Eerste de beste uptickje van bitcoin en de drek stroomt weer door het topic

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Is ook een beetje verslavend gezien de giga gains in een bullmarkt.Darrell schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:11:
De noodzakelijke drek om uiteindelijk meer BTC te kunnen vergarenDarrell schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:11:
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Is natuurlijk onzin. Ligt er precies aan waar we ons bevinden in de cycle.
[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 20-02-2024 21:33 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Waarbij ook vaak het einde van de BTC bullrun al in zicht is. Dus hopelijk is het nog niet zo ver.Mooody schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:21:
[...]
In de bear wil je 100% BTC of liever een balans tussen stable coin en BTC.
In de (naderende) bull zoek je je posities op waarvan jij denkt dat die gaan inlopen op het BTC pair.
ETH is meestal voorloper, als die eenmaal goed gaat, gaan de echte shitcoin er meestal wel achteraan. In die overgang zitten we nu een beetje, dus place your bets
De markt gaat pas weer in de deprimodus als BTC een flinke scheet omlaag laat. Ik geloof daar persoonlijk niet zo in ivm nieuwe inflows via de ETFs en de naderende halving. Mooie tijden dit
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Niet te serieus nemen, dit was meer een reactie op het eindeloze shitcoin geshill dat hier de laatste dagen heeft plaatsgevonden.Mooody schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:21:
[...]
In de bear wil je 100% BTC of liever een balans tussen stable coin en BTC.
In de (naderende) bull zoek je je posities op waarvan jij denkt dat die gaan inlopen op het BTC pair.
ETH is meestal voorloper, als die eenmaal goed gaat, gaan de echte shitcoin er meestal wel achteraan. In die overgang zitten we nu een beetje, dus place your bets
De markt gaat pas weer in de deprimodus als BTC een flinke scheet omlaag laat. Ik geloof daar persoonlijk niet zo in ivm nieuwe inflows via de ETFs en de naderende halving. Mooie tijden dit
Het 1 hoeft het ander niet uit te sluiten. Btc dominance zal denk ik niet snel gaan dalen, maar ik verwacht dat een heel aantal microcaps die op de hypes meeliften (AI) behoorlijk hard kunnen gaan.Taro schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:23:
[...]
Waarbij ook vaak het einde van de BTC bullrun al in zicht is. Dus hopelijk is het nog niet zo ver.
Nieuwe BTC ATH is meestal pas maanden na de halving.Taro schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:23:
[...]
Waarbij ook vaak het einde van de BTC bullrun al in zicht is. Dus hopelijk is het nog niet zo ver.
Goed uitgangspunt en verstandige strategie imoSpollie schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:33:
[...]
Niet te serieus nemen, dit was meer een reactie op het eindeloze shitcoin geshill dat hier de laatste dagen heeft plaatsgevonden.
Dat gezegd hebbende, ik heb een jaar geleden voor het laatst crypto gekocht en ben tevreden met mijn portfolio. Ik ga niet proberen de markt te timen door BTC te swappen voor ETH of USDT en andersom, dat eindigt bij mij toch alleen maar in verlies. Eerste sell target voor BTC is 200k, voor ETH 10k. Mochten we dat niet halen, jammer dan. Ik zal er geen boterham minder om eten.
[ Voor 15% gewijzigd door Mooody op 20-02-2024 21:42 ]
Halving is in april, maar doorgaans piekt ETH pas als BTC een groot deel van de run achter de rug heeft. Als die run pas echt start na de halving, dan is ETH nu nog niet aan de beurt.Mooody schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:37:
[...]
Nieuwe BTC ATH is meestal pas maanden na de halving.
In de vorige cycle was de halving op 11 mei 2020. De top van 65k was in april 2021.
Halving zal nu ook in mei zijn, dus nieuwe ATH zal nog even op zich laten wachten (2025?). Tot die tijd veel speculaties en volabiliteit, precies wat je wil
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Dat scenario lijkt zich nu toch iets versneld af te spelen...Mooody schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:37:
[...]
