Bitcoin - A weapon of mass disruption
Gelukszoekr schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:22:
Er komt geen dump. De EFT's eten 10x de daily supply op. The only way is up
:strip_exif()/f/image/tDBG30wxTa0YHonvufzizX8N.jpg?f=fotoalbum_large)
#gedoe en JESUS wat zijn de gas fees hoog.
Voor 100 euro aan shitcoin moest ik 13 euro gas fees betalen...
Maarja, ff voor de leuk wat PAMBO gekocht.
En nu wachten op de airdrop... ook mijn eerste keer hahaha...
Ik voel me zo'n n00b
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Bijna een nieuwe all time high, vorige high was in april 2021 en toen stonden we 10 dagen later 14K lager.
Gelukkig hebben we de ETF's nog.
Ik vind Rogier altijd een prima vent. Geen gekke schreeuwer. Verder is alles buiten btc een shitcoin.Gelukszoekr schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:14:
Ik heb Rogier vorig jaar op het Plutus event uitgelegd dat ie ballsdiep in Bitcoin moest gaan. Maar nee, de RSI stond er niet goed voor volgens hem. En hij vond Cardano een betere investering...
Zeker geen vervelende kerel iddDacuuu schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:36:
[...]
Ik vind Rogier altijd een prima vent. Geen gekke schreeuwer. Verder is alles buiten btc een shitcoin.
Weinig response, wel korte scalp op kunnen pakken op ETH.anti elppa schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:15:
[...]
mwa job reports zijn altijd van veel minder invloed op btc dan cpi of rente besluit
Toen ben ik afgehaakt
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Ik bekijk wel meer video's, maar "volg" niemand, ik maak mijn eigen reis wel.NeoflexNL schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:48:
Ik heb die Rogier ook wel een tijdje gevolgd. Totdat ie op een gegeven moment ging uitleggen hoeveel geld je na 15 jaar verdient als je al die tijd de CDC cashback kaart al die tijd gebruikt.
Toen ben ik afgehaakt
Twijfel er niet aan dat Rogier ook geleerd heeft van het CDC verhaal, ik zelf wel.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
ScuL schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:01:
APT staat op het punt uit te breken uit een weekly patroon. Verwacht een grote pump
:strip_exif()/f/image/kzbGKOv7NnXynQlnPmu94RMy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wJyzgT1BJCJj39FOneOafVeM.jpg?f=fotoalbum_large)
Strakke stoploss in profit. Lets go!
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Welkom op het ETH netwerk, aangezien je zegt dat de fees hoog zijnFijneKerst schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:28:
4 jaar met Crypto bezig en NU pas voor het eerst wat gekocht via Metamask....
#gedoe en JESUS wat zijn de gas fees hoog.
Voor 100 euro aan shitcoin moest ik 13 euro gas fees betalen...
Maarja, ff voor de leuk wat PAMBO gekocht.
En nu wachten op de airdrop... ook mijn eerste keer hahaha...
Ik voel me zo'n n00b
shillmodus on:
FTM netwerk is goedkoop en snel! dikke tech!
[ Voor 6% gewijzigd door Kol Nedra op 15-02-2024 15:18 ]
Ja precies....Kol Nedra schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:16:
[...]
Welkom op het ETH netwerk, aangezien je zegt dat de fees hoog zijn
shillmodus on:
FTM netwerk is goedkoop en snel! dikke tech!
Hoe blijft dit zo populair?.... 10-15% fees?... i mean, wie gaat dat in godsnaam betalen als je het over grotere bedragen hebt.
Als je 10K wilt wegzetten en je moet ff 1100 gasfee betalen... i mean wtf!?
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
"De opnamekosten zijn in de tussentijd gewijzigd. Ververs de pagina en doe een nieuwe opname."
Dat is nu al een halfuur zo. Ben al uitgelogd geweest, cache verwijderd en ga zo maar door...
Iemand ervaring hiermee?
[ Voor 4% gewijzigd door CloudPrutser op 15-02-2024 15:21 ]
Probeer het via de app op je telefoon, daar werkt het welCloudPrutser schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:20:
Ik zag eerder in dit topic dat ik niet de enige ben die last heeft van het volgende: bij BitVavo probeer ik Ethereum naar mijn wallet over te boeken, maar ik blijf de melding zien:
"De opnamekosten zijn in de tussentijd gewijzigd. Ververs de pagina en doe een nieuwe opname."
Dat is nu al een halfuur zo. Ben al uitgelogd geweest, cache verwijderd en ga zo maar door...
Iemand ervaring hiermee?
Ja, dat was ik.CloudPrutser schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:20:
Ik zag eerder in dit topic dat ik niet de enige ben die last heeft van het volgende: bij BitVavo probeer ik Ethereum naar mijn wallet over te boeken, maar ik blijf de melding zien:
Iemand ervaring hiermee?
En bij 100k moet je naar de belastingdienst om ongebruikelijke transactie fees te verklarenFijneKerst schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:19:
[...]
Ja precies....
Hoe blijft dit zo populair?.... 10-15% fees?... i mean, wie gaat dat in godsnaam betalen als je het over grotere bedragen hebt.

No one can predict the market! - Who the hell knows!
Interessant om te zien hoe je alts het doen.
Maakt wel duidelijk wie er king is.
Stel je bijvoorbeeld voor dat je LTC hebt..
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ik heb het niet zo op mobiele apps.keinless schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:23:
[...]
Probeer het via de app op je telefoon, daar werkt het wel
Het is inmiddels gelukt.
Straks komt KillerWhales uit (30 minuutjes ofzo).
ADA moet gewoon weer naar die basis koers van $1.20
Die heeft hij lang kunnen volhouden vorige cycle.
Daarna doorstomen naar een $4-$5 eventjes en dan weer crashen en HOPELIJK rond die $1.20 blijven hangen nu
Hal hap hap…. Iedere dag lekker sats slurpen doen de grote jongens!
Dit keer waren we ze voor!
De buying pressure is too strongDon Guacamole schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:27:
BTC 16% in de plus op de weekly.
Interessant om te zien hoe je alts het doen.
Maakt wel duidelijk wie er king is.
Stel je bijvoorbeeld voor dat je LTC hebt..
FijneKerst schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:19:
[...]
Ja precies....
:strip_exif()/f/image/Z2JXMWWynNoBBe2jbckL9SwZ.jpg?f=fotoalbum_large)
im inFijneKerst schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:33:
[...]
Daarna doorstomen naar een $4-$5 eventjes en dan weer crashen en HOPELIJK rond die $1.20 blijven hangen nu
(Not sure if sarcasm...)FijneKerst schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:19:
[...]
Ja precies....
Gasfee betaal je per transactie, niet als % over de totale waarde.
Als je voor 1000 dollar ipv 100 dollar aan shitcoins had gekocht via Metamask dan was je nog steeds maar die 13 dollar kwijt geweest aan transactiekosten.
[ Voor 4% gewijzigd door paul-s83 op 15-02-2024 15:37 ]
Verbaast me dat ie vrij makkelijk door de $0.6 gaat vandaag aangezien hij daar al eerder is afgewezen.FijneKerst schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:33:
[...]
Nu weliswaar met wat hulp van ome BTC maar toch.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Bijna 3k en ik hoor er nog bijna niemand over van de normies. Still early.zwembroek schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:43:
Vandaag weer een mooi stuk gelezen can Cathie Wood. De spot Ethereum ETF zal waarschijnlijk worden goedgekeurd. (Wat volgens haar ook meteen de laatste crypto ETF is) Dan krijg je straks hetzelfde verhaal als met Bitcoin. Institutional money krijgt de smaak te pakken met Bitcoin. Die willen ETH ook niet missen. Misschien dat we toch een bizarre Ethereum high gaan zien van 20k.
Ik hoopte maar dat een grap was inderdaad.paul-s83 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:37:
[...]
(Not sure if sarcasm...)
Gasfee betaal je per transactie, niet als % over de totale waarde.
Als je voor 1000 dollar ipv 100 dollar aan shitcoins had gekocht via Metamask dan was je nog steeds maar die 13 dollar kwijt geweest aan transactiekosten.
Verder still very early.
Van Eck calls #Bittensor..
— DREAD BONGO (@DreadBong0) 14 februari 2024
"The #Bitcoin for machine intelligence"@vaneck_us are a global investment fund with $77 billion of assets under management$TAO pic.twitter.com/O2r6zA5k1n
When etf ser?
Flinke stapel ETH dus ik vind het best. Wel een aantal ETH die over een aantal uurtjes uit staking komen. Gezien de euforie en stijgingen ben ik weer aan het loeren op een mooie swing trade en evt shortzwembroek schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:43:
Vandaag weer een mooi stuk gelezen can Cathie Wood. De spot Ethereum ETF zal waarschijnlijk worden goedgekeurd. (Wat volgens haar ook meteen de laatste crypto ETF is) Dan krijg je straks hetzelfde verhaal als met Bitcoin. Institutional money krijgt de smaak te pakken met Bitcoin. Die willen ETH ook niet missen. Misschien dat we toch een bizarre Ethereum high gaan zien van 20k.
Ik zou zeggen verkopen bij een mooie profit, die wil je niet HODL'en door de bear heen kan ik uit ervaring vertellen hahaFijneKerst schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:33:
[...]
PS5
Ik begin mezelf af te vragen of de normies überhaupt nog komen. Straks staan Bitcoin en Ethereum skyhigh. Worden de normies wakker en willen altcoins kopen en dan bam meteen de gevolgen van een left translated cycle om de oren. Ik moet het nog zien of de altcoins (ETH niet meegerekend) deze run mee kunnen komen. Misschien krijgen ze de tijd daar niet voor. Ik vind het jammer dat mijn sell target van Astar niet is bereikt. Het voelt om de een of andere manier niet lekker om zoveel waarde in een shitcoin te hebben in de huidige markt. Maar goed we wachten gewoon af. Ik merk wel aan mezelf dat ik er onrustig van wordt nu Bitcoin als een malle aan het gaan. Zoveel geweld had ik voor de halving niet verwacht.Alpina schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:45:
[...]
Bijna 3k en ik hoor er nog bijna niemand over van de normies. Still early.
Nu hoop ik stiekem dat de witte variant de nieuwe isWispe schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:59:
Mochten jullie nog geïnteresseerd zijn in mijn nieuwe trap ...
***members only***

Wit is wel de betere keuze. Fijn dat die adapter ook weggewerkt is.Wispe schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:59:
***members only***
Prachtige jongen geniet ervan! Als ik eerlijk ben is er ook helemaal niets mis met de witte trap! Maar congrats in ieder geval.Wispe schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:59:
***members only***
Hij is nog niet weg. Wilde niet wachten met delen.WhySoSerious schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:01:
[...]
Wit is wel de betere keuze. Fijn dat die adapter ook weggewerkt is.

Straks alles even schoonmaken.
my eyes..Wispe schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:59:
***members only***
Voor hetzelfde geld blijft ie straks op 60K hangen voor 3 maanden en voelt het allemaal weer prima... En Astar gaat die run echt nog wel maken. Dat heb je verdiend.zwembroek schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:00:
[...]
Ik begin mezelf af te vragen of de normies überhaupt nog komen. Straks staan Bitcoin en Ethereum skyhigh. Worden de normies wakker en willen altcoins kopen en dan bam meteen de gevolgen van een left translated cycle om de oren. Ik moet het nog zien of de altcoins (ETH niet meegerekend) deze run mee kunnen komen. Misschien krijgen ze de tijd daar niet voor. Ik vind het jammer dat mijn sell target van Astar niet is bereikt. Het voelt om de een of andere manier niet lekker om zoveel waarde in een shitcoin te hebben in de huidige markt. Maar goed we wachten gewoon af. Ik merk wel aan mezelf dat ik er onrustig van wordt nu Bitcoin als een malle aan het gaan. Zoveel geweld had ik voor de halving niet verwacht.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik heb ADA al sinds 2019 .... jammer genoeg niet verkocht ergens richting de top. Was leuk geweest. Maaaaaar gewoon HODL en deze keer eerder uitstappenkernie schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:57:
[...]
Ik zou zeggen verkopen bij een mooie profit, die wil je niet HODL'en door de bear heen kan ik uit ervaring vertellen haha
Zo gaat de cycle. Eerst moeder bitcoin. Daarna de alts. Vorige run ging het tot na het doorbreken van de ATH beter met bitcoin ten opzichte van de alts. Pas in januari 2021 ging daar de raketmotor aan.zwembroek schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:00:
[...]
Ik begin mezelf af te vragen of de normies überhaupt nog komen. Straks staan Bitcoin en Ethereum skyhigh. Worden de normies wakker en willen altcoins kopen en dan bam meteen de gevolgen van een left translated cycle om de oren. Ik moet het nog zien of de altcoins (ETH niet meegerekend) deze run mee kunnen komen. Misschien krijgen ze de tijd daar niet voor. Ik vind het jammer dat mijn sell target van Astar niet is bereikt. Het voelt om de een of andere manier niet lekker om zoveel waarde in een shitcoin te hebben in de huidige markt. Maar goed we wachten gewoon af. Ik merk wel aan mezelf dat ik er onrustig van wordt nu Bitcoin als een malle aan het gaan. Zoveel geweld had ik voor de halving niet verwacht.
Het komt vanzelf!
Ze staan nu toch in staking en daarom kan ik geen rare beslissingen nemen. Ik heb er ook nooit aan getwijfeld tot de laatste dagen.St@m schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:02:
[...]
Voor hetzelfde geld blijft ie straks op 60K hangen voor 3 maanden en voelt het allemaal weer prima... En Astar gaat die run echt nog wel maken. Dat heb je verdiend.
Je moet het maar durven! Mijn stapel staat lekker op de Ledger.Antifon schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:50:
[...]
Flinke stapel ETH dus ik vind het best. Wel een aantal ETH die over een aantal uurtjes uit staking komen. Gezien de euforie en stijgingen ben ik weer aan het loeren op een mooie swing trade en evt short
Hahah het is toch wel mooi. De een zet ETH in de staking. De ander koopt een dikke berg ASTR. Iedereen heeft een andere beleving van risicobeheersingzwembroek schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:18:
[...]
Je moet het maar durven! Mijn stapel staat lekker op de Ledger.
Ruim 120% stijging, dat heeft weer een aantal miljonairtjes opgebracht....Pinsa schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:53:
De Vethor trein blijft ook maar gaan zeg
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
In andere landen moesten Bybit/Binance/Bitget ook vertrekken en sommige mensen kiezen er voor om een Palau ID kaart aan te vragen ($248 per jaar). Deze kan worden gebruikt om een account te hebben/houden bij Bybit. ALs je vanuit NL blijft inloggen kan je nog steeds worden gedeactiveerd, dus een VPN (Express VPN vanaf $10 per maand) is dan nodig.
Jij plaatste een foto van je nieuwe trap, BTC valt er vanafWispe schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:33:
Vriend wat doe je
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Je had die 7k beter in BTC kunnen stoppen, dan had je er binnenkort een complete lift van kunnen maken.Wispe schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:59:
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 15-02-2024 16:43 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Verwacht geen vuurwerk voor eind februari. Eind februari of begin maart launch zkEVM mainnet.mayhem schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:41:
Die 0.17, dat is toch wel de resistance nu he voor ASTR? Hup omhoog, zin in een goede trade voor het weekend. 🍻
Een paar gillende keukenmeiden is prima hoor.zwembroek schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:43:
[...]
Verwacht geen vuurwerk voor eind februari. Eind februari of begin maart launch zkEVM mainnet.
Ze zitten op 90% voortgang las ik ergens. Go go!
Die $0,2 gainen zou echt lekker zijn.. R&S switch.mayhem schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:45:
[...]
Een paar gillende keukenmeiden is prima hoor.
Ze zitten op 90% voortgang las ik ergens. Go go!
Ja precies. Heb iets eronder een sell order staan. Dan pak ik 10% en ben ik tevreden met de winst. Daarna ga ik denk ik stoppen met deze trades, levert me te veel stress op. BTC wen ETH zijn dan mijn happy places.St@m schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:47:
[...]
Die $0,2 gainen zou echt lekker zijn.. R&S switch.
Is dat een bull trap?Wispe schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:59:
***members only***
Klopt, vorige week was het woensdag dipdagzwembroek schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:50:
[...]
En het is gewoon toevallig dat het weer op een donderdag is....
Ohhhhhh ben ik zo klaar voor.. BTC ben ik zuinig op maar ETH kan ik wel een paar omwisselen voor 20k per stukzwembroek schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:43:
Vandaag weer een mooi stuk gelezen van Cathie Wood. De spot Ethereum ETF zal waarschijnlijk worden goedgekeurd. (Wat volgens haar ook meteen de laatste crypto ETF is) Dan krijg je straks hetzelfde verhaal als met Bitcoin. Institutional money krijgt de smaak te pakken met Bitcoin. Die willen ETH ook niet missen. Misschien dat we toch een bizarre Ethereum high gaan zien van 20k.
hopelijk nog 10 dagen deze range of lager.....fiat moet erin! gaat mijn gak wel omhoog maar ach 👀zwembroek schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:43:
[...]
Verwacht geen vuurwerk voor eind februari. Eind februari of begin maart launch zkEVM mainnet.
[ Voor 6% gewijzigd door Kol Nedra op 15-02-2024 17:10 ]
Uit de oude doos:Darrell schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:25:
Bifi plekje 700 op de marketcap ladder.
80.000 bifi's fixed supply.
Verder geen tijd om het uit leggen. DYOR.
Groetjes, Henk
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DLjcqk5EZph1859gskrpnQNG.jpg?f=user_large)
Zero.
Voor mijn gevoel is het echt de ETF's die zorgen voor deze eindeloze opgaande druk
Gelukszoekr schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:31:
De enige rede voor deze "correctie" (we zijn niet eens in de rode cijfers geweest op de daily) is Grayscale dat toch ineens weer dumpt voor 130mil.
Voor mijn gevoel is het echt de ETF's die zorgen voor deze eindeloze opgaande druk
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/3LMshu9WsUhEZUFXrxkUjzZf.gif?f=user_large)
Rapporteer je even jezelf voor "op de man spelen"?
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Het is al zo:
:fill(white):strip_exif()/f/image/W9i8IgKVZUD0W8pqeAYP9HWd.png?f=user_large)
Bijna 1 ADA winst, er kan vanavond gelukkig weer eens wat zout op de aardappels.
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Buy only bitcoin.Taro schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:18:
Op X komt deze weer langs:
[Afbeelding]
De reactie "Ik heb maar 2 woorden nodig: Buy Bitcoin" voert de boventoon
Buy more bitcoin.
Hodl your bitcoin.
Kan er genoeg bedenken.
Roellie kan wel wat hebben. En daarnaast, wat als Roellie een vrouw geweest was? Dan was ik er gewoon mee weggekomen.resusaapje schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:35:
[...]
Rapporteer je even jezelf voor "op de man spelen"?
Dit topic is gesloten.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
- Blijf on-topic.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!