YES schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:58:
[...]
Hier ben ik het dus niet mee eens. Alts kan je prima misbruiken om jezelf ermee te verrijken, in sats of fiat. Moet je wel het principiële idee van Bitcoin als alternatief op fiat geld laten varen want als je dat aan hangt zou je ver weg moeten blijven van alle centrale exchanges die het huidige systeem juist faciliteren en waarbij de shitcoins als gateway dienen voor de 'greater fools'.
Overigens snap ik denk ik je idee achter het roepen waarom je van shitcoins af moet blijven wel. Je gaat geheid een keer op je plaat als je niet voorzichtig bent en er zijn gevallen genoeg van mensen die veel teveel risico nemen en het allemaal kwijt raken. Maar dat is je eigen stupiditeit denk ik dan, net als van die idioten die vlak voor ze gaan slapen het leverage niveau op hun BTC long nog zo opschroeven dat het totaal onhoudbaar wordt en geen SL oid instellen
Ik ben inmiddels, mede door de ETFs, wel van het idee van BTC/crypto als alternatief monetair systeem. Het idee was mooi en leuk, maar het is al lang gekaapt door het bestaande systeem en wordt nu actief aangeboden/gebruikt als manier er fiat geld mee te verdienen. Dus gewoon lekker alts gebruiken om meer sats te verzamelen en als BTC dan skyrocket naar hondermiljoenmiljard je huis ermee afbetalen en hopen dat de bank je random reader niet komt afpakken

nou wat ik vooral bedoel is dat, en dat meen ik echt, 99% rekt gaat met shitcoins. Waarom?
1 het zijn shitcoins, dus ongekend volatiel en risico op rugpulls
2 mensen kopen er 30 (dat zie je hier dus ook), niemand, maar dan ook niemand kan alle ins en outs kennen van al die coins.
3 extra op punt 2, de meeste mensen die 30 shitcoins kopen, kunnen/ kennen niets van TA. Doen maar wat
4 emoties, groene candles chasen, this time its different, bagholderrrrrr, joetoep kanalen die fomo aanjagen etc etc etc
5 tijd die je er in moet stoppen voor 30 shitcoins is gewoon idioot
Tuurlijk zijn er uitzonderlingen. Jij doet het goed, Taro kan het goed en nog een paar. Waarschijnlijk als ik nu na al die ervaring de tijd erin steek kom ik ook wel in het groen uit. Maar waarom? Kan beter die paar uur per dag in andere zaken steken en een dikke leverage trade pakken op BTC. Haal ik veel hogere rendamenten mee, dan dat ik een treetje schultebrau in 1 of ander bagger project steek.