[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 148 ... 253 Laatste
Acties:
  • 1.041.850 views

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:07:
[...]

Ja, als je alleen in BTC zit. En nu in BTC ook al een eind gestegen van de low. De meeste mensen zullen wel een aardige shitcoin porto hebben, als alles net zo gaat als eerdere cycles dan zit er nog wel een dikke x10 in.
Stel dat je 10k hebt, in welke shitcoins zou je dan gooien?

Ik vraag dit voor een vriend.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:11

St@m

@ Your Service

Wispe schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:26:
[...]

Spreiden. En DYOR, of ape lekker in een muntje.. fundamentals maken geen reet uit, gaat om de hype.
Maar ik zou sowieso iets kiezen wat nog geen bull gehad heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door St@m op 03-02-2024 18:38 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:46

resusaapje

h less

[...]

Laat die vriend even de topicwaarschuwing zien >:)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:04
knakworst schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:48:
[...]

Well that escalated quickly.

https://mempool.space/nl/mining

Weer bijna net zoveel transactiekosten als coinbase per blok.

Vrij bizar: Tot 15:53 nog 23 sats/vbyte. Daarna opeens iedere transactie honderden sats/vbyte. 8)7 8)7 8)7
Lol ja, ik schrok ook even, gaat wel hard op en neer nu. Mijn transactie was erg optimistisch en die hangt nu al een dag rustig te wachten. Mja, het heeft de tijd, hodl wallet en ik kan altijd nog RBF als ik het zat ben.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:11
[...]

Dat is echt wel een lastige vraag. Ik snap dat mensen graag makkelijk willen kopiëren. Maar het is wel echt en recept voor ellende imo.

Er is ook geen goed antwoord op te geven. Het heeft ook te maken met risicobereidheid en hoe je hier metaal mee omgaat. Iedereen moet zelf keuzes maken met z'n eigen geld.

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:04

Chaes

#HODL

Je kan lang wachten als je pas bij een aandelencrash wil inkopen. Ligt ook aan je leeftijd en hoeveel risico je wil nemen (en duizend andere parameters). Zou het spreiden in wat brede trackers (all-world, S&P500) en wellicht wat emerging markets (bijv. een India ETF... bullish voor de komende jaren als je het mij vraagt).
Obligaties kunnen ook wel interessant worden komen jaren als de rates omlaag gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Chaes op 03-02-2024 18:55 ]

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Gelukszoekr schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:34:
Ik zag dat jullie bezig waren met de vraag, wanneer stap je uit. De vervolgvraag is dan, wat nu?

Stel je hebt nu 10k in crypto. De markt doet wat het moet doen, je verkoopt en je hebt ineens 120k tot je beschikking. Wat nu? Je gaat een keer op vakantie, koopt een nieuwe auto. En dan blijft er 100k over.
Crypto gaat weer een bearmarkt in van een jaar dus moet je iets anders zoeken.

Kies je voor veiligheid, alles op de bank tegen 3% rente? Kies je voor een beetje avontuur in de vorm van aandelen, forex etc? Of kies je voor stablecoins en yolo je deze bij een gure yield aggregator tegen 30% apy?
bij mij gaat een deel naar dividend aandelen, ander deel stablecoin, en weer een ander deel in euro+dollar
de verhouding zelf weet ik nog niet.
Ik ga echter niks kopen, geen vakantie/geen auto of weet ik het..... het is voor mijn future me en dat ik ga stoppen met werken ~55 levens jaar.....

nothing stops this train

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Gelukszoekr schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:07:
[...]

Ja, als je alleen in BTC zit. En nu in BTC ook al een eind gestegen van de low. De meeste mensen zullen wel een aardige shitcoin porto hebben, als alles net zo gaat als eerdere cycles dan zit er nog wel een dikke x10 in.
Ow, ik ga gelijk mijn beide nieren verkopen, koop er dan medio volgend jaar 20 voor terug. Brb

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Kol Nedra schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:57:
[...]

bij mij gaat een deel naar dividend aandelen, ander deel stablecoin, en weer een ander deel in euro+dollar
Ik ga echter niks kopen, geen vakantie/geen auto of weet ik het..... het is voor mijn future me en dat ik ga stoppen met werken ~55 levens jaar.....
Geniet je ook wel voldoende van het moment? Ik ken voldoende mensen die hun 55e niet hebben gehaald...

Ik kies voor een mix tussen nu genieten/vakanties, mooie dingen kopen waar ik van geniet en vermogen opbouwen (aandelen + crypto + passieve inkomsten) om eerder te kunnen stoppen.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:30
Ik zag dat jullie bezig waren met de vraag, wanneer stap je uit. De vervolgvraag is dan, wat nu?

Stel je hebt nu 10k in crypto. De markt doet wat het moet doen, je verkoopt en je hebt ineens 120k tot je beschikking. Wat nu? Je gaat een keer op vakantie, koopt een nieuwe auto. En dan blijft er 100k over.

Kies je voor veiligheid, alles op de bank tegen 3% rente? Kies je voor een beetje avontuur in de vorm van aandelen, forex etc? Of kies je voor stablecoins en yolo je deze bij een gure yield aggregator tegen 30% apy?
Ik heb wel echt een “nieuwe” (2dehands) auto nodig, ik zou een klein deel van de hypotheek aflossen (het deel waarvoor ik 4% rente betaal). Daarnaast mag de spaarrekening wat opgevuld worden en de aandelenrekening ook.

Daarnaast een flink deel overhouden om weer laag in te kopen tijdens de bear (al vraag ik me af of door de komst van ETFs we nog wel een echte bear-market gaan krijgen, ik geloof meer een afgevlakte pieken en dalen)

• Gelukszoekr
Het magische woord is dus spreiden lees ik wel.
DaWayne schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:59:
[...]

Ow, ik ga gelijk mijn beide nieren verkopen, koop er dan medio volgend jaar 20 voor terug. Brb
np! Maar wat ga je doen met 20 nieren?

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:54

WhySoSerious

Be the change.

Kol Nedra schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:57:
[...]

This is the way.

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:51
Zei niemand ooit op z'n sterfbed.. ;)

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Verder vermogen opbouwen in de vorm van ETF's en crypto. Bij winst nemen gaat een gedeelte richting ETF's, stable yield farms (lending protocollen) en de spaarrekening. Dat laatste ook met de gedachte om leuke dingen mee te kunnen doen en kopen.

Afhankelijk van hoe gek het gaat worden tijdens de bull, staat huisje in een land met een gunstiger (vestigings)klimaat ook op mijn wensenlijstje.

• Gelukszoekr
El Caballero schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:26:
[...]

Daarover gesproken. Hier een korte video om mogelijk nog wat inspiratie op te doen over wat belangrijk is in het leven.

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Gelukszoekr schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:19:
[...]

First World problems, 18 op sterk water zetten denk ik. Of staken wellicht.

• jvel92
  • Nu online
[...]

Of niet meer de vitaliteit hebben op die leeftijd. Zie het genoeg in mijn omgeving; mensen die keihard werken en nauwelijks genieten met de gedachte dat komt wel als ze 55 zijn. Echter tegen die tijd worden ze ingehaald door hun gezondheid en gaat het allemaal niet zo makkelijk meer.

• Kol Nedra
  • Nu online
[...]

ik mis niks hoor, als ik iets wil dan koop ik het direct.
maar ik hoef niks, minimalistisch leven is heerlijk 🙂

nothing stops this train

• Kol Nedra
  • Nu online
jvel92 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:31:
[...]

Of niet meer de vitaliteit hebben op die leeftijd. Zie het genoeg in mijn omgeving; mensen die keihard werken en nauwelijks genieten met de gedachte dat komt wel als ze 55 zijn. Echter tegen die tijd worden ze ingehaald door hun gezondheid en gaat het allemaal niet zo makkelijk meer.
edit: never mind.....

[ Voor 10% gewijzigd door Kol Nedra op 03-02-2024 20:01 ]

nothing stops this train

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:11
Taro schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:13:
[...]

Geniet je ook wel voldoende van het moment? Ik ken voldoende mensen die hun 55e niet hebben gehaald...

Ik kies voor een mix tussen nu genieten/vakanties, mooie dingen kopen waar ik van geniet en vermogen opbouwen (aandelen + crypto + passieve inkomsten) om eerder te kunnen stoppen.
Met geld maak je geld, dat is voor mij een reden om op dit moment geen geld uit te geven aan, in mijn ogen, luxe dingen. Al zullen mensen dat in het dagelijkse leven niet aan mij merken aangezien ik alles doe wat ik wil. Ben niet bang om 100€ uit te geven tijdens een avondje stappen, kijk niet naar de rekening van boodschappen en ga de verwarming niet lager zetten om energie te besparen.

Aandelen, goud en crypto zijn voor mij een hobby geworden. En die hobby mag (veel) geld kosten. Alleen wel met het vooruitzicht dat die hobby mij uiteindelijk meer geld oplevert, dan dat het mij initieel gekost heeft.

Om mijzelf de belonen heb ik nu een horloge op het oog, wat ik pas mag kopen op het moment dat mijn belegd vermogen een bepaalde waarde bereikt heeft. Zou ik het horloge nu al kunnen kopen, zeer zeker! Maar ik wil mijzelf belonen. Dat voelt anders dan gewoon kopen.

En nu is het tijd voor ajax-psv!

Stack Sats

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:31
Gelukszoekr schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:08:
[...]

Dat kan zeker, maar dan mis je wel de rente. En als je dan toch voor zekerheid kiest kan je misschien gewoon beter euro's (of dollars als je daar meer vertrouwen in hebt) aanhouden
Je hebt wel projecten zoals ousd, wel met smart contract risico.

• lecram24
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:22
Ik hoor iedere keer verkoop je nier en stop de opbrengst in BTC.
Maar hoe rijk kun je wel worden als je er 87 heb.

YouTube: Mannen van de Radio - Man met 87 nieren, Mariska Veres

• Kol Nedra
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62hqiE0euSkc9zLQlcSFYfL4NlQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GED1mCdRIkWDGSVvQQ8Z2TuE.png?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

• 10mil.btc
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11-06 09:20

Daarom gewoon lekker Bitcoin Hodlen. Timen van de markt lukt uiteindelijk toch haast niemand. Daarnaast moet je opeens allerlei andere dingen ook nog eens goed doen!

• St@m

St@m

@ Your Service

My $0,02
Ik werk nu 4 dagen per week, dat doe ik nu zo'n 5 jaar. En geloof me, dat is soms best saai, die maandag vrij, soms denk ik er zelfs aan om weer gewoon ft te gaan werken. Moet er niet aan denken dat ik over 15 jaar (55) helemaal niet meer hoef te werken. Iedereen om je heen moet namelijk wél gewoon werken.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Stovirpi schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:10:
[...]

Met geld maak je geld, dat is voor mij een reden om op dit moment geen geld uit te geven aan, in mijn ogen, luxe dingen. Al zullen mensen dat in het dagelijkse leven niet aan mij merken aangezien ik alles doe wat ik wil. Ben niet bang om 100€ uit te geven tijdens een avondje stappen, kijk niet naar de rekening van boodschappen en ga de verwarming niet lager zetten om energie te besparen.

Aandelen, goud en crypto zijn voor mij een hobby geworden. En die hobby mag (veel) geld kosten. Alleen wel met het vooruitzicht dat die hobby mij uiteindelijk meer geld oplevert, dan dat het mij initieel gekost heeft.

Om mijzelf de belonen heb ik nu een horloge op het oog, wat ik pas mag kopen op het moment dat mijn belegd vermogen een bepaalde waarde bereikt heeft. Zou ik het horloge nu al kunnen kopen, zeer zeker! Maar ik wil mijzelf belonen. Dat voelt anders dan gewoon kopen.

En nu is het tijd voor ajax-psv!
Eens, maar het is ook erg belangrijk hoeveel je per maand te besteden hebt. Stel je knalt 3 tientjes in een ETF en 3 tientjes in shitcoins, om daarna de hele maand droog brood te moeten eten om rond te komen vs direct na het ontvangen van je salaris 750 Euro in een ETF, 750 Euro in crypto te drukken, 1000 naar de spaarrekening en 1000 voor leuke dingen die maand, dan kan je het mooi combineren en kan je ook nu al mooi leven.

Er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die moeten kiezen tussen de korte of de lange termijn en waarbij beide combineren lastig is of geen zoden aan de dijk zet.

Ik maak er in ieder geval het laatste jaar een gewoonte van om dure hobby's te beëindigen. Direct na het ontvangen van het salaris een vast bedrag in crypto, ETF's en een aantal spaardoelen te steken. Daarnaast hanteer ik tegenwoordig een lijstje met dure zaken die we nog willen doen, waarbij ik iets nieuws prioriteer tegen de andere zaken die erop staan om te voorkomen dat ik dure impulsaankopen doe. Ben de afgelopen jaren best wel een big spender geweest en dwing mijzelf op deze manier om meer opzij te zetten voor de lange termijn.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
St@m schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:15:
My $0,02
Ik werk nu 4 dagen per week, dat doe ik nu zo'n 5 jaar. En geloof me, dat is soms best saai, die maandag vrij, soms denk ik er zelfs aan om weer gewoon ft te gaan werken. Moet er niet aan denken dat ik over 15 jaar (55) helemaal niet meer hoef te werken. Iedereen om je heen moet namelijk wél gewoon werken.
Ik werk nu een jaartje 36 ipv 40 uur en de vrije woensdag eens in de 2 weken bevalt mij prima. Denk er regelmatig over om naar 32 uur te gaan, maar ik zou dan eigenlijk al niet meer weten wat ik met de vrije tijd moet doen, behalve nog meer van hetzelfde.

Pensioen is voor mij: een huisje in Toscane, met zwembad en mooi stuk bos eromheen. Iedere dag beginnen met een goede wandeling, wat zwemmen, sporten, genieten van het uitzicht in de zon met een drankje erbij, lekker eten, gezelligheid met vrienden/gezin en daarna met een briesje (of airco op standje max) heerlijk onbezorgd een uiltje knappen in een veel te groot bed. Alleen gaat dat na 2 maanden ook wel vervelen...

Je moet wel bezig blijven en uitdagingen hebben. Maar goed, nog 30+ jaar werken zie ik ook niet zitten :)

• St@m

St@m

@ Your Service

Nee, eens nog 30 jaar werken zie ik ook niet zitten. Maar met een jaar of 62 stoppen lijkt me mooi :p
Ach, het zegt ook wat dat ik me prima vermaeck op mn werk en dat ik het af kan in het gezin met 4 dagen. Weinig reden tot klagen :)

En inderdaad, jouw pensioen klinkt als mijn 3 weekse vakantie.. daar ben ik na drie weken ook altijd wel weer klaar mee :p

[ Voor 21% gewijzigd door St@m op 03-02-2024 21:29 ]

• Kol Nedra
  • Nu online
My $0,02
je hebt nog 15 jaar de tijd dan om mensen te leren kennen die dezelfde mindset heeft als jij ;)
of ipv 100% stoppen kan je ook bijv 2 dagen max per week werken.
in verhouding verdien je meer dan, want hoe meer je werkt hoe meer belasting betalen

[ Voor 6% gewijzigd door Kol Nedra op 03-02-2024 21:33 ]

nothing stops this train

• St@m

St@m

@ Your Service

Kol Nedra schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:32:
[...]

je hebt nog 15 jaar de tijd dan om mensen te leren kennen die dezelfde mindset heeft als jij ;)
of ipv 100% stoppen kan je ook bijv 2 dagen max per week werken.
in verhouding verdien je meer dan, want hoe meer je werkt hoe meer belasting betalen
Wellicht nog een dagje minder ja, maar ik vind werken niet erg. Ik doe en maak mooie dingen.

• Kol Nedra
  • Nu online
St@m schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:35:
[...]

Wellicht nog een dagje minder ja, maar ik vind werken niet erg. Ik doe en maak mooie dingen.
ik vind mijn werk ook prima, werk nu 4 dagen maar dat vind ik teveel.....heb ook 1 vrouw en 2 jonge kinderen, heb zelden tijd voor mijzelf....
wie weet gaat het straks beter als de kinderen ouder zijn, maar voor nu is het pittig

nothing stops this train

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:29

BeyondThunder

Lost Lightning

Hier 4 X 9, elke vrijdag vrij. Al 7 jaar. Heerlijk. Ik heb een prachtige baan, maar wel voor een baas. Maar nu de kids wat ouder zijn, middelbare school leeftijd, heb ik echt die vrijdag voor mezelf. Huishouden, hout kloven, verdieping in Crypto, tuin, zwembad, altijd werk in en om het huis.

[ Voor 5% gewijzigd door BeyondThunder op 03-02-2024 21:54 ]

• WhySoSerious
  • Laatst online: 14:54

WhySoSerious

Be the change.

Kol Nedra schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:38:
[...]

ik vind mijn werk ook prima, werk nu 4 dagen maar dat vind ik teveel.....heb ook 1 vrouw en 2 jonge kinderen, heb zelden tijd voor mijzelf....
wie weet gaat het straks beter als de kinderen ouder zijn, maar voor nu is het pittig
Oplossing is eenvoudig, gewoon de vrouw dumpen!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:46

resusaapje

h less

Gelukszoekr schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:19:
[...]

Hodl natuurlijk. Of het nieren of Bitcoins zijn, hodl.

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Kol Nedra
  • Nu online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MfHlHf74G1vYMOC7djHH4ciikr8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/yX9Rzzu0WGRyZgicsO1zjmaz.gif?f=user_large

nothing stops this train

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Dat is idd pretty mindblowing. Zou ik ook op hopen als ik ADA holder was ;) Uiteindelijk moet hij zijn bag toch aan iemand verkopen...

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 03-02-2024 23:38 ]

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:19

• Waah
  • Laatst online: 16:28
My $0,02
Als ik morgen niet meer hoefde te komen, maar wel doorbetaald kreeg, zou ik nooit meer een dag werken.

Heb tientallen hobbies.... Nee ik ga me ECHT niet vervelen... Zoveel moois te zien/doen/maken/leren O-)

• St@m

St@m

@ Your Service

Waah schreef op zondag 4 februari 2024 @ 01:22:
[...]

Als ik morgen niet meer hoefde te komen, maar wel doorbetaald kreeg, zou ik nooit meer een dag werken.

Heb tientallen hobbies.... Nee ik ga me ECHT niet vervelen... Zoveel moois te zien/doen/maken/leren O-)
Ja, snap ik wel, maar ik heb ook gewoon een gezin waar de vrouw gewoon werkt, kinderen naar school moeten enz. En ik ga sowieso niet als die Bitcoin kerel leven, mij te avontuurlijk.
Dus tja, dan ben je afhankelijk van je hobby's, nou.. na 5 jaar heb ik die ook wel uitgespeeld. Al zit ik nu te denken aan een cursus iets met je handen doen..

Maar goed, lekker dromen of doen waar je je goed bij voelt. Ik trek dit leventje wat ik nu heb met 2 vingers in de neus, verdien dikke centen, lage werkdruk en heb een mooi gezin. Ik red me wel :)

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 04-02-2024 02:01 ]

• 10mil.btc
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11-06 09:20
Het verbaasd mij altijd dat er mensen zijn die niet weten wat ze met hun vrije tijd moeten doen en liever werken zodat iemand zegt wat je moet doen..

Dit zijn vaak ook mensen die dood gaan 1-2 jaar na pensioen..

Er is toch zoveel in het leven om te doen/proberen?

Skiën alleen al pakt 4 maanden van mijn leven 😅

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-11 07:37

MicroWhale

The problem is choice

Jij hebt een voorspellende gave!

Nog meer tips?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:53
Waah schreef op zondag 4 februari 2024 @ 01:22:
[...]

Het is voor iedereen verschillend maar wat ik ervaren heb is dat het lastig is om zelf via hobby’s of in projecten die je zelf moet ontwikkelen voldoende uitdaging geven.

Werk, en zeker als het werk bij je past geeft automatisch de infrastructuur en de omgeving die uitdagingen en onverwachte dingen op je pad brengt. Zaken die je zelf nooit zou doen of moeten uitzoeken dan wel leren. Een beetje druk zorgt voor groei. Samenwerking heeft veel voordelen, je leert sneller, het geeft nieuwe inzichten en kennis en het zorgt ervoor dat je meer kan doen.

Als ik het wel zou kunnen was ik wel ondernemer geweest. Daarnaast is het sociale aspect van werk ook belangrijk. En het geeft ritme, een doel.

Wat ik veel zie bij mensen die willen stoppen is dat ze op de verkeerde plek zitten of zijn vastgelopen in patronen die onvoldoende uitdaging bieden.

Dus dromen over stoppen met werken is een manier om daarmee om te gaan in plaats van het op te lossen. Ik geloof niet zo in het vinden van je passie, maar wel in het weten waar je goed in bent en leuk vindt om te doen. En dat zo lang mogelijk doen.

[ Voor 5% gewijzigd door CornermanNL op 04-02-2024 08:47 . Reden: Gaten in tekst ]

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
10mil.btc schreef op zondag 4 februari 2024 @ 08:06:
Het verbaasd mij altijd dat er mensen zijn die niet weten wat ze met hun vrije tijd moeten doen en liever werken zodat iemand zegt wat je moet doen..

Dit zijn vaak ook mensen die dood gaan 1-2 jaar na pensioen..

Er is toch zoveel in het leven om te doen/proberen?

Skiën alleen al pakt 4 maanden van mijn leven 😅
100% eens, snap ook niet zo goed dat mensen zich gaan vervelen zonder werk, dan heb je je leven toch niet goed ingevuld, er is zoveel te zien en te beleven in de wereld. Kan me wel goed voorstellen als je hobby ook je werk is dat dit je wel veel voldoening kan geven. Maar ik ken niemand uit mijn directe omgeving die dat voor elkaar heeft gekregen.

Wat zelf vaak lastig is tegenwoordig is uitdaging blijven houden in je huidge werk, want vroeg of laat kun je het meeste werk bewijze van met twee vingers in je neus, of je raakt uitgekeken op je huidige baan. Daarom zie ik die 40jarige dienstjaren ook verleden tijd worden.

De huidige werkende NL-er wilt graag meer vrijheid dus bv 36 of 32uur werken dit vinden ze belangrijker dan het verkrijgen van meer geld als met 40uur werken bijvoorbeeld.

Werkgevers zien ook steeds vaker in dat een 32urige werkweek productiever is als een 40 urige werkweek, hoop dat dit ooit de standaard gaat worden in NL zoals wel in veel scandinavische landen wel al de stanaard al is.

Anyway zo ver werkgerelateerd

Manta en Jup zetten nieuwe lows neer, Wen moon?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@10mil.btc & @Pinsa Dat heeft ook met een aantal factoren te maken:

- Heb je een gezin met kinderen of niet
- Hoe lang blijft iets je interesse wekken.
- In welke hoek liggen die interesses
- Etc.

Natuurlijk weet iedereen wel wat hij met een paar maanden of jaren vrij zijn voor leuke dingen zou gaan doen. Maar kan en doe je dat dan nu in de praktijk ook of ben je dus wél aan het werk en je inkomsten aan het maximaliseren door meer te werken dan je eigenlijk wil? Misschien kan je inderdaad 3 jaar fulltime achter elkaar skiën en ga je daarvoor de hele wereld over reizen, maar ook 15-20 jaar lang? Of inderdaad kortstondig? Want dan kan je daarvoor maar beter nu een sabbatical nemen dan pas op je 72e pas gaan als je niet meer goed op de latten kunt staan.

Natuurlijk kan je de vrije tijd invullen. Als ik nu met pensioen was, dan zou ik bijv. gaan rondreizen, of ik zou in Toscane bijvoorbeeld druiven en olijven op mijn eigen landgoed gaan verbouwen om daarna het proces van verwerken te leren en dergelijke, of honden trainen om truffels mee te gaan zoeken :). Natuurlijk ga je je dan op bepaalde dingen richten en dus vul je je tijd zeker wel.

Maar bij mij werkt het zo: Ik krijg interesse in iets, bijt mij er helemaal in vast en maak het mijzelf eigen. Na 6-18 maanden weet ik er alles van, komt het punt dat ik anderen ermee ga helpen en dan is mijn nieuwsgierigheid weg en is het tijd voor het volgende onderwerp om mij helemaal in stuk te bijten. Sommige mensen kunnen 20-30 jaar bij hetzelfde onderwerp blijven, voor mij voelt het dan op een gegeven moment als herhaling en raak ik mijn interesse kwijt.

Daarom is een extra dag vrij zeker leuk, maar wel anders, omdat 32 uur ipv 40 uur eigenlijk "een extra weekend dag" is, dat is anders dan volledig met pensioen zijn. Natuurlijk zou ik op die ene dag nu ook al ergens een opleiding voor kunnen gaan volgen (bijv. truffels zoeken ;) ), maar dat is toch anders dan iets op-/neerzetten als je er je dagelijkse ding van kunt gaan maken.

Ik zou nu het liefst direct stoppen met werken, ik heb dat niet nodig voor structuur, maar ik heb ook een gezin te onderhouden met 2 pubers die veel geld kosten. En je dag vult zich vanzelf met bepaalde vaste dingetjes die je doet. Maar ik betrap mijzelf erop dat ik, net als nu, toch weer die tabbladen van Tweakers langsklik, weer een extra ronde op X doe, YouTube nog weer even open, etc. en dat is interessant, maar voelt op een gegeven moment ook als meer van hetzelfde.

Volgens mij is de achterliggende vraag: Kan je je op je vrije dagen nu al als pensionado gedragen, of moet je daarvoor daadwerkelijk met pensioen zijn en dat heeft met je interesses te maken en wat je daarvoor nodig hebt (besneeuwde pistes bezoek je ook niet even op je vrije dag).

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 04-02-2024 10:21 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Pinsa schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:01:
[...]
Manta en Jup zetten nieuwe lows neer, Wen moon?
Ik kom bij Manta wel bijna op het punt dat ik de helft de deur uit doe. 50% rond de 2 USD gekocht en 50% rond de 2.5 USD, nu sta ik nog in het groen.

Wel wat JUP ingeslagen, hopelijk volgt die op termijn het UNI patroon.

• Pinsa
  • Nu online
Taro schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:33:
@10mil.btc & @Pinsa Dat heeft ook met een aantal factoren te maken:

- Heb je een gezin met kinderen of niet
- Hoe lang blijft iets je interesse wekken.
- In welke hoek liggen die interesses
- Etc.

Misschien kan je inderdaad 3 jaar fulltime achter elkaar skiën en ga je daardoor de hele wereld over reizen, maar ook 15-20 jaar lang? Of inderdaad kortstondig? Want dan kan je daarvoor maar beter nu een sabbatical nemen dan pas op je 72e pas gaan als je niet meer goed op de latten kunt staan.

Natuurlijk kan je de vrije tijd invullen. Als ik nu met pensioen was, dan zou ik bijv. gaan rondreizen, of ik zou in Toscane bijvoorbeeld druiven en olijven op mijn eigen landgoed gaan verbouwen om daarna het proces van verwerken te leren en dergelijke, of honden trainen om truffels mee te gaan zoeken :). Natuurlijk ga je je dan op bepaalde dingen richten en dus vul je je tijd zeker wel.

Maar bij mij werkt het zo: Ik krijg interesse in iets, bijt mij er helemaal in vast en maak het mijzelf eigen. Na 6-18 maanden weet ik er alles van, komt het punt dat ik anderen ermee ga helpen en dan is mijn nieuwsgierigheid weg en is het tijd voor het volgende onderwerp om mij helemaal in stuk te bijten. Sommige mensen kunnen 20-30 jaar bij hetzelfde onderwerp blijven, voor mij voelt het dan op een gegeven moment als herhaling en raak ik mijn interesse kwijt.

Daarom is een extra dag vrij zeker leuk, maar wel anders, omdat 32 uur ipv 40 uur eigenlijk "een extra weekend dag" is, dat is anders dan volledig met pensioen zijn. Natuurlijk zou ik op die ene dag nu ook al ergens een opleiding voor kunnen gaan volgen (bijv. truffels zoeken ;) ), maar dat is toch anders dan iets op-/neerzetten als je er je dagelijkse ding van kunt gaan maken.

Ik zou nu het liefst direct stoppen met werken, ik heb dat niet nodig voor structuur, maar ik heb ook een gezin te onderhouden met 2 pubers die veel geld kosten. En je dag vult zich vanzelf met bepaalde vaste dingetjes die je doet. Maar ik betrap mijzelf erop dat ik, net als nu, toch weer die tabbladen van Tweakers langsklik, weer een extra ronde op X doe, YouTube nog weer even open, etc. en dat is interessant, maar voelt op een gegeven moment ook als meer van hetzelfde.

Volgens mij is de achterliggende vraag: Kan je je op je vrije dagen nu al als pensionado gedragen, of moet je daarvoor daadwerkelijk met pensioen zijn en dat heeft met je interesses te maken en wat je daarvoor nodig hebt (besneeuwde pistes bezoek je ook niet even op je vrije dag).
Beste Taro

Kinderen zijn zeker een belangrijke factor, want er moet geld in het laatje blijven komen, want kids kosten nou eenmaal geld :)

Helaas ben ik niet zo,n top trader als jou, want anders zou ik nu al met pensioen willen gaan als dat kon, ook met kids. Desnoods zette ik een eigen bedrijfje op oid, alleen maar iets wat ik echt leuk vind.

Die interesse wat je hierboven beschrijft en ergens volledig alles vanaf willen weten, herken ik me heel erg sterk in, vandaar ontstaat ook vaak bij mij de verveling in huidige banen omdat er vaak geen uitdaging meer
in valt te behalen ( 2 vingers in de neus verhaal).

Was het leven kwa werk maar een stuk makkelijker, en kon iedereen maar kiezen wat hij/zij zou willen doen, maar vaak gaat dat niet door (tijd/geld/opleidingsmogelijkheden of de gunfactor etc)

De banenmarkt is vaak nog oneerlijk vind ik, en het nieuwe solliciteren wordt ook anders, er zijn al bedrijven die mensen aannemen zonder c.v. gewoon om te zien wat iemand echt kan en of hij/zij geschikt is, en niet om zijn mooie sollicitatiebrief en c.v. die eigenlijk niet een volledig beeld van iemand weergeven.

Grtz

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
MicroWhale schreef op zondag 4 februari 2024 @ 08:22:
[...]

Jij hebt een voorspellende gave!

Nog meer tips?
Be patient , fijne zondag :)

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Pinsa schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:05:
[...]
Die interesse wat je hierboven beschrijft en ergens volledig alles vanaf willen weten, herken ik me heel erg sterk in, vandaar ontstaat ook vaak bij mij de verveling in huidige banen omdat er vaak geen uitdaging meer
in valt te behalen ( 2 vingers in de neus verhaal).
Eens met wat je zegt, en hierop even specifiek inzoomen: Het opstarten van een hobby kost ook vaak het meeste geld, als je er eenmaal inzit kost het minder of alleen wat onderhoud. Daarom is vaak wisselen een dure aangelegenheid en daar heb ik bij mijzelf nu de rem opgezet zodat dat geld naar crypto en ETF's kan stromen zodat ik eerder met pensioen kan.

Wat betreft werk: Heel herkenbaar. Ik krijg vaak na een jaartje al een bore-out. Bij iedere werkgever krijg ik ergens tussen de 1.5-3 jaar promotie, maar eigenlijk heb ik het dan al wel gezien. Ook weet ik heel goed wat ik wel/niet leuk vind, dat betekent bijv. dat ik geen directiefunctie meer wil zoals ik hiervoor wel had, maar daarmee zit ik nu wel in een functie die ik al 3x eerder heb gehad en die weinig uitdaging meer geeft. Dat betekent dus automatisch dat je die zogezegd met 2 vingers in de neus kan doen en het dan gaat zoeken in vergroting van de teams met ook extra disciplines/kennisgebieden erbij, extra projecten oppakken en jezelf eigen maken. Maar dat nog 30 jaar doen zie ik niet gebeuren.

Afijn, wel goed om je bewust van te zijn en bewust mee bezig te zijn. Uiteindelijk is dat ook wel waarom ik in crypto zit: Niet de standaard weg bewandelen naar je pensioen, maar een shortcut nemen 8)

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:33
Ik zou me ook prima bezig kunnen houden zonder werk. Maar mijn werk vind ik verder ook helemaal goed. Heb een mega uitdagende baan, wat me bakken met geld oplevert. Zit aardig hoog in een groot internationaal bedrijf. Uitdaging zat, en leer nog steeds elke dag bij. Kost alleen wel veel tijd en energie.
Ik heb beetje als plan om rond mijn 50ste te stoppen, minder te werken, of het over een compleet andere boeg te gooien. Heb nog 2 bullruns om dat voor elkaar te krijgen. Zou easy moeten lukken. Tenzij we nu 10jaar bear krijgen.
Ik ben verder ook niet iemand die zich snel verveelt. Maar heb wel uitdaging nodig, maar dat kan ook uit andere hoek komen (hobby's, sport, reizen etc).
Acht de kans dat ik na 50 helemaal niets meer doe kwa werk wel klein. Kinderen hebben we gelukkig niet, dus dat scheelt ook bakken met tijd, frustraties en energie.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Pinsa
  • Nu online
Taro schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:20:
[...]

Eens met wat je zegt, en hierop even specifiek inzoomen: Het opstarten van een hobby kost ook vaak het meeste geld, als je er eenmaal inzit kost het minder of alleen wat onderhoud. Daarom is vaak wisselen een dure aangelegenheid en daar heb ik bij mijzelf nu de rem opgezet zodat dat geld naar crypto en ETF's kan stromen zodat ik eerder met pensioen kan.

Wat betreft werk: Heel herkenbaar. Ik krijg vaak na een jaartje al een bore-out. Bij iedere werkgever krijg ik ergens tussen de 1.5-3 jaar promotie, maar eigenlijk heb ik het dan al wel gezien. Ook weet ik heel goed wat ik wel/niet leuk vind, dat betekent bijv. dat ik geen directiefunctie meer wil zoals ik hiervoor wel had, maar daarmee zit ik nu wel in een functie die ik al 3x eerder heb gehad en die weinig uitdaging meer geeft. Dat betekent dus automatisch dat je die zogezegd met 2 vingers in de neus kan doen en het dan gaat zoeken in vergroting van de teams met ook extra disciplines/kennisgebieden erbij, extra projecten oppakken en jezelf eigen maken. Maar dat nog 30 jaar doen zie ik niet gebeuren.

Afijn, wel goed om je bewust van te zijn en bewust mee bezig te zijn. Uiteindelijk is dat ook wel waarom ik in crypto zit: Niet de standaard weg bewandelen naar je pensioen, maar een shortcut nemen 8)
Mooi hoe je in het leven staat, ik waardeer dat! Crypto is voor jou ook denk ik meer een hobby en het levert ook nog wat op helemaal mooi toch.

Wat ik wel nog even wil benoemen is dat dit forum (crypto) van mindere kwaliteit zou zijn zonder jou. Zolang ik hier actief ben heb ik veel mogen lezen, leren en ontdekken mede dankzij jou maar natuurlijk ook door anderen, ik heb veel aan jou TA’s en inzichten gehad en ben hier zelf ook enorm door gegroeid, daar wil ik je voor bedanken, ik zie jou nog steeds als de echte Godfather van SC & NK.

Fijne zondag 8)

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Best herkenbaar eigenlijk. Na een paar jaar op een functie wordt het een soort van automatische piloot voor mij.

Je kent het bedrijf, de wegen die bewandelt moeten worden om iets voor elkaar te krijgen en dan wordt het een grote herhaling van kunstjes. Analyses doen, het onderwerp is anders, maar de weg hetzelfde. Leiding geven was in het begin een ontdekking, maar daarna op dezelfde "knoppen" drukken. Mensen de ruimte geven, hun met oplossingen laten komen en samen de beste kiezen en weer gaan. Ondanks dat ik goed ga op patronen en een vast ritme krijg ik telkens last van bore out en dat wordt totaal niet begrepen door mijn werk omgeving. Vraag je om extra werk staan ze je raar aan te kijken, ga je zelf extra dingen doen vinden ze het prima. Nieuwe dingen leren en uitzoeken geeft weer een impuls, maar dat is ook altijd van tijdelijke aard.

Voor mij is beleggen en crypto ook een manier om eerder te kunnen stoppen met werken. Er zijn nu genoeg dingen waar ik privé niet aan toe kom, maar wel graag zou doen. Ben me wel bewust dat de weg nog lang is. Dat is niet erg, maar waar ik wel mee zit is het volgende. Ga ik nog x jaar op de automatische piloot door met makkelijk geld harken (krijg binnen de branche veel betaald voor wat ik doe) of ga ik naar een nieuwe werkgever op zoek met hogere werklast, werkdruk en nieuwe uitdagingen.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Werk: Met zo min mogelijk moeite zoveel mogelijk FIAT binnenharken
Crypto: Buy high, sell low om die FIAT weer te zien verwijnen

Repeat iedere maand. Het leven is eenvoudig.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Coldcat schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:46:
Werk: Met zo min mogelijk moeite zoveel mogelijk FIAT binnenharken
Crypto: Buy high, sell low om die FIAT weer te zien verwijnen

Repeat iedere maand. Het leven is eenvoudig.
Wordt wel snel saai zo.

• thierry1982
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-10 21:44
Net mijn zak FET omgezet naar BTC. Er is wat fud rondom FET. Dus het zaakje met winst omgezet naar BTC.

• thierry1982
@Taro Zit je nog in 0kn? Lijkt het momentum een beetje te verliezen.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
thierry1982 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:53:
@Taro Zit je nog in 0kn? Lijkt het momentum een beetje te verliezen.
Ja, positie ongewijzigd maar die trekt Shitcoin pf1 wel naar beneden vs andere coins die nog wel stijgen.

Had hetzelfde met TAO: Die daalde de afgelopen periode, is recent gelist op ByBit (leverage) en maakte daardoor ineens een run. Dus ik hou 0KN ook maar gewoon aan met de hoop dat die binnenkort ook zo'n momentje heeft.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:25
anti elppa schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:34:
Ik zou me ook prima bezig kunnen houden zonder werk. Maar mijn werk vind ik verder ook helemaal goed. Heb een mega uitdagende baan, wat me bakken met geld oplevert. Zit aardig hoog in een groot internationaal bedrijf. Uitdaging zat, en leer nog steeds elke dag bij. Kost alleen wel veel tijd en energie.
Ik heb beetje als plan om rond mijn 50ste te stoppen, minder te werken, of het over een compleet andere boeg te gooien. Heb nog 2 bullruns om dat voor elkaar te krijgen. Zou easy moeten lukken. Tenzij we nu 10jaar bear krijgen.
Ik ben verder ook niet iemand die zich snel verveelt. Maar heb wel uitdaging nodig, maar dat kan ook uit andere hoek komen (hobby's, sport, reizen etc).
Acht de kans dat ik na 50 helemaal niets meer doe kwa werk wel klein. Kinderen hebben we gelukkig niet, dus dat scheelt ook bakken met tijd, frustraties en energie.
Wel een mooie insteek:
"Nog 2 bull runs om dat te bereiken"

Mooi sterven en mindset, zo had ik er nog niet over nagedacht.

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik herken het 'wordt saai' verhaal ook wel deels. Gelukkig krijg ik veelal de 'moeilijke' taakjes binnen mijn team en heb ik alle vrijheid om daar wat leuks van te maken voor mezelf :) Om verdere dipjes op te vangen begin ik binnenkort waarschijnlijk 1 dag per week voor mezelf te werken. 3-4 dagen per week achter de computer voor de baas, 1 dag per week met de handjes (en een beetje met het hoofd) werken voor mezelf. Lijkt we wel goed zo, ondertussen lekker sats (e.a.) stacken en stonks vergaren.

Eens ik genoeg 'fuck you' geld heb, kan ik lekker alles gaan doen wat ik momenteel te duur acht (hobbies, opleidingen, materialistische zaken, etc.). Eens je daar bent, heb je nog altijd de keuze om weer wat werk (al dan niet deeltijds) op te nemen moest je je toch gaan vervelen :)

Het zal me benieuwen, het leven zit toch vol verrassingen...

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:44
Taro schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:13:
[...]

Ben hard op weg naar de 60, heel hard :) en geniet van alles. Werk al sinds mijn 25e 4 dagen per week. Leuk werk (privacy jurist) en veel thuis werk. Met mijn vrouw iedere maand 4-5 dagen korte vakantie, hiken/mountain biken in Duitsland en 1x per jaar grote reis.
Huis kan afbetaald worden met crypto maar ja, dat laten we nog even staan haha en al met al relaxed leven.
Ben van plan minstens 90 te worden, mijn moeder is nu 88 dus die wil ik overleven

• Kol Nedra
  • Nu online
mooie verhalen van jullie gelezen, dit blijft toch echt een geweldige community d:)b

nothing stops this train

• thierry1982
Taro schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:56:
[...]

Ja, positie ongewijzigd maar die trekt Shitcoin pf1 wel naar beneden vs andere coins die nog wel stijgen.

Had hetzelfde met TAO: Die daalde de afgelopen periode, is recent gelist op ByBit (leverage) en maakte daardoor ineens een run. Dus ik hou 0KN ook maar gewoon aan met de hoop dat die binnenkort ook zo'n momentje heeft.
Lees net in de telegram groep dat de CEX listing gepland staat voor Q2.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:58

Vis

thierry1982 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:22:
[...]

Lees net in de telegram groep dat de CEX listing gepland staat voor Q2.
Terwijl alle CEXen privacy coins en mixers gaan weren gaan ze wel 0kn listen? Beetje vreemd niet?

De admin van de telegram groep zegt dat zeker. Wen airdrop ser?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-11 19:46

Ad Hox

N/A

Ik sta op het punt om mijn BTC-positie te verkopen in verband met een verbouwing thuis. De verbouwing (en dus betaling) zal maart/april plaatsvinden.

Ik ben begin deze zomer ingestapt en sta op +/-30%.

Welk scenario zouden jullie spelen:

1) Nu uitchecken, geeft zekerheid. De prijs al enige tijd stabiel. Dus rond 43K.
2) Wachten tot na het weekend, uitgaan van een stijging op de lower timeframe 44k/45k. Bij een daling wat langer wachten, tot de prijs weer rond 43K staat
3) Zo lang mogelijk wachten (maart/april)

Ben benieuwd.

• Kol Nedra
  • Nu online
Ik hou mij eigenlijk nooit bezig met mijn staking rewards en dit heb ik zojuist voor de maand januari berekend.....
stiekem toch leuk passief inkomen geworden....
stel dat dit gemiddeld in bullrun die coins nog een x3 of x5+ doen is dat erg leuk!
houden jullie het bij hoeveel je staking rewards zijn?

nothing stops this train

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Ad Hox schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:29:
Ik sta op het punt om mijn BTC-positie te verkopen in verband met een verbouwing thuis. De verbouwing (en dus betaling) zal maart/april plaatsvinden.

1) Nu uitchecken, geeft zekerheid. De prijs al enige tijd stabiel. Dus rond 43K.
2) Wachten tot na het weekend, uitgaan van een stijging op de lower timeframe 44k/45k. Bij een daling wat langer wachten, tot 43K

Ben benieuwd.
Geld dat je nodig hebt meteen vrijmaken. Geld dat je niet nodig hebt HODL tot in de bull!

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Numbers
  • Niet online
Ad Hox schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:29:

2) Wachten tot na het weekend, uitgaan van een stijging op de lower timeframe 44k/45k. Bij een daling wat langer wachten, tot de prijs weer rond 43K staat

Ben benieuwd.
De belangrijkste vraag is. Heb je het hele bedrag dat je nu in crypto hebt zitten nodig? Het gedeelte dat je op zo'n korte termijn nodig hebt zou ik zeker cashen. Je hebt weinig tijd om een daling op te vangen en dat is wel een groot risico met een aankomende rekening. Heb je echter genoeg geld op je bankrekening voor de hele verbouwing, dan zou ik helemaal niks verkopen en de run uitzitten tot halverwege volgend jaar.

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Numbers schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:02:
[...]
De belangrijkste vraag is. Heb je het hele bedrag dat je nu in crypto hebt zitten nodig? Het gedeelte dat je op zo'n korte termijn nodig hebt zou ik zeker cashen. Je hebt weinig tijd om een daling op te vangen en dat is wel een groot risico met een aankomende rekening. Heb je echter genoeg geld op je bankrekening voor de hele verbouwing, dan zou ik helemaal niks verkopen en de run uitzitten tot halverwege volgend jaar.
Ik heb nu alles nodig :+

Het is meer een cashflow issue. In de zomer krijg ik een gratificatie/winstdeling van de zaak, en dan koop ik de positie weer bij. Timing is wel rot eigenlijk, zo vlak voor de halving.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Vandaag misschien een eerste dca in een shitcoin uit mijn watchlist. 👀

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
In het kader van de transparantie: Ik heb zojuist 50% Manta omgezet naar USDT en daarmee een 2x long op TAO geopend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQwX6hKwd7gxsTIUKYT2hslh86g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3C1Dzsshi9wGBNJlukboG5uv.png?f=fotoalbum_large

Op een hoger timeframe zien de lijntjes er netter uit, maar ik pak deze mee tot als het zo uitpakt minimaal de bovenste lijn.

Edit: Op ByBit is het niet handig charten ivm de vele wicks en schommelingen ivm leverage, maar dit is een hoger timeframe:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3cJjh4i8k5D9khVnIyLooiBW7g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jDls6D3HkBvfwyRMTW1DS7nM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Taro op 04-02-2024 12:28 ]

• Wispe
  • Niet online
Ad Hox schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:12:
[...]

Ik heb nu alles nodig :+

Het is meer een cashflow issue. In de zomer krijg ik een gratificatie/winstdeling van de zaak, en dan koop ik de positie weer bij. Timing is wel rot eigenlijk, zo vlak voor de halving.
De koersen gaan toch niet meteen door het dak vlak na de halving/deze zomer?

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Taro schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:19:
In het kader van de transparantie: Ik heb zojuist 50% Manta omgezet naar USDT en daarmee een 2x long op TAO geopend:
[Afbeelding]

Op een hoger timeframe zien de lijntjes er netter uit, maar ik pak deze mee tot als het zo uitpakt minimaal de bovenste lijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nyayfNV2S9sq0IiTZ07qVWO-9Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/KYSJCoVgFvFn5KFVIUE93iMi.gif?f=user_large

• Alpina
  • Nu online
zwembroek schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:13:
Heb ik net ook gedaan in de coin $TML.
Weer absurd eigenlijk voor een kaartje maar we zijn er weer bij :9B

Hoort ook een beetje bij van het leven genieten toch?

Bedankt voor de vorige posts van iedereen met toekomstplannen enz. na een mooie cryotowinst. Interessant en leuk voor te lezen op de luie zondag.

Ps welke gaat het worden Zwembroek.

[ Voor 3% gewijzigd door Alpina op 04-02-2024 12:23 ]

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Wispe schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:20:
[...]

De koersen gaan toch niet meteen door het dak vlak na de halving/deze zomer?
Eens! Wel zodra ik verkoop :P

Ik zet ieder geval alles klaar om zo uit te checken. Misschien 50% nu en 50% in april. Als BTC dan rekt gaat, kan ik het denk ik nog wel regelen hoop ik. Kijk het vandaag nog even aan.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ad Hox schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:24:
[...]

Eens! Wel zodra ik verkoop :P

Ik zet ieder geval alles klaar om zo uit te checken. Misschien 50% nu en 50% in april. Als BTC dan rekt gaat, kan ik het denk ik nog wel regelen hoop ik. Kijk het vandaag nog even aan.
Anders stel je gewoon een stop loss in op het bedrag dat je minimaal nodig hebt, dan is iedere stijging mooi meegenomen.

• Numbers
  • Niet online
Dan weet je het antwoord zelf ook.
Dat is jammer inderdaad. Je hypotheek uitbreiden was geen optie? Als je nog een vrij deel hebt kun je vrij snel en eenvoudig dat gedeelte "opnemen" zonder dat je langs de notaris hoeft. Moet je wel de extra hypotheeklast onder normale omstandigheden altijd kunnen betalen natuurlijk en niet tijdelijk, omdat crypto "toch wel gaat stijgen". Dan ga je later alsnog nat wanneer de stijging uit blijft.

Succes met de keuze ;)

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:08
@Taro Kan me vergissen maar ik dacht te hebben gelezen dat je in het afgelopen jaar toch een keer of 2 hebt aangegeven dat je vanaf nu voornamelijk ging richten op BTC en ETH oid. In iedergeval geen of minder shitcoins.

Wil niet echt lukken blijkbaar? :P

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:15
Je werk/prive balans is per fase in het leven ook anders. Nu een kindje en wat gedoe waardoor ik echt heel veel tijd prive nodig heb om alles draaiend te houden. Werk nu 4 dagen door een ouderschapverlof dag. Straks weer 5 dagen wordt een flinke uitdaging. Dat was wel anders paar jaar terug met een kleiner en af huis. Geen kind om voor te zorgen. Dan is die 5 dagen werken prima te doen. Ben nog aan het nadenken wat ik ga doen als er leuke gains komen in de bull. Wil toch proberen om die 4 dagen te blijven werken inplaats van terug naar 5. Dus aflossen op de hypotheek wordt er wel 1.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Nopheros schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:29:
@Taro Kan me vergissen maar ik dacht te hebben gelezen dat je in het afgelopen jaar toch een keer of 2 hebt aangegeven dat je vanaf nu voornamelijk ging richten op BTC en ETH oid. In iedergeval geen of minder shitcoins.

Wil niet echt lukken blijkbaar? :P
Ja, in dat komende uur of die dag, niet de langere termijn ;)

Nee, met de DCA. Ik koop bij de DCA's vooral BTC en ETH en een klein deel knal ik in shitcoins. En de dagelijkse referralinkomsten (had ooit een website met daarop referrallinks) knal ik ook voornamelijk in shitcoins.

Wat ik nu doe is een potje doorschuiven, geen verse investering.

Maar goed, ik leef bij de dag en doe iedere dag wat op dat moment juist/goed voelt, dus kan nog weleens verschillen.

• Nopheros
Taro schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:34:
[...]

Ja, in dat komende uur of die dag, niet de langere termijn ;)
Ahzo. Je posts kwamen op die manier niet bij mij over maar maakt ook verder niet uit, vroeg ik me af.

De vorige bullrun heb ik zelf ook aardig wat geld verdient met shitcoins/meme coins, af en toe 1000 euro winst gemaakt binnen 5 minuten met de zogenoemde pre-sales op pancakeswap.

Leuke periode maar een setje van 6 á 10 coins aanhouden zoals ik nu doe is toch ook wel erg fijn. Af en toe de koersen checken en voor de rest met andere dingen bezig zijn dan crypto. M'n laatste trade was ATOM inruilen voor SOL omdat ATOM te weinig beweging liet zien, inmiddels alweer een paar maand geleden.

Daarnaast uiteraard wel de gratis PLU uitkeren, dit wordt netjes elke maand naar Bitcoin omgezet.

[ Voor 7% gewijzigd door Nopheros op 04-02-2024 12:53 ]

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-11 01:16
zwembroek schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:13:
Welke shitcoin?

Ik had gisteren alvast een klein bedragje gezet op $Wen. Is +33% gegaan. Balen dat ik niet meer had gezet...

[ Voor 15% gewijzigd door _Gast_ op 04-02-2024 13:30 ]

• Kol Nedra
  • Nu online
Nopheros schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:51:
[...]

Ahzo. Je posts kwamen op die manier niet bij mij over maar maakt ook verder niet uit, vroeg ik me af.

De vorige bullrun heb ik zelf ook aardig wat geld verdient met shitcoins/meme coins, af en toe 1000 euro winst gemaakt binnen 5 minuten met de zogenoemde pre-sales op pancakeswap.
PcS jaja mooie tijd!

maar ook enkele rugpulls meegemaakt met die PcS shitcoin casino
maar aan eindstreep wel gains meegemaakt....
dat vervolgens bij ~$400+ BNB of $50k BTC voor gekocht.....dat is dus minder waard geworden :D

[ Voor 12% gewijzigd door Kol Nedra op 04-02-2024 13:31 ]

nothing stops this train

• Nopheros
Kol Nedra schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:30:
[...]

PcS jaja mooie tijd!

maar ook enkele rugpulls meegemaakt met die PcS shitcoin casino
maar aan eindstreep wel gains meegemaakt....
dat vervolgens bij ~$400+ BNB of $50k BTC voor gekocht.....dat is dus minder waard geworden :D
Ook inderdaad. 3x 100 euro inleggen op verschillende tokens en dan hopen dat er 1 tenminste een x10 deed.

• Kol Nedra
  • Nu online
Nopheros schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:33:
[...]

Ook inderdaad. 3x 100 euro inleggen op verschillende tokens en dan hopen dat er 1 tenminste een x10 deed.
oh dat durfde ik niet, bij mij was het kratjes.

nothing stops this train

• Pinsa
  • Nu online
_Gast_ schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:59:
[...]

Welke shitcoin?

Ik had gisteren alvast een klein bedragje gezet op $Wen. Is +33% gegaan. Balen dat ik niet meer had gezet...
Wen trok ook mijn aandacht maar kan mijn Jup niet kwijt of athans niet verzenden anders had ik wel een gokje gewaagd. Kwa memecoins zit jij meestal wel goed :) Op hoeveel heb je kunnen instappen als ik vragen mag?

• _Gast_
Pinsa schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:25:
[...]

Wen trok ook mijn aandacht maar kan mijn Jup niet kwijt of athans niet verzenden anders had ik wel een gokje gewaagd. Kwa memecoins zit jij meestal wel goed :) Op hoeveel heb je kunnen instappen als ik vragen mag?
Ik ben gisteren rond de 4300 voorzichtig ingestapt met slechts 1 Sol. Naarmate het verder zou dippen zou ik meer kopen. Maar door de stijging weet ik nu even niet of ik het moet bijkopen of niet...

• jvel92
  • Nu online
_Gast_ schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:59:
[...]

Welke shitcoin?

Heb mijn WEN nog van de airdrop en deze in een of andere +999 APY liquidity pool gestopt. Kijken of me dat nog wat oplevert.

• _Gast_
jvel92 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:42:
[...]

Heb mijn WEN nog van de airdrop en deze in een of andere +999 APY liquidity pool gestopt. Kijken of me dat nog wat oplevert.
Hopelijk wordt het wat! Hoeveel was de airdrop als ik vragen mag en heeft iedereen dezelfde hoeveelheid gekregen?

• jvel92
  • Nu online
_Gast_ schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:46:
[...]

Hopelijk wordt het wat! Hoeveel was de airdrop als ik vragen mag en heeft iedereen dezelfde hoeveelheid gekregen?
Was 643.652 WEN (US format in screen). Op moment van claimen was het rond de 70 USD waard. Had dus beter kunnen dumpen, maar vond het wel een gokje waard.

Iedereen heeft volgens mij hetzelfde gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Log1LKK_wArWOm5mKWl3KL3BBnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cEANTvNReBf9E7bsae69kxOF.jpg?f=fotoalbum_large

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Nopheros schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:51:
[...]

Klopt hoor, ik wissel nog weleens van strategie.

• Pinsa
  • Nu online
_Gast_ schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:41:
[...]

Ik ben gisteren rond de 4300 voorzichtig ingestapt met slechts 1 Sol. Naarmate het verder zou dippen zou ik meer kopen. Maar door de stijging weet ik nu even niet of ik het moet bijkopen of niet...
Dat is de vraag maar altijd he, op tijd weer uit zo,n coin anders dikke rugpull.. Zou dat ook niet aan durven met veel geld hoor. Goodluck

• _Gast_
Pinsa schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:04:
[...]

Dat is de vraag maar altijd he, op tijd weer uit zo,n coin anders dikke rugpull.. Zou dat ook niet aan durven met veel geld hoor. Goodluck
Haha inderdaad. Dat is altijd het risico met zulke coins. Hoeveel ervaring je ook hebt! :p

• jvel92
  • Nu online
Pinsa schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:04:
[...]

Met de wat meer risicovolle (meme)coins haal ik de initiële inleg plus wat winst er meestal uit zodra het een 100% heeft gedaan. Op die manier kan ik de rit verder uitzitten en heb ik weer USD vrijgemaakt voor wat anders. Zo heb ik dat de afgelopen maanden ook gedaan met Bonk en WIF.

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:33
bitcoin is echt ongekend boring op het moment zeg. Jezus.........

Aan de andere kant word dit als het zo blijft wel weer de 2e groene weekly close.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-11 23:00

NeoflexNL

Forever young

Oei, die gaat weer een stukje hardlopen binnenkort..

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• Wispe
  • Niet online
Fomo hier… :+
Zit te twijfelen om nog meer in BTC en ETH te stoppen.

• Kol Nedra
  • Nu online
Wispe schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:26:
[...]

dat twijfelen heb ik totaal geen last......punt is dat fiat weer op is..... 23 Februari weer airdrop ;)

nothing stops this train

• Alpina
  • Nu online
@zwembroek na zijn DCA in een shitcoin die niemand kent en 200procent doet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymRMWxs6RnL4M1D6OkwKOOrQEJQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/02PBtQUD0phtQXRi39ngxl04.gif?f=user_large

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:25
Kol Nedra schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:30:

houden jullie het bij hoeveel je staking rewards zijn?
:Y Inmiddels ruim de 25% van mn inleg gepasseerd (nu geeft kraken dat ook mooi weer dus hoef er geen moeite voor te doen).
Als dan de boel zometeen ontploft en het doet een keer x4 of x5 (dan heeft nog bij lange na zn oude ATH niet gehaald) zit ik op rozen :Y
Ik zit alleen een beetje met tijdsdruk ivm een beloofde verbouwing aan vrouwlief :X :P

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:17
Wispe schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:26:
[...]

Kopen uit emotie helpt niet.

Als je echt overweegt om meer in te leggen, smeer het dan wat uit over de tijd. Stijgen we, dan doe je alvast mee. Dalen we, dan kun je goedkoper inkopen.

Maktub

Pagina: 1 ... 148 ... 253 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!