Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Stefan2025
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 08:38
Eerste weken draait de pomp hier, so far so good.
Hier geen vorstventielen, daar ik vanuit ga dat het water in de pomp niet onder de 3 graden komt en hij dat zelf regelt zoals in de handleiding staat( hier ook full electric, ketel heb ik wel in een separaat circuit voor warm water).
Vraag:
Nu als het koud is staat de warmtepomp wel ong heel de dag en nacht aan. Nu vraag ik mij af, of dat door de hmi als thermostaat komt, die niet echt goed registreert en dus niet afslaat. Of dat ik misschien de temp iets moet opvoeren van de curve, zodat niet iets warmer water de vloer in stroomt en sneller op de gewenste temp is en dan wel afslaat

Hoe hebben jullie te pomp ingesteld. Op een klokprogramma? Of gewoon altijd zelfde temp

[bAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uc1GPwW9KwCc1fhpxl59M6UC3oY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/za8BNhZKcoWukJgPdOtpnNTr.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwSXwuYt48WIryieT8DcdADLznI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTRe8OOzHgFNvBQmjpMTAOj4.jpg?f=fotoalbum_large

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:00
Binderman schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 07:27:
[...]

Ik ging er ook van uit dat dat automatisch zou zijn omdat er verder niets over in de handleiding staat.
Mijn opstelling is niet hybride, en alleen voor vloerverwarming. Hij staat uiteraard gewoon aan/standby.
De waterleidingen buiten zijn maar een meter lang en er zit een verwarmingslint omheen gewikkeld wat is aangesloten op klemmen 25 en 29 van CN7 (via een relais). Maar die gaat nooit aan, dus dan heeft het weinig zin. Leidingen zijn geisoleerd met armaflex en voorzien van Caleffi vorst beveiligings ventielen in zowel aanvoer als retour.

Heb jij ook vorstbeveligings ventielen erin?
Ja, dezelfde Caleffi. Is het een nieuwe setup? Ik moest de eerste dagen ook wel eens wat bijvullen ivm lucht in het systeem. Ik heb geen warmtelint alleen isolatie om de leidingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PO0_1BrTMInuUVR9DzBDO2W65VY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1hM3g23uwNbUjI5keO72cYG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yoaf94d24Kt6WuprU5w37pXjmNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/19m7GwoFqP1bmh5fsr678YV2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door dotternetta op 22-11-2025 09:08 ]

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:00
Stefan2025 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 08:02:
Eerste weken draait de pomp hier, so far so good.
Hier geen vorstventielen, daar ik vanuit ga dat het water in de pomp niet onder de 3 graden komt en hij dat zelf regelt zoals in de handleiding staat( hier ook full electric, ketel heb ik wel in een separaat circuit voor warm water).
Vraag:
Nu als het koud is staat de warmtepomp wel ong heel de dag en nacht aan. Nu vraag ik mij af, of dat door de hmi als thermostaat komt, die niet echt goed registreert en dus niet afslaat. Of dat ik misschien de temp iets moet opvoeren van de curve, zodat niet iets warmer water de vloer in stroomt en sneller op de gewenste temp is en dan wel afslaat

Hoe hebben jullie te pomp ingesteld. Op een klokprogramma? Of gewoon altijd zelfde temp

[b[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je COP is goed. Hier de HMI als kamer thermostaat met dTSH (menu 3.6) op 1. Stooklijn 9 op -4/38 en 7/28. Beneden vloerverwarming boven radiatoren. Ik heb deze settings nu bij 4 huizen ingesteld en lijkt goed te werken. Als je huis niet warm wordt of je warmtepomp meer dan 24 uur draait kun je de watertemp 1 graadje hoger zetten, zo heb ik er mee gespeeld totdat mijn huis warm werd en de monoblock soms even rust krijgt. Watertemperatuur te hoog geeft een lagere COP en dat willen we natuurlijk niet 😅 Vorige winter €800 euro stroom ivp 1100 m3 gas 💪🏼

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

• Binderman
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 11:36
@dotternetta
Ja de hele setup is splinternieuw. Bijvullen is het niet. De ventielen zijn echt open gegaan. Het enige verschil is dat de ventielen bij mij iets verder van de WP gemonteerd zijn, ongeveer 30cm.
Pagina: 1 2 3 Laatste