Bitcoin - A weapon of mass disruption
Er is meer dan alleen MC natuurlijk, maar zoals eerder gezegd idd meer groeipotentie; simpelweg makkelijker in beweging te krijgen. Dat was denk ik mijn punt (en @zwembroek )Jasper89 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:35:
[...]
Dan kom ik weer bij mijn originele punt;
Coin A met prijs 1 dollar en supply van 1 miljoen.
Coin B met prijs 1 dollar en supply van 1 miljard.
Dus bij lancering heeft coin A meer potentie in jouw ogen?
Er is zeker bij die lage caps vooral veel geluk, en hype nodig
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
@Jasper89 Prima dat jij een andere mening hebt, maar mag @zwembroek ook een andere mening hebben zonder dat jij hem A er in hakt:
en B nog een schop na geeft:
Jasper89 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:09:
[...]
Nah, was even bezig de MC van btc een miljard omhoog te duwen met mijn 10euro aankoop.
Nee, maar als je tegen een van de best geïnformeerde mensen hier begint met 'Ik heb nog nooit zo'n onzin gelezen' ipv een normaal gesprek aan te gaan dan ben je minstens onbeschoft en, als niet aan het zieken dan toch wel de sfeer aan het verzieken.Jasper89 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:31:
[...]
Dus iemand met een andere mening is aan het zieken?
Ik heb namelijk nog niemand gehoord die mij wel het nut (en echte waarde) van een MC kan vertellen.
Maar goed, basislesje market cap dan:
Market cap is om meerdere reden een relevante indicator. In het geval van cryptocurrencies wordt de marktkapitalisatie berekend door de prijs van een enkele munt of token te vermenigvuldigen met het totale aantal munten of tokens dat in omloop is. Dit biedt een indicatie van de totale marktwaarde van een cryptocurrency.
De market cap in de cryptowereld heeft diverse functies en waarde:
1: Grootte en Belang: Het geeft een indicatie van de relatieve grootte en het belang van een cryptocurrency in de markt. Grotere marktkapitalisaties duiden meestal op meer stabiliteit en acceptatie in de markt.
2: Investeerdersinzicht: Net als bij aandelen, gebruiken investeerders en analisten de marktkapitalisatie om te bepalen hoe een bepaalde cryptocurrency zich verhoudt tot andere activa in de markt.
3: Risico-inschatting: Over het algemeen worden cryptocurrencies met een hogere market cap gezien als minder risicovol dan die met een lagere market cap, omdat ze vaak meer gevestigd en breder geaccepteerd zijn.
4: Marktdynamiek: Een stijgende marktkapitalisatie kan wijzen op groeiende belangstelling en investering in een bepaalde munt, terwijl een dalende market cap kan duiden op afnemende interesse.
5: Invloed op Indexen: In de crypto-industrie worden marktindexen ook vaak gewogen op basis van de market cap, waardoor munten met een hogere market cap een grotere invloed hebben op de indexbewegingen.
6: Vergelijkingen en Diversificatie: Het stelt beleggers in staat om cryptocurrencies met elkaar te vergelijken en hun beleggingsportefeuilles te diversifiëren op basis van verschillende risiconiveaus en marktkapitalisaties
En tuurlijk is market cap niet de end all van alles wat je kunt zeggen over een project.
Net als bij aandelen is de marktkapitalisatie van een cryptocurrency niet altijd een betrouwbare indicator van de intrinsieke of fundamentele waarde van een project.
Factoren zoals marktspeculatie, mediahype, en marktmanipulatie kunnen de prijs van een cryptocurrency beïnvloeden, en daarmee de marktkapitalisatie, zonder dat dit noodzakelijkerwijs een reflectie is van de daadwerkelijke waarde of het potentieel van de munt.
En meer nog dan bij aandelen etc kan de marktkapitalisatie van sommige cryptocurrencies misleidend zijn door praktijken zoals 'pre-mining' of het vasthouden van een groot deel van de munten door de ontwikkelaars of vroege investeerders.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/EOm3TNhyaIzJCPf5AiXl5ERE.gif?f=user_large)
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Nee, jij trekt het in het absolute. Mensen met afwijkende meningen zijn niet per definitie aan het zieken. Jij daarentegen zit er zo absoluut in met je MC en komt met "zelden zo'n onzin gelezen", dat ik het wel onder die noemer wil schuiven ja.Jasper89 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:31:
[...]
Ik heb namelijk nog niemand gehoord die mij wel het nut (en echte waarde) van een MC kan vertellen.
Nee, we zijn hier wel voor constructieve discussies. Een mening onderuit halen zonder enige onderbouwing daarentegen wordt wat minder geäpprecieerd. De manier waarop was ook gewoon bot en kinderachtig.Jasper89 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:31:
[...]
Wel even ChatGPT als bronvermelding erbij he
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Heel erg jammer, maar ontzettend begrijpelijk, ik had gisteren een heel relaas klaar staan, omdat een compleet ( prachtig ) forum, 'opgerold' wordt door 1 ( of een klein groepje mensen ). Beetje hetzelfde als al die kotsmisselijk makende discussies ( zwarte piet, gender neutraal, ik ben geen jij maar ons en bla bla )zwembroek schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:13:
Ik ben er nu ook wel even klaar mee met posten. Ik merk dat ik me ga irriteren. Bansheeboys, Jaspers, mensen die vragen waar ze 10k in moeten flikkeren, teleurgestelde Astar hodlers, een dooie kat van Vitalik. Ik deel niets meer.Lekker zelf dingen uitzoeken zoals het hoort. Ik red me wel.
Iedereen heeft het recht zijn mening te geven en wanneer we mensen 'raken' dan moeten we ook terug gevloten worden, echter is het gewoon erg jammer om te zien, dat het groepje mensen die elkaar gesteund heeft in de bear nu 'uit elkaar' zouden vallen, omdat er een paar hapsnurkers ook eens langs komen leuren.
Nogmaals @zwembroek erg jammer, maar snap je wel.
Ik wil je toch een compliment mee geven, persoonlijk vind ik dat jij je ontpopt hebt tot een persoon waar ik grandioos veel respect voor heb, je hebt erg veel goeie calls gehad, ook in de bear.
De mensen die er toen ook waren, delen gegarandeerd mijn mening.
Blijf gewoon lekker en hou de parels wat voor jezelf, iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen shit en men moet zelf weten waar ze 10k indrukken.
Nieuwe aanwas zal wel wat vervagen maar wij blijven er voor je kameraad

UberLurker Departement #GG.
@zwembroek kom terug, we willen dit niet zonder jou doen.
Beetje van chatgpt beetje van mezelf, ik zit ietwat gefrustreerd mee te lezen maar heb alleen m'n telefoon bij de hand, dan ga ik die hele lap niet zelf tikken.Stokstaart schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:48:
[...]
Wel even ChatGPT als bronvermelding erbij he
Tis ook om te laten zien dat iemand dat zelf op had kunnen zoeken trouwens. Even Google of chatgpt gebruiken en je hoeft die hele discussie hier niet aan te zwengelen op zo'n basaal niveau.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
[ Voor 61% gewijzigd door BeyondThunder op 05-03-2024 15:53 ]
Vaak zijn er een aantal stamgasten die de sfeer op een positieve manier beïnvloeden. Zij komen er al jaren en hebben bepaalde normen en waarden. Vaak ook een eigen taaltje met woorden die nergens anders gebruikt worden. Waarschijnlijk zien die stamgasten de reden dat het een leuke plek is om te komen. Zij bouwen de plek waar anderen ook genieten van die gezelligheid.
Kom je als buitenstaander zo'n cafe binnen dan kun je twee dingen doen. Met een grote mond gaan schreeuwen en zeggen dat het niet is zoals thuis. Of je gaat rustig zitten en neemt je plek. Bij die eerste insteek wordt je weggekeken. Grote kans dat je bij de tweede aanpak meer respect ontvangt en langzaam deel mag nemen aan het gesprek. Na 3 bier ben je onderdeel van de groep en kunnen verhitte discussies plaatsvinden, omdat er respect tussen een ieder gecreëerd is.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Precies dit!Skrunsies schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:49:
[...]
Heel erg jammer, maar ontzettend begrijpelijk, ik had gisteren een heel relaas klaar staan, omdat een compleet ( prachtig ) forum, 'opgerold' wordt door 1 ( of een klein groepje mensen ). Beetje hetzelfde als al die kotsmisselijk makende discussies ( zwarte piet, gender neutraal, ik ben geen jij maar ons en bla bla )
Iedereen heeft het recht zijn mening te geven en wanneer we mensen 'raken' dan moeten we ook terug gevloten worden, echter is het gewoon erg jammer om te zien, dat het groepje mensen die elkaar gesteund heeft in de bear nu 'uit elkaar' zouden vallen, omdat er een paar hapsnurkers ook eens langs komen leuren.
Nogmaals @zwembroek erg jammer, maar snap je wel.
Ik wil je toch een compliment mee geven, persoonlijk vind ik dat jij je ontpopt hebt tot een persoon waar ik grandioos veel respect voor heb, je hebt erg veel goeie calls gehad, ook in de bear.
De mensen die er toen ook waren, delen gegarandeerd mijn mening.
Blijf gewoon lekker en hou de parels wat voor jezelf, iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen shit en men moet zelf weten waar ze 10k indrukken.
Nieuwe aanwas zal wel wat vervagen maar wij blijven er voor je kameraad
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Mooie analogie!Coldcat schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:52:
Laten we respect hebben voor elkaar. Dit is een digitaal forum waar enkel woorden geschreven en gelezen worden. In de echte wereld heb je kroegen en cafes waar men elkaar tegenkomt en spreekt.
Vaak zijn er een aantal stamgasten die de sfeer op een positieve manier beïnvloeden. Zij komen er al jaren en hebben bepaalde normen en waarden. Vaak ook een eigen taaltje met woorden die nergens anders gebruikt worden. Waarschijnlijk zien die stamgasten de reden dat het een leuke plek is om te komen. Zij bouwen de plek waar anderen ook genieten van die gezelligheid.
Kom je als buitenstaander zo'n cafe binnen dan kun je twee dingen doen. Met een grote mond gaan schreeuwen en zeggen dat het niet is zoals thuis. Of je gaat rustig zitten en neemt je plek. Bij die eerste insteek wordt je weggekeken. Grote kans dat je bij de tweede aanpak meer respect ontvangt en langzaam deel mag nemen aan het gesprek. Na 3 bier ben je onderdeel van de groep en kunnen verhitte discussies plaatsvinden, omdat er respect tussen een ieder gecreëerd is.
Precies. Dan kun je elkaar tenminste nog op de bek slaan indien nodig. Via een forum is dat allemaal wat minder interessant.Coldcat schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:52:
Laten we respect hebben voor elkaar. Dit is een digitaal forum waar enkel woorden geschreven en gelezen worden. In de echte wereld heb je kroegen en cafes waar men elkaar tegenkomt en spreekt.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Hoi Kroeg! Ik ga even rustig zitten.Coldcat schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:52:
Letten jullie nou maar even op de aankomende ATH
Cheers vrienden
UberLurker Departement #GG.
Mooi moment om aan te schuiven zou ik zeggen!
Kerel krijgt me ook een zooi notificaties nuSkrunsies schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:57:
Mensjes komt wel goed, laat @zwembroek maar even, hij weet wel dat hij zijn credits verdient heeft, ik heb daarnet al contact met hem gehad, hij komt wel weer..
Letten jullie nou maar even op de aankomende ATH
Cheers vrienden
Zeg dat wel ja. Wat was de exacte ATH? Dan weet ik wanneer ik moet jui(n)chen.NeoflexNL schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:57:
[...]
Mooi moment om aan te schuiven zou ik zeggen!
69.000LegeBoekenkast schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:58:
[...]
Zeg dat wel ja. Wat was de exacte ATH? Dan weet ik wanneer ik moet jui(n)chen.
Die ligt bij elke exchange anders..LegeBoekenkast schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:58:
[...]
Zeg dat wel ja. Wat was de exacte ATH? Dan weet ik wanneer ik moet jui(n)chen.
Ik wil de sfeer niet drukken, maar ik vind eigenlijk 70k pas een ATH
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Nu meeting vrij, dus hup BTC doe je ding