Nieuwe BTC ATH is meestal pas maanden na de halving.
In de vorige cycle was de halving op 11 mei 2020. De top van 65k was in april 2021.
Halving zal nu ook in mei zijn, dus nieuwe ATH zal nog even op zich laten wachten (2025?). Tot die tijd veel speculaties en volabiliteit, precies wat je wil
Bitcoin - A weapon of mass disruption
nothing stops this train
Dat is netjes ja, de afgelopen weken regelmatig 40-50 USD geweest.Kol Nedra schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:44:
ik zit een beetje te kijken met die gas fees he op ETH netwerk, als ik nu iets verzend kost het ~€6.61
voor ETH is dit de oke prijs?
[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 20-02-2024 21:45 ]
Is ook logisch. Als de jaren verstrijken is er steeds meer data voorhanden waarmee traders en speculanten kunnen werken.Gelukszoekr schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:41:
[...]
Dat scenario lijkt zich nu toch iets versneld af te spelen...
Ja mid april 2024 inderdaad. Bedankt voor de correctieTaro schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:41:
[...]
Halving is in april, maar doorgaans piekt ETH pas als BTC een groot deel van de run achter de rug heeft. Als die run pas echt start na de halving, dan is ETH nu nog niet aan de beurt.
~17 AprilMooody schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:51:
[...]
Ja mid april 2024 inderdaad. Bedankt voor de correctie
nothing stops this train
Ja nouja, ik zie de fees in mijn account en die zijn met de huidige waarde van mijn token ~$1700. Geen grap.knakworst schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:45:
[...]
De laagste van:
The final withdrawal fees for abnormal assets will be determined based on the lower of these two calculations. Please refer to here for the abnormal asset withdrawal fee of different coins and networks.
10 × abnormal asset withdrawal fee + on-chain management fee (if any)
3% × abnormal asset deposit amount + abnormal asset withdrawal fee + on-chain management fee (if any)
Als je omgerekend 56.000 euro overmaakt gok ik dat de 10x abnormal asset fees lager is.
Hier een vergelijkbaar PF met ETH/Matic/Nexo en intussen 0 BTC. Alles geladderd omgezet naar ETH vanaf 0,055 (ETH/BTC) naar beneden. Verder ook nog wat spot aankopen en het gros van de trade winsten in ETH gekieperd. Ik zie ETH over een jaar wel meer sats waard zijn dan nu.Mooody schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:01:
Heb de PF weer een beetje geshuffeld.
60% ETH
15% MATIC
15% IMX
10% NEXO
Een paar dagen geleden afscheid genomen van SOL. Bedankt en vaarwel voor nu
ETH gaat zoals het er nu uitziet inlopen op het BTC pair en MATIC/POL gaat daar ongetwijfeld van profiteren. Daarbij binnenkort de lancering van Polygon 2.0. Even flink door die $1 knallen, dat is belangrijk omdat er veel weerstand zit rond dat level.
Tokenomic van Polygon zijn ook goed. Vrijwel alle (!) tokens zijn op de markt met effectieve inflatie van slechts 1% (!) Niet te vergelijken met o.a. Solana natuurlijk. De basis is goed, nu hopen dat er flink wat tractie blijft komen op het netwerk.
[ Voor 38% gewijzigd door St@m op 20-02-2024 22:08 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Waar wil je Odol in staken?iceblack24 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:54:
Zijn er hier mensen die hun Ondo staken? Ik ben daarin echt een leek. Hoe en waar? Loont dat een beetje?
De combo POL-IMX zie ik wel mooie dingen doen de komende maanden. Ze hebben de krachten gebundeld om de zkEVM een succes te laten worden. Veel games in de wachtrij om gelanceerd te worden, dus ik pak de popcorn sixpack erbijAntifon schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:02:
[...]
Hier een vergelijkbaar PF met ETH/Matic/Nexo en intussen 0 BTC. Alles geladderd omgezet naar ETH vanaf 0,055 (ETH/BTC) naar beneden. Verder ook nog wat spot aankopen en het gros van de trade winsten in ETH gekieperd. Ik zie ETH over een jaar wel meer sats waard zijn dan nu.
En met Matic een goede entry te pakken en de stack flink vergroot met een aantal trades. Fijne large cap alt die niet te risicovol is en met de komende bull door de tokenomics en rebranding best een aardig aantal keren over de kop kan gaan.
Verder een stackje JUP, PYTH en ASTR voor wanneer drekseizoen echt losbarst.
Sei en Sui zijn de new kids in townMooody schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:00:
Wie had 2 jaar geleden gedacht dat projecten als Cardano en Polkadot eigenlijk niets meer zouden voorstellen.
In het geval van Cardano was dat toen al wel duidelijk, maar Polkadot was toch veelbelovend. Heeft totaal geen tractie meer en gaat het gewoon afleggen tegenover L2 projecten als Arbitrum, Polygon, Optimism e.d.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Jup en ik geef daar geen cent voor. Laat ze het maar eerst uitvechten met de rest.
Ja geen idee 😅
Ik heb soms Odol en ik stake het dan in een veilige wallet.iceblack24 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:12:
[...]
Ja geen idee 😅
Ik ben tot voor Ondo altijd ver weg van alts en alles wat daarbij komt kijken gebleven.
Vroeg mij af of dat hierbij toepasselijk was. Kon er niet echt iets van vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 20-02-2024 22:17 ]
Ik hield daar ook sterk rekening mee, maar op basis van de influx aan ETFs en de gretigheid waarmee dips worden opgekocht… Ben ik positiever over het voorland.Mooody schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:48:
[...]
Ik zou er niet eens van opkijken wanneer een eventuele nieuwe ATH niet veel hoger dan de oude zal zijn.
Maktub
Volgens mij moet dat heel simpel kunnen op Bybiticeblack24 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:12:
[...]
Ja geen idee 😅
Ik ben tot voor Ondo altijd ver weg van alts en alles wat daarbij komt kijken gebleven.
Vroeg mij af of dat hierbij toepasselijk was. Kon er niet echt iets van vinden.
Ouwe shillert. Ik zal er bij de eerstvolgende serieuze correctie eens naar kijkenMooody schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:08:
[...]
De combo POL-IMX zie ik wel mooie dingen doen de komende maanden. Ze hebben de krachten gebundeld om de zkEVM een succes te laten worden. Veel games in de wachtrij om gelanceerd te worden, dus ik pak de popcorn sixpack erbij
Komt wel, is even afwachten tot BTC door 51.220 stoot.Darrell schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:24:
Lets go eth! You can it!
En waarom denken jullie dat? Even los van het ETF effect zou wereldwijde adoptie/acceptatie de vraag nog steeds eerder hebben laten stijgen dan stabiliseren zou ik denken. Dus gaan jullie uit van toename van aanbod (meer verkoopdruk) gezien het deflatoire karakter van bitcoin?MrMrq schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:15:
[...]
Ik hield daar ook sterk rekening mee, maar op basis van de influx aan ETFs en de gretigheid waarmee dips worden opgekocht… Ben ik positiever over het voorland.
[ Voor 57% gewijzigd door Kol Nedra op 20-02-2024 23:33 ]
nothing stops this train
69,420 dollar om precies te zijn, en dan weer terug de bear in.Mooody schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:48:
[...]
Ik zou er niet eens van opkijken wanneer een eventuele nieuwe ATH niet veel hoger dan de oude zal zijn.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
zo zie ik het ook, de vorige keer toen we op 50+k zaten praatte iedereen over bitcoin.Vis schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:10:
[...]
69,420 dollar om precies te zijn, en dan weer terug de bear in.
Dat zou wel humor zijn.
Maar ik verkoop iig niets voor de 100k, we gaan er komende bull echt wel in de buurt van komen, vooral als je inflatiestijging van de vorige ATH in meeneemt moeten we nu echt royaal erboven gaan.
nothing stops this train
Mooody schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:00:
Wie had 2 jaar geleden gedacht dat projecten als Cardano en Polkadot eigenlijk niets meer zouden voorstellen.
In het geval van Cardano was dat toen al wel duidelijk, maar Polkadot was toch veelbelovend. Heeft totaal geen tractie meer en gaat het gewoon afleggen tegenover L2 projecten als Arbitrum, Polygon, Optimism e.d.
Heb jij ook STX? Ik denk dat die voorlopig ook nog wel even doorgaat. Heb ik vorig jaar al goedkoop gekocht en mijn dooie zak LTC er onlangs grotendeels voor ingeruild.Kol Nedra schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:09:
STX die gaat ook lekker he?
bijna ATH op zowel BTC en usdt pairing!
helaas nu niet meer interessant
[ Voor 5% gewijzigd door JPS op 20-02-2024 23:42 ]
Heb ik inderdaad gemist, er ging destijds links en rechts meer omhoog dan Cardano,RelBel80 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:31:
Hou toch eens op met bashen van Cardano, $8-10 easy komende bullHeb je de vorige gemist ofzo?
[...]
[ Voor 25% gewijzigd door Mooody op 20-02-2024 23:44 ]
Nou... Komt nu toch al aardig in de buurtSt@m schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:04:
FET vanavond nieuwe ATH? Zou nice zijn
Oude is $1,17 zie ik, wellicht wat optimistisch.
nee helaasJPS schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:41:
[...]
Heb jij ook STX? Ik denk dat die voorlopig ook nog wel even doorgaat. Heb ik vorig jaar al goedkoop gekocht en mijn dooie zak LTC er onlangs grotendeels voor ingeruild.
nothing stops this train
Lekker lachen, maar volgens mij niet toch?
[ Voor 18% gewijzigd door Mooody op 20-02-2024 23:51 ]
Was een reactie op die andere reactieMooody schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:48:
[...]
Lekker lachen, maar volgens mij niet toch?
ADA hobbelt lekker mee met de cycles, maar is toch nooit frontrunner geweest zoals bijv. SOL?
In de vorige cycle heb ik juist mijn staked ADA verkocht om coins als MATIC mee te kopen. Geen spijt
[ Voor 5% gewijzigd door Alpina op 20-02-2024 23:51 ]
Geen excuus. Ik ben echt pissed nu.Alpina schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:50:
[...]
Was een reactie op die andere reactie
En van MATIC weet ik nog inderdaad
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Told yaDarrell schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:24:
Lets go eth! You can it!
En weer een prachtig nieuw kaartje:zwembroek schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 00:21:
Toch lekker dat je nieuwe shitcoin meteen plus 17% doet na de eerste uren.
Was iets van 4,9 dacht ik.Don Guacamole schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:24:
[...]
Top. Aankoop staat nu al in profit.
Me and my bro after having bought $KAS in 2022 watching $SMH getting ready for the same 100x run pic.twitter.com/zSM4P8GxIY
— Altcoinist.com (@Altcoinist_com) 12 februari 2024
[ Voor 19% gewijzigd door Alpina op 21-02-2024 04:29 ]
1) Geld was bijna gratis, nu is het relatief duur.JPS schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:34:
[...]
En waarom denken jullie dat? Even los van het ETF effect zou wereldwijde adoptie/acceptatie de vraag nog steeds eerder hebben laten stijgen dan stabiliseren zou ik denken. Dus gaan jullie uit van toename van aanbod (meer verkoopdruk) gezien het deflatoire karakter van bitcoin?
Maktub
Het zet je aan het denken.MrMrq schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 06:09:
[...]
1) Geld was bijna gratis, nu is het relatief duur.
2) Diminishing returns. De ATH van 20k was een verzesvoudiging van de ATH van 3k, de top van 69k ‘maar’ een verdrievoudiging, en dan nu… een anderhalf?
3) Verwatering. En zijn dan wel maar 21 mio Bitcoins, maar er zijn net zoveel shitcoins en iedereen maakt tegenwoordig (grotere) winsten op die alts.
4) Een gebrek aan greater fools. Iedere degen zit ondertussen al in crypto, als ik X moet geloven, het aantal platformen is legio, het gebruikersgemak al relatief hoog. Als mijn ome Henk en tante Ingrid BTC wilden hebben dan hadden ze dat al gehad.
5) Frontrunning. Met het weer een paar jaar ouder worden van crypto, en het weer voorspelbaar zijn gebleken van de cyclus, is het eenvoudiger om redelijk laag in te kopen dan relatief hoog te verkopen, maar wel vóór de top. Je hoort hier veel mensen zeggen dat ze zijn gestopt met inleggen en/of hun eerste TP al bereikten.
Where the fuck is retail
— Rancune (@Rancune_eth) 19 februari 2024
Strange. Bitcoin is at $52k, not far off ATH. Have seen mentioned it quite a few times in my local news.
And no one seems to care. Normie friends still hate crypto. Like I talked about here: https://t.co/jiBjjMtncu.
No one asks me about crypto. Being… pic.twitter.com/V0INsgIu0A
[ Voor 32% gewijzigd door Gipsy King op 21-02-2024 06:41 ]
GoedemorgenGipsy King schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 06:39:
[YouTube: Altcoin Season BEGINS (Why XRP, ETH, & ADA Will CRUSH)]
[YouTube: BITCOIN Tsunami Effect! BTC ETF Shattering Expectations!]
[YouTube: Bitcoin going to $69,000 BEFORE the 2024 Halving? | BlackRock’s Next ETF - Ethereum or XRP?]
En doooor , werkse , zuipse , have funse vandaag allemaal
mensen die zuinig zijn op hun youtube feed, raad ik ernstig af om op deze puin te klikken. Vooral die butboy paar lichtjaren van weg blijven.Gipsy King schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 06:39:
[YouTube: Altcoin Season BEGINS (Why XRP, ETH, & ADA Will CRUSH)]
[YouTube: BITCOIN Tsunami Effect! BTC ETF Shattering Expectations!]
[YouTube: Bitcoin going to $69,000 BEFORE the 2024 Halving? | BlackRock’s Next ETF - Ethereum or XRP?]
En doooor , werkse , zuipse , have funse vandaag allemaal
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Sowieso ver wegblijven van video’s waarbij ze zich afvragen of ETH of XRP eerder een ETF krijgtanti elppa schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:23:
[...]
mensen die zuinig zijn op hun youtube feed, raad ik ernstig af om op deze puin te klikken. Vooral die butboy paar lichtjaren van weg blijven.
uit eigen ervaring kan je zeggen dat het bij 100, 1000 en 10000 ook wel mee viel allemaalWispe schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:38:
Het zou me niet eens verbazen als we met 100K een (grote) dip krijgen, omdat veel mensen 100K in hun vizier hebben en dan gaan verkopen.
Daarna kan het 2 kanten op.
Ik denk dat mijn plan is om met 100K mijn inleg eruit te halen, maar daar moet ik nog even over nadenken.
Wanneer is je 2de bach (ook <10%?) aan de beurt dan? Tussen 115-120k?anti elppa schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:41:
[...]
uit eigen ervaring kan je zeggen dat het bij 100, 1000 en 10000 ook wel mee viel allemaal
ik verkoop wel ergens 1e bach (minder dan 10%) tussen de 95 en 99k.
125k. en ik verkoop telkens flufjes van 8%Wispe schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:04:
[...]
Wanneer is je 2de bach (ook <10%?) aan de beurt dan? Tussen 115-120k?
[ Voor 12% gewijzigd door tomtom901 op 21-02-2024 08:26 ]
Ja terechte punten allemaal en inderdaad @Alpina . De afwezigheid van retail had me ook al aan het denken gezet. De gretigheid bij de cycle in 2017 zag je in 2021 al een stuk minder zijn en zal nu nog lager liggen. De echte tulpenmanie is wel voorbij.
In alle eerlijkheid: ik vind dit een ontzettend dom idee. Het lijkt verleidelijk omdat alles toch wel omhoog gaat, toch? Dus hoe meer je er in kiepert, hoe meer je er uit krijgt.Wispe schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:32:
ik had van de week gekeken of ik mijn hypotheek onderhands (zonder hypotheekadviseur) kon ophogen om in BTC te pleuren, moest ik zo'n kennistoets doen. Had iets van 4/5 vragen van de 25 of zo fout, waarvan 2 over de NHG terwijl ik die niet eens heb.
Geen zin om weer 2-3k te moeten betalen aan de adviseur, dus laat maar.
I'm having fun staying poor.
Ik heb dat ook gehad (niet voor BTC maar voor wat anders), heb dat bij Independer gedaan omdat De Hypotheker zei dat het echt niet zonder die 2-3k kon. Ook teveel vragen fout, maar het resultaat van de kennistest was dat ze twijfelden aan mijn kennis. Dat kon in een telefonisch gesprek wel opgelost worden.Wispe schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:32:
ik had van de week gekeken of ik mijn hypotheek onderhands (zonder hypotheekadviseur) kon ophogen om in BTC te pleuren, moest ik zo'n kennistoets doen. Had iets van 4/5 vragen van de 25 of zo fout, waarvan 2 over de NHG terwijl ik die niet eens heb.
[ Voor 4% gewijzigd door YES op 21-02-2024 08:47 ]
Vind ik kort door de bocht gezegd als je de hele situatie niet kent.Ray_ schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:38:
[...]
In alle eerlijkheid: ik vind dit een ontzettend dom idee. Het lijkt verleidelijk omdat alles toch wel omhoog gaat, toch? Dus hoe meer je er in kiepert, hoe meer je er uit krijgt.
Dat werkt dus alleen als het inderdaad allemaal omhoog gaat. Niet eens als het horizontaal gaat, want dan betaal je rente voor een lening die niks staat te doen. Dus verlies. En als het naar beneden gaat, ben je helemaal de sjaak. Iedere maand betaal je weer een stuk lening af van een bedrag dat je hebt zien verdampen.
In een bullmarkt is het makkelijk geld verdienen, maar ga er als particulier alsjeblieft geen geld voor lenen om mee te kunnen doen met grote bedragen.
Deels mee eens. Ik vind dat je dan beter je hypotheek niet kan ophogen en gewoon met wat je maandelijks niet extra aan hypotheek betaald DCA kan doen.Ray_ schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:38:
[...]
In alle eerlijkheid: ik vind dit een ontzettend dom idee. Het lijkt verleidelijk omdat alles toch wel omhoog gaat, toch? Dus hoe meer je er in kiepert, hoe meer je er uit krijgt.
Dat werkt dus alleen als het inderdaad allemaal omhoog gaat. Niet eens als het horizontaal gaat, want dan betaal je rente voor een lening die niks staat te doen. Dus verlies. En als het naar beneden gaat, ben je helemaal de sjaak. Iedere maand betaal je weer een stuk lening af van een bedrag dat je hebt zien verdampen.
In een bullmarkt is het makkelijk geld verdienen, maar ga er als particulier alsjeblieft geen geld voor lenen om mee te kunnen doen met grote bedragen.
Dat hangt er van af of je de rente wil aftrekken. Mag ook voor consumptieve doeleinden.YES schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:50:
[...]
Deels mee eens. Ik vind dat je dan beter je hypotheek niet kan ophogen en gewoon met wat je maandelijks niet extra aan hypotheek betaald DCA kan doen.
Mocht je echt graag gewoon in één klap veel satjes willen kopen, accepteren dat je er mogelijk verlies op gaat lijden en het voor de lange termijn doet.. tja. Ik zou het zelf iig nooit doen.
En ik vraag me ook af of het wel mag? Ik moest voor de ophoging van mijn hypotheek gewoon verantwoorden waarvoor het was, ik kreeg een bouwdepot en moest facturen indienen voor declaraties. Kreeg echt niet zomaar dat geld uitgekeerd.
Het grotere geld zal dat principe heus wel in de gaten hebben, maar hier overschat je het rabit hole principe denk ik.JPS schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:36:
[...]
Tot slot, het cycle/halving verhaal gaat m.i. niet meer sterk bepalend zijn nu dat common sense is en iedereen daarop anticipeert.
Naast fluf en kratje hebben we nu ook al bach?! Wat een heerlijke maateenheden hebben wij hier toch bedacht met z'n allenanti elppa schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:41:
[...]
uit eigen ervaring kan je zeggen dat het bij 100, 1000 en 10000 ook wel mee viel allemaal
ik verkoop wel ergens 1e bach (minder dan 10%) tussen de 95 en 99k.
Waarom zou je dit bij een bank doen? Volgens mij zijn er zat schimmige defi protocollen waar je met onderpand kan lenen.Wispe schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:52:
[...]
Dat hangt er van af of je de rente wil aftrekken. Mag ook voor consumptieve doeleinden.
Ik redeneerde het andersom: ik heb laatst een trap van 7k gekocht, ik wilde kijken of ik dat kon 'declareren' en zo mijn uitgave terug kon krijgen uit de verhoging. Maar zover kon ik niet komen.
Kun je dan niet beter wat margin gebruiken?Wispe schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:32:
Typische leverage wipe-out, ook wat er vannacht gebeurde. Mijn long entry staat op 51544tomtom901 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:22:
BTC update, gebounced op de VAL;
Dit is wel echt een smerige, heel veel mensen hadden stops onder de VAL. Ik ben op 30 USD gemist
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
What can go wrong...tomtom901 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:56:
[...]
Kun je dan niet beter wat margin gebruiken?
Maar dat is ook gelijk het gevaar, dat iedereen daar maar gewoon vanuit gaat.Wispe schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:02:
Wel grappig dat niemand hier van uitgaat dat we de 100K niet zullen halen, maar wel erover valt als iemand een brainfart heeft om de hypotheek te verhogen om het in BTC te pleuren en bij 100K eruit te halen.
Mooi.
Het principe van geld lenen om in te leggen op high risk beleggingen heeft veel mensen in de problemen gebracht.Wispe schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:02:
Wel grappig dat niemand hier van uitgaat dat we de 100K niet zullen halen, maar wel erover valt als iemand een brainfart heeft om de hypotheek te verhogen om het in BTC te pleuren en bij 100K eruit te halen.
Mooi.
Klinkt misschien wat tegenstrijdig inderdaad. Maar over het algemeen wordt hier inderdaad terughoudend gereageerd zodra het idee ontstaat dat iemand tot onverantwoorde risico's bereid lijkt.Wispe schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:02:
Mooi.
2x margin zou betekenen dat BTC of whatever moet halveren. Ik heb het niet over 100x full send. En als je dan nog wat kapitaal (spaargeld hebt) om een eventuele margin call op te vangen kan het best een goede strategie zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door tomtom901 op 21-02-2024 09:11 ]
Wispe schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:02:
Mooi.
PHPResource schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:54:
[...]
Naast fluf en kratje hebben we nu ook al bach?! Wat een heerlijke maateenheden hebben wij hier toch bedacht met z'n allen
Maar al je spaargeld erin plempen is niet onverantwoord? Die mensen zijn hier ook.YES schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:11:
[...]
Klinkt misschien wat tegenstrijdig inderdaad. Maar over het algemeen wordt hier inderdaad terughoudend gereageerd zodra het idee ontstaat dat iemand tot onverantwoorde risico's bereid lijkt.
Uiteindelijk blijft het natuurlijk helemaal aan jezelf of en hoe je fiat in BTC stopt.
