[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 253 Laatste
Acties:
  • 1.045.180 views

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-01 13:46

resusaapje

h less

Don Guacamole schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:42:
[...]

Klopt. Hij heeft zich in het verleden ook heel stellig uitgesproken en aangegeven, deze maand deze koers, en de volgende maand koers x. Dat was toen redelijk in lijn.
Z’n huidige voorspelling neem ik zeker met een korrel zout, maar mocht het enigszins in de buurt komen denk ik dat velen hier een reisje zon boeken.
Dat zou leuk zijn, maar na die Lambo vrees ik dat het geld op is. Je hebt een Lambo, maar woont onder een brug :X

Hij geeft iig idd geen datum meer aan. Náááá de halving is ook 2035...

Realistischere voorspelling vertrouw ik dan meer. Liever dat het dan meevalt, dan dat het tegenvalt. 100k eind dit jaar zou al mooi zijn. 240k ergerns volgend jaar is top. Daarna alles weer eruit trekken en in de komende beer weer verzamelen is voor nu mijn plan.

Tussentijds een stukje hypotheek aflossen voor de gemoedsrust, de huidige toettoet vervangen door eigen wheels is leuk en als er nog wat over is het huis nog moderner maken. Maar het zijn allemaal geen musts.

Ik denk trouwens wel de bull volgend op de komende bull de laatste met significante gains zal zijn. Crypto wordt gewoon opgeslokt door normies en hun boomermethodes. Wat denken jullie?

[ Voor 34% gewijzigd door resusaapje op 07-01-2024 17:22 ]

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-01 13:26
resusaapje schreef op zondag 7 januari 2024 @ 17:17:
[...]

Dat zou leuk zijn, maar na die Lambo vrees ik dat het geld op is. Je hebt een Lambo, maar woont onder een brug :X

Hij geeft iig idd geen datum meer aan. Náááá de halving is ook 2035...

Realistischere voorspelling vertrouw ik dan meer. Liever dat het dan meevalt, dan dat het tegenvalt. 100k eind dit jaar zou al mooi zijn. 240k ergerns volgend jaar is top. Daarna alles weer eruit trekken en in de komende beer weer verzamelen is voor nu mijn plan.

Tussentijds een stukje hypotheek aflossen voor de gemoedsrust, de huidige toettoet vervangen door eigen wheels is leuk en als er nog wat over is het huis nog moderner maken. Maar het zijn allemaal geen musts.

Ik denk trouwens wel de bull volgend op de komende bull de laatste met significante gains zal zijn. Crypto wordt gewoon opgeslokt door normies en hun boomermethodes. Wat denken jullie?
Nee hoor, je kan ook in je lambo wonen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mS_TQAEKC6DaUrgFdwj8lBIgs7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GgdCe6XYCQ1iPYxMEoghcrVw.jpg?f=fotoalbum_large

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:59
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/M7wwtz2/IMG-20240107-183712-385.jpg

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• BoulaMouzer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:28

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:46
Krijg op coinstats de ETH koers nog steeds met een Vitalik kerstmuts te zien dus de prijs zal ook nog wat achter lopen denk ik dan maar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPueev34xlw5spErW8Ynv8_tmzI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjRXEaDpM3ILjdtIuPIKhGLs.jpg?f=fotoalbum_large

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:28
De vraag is elke week: doe ik de alts dca vanavond of morgenavond? :7

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 20:17
BoulaMouzer schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:49:
[...]

Hardlopen met PlanP of PlanB... ;)
PlanP loopt iedere dag, PlanB niet denk ik. :9

Zero.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Wiley99 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:41:
De vraag is elke week: doe ik de alts dca vanavond of morgenavond? :7
DCA betekend dat je het op dezelfde frequentie op het zelfde moment doet anders ben je aan het timen op de laagste prijs.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Nopheros schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:57:
[...]

DCA betekend dat je het op dezelfde frequentie op het zelfde moment doet anders ben je aan het timen op de laagste prijs.
In de afkorting zit geen letter die verwijst naar een tijdseenheid of regelmatige/vaste interval, DCA mag en kan op ieder moment. Als ik nu koop, over 10 minuten nogmaals en volgende maand ook een keer, dan heb ik tweemaal de kostprijs gemiddeld = DCA.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-01 21:52
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZmrw10NczLSGlxxfS-nJ7P-biQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/GJ0FVVuHMEaRQXBdNCU7x7tq.gif?f=user_large

nothing stops this train

• Nopheros
  • Nu online
Taro schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:00:
[...]

In de afkorting zit geen letter die verwijst naar een tijdseenheid of regelmatige/vaste interval, DCA mag en kan op ieder moment. Als ik nu koop, over 10 minuten nogmaals en volgende maand ook een keer, dan heb ik tweemaal de kostprijs gemiddeld = DCA.
DCA gaat over "regular intervals" ongeacht de prijs. Willekeurige momenten zijn niet "regular intervals".

Wikipedia: Dollar cost averaging

[ Voor 11% gewijzigd door Nopheros op 07-01-2024 21:05 ]

• Alpina
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xj4u7dLJNFi868GnU6QaFP_eWV8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/muGRvG3wNgIqEo5hCtwVWaFJ.gif?f=user_large

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Nopheros schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:02:
[...]

DCA gaat over "regular intervals". Willekeurige moment zijn niet "regular intervals".
Dat is wat men gewend is en "vindt zoals het hoort", maar het zit niet in de afkorting.

Mag je overigens wel DCA'en met Euro's? Want de D is immers van Dollar en niet van Euro.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Nopheros
  • Nu online
Taro schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:05:
[...]

Dat is wat men gewend is en "vindt zoals het hoort", maar het zit niet in de afkorting.

Mag je overigens wel DCA'en met Euro's? Want de D is immers van Dollar en niet van Euro.
Zo is het beschreven in boek "The Intelligent Investor" uit 1949 door degene die de term bedacht heeft.

• BoulaMouzer
  • Laatst online: 17:28
Nopheros schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:07:
[...]

Zo is het beschreven in boek "The Intelligent Investor" uit 1949 door degene die de term bedacht heeft.
Maybe dat velen al onbewust VA (Value Averaging), uitvoeren... ;)

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Nopheros schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:07:
[...]

Ik zit maar wat te stoken he, ik geloof je direct en dat het daarin zo beschreven staat.

En laat mij raden: Van de D mag wel worden afgeweken door bijv. met Euro's ipv met Dollars een aandeel aan te schaffen en van het regelmatige interval niet?

Als ik DCA gewoon als afkorting zie, dan staat het voor mij voor: Na de initiële aanschaf bijkopen om de gemiddelde aankoopprijs te middelen, dat kan zowel omlaag als omhoog zijn en mag op ieder moment.

Als je verwijst naar DCA als beleggingsstrategie, dan moet je inderdaad de markt niet proberen te timen en dat dus op regelmatige basis doen.

Maar zijn we het er over eens dat als ik nu iets koop, over 5 minuten nogmaals én volgende maand nog een keer, dat ik dan aan de afkorting (dus niet het begrip of de strategie) van Dollar Cost Averaging voldoe?

• Gelukszoekr
@Nopheros held! Zeg het ze! Het eindeloze misbruik van de term DCA :D

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-01 00:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OopFh3o4aLHTc-Fpd2iwjQcxprY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hopOqWX4YDssCFgh7LuNQCF1.jpg?f=user_large

Maktub

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5zGAj2eNBQVaoY8L1NHKGD8EME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Gqu5iKkJE1mDY9oO2zRhauN.jpg?f=fotoalbum_large

:)

Lichtpuntje...

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Oeh, DCA "enables", dus als ik geen DCA toepas kan ik niet op regelmatige basis inleggen? :(

• LuisjeNL
Taro schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:24:
[...]

Oeh, DCA "enables", dus als ik geen DCA toepas kan ik niet op regelmatige basis inleggen? :(
Tijd om af te sluiten en in de hoek te gaan zitten meneer _O-

Lichtpuntje...

• Nopheros
  • Nu online
Taro schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:15:
[...]

Ik zit maar wat te stoken he, ik geloof je direct en dat het daarin zo beschreven staat.

En laat mij raden: Van de D mag wel worden afgeweken door bijv. met Euro's ipv met Dollars een aandeel aan te schaffen en van het regelmatige interval niet?

Als ik DCA gewoon als afkorting zie, dan staat het voor mij voor: Na de initiële aanschaf bijkopen om de gemiddelde aankoopprijs te middelen, dat kan zowel omlaag als omhoog zijn en mag op ieder moment.

Als je verwijst naar DCA als beleggingsstrategie, dan moet je inderdaad de markt niet proberen te timen en dat dus op regelmatige basis doen.

Maar zijn we het er over eens dat als ik nu iets koop, over 5 minuten nogmaals én volgende maand nog een keer, dat ik dan aan de afkorting (dus niet het begrip of de strategie) van Dollar Cost Averaging voldoe?
Taal is natuurlijk iets wat veranderd door de jaren heen, dus als jij de woorden anders opvat dan ga ik niet zeggen dat je verkeerd zit omdat je zelf al aangeeft niet over de beleggingsstrategie te spreken.

Echter verwijst de term DCA voor mij wel naar de beleggingsstrategie, namelijk het niet proberen te timen van de koers maar zoveel mogelijk rendement proberen te behalen door op vaste momenten/periodes bij te kopen met hetzelfde bedrag ongeacht de prijs.

Aangezien we in een soort van beleggingstopic zitten is dat wel enigszins verwarrend.
Taro schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:15:
[...]
Ik ben het met je eens dat je dan voldoet aan de andere uitleg die je hebt toegeschreven aan deze woorden dan wat normaal gangbaar is :P (in ieder geval in mijn omgeving).

• Gelukszoekr
Nopheros schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:27:
[...]
Echter verwijst de term DCA voor mij wel naar de beleggingsstrategie, namelijk het niet proberen te timen van de koers maar zoveel mogelijk rendement proberen te behalen door op vaste momenten/periodes bij te kopen met hetzelfde bedrag ongeacht de prijs.
QFT :9

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-01 22:15
Nu nog aan de IPA's...
Dan maar later deze week stellen voor een BTC-plaatje :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:57
Had gehoopt dat onze vrienden in het "passief-beleggen-met-indexfondsen" topic een uitleg over de term DCA hadden staan om uitsluitsel te bieden, maar hun topic start is vrij sumier dus viel even tegen (krijg ik zometeen weer wat lurkers uit dat topic op mijn dak).

Overigens staat het in onze topic start wel, maar met de onjuiste uitleg :(

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
LuisjeNL schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:25:
[...]

Tijd om af te sluiten en in de hoek te gaan zitten meneer _O-

Waar ik over val is het volgende: Iemand gebruikt 3 bestaande woorden, kort die af en hangt daar een begrip / strategie aan, terwijl die 3 woorden de lading niet volledig dekken en ook niet uniek zijn. En daarna gaan mensen zeggen dat iets niet hoort, omdat iemand het ooit in een boek heeft geschreven. Daar kan ik nog een paar voorbeelden van geven die we allemaal wel kennen, maar dat is hier offtopic.

Noem het dan de "Graham-beleggingsstrategie".

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:02
Afbeeldingslocatie: https://i.makeagif.com/media/1-07-2024/ZMA4Z8.gif

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Nopheros
  • Nu online
Aangezien we toch bezig zijn :P

Long gaan heeft niets met hefboom/leverage trading te maken.

*Nopheros gaat maar weer snel op de bank naast de vrouw zitten*

• LuisjeNL
Taro schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:34:
[...]

Waar ik over val is het volgende: Iemand gebruikt 3 bestaande woorden, kort die af en hangt daar een begrip / strategie aan, terwijl die 3 woorden de lading niet volledig dekken en ook niet uniek zijn. En daarna gaan mensen zeggen dat iets niet hoort, omdat iemand het ooit in een boek heeft geschreven. Daar kan ik nog een paar voorbeelden van geven die we allemaal wel kennen, maar dat is hier offtopic.

Noem het dan de "Graham-beleggingsstrategie".
Ben het overigens met je eens.

Goed het is niet het originele boek maar een herdruk die bijgewerkt is met commentaar, maar ik zie niet staan op exact hetzelfde tijdstip.

Lichtpuntje...

• Gelukszoekr

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-01 19:53
Nopheros schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:02:
[...]

DCA gaat over "regular intervals" ongeacht de prijs. Willekeurige momenten zijn niet "regular intervals".

Wikipedia: Dollar cost averaging
Regular/regelmatig kan ook als ‘bestendig’ of ‘geregeld’ vertaald worden. In dat geval zijn aankopen op willekeurige momenten ook regular, mits ze maar vaak genoeg voorkomen.

• WhySoSerious
  • Laatst online: 14:52

WhySoSerious

Be the change.

Saaie koers. Kan iemand me taggen wanneer er weer iets gebeurt?

• Wiley99
Ermahgerd, wat een ongelooflijke succesvolle triggeractie op zondagavond. Dankjulliewel allemaal voor de echte lolz en tegelijkertijd 'graag gedaan'.

edit: props voor @MrMrq die wist

[ Voor 15% gewijzigd door Wiley99 op 07-01-2024 22:11 ]

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

• resusaapje

resusaapje

h less

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DzUueHofTlwrReRkivgwH3tuZjI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0jB2MToL2vDGfLhShdrdOhNz.png?f=fotoalbum_large

Citaatje van slowchatheld O+

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• resusaapje

resusaapje

h less

Taro schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:05:
[...]

"Democratische Volksrepubliek Korea"

See what I did there?
:+

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2025

Coldcat

HODL

Het kan ook zijn dat er maar 1 ETF goedgekeurd wordt. De rest in maart :+

Volgende week weten we meer

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Gelukszoekr
Coldcat schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:26:
Het kan ook zijn dat er maar 1 ETF goedgekeurd wordt. De rest in maart :+

Volgende week weten we meer
Al zou er maar 1 goedgekeurd worden, dat zou voor de markt geen verschil maken

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:36

knakworst

Get more sats!

Je zou maar Ritestream gekocht hebben 7 dagen geleden. Inmiddels 14x.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

resusaapje schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:21:
[...]

"Democratische Volksrepubliek Korea"

See what I did there?
:+
https://nos.nl/artikel/22...us-om-parlement-te-kiezen

Feest voor de democratie hoor.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:29
Dus @Taro heet eigenlijk Steve Austin?
De ouwe schnabbelaar!

• Alpina
jvel92 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:33:
Had gehoopt dat onze vrienden in het "passief-beleggen-met-indexfondsen" topic een uitleg over de term DCA hadden staan om uitsluitsel te bieden, maar hun topic start is vrij sumier dus viel even tegen (krijg ik zometeen weer wat lurkers uit dat topic op mijn dak).

Overigens staat het in onze topic start wel, maar met de onjuiste uitleg :(

Als je deze daar post zijn de rapen gaar. _O-

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Volgende rode ronde voor de alts...

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Goed voor BTC.D:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqMEOIwY6zNUzJX2rDF1rGUlZvo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HynZtLnBncp8ndgMYvl6qv9q.png?f=fotoalbum_large

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@zwembroek ASTR daalt ook hard, doet wel pijn neem ik aan? :(

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Moet je nu alts "goedkoop" oppakken of staan ze morgenochtend nog een flink stuk lager....

Zojuist de shorts op SOL, INJ en ARB gesloten. Ik wil spot AVAX, ETH en BTC bijkopen (DCA'en durf ik niet te zeggen), maar kijk het nog wel heel even aan ivm de ETF, er zit flink wat spanning in de markt.

3x longs geopend op veel van de alts. Relatief veilig, ik zie het morgenochtend wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 07-01-2024 23:42 ]

• jvel92
Alpina schreef op zondag 7 januari 2024 @ 23:03:
[...]

[Embed]

Als je deze daar post zijn de rapen gaar. _O-
Staan wel wat pareltjes tussen op dat account.

Wel mooi die discussie Lumpsum vs DCA. Zijn ook wel vele studies na gedaan. Men gaat alleen voorbij aan het feit dat lumpsum voor velen geen optie is door gebrek aan kapitaal, dus maandelijks maar DCA doen.

• D_Jeff
Taro schreef op zondag 7 januari 2024 @ 23:35:
Moet je nu alts "goedkoop" oppakken of staan ze morgenochtend nog een flink stuk lager....

Zojuist de shorts op SOL, INJ en ARB gesloten. Ik wil spot AVAX, ETH en BTC bijkopen (DCA'en durf ik niet te zeggen), maar kijk het nog wel heel even aan ivm de ETF, er zit flink wat spanning in de markt.

3x longs geopend op veel van de alts. Relatief veilig, ik zie het morgenochtend wel.
Zoals je wel vaker doet: kopen rond de bounce, verkoop bij een % of 5 a 7 winst (of binnen een dag)

• Kol Nedra

nothing stops this train

• Kol Nedra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDbMqjcw6od8e4RKjY2UNH2-3K4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iWH3TVpPJ1MnneJ0CbrXeUuh.png?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

• zwembroek
Taro schreef op zondag 7 januari 2024 @ 23:33:
@zwembroek ASTR daalt ook hard, doet wel pijn neem ik aan? :(
Eerlijk gezegd doet het mij niet veel. Al gaat het wel om een aanzienlijk bedrag. Ik heb er namelijk alle vertrouwen in dat mijn sell target uiteindelijk gehaald gaat worden. Ik kijk niet naar short term prijs actie. Als ik daar over na ga denken dan kan ik beter stoppen met long term hodlen en gewoon gaan spot traden. Uiteraard was uitstappen op 0,18 een top trade geweest. Maar als die dan door de oude ATH knalde zonder mij dan zou ik daar echt ziek van zijn. Dit soort dalingen horen erbij. Zo is natuur.

• Nopheros
  • Nu online
Er wordt idd flink wat geld uit de alts gehaald, de aankomende pump van Bitcoin moet toch ergens van betaald worden d:)b
LuisjeNL schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:37:
[...]

Ben het overigens met je eens.

Goed het is niet het originele boek maar een herdruk die bijgewerkt is met commentaar, maar ik zie niet staan op exact hetzelfde tijdstip.
Gaat er ook niet perse om dat het op het exact hetzelfde tijdstip gebeurd maar op dezelfde interval. Ik reageerde op een bericht waarin iemand zich afvroeg of hij nu of morgenochtend zou moeten inkopen, dan probeer je dus de markt te timen en daar ging het mij om.

[ Voor 76% gewijzigd door Nopheros op 08-01-2024 01:41 ]

• Urbanus
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-12-2025
Nopheros schreef op maandag 8 januari 2024 @ 01:32:
Er wordt idd flink wat geld uit de alts gehaald, de aankomende pump van Bitcoin moet toch ergens van betaald worden d:)b

[...]

Gaat er ook niet perse om dat het op het exact hetzelfde tijdstip gebeurd maar op dezelfde interval. Ik reageerde op een bericht waarin iemand zich afvroeg of hij nu of morgenochtend zou moeten inkopen, dan probeer je dus de markt te timen en daar ging het mij om.
domme analyse. Want: Het gaat nog harder uit BTC. :o
Ik gok op alts vandaag. Die zullen veel sneller herstellen. En daarna zien we wel weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Urbanus op 08-01-2024 04:41 ]

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
zwembroek schreef op maandag 8 januari 2024 @ 00:53:
[...]

Eerlijk gezegd doet het mij niet veel. Al gaat het wel om een aanzienlijk bedrag. Ik heb er namelijk alle vertrouwen in dat mijn sell target uiteindelijk gehaald gaat worden. Ik kijk niet naar short term prijs actie. Als ik daar over na ga denken dan kan ik beter stoppen met long term hodlen en gewoon gaan spot traden. Uiteraard was uitstappen op 0,18 een top trade geweest. Maar als die dan door de oude ATH knalde zonder mij dan zou ik daar echt ziek van zijn. Dit soort dalingen horen erbij. Zo is natuur.
Zo denk ik er ook over. Maar het wat als ik had verkocht op 18cent en terug koop op 11cent is wel irritant.

• Urbanus
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-12-2025
In deze markt zullen de Alts sneller stijgen (en ook dalen ergens dit jaar) dan Bitcoin. Zodra de ETF afwijzing of goedkeuring erdoor is, ben ik weer weg uit dit stompzinnig gebeuren. >:)

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-01 21:44
Ahaa uitverkoop voor de alts vandaag (y)

ADA dipt ook lekker door, maar volgens mij kunnen we naar lagere regionen.

Gary kom nou maar door met die goedkeuring :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRFnruCt89huxLl377HCKLUN8-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYvY9M30FTv5r0TyrJ7ayYli.jpg?f=fotoalbum_large

YouTube: HISTORIC BITCOIN Move This Week! A PARABOLIC Trigger For CRYPTO!

[ Voor 72% gewijzigd door Pinsa op 08-01-2024 07:02 ]

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:29
Weet iemand wat de kantooruren van de SEC zijn?
Werden de vorige mededelingen steeds om n bepaalde tijd naar buiten gebracht?

Ik lul ook zomaar wat

• MrMrq
Geen idee wat je hiermee bedoelt.

[ Voor 7% gewijzigd door MrMrq op 08-01-2024 07:21 ]

Maktub

• Ray_
  • Laatst online: 23-01 10:36
MrMrq schreef op maandag 8 januari 2024 @ 07:15:
[...]

Je weet toch.

• D_Jeff
Alle Alts: kneiterhard rekt
BTC: gebeurde er iets dan?

• Wiley99
MrMrq schreef op maandag 8 januari 2024 @ 07:15:
[...]
Je gaf een duimpje voor mijn DCA opmerking waar vervolgens een paar mensen weer een rondje op los gingen. Ik dacht dat je daarmee aangaf dat je wist dat die opmerking heel erg SC-gericht was en samen met mij hoopte op één of twee DCA-politiereacties.

(het is trouwens vandaag geworden, dipje gekocht >:) )

• D_Jeff
Ook weer zo'n typische Jaapio tijd: 04.30 voor de bounce

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-01 13:26
$Ator weer op $1…
Soon weer $2! 🔮
Ben benieuwd of deze inderdaad zo’n sterke comeback gaat maken!

• MrMrq
Wiley99 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 07:31:
[...]

Je gaf een duimpje voor mijn DCA opmerking waar vervolgens een paar mensen weer een rondje op los gingen. Ik dacht dat je daarmee aangaf dat je wist dat die opmerking heel erg SC-gericht was en samen met mij hoopte op één of twee DCA-politiereacties.

(het is trouwens vandaag geworden, dipje gekocht >:) )
Oh, ja, dat klopt.
Some people just want to see the world burn.

Maktub

• MrMrq
Wiley99 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 07:31:
[...]

(het is trouwens vandaag geworden, dipje lokale dip gekocht die zometeen een top zal blijken na de moeder van alle rode candles, omdat ik de markt niet kan timen en beter echt kan DCAen >:) )
FTFY

Maktub

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 20:17
Dat was de laatste kans om onder de 44k te kopen. :7

Toch? :X

Zero.

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-01 19:36
Ik heb mij ingenomen om alts pas bij te kopen op het moment dat BTC door het putje gaat. Bitcoin gaat niet door het putje, dus ik wacht het rustig af. Met die flash crash van vorige week ga ik er niet vanuit dat ik bij nieuwsberichten op tijd op de buy of op de sell knop kan drukken. En met die nieuwsberichten weet je eigenlijk niet 100% zeker of het niet weer door een stagiaire of een hacker is geplaatst.

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-01 22:30

PB-powell

Mr. Laziness

shovelhead1340 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 06:18:
Weet iemand wat de kantooruren van de SEC zijn?
Werden de vorige mededelingen steeds om n bepaalde tijd naar buiten gebracht?
Zie hieronder, de deadline is officieel de 10e dus kan ook woensdag pas zijn
BTC100K2021 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:13:
Vorige keren dat de SEC met een beslissing kwam, is het nieuws tussen 20:00 en 22:00 onze tijd naar buiten gekomen.

Dus als er vandaag wat komt, komt het dan.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Wat is een betrouwbare, snelle NL'se website('s) om het nieuws te volgen?

Nu volg ik het nieuws door de nieuwsberichten onderaan de BTC-koers op Bitvavo, maar voel er weinig voor om dat ook in het openbaar open te hebben. :+

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:13
Wispe schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:47:

Nu volg ik het nieuws door de nieuwsberichten onderaan de BTC-koers op Bitvavo, maar voel er weinig voor om dat ook in het openbaar open te hebben. :+
Ik denk dat dit topic (of het nieuws topic) een prima plek is om het in no-time te weten zodra er iets belangrijks naar buiten komt.

• Gelukszoekr

Zelf kijk ik veel liever video content, maar dat is persoonlijk. Anders zou ik sowiezo naar Engelstalige nieuwssites gaan. Ik vind het nieuws op de NL sites over het algemeen zeer matig. Alle "Een bekende analist denkt" mag je op voorhand overslaan. Daarnaast zijn ze vaak traag en gaat het vertalen ook niet altijd even lekker.

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 20:59
Dips are for buying!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:25
Kraken: The exchange is under maintenance. See status.kraken.com for more

:(

• Alpina
DJ-Promo schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:46:
[...]

De kyc melding is nu wel eindelijk weg _O-

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:50

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

DJ-Promo schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:46:
[...]

Nog even wat extra servers uitzetten zodat de wicks rondom de ETF nog verder afwijken van de andere beurzen.

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:24:
[...]

Zelf kijk ik veel liever video content, maar dat is persoonlijk. Anders zou ik sowiezo naar Engelstalige nieuwssites gaan. Ik vind het nieuws op de NL sites over het algemeen zeer matig. Alle "Een bekende analist denkt" mag je op voorhand overslaan. Daarnaast zijn ze vaak traag en gaat het vertalen ook niet altijd even lekker.
Mee eens, kwalitatief niet de beste.

@Wispe, als je toch Nederlands wilt:
https://www.crypto-insiders.nl/
Heeft een heel hoog sensatie niveau, merendeel niet eens openen

https://nieuws.btcdirect.eu/
Deze zijn wat serieuzer

• Kol Nedra
Pelox schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:12:
Dat was de laatste kans om onder de 44k te kopen. :7

Toch? :X
geen idee, ik heb wel alleen gezegd dat ETH onder de $2k niet meer gebeurd ;)

nothing stops this train

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-01 15:34

• Gelukszoekr
Wie zegt dat Satoshi een Amerikaan is? Het zou veel logischer zijn als het een Brit is. Die domme yanks denken dat de aarde ophoud bij de grenzen van de VS

• Domino
Als.... satoshi een US citizen is uiteraard.
En uberhaupt een natuurlijk persoon is (geen collectief) en in bezit van de keys tot die wallet.

• BTC100K2021

BTC100K2021

Als dat je doel is stuur je toch 11K, geen 1.2M.

Dit lijkt mij eerder een actie van een trader die een heel goed jaar heeft gehad en die als ode aan Satoshi een deel van de winst naar de genesis wallet heeft verzonden.

• Egeau
  • Laatst online: 23-01 16:26
Eeh ja dan is $10.001 toch genoeg? Ohw en dan moet je er ook nog eens vanuit gaan dat hij Satoshi een USA staatsburger is...

[ Voor 16% gewijzigd door Egeau op 08-01-2024 10:20 ]

• jvel92

Zoals anderen ook al aangeven zijn de Nederlandse nieuwssites kwalitatief matig en vaak een (slechte) vertaling van een Engelstalige bron.

Breaking news komt sowieso altijd eerst in het Engels naar buiten, daarvoor is Twitter (X) altijd nog het snelst. Account @News_Of_Alpha plaatst altijd crypto gerelateerde headlines. Dit account volg ik met notificaties aan, dus zie meteen als er belangrijk nieuws is. Daarnaast volg ik nog wat accounts met notificaties aan.

• Alpina
Gelukszoekr schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:10:
[...]

Wie zegt dat Satoshi een Amerikaan is? Het zou veel logischer zijn als het een Brit is. Die domme yanks denken dat de aarde ophoud bij de grenzen van de VS
Vroeg me af waarom dan. Vooral vanwege de schrijfwijze in die oude mails toch?

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-01 15:34
Gelukszoekr schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:10:
[...]

Jeremy Hogan ;)

• Gelukszoekr
Alpina schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:23:
[...]

Ja, de schrijfwijze, maar ook de quote die Satoshi gebruikte in het eerste block "Chancellor on Brink of Second Bailout for Banks" wat uit The Times komt, een Britse krant.

• Domino
Alpina schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:23:
[...]

Er zijn verschillende aanwijzingen, waaronder de tijden waarop satoshi reageerde.
Dat duidde op een bepaalde tijdzone, GMT of CET.

• zwembroek
Voor woensdag toch maar een paar scam wick orders zetten voor Ethereum.

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72g5IImYudTvGufYEQdukRmgXx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D90Sqj4qFAeVMJVqOlN17CLH.jpg?f=fotoalbum_large

• knakworst

knakworst

Get more sats!

BTC blijft goed liggen...

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Mooi om te zien dat de btc maxi's nog maar zo'n kleine box is. Nog een hoop te winnen.

• Egeau
Al vanaf 1-8-2022 koop/verkoop ik iedere maandag voor een vast bedrag BTC. Met de huidige koers en mijn target BTC value moet ik nu verkopen.

Met de ETF op de loer merk ik toch dat het nu 'jammer' vind om aan het plan vast te houden. Waarschijnlijk kan ik morgen/overmorgen minder BTC verkopen (prijs is gestegen) of juist meer bijkopen (prijs is gedaald).. nu iets doen voelt gewoon zonde aangezien ik in the long run met beide opties meer denk te winnen.

Lang verhaal kort; ik hou me aan het plan maar met tegenzin

• BTC100K2021

BTC100K2021

Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aKEQMy3_700bwp.webp

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:05
Egeau schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:34:
Al vanaf 1-8-2022 koop/verkoop ik iedere maandag voor een vast bedrag BTC. Met de huidige koers en mijn target BTC value moet ik nu verkopen.

Met de ETF op de loer merk ik toch dat het nu 'jammer' vind om aan het plan vast te houden. Waarschijnlijk kan ik morgen/overmorgen minder BTC verkopen (prijs is gestegen) of juist meer bijkopen (prijs is gedaald).. nu iets doen voelt gewoon zonde aangezien ik in the long run met beide opties meer denk te winnen.

Lang verhaal kort; ik hou me aan het plan maar met tegenzin
snap je plan niet helemaal. Wat is de stap na je sell? Ga je weer terug kopen later?

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-01 13:32
Nog maar 100 dagen mensen!! Gefeliciteerd aan alle HODLers die het hebben volgehouden. We zijn er echt bijna!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Jyy7AWTHE0dPHltLbaeOzgN2Ak=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/V0DevkGA7FEVjBEw1RN9BArj.png?f=user_large

• zwembroek
Kijkend naar de Total 3 chart kan er nog zo'n 12% van de altcoins af. Mits support word behouden. Anders gaan we nog lager. Met een ETF goedkeuring zal total 3 wel een bounce laten zien.

• Egeau
anti elppa schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:38:
[...]

snap je plan niet helemaal. Wat is de stap na je sell? Ga je weer terug kopen later?
Ik snap dat je het niet snapt als ik zo mijn eigen verhaal lees. Strategie is dat ik iedere week voor een vast bedrag koop of verkoop, afhankelijk of ik boven of onder mijn steefbedrag aan BTC zit. Omdat ik dit nog een lange periode wil volhouden verkoop ik liever hoog zodat ik bij een dipje goedkoper kan inkopen of juist andersom.

Wellicht geeft mijn screenshot een beter beeld van mijn strategie. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVeRo0F3DX0drAeXUjSLzfl3J0E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cyaKeoVJmXfsdll9Blzqnopc.png?f=fotoalbum_large

die bruine lijn moet het liefst naar 0 want dan heb ik al mijn inleg er uit terwijl ik nog steeds op target lig voor mijn steefbedrag in BTC

• BTC100K2021

BTC100K2021

zwembroek schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:40:
Kijkend naar de Total 3 chart kan er nog zo'n 12% van de altcoins af. Mits support word behouden. Anders gaan we nog lager. Met een ETF goedkeuring zal total 3 wel een bounce laten zien.
Zou die ETF niet een startschot van een mega rally voor BTC kunnen betekenen?

Traders gaan waar het geld zit, het narratief dat ze na een rally van BTC overstappen naar ETH en co hoeft natuurlijk nu niet meer uit te spelen.

We hebben een alt season gehad de laatste maanden, veel eerder dan voorheen.

Als BTC maar blijft gaan en gaan, wie gaat zijn positie dan inwisselen voor alts. Ook nieuwe aanwas zal dan sneller voor BTC kiezen als hier genoeg "actie" zit.

[ Voor 5% gewijzigd door BTC100K2021 op 08-01-2024 11:50 ]

• D_Jeff

Mijn indicatie is de ppm in dit topic

* posts per minuut

Als je binnen een half uur 3 pagina's verder bent, is BTC hard in beweging

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:05
Egeau schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:42:
[...]

Ik snap dat je het niet snapt als ik zo mijn eigen verhaal lees. Strategie is dat ik iedere week voor een vast bedrag koop of verkoop, afhankelijk of ik boven of onder mijn steefbedrag aan BTC zit. Omdat ik dit nog een lange periode wil volhouden verkoop ik liever hoog zodat ik bij een dipje goedkoper kan inkopen of juist andersom.

Wellicht geeft mijn screenshot een beter beeld van mijn strategie. [Afbeelding]

die bruine lijn moet het liefst naar 0 want dan heb ik al mijn inleg er uit terwijl ik nog steeds op target lig voor mijn steefbedrag in BTC
thanks, en helemaal duidelijk!! best mooi plan en iets wat je niet vaak voorbij ziet komen zo.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• zwembroek
BTC100K2021 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:44:
[...]

Zou die ETF niet een startschot van een mega rally voor BTC kunnen betekenen?

Traders gaan waar het geld zit, het narratief dat ze na een rally van BTC overstappen naar ETH en co hoeft natuurlijk nu niet meer uit te spelen.

We hebben een alt season gehad de laatste maanden, veel eerder dan voorheen.

Als BTC maar blijft gaan en gaan, wie gaat zijn positie dan inwisselen voor alts. Ook nieuwe aanwas zal dan sneller voor BTC kiezen als hier genoeg "actie" zit.
Ik geloof daar zelf niet in. In theorie is die gedachte heel erg logisch. Vooral als je een maxi bent. En ik zou het ook snappen als dat het geval zou zijn. Maar de altcoin markt is te groot en te interessant om niet mee te bewegen. Ik lees en volg zoveel altcoin kanalen en die zijn allemaal alweer bezig met de volgende move. Het is gewoon het narratief van dit deel van de crypto cowboys dat je met altcoins meer geld maakt dan met een 40k Bitcoin. Die denken echt niet in termen als een 3x is genoeg. En de gedachte van een 10x tot 100x is voor nieuwkomers juist zo magisch. Al gaan de meesten allemaal weer rekt.
En wat Ethereum betreft. Geloof jij niet in een nieuwe ETF hype? Ik volg ook een aantal grote vermogende traders die allemaal van plan zijn om hun Bitcoin op een bepaald moment (deels) om te zetten in ETH. Maar dat is nu nog niet het geval. Het geld gaat uiteindelijk roteren.

[ Voor 10% gewijzigd door zwembroek op 08-01-2024 12:24 ]

Pagina: 1 ... 91 ... 253 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!