Bij mijn vrouw of bij mijzelf? Of misschien wel beide, ben er zuur genoeg voor
Ach, ben een beetje klaar met de shit die rondgaat in dit wereldje en op ons afstraalt. Ergens hoop je dat de "scene" een bepaalde evolutie doormaakt, maar het voelt soms als een reversed chart, ondanks de stappen die worden gemaakt daalt de gemiddelde intelligentie getuige o.a. de dagelijkse lijst met nieuwe shitcoins en blijven zaken uit het verleden zich herhalen.
Er zijn nog steeds mensen die met een altcoin trouwen en vragen of die weer zal gaan stijgen, rebrands doen er blijkbaar nog steeds toe, er komen hier mensen vragen stellen over of er een prijsstijging wordt verwacht nadat ze zelf 2 enorme rode vlaggen noemen, maar op de een of andere manier worden ze tegen beter weten in tot die altcoin aangetrokken. Het is wel ernstig en ik begrijp wel waarom anderen met een bepaalde blik naar "ons" kijken.
We grappen hier gekscherend over blauwe logo's en een werkende website, maar dat doen we omdat die tijden al ver achter ons liggen en we er met enig sarcasme, ironie, verzin nog wat andere zaken op terugkijken, toch? Toch?
Om mij heen zie ik gelukkig steeds meer mensen DCA'en in alleen BTC en ETH, dat is een goede ontwikkeling. Gisteren heb ik mijn USDT leverage potje omgezet in BTC, ETH, SOL (ja ja, ook niet geheel vreemd van schandalen, ik weet het...) en INJ en 8 browsertabs van ByBit gesloten, ik ga die extra tijd weer aan andere zaken besteden. De 26e wordt er weer fiat gestort, dan koop ik weer mooi bij (meer spaargeld gaat er niet meer in in deze fase), maar ik merk dat ik de herhaling van zetten uit het (verre) verleden steeds lastiger kan verdragen.
Uiteindelijk wordt iedereen toch BTC en/of ETH maxi, met evt. een paar mooie altcoins erbij die BTC in de betreffende cycle outperformen, om daar in het begin van de bearmarket afscheid van te nemen richting fiat en voordat de volgende cycle start om te zetten in een mooie hoeveelheid extra BTC en/of ETH.
En nu ga ik een mooie zomervakantie boeken