houd eigenlijk niet van trucjes bij financiele zaken ;)

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 07:44
W1ck1e schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:03:
[...]

Is een en/of rekening mogelijk bij Klarna Flex ?
Kan je een bestaande persoonlijke rekening nog omzetten naar een en/of rekening ?
Het is "onze woning". Bij een eigen rekening is het eigen geld. Is dat nog iets om te beseffen ?
Maar ik houd eigenlijk niet van trucjes bij financiele zaken ;)
Het spijt me, maar de Klarna Flex spaarrekening is alleen bedoeld voor individueel gebruik en kan niet als een gezamenlijke rekening (en/of rekening) worden geopend. Klarna biedt momenteel geen optie voor gedeelde rekeningen
Aldus de chatbot van Klarna klantenservice

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:19
Zojuist een Klarna Flex account geopend.
Ik las in dit topic dat je niet rechtstreeks naar dat account kon storten, dat kan nu in elk geval wel, dit account heeft een eigen IBAN. Terugstorten moet wel via je Klarna Wallet.
Daarnaast: van Revolut naar Klarna ging instant, zoals hier al eerder vermeld. Van Klarna terug naar Revolut ging echter ook instant, in tegenstelling tot de eerdere ervaringen hier.

• W1ck1e
  • Nu online
Raymon89 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:04:
Zojuist een Klarna Flex account geopend.
Ik las in dit topic dat je niet rechtstreeks naar dat account kon storten, dat kan nu in elk geval wel, dit account heeft een eigen IBAN.
...
Je kon in dit topic ook al lezen dat het wel kon.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
RobertMe schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:26:
[...]

Kies gewoon een bank met een goed track record, zowel qua rente als "ervaring" en zet het daar. Als je Bunq gisteren prima vond is het dat nu ook nog. Ja, de rente gaat omlaag, maar dat geldt voor ze allemaal en dan blijf je bezig.

Heb je Klarna en Santander Consumer Bank ook al overwogen? Ervaringen daarmee zijn in dit topic gewoon prima en de rente van SBC is al meer dan een jaar redelijk bovenas te vinden (maar niet perse de hoogste) en Klarna is relatief nieuw en volgt tot nu tor de ECB rente (momenteel zelfs hoger dan dat). En zeker Klarna open je binnen 10 minuten of zo en met instant payments in en uit heb je het geld er zo op staan en ook weer er af gehaald als dat nodig is.
Klarna kijk ik zeker ook naar! Is die zojuist verlaagd naar 2,4%? Ik keek vanmorgen en toen stond er nog 2,5%.

https://www.klarna.com/nl/flex-rekening/

• Trishul
  • Nu online
Jerra schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:48:
Nee hoor
Rente-aanpassingen:
23-04-2025: 2,40%
Ah, ik weet al waar de verwarring vandaan komt. Ze hebben de getallen niet overal op hun website ge-update: https://www.klarna.com/nl/vaste-rekening/
Hier zie ik nog 2,5% staan bij Klarna Flex.

• Trishul
  • Nu online
Klarna Flex aanvragen ging zo bizar snel, ik viel bijna van m'n stoel. Volgens mij had ik toegang tot de rekening al binnen tien minuten.
App werkt ook goed snel. Wel veel afleiding in de app omdat ze je ook nog andere dingen willen verkopen natuurlijk, maar stiekem komt het kopen van kadokaarten mij wel goed uit.

• W1ck1e
  • Nu online
Trishul schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 11:53:
Klarna Flex aanvragen ging zo bizar snel, ik viel bijna van m'n stoel. Volgens mij had ik toegang tot de rekening al binnen tien minuten.
App werkt ook goed snel. Wel veel afleiding in de app omdat ze je ook nog andere dingen willen verkopen natuurlijk, maar stiekem komt het kopen van kadokaarten mij wel goed uit.
Indien je via Initiaal-icoontje(linksboven)/Instellingen/App voorkeuren je "Tabblad Starten op "wallet" instelt heb je minder afleiding.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:48
Een aantal keer in dit topic voorbij zien komen dat een Klarna Flex spaarrekening directe overboekingen in en out zou hebben. Bij mij duurt dit steeds een werkdag, bij instant betaalopties staat ook enkel creditcard bij mij?

• W1ck1e
  • Nu online
schumi1986 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:49:
Een aantal keer in dit topic voorbij zien komen dat een Klarna Flex spaarrekening directe overboekingen in en out zou hebben.
Dat klopt.
Bij mij duurt dit steeds een werkdag, bij instant betaalopties staat ook enkel creditcard bij mij?
Dat weet k niet. Als jij het zegt ;)
Ik doe een overschrijving vanuit de app van de verzendende bank. Dat gaat instant.
Ik heb niks met creditcards.

edit: asn is in beide richtingen instant, ing alleen bij opnames, storten duurt een paar uur.
dus ik gebruik dan maar asn. asn is instant heen en weer naar ing

[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 19-05-2025 16:14 ]

• GroteVoet459
schumi1986 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:49:
Een aantal keer in dit topic voorbij zien komen dat een Klarna Flex spaarrekening directe overboekingen in en out zou hebben. Bij mij duurt dit steeds een werkdag, bij instant betaalopties staat ook enkel creditcard bij mij?
Vanaf KNAB direct naar je Klarna Flex spaarekening duurt meestal 2-4 uur, tijdens werkdagen.
In het weekend gebeurd ouderwets niets en dat ligt aan KNAB.

Update: net opnemen van Klarna naar KNAB getest met de spreekwoordelijke €1 - instant.
Maar dat gaat wel via je Klarna Balance account, niet direct van de Flex spaarekening - dus in de app 1 extra stap.

Nog geen opnames tijdens het weekend gedaan - kan dat komende weekend wel eens een testje doen.

[ Voor 19% gewijzigd door GroteVoet459 op 19-05-2025 16:13 ]

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:48
W1ck1e schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:01:
[...]

Dat klopt.

[...]

Dat weet k niet. Als jij het zegt ;)
Ik doe een overschrijving vanuit de app van de verzendende bank. Dat gaat instant.
Ik heb niks met creditcards.
GroteVoet459 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:03:
[...]

Vanaf KNAB naar Klarna duurt meestal 2-4 uur, tijdens werkdagen. In het weekend gebeurd ouderwets niets en dat ligt aan KNAB.

Update: net opnemen van Klarna naar KNAB getest met de spreekwoordelijke €1 - instant.
Nog geen opnames tijdens het weekend gedaan - kan dat komende weekend wel eens een testje doen.
Ook hier een testje gedaan ivm de 2 bovenstaande verschillende ervaringen.

Met ING duurt een overboeking ongeveer een werkdag en met Rabobank is een overboeking direct bijgeschreven op Klarna Flex

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 09:20
Net een mailtje dat de Klarna Flex van 2,40% naar 2,35% daalt vanaf 6 juni. Tijd om eens te gaan shoppen voor wat beters.

// TODO: Schrijf een signature

• Nuutje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-05 15:55
guysp schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:42:
Net een mailtje dat de Klarna Flex van 2,40% naar 2,35% daalt vanaf 6 juni. Tijd om eens te gaan shoppen voor wat beters.
Volgens mij zijn er niet veel opties met een hogere rente.

• Ninatje
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-10-2025
Ik kreeg de mail ook en gelukkig valt de verlaging mee. Buiten actie's is er volgens mij niet echt iets beters te vinden wat vrij opneembaar is en zonder kosten.

• waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 29-05 17:09
Depositie rente bij Klarna voor een jaar gaat omhoog naar 2,73%, misschien een optie?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Juist gunstig dat ze maar met zo weinig omlaag gaan, dan kun je het gewoon laten staan omdat dit nog steeds een van de betere opties is.

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08:43
Wat mij betreft niet, klarna flex heeft in NL momenteel een van de hoogste spaarrente, maandelijkse bijschrijven rente, en instant overboekingen. Echt flex dus ook. Dus laat ik het daar lekker staan.

Als je echt de hoogste flexibele spaar rente momenteel in NL wenst dat moet je 3 maanden Garanti bank pakken voor 2,8%.

[ Voor 12% gewijzigd door Datisraar op 23-05-2025 11:50 ]

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Vraag over Klarna Flex. Ik neem aan dat mij tegenrekening niet gewijzigd kan worden. Tenminste ik zie in de app zo een optie niet.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:53
Harbo schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 11:06:
Vraag over Klarna Flex. Ik neem aan dat mij tegenrekening niet gewijzigd kan worden. Tenminste ik zie in de app zo een optie niet.
Elke rekening waar vandaan je geld hebt over gemaakt naar de Klarna Flex rekening (en op eigen naam staat) kun je ook geld naar over maken vanaf de Klarna Flex rekening.

Dus gewoon even geld over maken (kan ook 1 euro zijn) vanaf die "nieuwe" "tegenrekening" en daarna kun je het geld vanaf de Flex rekening ook daar naar over maken.

• W1ck1e
  • Nu online
RobertMe schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 11:36:
[...]

Elke rekening waar vandaan je geld hebt over gemaakt naar de Klarna Flex rekening (en op eigen naam staat) kun je ook geld naar oven maken vanaf de Klarna Flex rekening.

Dus gewoon even geld over maken (kan ook 1 euro zijn) vanaf die "nieuwe" "tegenrekening" en daarna kun je het geld vanaf de Flex rekening ook daar naar over maken.
@Harbo
Iets preciezer:

Bij Klarna Flex heb je een Hoofdrekening (1,0% rente) en een "Spaarrekening" (2,4% rente). Opnames van de spaarrekening moeten volgens mij via de Hoofdrekening lopen. Stortingen kunnen wel rechtstreeks. Van rekeningen op dezelfde naam.

Opnames van de Hoofdrekening kunnen inderdaad alleen naar rekeningen op dezelfde naam, indien daar eerder een storting vanaf is gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 29-05-2025 11:55 ]

• GroteVoet459
Top 15 Vrij Opneembaar op dit moment (inclusief aangekondigde wijzigingen):
Consorsbank (3 mnd) — 2,80% / 1,00%
Garanti Nieuwe Spaarder (3 mnd) — 2.80% / 1,75%
OpenBank Welkom (6 mnd) — 2.75% / 2,20% (per 5 juli basisrente naar 1,90%)
Advanzia (3 mnd) — 2.73% / 1,76%
Credit Europe Welkom (3 mnd) — 2.50% / 1,50%
Revolut Ultra — 2.50% (abo kost €50/mnd !)
VWFS / Volkswagen Bank (6 mnd) — 2.40% / 1,10%
Klarna Flex — 2.35%
Banca Progetto (via Raisin) — 2.30% (4 werkdagen notificatie bij opname)
MeDirect — 2.30%
BigBank — 2.30%
FCM — 2,28% over totaal bij meer dan €50K / 1,58%
Trade Republic — 2.25%
Santander Consumer Bank — 2.25%
Scalable Capital — 2.25%

• Jerra

Jerra

Beunhaas in wording

Klarna Flex zakt (naar 2,35%) pas per 6 juni, nou maakt dat niet zoveel uit voor de vrij opneembare rekeningen maar het is wel interessant om dat te beseffen als je nu nog een deposito wilt vastleggen.
(Het is nog niet bekend wat deze gaan doen per 6 juni, mogelijk blijven ze hetzelfde)

• GroteVoet459
Jerra schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:08:
Klarna Flex zakt (naar 2,35%) pas per 6 juni,
Dat is voor bestaande klanten inderdaad zo.
Maar nieuwe klanten krijgen die lagere rente al direct per de aankondiging.

• W1ck1e
  • Nu online
volgens de mail
N26 verlagingen per 11 juni
Metal naar 1,50%
Go naar 0,50%
Standard & Smart naar 0,30%
Ik verwacht dat TR, Scalable & Klarna (Flex) ook wel zullen reageren/verlagen

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:42
W1ck1e schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:55:
volgens de mail
Metal naar 1,50%
Go naar 0,50%
TR heeft dat al bekendgemaakt, per 11 juni 2%

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:53
Klarna heeft nog een aanstaande verlaging. Per 6 juni (morgen, of vandaag voor de latere lezers :p) van 2,40% naar 2,35%, aangekondigd op 23 mei. Waarbij 2,35% wel al een tijdje de rente voor nieuwe klanten is?

Uiteraard wel met de kanttekening dat ze volgens de AV bij wijzigingen op basis van <vage omschrijving> (waaronder ECB aanpassingen) per direct mogen verlagen, en dat eerder ook al gedaan hebben. Letterlijk een mail met "vanaf vandaag verlagen we de rente naar...".

[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 05-06-2025 23:10 ]

• GroteVoet459
volgens de mail
Metal naar 1,50%
Go naar 0,50%
Wel grappig dat ze bij N26 blijkbaar ook een soort "Nieuwe Klanten-actie" hebben, want op https://n26.com/en-eu/savings-account staat toch echt:
Get an ECB-linked interest rate
Open a new N26 Metal account and earn 2.25% interest p.a.* with N26 Instant Savings — linked to the European Central Bank rate.

*Valid only for new customers who open a new N26 Metal account from 19/02/2025 onwards. The interest rate for the N26 Instant Savings account corresponds to the current European Central Bank deposit facility rate (2% starting on 11/06/2025) and is subject to change by N26 any time. Terms and conditions apply.

• Novax
  • Niet online
Van der Berg schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:58:
Dank jullie allemaal en ik ga sparen bij Klarna bank Zweden (Bronbelasting vrij) ik betaal dus geen belasting en hoef ook geen aangifte te doen. Omdat ik onder de norm van € 57.684 zit en geen fiscale partner heb. Ik ben ook geen inwoner van Zweden. Ik heb hier ook garantie van mijn geld

Ik krijg nu bij Klarna bank 2.13% rente en dat is beter dan bij de ABN AMRO of ING sparen.
Kan overigens ook direct bij Klarna voor op dit moment 2,35%, zie https://www.klarna.com/nl/flex-rekening/
De rente bij Klarna zelf zal altijd wat hoger zijn dan via Raisin.

Ik weet niet helemaal zeker of je bij Klarna zelf dan automatisch kan sparen en het periodiek direct naar je Flex rekening kan boeken of dat je eerst via je Klarna Saldo moet, zal in dit topic wellicht wel te vinden zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Novax op 08-06-2025 12:13 ]

• W1ck1e
  • Nu online
Novax schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:05:
[...]

Kan overigens ook direct bij Klarna voor op dit moment 2,35%, zie https://www.klarna.com/nl/flex-rekening/
De rente bij Klarna zelf zal altijd wat hoger zijn dan via Raisin.
@Van der Berg
Of meteen doorpakken en gaan voor Advanzia (2,7%). Hogere rente en geen valuta risico bij faillisement.

Edit: dit is een actie rente. Voor 3 a 4 maanden gegarandeerd. Daarna waarschijnlijk lager. Maar dan of eerder kan je je geld weer opnemen.

[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 08-06-2025 17:36 ]

• W1ck1e
  • Nu online
Novax schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:05:
...
Ik weet niet helemaal zeker of je bij Klarna zelf dan automatisch kan sparen en het periodiek direct naar je Flex rekening kan boeken of dat je eerst via je Klarna Saldo moet, zal in dit topic wellicht wel te vinden zijn.
Ja, stortingen kunnen meteen naar het Flexdeel.
En ik neem dat elke betaalrekening bank periodiek overschrijven aanbiedt.

• W1ck1e
  • Nu online
JME schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:30:
Klarna via Raisin nog verder omlaag naar 1,85 per 17-6..
Aanname: Dan zal Flex van Klarna binnenkort ook wel dalen. Dat is nu nog 2,35%.

• Novax
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:35:
[...]

Aanname: Dan zal Flex van Klarna binnenkort ook wel dalen. Dat is nu nog 2,35%.
Maar het is wel een hele flinke daling bij Raisin, zou ook kunnen dat Klarna de Raisin klanten naar de eigen dienst willen lokken en dat de rente daar relatief hoog blijft.

• Sander12
Klarna Flex is vandaag verlaagt van 2,35% naar 2,00%.

• W1ck1e
  • Nu online
Sander12 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:36:
Klarna Flex is vandaag verlaagd van 2,35% naar 2,00%.
Ik zie het ook in de app. En weg is mijn geld ;)

• Trishul
  • Nu online
Sander12 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:36:
Klarna Flex is vandaag verlaagt van 2,35% naar 2,00%.
Damn dat is wel heel direct dit keer? Mail en direct in de app naar 2,00%.
Even kijken wat nog interessant is.

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:25

Fanta

FordPerformance™️

GroteVoet459 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:26:
[...]

Klarna Direct (dus buiten Raisin om) heeft momenteel nog 2,73% voor een 1-jaars deposito en is binnen een half uurtje te openen via hun app.
Thanks, zojuist mijn hele Klarna Flex saldo overgezet in dat deposito. Het kan zelfs binnen 5 minuten.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• W1ck1e
  • Nu online
Hans Denhaag schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:02:
[...]

Welke bank doet dat dan wel ???
Klarna Flex, Trade Republic, Scalable Capital (1ste (werk)dag van de maand) en nog wel meer,
Yapi Kredi (1ste (werk)dag van het kwartaal)
maar ASN doet het de 5de van de maand

ABN is trouwens al een tijdje terug samengegaan met de AMRO bank ;)

edit: van Advanzia is de rente ook binnen, en klopt precies met mijn verwachting met 2,7%
@Coffeeroam Dus geen inhouding van de bronbelasting, ondanks dat ik alleen maar verklaard heb in Nederland te wonen, niet bewezen.
edit2: gisteravond om 9 uur nog een opname gedaan, valutadatum is die van vandaag, netjes. ik verwacht de bijschrijving ook vandaag
edit3: zojuist een mail ontvangen met een vraag over de herkomst van mijn saldo, via de help functie (catagorie "origin of funds") beantwoord.

[ Voor 40% gewijzigd door W1ck1e op 02-07-2025 13:07 ]

• Sander12
Klarna flex (direct) van 2,00 naar 1,90% op 14/7/25

• GroteVoet459
Sander12 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:02:
Bericht is van 14-Jul (vandaag) maar gaat pas op 28-Jul in - in ieder geval in de mijn email (in het Engels) ...

• W1ck1e
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:57:
[...]

Bericht is van 14-Jul (vandaag) maar gaat pas op 28-Jul in - in ieder geval in de mijn email (in het Engels) ...
In mijn mail ook, maar dan in het Nederlands:
Hoi ....,

We willen je informeren dat de rente voor je flex rekening verandert.

Huidige rente 2,00%

Nieuwe rente (vanaf 28 juli) 1,90%
....

Bedankt dat je spaart bij Klarna!
Maar voor nieuwe klanten is het nu al:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EoKiGpIPfk5ve9A8eZQYury8ggE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pUoPFPtY80h7Z7zgwR7OCZPz.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 14-07-2025 13:12 ]

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Sander12 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:02:
Hier ook per 28-7 pas.. volgens de mail
Wellicht nieuwe rekeningen per direct.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ypMI302LoUjbsPXEMHKs_dpvxAU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TOw0lgA41YtswjGxZeBiGRK5.png?f=fotoalbum_large

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-05 08:35
Mail van Klarna dat per 5 augustus er alleen nog maar rente wordt uitbetaald op de flex rekening, niet meer over het saldo op de hoofdrekening.

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-05 09:51
Bericht van Klarna:

We willen je informeren dat de rente voor je flex rekening verandert.

Huidige rente 1,90%

Nieuwe rente (vanaf 3 september) 1,80%

• Sander12
Rente klarna flex per 3 sept van 1.9 naar 1.8 % voor bestaande klanten.

• GroteVoet459
rindertb schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:19:
[...]
Klarna heeft als probleempje dat volgens Riksgalden alleen Klarna saldo verzekerd is en bij TR heb ik geen trek in dat automatisch beleggen van hun.
Waar heb je dat gelezen van die Riksgalden-opmerking, dat het geld op de Flex spaarrekening niet mee zou tellen bij het DGS?

En na 3 jaar bij Trade Republic nog geen enkele belegging via hun gedaan - dat gaat niet "automatisch", daar moet je wat voor doen. Als je bedoelt dat je spaargeld in money funds gezet kan worden - dat is volgens mij bij nog geen enkele Nederlander gebeurd.

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 22:38
GroteVoet459 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:35:
[...]

Waar heb je dat gelezen van die Riksgalden-opmerking, dat het geld op de Flex spaarrekening niet mee zou tellen bij het DGS?

En na 3 jaar bij Trade Republic nog geen enkele belegging via hun gedaan - dat gaat niet "automatisch", daar moet je wat voor doen. Als je bedoelt dat je spaargeld in money funds gezet kan worden - dat is volgens mij bij nog geen enkele Nederlander gebeurd.
Over als TR dat besluit en of dit al dan niet heffing voor het hogere tarief betekent is in deze draad al veel gezegd … Weet jij met zekerheid dat ze het voor Nederlanders niet zullen doen?
mpandroid schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:01:
[...]

Ik heb het zojuist nog nagekeken bij zowel Klarna als Riksgälden en alle spaargeld, tot het gestelde maximum, valt gewoon onder de deposito garantie.
Zie ook:
https://www.riksgalden.se...er-institutions/?s=klarna
https://www.klarna.com/nl/vaste-rekening/
Ik ben dan ook benieuwd waarop jouw uitspraak gebaseerd is..
Naar beneden scrollen voor Nederlandse rekeningen.

• GroteVoet459
rindertb schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:35:
[...]
Naar beneden scrollen voor Nederlandse rekeningen.
De zweedse versie van die pagina is voor het laatst bijgewerkt in 2022 - de engelse versie zelfs in 2017.
De directe Flex-rekening voor Nederlandse klanten is er sinds 2024.
Ook staat op het meer algemene deel dat alle type rekeningen, exclusief die voor pensioenen en cheques, gedekt zijn.

In het DGS-document van Klarna staat dat alle deposito's gezamenlijk gedekt zijn en dat eventuele uitzonderingen expliciet vermeld worden - en die expliciete uitzondering zie ik nergens.

• W1ck1e
  • Nu online
Mailtje:
Klarna Flex rente daalt op 10-10 van 1,8% naar 1,75%
Nieuwe spaarrekeningen krijgen dat nu al.

[ Voor 34% gewijzigd door W1ck1e op 26-09-2025 13:41 ]

• Jerra

Jerra

Beunhaas in wording

Klarna heeft tegenwoordig ook een betaald abbonement met o.a. een hogere rente op de flex rekeningen.
Daarnaast is de rente op de "balance" / main account rekening verdwenen, volgens de website is deze er nog wel voor klanten met een membership.

Ik vind het persoonlijk niet interessant, maar als iemand mij van meer details kan voorzien over de memberships dan wil ik die verder wel toevoegen aan de gepinde post natuurlijk!

• W1ck1e
  • Nu online
Jerra schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:28:
Klarna heeft tegenwoordig ook een betaald abbonement met o.a. een hogere rente op de flex rekeningen.
Daarnaast is de rente op de "balance" / main account rekening verdwenen, volgens de website is deze er nog wel voor klanten met een membership.
Ik kan het niet vinden, heb je een link ? Of een bron ?

• GroteVoet459
Jerra schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:28:

Ik vind het persoonlijk niet interessant, maar als iemand mij van meer details kan voorzien over de memberships dan wil ik die verder wel toevoegen aan de gepinde post natuurlijk!
Deze?
https://cdn.klarna.com/1....NL/klarna-membership-plan

• Trishul
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:39:
[...]

Mooi moment om Klarna leeg te trekken dan. Hadden een goede rente en was leuk dat ze IP in beide richtingen deden. Nu doen ze IP uitgaand al niet meer (workaround zou je kunnen laten uitbetalen naar een "kaart" (MC / Visa kaartnummer)), en de rente was ook al gezakt naar 1,75. Als Ayvens er nu weer overheen gaat is er dus echt geen reden om nog iets bij Klarna te laten staan. Voorheen had ik een kleine buffer bij Ayvens staan. Betere rente dan de grootbank en instant beschikbaar.
Ik heb net nog Klarna Flex leeggetrokken en alles stond binnen een kwartier weer bij ABN. Ik wist niet wat de uitgaande IP limiet was, dus heb het in stukken van 5k gedaan. Dat ging instant. Wellicht dat grotere delen ook instant zijn.

• W1ck1e
  • Nu online
Mail: Klarna flex stijgt van 1,75 naar 1,85.

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17:33
Zojuist email van Klarna ontvangen:

De rente op flex rekening verandert

Hoi ***,
we willen je informeren dat de rente voor je flex rekening verandert.

Huidige rente 1,75%
Nieuwe rente (vanaf vandaag)* 1,85%

• Sander12
Klarna

we willen je informeren dat de rente voor je flex rekening verandert.
Huidige rente1,85%

Nieuwe rente (vanaf vandaag)*1,95%
Pagina: 1 2

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling