Jouw interpretatie kan zeker kloppen. Zelf dacht ik vooral aan hoe Noord-Korea crypto steelt en witwast (meer dan $3,5 miljard ondertussen volgens Chainalysis).Glenn Hoddle schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 02:13:
[...]
Nou geloof ik niet dat deze claim echt ergens op gestoeld is, maat stel het is waar, wat zegt ze dan eigenlijk?
Het volgende:
Noord-Korea heeft een kernwapenprogramma en heeft daar blijkbaar buitenlandse spullen voor nodig, en moet daarvoor betalen. Wegens zowel hun eigen houding als die van o.a. de VS hebben ze geen toegang tot het reguliere banksysteem. Voor nucleaire zaken drijven ze waarschijnlijk handel met China en/of Iran, waarbij Iran ook geen toegang heeft tot het internationale bankensysteem. Ze moeten dus een andere manier hebben om betalingen te doe en gebruiken daarvoor Bitcoin, wat zo'n beetje precies is waar Bitcoin voor bedoeld is. Het gaat daarmee precies prima. Warren is alleen maar boos dat de VS niet de baas kan spelen. Lekker jankennnnn.
Wat Warren haar punt precies was kunnen we niet gewoon achterhalen op basis van dat ene geposte plaatje met een gekleurde - en mogelijks incorrecte - mening van een tweaker erbij. Dat wou ik even aankaarten.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/IXuGFxN2MnElsKAP9FtE2clJ.gif?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/OaMlBDfP2pKQVlfudModgHnv.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OJh0IU11DDdkq2NgALPlo2GW.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/h4sdfJArlYDHyWlIz1jnCMJM.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/4npeYWbQxPo4vOpkwYIvAQsf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/XgSfoNzeVH5oKYH3u8Q2Rdf3.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/w5bbYXTWRBoNazsvRghgvI2s.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eJsLM19d8qMBx6B41pILmYw4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jlDBXlRopePsFkWsRIedAvQq.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Yj5YCGmmsaZZkyVpX8c2EyDm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8Tnf5P9lSkx6HI4MtFSBvuBU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EdIyZmiOVoeblIvjyukcBPEB.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WoNegOP26vZ5JpYSWaUIigY3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RmgaOHOxSOwZw4kPEVktYiWB.jpg?f=fotoalbum_large)