Je moet niet op 100k je bags eruit halen, maar dan al net iets eerder op bijv. 98k, en een ander zal dat op 99k doen en een ander al op 97k, zo gaat iedereen elkaar frontrunnen. Daarna zal je zien dat de 100k wordt gehaald, een wick tot 102k volgt, dan even terugzakken naar 95k en een dag later wordt 108k aangetikt. Dan is de fomo aan en koopt iedereen die op 98k heeft verkocht weer op 109k terug met 10% minder Bitcoin in de pf.Wispe schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:38:
Het zou me niet eens verbazen als we met 100K een (grote) dip krijgen, omdat veel mensen 100K in hun vizier hebben en dan gaan verkopen.
Daarna kan het 2 kanten op.
Ik denk dat mijn plan is om met 100K mijn inleg eruit te halen, maar daar moet ik nog even over nadenken.
Precies dit!Guere schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:15:
[...]
Ik moet hiervoor even uit mijn jarenlange lurkdom komen, want ik kan dit echt niet aanzien...
Een van de basisdogma's hier is om alleen geld te investeren dat je écht kunt missen. Je hypotheek gaan ophogen om in crypto te stoppen is een verschrikkelijk slecht idee. Zoals anderen al benoemen: het staat basically gelijk aan geld lenen om te gaan gokken.
Het feit dat de meesten hier denken dat we de 100K halen heeft daar helemaal niets mee te maken. Stop er wat spaargeld in, DCA maandelijks wat overgebleven salaris erin, maar ga geen schulden aan in de hoop dat je met het verkregen geld meer kunt verdienen. Velen zijn je voor gegaan en het kan heel erg slecht aflopen.
Het is dan ook zeer terecht dat mensen je hier direct op wijzen, en het zou je sieren om niet meteen zo defensief te reageren maar te luisteren naar de adviezen.
Maar daar beschermt de bank je toch voor? Je kan niet meer lenen dan je inkomen het aankan.CornermanNL schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:19:
Je huis is een eerste levensbehoefte. Crypto bij lange na niet. Je introduceert enorme risico’s op iets dat in de eerste plaats een dak boven je hoofd is.
Leverage kan zich enorm snel tegen je keren en je kan de tijd niet krijgen om de eventuele problemen op te lossen.
En dat hoeven geeneens markt gerelateerde problemen te zijn. Dat kan ook iets in de persoonlijke sfeer zijn.
Simpelweg niet aan beginnen.
Al je spaargeld erin gooien is ook hartstikke dom. Maar niemand zegt hier dat dat wijs is. Als je dat doet ben je in mijn ogen ook dom bezig, maar het blijft je eigen geld en jij beslist wat je er mee doet.Wispe schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:19:
[...]
Maar al je spaargeld erin plempen is niet onverantwoord? Die mensen zijn hier ook.
Mooi dat je dit nog even toevoegt, de noodzaak om eventuele margin call op te vangen.tomtom901 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:11:
[...]
2x margin zou betekenen dat BTC of whatever moet halveren. Ik heb het niet over 100x full send. En als je dan nog wat kapitaal (spaargeld hebt) om een eventuele margin call op te vangen kan het best een goede strategie zijn.
Er zit een verschil tussen het krijgen van een lening en deze ook daadwerkelijk af kunnen betalen in de vele jaren daarna door o.a. behoud van baan, niet scheiden van je partner, kinderen die in de pubertijd komen en je een vermogen kosten.Wispe schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:23:
[...]
Maar daar beschermt de bank je toch voor? Je kan niet meer lenen dan je inkomen het aankan.
Als de LTV 90-100% is, is dat natuurlijk een ander verhaal dan als je LTV 25% of lager is.
Ik heb die berichten wel eens terug proberen te zoeken, dat was de echte definitie van rekt gaan.Acidrain schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:21:
[...]
Precies dit!
Ik kan me voorgaande topics uit ongeveer 2017 nog herinneren, iemand had maximaal bijgeleent bij de studiefinanciering en in crypto gegooid want the only way is up... Toen kwam 2018 en ging alles kapot.
Die is redelijk stuk gegaan en niet meer aanwezig hier.
Lichtpuntje...
@zwembroek Bij OPSec zie ik op de 4h een triple top, kijk het heel even aan.Waarschuwing voor prijsimpact ~98,389%
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq