Nopheros schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:52:
[...]
Denk je dat die cycle nog lang zal voortbestaan? Als er een ETF komt en we stijgen uiteindelijk boven de 100k (willekeurig bedrag) dan lijkt het me dat er voor het eerst meer geld van bedrijven in Bitcoin zit dan geld wat door de consumenten is ingebracht.
Kan me zo voorstellen dat de extreme verschillen tussen high en low dan wel een heel stuk minder worden helaas.
Goed punt wel. En lastig in te schatten. Ik denk ook dat de ETF wel echt wat kan veranderen. De technische impact van de halving wordt ook steeds minder, maar alsnog wel een serieuze aanpassing die elke 4 jaar plaatsvind. Voor de beeldvorming, er is momenteel een verkoopdruk vanuit de miners van ongeveer 1 miljard USD per maand. Dat gaat gehalveerd worden straks. Daarnaast zijn er natuurlijk ook steeds meer mensen die er op handelen, zo is het ook steeds meer een selffulfilling prophecy aan het worden.
Het is tot nu toe wel bijzonder. Je kon er de klok op geleid zetten rond welke periode de low en high plaatsvond over de afgelopen jaren. Met een EFT en zwakkere halving krijg je in theorie minder prijsschommelingen. Dat zou betekenen dat de bear minder heftig zal zijn. Voorlopig was de low van deze cycle was ook weer spot-on. Wat mij betreft gaan we gewoon een prachtige anderhalf jaar tegemoet.
Bovenstaand lulverhaal is waarschijnlijk net zo interessant voor de meeste als een verhaal over technische analyse. Sorry dan maar
[
Voor 4% gewijzigd door
Gelukszoekr op 29-11-2023 17:04
]