Na een week draaien hierbij de eerste bevindingen:
Bij deze temperaturen doet hij bij mij 's morgens 1 run, waarna het huis de rest van de dag warm blijft.
Gemiddeld 9 kW verbruik, COP 5,75.
Ik zie 2 tot 8 A compressorstroom, dus 500 - 1840 Watt, en geleverde vermogens tot 10,5 kW voorbij komen in de parameters. Maximale waterflow is bij mij 1,5 m3/h. Bovenradiatoren bijna dicht, rond 19 graden. Vloer bijna helemaal open, 3 korte groepen iets geknepen, die werden warmer dan de rest zag ik met de warmtebeeld camera.
Op Eco draait de compressor op 2A en duurt alles wat langer om op te warmen, COP blijft gelijk dus ik zie (icm vloerverwarming) weinig voordelen om te draaien op die instelling.
Delta T voor verwarming (HMI als kamerthermostaat) staat standaard op 2 graden, die heb ik op 1 graad gezet. HMI staat nu op 20,5 graden ingesteld en bij 19,5 graden begint hij weer.
Hij is binnen hoorbaar, bij ons alleen duidelijk hoorbaar in de badkamer. Je hoort de compressor brommen. Ik heb er een filmpje van gemaakt, maar op de telefoon hoor je de lage tonen niet. Ik kan dit delen maar dan moet je flinke speakers of een headphone gebruiken.
Oh ja, de wind fluit door de lamellen van de Bosch op het dak. Mijn aircounit heeft hier geen last van maar de Bosch geeft een fluitend geluid, ik geloof niet dat de buren er last van hebben, door de opstaande rand rondom mijn dak gaat het geluid naar boven.
Stooklijn net op 9 gezet ipv 3, nog geen inzicht in de gevolgen daarvan.
[
Voor 9% gewijzigd door
dotternetta op 22-04-2024 09:41
]