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Thanks, 69K wist ik. Maar op basis van de andere reacties kunnen we dus eigenlijk pas bij 70K juichen.
Coldcat schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:52:
:strip_exif()/f/image/26I2mZQdh2DzLdlaVlbUhknM.png?f=user_large)
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Moet maar ff kijken hoe dat x10 margin traden gaat of snel overstappen op kucoin!
Meer potentie om te groeien ja. Is het een garantie dat coin A ooit de marketcap van coin B haalt? Absoluut niet. Ik vind het wel een goede waardemeter om te zien of een token underpriced of overpriced is.Jasper89 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:35:
[...]
Dan kom ik weer bij mijn originele punt;
Coin A met prijs 1 dollar en supply van 1 miljoen.
Coin B met prijs 1 dollar en supply van 1 miljard.
Dus bij lancering heeft coin A meer potentie in jouw ogen?
Zoals ICP de vorige bull, iedereen en z'n moeder wou in het project stappen met een marketcap van 15 +miljard and rekteroni was served.
/f/image/xgMEIIja05PFVytC6BWTReqg.png?f=fotoalbum_large)
Dikke rode candle en vervolgens kunnen we weer opnieuw beginnenYES schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:02:
Gvd prachtig hoe we er langzaam heen kruipen. Heel erg benieuwd of het hem wordt en zo ja wat er dan volgt

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ik kan natuurlijk beter effe stil zijn, maar dit is een te mooi moment:zwembroek schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:13:
Ik ben er nu ook wel even klaar mee met posten. Ik merk dat ik me ga irriteren. Bansheeboys, Jaspers, mensen die vragen waar ze 10k in moeten flikkeren, teleurgestelde Astar hodlers, een dooie kat van Vitalik. Ik deel niets meer.Lekker zelf dingen uitzoeken zoals het hoort. Ik red me wel.
:strip_exif()/f/image/4xzrUf6Qur1qodHoefz3g7rN.png?f=user_large)
Luv you, dikke idioot!

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
:fill(white):strip_exif()/f/image/eYPPVJPsHd8yjX9nq2qXqsqa.png?f=user_large)
ATH al een tijdje bereikt toch? Of leven jullie in een andere tijdzone ofzo?
Professioneel Heftruck Syndroom
Ik zag 'm!!
58kYES schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:02:
Gvd prachtig hoe we er langzaam heen kruipen. Heel erg benieuwd of het hem wordt en zo ja wat er dan volgt
En nu op naar ongekende hoogtes!!
Gespreektresusaapje schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:03:
[...]
Ik kan natuurlijk beter effe stil zijn, maar dit is een te mooi moment:
[Afbeelding]
Luv you, dikke idioot!
[ Voor 25% gewijzigd door Ray_ op 05-03-2024 16:05 ]
En mijn god wat een volume zeg, niet te doen

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Professioneel Heftruck Syndroom
Dit topic is gesloten.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
- Blijf on-topic.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!