Sunrise schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:28:
[...]
Ik ken de geschiedenis van verge wel qua pump en dump, daar speelde ik op in, snel even wat pakken en dan wegwezen, ik praat wel over een klapper maar ik doelde op 10%. Ik had geen plan om die munt te behouden.
Ergens vrij dom dat ik dan met een lomp bedrag instap, had heel naar af kunnen lopen. Voor de duidelijkheid, maar 170 dollar verloren, dag ervoor gewonnen maar in het algemeen verlies ik er mee. Het beste wat ik had kunnen doen is btc kopen en niet spelen met alts. Dan stond ik er nu florisant voor ipv zwaar in de min.
Ik weet het wel, maar ja.....
Ja ik kan wel twitter gaan volgen en documentatie lezen maar daar wordt alles ook veel mooier voorgesteld dan dat het is, of misschien is het wel mooi maar wordt het niet opgepakt of is een rivaal de big winner.
Bestaan er ook objectieve nieuwsbronnen die projecten volgen en samenvatten of is het allemaal van hetzelfde pak en laken?
Traden met crypto doe ik echt alleen op basis van technische analyse. Dat is het verhaal van lijntjes trekken voor weerstand en support, patroontjes proberen te herkennen enzovoort. Dan is het de bedoeling dat je vooraf een gedegen plan maakt voor je instapmoment, wanneer je weer uitstapt als je trade in het rood staat en ook wanneer je winst pakt. Sinds een tijdje houd ik me daar heel strak aan, voorheen niet zo en dat heeft me een paar mooie winsten gekost.
Op deze manier traden gaat je niet de x10 van een altcoin die explodeert opleveren maar het is wel betrouwbaarder en ik kan nu al zo makkelijk een coin uit mijn watchlist op trading view verwijderen nadat ik een trade gesloten heb, dat het me ook echt niet meer bezig houdt wat deze munt daarna nog doet. Hoogstens als ik denk dat meerdere trades op één coin mogelijk zijn (omdat ie aan het
rangen is bijvoorbeeld) dan hou ik een coin langer in de gaten.
Sowieso heb ik me lange tijd alleen maar op BTC gericht, en minder op ETH of alts. Op ETH was ik voorzichtiger maar daar heb ik uiteindelijk meer winst gemaakt, juist doordat ik er aan beter risk management deed.
Als je de dikke klapper met alts wilt maken omdat die in een bullrun echt gigantisch hard kunnen gaan, dan zou ik gewoon 2-3 projecten max. uitzoeken die een leuk verhaal, betere marketing en nog beter narrative, buzzwords en hype onderwerp (AI) hebben en daar wat van inslaan. En er dan gewoon een hele tijd niet naar kijken, desnoods wel wat alerts instellen voor als de prijs een voor jou onweerstaanbaar niveau bereikt of zo, maar zo min mogelijk meer mee bezig zijn eigenlijk. En dus ook incalculeren dat je alles kan verliezen.
En wat hier al meermaals genoemd is, er worden veel meer succesverhalen gedeeld dan dat er negatieve verhalen verteld worden, de meesten die echt risico nemen met crypto gaan op hun plaat.