Als je deze vragen lijst invult kan je een ruling vragen:
https://www.ruling.be/sit..._cryptomunten_nl_2022.pdf
Dan kunnen ze beslissen 0%, maar dan mag je niets getrade hebben.
Dus buy & hold voor minstens 1 jaar.
Anders gewoon roerende voorheffing = 30% + gemeente taks, hangt dus af waar je woont.
Maar zoals Masstje hier scrhijft, je moet op 33% rekenen.
[ Voor 4% gewijzigd door Overgeef Dave op 02-02-2024 19:12 ]
Rond de 33% eigenlijk, tenzij je kan aantonen dat je niet speculeert en tradet. Dan is het gewoon al goede huisvader beleggen en belastingvrij.
Overgeef Dave schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:04:
[...]
Als je deze vragen lijst invult kan je een ruling vragen:
https://www.ruling.be/sit..._cryptomunten_nl_2022.pdf
Dan kunnen ze beslissen 0%, maar dan mag je niets getrade hebben.
Dus buy & hold voor minstens 1 jaar.
Anders gewoon roerende voorheffing = 30% + gemeente taks, hangt dus af waar je woont.
Maar zoa
Klinkt beter dan dat fictief gedoe hier.Masstje schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:05:
[...]
Rond de 33% eigenlijk, tenzij je kan aantonen dat je niet speculeert en tradet. Dan is het gewoon al goede huisvader beleggen en belastingvrij.
Afhankelijk van hoe je ermee omspringt. Traden en short term hold is een belastingsnachtmerrie. Buy&Hold >1j is er bijna geen belasting meer. Dan ben je "goede huisvader" die voorzichtig investeert.
Belastigen werken ook volgens FIFO, dus als je 2j geleden 1 BTC kocht en 6 maanden geleden 1 BTC kocht. Dan kan je nu 1 BTC quasi belastingvrij omzetten in fiat.
Bedragen zijn illustratief uiteraard
Quamfy since '20, chemfy since '23 --- you can't spell crypto without cry
Idd die FIFO is best belangrijk, kan je je voordeel mee doen.De vlaming schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:06:
[...]
Afhankelijk van hoe je ermee omspringt. Traden en short term hold is een belastingsnachtmerrie. Buy&Hold >1j is er bijna geen belasting meer. Dan ben je "goede huisvader" die voorzichtig investeert.
Belastigen werken ook volgens FIFO, dus als je 2j geleden 1 BTC kocht en 6 maanden geleden 1 BTC kocht. Dan kan je nu 1 BTC quasi belastingvrij omzetten in fiat.
Bedragen zijn illustratief uiteraard
33% van je winst? serieus?Masstje schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:05:
[...]
puur diefstal
nothing stops this train
YesKol Nedra schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:12:
[...]
33% van je winst? serieus?
puur diefstal
sorry deze link was voor venootschappen.
Dit is de juiste.
https://financien.belgium...omsten%202023)%3A%2015%25
'Show us the money.'
[ Voor 50% gewijzigd door Overgeef Dave op 02-02-2024 19:21 ]
4% x 0,36 = 1,44% belasting in het oudere meukje (vanaf ~33k bezit)Wispe schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:06:
[...]
[...]
Klinkt beter dan dat fictief gedoe hier.
Om dan, als loonslaaf, naar je loonbelasting te kijken en vervolgens gewoon strontjaloers worden.
#Nederlandbelastingparadijsvooriedereendiegeenloonslaafis
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Wat een gelul over stroomverbruik altijd. Ik snap niet dat iemand zich daar druk om kan maken. Dan zijn er veel grotere problemen in de wereld. Ik zet nog even een gloeilamp aan.Lapa schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:21:
[...]
Misschien moet ik het niet doen als simpele lurker, maar ik kan het toch niet laten hier even op in te gaan met twee punten.
1) De waarde van BTC en de kosten van het minen zijn rechtstreeks met elkaar verbonden. Los van of je het huidige stroomgebruik hoog of laag vindt, als BTC stijgt naar 100k of 420k, dan neemt het verbruik van het netwerk ook evenredig toe. Natuurlijk niet 100% lineair, er zijn meer factoren dan alleen stroomkosten, maar het btc algoritme en het kapitalisme dwingen nou eenmaal af dat de kosten om een block te minen gelijke tred houden met de baten die zo'n block de miners opleveren. En daarmee stijgt dus ook het stroomverbruik evenredig mee. Dat is toch wel echt een minpuntje van het hele concept. Fiat in stand houden kost ook stroom en andere resources, maar niet op deze manier waarbij de waarde en het verbranden van resources aan elkaar gelinkt zijn.
2) Miners die het stroomnet stabiel houden door alleen op de pieken te verbruiken is een fabeltje. Dat bestaat gewoon niet op enige relevante schaal omdat het economisch per definitie niet rendabel kan zijn. Als je me niet gelooft, dan nodig ik je uit om een dynamisch stroomcontract af te sluiten en alleen te gaan minen op de momenten dat stroom gratis is of zelfs geld oplevert. Kan je zien hoe je leegloopt op de afschrijving van je hardware.
En ja, ik heb ook een klein flufje BTC. Dat staat al sinds 2013 lekker in een wallet geen stroom te verbruiken![]()
(en ja, ik weet ook dat dat een hypcriet en niet 100% correct statement is)
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Nou , inderdaad. Ik dacht ook even daar een duit in het zakje te doen, wordt ik er gewoon weggepest. Het wordt me zelfs hiero ingewreven.Coldcat schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:35:
[...]
Welkom!
Hier doen we aan buy high en sell low
Het NK topic is voor de slimme tweakers
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
En stook je houtkachel nog eens op! Gisteren geleerd dat die krengen 23% van de fijnstof in Nederland produceren. Hijsfijn.zwembroek schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:43:
[...]
Wat een gelul over stroomverbruik altijd. Ik snap niet dat iemand zich daar druk om kan maken. Dan zijn er veel grotere problemen in de wereld. Ik zet nog even een gloeilamp aan.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
In Nederland gaan wij toch ook die kant op?Kol Nedra schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:12:
[...]
puur diefstal
grote kans want europa gaat helemaal kapot tussen nu en 2030.exelletor schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:03:
[...]
In Nederland gaan wij toch ook die kant op?
voor nu is het nog safe, maar er zullen altijd wegen zijn om het te optimaliseren, De Elon musks en de jeff Bezossen die weten precies hoe dat moet.
[ Voor 24% gewijzigd door Kol Nedra op 02-02-2024 20:07 ]
nothing stops this train
er was iemand op het forum die alle Binance launchpad listings bijhield en de verloop van die muntjes....weet niet meer wie het was maar hoe zou het daar mee afgelopen zijn?zwembroek schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:01:
Ik heb hier voor de liefhebber nog een leuk overzicht van aankomende shitcoin pre sales. Nieuwe dikke dampende drek zoals @anti elppa het zo mooi kan verwoorden. Gains en rektheid gegarandeerd.
[Afbeelding]
nothing stops this train
Doe je mee aan Meson? Zag deze laatst ook voorbij komen. Alleen die locked up periods zijn fokked (al valt deze mee met 6 maanden, tegenwoordig moet je ook bij elke token sale van te voren funden en de kans is natuurlijk zeer klein dat je ze uberhaupt mag kopen.zwembroek schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:01:
Ik heb hier voor de liefhebber nog een leuk overzicht van aankomende shitcoin pre sales. Nieuwe dikke dampende drek zoals @anti elppa het zo mooi kan verwoorden. Gains en rektheid gegarandeerd.
[Afbeelding]
Sorry na het zien van deze video haak ik gelijk af
YouTube: How Meson Network Works
[ Voor 22% gewijzigd door Pinsa op 02-02-2024 20:57 ]
Wat leuk dat je dat nog weetKol Nedra schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:05:
[...]
er was iemand op het forum die alle Binance launchpad listings bijhield en de verloop van die muntjes....weet niet meer wie het was maar hoe zou het daar mee afgelopen zijn?
Sindsdien hebben bewoners in de omgeving geklaagd over een onophoudelijk kabaal waarvan ze zeggen dat het hen wakker houdt, migraine bezorgt en er schijnbaar voor heeft gezorgd dat dieren in het wild de regio zijn ontvlucht.’
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Voortaan dus "Het is de schuld van de Rabobank Bitcoin" zeggen?
Wel lekker eigentijds.
[ Voor 4% gewijzigd door Chaes op 02-02-2024 21:35 ]
Maar die Jupiter/Sol is toch iets mooi.
Voor de eerste maal leverage aan een whoping 1.1
Soms krijg je rare ideeën van teveel alcohol.Gelukszoekr schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:34:
Zou toch wat zijn hè, als Solana Ethereum flipt...
Mjah, een 6.4x is natuurlijk prima mogelijk.... Jij hebt ETH dus ziet het liever anders of nietzwembroek schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:38:
[...]
Soms krijg je rare ideeën van teveel alcohol.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Ondanks dat Ethereum op dit moment op een lastige plek zit tussen Bitcoin en Solana, acht ik het niet realistisch. Tokenomics van ETH zijn echt wel superieur ten opzichte van SOL. Gelukkig heb ik beide.Gelukszoekr schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:34:
Mocht het wel gebeuren dan gaat dat pure entertainment zijn.
Ja en @Gelukszoekr heeft zn zak ETH voor bitcoin ingeruild en is sindsdien weer ETH aan het bashen.Taro schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:49:
[...]
Mjah, een 6.4x is natuurlijk prima mogelijk.... Jij hebt ETH dus ziet het liever anders of niet
Vermoeiend die tassenshillers.
Wacht maar tot ik Ripple koopDarrell schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:03:
[...]
Ja en @Gelukszoekr heeft zn zak ETH voor bitcoin ingeruild en is sindsdien weer ETH aan het bashen.
Vermoeiend die tassenshillers.
Waar is die poll?Pinsa schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 05:52:
[...]
Strak plan! Heb geen idee hoe ik hier een poll aan maak op het forum, maak jij er eentje ?
Ik had ooit eens een overzicht gemaakt van alle vorige coins. Die gingen stuk voor stuk verticall omhoog in een periode van drie weken (of in mei, of in november). Daarna vrijwel allemaal REKT. Die fantokens gingen harder rekt dan degene met iets van een plan.Kol Nedra schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:05:
[...]
er was iemand op het forum die alle Binance launchpad listings bijhield en de verloop van die muntjes....weet niet meer wie het was maar hoe zou het daar mee afgelopen zijn?
Nu die gratis geldstroom gestopt is heb ik al die tientjes omgezet in VARA. In de hoop dat die in de bull ook een vertikale paal krijg.
:fill(white):strip_exif()/f/image/YBWc02QaM2hsPS2hOiEipFxV.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/fnS7HpExVm8DhaA2sQYkRdLi.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/2r0ejgRwpXxFXfzCFUsmnRGU.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/TgNtwsFvmvcDnprrsslKc0ZV.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/9LQYlKZ4Xw8cb0nckQdLNJrA.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZqSFMrixJLUdUMWNG5ZfIFgg.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/WhaRnNOgjMm4X4IXqtcbyg4l.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/2TJ26BB9GAIkn7RPElNp8KZ4.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/YhQPGJ7pwko4oj6v1GPYfJq9.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/HWknixDFFl6fVJTo0GHm8X1m.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/wmmzAVJ6DIdCXkOlSoYqMI15.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/LoukUZr3p3thhRBV4zTzTd3l.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/LxRfEB684VAkWFQfkyQ17iwh.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/zmPQhzJPfQV24tRRFsHE6rn8.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/naZf8Q0Y7FK3ETs3XSJRJsH0.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/u0vUNHngdKwnzXAZiAUAWqdu.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/9w3YUYBSmde4M48uL9MVQyN7.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ne0rgsryfOExwIY8UY49QwZ4.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/4xAAyQtBVjDx1lbD4iAIVmzm.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZwOvfMTZPo4EbXvXl5mGbpC9.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/L7qkoRgndFU3YtMkFavQg37q.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/eJFQMEPJxW4rHUd3UICuIQns.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/HIlhOxhzXdGGnGcvM746nRQm.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/t12LgKHYgWsEnm8OZIqJc9p5.png?f=user_large)
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Lijkt wel moderne kunst. Zou de plaatjes verkopen als “wonky stonks”Coldcat schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:13:
[...]
Ik had ooit eens een overzicht gemaakt van alle vorige coins. Die gingen stuk voor stuk verticall omhoog in een periode van drie weken (of in mei, of in november). Daarna vrijwel allemaal REKT. Die fantokens gingen harder rekt dan degene met iets van een plan.
Nu die gratis geldstroom gestopt is heb ik al die tientjes omgezet in VARA. In de hoop dat die in de bull ook een vertikale paal krijg.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Aan jou de eer om de poll te maken, de antwoorden zijn reeds gegeven op welke momenten je het beste kunt uitstappen.
• Vlak na de halving
• In het najaar van 2024
• Tijdens de winter van 2025
• 1ste helft van april 2025
• 2de helft van april 2025
• 1ste helft van mei 2025
• 2de helft van mei 2025
• 1ste helft van juni 2025
• 2de helft van juni 2025
• 1ste helft van juli 2025
• 2de helft van juli 2025
• 1ste helft van augustus 2025
• 2de helft van augustus 2025
• 1ste helft van september 2025
• 2de helft van september 2025
• 1ste helft van oktober 2025
• 2de helft van oktober 2025
• 1ste helft van november 2025
• 2de helft van november 2025
• 1ste helft van december 2025
• 2de helft van december 2025
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
brings back memories......Gelukszoekr schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:34:
nothing stops this train
Nee hoeft niet, het ligt er wel nog aan waar je op doelt met uitstapppen, BTC of Alts, deze bereiken zelden op of nooit op hetzelfde tijdstip een ATH.Wispe schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:28:
Is het beter om daar een apart topic voor te maken?
Heb 'BTC' toegevoegd in de titel. Zie even niet hoe ik dat kan aanpassen in dat poll-vensertje zelf.Pinsa schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:33:
[...]
Nee hoeft niet, het ligt er wel nog aan waar je op doelt met uitstapppen, BTC of Alts, deze bereiken zelden op of nooit op hetzelfde tijdstip een ATH.
:fill(white):strip_exif()/f/image/YJc1mV9WHfUxijh2pZrVV4Yl.png?f=user_large)
[ Voor 67% gewijzigd door Kol Nedra op 02-02-2024 22:54 ]
nothing stops this train
68 bij mij hoor…Kol Nedra schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:53:
ASTR op plek 60, vorige week was het nog plek 69
60 op CmC
68 idd op CoinGecko
nothing stops this train
Mis de optie: nietWispe schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:21:
Poll: Wanneer stap je uit BTC?
• Vlak na de halving
• In het najaar van 2024
• Tijdens de winter van 2025
• 1ste helft van april 2025
• 2de helft van april 2025
• 1ste helft van mei 2025
• 2de helft van mei 2025
• 1ste helft van juni 2025
• 2de helft van juni 2025
• 1ste helft van juli 2025
• 2de helft van juli 2025
• 1ste helft van augustus 2025
• 2de helft van augustus 2025
• 1ste helft van september 2025
• 2de helft van september 2025
• 1ste helft van oktober 2025
• 2de helft van oktober 2025
• 1ste helft van november 2025
• 2de helft van november 2025
• 1ste helft van december 2025
• 2de helft van december 2025
Tussenstand:
[Afbeelding]
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Was/Ben ik ook niet van plan, maar mensen verklaarden hier me voor gek.
Waarom wil/ga je er niet uit?
Ik zal ook nu niet alles verkopen maar draai wel de DCA richting om op een gegeven moment, tot een minimum aan BCT die ik wil overhouden en/of een bepaald bedrag aan (stable) fiat (pun intended).
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Je hoeft niet perse helemaal uit te stappen, ik mik op ongeveer 70% verkoop. De overige 30% bewaar ik tot minimaal 2030. Strikt gezien stap ik dus niet uit Bitcoin.Wispe schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:05:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Nopheros op 02-02-2024 23:20 ]
Oeh, wat hip. Ik doe het nog in Excel. Je weet wel, software met een draaischijf.Kol Nedra schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:53:
ASTR op plek 60, vorige week was het nog plek 69
[Afbeelding]
ASTR 16%
ETH 10%
Als ik het allemaal beetje goed heb gevolgd wordt het in NL nog erger hoor. 36% over je daadwerkelijke rendement vanaf 2027.Kol Nedra schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:12:
[...]
puur diefstal
Het goed huisvader principe van België klinkt dan wel echt heel interessant. Is het echt zo simpel? 1 jaar vast houden en je hoeft geen belasting erover te betalen? Toch wel een vorm van vermogens belasting neem ik aan dan @Masstje en @Overgeef Dave? In NL is bijvoorbeeld vermogen tot 57k vrij gesteld, het dubbele voor financieel partners. Boven die grens ga je vermogensbelasting betalen.
[ Voor 14% gewijzigd door Numbers op 03-02-2024 00:08 ]
ik mag wel hopen dat die 57k ook omhoog gaat, in 2027 zal het wel ongeveer 70-80k zijn (inflatie)Numbers schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:59:
[...]
Als ik het allemaal beetje goed heb gevolgd wordt het in NL nog erger hoor. 36% over je daadwerkelijke rendement vanaf 2027.
Het goed huisvader principe van België klinkt dan wel echt heel interessant. Is het echt zo simpel? 1 jaar vast houden en je hoeft geen belasting erover te betalen? Toch wel een vorm van vermogens belasting neem ik aan dan @Masstje en @Overgeef Dave? In NL is bijvoorbeeld vermogen tot 57k vrij gesteld, het dubbele voor financieel partners. Boven die grens ga je vermogensbelasting betalen.
pfff 2027, dan hebben we vanaf 2024 tot 2027 een inflatie gehad van zeker 30-40%
nothing stops this train
In België is er voorlopig nog steeds geen vermogens belasting, daar debateren ze al jaren over.Numbers schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:59:
[...]
Als ik het allemaal beetje goed heb gevolgd wordt het in NL nog erger hoor. 36% over je daadwerkelijke rendement vanaf 2027.
Zal er ooit wel komen, misschien na de volgende verkiezingen.
Vermogensrendamentbelasting.Numbers schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:59:
[...]
Boven die grens ga je vermogensbelasting betalen.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
nouja ik ga er voorlopig echt niet helemaal uit. Ben sinds 2013 ook geen dag helemaal uit geweest. Wat ik ga doen is getrapt verkopen. En als ik het een keer wel goed kan timen zal ik ergens eind volgend jaar nog maar 40 tot 50% btc op mijn trezors hebben staan.Wispe schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:05:
[...]
Nee hoor. Maar ik geloof er gewoon niet in. Iedere cycle hoor je het weer. Ethereum gaat Bitcoin flippen en de ene Ethereum killer na de andere ziet het licht. Ik ben ook niet onder de indruk van de Solana chain. Duidelijk is dat er veel mee te verdienen valt omdat deze de hype mee heeft deze bull. En alles draait om hype. Tech is ondergeschikt aan hype. Ik denk dat Ethereum een serieuze inhaal slag gaat maken. Zo niet ook prima. Mogelijkheden genoeg om die Ethereum gaandeweg in andere projecten te drukken. Als zkSync voor een realistische prijs te halen valt op een exchange dan druk ik daar graag 4 Ether in. Ik ben niet meer getrouwd met welke crypto dan ook.Taro schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:49:
[...]
Mjah, een 6.4x is natuurlijk prima mogelijk.... Jij hebt ETH dus ziet het liever anders of niet
Ah Conbase ja...10mil.btc schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:24:
Conbase heeft weer wat gratis rewards liggen
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Klopt dat je het iedere cycle weer hoort. De kans is er zeker, de vraag is of het realistisch is. Natuurlijk kan het. De kans dat het daadwerkelijk zo zal uitpakken is klein.zwembroek schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:23:
[...]
Nee hoor. Maar ik geloof er gewoon niet in. Iedere cycle hoor je het weer. Ethereum gaat Bitcoin flippen en de ene Ethereum killer na de andere ziet het licht. Ik ben ook niet onder de indruk van de Solana chain. Duidelijk is dat er veel mee te verdienen valt omdat deze de hype mee heeft deze bull. En alles draait om hype. Tech is ondergeschikt aan hype. Ik denk dat Ethereum een serieuze inhaal slag gaat maken. Zo niet ook prima. Mogelijkheden genoeg om die Ethereum gaandeweg in andere projecten te drukken. Als zkSync voor een realistische prijs te halen valt op een exchange dan druk ik daar graag 4 Ether in. Ik ben niet meer getrouwd met welke crypto dan ook.
De vorige run werd bijv. ADA weer genoemd als kanshebber, maar denk dat we die inmiddels wel volledig kunnen afschrijven.
SOL heeft wel de hype, een 6.4x kan prima. Ik zie SOL in een echt goede run nog wel naar bijv. 1k/stuk gaan. ETH naar bijv. 8k. Even kort door de bocht: een x10 en een x4. Dan is het verschil nog maar 2.5x, maar dat is idd nog steeds geen flippening.
Ik ben ook met geen enkele coin getrouwd, als ik vandaag all-in een nieuwe veelbelovende shitcoin wil stappen dan gooi ik zonder enige rem de volledige pf overboord richting die nieuwe shitcoin. Wel zou ik het erg jammer vinden als Bitcoin en ETH de toppositie verliezen, zie het als de opa en oma van het crypto wereldje. Als zij niet meer aan de top staan gaan de kinderen alle kanten op en is de samenhang verdwenen. Dan gaat er een stuk voorspelbaarheid vanaf, zijn de cycles niet meer geldig en wordt het Wilde Westen nog een paar duizend hectare groter en verliezen we enig houvast. Niet dat dat per se nodig is, maar dan wordt het casinogehalte nog hoger en dat zou erg jammer zijn.
Dus is een flippening wenselijk: Nee, denk het niet. Misschien is een klein leuk gevecht om plek #2 wel mooi om te zien
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Even terug gelezen, maar niemand heeft je voor gek verklaard hoor. Het is jouw plan, daar is niets mis mee. Maar hou je dan ook aan je plan. Jij gaat 2 bulls holden en dan verkopen. Kan prima.Wispe schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:05:
[...]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
50% op de ene Trezor, en de andere ook 50% ?anti elppa schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 08:37:
[...]
nouja ik ga er voorlopig echt niet helemaal uit. Ben sinds 2013 ook geen dag helemaal uit geweest. Wat ik ga doen is getrapt verkopen. En als ik het een keer wel goed kan timen zal ik ergens eind volgend jaar nog maar 40 tot 50% btc op mijn trezors hebben staan.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
De optie: "Ik heb nog geen BTC want te duur" ontbreekt?Pelox schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:44:
Poll: Wanneer stap je uit BTC?
• Nooit
• Hodl
[Afbeelding]
Ondanks die mogelijke x10 van Solana durf ik niet de helft van mijn ETH in Solana om te zetten. Dan kies ik voor "veiligheid". Het gaat voor mij om teveel geld.Taro schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:34:
[...]
Klopt dat je het iedere cycle weer hoort. De kans is er zeker, de vraag is of het realistisch is. Natuurlijk kan het. De kans dat het daadwerkelijk zo zal uitpakken is klein.
De vorige run werd bijv. ADA weer genoemd als kanshebber, maar denk dat we die inmiddels wel volledig kunnen afschrijven.
SOL heeft wel de hype, een 6.4x kan prima. Ik zie SOL in een echt goede run nog wel naar bijv. 1k/stuk gaan. ETH naar bijv. 8k. Even kort door de bocht: een x10 en een x4. Dan is het verschil nog maar 2.5x, maar dat is idd nog steeds geen flippening.
Ik ben ook met geen enkele coin getrouwd, als ik vandaag all-in een nieuwe veelbelovende shitcoin wil stappen dan gooi ik zonder enige rem de volledige pf overboord richting die nieuwe shitcoin. Wel zou ik het erg jammer vinden als Bitcoin en ETH de toppositie verliezen, zie het als de opa en oma van het crypto wereldje. Als zij niet meer aan de top staan gaan de kinderen alle kanten op en is de samenhang verdwenen. Dan gaat er een stuk voorspelbaarheid vanaf, zijn de cycles niet meer geldig en wordt het Wilde Westen nog een paar duizend hectare groter en verliezen we enig houvast. Niet dat dat per se nodig is, maar dan wordt het casinogehalte nog hoger en dat zou erg jammer zijn.
Dus is een flippening wenselijk: Nee, denk het niet. Misschien is een klein leuk gevecht om plek #2 wel mooi om te zien
Hier is de verhouding SOL:ETH zo'n 3:1 en dat durf ik prima aan.zwembroek schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:02:
[...]
Ondanks die mogelijke x10 van Solana durf ik niet de helft van mijn ETH in Solana om te zetten. Dan kies ik voor "veiligheid". Het gaat voor mij om teveel geld.
Hier is die verhouding eth: sol ongeveer 1 op ZEROTaro schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:03:
[...]
Hier is de verhouding SOL:ETH zo'n 3:1 en dat durf ik prima aan.
Dat is mathematisch onmogelijk, je kan niet door nul delen.anti elppa schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:09:
Hier is die verhouding eth: sol ongeveer 1 op ZERO
Snel wat SOL kopen dus voor er een zwart gat ontstaat dat de aarde opslokt.
dat zwarte gat is een riool.....waar alle shit in gezogen word.Slonzo schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:13:
[...]
Dat is mathematisch onmogelijk, je kan niet door nul delen.
Snel wat SOL kopen dus voor er een zwart gat ontstaat dat de aarde opslokt.
LINK/ETH is al uigebroken, ETH loopt achter
[ Voor 30% gewijzigd door Kol Nedra op 03-02-2024 11:06 ]
nothing stops this train
Welke coin? Ik zie geen nieuwe rewards10mil.btc schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:24:
Coinbase heeft weer wat gratis rewards liggen
Dit is de waarheidBlik1984 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:07:
Halving op 20 april 2024, oftewel volgens de Amerikanen op 4-20-2024. Oftewel op 4202024, ook nog eens een palindroom. Het heeft zo moeten zijn, 420k in the bag.
Kan niet anders.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
leuk spelletje zo met die 100+% gains
1 kratje werd 2 kratjes en die 2 kratjes zijn nu 4 kratjes geworden
https://www.bybit.com/en/...S/USDT/?affiliate_id=9763
nothing stops this train
Het kan misschien nog goedkoper en makkelijker als je het bij Crypto.com kan versturen, en ontvangen via het Tron netwerk (TRC-20)Bumpy_NL schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:54:
Een hele luie vraag, maar wat is tegenwoordig de beste manier om wat USDT bij Crypto.com om te zetten naar euro op je rekening? Via XLM naar Bitvavo?
En dan blijkt het een rugpull te zijn en dan worden die 4 kratjes er eerst nog 8.... en vervolgens blijt er een hoopje dust achterKol Nedra schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:33:
dikke LIS/USDT again
leuk spelletje zo met die 100+% gains
1 kratje werd 2 kratjes en die 2 kratjes zijn nu 4 kratjes geworden
https://www.bybit.com/en/...S/USDT/?affiliate_id=9763
Zoals een kater vandaag zucht...zwembroek schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:38:
[...]
Soms krijg je rare ideeën van teveel alcohol.
Gelukkig hebben jullie je wel vermaakt met de flip-stelling
Ik denk dat de kans ook niet heel groot is dat Solana de nr.2 positie gaat overnemen. Maar het uitsluiten kan ook niet. Wie had destijds bijvoorbeeld ooit gedacht dat Nokia van totale dominantie in een paar jaar naar totale irrelevantie zou gaan.
Kijkend naar de historie van bijvoorbeeld de S&P500.Gelukszoekr schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:51:
[...]
Zoals een kater vandaag zucht...
Gelukkig hebben jullie je wel vermaakt met de flip-stelling![]()
Ik denk dat de kans ook niet heel groot is dat Solana de nr.2 positie gaat overnemen. Maar het uitsluiten kan ook niet. Wie had destijds bijvoorbeeld ooit gedacht dat Nokia van totale dominantie in een paar jaar naar totale irrelevantie zou gaan.
Het zou raar zijn als er niets verandert.

Zo te zien zijn namen in het logo niet meer hip tegenwoordig.
Uitchecken en boodschappen doen , heerlijk gevulde avond tafel vol tappas en pils ! Hutssss.Coldcat schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:46:
[...]
En dan blijkt het een rugpull te zijn en dan worden die 4 kratjes er eerst nog 8.... en vervolgens blijt er een hoopje dust achter
eigen inleg +winst is er al uit, risk 100% wegColdcat schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:46:
[...]
En dan blijkt het een rugpull te zijn en dan worden die 4 kratjes er eerst nog 8.... en vervolgens blijt er een hoopje dust achter
nothing stops this train
Stop op 44.2 ouwe reus. Die hebben we al even niet meer gezien.Nopheros schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:30:
[...]
En je stoploss staat op?
Je hebt je onderschrift wat door elkaar gehaald btw, hodl is geld verdienen
Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.
You and me both… Oei oei, helemaal naar de fabrieksinstellingen gezopen…
Sorry, on topic.
Ik voel me zo brak als de Solana blockchain. Zo all-over-the-place als CryptoArnolds video’s. Zo gebroken als een foute TA. Zo geknakt als Mt Gox, zo vertyft als SBF en zo misselijk als Michael vd Poppe.
Maktub
Strange.. om de een of andere reden zie ik die nog niet staan, zal er volgende week wel bij staan, Tnx voor de tip
[ Voor 4% gewijzigd door Pinsa op 03-02-2024 16:19 ]
MrMrq schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 16:09:
[...]
You and me both… Oei oei, helemaal naar de fabrieksinstellingen gezopen…
Sorry, on topic.
Ik voel me zo brak als de Solana blockchain. Zo all-over-the-place als CryptoArnolds video’s. Zo gebroken als een foute TA. Zo geknakt als Mt Gox, zo vertyft als SBF en zo misselijk als Michael vd Poppe.
Still sharp as a razor blade though
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Stel je hebt nu 10k in crypto. De markt doet wat het moet doen, je verkoopt en je hebt ineens 120k tot je beschikking. Wat nu? Je gaat een keer op vakantie, koopt een nieuwe auto. En dan blijft er 100k over.
Crypto gaat weer een bearmarkt in van een jaar dus moet je iets anders zoeken.
Kies je voor veiligheid, alles op de bank tegen 3% rente? Kies je voor een beetje avontuur in de vorm van aandelen, forex etc? Of kies je voor stablecoins en yolo je deze bij een gure yield aggregator tegen 30% apy?
Nieuwe auto en rentedragend deel van hypo aflossen zou top zijn. Wat er overblijft, als ik slimmer ben dan vorige ronde: deel op de bank, deel in aandelen, deel in stables. En dan maar afwachten.Gelukszoekr schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:34:
Ik zag dat jullie bezig waren met de vraag, wanneer stap je uit. De vervolgvraag is dan, wat nu?
Stel je hebt nu 10k in crypto. De markt doet wat het moet doen, je verkoopt en je hebt ineens 120k tot je beschikking. Wat nu? Je gaat een keer op vakantie, koopt een nieuwe auto. En dan blijft er 100k over.
Kies je voor veiligheid, alles op de bank tegen 3% rente? Kies je voor een beetje avontuur in de vorm van aandelen, forex etc? Of kies je voor stablecoins en yolo je deze bij een gure yield aggregator tegen 30% apy?
En in deze groep komen er genoeg tips langs om met die stables ook in de beer genoeg leuke dingen te doen.
Well that escalated quickly.
https://mempool.space/nl/mining
Weer bijna net zoveel transactiekosten als coinbase per blok.
Vrij bizar: Tot 15:53 nog 23 sats/vbyte. Daarna opeens iedere transactie honderden sats/vbyte.
[ Voor 16% gewijzigd door knakworst op 03-02-2024 17:51 ]
Deel op spaarrekening, deel in ETF’s stoppen, deel op hypotheek aflossen, deel herinvesteren in crypto.Gelukszoekr schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:34:
Ik zag dat jullie bezig waren met de vraag, wanneer stap je uit. De vervolgvraag is dan, wat nu?
Ik wil graag een parkeerplaats hier om de hoek kopen, dat kan ook voor dat bedrag.
Maar 10k naar 120k, dat geloof ik niet.
Hoe ik er nu naar kijk wil ik ook wel een (groot) deel in stables aanhouden. Ik worstel nog wel met de vraag. Alles op hetzelfde platform aanhouden? Als het mis gaat ben je alles kwijt. Of spreiden over bijvoorbeeld 10 sites. Maarja, dan heb je weer een relatief hoog risico dat als er iets omvalt je hier ook wat hebt staan....resusaapje schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:46:
[...]
En in deze groep komen er genoeg tips langs om met die stables ook in de beer genoeg leuke dingen te doen.
Niet? Ongelovige.
Dit zijn wel een beetje de getallen die je had gehad zou hebben in de run van 2020/2021 of 2017. In 2013 ging het nog veel harder.
Vrij bizar inderdaad. Het knalt ineens hard omhoogknakworst schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:48:
[...]
Well that escalated quickly.
https://mempool.space/nl/mining
Weer bijna net zoveel transactiekosten als coinbase per blok.
Vrij bizar: Tot 15:53 nog 23 sats/vbyte. Daarna opeens iedere transactie honderden sats/vbyte.![]()
![]()
Als je nu 10k in BTC hebt zitten, is dat 0,25 BTC ongeveer.Gelukszoekr schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:58:
[...]
Niet? Ongelovige.
Dit zijn wel een beetje de getallen die je had gehad zou hebben in de run van 2020/2021 of 2017. In 2013 ging het nog veel harder.
Als in 2025 1 BTC 150k haalt, heb je 37,5k.
Hoe haal je 120k dan?
Blonde vraag misschien, maar kun je stables niet ook "op" je Trezor / Ledger bewaren? Heb je enkel nog Euro/Dollar risico. Enige andere alternatief voor mij is naar de spaarrekening zodat je snel weer kunt instappen mochten zich kansen voordoen.Gelukszoekr schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:50:
[...]
Hoe ik er nu naar kijk wil ik ook wel een (groot) deel in stables aanhouden. Ik worstel nog wel met de vraag. Alles op hetzelfde platform aanhouden? Als het mis gaat ben je alles kwijt. Of spreiden over bijvoorbeeld 10 sites. Maarja, dan heb je weer een relatief hoog risico dat als er iets omvalt je hier ook wat hebt staan....
Ja, als je alleen in BTC zit. En nu in BTC ook al een eind gestegen van de low. De meeste mensen zullen wel een aardige shitcoin porto hebben, als alles net zo gaat als eerdere cycles dan zit er nog wel een dikke x10 in.Wispe schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:03:
[...]
Als je nu 10k in BTC hebt zitten, is dat 0,25 BTC ongeveer.
Als in 2025 1 BTC 150k haalt, heb je 37,5k.
Hoe haal je 120k dan?
Dat kan zeker, maar dan mis je wel de rente. En als je dan toch voor zekerheid kiest kan je misschien gewoon beter euro's (of dollars als je daar meer vertrouwen in hebt) aanhoudenNumbers schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:07:
[...]
Blonde vraag misschien, maar kun je stables niet ook "op" je Trezor / Ledger bewaren? Heb je enkel nog Euro/Dollar risico. Enige andere alternatief voor mij is naar de spaarrekening zodat je snel weer kunt instappen mochten zich kansen voordoen.
Wegzetten op een rekening met wat rente en wachten op de volgende mogelijkheid die langs komt. De aandelen markten staan erg hoog dus meteen ETF's kopen lijkt me ook niet handig.Gelukszoekr schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:34:
Aandelenmarkt crash of anders wachten tot de volgende crypto winter.
30% van m'n BTC verkoop ik sowieso niet, maar met de rest dus bovenstaande.
Dit topic is gesloten.
![]()
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
- Blijf on-topic.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/JhUJ60tY8A14YItcTyHGvM0m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/he53k4yS1SuHVsiGyYrbyehw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dv5BVTXSvDum8wRNmHMwE33Z.jpg?f=fotoalbum_large)