• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:36:
[...]

Ik heb nu een MacBook Air 13" ( M3 / 16GB / 512GB ) maar die kan ik nog kwijt voor €850.

De MacBook Pro lijkt mij o.a een verbetering door ; Actieve koeling, 120Hz scherm, betere speakers, meer poorten, en de 1TB.
Als het verschil voor jou waard is, dan is dat een ander verhaal. Lijkt me niet echt een upgrade als je 599 moet bijleggen voor dezelfde chip. Ik zou nu geen M3 meer kopen voor dat bedrag (1449), tenzij je echt op een budget ligt.

En ja, je krijgt dan wel die 120hz display en de extra poorten en extra 512GB opslag, maar dat is naar mijn mening geen 599 waard.

[ Voor 3% gewijzigd door MysticX op 03-02-2026 17:21 ]

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Gisteren is mijn MBP 14 (2023) kapot gegaan… ik hield met mijn vingers (na handen wassen) de rechterhoek boven vast en toen zat ineens een barst binnen het scherm en viel hij uit. Ik krijg hem wel aan/uit, maar het scherm is blur en niet te lezen.

Gelukkig heb ik Apple Care. Ik lees dat er een eigen risico van €99 is voor het vervangen van het scherm. Wat is jullie ervaring met Apple Care of reken ik mezelf rijk met ‘maar’ een eigen risico van €99?

• Bimbel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-02 16:10
Wispe schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:30:
Gisteren is mijn MBP 14 (2023) kapot gegaan… ik hield met mijn vingers (na handen wassen) de rechterhoek boven vast en toen zat ineens een barst binnen het scherm en viel hij uit. Ik krijg hem wel aan/uit, maar het scherm is blur en niet te lezen.

Gelukkig heb ik Apple Care. Ik lees dat er een eigen risico van €99 is voor het vervangen van het scherm. Wat is jullie ervaring met Apple Care of reken ik mezelf rijk met ‘maar’ een eigen risico van €99?
Je rekent jezelf in ieder geval niet arm met die 99 euro, zonder Apple Care was je 600 euro kwijt geweest. Vaak heel snel gerepareerd. Succes.

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Oefende je ook druk uit op die hoek? Ik lees namelijk met enige regelmaat berichten over katten die in één van de hoeken van het scherm bijten en ongeveer hetzelfde veroorzaken.

• Wispe
  • Niet online
Commendatore schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 23:00:
Oefende je ook druk uit op die hoek? Ik lees namelijk met enige regelmaat berichten over katten die in één van de hoeken van het scherm bijten en ongeveer hetzelfde veroorzaken.
Definieer ‘druk’? Ik weet het niet… ik heb wel katten maar die beten op dat moment niet in mijn scherm. Ze waren ergens anders. Maar ze hebben het wel(eens) eerder gedaan geloof ik.

Maakt dat verder nog iets uit dan?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 33% gewijzigd door Wispe op 19-02-2026 10:00 ]

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Wispe schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:52:
[...]

Definieer ‘druk’? Ik weet het niet… ik heb wel katten maar die beten op dat moment niet in mijn scherm. Ze waren ergens anders. Maar ze hebben het wel(eens) eerder gedaan geloof ik.

Maakt dat verder nog iets uit dan?

***members only***
Volgens mij bedoelde @Commendatore vooral dat het ook wel eens door bijtende katten ontstaat. Niet persé of jouw katten in het scherm hebben gebeten. :9

Het is een gevoelig plekje op het scherm, meestal open ik het scherm via de inkeping aan de voorkant met mijn duim.

Have you tried turning it off and on again?

• Wispe
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:37:
[...]

Volgens mij bedoelde @Commendatore vooral dat het ook wel eens door bijtende katten ontstaat. Niet persé of jouw katten in het scherm hebben gebeten. :9

Het is een gevoelig plekje op het scherm, meestal open ik het scherm via de inkeping aan de voorkant met mijn duim.
Je zegt het zelf al, ‘meestal’. Op dat moment was ik de laptop aan het verhuizen naar een andere ruimte en hield ik het niet zo slim vast. :X

Ik heb morgenochtend een Genius-afspraak bij Apple Amsterdam. Ik hoop dat ik ermee wegkom met maar €99.

• Wispe
  • Niet online
Bimbel schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:13:
[...]

Je rekent jezelf in ieder geval niet arm met die 99 euro, zonder Apple Care was je 600 euro kwijt geweest. Vaak heel snel gerepareerd. Succes.
Intussen €719 voor het scherm. Ben inderdaad ‘maar’ €99 kwijt. Volgende week ophalen. (y)

Dankjullie.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste