Garanti bank geeft 3.60% vrij opneembaar voor nieuwe klanten.
https://garantibank.nl/nieuwe-klanten-actie
Inderdaad - vanaf 13 november, t/m 31 maart 2024.PSP123 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:49:
Wel "maar" tot 31 maart, dus ~3,5 maand (actie loopt sinds 13 november, dus als je er meteen bij was ~4,5 maand).PSP123 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:49:
Ik zie even niet wat hier slim aan is. Bij garanti krijg je voor 3 maanden 3,25% (ipv 2,4%) op jaarbasis. Dat is dan een normaal deposito. Of zie ik iets over het hoofd ?RobertMe schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:47:
... Maar dan gebruik je het als veredeld deposito? Je stort X bedrag en doet meteen een terugboeking voor over 3 maanden inplannen? Dan zijn de negatieve gevolgen van een renteverlaging weer wel iets lager (grotere kans dat het geld binnen 3 maanden al vrij komt). Maar kost wel (veel) meer werk (elke 3 maanden opnieuw storten + opname inplannen). En ik denk dat maar weinig klanten dit "trucje" toepassen. Wel een "slim" trucje, daar niet van. Maar bij renteverlaging zul je nog steeds een (langere) tijd die lagere rente ontvangen. Iets dat je bij een echt deposito dus niet hebt, omdat de rente dan voor de gehele looptijd vast staat.
Nouja, slim als je dit product wilt gebruiken (omdat je het bij een grootbank wilt zetten).W1ck1e schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:14:
[...]
Ik zie even niet wat hier slim aan is. Bij garanti krijg je voor 3 maanden 3,25% (ipv 2,4%) op jaarbasis. Dat is dan een normaal deposito. Of zie ik iets over het hoofd ?
Ja, dat je bij Advanzia 3.87% krijgt en bij Consorsbank 4%W1ck1e schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:14:
[...]
Ik zie even niet wat hier slim aan is. Bij garanti krijg je voor 3 maanden 3,25% (ipv 2,4%) op jaarbasis. Dat is dan een normaal deposito. Of zie ik iets over het hoofd ?
ING ?. Tijdslotsparen is een product van Rabo. Voor mij zijn garanti en ing rabo gelijkwaardig. Beide Nederlands dgs.Frankenstein schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:31:
[...]
Ja, dat je bij Advanzia 3.87% krijgt en bij Consorsbank 4%![]()
En dat de kredietwaardigheid van ING veel hoger is. Dat heeft een prijs.
[ Voor 35% gewijzigd door W1ck1e op 06-12-2023 07:56 ]
De kredietwaardigheid van Garanti is lager. Rabobank is daarnaast zowel systeembank als grootbank envdaarom "too big to fail". Prima als dat niks uit maakt, voor mij ook niet zo. Voor lange termijn sparen doet het er meer toe.W1ck1e schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:36:
[...]
ING ?. Tijdslotsparen is een product van Rabo. Voor mij zijn garanti en ing rabo gelijkwaardig. Beide Nederlands dgs.
Zelf geen ervaring mee maar Garanti bank heeft (volgens mij gratis) zakelijke spaarrekeningen en depositos https://garantibank.nl/zakelijkStillekracht schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 09:40:
Ik heb via Raisin mijn prive gelden in deposito's geplaatst.
Daarnaast heb ik nog een zakelijke rekening waar ik wat mee wil/moet doen. Bij Raisin kan je geen zakelijke (ZZP) account aanmaken.
Zijn er andere opties?
Garantibank is inderdaad een goede gratis optie. Alleen een hele papierwinkel.Novax schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 09:58:
[...]
Zelf geen ervaring mee maar Garanti bank heeft (volgens mij gratis) zakelijke spaarrekeningen en depositos https://garantibank.nl/zakelijk
Of misschien Wise Zakelijk en dan Interest maar dat is dan geen deposito
1: Banken kunnen net als TR ook een nieuwe klant weigeren als die al eerder klant is geweest.Rockel83 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 15:32:
[...]
Iedereen kan dat natuurlijk het beste voor zichzelf vast stellen. Maar persoonlijk ga ik de rekening na de actierente bij CEB gewoon opzeggen. De rente na de actierente is op het moment gewoon belabberd.
Of ze zouden de algemene rente flink omhoog moeten gooien of de actieperiode van actierente verlengen. Beiden zie ik eigenlijk niet zo snel gebeuren (actierente van 6 maanden is denk ik al erg netjes).
-Wanneer je de rekening opzegt heb je zoals je zelf ook al aangeeft meteen toegang tot je opgebouwde rente.
- Ik weet niet of CEB een lange "afkoelingsperiode" hanteert om weer opnieuw in aanmerking te komen voor een nieuwe actierente op een nieuwe rekening. Maar wanneer je de rekening (onnodig) aanhoudt val je daar natuurlijk altijd buiten bij een eventuele verlenging of nieuwe actie.
Ook een legitiem punt natuurlijk. Maar voor mijzelf moet een bank dan nog wel wat meer interessante en potentiële zaken hebben om een rekening aan te blijven houden. Bij CEB zouden dat misschien nog de deposito's kunnen zijn. Maar voor de rente na de actierente verlies je er weinig aan. Dan kun je denk ik het geld net zo goed bij één van de grootbanken stallen, zoals een Rabo, dan heb je om en nabij dezelfde rente.W1ck1e schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 16:24:
[...]
1: Banken kunnen net als TR ook een nieuwe klant weigeren als die al eerder klant is geweest.
2: Als je er netjes om vraagt kan je als bestaande klant soms ook de hogere actie rente krijgen die "eigenlijk" alleen voor nieuwe klanten bedoeld is. Bij Credit Europe lukte dat, bij Garanti niet.
Onder andere vanwege reden 1 sluit ik niet op eigen initiatief een rekening die ik niet meer nodig heb.
V.w.b. Nederlandse banken met een hoge rente: CreditEurope Bank, YapiKredi, DHB, Garanti, <nog een aantal van Turkse komaf>, Bunq, LeasePlan Bank, Centraal Beheer, NIBC (in onbepaalde volgorde). Die geven op zijn minst een hogere rente dan de grootbanken.NicoHF schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 23:28:
[...]
Welke Nederlandse bank zou je dan kunnen adviseren?
Ik zat te Googlelen en kwam garantibank tegen is dat wat bv?
Heb nog niet veel gezocht daar ga ik anders een deze dagen verder naar op zoek
Bedankt voor je reactie en hulp.RobertMe schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 23:40:
[...]
V.w.b. Nederlandse banken met een hoge rente: CreditEurope Bank, YapiKredi, DHB, Garanti, <nog een aantal van Turkse komaf>, Bunq, LeasePlan Bank, Centraal Beheer, NIBC (in onbepaalde volgorde). Die geven op zijn minst een hogere rente dan de grootbanken.
Laat je daarbij overigens niet afschrikken door "Turkse komaf". Zijn allemaal gevestigd in Nederland, hebben een Nederlandse banklicentie, en staan (daardoor) allemaal onder toezicht van de AFM en worden allemaal gedekt door het Nederlandse DGS. Dat de oprichter vervolgens van Turkse komaf is of dat het opgehaalde geld in Turkije wordt weggezet (uitgeleend) of wat dan ook maakt natuurlijk allemaal niet uit voor het formele gebeuren.
[ Voor 6% gewijzigd door NicoHF op 04-01-2024 13:03 ]
Verder zijn er ook banken waar je in dollars kan sparen. Vroeger in ieder geval bij Yapi Kredi en Garanti. Of ze dat nog steeds aanbieden weet ik niet. Ook buitenlandse banken zijn een mogelijkheid, als ze tenminste NL klanten accepteren. Ik geloof dat er in VK een mogelijkheid is.marktweakt schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:33:
[...]
IBKR zou ik je niet aanraden als je wilt sparen in US$. Ze steken een flink deel van de rente in hun eigen zak (voor niet-professionele beleggers) en daarnaast val je als Europeaan onder het Ierse belastingregime met hele hoge eisen om de bronheffing terug te kunnen brengen. Ik ben al jaren klant bij hun maar niet om te sparen.
Wise zal ik eens naar kijken.
Dollarrekening vrij opneembaarPistachenootje schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:13:
[...]
Verder zijn er ook banken waar je in dollars kan sparen. Vroeger in ieder geval bij Yapi Kredi en Garanti. Of ze dat nog steeds aanbieden weet ik niet. Ook buitenlandse banken zijn een mogelijkheid, als ze tenminste NL klanten accepteren. Ik geloof dat er in VK een mogelijkheid is.
[ Voor 5% gewijzigd door Frankenstein op 09-01-2024 23:49 ]
De meeste interessante rente aanbiedingen natuurlijk
Dank voor de tips. Knab accepteert helaas geen holdings.gratiz schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:17:
[...]
Het kan bij meer, bijvoorbeeld:
https://www.knab.nl/zakelijk/sparen/deposito-sparen
https://www.triodos.nl/sparen/spaar-deposito-zakelijk
[ Voor 35% gewijzigd door T i M op 15-01-2024 09:37 ]
Ach so , ja gewoon googelen vrees ik. Dat verandert zo snel. Zakelijk sparen is wel tricky, rentes zijn stuk lager dan consumenten sparen.T i M schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:35:
[...]
De meeste interessante rente aanbiedingen natuurlijk. Garanti geeft momenteel 3%, dat is meteen ook de beste aanbieding waarvan ik weet heb.
[...]
Dank voor de tips. Knab accepteert helaas geen holdings.
Yapi Kredi? Ik heb daar eind 2022 nog een zakelijk deposito gehad.T i M schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:35:
[...]
De meeste interessante rente aanbiedingen natuurlijk. Garanti geeft momenteel 3%, dat is meteen ook de beste aanbieding waarvan ik weet heb.
[...]
Dank voor de tips. Knab accepteert helaas geen holdings.
Klopt, dat was ik...Frankenstein schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:10:
[...]
Klopt, en ik herinner me dat een Tweaker schreef dat anderen zullen volgen. En nu zijn er vooral dalingen, maar die ander die ik dan verwacht om te volgen, Yapi Kredi, net zo Nederlands-Turks als CEB, doet dat nog altijd niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Hendriks1 op 18-01-2024 00:04 ]
De reactie die bij mij bovenaan staat:Datisraar schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:01:
[...]
Ja, en altijd bij de reacties is het zoals nu ook weer op nu.nl ‘pas op hoor, sparen in het buitenland, weet u nog Icesave….’.
Omdat ik niet de hele inflatie gecompenseerd krijg, wil ik ook niet een deel. En dood is hij/zij over 150 jaar sowieso, dus waarom zou je ....Ik zie het nut niet in van extra geld op een spaarrekening zetten met een rente die omhoog is gegaan maar minder is dan de inflatie dus dan heb je nog steeds dat je geld netto minder waard word.
Meer dan een ruime buffer hoef ik niet.
Ik leef nu wie weet volgend jaar niet meer
Ik denk dat ze bij LPB ook zien dat hun achterblijvende rentes pijn gaan doen. Mensen die ooit al eens de snap naar hen toe maakten zullen misschien nu makkelijker nog een keer gaan verhuizen. Maar dit zijn geen passende stappen, ben ik bang.RobinNL schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:33:
Leaseplan Bank biedt tussen maandag 5 februari en vrijdag 23 februari een tijdelijke actierente aan voor deposito sparen.
1 jaar: 3,00% (was 2,75%)
2 jaar: 3,30% (was 2,80%)
Het 2-jaars rente percentage is gelijk aan Yapi Kredi voor als je in NL wilt blijven, maar via Raisin diverse betere opties.Sport_Life schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:46:
Met de mogelijk dalende rente is 3,3% voor 2 jaar best interessant, denk ik?
Er zijn diverse opties met een hogere rente voor een 1-jaars deposito bij een NL bank:RobertMe schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:08:
[...]
...
Maar als je alleen maar in Nederland wilt sparen zou het zomaar de hoogste rente kunnen zijn.
...
[ Voor 50% gewijzigd door GroteVoet459 op 01-02-2024 16:46 ]
Pre-order/Early Acces: Nee!
Tja, ik vind de verschillen niet meer schokkend. 3% vs 3,2 of 3,5%. Wat is dat op 20K? 100 euro gemiste rente over het gehele jaar?GroteVoet459 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:44:
Er zijn diverse opties met een hogere rente voor een 1-jaars deposito bij een NL bank:
Yapi Kredi - Euro-plus Deposito - 3,30%
Anadolubank - Alfa Depositorekening - 3,25%
Credit Europe Bank - Termijndeposito - 3,25%
GarantiBank - Gouden Termijn Deposito - 3,25%
DHB Bank - MaxiSpaarrekening - 3,20%
Niet in NL, wel in Nederlands:
Santander - 3,50%
OpenBank - 3,40%
BigBank - 3,20%
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik zie op de website van Santander nu staan dat ze op een spaarrekening 3,60% rente geven:GroteVoet459 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:44:
[...]
Ik denk dat ze bij LPB ook zien dat hun achterblijvende rentes pijn gaan doen. Mensen die ooit al eens de snap naar hen toe maakten zullen misschien nu makkelijker nog een keer gaan verhuizen. Maar dit zijn geen passende stappen, ben ik bang.
[...]
Het 2-jaars rente percentage is gelijk aan Yapi Kredi voor als je in NL wilt blijven, maar via Raisin diverse betere opties.
[...]
Er zijn diverse opties met een hogere rente voor een 1-jaars deposito bij een NL bank:
Yapi Kredi - Euro-plus Deposito - 3,30%
Anadolubank - Alfa Depositorekening - 3,25%
Credit Europe Bank - Termijndeposito - 3,25%
GarantiBank - Gouden Termijn Deposito - 3,25%
DHB Bank - MaxiSpaarrekening - 3,20%
Niet in NL, wel in Nederlands:
Santander - 3,50%
OpenBank - 3,40%
BigBank - 3,20%
Bij de rekeningen die ik heb bij verschillende banken telt het saldo dat aan het eind van de dag op de rekening staat. Ik houd mijn rekeningen bij in een excel sheet. Daar kan ik de rente berekening controleren.Uniciteit schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:43:
[...]
Normaalgesproken hanteren de banken voor het berekenen van de rente het laagste saldo gedurende een dag. In dat geval zul je dus altijd één dag renteopbouw missen (over het bedrag dat je overboekt van rekening A naar rekening B ). Anders zou je iedere dag het geld kunnen overboeken tussen twee banken en bij beide banken voor dezelfde dag rente krijgen. Heb je opeens 8% rente per jaar over je spaargeld
Als ING dat anders doet - in jouw voordeel - dan is dat natuurlijk een mooie verrassing. Dan heb je bij ING dat voordeel overigens bij iedere bank: Leaseplan, VWFS, CEB, Rabobank, etc. want dat zou niet moeten afhangen van waar je het geld naar overboekt.
...
Ik verwacht dat wanneer je zoekt op "garanti" je wat meer berichten vindt. Ik heb er al heel lang een rekening. Het is gewoon een spaarbank, niet alleen voor waaghalzen.ReVision. schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 12:58:
Zijn er eigenlijk mensen hier die zich ooit gewaagd hebben aan Garantie BBVA?
Via de zoekfunctie zie ik dat er in het vorige topic heel kort over gesproken is maar ik zie eigenlijk niemand die er een rekening heeft.
Ik zit namelijk te kijken om een extra spaarpotje te openen naast mijn rekeningen via Raisin en voor nieuwe klanten zijn de rente tarieven daar nu erg netjes (3,60%) vrij opneembaar.
[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 13-02-2024 13:18 ]
En bovendien alleen jaarlijkse rente bij Garanti op 01-01. Niet periodiek zoals bij en aantal andere banken, rente op rente per maand/kwartaal.ReVision. schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:16:
[...]
Check! ik twijfelde al inderdaad, zelfde verhaal als Me Direct wat hierboven al besproken werd dus.
Klopt, Maltese DGS, en bij Medirect dan nog steeds 3,17% na 31 maart a.s.W1ck1e schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:16:
[...]
Ik verwacht dat wanneer je zoekt op "garanti" je wat meer berichten vindt. Ik heb er al heel lang een rekening. Het is gewoon een spaarbank, niet alleen voor waaghalzen.
Gewoon Nederlands DGS. Dat is bij MeDirect wel anders.
De actie van Garanti loopt vanaf begin november - daar had je dus ongeveer 4,5 maand plezier van kunnen hebben. Maar de 6 maanden OpenBank Welkom-rekening is voor (nieuwe) spaarders dan al een betere optie, zelfs als je VWFS en Advanzia niet mee rekent..ReVision. schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:16:
[...]
Check! ik twijfelde al inderdaad, zelfde verhaal als Me Direct wat hierboven al besproken werd dus.
Nederlandse DGS, lijkt mij weinig voor waaghalzen aan.W1ck1e schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:11:
Bij de bank (Garanti) voor de "waaghalzen" zijn een aantal rentes verlaagd per vandaag:
12 maanden is nu 3,10 %
6 & 3 maanden is iets hoger (en niet gedaald)
Advanzia, VWFS en Consors hebben al jaren een lage vervolgrente. Zeker niet iedereen krijgt daar een verlengaanbod. Garanti heeft een soortgelijke actie t/m 31 maart. Als ik de vragen in dit forum zie ik er genoeg markt voor dergelijke produkten.RobertMe schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:36:
[...]
Aannemen dat CEB tzt de standaard rente verhoogd om een leegloop te voorkomen lijkt mij dan ook "gevaarlijk". (Lees: daar zijn geen tekenen voor, maar er is wel recent "bewijs" voor het omgekeerde)
Dank je wel voor deze info. Ik zie net dat ik de mail ook heb ontvangen. Net vanmorgen heb ik een klein bedrag op Garanti gezet, toen evenveel rente als Lloyds. Maar Nederlands DGS. Vanaf morgen (als er niks wijzigt) per ton 500 euro rente verschil op jaarbasis, dus 125 voor de 3 maanden. Bij mijn bedrag daarvan een fractie. Volgende stortingen gaan echter wel naar Lloyds.RobertMe schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:34:
Mailtje van Lloyds bank. Ze verhogen tijdelijk de spaarrente met 0,50-procentpunt. Dat betekent effectief dat je vanaf morgen 27-2 3,00% rente krijgt (i.p.v. 2,50%). Deze tijdelijke verhoging is er tot 27-5, dus 3 maanden.
Van: https://garantibank.nl/nieuwe-klanten-actieHendriks1 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:37:
[...]
Thx voor je bericht. Begrijp ik het goed dat als je rekening medio december is geopend zoals bij mij, dat deze actierente ook met 2 mnd wordt verlengd, nl tm 31 mei?
Waarom ga je niet voor een NL bank met 3,75% rente (voor het eerste half jaar)?Nowhere Man schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:40:
Hey Tweakers,
Ik overweeg mijn spaargeld over te zetten van bunq naar een bank met een hogere rente en twijfel tussen drie opties:
1. Garanti BBVA2. Openbank
- o Voordelen: Beschermd door het Nederlandse Depositogarantiestelsel (DGS) met een rente van 3,6%.
- o Nadelen: Rente wordt jaarlijks uitgekeerd.
3. Santander
- o Voordelen: Aantrekkelijke rente van 3,65%, maandelijks uitbetaald.
- o Nadelen: Onder het Spaanse DGS. Spanje heft 19% bronbelasting op rente, maar Nederlandse spaarders kunnen vrijstelling aanvragen. Overboekingen kunnen enige tijd duren.
Mijn zorgen zijn:
- o Voordelen: Goede rente van 3,6%, maandelijks uitbetaald. Overboekingen lijken sneller dan bij Openbank.
- o Nadelen: Onder het Spaanse DGS. Spaart via een Belgisch bijkantoor dat 30% bronbelasting heft, maar vrijstelling is mogelijk bij aanvraag.
1. Functioneert het Spaanse DGS zoals het Nederlandse?
2. Is het lastig om de vrijstellingsverklaring te verkrijgen?
3. Zijn er problemen bij het overzetten van spaargeld van Bunq? Kan Bunq mijn rekening bevriezen als ik alles overboek?
4. Hoe ingewikkeld is het om geld terug te storten op mijn ING-betaalrekening?
Heeft iemand ervaring met deze banken? Zijn mijn zorgen gegrond en welke problemen kun je tegenkomen bij het overzetten van spaargeld van bunq? De overstap kan me jaarlijks honderden euro’s opleveren, dus ik ben benieuwd of het de moeite waard is.
Garanti BBVA is een actierente die nog maar kort loopt.Nowhere Man schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:40:
Hey Tweakers,
Ik overweeg mijn spaargeld over te zetten van bunq naar een bank met een hogere rente en twijfel tussen drie opties:
- o Voordelen: Beschermd door het Nederlandse Depositogarantiestelsel (DGS) met een rente van 3,6%.
3. Santander
- o Nadelen: Onder het Spaanse DGS. Spanje heft 19% bronbelasting op rente, maar Nederlandse spaarders kunnen vrijstelling aanvragen. Overboekingen kunnen enige tijd duren.
Mijn zorgen zijn:
- o Voordelen: Goede rente van 3,6%, maandelijks uitbetaald. Overboekingen lijken sneller dan bij Openbank.
- o Nadelen: Onder het Spaanse DGS. Spaart via een Belgisch bijkantoor dat 30% bronbelasting heft, maar vrijstelling is mogelijk bij aanvraag.
3. Zijn er problemen bij het overzetten van spaargeld van Bunq? Kan Bunq mijn rekening bevriezen als ik alles overboek?
Heeft iemand ervaring met deze banken? Zijn mijn zorgen gegrond en welke problemen kun je tegenkomen bij het overzetten van spaargeld van bunq? De overstap kan me jaarlijks honderden euro’s opleveren, dus ik ben benieuwd of het de moeite waard is.
Wiskunde is de taal van de natuur.
Ik heb al deze banken (gehad). Bunq bevroor inderdaad mijn spaargeld toen ik dit overmaakte naar Openbank. Enige nuance is dat ik mijn spaarrekening bij Bunq maar heel kort gebruikt heb voor ik alles weer overboekte, maar ik zat toch een week flink in de stress omdat mijn spaargeld ergens in het luchtledige hing. Ze vroegen waarom ik dit bedrag had overgemaakt met aanvullende documentatie als bewijs, dus ik had mijn net getekende contract van Openbank opgestuurd. Zou twee dagen duren om te beoordelen zeiden ze. Werd dus een week.Nowhere Man schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:40:
Hey Tweakers,
3. Santander
Mijn zorgen zijn:
[ Voor 3% gewijzigd door Feralz op 19-03-2024 22:47 ]
Maar je slaat Yapi Kredi (3,60%), Anadolu (3,25%), Credit Europe (3,25%), Garanti (3,10) en DHB (3,00%) over, terwijl die allemaal een NL-vergunning hebben en onder NL DGS vallen.
Als ik de laatste berichten van @MarcelNH zo lees heeft hij daar (nog) geen vertrouwen in. En aangezien het om zijn geld gaat is dat zijn goede recht.GroteVoet459 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:18:
[...]
Maar je slaat Yapi Kredi (3,60%), Anadolu (3,25%), Credit Europe (3,25%), Garanti (3,10) en DHB (3,00%) over, terwijl die allemaal een NL-vergunning hebben en onder NL DGS vallen.
a: Icesave maakte reclame in de media en kreeg daar aandacht. De andere spaarbanken deden dat eigenlijk niet / hadden dat voordeel niet.devriesjande schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:54:
[...]
5,25% in 2008. Ik begreep toen niet dat er massaal geld richting Icesave ging terwijl CEB onder het Nederlandse garantiestelsel viel. ...
Ik heb ooit bij de AK-Bank uit Turkije gezeten, uiteindelijk weggegaan omdat ik niet meer het juiste gevoel bij had.W1ck1e schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:29:
[...]
a: Icesave maakte reclame in de media en kreeg daar aandacht. De andere spaarbanken deden dat eigenlijk niet / hadden dat voordeel niet.
b: de andere banken hadden "enge" namen als "garanti", "yapikredi" & "anadolu". Waarbij "Icesave" meer westers klinkt.
Elect a clown, expect a circus.
Zelf anderhalve week geleden opgezegd, ging heel soepel en had binnen 2 dagen de rente op m'n tegenrekening. Ook gedaan bij GarantiBank zelfde verhaal.Steve_O schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:39:
Mijn actierente bij Credit Europe is dit weekend ook afgelopen.
Om weer wat nieuws te gaan doen, is het dan een kwestie van je rekening bij CEB opzeggen en boeken zij je spaargeld incl. opgebouwde rente zelf over naar je tegenrekening?
De rente is namelijk (nog) niet bijgeschreven. Dit doen zij naar mijn weten op 1-1.
Wel zie ik staan wat de reeds opgebouwde rente is.
[ Voor 59% gewijzigd door W1ck1e op 14-05-2024 12:27 ]
Garanti heeft ook nog een 3 maands depo voor 3.3%.President schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:10:
Hmm ik heb begin jullie een rekening geopend bij de credit Europe bank vanwege de halfjaarlijkse rente actie, 50k daar is beter
Ik wil nu weer een bedragje van 20k van mijn grote bank spaarrekening afhalen, zonde om het daar te laten staan voor 1,5%..
Liever geen raisin, ik kom bij een Nederlandse bank uit op
Maar dat is blijkbaar dan ook voor mij maar tot 1 juni en vanaf 2 juni heb ik dan weer een lage rente...
Mja, is 5 jaar vastzetten voor 2,95 bij de LeasePlanbank dan verstandig?
https://www.leaseplanbank.nl/deposito-sparen
Wiskunde is de taal van de natuur.
@Uniciteit Herinner jij je deze nog ?Uniciteit schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:57:
[...]
Banken hanteren doorgaans het laagste saldo gedurende een dag - niet het hoogste. Als jij ‘s ochtends €500 op de spaarrekening hebt staan en ‘s middags (met valutadatum van die dag) €800, dan zal je die dag normaal alsnog alleen over die €500 rente ontvangen en pas vanaf de volgende dag over die €800.
Dus in jouw voorbeeld krijg ik wel rente over die 800 euro, op de dag van de aanvuling.W1ck1e schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:57:
[...]
Bij de rekeningen die ik heb bij verschillende banken telt het saldo dat aan het eind van de dag op de rekening staat. Ik houd mijn rekeningen bij in een excel sheet. Daar kan ik de rente berekening controleren.
Als ik op dezelfde werkdag geld overboek van Garanti via ING naar TR dan krijg ik rente over het verplaatste bedrag:
Garanti: tot en met de voorgaande dag
ING: niet
TR: vanaf en inclusief de dag van de overboeking
[ Voor 31% gewijzigd door W1ck1e op 26-05-2024 11:39 ]
Ah, kijk, top, duidelijkheid!rechtsherstel schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:51:
Bij mij zijn bijschrijvingen bij al mijn banken, behalve bij bunq, dezelfde dag rentedragend. En zelfs bij bunq als de bijschrijving vlak na 24.00 uur plaatsvindt is de bijschrijving dezelfde dag rentedragend.
Ik zie hierin juist het bewijs dat het laagste saldo wordt gehanteerd, want bij zowel Garantie als ING wordt er geen rente uitgekeerd (oftewel: er wordt gekeken naar het laagste saldo op de desbetreffende dag van overschrijving). @W1ck1e ziet hierin juist dat het hoogste saldo wordt gehanteerd, want bij TR wordt er wel rente uitgekeerd (oftewel het hoogste saldo op desbetreffende dag).Garanti: tot en met de voorgaande dag
ING: niet
TR: vanaf en inclusief de dag van de overboeking
[ Voor 19% gewijzigd door W1ck1e op 26-05-2024 14:43 ]
Waarom zo veel banken als ik vragen mag? Ik zou gek worden van zo veel rekeningen. of je moet zoveel geld te spreiden hebben i.v.m. het DGS.W1ck1e schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:35:
@Uniciteit Banken kijken om 23:59:59 (of een ander vast moment voor die bank) wat er op de rekening staat, niet naar het laagste saldo van de dag, wel het laatste.
Als ik op dinsdag geld van garanti via ing geld overschrijf naar tr.
Dan is het geld weg bij garanti. Geen rente op dinsdag. Wel t/m maandag.
En voorbij gekomen bij ing. Geen rente.
En aangekomen bij tr. Wel rente op dinsdag.
Mijn banken zijn nu: asn, ing, anadolu, ceb, dhb, garanti, lpb, lloyds, nibc, ykb, n26, tr. Met uiteraard bij een aantal weinig saldo.
En er zit meer in het vat! Of minder bedoel ikHendriks1 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:27:
Hallo Tweakers,
Ik heb telefonisch begrepen van Garanti dat de aktie-rente voor 3,60% niet verlengd wordt na 31-5, wel wordt er kennelijk een andere aktie opgetuigd welke vooralsnog slechts tm 30-6 zal duren en "maar" tegen 3,00%.....Dus helaas een verslechtering....
Mvg
Hendriks
Goed nieuws,Hendriks1 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:27:
Hallo Tweakers,
Ik heb telefonisch begrepen van Garanti dat de aktie-rente voor 3,60% niet verlengd wordt na 31-5, wel wordt er kennelijk een andere aktie opgetuigd welke vooralsnog slechts tm 30-6 zal duren en "maar" tegen 3,00%.....Dus helaas een verslechtering....
Mvg
Hendriks
Bij mij het tegenovergestelde.. Het digitaal ondertekenen van contract werkte niet, 3 browser geprobeerd. Dan contract maar via de post verstuurd, wat goed gegaan is.Zonnegeer schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:51:
Toch ook maar Bunq de rug toegekeerd en toegetreden tot het gilde der Santanders ...............
Aanmeldprocedure verliep vlekkeloos.
[ Voor 77% gewijzigd door PASware op 31-05-2024 12:05 ]
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Ik had het begrepen als: Alles inclusief de extra stortingen geldt 3%, dus ook het deel wat er al staat van voor 1 juni. Immers wat er al vanaf mei stond, staat er ook op 1 juni en kan je interpreteren als startbalans.Bent u al klant?
Ook als bestaande klant kunt u profiteren van deze geweldige actie. U doet automatisch mee. Uw spaarsaldo op 1 juni 2024 wordt uw startbalans. Voor iedere euro die u vanaf 1 juni tot 1 december 2024 extra stort op uw spaarrekening, ontvangt u ook de Gouden Bonusrente van 3,00%.
Ik kan je helaas verzekeren (geen garantie) dat ze alleen op de saldo toename na 1 juni die 3% vergoeden. Vorig jaar 14 juli (als ik mij niet vergis) hadden ze ook zo'n aktie. Ook toen was mijn saldo op de startdatum nul, omdat elders de rente hoger was. Ik begin ook nu weer met een lege rekening (wel nog 2 deposito's).Xavorius schreef op zondag 2 juni 2024 @ 17:43:
[...]
[...]
Ik had het begrepen als: Alles inclusief de extra stortingen geldt 3%, dus ook het deel wat er al staat van voor 1 juni. Immers wat er al vanaf mei stond, staat er ook op 1 juni en kan je interpreteren als startbalans.
Dus dat is balen als het zo is dat je het beste de rekening kon leegtrekken en daarna weer storten. Normaal als (recent) bestaande klant heb je er ook niet 0 staan, dus een gehaaide methode om zo toch de bestaande klant te beduvelen. Dat wordt dan toch na juni maar Garanti verlaten, want voor 1,77% blijf ik er niet.
[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 02-06-2024 18:02 ]
Nu achteraf begrijp ik dat startbalans waarschijnlijk de lage basisrente betreft en als 0 tegoed wordt beschouwd voor de hogere rente. Dat dit de lage basisrente is staat niet zodanig op die pagina toegelicht, ook niet onder veelgestelde vragen. Men suggereert door die onduidelijkheid alsof de bestaande klant even hard mee profiteert, zelfs als die niets doet maar dat is blijkbaar onjuist. Alleen na bijstorten na 1 juni en/of bij voorkeur beginnend met een zo leeg mogelijke rekening voor 1 juni. Jij hebt dan geluk en vast nog meer mensen, maar tig ook pech.W1ck1e schreef op zondag 2 juni 2024 @ 17:57:
[...]
Ik kan je helaas verzekeren (geen garantie) dat ze alleen op de saldo toename na 1 juni die 3% vergoeden. Vorig jaar 14 juli (als ik mij niet vergis) hadden ze ook zo'n aktie. Ook toen was mijn saldo op de startdatum nul, omdat elders de rente hoger was. Ik begin ook nu weer met een lege rekening (wel nog 2 deposito's).
De tip die ik gaf is vermoedelijk niet op de goede manier begrepen, maar ik heb mijn best gedaan. Morgen ga ik mijn geld van lloyds naar de garanti rekening overboeken (3% ipv 2,5%)
Ik vind "beduvelen" nogal een zware term als je de voorwaarden gewoon kunt lezen
Klopt inderdaad, ik was in de war met Credit Europe die 1,77% is, dat getal lijkt er op.De niet bonus rente is trouwens 1,75% (en daarom voor mij te laag om er recentelijk geld te hebben staan)
Nadat ik afgelopen zaterdag met een screenshotje heb gemaakt van de vrij opneembare rekening, en vandaag geld heb gestort zie ik nu 's avonds al dat de toename van de opgebouwde rente precies klopt met 1 dag rente van 3% per jaar (van 366 dagen). Per 122 euro saldo a 3% is de rente 1 cent per dag.W1ck1e schreef op zondag 2 juni 2024 @ 17:57:
...
Morgen ga ik mijn geld van lloyds naar de garanti rekening overboeken (3% ipv 2,5%)
...
[ Voor 51% gewijzigd door W1ck1e op 04-06-2024 20:39 ]
Tenzij je echt een "president" bent spaar jij waarschijnlijk gewoon bij de ceb, niet de ecb.President schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 07:54:
Ik zit nu bij ecb vanwege de hoge rente voor 6 maanden. Ben begin januari begonnen, dus eindigt begin juli.
Kan ik nu gewoon een rekening bij garantibank openen en mijn geld daar naartoe boeken? Of mis ik dan rente van de ecb?
[ Voor 32% gewijzigd door W1ck1e op 08-06-2024 09:03 ]
Ik had even Europe credit bank in mijn hoofd. Maar ja, ik ga dan wel bij de garantibank een rekening openen, dan is dat maar alvast geregeldW1ck1e schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 08:56:
[...]
Tenzij je echt een "president" bent spaar jij waarschijnlijk gewoon bij de ceb, niet de ecb.
Totdat jouw rente bij de ceb gedaald is (dagelijks kijken of even dagen tellen) laat je het beste daar je geld staan. In de tussentijd open je een rekening bij de garanti bank. En vult die niet eerder dan nodig met het geld van de ceb.
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
Bij GarantiBank is het natuurlijk ook een actie en weten we niet wat die daarna zullen doen.pentaw1nz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:08:
Op zich een prima aanbod voor die 6 maand idd. Wel jammer dat je dan na de jaarwisseling weer naar wat anders moet overschakelen.
Als de verhoudingen dan nog vergelijkbaar zijn, zou ik naar GarantiBank kunnen gaan, of toch Santander en me niet druk maken over DGS via Spanjaarden..
Santander valt nooit om. Dan worden ze gered door de Spaanse staat. Daar is die bank veel te groot voor. Denk even terug aan de bankencrisis. NB: rente is daar nog steeds 3,6%pentaw1nz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:08:
Op zich een prima aanbod voor die 6 maand idd. Wel jammer dat je dan na de jaarwisseling weer naar wat anders moet overschakelen.
Als de verhoudingen dan nog vergelijkbaar zijn, zou ik naar GarantiBank kunnen gaan, of toch Santander en me niet druk maken over DGS via Spanjaarden..
Goede aanvullingen, dank jullie.
Ik denk dat ik een aanzienlijk deel richting CEB ga zetten, en daarna verder kijken
Vóór de jaarwisseling, over 6 maanden is 12 december.pentaw1nz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:08:
Goede aanvullingen, dank jullie.
Ik denk dat ik een aanzienlijk deel richting CEB ga zetten, en daarna verder kijken
Ja, nee. IBAN discriminatie geldt alleen tussen betaalrekeningen, en Garanti levert geen betaalrekening. Dus Garanti (en alle andere spaarbanken) mogen eisen stellen aan de tegenrekening. Hierover is ook meer geschreven door iemand (kom even niet op de nick) in het Revolut topic in combinatie met LeasePlan Bank. Hij had dan ook navraag gedaan bij DNB en dit was hun antwoord.Schweino schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:52:
Ik heb een aanvraag gedaan voor een spaarrekening bij Garantibank en krijg zojuist bericht dat deze geweigerd wordt omdat ze Revolut niet als tegenrekening accepteren. Ze accepteren alleen NL grootbanken als tegenrekening omdat ze de verificatiemethoden van Revolut niet veilig vinden.
Raar verhaal, Revolut is toch ook gewoon een bank met een NL bankvergunning en NL IBAN?
Mag dit eigenlijk wel of kan dit als IBAN discriminatie gezien worden?
Last time I checked 1,77%. Niet echt veel dus. En sure, je weet niet wat het over 6 maanden is, maar dat zal vast geen 3% zijn terwijl de rest van de banken onder de 3% zit.Johan Bogle schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:11:
Wat is de rente bij credit europe na die zes maanden? Zoek een goede rente zonder actie- erf-, bron-, of derdenrekeninggedoe.
Gewoon een spaarrekening of deposito bij een normale bank met een procentje of 3
Als ze dat samen al zouden willen dan mag het niet (iets met kartel). Ieder voor zich proberen ze het misschien wel maar lukt het niet. En dan blijft het "wij van wc eend ...."RobertMe schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:05:
...
Andersom gebeurt het dus net zo goed. Misschien moeten die Turkse banken (CEB. Yapi, Garanti, ...) dus ook erns samen zo'n artikel laten schrijven
Neen, alleen de aanbieding is voorbij. Ik verwarde hier de ceb met de Garanti bank.drav91 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:20:
[...]
Nog net op tijd? Gaat CEB nu ook weer omlaag?
[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 03-08-2024 10:35 ]
Aanstaande maandag weer dalingen bij de depo rentes bij garanti. Vanwege weekend dus eigenlijk morgen al. De afgelopen maanden hebben ze steeds een aantal rentes verlaagd.MarcelNH schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:05:
... Alles lijkt te wijzen op dalende rentes. ...
Jep, ik ben recent overgestapt naar Revolut en werd geweigerd door zowel Centraal Beheer als ook Garanti. Bij beiden alsnog geaccepteerd na klagen maar waren in beide gevallen erg moeizame processen (bij Centraal Beheer heeft het 6 weken doorlooptijd gekost.... Papieren proces).RobertMe schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:54:
[...]
Behalve dat er in het algemeen aparte regels zijn v.w.b. transacties tussen betaalrekeningen. Bv "IBAN discriminatie" kan alleen sprake van zijn bij transacties tussen twee betaalrekeningen (zie de Nederlandse spaarbanken die buitenlandse IBANs weigeren, en volgens mij zijn er nog die de NL IBAN van Revolut weigeren, en dat mag gewoon). En die wetgeving m.b.t. instant payments schijnt in hetzelfde bakje te komen. Dus spaarbanken hoeven dan nog steeds geen instant payments te doen.
Consors - Gemeinschaftskonto = 3.50% (voor nieuwe klanten, 5 maanden)marktweakt schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:19:
Zijn er spaarbanken waar je een marktconforme rente krijgt (laten we zeggen vrij opneembaar voor 3,2%) en waar je een gezamenlijke rekening kunt openen?
onder andere Anadolu, Credit Europe, DHB, Garanti, LeasePlanbank, YapiKredi, als ik mij niet vergis.RobertMe schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:41:
... En zoals @W1ck1e aangeeft waren er tijdens de kredietcrisis prima Turkse Nederlandse banken die ook een hoge rente hadden, geen steun gehad hebben, en nog steeds vandaag de dag bestaan (CreditEurope Bank is een van die banken meen ik).
Mijn ervaring is de volgende:rowicom schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:57:
Wat is voor de meeste banken het moment van de dag dat het saldo van bijv een spaarrekening bepaald wordt, teneinde de dagrente te kunnen berekenen?
Of concreter: als dat tijdstip middernacht zou zijn, loop ik dan geen rente mis als ik om 08.00 uur bij bank A een bedrag overmaak naar bank B en dat dat realtime (of dezelfde dag) daar geboekt wordt?
[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 04-09-2024 14:20 ]
Ik ben geen rekenwonder: maar als je € 10.000 hebt ingelegd en nu nog maar € 2400 terug krijgt in euros, wat ik dus online las als voorbeeld.W1ck1e schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:25:
[...]
Volgens mij krijg je meer euro's terug wanneer de Lira in waarde stijgt. Of verwarren we nu waarde (in goederen) met koers (ten opzichte van andere munten) ?
Inflatie in Turkije heeft te maken met waarde, meer of minder euro's is koers.
Zou ik een spaarder zijn in Turkse lira's dan boeit mij alleen maar de koers tov euro's en ik kan mij zomaar voorstellen dat die koers daalt (steeds minder euro's voor lira's)
BronAls je begin juni 2018 € 10.000 had omgewisseld naar Turkse lira, dan kreeg je er nu bij de huidige wisselkoers nog maar zo'n € 2.400 voor terug. Daar word je natuurlijk ook niet blij van.
mooi rekenwerk chef...MathiasMetzger schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:31:
[...]
Ik ben geen rekenwonder: maar als je € 10.000 hebt ingelegd en nu nog maar € 2400 terug krijgt in euros, wat ik dus online las als voorbeeld.
[...]
Bron
Dan is de Turkse Lira toch in waarde gestegen? Wanneer er van die € 10.000 nog maar € 2400 over. Maar Garanti Bank biedt geen Turkse Lira spaarrekeningen meer aan, want dat vinden ze zelf dus ook veel te risicovol.
[ Voor 8% gewijzigd door veertje op 19-09-2024 16:37 ]
Op spaarinformatie staan ze niet in de top 10 omdat het rente over nieuw saldo betreft. Andere sites weet ik even niet.tatata schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:04:
Vraagje: op een veel rente overzicht websites ontbreken vaak bepaalde banken. Ik zie bijna nooit Garanti bank hierbij staan.
Waarom zou dat zijn?
[ Voor 23% gewijzigd door W1ck1e op 03-10-2024 22:44 ]
De basisrente bij Garanti is volgens mij zo laag omdat ze niet meer kunnen of hoeven te betalen om de hoeveelheid spaargeld in stand te houden. En dan gebruiken ze een bonusrente om via met name nieuwe klanten meer spaargeld binnen te halen. En als dat dan weer blijft staan als de bonusrente voorbij is dat goedkoop geld. Daar kan je van alles van vinden maar ik vind het beter dan acties alleen voor nieuwe klanten en niet voor bestaande.Zr40 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:50:
Je kan je eerder afvragen: waarom is de basisrente bij Garanti zo absurd laag? Zolang dat zo blijft, zal er echt geen massale verschuiving plaats vinden. Alleen de mensen die dagelijks jagen op de hoogste rente, ongeacht de moeite die het ze kost, vinden dit interessant. En dat is precies de groep waar de concurrerende banken niet wakker van liggen als die zouden vertrekken.
[ Voor 36% gewijzigd door W1ck1e op 04-10-2024 09:02 ]
Die banken willen waarschijnlijk niet betalen voor hun vermelding op de site.tatata schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:04:
Vraagje: op een veel rente overzicht websites ontbreken vaak bepaalde banken. Ik zie bijna nooit Garanti bank hierbij staan.
Waarom zou dat zijn?
9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017
Misschien kijk je dan op de verkeerde websites? Dat lijken me dan in elk geval niet bepaald betrouwbare sites, als ze onvolledige informatie bieden. Op de sites die ik gebruik komen ze in elk geval wel terug.tatata schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:04:
Waarom zou dat zijn?
Dat gaat dan meer om een spaaractie, niet om het zoeken naar een spaarrekening met een structureel hoge rente. Omdat dat vaak lokkertjes zijn die maar tijdelijk gunstig zijn, worden die op een andere manier verzameld en getoond dan rekeningen waar je gewoon je geld langere tijd op wil parkeren.W1ck1e schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:22:
[...]
Als je nu "basis" vervangt door "advies" of "standaard" en "rente" door "prijs". Dan krijg je dus bijvoorbeeld "standaardprijs".
Populaire internet vergelijkingsites maken hun lijstjes op volgorde van de aanbiedingsprijs niet op volgorde van de standaardprijs.
Als (nieuwe) spaarder boeit het mij niet wat de basis rente is, maar wel wat de rente is voor het geld dat ik ga storten. Ook al is die maar voor een beperkte periode. Indien vrij opneembaar kan ik het ook weer opnemen.
Als ik mij niet vergis is het inderdaad 3de of zelfs 4de bonus rente aktie. In de laatste paar jaar. Bij de aktie vanaf 1 juni maakten ze de fout dat ze dat te vroeg communiceerden, dus dan kon je nog even het saldo waarmee werd vergeleken verlagen. Elke keer dat ik van zo'n aktie gebruik maakte (passief dan wel aktief) klopte de rente berekening precies. Geen reden om huiverig te zijn. Er is ook geen voorwaarde dat je je saldo moet laten staan, reeds opgebouwde rente raak je niet kwijt. Nogmaals, ik heb als bestaande klant dit soort akties veel liever dan een "alleen maar voor nieuwe klanten" aktie.RobertMe schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:14:
Twee vraagjes m.b.t. Garanti bank:
Ten eerste, volgens mij hebben zij nu een aantal acties achter elkaar gehad, toch? Ik ben een beetje huiverig voor dat tijdelijke gebeuren, zeker met "einddatum 31 dec" wat nu dus een kleine 3 maanden is. Met wat meer "garanti(e)" () dat de actie weer wordt opgevolgd met iets nieuws is het wel interessanter. Anders "moet" het geld na die periode gewoon weg omdat die 1,75 toch echt te laag is.
Ten tweede, wat is het verschil tussen de "Gouden Klaver Rekening" en de "Gouden Internet Rekening"? Ik heb het idee dat bij de "Klaver" variant nog alles op papier of telefonisch gaat? En "Internet" dat met internet bankieren?
[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 05-10-2024 14:48 ]
Vlak voor de jaarwisselingRobertMe schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:20:
[...]
Mijn punt is meer dat je daardoor dus bezig moet blijven met opletten of de actie voorbij is, weer ergens anders stallen, opletten of er een nieuwe actie is, .... Ik heb het vrij onneembare nu bij Santander en Progetto staan. Prima rente van 3,xx%, zonder dat ik er continu op hoef te letten. Maar ik heb natuurlijk liever 3,5%Maar dan langer dan 3 maanden en zonder elke zoveel maanden weer moeten schuiven. Incl de nadelen van Progettos "onder voorwaarden", en dat het uberhaupt wat langer zal duren om daar "opnieuw te openen")
Is het voor Garanti ook niet vlak voor 31dec? Ervan uitgaande dat ook zij weer een actie hebben voor nieuwe en bestaande klanten waarbij voor bestaande de actierente enkel geldt over het saldo hoger dan 31dec? Wellicht dat ze het pas in het nieuwjaar communiceren, maar als je daarop wacht ben je wellicht te laatW1ck1e schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:37:
[...]
Na de jaarwisseling
garanti leeg halen, vanwege eerder genoemde reden,
De aktie van 14 juli 2023 oorspronkelijk tot 31 dec 2023 is toen verlengd tot 31 maart 2024. De daaropvolgende aktie startte 1 juni dit jaar (tot 1 dec 2024). De huidige aktie heeft daarmee 2 maanden overlap. Ik verwacht eerder een verlenging dan een aansluitende aktie. Bij een verlenging wordt er geen geld opgenomen. Bij een aansluitende aktie moet het geld van andere spaarders komen.Rene85 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:29:
[...]
Is het voor Garanti ook niet vlak voor 31dec? Ervan uitgaande dat ook zij weer een actie hebben voor nieuwe en bestaande klanten waarbij voor bestaande de actierente enkel geldt over het saldo hoger dan 31dec? Wellicht dat ze het pas in het nieuwjaar communiceren, maar als je daarop wacht ben je wellicht te laat
[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 06-10-2024 11:40 ]
Dat switchen kost ook gewoon rendement, dus dat steeds switchen beter is is ook niet perse zo.dj_ryow schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:14:
[...]
Het switchen makkelijker maken is juist het hele punt van Raisin. Als je niet bereid bent om regelmatig te switchen kun je beter buiten Raisin om een rekening openen ergens zodat Raisin er niet onnodig tussen zit.
Best een leuke rente. Maar "Malta".ikbenwouter schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:46:
3-maandelijkse deposito is bij FCM verhoogd naar 3,51%. Minimale inleg is €2k.
https://www.fcmbank.com.mt/personal-fixed-term-deposit/
Precies dit, interessant voor wanneer je al wat rekeningen gevuld hebt staan.W1ck1e schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:35:
[...]
Best een leuke rente. Maar "Malta".
Terwijl Garanti dus tot eind van dit jaar 3,5% gegarandeerd biedt. Tot 100k
En inderdaad TR op dit moment 3,5% variabel. Maar tot "slechts" 50k. Maar wel maandelijkse rente uitkering, dus effectief iets meer dan 3,5%.
Als je de ruimte zoekt of hebt dan eventueel interessant. Het zou niet mijn eerste keuze zijn.
........................................................................................................................................................
En Garanti is 3,5% gegarandeerd tot het eind van het jaar voor het saldo dat je nog kan storten. Ook vrij opneembaar.Magreet1 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 07:59:
Nee, maar 3,25 misschien wel. Het is meer dat ik met BigBank de zekerheid heb van een half jaar 3,3 procent. En dat heb ik bij TR niet. Maar ieder z’n keuze.
[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 10-10-2024 08:28 ]
En Openbank, 6 maanden 3.65% rente. Ik zit al een poosje bij TR, maar ben nu (in delen) geld over aan het zetten naar Openbank.W1ck1e schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:20:
[...]
En Garanti is 3,5% gegarandeerd tot het eind van het jaar voor het saldo dat je nog kan storten. Ook vrij opneembaar.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Bedankt voor de tip. Binnen 24 uur een spaarrekening kunnen openen.W1ck1e schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:20:
[...]
En Garanti is 3,5% gegarandeerd tot het eind van het jaar voor het saldo dat je nog kan storten. Ook vrij opneembaar.
Als je de rente opbouw wil controleren: per 730 euro krijg je precies 7 cent rente per dag. Echter als je op zaterdag of zondag kijkt dan zie je een bedrag alsof het al maandag is. In het weekend gebeurt er niks bij Garanti.psvunited schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:12:
[...]
Bedankt voor de tip. Binnen 24 uur een spaarrekening kunnen openen.
Naast het gegeven dat TR volgende week zakt naar 3,25% vermoed ik dat GarantiBank voor jou een betere optie is.dutchnltweaker schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:08:
[...]
Dank voor je uitleg, ik zag trade republic goede rente geven. Is die veilig?
...
Die zie ik alleen nergens in die vergelijking sites erbij staan (in de op).W1ck1e schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:18:
[...]
Naast het gegeven dat TR volgende week zakt naar 3,25% vermoed ik dat GarantiBank voor jou een betere optie is.
Ik ben 59, wel een vriendin, geen kinderen maar vijver met vissen. Ik open incidenteel (zeker niet "aan de lopende band") bankrekeningen, ik sluit ze niet. Ik verplaats geld als het loont, dus een aktie als bij GarantiBank neem ik gewoon even mee. Al klant sinds 2008 (nog gefeliciteerd met je 20ste verjaardag).MathiasMetzger schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:35:
[...]
Ja dat valt wel mee: toen ik 20 was en nog bij mijn ouders woonde en geen vrouw en kind had, opende ik ook aan de lopende band spaarrekeningen. Nu ben ik 36 jaar en Raisin is echt ideaal, want ik kan mijn spaargeld op een plek beheren. Boeie dat er een paar banken zijn met actierentes?
...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq