Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic

Pagina: 1 ... 36 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:54

MJV

Hier zelfde situatie wat betreft VEH, op 29 mei ingeschreven, misschien te laat.

Verder stond ik vanochtend op het punt om als verzekeringspolis dan toch maar voor de UC-optie te gaan (1 jaar), maar toen ik rond 9.45 door het proces heen wilde gaan kreeg ik de melding dat het contract niet meer beschikbaar was. Geen idee of dit door de actuele ontwikkelingen komt m.b.t. Iran, of dat het stom toeval was en er maandagochtend blijkbaar wijzigingen door worden gevoerd.

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 20:38
Ik zie bij die VEH aanbiedingen voor jaar 2026 geen terugleververgoeding staan, bij Bugdet en Innova? Krijg je niks ?

Ik zie t nu onder zonnepanelen tabje

[ Voor 17% gewijzigd door Vdvmark op 08-06-2026 21:07 ]

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07 07:12
Ik ben even nieuw in het dynamische tarieven gebeuren.
Mijn contract loopt nu tot 1-10 bij UC. Ik zit erg over de dynamische tarieven te twijfelen.
De WP Kan in zijn regeling zelf op de lage tarieven sturen.
Nu zat ik onlangs wat te lezen over zonnedimmer. Deze kan mijn growatt omvormer als ik het goed begrijp automatisch afschalen bij negatieve tarieven.

Het mooist is natuurlijk op actueel verbruik icm P1 meter maar eigenlijk lijkt het als ik met twee eenvoudige handelingen een en ander al best kan beïnvloeden.

Een batterij overwegen kan dan altijd nog.

Nu is de winst bij VEH dynamisch volgens mij vooral te halen in de jaarlijkse kosten en de opslag die net iets lager is? Of zie ik daar zaken over het hoofd?

• Mooper
  • Laatst online: 22:01
De VEH aanbieding van Vandebron ziet er ook wel aantrekkelijk uit: met name door €17,45 vaste leveringskosten per jaar.

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mooper schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:58:
De VEH aanbieding van Vandebron ziet er ook wel aantrekkelijk uit: met name door €17,45 vaste leveringskosten per jaar.
Wat is deze aanbieding precies? Had zelf wel ingeschreven bij VEH, maar niks ontvangen tot op heden

• Mooper
Rene85 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:27:
[...]

Wat is deze aanbieding precies? Had zelf wel ingeschreven bij VEH, maar niks ontvangen tot op heden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gEUAsCWOowDcK9Fxzd_DVnpyLjA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UKwW3TKss8q35uG6ihhs1iTF.png?f=user_large

• mehmet_078
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-07 01:56
BurtBarthez schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:07:
Zojuist even met VEH gebeld. De €100 loyaliteitsbonus geldt inderdaad niet voor bestaande klanten bij Budget Thuis. Dit heeft vanochtend verkeerd in het aanbod gestaan. Dit kwam doordat Budget Thuis voorheen Budget Energie heette, en daardoor door de software niet als dezelfde leverancier gezien werd.

Maar we zullen dus een bevestiging exclusief bonus gaan ontvangen. Uiteraard geldt het herroepingsrecht gewoon, dus ik ga het opzeggen en voor een gunstigere aanbieder kiezen.
Zojuist het volgende ontvangen van Budget Thuis:
Hartelijk bedankt voor uw aanvraag bij Budget Energie.

U wordt op dit adres actief beleverd door Budget Energie, waardoor ons systeem uw nieuwe aanmelding van Vereniging Eigen Huis niet kan verwerken. Daarom hebben wij uw contract omgezet naar de verlenging van Vereniging Eigen Huis zodat het contract netjes kan doorlopen, het enige waar u verschil in merkt is dat bij het verlengingscontract helaas geen korting van toepassing is.

Mochten er nog vragen zijn dan horen wij dat natuurlijk graag!
Zal hem dus hoogstwaarschijnlijk opzeggen en iets anders zoeken.

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:32

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Deze heb ik zelf niet mogen ontvangen van de VEH😅 van budget en innova

*update*
Verkeerd gekeken. stond helemaal onderin

[ Voor 6% gewijzigd door markklok op 09-06-2026 13:44 ]

• Mooper
markklok schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:31:
[...]

Deze heb ik zelf niet mogen ontvangen van de VEH😅 van budget en innova
Heb je aanbod voor dynamisch contract aangevinkt staan?

Wat vinden anderen overigens van deze aanbieding? Ik kom bij andere leveranciers vaak duurder uit, zelfs bij Zonneplan, Frank of NextEnergy. Vraag me af wat de adder is.

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:47
De tarieven van Innova Energie zijn niet slecht, maar voor mij niet goed genoeg om ze voor 3 jaar vast te zetten. Het hangt natuurlijk ook helemaal af van je situatie en verbruik en hoeveel zekerheid je nu wil hebben.

Ik hoop stiekem dat de tarieven in juli/augustus nog wat dalen en dat er dan ergens een aantrekkelijk jaarcontract te krijgen is. Tot die tijd zit ik variabel bij Energiek.

Verder zie je de houding van Trump ten aanzien van Iran veranderen; hij stuurt meer richting een diplomatieke oplossing. Geen garanties met Trump natuurlijk, maar het geeft mij goede hoop dat de situatie in het Midden-Oosten binnen X aantal maanden kan verbeteren. In ieder geval voor mij geen reden om nu voor 3 jaar vast te zetten.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:08

d0s

sssst

Mooper schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:57:
[...]

Heb je aanbod voor dynamisch contract aangevinkt staan?

Wat vinden anderen overigens van deze aanbieding? Ik kom bij andere leveranciers vaak duurder uit, zelfs bij Zonneplan, Frank of NextEnergy. Vraag me af wat de adder is.
Ik zit toevallig net ook te vergelijken en Zonneplan pakt net zo duur uit. Ik ben al lid geweest van VEH dus het jaartarief komt er nog bij. Dan is Zonneplan weer net goedkoper.

Chatgpt geeft aan dat als ik slim ga laden met EV (middag laag vermogen, nacht) Zonneplan weer iets goedkoper uit de bus komt. Zo goed lijkt die aanbieding niet tov Zonneplan en Tibber, zeker niet omdat deze partijen een betere app (lijken te) hebben.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:06
Cheezborger schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:14:
De tarieven van Innova Energie zijn niet slecht, maar voor mij niet goed genoeg om ze voor 3 jaar vast te zetten. Het hangt natuurlijk ook helemaal af van je situatie en verbruik en hoeveel zekerheid je nu wil hebben.

Ik hoop stiekem dat de tarieven in juli/augustus nog wat dalen en dat er dan ergens een aantrekkelijk jaarcontract te krijgen is. Tot die tijd zit ik variabel bij Energiek.

Verder zie je de houding van Trump ten aanzien van Iran veranderen; hij stuurt meer richting een diplomatieke oplossing. Geen garanties met Trump natuurlijk, maar het geeft mij goede hoop dat de situatie in het Midden-Oosten binnen X aantal maanden kan verbeteren. In ieder geval voor mij geen reden om nu voor 3 jaar vast te zetten.
Om dat in perspectief te zetten:
Bij een verbruik van 650m3 / jaar is het verschil tussen € 1,18 en € 1,33 per kuub slechts 100 euro.

Een tarief van ~1,33 per 1m3 gas is moment de beste deal die je kan krijgen. Die €1,18 per kuub zie ik er niet meer van komen, tenzij de politiek besluit om de energiebelasting op aardgas te halveren

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Cheezborger schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:14:

Ja ik twijfelde nogal, neem normaal altijd 1 jarige contracten. Toch ben ik nu voor 3 jarig Innova gegaan (alleen stroom). Ik verwacht wat meer rust in Iran, maar ook dat de straat van Hormuz nooit meer helemaal hetzelfde wordt. Daarnaast gebeuren er in korte tijd zoveel bizarre dingen dat het afwachten is tot de volgende inval (Cuba?). Over m'n stroom contract hoef ik even 3 jaar niet meer na te denken :+

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• Cheezborger
  • Laatst online: 16:47
D_Jeff schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:46:
[...]

Bij een verbruik van 650m3 / jaar is het verschil tussen € 1,18 en € 1,33 per kuub slechts 100 euro.

Een tarief van ~1,33 per 1m3 gas is moment de beste deal die je kan krijgen. Die €1,18 per kuub zie ik er niet meer van komen, tenzij de politiek besluit om de energiebelasting op aardgas te halveren
Ik ben gasloos hier, dus ik kan persoonlijk alleen over elektriciteit spreken. In die context reageerde ik ook, denk -en hoop- dat er nog wel ruimte zit voor de elektriciteitsprijs de komende maanden, richting de all-in elektriciteitsprijs van ca. 0,20 - 0,21 ct per kWh. De zomer is nog maar net begonnen, dus kijk het nog even aan.

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 00:13
D_Jeff schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:46:
[...]

100 euro per 3 jaar

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:17

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben er nog steeds uit wat te doen. Ons vast contract (3jr Vattenfall) verloopt eind deze maand. Hij zal automatisch worden omgezet naar een variabel contract. We betalen nu 1,59 per kuub gas, best fors vind ik persoonlijk. Wat is wijsheid, had het idee eerst een tijdje variabel te gaan en later ergens 1jr vast afsluiten.
Frustrerend hoor die energiecontracten, zie door de bomen het bos niet meer. :/
Energiek is ook een optie, zal daar eens kijken: Modelcontract 1jr

Whatever.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:06
Harmen schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 14:20:
Ben er nog steeds uit wat te doen. Ons vast contract (3jr Vattenfall) verloopt eind deze maand. Hij zal automatisch worden omgezet naar een variabel contract. We betalen nu 1,59 per kuub gas, best fors vind ik persoonlijk. Wat is wijsheid, had het idee eerst een tijdje variabel te gaan en later ergens 1jr vast afsluiten.
Frustrerend hoor die energiecontracten, zie door de bomen het bos niet meer. :/
Energiek is ook een optie, zal daar eens kijken: Modelcontract 1jr
via prijsvergelijkers kan je bijv naar Engie (~1,43 per kuub) plus 200 euro korting voor een 1 jarig contract.
Een andere optie kan Innova zijn met een 3jarig contract

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Budget Thuis via VEH-aanbod is voor mij 81/maand.

Budget Thuis via GasLicht komt op 111/maand en via EnergieVergelijken op 107/maand.

Met precies dezelfde gebruiksgegevens uiteraard.

Dat kan toch bijna niet kloppen? Berekenen VEH en GasLicht de knip na 2017 misschien anders?

[ Voor 7% gewijzigd door Heintje op 09-06-2026 15:26 ]

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Heintje schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 15:22:

Budget Thuis via GasLicht komt op 111/maand en via EnergieVergelijken op 107/maand.

Dat kan toch bijna niet kloppen? Berekenen VEH en GasLicht de knip na 2017 misschien anders?
De tarieven van de aanbiedingen zijn toch anders? Dan krijg je sowieso een ander maand bedrag.

• Heintje
Novax schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 15:34:
[...]

De tarieven van de aanbiedingen zijn toch anders? Dan krijg je sowieso een ander maand bedrag.
Dat klopt, maar het verschil vind ik verdacht groot gelet op de kleine verschillen in tarieven:

Via VEH is stroom 0,279 en via GasLicht en EV resp. 0,266 en 0,267 (= VEH duurder).

Via VEH is gas 1,377 en via GasLicht en EV allebei 1,398 (= VEH goedkoper).

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Novax
  • Niet online
Heintje schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 15:49:
[...]

Dat klopt, maar het verschil vind ik verdacht groot gelet op de kleine verschillen in tarieven:

Via VEH is stroom 0,279 en via GasLicht en EV resp. 0,266 en 0,267 (= VEH goedkoper).

Via VEH is gas 1,377 en via GasLicht en EV allebei 1,398 (= VEH duurder).
Je moet naar alle tarieven kijken, bij VEH zijn de vaste kosten voor stroom €12 per jaar i.p.v. € 8,99 per maand, ook de bonus is anders.

• BurtBarthez
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-07 19:39

Dat viel mij bij het vergelijken ook al op. In bij de berekening van het maandbedrag bij VEH wordt de verwachte teruglevering 1:1 van het verwachte verbruik afgetrokken. Dus bij 7000 kWh jaarverbruik en 2000 kWh teruglevering wordt er simpelweg 5000 kWh afname gerekend. VEH gaat er bij een jaarcontract vanuit dat je al je teruglevering kan salderen. Dit terwijl de Gaslicht berekening een verdeling tussen 2026 en 2027 maakt.

Het maandbedrag van van VEH lijkt mij dus wat te positief ingeschat. Maar dit heb ik net snel berekend, wellicht kan iemand dit checken?

• Heintje
BurtBarthez schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 15:59:
[...]

Dat viel mij bij het vergelijken ook al op. In bij de berekening van het maandbedrag bij VEH wordt de verwachte teruglevering 1:1 van het verwachte verbruik afgetrokken. Dus bij 7000 kWh jaarverbruik en 2000 kWh teruglevering wordt er simpelweg 5000 kWh afname gerekend. VEH gaat er bij een jaarcontract vanuit dat je al je teruglevering kan salderen. Dit terwijl de Gaslicht berekening een verdeling tussen 2026 en 2027 maakt.

Het maandbedrag van van VEH lijkt mij dus wat te positief ingeschat. Maar dit heb ik net snel berekend, wellicht kan iemand dit checken?
Ik zie inderdaad wat er niet klopt. Ze pakken 2026 voor de berekening van half 2026 en 'vergeten' half 2027. Ik geloof dat True hier ook al zoiets had gezien.

Ze tellen (bij mij) 323 (electra 2026) + 649 (gas 2026 + 2027) op en komen tot 973/jaar = 81/maand.

Maar de 739 die ook in de uitwerking staat (jaarbedrag electra 2027) komt nergens terug.

In de toelichting staat hierover:
"Vanaf 2027 verdwijnt de salderingsregeling. Dat betekent dat je als zonnepaneeleigenaar moet betalen voor de stroom die je afneemt van het net.

Daarnaast veranderen de kosten en opbrengsten van teruggeleverde stroom vanaf 2027: vanaf 2027 krijg je een vergoeding voor iedere kWh die je teruglevert. En je betaalt terugleverkosten voor iedere kWh die je teruglevert. De vaste terugleverkosten van vóór 2027 verdwijnen.

De jaarlijkse kosten in de nieuwe situatie worden weergegeven in de tarieventabel die je vindt via de knop "Bekijk tarieven". In de "Verwachte totaalkosten stroom per jaar" wordt uitgegaan van een volledig jaar met die tarieven. Maar als je contract na 2027 bijvoorbeeld nog 4 maanden doorloopt, kun je ervan uitgaan dat je ongeveer 4/12 van de jaarkosten vanaf 2027 zult betalen.

De rest van de tarieven staan wel vast gedurende de hele looptijd van het contract."

Voor mij geldt dus: 6 maanden in 2017 = 739/2 = 370 erbij tellen. 973+370=1343.

GasLicht komt direct al op 1340/jaar en geeft dus een realistischer beeld.

• bve1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-07 10:53

Is dat ook op basis van deze aanbieding via VEH? Dit is zeker geen scherpe aanbieding, op de diverse vergelijking sites kan je al beter krijgen voor 1 jaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2aM6jaFiCTjKbG6WJlOsVGj0yY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eCL7l7z3KH60uX8ri9mzXPo3.png?f=fotoalbum_large

In mijn geval krijg ik geen korting (zit nu bij Budget) - en dan betaal ik via een vergelijking site evenveel als het VEH aanbod op basis van 9 MWh per jaar. Dat noem ik geen scherpe aanbieding.

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:17
Ook goed rekening te houden met mogelijk extra kosten voor lidmaatschap VEH:

Ben je nog geen lid van Vereniging Eigen Huis? Na accepteren van het aanbod, wordt je lidmaatschap geactiveerd en ontvang je bevestiging van je gratis lidmaatschap. Heb je eerder gebruik gemaakt van een gratis lidmaatschap? Dan word je automatisch lid wanneer je het aanbod accepteert. Na acceptatie wordt jouw lidmaatschap opnieuw aangemaakt en ontvang je hier een bevestigingsmail van. De jaarlijkse contributie bedraagt € 38,75.

• Rene85
  • Niet online
d0s schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:24:
[...]

Ik zit toevallig net ook te vergelijken en Zonneplan pakt net zo duur uit. Ik ben al lid geweest van VEH dus het jaartarief komt er nog bij. Dan is Zonneplan weer net goedkoper.

Chatgpt geeft aan dat als ik slim ga laden met EV (middag laag vermogen, nacht) Zonneplan weer iets goedkoper uit de bus komt. Zo goed lijkt die aanbieding niet tov Zonneplan en Tibber, zeker niet omdat deze partijen een betere app (lijken te) hebben.
@Mooper volgens mij is dit een prima deal. Hangt een beetje af van je jaarlijkse teruglevering en tegen het gemiddelde marktteruglevertarief dat je haalt maar stel dat je uitgaat van een gemiddelde van EUR 0.10/kWh dan:

ZP: 0.10 * 1.1 + 0.02 = 0.13
VDB: 0.10 + 0.01361 = 0.11361

ZP is overduidelijk beter, maar de vaste kosten van ZP liggen een stuk hoger: 75 euro (12*6.25) vs 17.45 voor VEH. Daarnaast krijg je ook nog eens 100 euro bonus bij VDB, waardoor het verschil uitkomt op 157.55 euro lagere vaste kosten.

ZP is dus toch pas beter bij een teruglevering van minstens 9612.6 kWh? (0.13-0.11361)/157.55

Of mis ik iets?

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:00
Cheezborger schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 14:09:
[...]

,denk -en hoop- dat er nog wel ruimte zit voor de elektriciteitsprijs de komende maanden, richting de all-in elektriciteitsprijs van ca. 0,20 - 0,21 ct per kWh. De zomer is nog maar net begonnen, dus kijk het nog even aan.
Zolang Hormuz dicht blijft zie ik de prijzen alleen maar verder omhooggaan de komende tijd. En als het binnenkort weer open gaat denk ik dat we dat soort prijzen op z'n vroegst volgend jaar zomer weer zien.

• kitjekat
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-07 12:55
BurtBarthez schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 15:59:
[...]

Ik weet het wel zeker! Volgens VEH zou mijn maandbedrag iets boven de 190 euro komen. Budget thuis geeft 245 euro aan. Dat verschil is belachelijk.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
kitjekat schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:22:
[...]

Ik weet het wel zeker! Volgens VEH zou mijn maandbedrag iets boven de 190 euro komen. Budget thuis geeft 245 euro aan. Dat verschil is belachelijk.
Uiteindelijk kan je dat het beste zelf uitrekenen.

Budget Energie heeft het hier zelf juist veel te hoog gezet wat ik zelf al een stuk lager gezet had en doet nu al maanden achterelkaar de suggestie om het te verlagen om op het juiste bedrag uit te komen bij de eindafrekening.

Eigenhuis lidmaatschap is voor ING klanten nu 17.50 met 250 rentepunten.

Soms wel eens acties met gratis voor 1000 punten maar nu niet.

[ Voor 11% gewijzigd door sambalbaj op 09-06-2026 17:27 ]

• Mooper
Rene85 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:48:
[...]

@Mooper volgens mij is dit een prima deal. Hangt een beetje af van je jaarlijkse teruglevering en tegen het gemiddelde marktteruglevertarief dat je haalt maar stel dat je uitgaat van een gemiddelde van EUR 0.10/kWh dan:

ZP is overduidelijk beter, maar de vaste kosten van ZP liggen een stuk hoger: 75 euro (12*6.25) vs 17.45 voor VEH. Daarnaast krijg je ook nog eens 100 euro bonus bij VDB, waardoor het verschil uitkomt op 157.55 euro lagere vaste kosten.

ZP is dus toch pas beter bij een teruglevering van minstens 9612.6 kWh? (0.13-0.11361)/157.55

Of mis ik iets?
Ik kan de 1,1 die je doet even niet zo goed plaatsen als ik eerlijk ben?

• Rene85
  • Niet online
Mooper schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:25:
[...]

Ik kan de 1,1 die je doet even niet zo goed plaatsen als ik eerlijk ben?
Zonnebonus van 10% bovenop de marktprijs bij teruglevering bij Zonneplan

• kitjekat
sambalbaj schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:24:
[...]

Uiteindelijk kan je dat het beste zelf uitrekenen.

Budget Energie heeft het hier zelf juist veel te hoog gezet wat ik zelf al een stuk lager gezet had en doet nu al maanden achterelkaar de suggestie om het te verlagen om op het juiste bedrag uit te komen bij de eindafrekening.

Eigenhuis lidmaatschap is voor ING klanten nu 17.50 met 250 rentepunten.

Soms wel eens acties met gratis voor 1000 punten maar nu niet.
Dan ga ik maar eens zelf rekenen. Dat probeerde ik eigenlijk te vermijden :-)

• Mooper
Rene85 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:27:
[...]

Zonnebonus van 10% bovenop de marktprijs bij teruglevering bij Zonneplan
Oja duh :+, thanks

• Bestseller
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23-06 07:53
De 3 jaar innova is ook 3 jaar geen welkomstkortingen. Iemand dit al meegenomen in de berekeningen?

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:30
kitjekat schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:29:
[...]

Dan ga ik maar eens zelf rekenen. Dat probeerde ik eigenlijk te vermijden :-)
Pffffffff, daar heb ik dus ook geen zin in. Ik houd mijn aanbevolen als iemand een Excel heeft gemaakt, dan is het wat minder werk.

Ik had ook al het idee dat er iets niet klopt. De jaarkosten bij budget thuis via VEH zijn bij mij ca. 200 € lager dan budget thuis via gaslicht.com. maar de tarieven verschillen nauwelijks. De vaste kosten zijn via VEH wel lager, maar de bonus is ook lager. Dus ergens lijkt er iets niet te kloppen. Ik kan die €200 niet goed verklaren, maar wellicht heb ik het mis en klopt hun berekening wel.
edit:
Ik zie nu inderdaad dat ze de jaarkosten berekenen door de jaarkosten gas + de jaarkosten stroom met 2026 regels op te tellen. De jaarkosten stroom in 2027 zijn fors duurder maar dat hebben ze gewoon niet meegerekend. Kortom VEH belazerd de kluit. Schandalig.

[ Voor 16% gewijzigd door wlmpie op 09-06-2026 19:31 . Reden: Aanvullende info ]

• BurtBarthez
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-07 19:39
wlmpie schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 18:55:
[...]

Pffffffff, daar heb ik dus ook geen zin in. Ik houd mijn aanbevolen als iemand een Excel heeft gemaakt, dan is het wat minder werk.

Ik had ook al het idee dat er iets niet klopt. De jaarkosten bij budget thuis via VEH zijn bij mij ca. 200 € lager dan budget thuis via gaslicht.com. maar de tarieven verschillen nauwelijks. De vaste kosten zijn via VEH wel lager, maar de bonus is ook lager. Dus ergens lijkt er iets niet te kloppen. Ik kan die €200 niet goed verklaren, maar wellicht heb ik het mis en klopt hun berekening wel.
Ik vermoed dus dat dit komt doordat bij het aanbod van VEH, de teruglevering geheel op 2026 gezet wordt. Maar als je nu een jaarcontract afsluit, ga je zeker ook in 2027 terugleveren en dus niet kunnen salderen. Je daadwerkelijke netafname bij VEH wordt dus te laag ingeschat, oftewel lagere jaarkosten.

Ik zou bij zowel aanbod VEH als bij Gaslicht eens de daadwerkelijke netafname berekenen, bij mij zat daar meer dan 1000 kWh verschil in. Daarom ook niet gek dat het aanbod van VEH er beter uitziet als je alleen naar de jaarkosten/maandbedrag kijkt.

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:30
BurtBarthez schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 19:37:
[...]

Ik vermoed dus dat dit komt doordat bij het aanbod van VEH, de teruglevering geheel op 2026 gezet wordt. Maar als je nu een jaarcontract afsluit, ga je zeker ook in 2027 terugleveren en dus niet kunnen salderen. Je daadwerkelijke netafname bij VEH wordt dus te laag ingeschat, oftewel lagere jaarkosten.

Ik zou bij zowel aanbod VEH als bij Gaslicht eens de daadwerkelijke netafname berekenen, bij mij zat daar meer dan 1000 kWh verschil in. Daarom ook niet gek dat het aanbod van VEH er beter uitziet als je alleen naar de jaarkosten/maandbedrag kijkt.
Dit dus idd. VEH belazert de kluit. Ik hoop dat dit geen opzet is en ze dit nog gaan corrigeren en rectificeren. Ik heb ze een mail gestuurd.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:45

Vos

AFCA

Iemand ervaring met de 14 dagen bedenktijd meerdere malen gebruiken? Stel ik sluit nu af en de komende periode blijven de prijzen dalen, kan je dan steeds na stel 13 dagen opzeggen? Ook als je bij eenzelfde partij steeds weer aanmeld?

• Novax
  • Niet online
Vos schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 20:04:
Iemand ervaring met de 14 dagen bedenktijd meerdere malen gebruiken? Stel ik sluit nu af en de komende periode blijven de prijzen dalen, kan je dan steeds na stel 13 dagen opzeggen? Ook als je bij eenzelfde partij steeds weer aanmeld?
Ja

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:35
Hier ook voor de 3 jarige deal van vereniging eigenhuis gegaan. De vorige keer dat ik vast zat was tijdens het begin oorlog in Oekraïne; dat heeft goed uitgepakt.

De tarieven van de aanbieding zijn vergelijkbaar met mijn huidige variabele tarieven bij Greenchoice. Die verhogen aanzienlijk per 1/7, dus al met al voor nu even stabiliteit. Heb ik nog drie jaar om van het gas af te gaan :-)

• Novax
  • Niet online
koentjuh schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 22:18:
Hier ook voor de 3 jarige deal van vereniging eigenhuis gegaan. De vorige keer dat ik vast zat was tijdens het begin oorlog in Oekraïne; dat heeft goed uitgepakt.
Maar nu is de stijging vanwege het conflict in Iran al geweest.

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:35
Novax schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 22:34:
[...]

Maar nu is de stijging vanwege het conflict in Iran al geweest.
Tarieven zijn gelijk of goedkoper aan wat ik afgelopen 1,5 jaar aan variabel had. Door verbouwing niet zo veel aandacht aan geschonken :-)

• Limbo1988
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 14-07 14:18
Hier loopt mijn 5 jarige contract in augustus af.

Betaal(de) 80c per m3 voor het gas, niks van oorlog (in prijs) meegemaakt gelukkig, maar moet nu op zoek naar wat nieuws.

We hebben ondertussen wel een warmtepomp sinds een week en zijn geheel gasloos. De woning heeft 24 zonnepanelen met 9600kw opwek.

Maar nu komt het, is het beter voor dynamisch of vast contract te gaan. We zien echt door de bomen het bos niet meer.

Accu kunnen we ook aanschaffen, maar ook daar staan veel bomen haha

• FlyingPineapple
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02:00
Vandaag het contract van Innova via VEH gekregen. (Nog) geen ‘addertje’ tegengekomen. Er staat géén clausule in over het tussentijds mogen verhogen van de tarieven. Alleen dat ze kortgezegd wijzigingen in de netbeheerkosten doorrekenen. Ik vind het persoonlijk een goed contract in deze roerige tijden en ben van plan om hem niet op te zeggen.
Artikel 12. Verschuldigde bedragen naast onze Tarieven

12.1. In de Aansluit- en Transportovereenkomst staat dat u periodieke bedragen

verschuldigd bent voor de diensten van de Distributiesysteembeheerder.

Indien u een Kleine Aansluiting heeft en wij met u een Overeenkomst voor

het primair allocatiepunt hebben, betaalt u deze bedragen aan ons. Wij

betalen deze bedragen aan de Distributiesysteembeheerder. Als u de

verschuldigde bedragen aan ons heeft betaald, heeft u aan uw

betalingsverplichting voor deze bedragen voldaan.

12.2. Belastingen en overheidsheffingen die samenhangen met de uitvoering van

de Overeenkomst rekenen wij aan u door. Dit zijn bijvoorbeeld

energiebelasting en btw.

12.3. Mogelijk wijzigen de bedragen die u verschuldigd bent aan de

Distributiesysteembeheerder en de belastingen en overheidsheffingen dan

wel de overheidstoeslagen ten behoeve van u. Dan verandert ook het bedrag

dat wij u in rekening brengen.

• Novax
  • Niet online
FlyingPineapple schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:38:
Vandaag het contract van Innova via VEH gekregen. (Nog) geen ‘addertje’ tegengekomen. Er staat géén clausule in over het tussentijds mogen verhogen van de tarieven. Alleen dat ze kortgezegd wijzigingen in de netbeheerkosten doorrekenen. Ik vind het persoonlijk een goed contract in deze roerige tijden en ben van plan om hem niet op te zeggen.

[...]
Het 'addertje' bij VEH lijkt vooralsnog dat de berekening van de kosten na 1 januari 2027 voor stroom niet klopt omdat ze nog saldering toepassen wat er dan niet meer is.

• stin00
  • Niet online
FlyingPineapple schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:38:

[...]
Ja voor mij hetzelfde. Zonnepanelen overschot is overal geen drol waard, dus ik kijk enkel naar de kWh prijs + leveringskosten (gasloos). 3 jaar lang acceptabele tarieven is prima :D

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:11
koentjuh schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 07:27:
[...]

Tarieven zijn gelijk of goedkoper aan wat ik afgelopen 1,5 jaar aan variabel had. Door verbouwing niet zo veel aandacht aan geschonken :-)
Dat de tarieven goedkoper zijn dan wat jij betaald hebt, wil natuurlijk niet zeggen dat het goede tarieven zijn. Maar jij gaat er wel minder door betalen dan je deed. En je hebt 3 jaar rust.

• Truus01
Limbo1988 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:29:
Hier loopt mijn 5 jarige contract in augustus af.

Betaal(de) 80c per m3 voor het gas, niks van oorlog (in prijs) meegemaakt gelukkig, maar moet nu op zoek naar wat nieuws.

We hebben ondertussen wel een warmtepomp sinds een week en zijn geheel gasloos. De woning heeft 24 zonnepanelen met 9600kw opwek.

Maar nu komt het, is het beter voor dynamisch of vast contract te gaan. We zien echt door de bomen het bos niet meer.

Accu kunnen we ook aanschaffen, maar ook daar staan veel bomen haha
Daar is met alleen het gegeven "9600 kW opwek" (is dat overigens 9600 kWh/jr of zijn het zonnepanelen met 9600 kWp?) weinig over te zeggen.
Oa van belang, wat is je verbruik, wat is je opbrengst en kun je je verbruik sturen.

• Limbo1988
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 14-07 14:18
Truus01 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:36:
[...]

Daar is met alleen het gegeven "9600 kW opwek" (is dat overigens 9600 kWh/jr of zijn het zonnepanelen met 9600 kWp?) weinig over te zeggen.
Oa van belang, wat is je verbruik, wat is je opbrengst en kun je je verbruik sturen.
sorry zag dat ik niet alles ingevuld had indd.

De opwek is 9600kwh per jaar (max). Gemiddeld zitten we rond de 7800kw/h.

Het verbruik zat op 6000kw/h maar dit zal verminderen doordat de elektrische vloerverwarming op de badkamer eruit is gelukkig. En in plaats daarvan zal de Full elektric warmtepomp de rest wel opvullen.

We zijn al aan het aanleren het ge/verbruik zoveel mogelijk tijdens zonuren te doen zoals wassen, drogen vaatwasser ed. Maar er zal ook buiten de zon uren wel eens een wasje gedraaid worden mocht dat nodig zijn, want we werken beide buitenshuis en de vrouw wisseldiensten

Warm water maken (sww) staat ook al ingesteld op de meest gunstige tijd. Het verwarmen van het huis zal in de winter wel gewoon de gehele dag zijn.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:11

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik weet het effe niet meer...
Heb nu dit via UC. Alleen gas. Loopt af oktober dit jaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yFmJelCgnT99kiFkL25BwsObfAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/88yFZyGUSLSIEsOC6ShQuxdf.jpg?f=fotoalbum_large

Voorstel VEH 1 jaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0sVgBEkCx3U5PJjBlZ7bP0u2j0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xvizx1ZS89KPRHJeJD7nGWsN.jpg?f=fotoalbum_large

Of Inovva 3 jaar Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSr1_oOUeafMmPiz-UP1ePZ7JEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2yj4v0cDS87vjNxQpDIxB7wE.jpg?f=fotoalbum_large
Electra nog via GC loopt af oktober 2027. Voor 3 jaar vastzetten voor een bedrag wat ik nog bij UC ongeveer betaal of 1 jaar met toch wel hogere kosten dan nu en daarna weer verder zien?

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:32
ManiacsHouse schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 13:58:
Ik weet het effe niet meer...
Heb nu dit via UC. Alleen gas. Loopt af oktober dit jaar.
[Afbeelding]

Voorstel VEH 1 jaar:
[Afbeelding]

Of Inovva 3 jaar [Afbeelding]
Electra nog via GC loopt af oktober 2027. Voor 3 jaar vastzetten voor een bedrag wat ik nog bij UC ongeveer betaal of 1 jaar met toch wel hogere kosten dan nu en daarna weer verder zien?
Mijn contract loopt ook t/m 31-09-26.
Ik wilde gisteren ook alvast een gascontract afsluiten voor vanaf 1 okt, maar dan zou mijn huidige contract worden opgezegd. Dit zou betekenen dat ik mijn huidige bonus niet zou krijgen. Dus volgende maand maar weer even kijken.

🇳🇱Pijnacker Oost/West

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:17
RemmyB83 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 14:06:
[...]

Ik wilde gisteren ook alvast een gascontract afsluiten voor vanaf 1 okt, maar dan zou mijn huidige contract worden opgezegd. Dit zou betekenen dat ik mijn huidige bonus niet zou krijgen. Dus volgende maand maar weer even kijken.
Wordt contract dan niet opgezegd per 1/10 en respecteer je daarmee gewoon de looptijd van het contract voor de bonus? Ik begrijp deze even niet.

• RemmyB83
hpt870 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 14:37:
[...]

Wordt contract dan niet opgezegd per 1/10 en respecteer je daarmee gewoon de looptijd van het contract voor de bonus? Ik begrijp deze even niet.
Ik zat gisterenavond volgens mijn op pricewatch te kijken, maar heb er meerdere sites bekeken dus pin me er niet op vast aub.
Maar als het contract binnen 3maanden in zou gaan dan kon ik gewoon afsluiten, en zou ik mijn huidige contract gewoon kunnen uitzitten.
Maar als het niet binnen 3maanden afliep dan werd mijn huidige contract opgezegd, en dat leek mijn niet interessant ivm met de loyaliteitsbonus van mijn huidige contract.

🇳🇱Pijnacker Oost/West

• Novax
  • Niet online
RemmyB83 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 14:48:
[...]

Ik zat gisterenavond volgens mijn op pricewatch te kijken, maar heb er meerdere sites bekeken dus pin me er niet op vast aub.
Maar als het contract binnen 3maanden in zou gaan dan kon ik gewoon afsluiten, en zou ik mijn huidige contract gewoon kunnen uitzitten.
Maar als het niet binnen 3maanden afliep dan werd mijn huidige contract opgezegd, en dat leek mijn niet interessant ivm met de loyaliteitsbonus van mijn huidige contract.
Dat hangt af van het kijkvenster (ook wel switchwindow) van de nieuwe leverancier, de periode hoever van tevoren je een contract in kan laten gaan. Bij de meeste leveranciers is dat 3 maanden, maar sommigen hebben 6 maanden of nog langer.

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-07 12:38
[...]

Dit klopt. De termijn is verschillend per leverancier. Hier is een aardig overzicht:

link

• kitjekat
wlmpie schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 19:39:
[...]

Dit dus idd. VEH belazert de kluit. Ik hoop dat dit geen opzet is en ze dit nog gaan corrigeren en rectificeren. Ik heb ze een mail gestuurd.
Ik heb ze gebeld. Ze geven dit niet toe. Het staat er duidelijk in volgens hen. Ik heb het fout begrepen volgens VEH.

• RemmyB83
zessen schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 15:00:
[...]

Dit klopt. De termijn is verschillend per leverancier. Hier is een aardig overzicht:

link
In mijn geval ging het om United Consumers, dus 90 dagen. Dit klopt ook precies met de lijst.

🇳🇱Pijnacker Oost/West

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:11

ManiacsHouse

Scheisse!

RemmyB83 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 14:06:
[...]

Als ik het eenjarige contract wil gaan afsluiten kan ik gewoon 1 oktober 2026 opgeven en dat komt dan ook in het overzicht te staan als ingangsdatum nieuwe contract.
Wel krijg ik dat verhaal te zien van als je ooit al eens eerder gratis lid van VEH bent geweest mag je nu €38,75 gaan dokken. Vraag me af hoe het gaat als je binnen de 2 weken termijn de boel annuleert. Of je dan VEH ook kunt annuleren.

• RemmyB83
ManiacsHouse schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 15:07:
[...]

Als ik het eenjarige contract wil gaan afsluiten kan ik gewoon 1 oktober 2026 opgeven en dat komt dan ook in het overzicht te staan als ingangsdatum nieuwe contract.
Wel krijg ik dat verhaal te zien van als je ooit al eens eerder gratis lid van VEH bent geweest mag je nu €38,75 gaan dokken. Vraag me af hoe het gaat als je binnen de 2 weken termijn de boel annuleert. Of je dan VEH ook kunt annuleren.
Als je je contract per 1.10.26 kunt laten in gaan zie ik geen probleem.
Verder geen idee, dus zou je VEH even moeten bellen of mailen.
Ik ben standaard lid van VEH, dus dit is geen issue voor mijn. Ze vertegenwoordigen namelijk ook belangen van dingen die je niet altijd persoonlijk ziet.

🇳🇱Pijnacker Oost/West

• Bestseller
Coolblue claimt: Energieprijzen schommelen flink. Dat is vervelend als de prijzen dalen nadat je een vast contract afsluit. Alleen bij Coolblue houden we daarom de prijzen voor je in de gaten. Dalen onze tarieven halverwege je contract? Dan laten we je dat weten. Je verlengt je contract dan met het lagere tarief. Zo profiteer je meteen en betaal je elke maand minder.

lijkt me daarom aantrekkelijk om bij hun te verlengen? Kan het alleen maar meevallen?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bestseller schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 21:17:
Coolblue claimt: Energieprijzen schommelen flink. Dat is vervelend als de prijzen dalen nadat je een vast contract afsluit. Alleen bij Coolblue houden we daarom de prijzen voor je in de gaten. Dalen onze tarieven halverwege je contract? Dan laten we je dat weten. Je verlengt je contract dan met het lagere tarief. Zo profiteer je meteen en betaal je elke maand minder.

lijkt me daarom aantrekkelijk om bij hun te verlengen? Kan het alleen maar meevallen?
Toch is hun 3 jaar aanbod duurder dan de VEH aanbieding bij Innova.

Denk dat dat echt een goede deal is (alleen stroom, niet terugleveren, geen zonnepanelen)

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Bestseller schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 21:17:

Addertje is dat je natuurlijk pas halverwege kunt veranderen, en dan ook nog eens verlengen dus weer voor langere tijd vast.

• Just smile
  • Registratie: November 2005
Ik had me op 29 mei ingeschreven en had tot gister niks ontvangen. Ik heb het contactformulier ingevuld dat ik graag een aanbod wens te ontvangen. Gistermiddag kreeg ik het standaard bericht dat ik uiterlijk donderdag 11 juni het persoonlijk aanbod zou ontvangen. En vanmiddag ontving ik bericht dat ze het aanbod handmatig hebben verzonden. Normaliter wordt die op volgorde datum van inschrijving uitgestuurd.

Ik heb gekozen voor 3 jaar Innova gas via VEH. Op basis van ons verbruik is het aanbod (1.27175 per m3 en 100 euro cashback) net wat voordeliger dan rechtstreeks via Innova (1.32830 per m3 en 350 euro cashback).

Wat me opviel van het aanbod via VEH is dat de vaste leveringskosten per jaar 83,49 is als je kiest voor zowel stroom als gas. Toen ik alleen gas selecteerde, werd de vaste leveringskosten 71,39. Scheelt 24,20 per jaar t.o.v. Innova rechtstreeks.

VEH Innova 3 jaar stroom & gas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vydwt2cVXZHiH92fFT_B3oKPQ4U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/70PMkBzv8YF9trIrtSkLwOmY.png?f=fotoalbum_large

VEH Innova 3 jaar alleen gas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iU-Ns2uZG1hZ0ueQtqIRRTwHu38=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HAHPniRTo6tkIPhmC2Xicw5l.png?f=fotoalbum_large

Innova 3 jaar gas (rechtstreeks)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QzvlSIYGhhmZczAjnMUyj48iZBM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hGkI53MxIUD47GMDJgV7R5Vv.png?f=fotoalbum_large

• Bestseller
Bulldog schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 21:23:
[...]

Toch is hun 3 jaar aanbod duurder dan de VEH aanbieding bij Innova.

Denk dat dat echt een goede deal is (alleen stroom, niet terugleveren, geen zonnepanelen)
Ik zou dan ook voor 1 jaar verlengen.

Vanaf 30 september, maar kan het nu al vastleggen.

In April zou dan een half jaar voorbij zijn: dat zou betekenen dat de kosten wsl lager zijn als er vrede komt?

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:39

Flabergasted

Prepare to die !

[...]

Ons contract bij Greenchoice (gas) loopt af op 01-10-2026.
Toch kan ik de VEH aanbieding ( Innova 3-jaar ) in laten gaan op bovenstaande datum.
Waarom zou dit dan niet bij jou kunnen ?

• RemmyB83
Flabergasted schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 10:55:
[...]

Ons contract bij Greenchoice (gas) loopt af op 01-10-2026.
Toch kan ik de VEH aanbieding ( Innova 3-jaar ) in laten gaan op bovenstaande datum.
Waarom zou dit dan niet bij jou kunnen ?
Ik had het niet over VEH.
Persoonlijk vind ik 3 te lang, ivm met 1x bonus ipv 3x een bonus.

🇳🇱Pijnacker Oost/West

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59
Just smile schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 23:20:
Ik had me op 29 mei ingeschreven en had tot gister niks ontvangen. Ik heb het contactformulier ingevuld dat ik graag een aanbod wens te ontvangen. Gistermiddag kreeg ik het standaard bericht dat ik uiterlijk donderdag 11 juni het persoonlijk aanbod zou ontvangen. En vanmiddag ontving ik bericht dat ze het aanbod handmatig hebben verzonden. Normaliter wordt die op volgorde datum van inschrijving uitgestuurd.

Ik heb gekozen voor 3 jaar Innova gas via VEH. Op basis van ons verbruik is het aanbod (1.27175 per m3 en 100 euro cashback) net wat voordeliger dan rechtstreeks via Innova (1.32830 per m3 en 350 euro cashback).

Wat me opviel van het aanbod via VEH is dat de vaste leveringskosten per jaar 83,49 is als je kiest voor zowel stroom als gas. Toen ik alleen gas selecteerde, werd de vaste leveringskosten 71,39. Scheelt 24,20 per jaar t.o.v. Innova rechtstreeks.

VEH Innova 3 jaar stroom & gas

[Afbeelding]

VEH Innova 3 jaar alleen gas

[Afbeelding]

Innova 3 jaar gas (rechtstreeks)

[Afbeelding]
Zelfde verhaal hier! :) Ik heb ook gekozen voor de 3 jaars deal van Innova via VEH, ik betaal nu 18 cent per kWh, ga er dus wel op achteruit, maar die prijzen zie je helaas niet meer!

Aangezien we twee EV's hebben, geeft dit wel zekerheid voor de komende jaren!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 00:13
Heb je ook gekeken naar Engie 1 jaar vast? Die vragen € 1,4382 per m3 maar geven bij 1 jaar 200 euro cashback.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:17

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Update, ik heb mij ook ingeschreven voor de collectieve inkoop via VEH. Vanmorgen de tarieven ontvangen, heb gekozen voor 3jr vast. Een stuk goedkoper dan Vattenfall. Weer wat rust in de tent. :)
€ 0,23 en 0,22 per kWh
€ 1.27 / m³

Vattenfall: 8)7
€ 0,364222 per kWh
€ 1,490551 / m³

[ Voor 13% gewijzigd door Harmen op 11-06-2026 12:19 ]

Whatever.

• Just smile
  • Registratie: November 2005
laredo schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:51:
[...]

Heb je ook gekeken naar Engie 1 jaar vast? Die vragen € 1,4382 per m3 maar geven bij 1 jaar 200 euro cashback.
Ja had ik naar gekeken (ik heb er een hele studie van gemaakt...), maar we zitten op zo'n 1700 m3 op jaarbasis en de komende jaren gaan we nog niet over naar een warmtepomp.

3 jaar een vaste gasprijs voor 1.27 geeft mij rust en een prijs die ik acceptabel vind. Voor stroom, wat bij GC per 1-8-26 afloopt, gaan we voor dynamisch. Ik ben benieuwd hoe we dat gaan ervaren.

• SuperUser
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:33
Rene85 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:48:
[...]

Of mis ik iets?
Vandebron heeft in het aanbod terugleverkosten in plaats van een vergoeding, dus dan wordt het 0.10 - 0.01361 = 0.08639. Maar bij weinig teruglevering wordt het verschil met ZP nog steeds gecompenseerd door de bonus en lagere vaste kosten. Het omslagpunt ligt dus al wel een stuk eerder.

• Truus01
Limbo1988 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 13:50:
[...]

sorry zag dat ik niet alles ingevuld had indd.

De opwek is 9600kwh per jaar (max). Gemiddeld zitten we rond de 7800kw/h.

Het verbruik zat op 6000kw/h maar dit zal verminderen doordat de elektrische vloerverwarming op de badkamer eruit is gelukkig. En in plaats daarvan zal de Full elektric warmtepomp de rest wel opvullen.

We zijn al aan het aanleren het ge/verbruik zoveel mogelijk tijdens zonuren te doen zoals wassen, drogen vaatwasser ed. Maar er zal ook buiten de zon uren wel eens een wasje gedraaid worden mocht dat nodig zijn, want we werken beide buitenshuis en de vrouw wisseldiensten

Warm water maken (sww) staat ook al ingesteld op de meest gunstige tijd. Het verwarmen van het huis zal in de winter wel gewoon de gehele dag zijn.
Dan denk ik dat een vast contract gunstiger is dan dynamisch, vooral omdat je dit jaar dan nog wat gebruik kunt maken van salderen.

Misschien is de veelbesproken VEH-aanbieding ook iets voor jou.

• Rene85
  • Niet online
SuperUser schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 12:51:
[...]

Vandebron heeft in het aanbod terugleverkosten in plaats van een vergoeding, dus dan wordt het 0.10 - 0.01361 = 0.08639. Maar bij weinig teruglevering wordt het verschil met ZP nog steeds gecompenseerd door de bonus en lagere vaste kosten. Het omslagpunt ligt dus al wel een stuk eerder.
Ah ok, dat scheelt aanzienlijk dank!

In dat geval ligt het omslagpunt bij 3,613 kWh teruglevering (uitgaande van een gemiddelde teruglever marktprijs van 0.10). Is nog steeds fors. Zou zeggen dat VdB via VEH nog steeds voor vrijwel iedereen met <15 panelen gunstiger is dan Zonneplan

• kitjekat
Zit er een addertje onder het gras bij zonneplan? Het lijkt een (te) goed aanbod.

• MJV

MJV

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUD739DezE6mYy8-AO0ybHGM7X8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/He3fspF7nRYWfktVcXrJDIdo.jpg?f=user_large Ik kom er eigenlijk niet uit wat nu wijsheid is. Bovenstaand is het aanbod van Budget Thuis via VEH. Ik zit nu ook bij Budget met variabele tarieven die its gunstiger zijn (althans op dit moment). Terugleverkosten worden per jaar berekend, en daar heb ik nu ook al mee te maken. Ergens lijkt dit dus wel een redelijke goede aanbieding, hoewel het door de terugleverkosten via de staffel/tabel moeilijk te vergelijken is.

Ik twijfel dus om op deze aanbieding in te gaan, of misschien toch nog een half jaar (contract t/m eind juni) variabel aan te houden, en dan per '27 naar dynamisch? Heb een warmtepomp, geen gas, verbruik 5500 kWh, teruglevering 3800 kWh.

• kitjekat
MJV schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 21:04:
[Afbeelding] Ik kom er eigenlijk niet uit wat nu wijsheid is. Bovenstaand is het aanbod van Budget Thuis via VEH. Ik zit nu ook bij Budget met variabele tarieven die its gunstiger zijn (althans op dit moment). Terugleverkosten worden per jaar berekend, en daar heb ik nu ook al mee te maken. Ergens lijkt dit dus wel een redelijke goede aanbieding, hoewel het door de terugleverkosten via de staffel/tabel moeilijk te vergelijken is.

Ik twijfel dus om op deze aanbieding in te gaan, of misschien toch nog een half jaar (contract t/m eind juni) variabel aan te houden, en dan per '27 naar dynamisch? Heb een warmtepomp, geen gas, verbruik 5500 kWh, teruglevering 3800 kWh.
Wie komt er wel nog uit? De wirwar aan regels en opties maakt het ingewikkeld, zeker als je zonnepanelen hebt en een overschot teruglevert. Ik kan alleen zeggen dat ik op dit aanbod inging en dat het maandbedrag dat Budget Thuis berekende toch wel flink hoger was dan wat VEH voorspiegelde.

• MJV

MJV

kitjekat schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 21:30:
[...]

Wie komt er wel nog uit? De wirwar aan regels en opties maakt het ingewikkeld, zeker als je zonnepanelen hebt en een overschot teruglevert. Ik kan alleen zeggen dat ik op dit aanbod inging en dat het maandbedrag dat Budget Thuis berekende toch wel flink hoger was dan wat VEH voorspiegelde.
Ben ik gelukkig niet de enige ;). Ik had (omdat VEH achterbleef) eerder een United-consumers contract afgesloten, daar zitten wel hogere leveringskosten aan (per jaar 80 euro duurder), maar géén vaste terugleveringskosten. Moraal van het verhaal is dat terugleveren straks sowieso niets meer oplevert. Dan ben ik denk ik beter af bij UC want geen vaste terugleveringskosten. Dan probeer ik het eigen verbruik met Home Assistant nog wat te tweaken, en dan zie ik het volgend jaar zomer wel weer.

• Danielson
Danielson schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:36:
[...]

Zelfde verhaal hier! :) Ik heb ook gekozen voor de 3 jaars deal van Innova via VEH, ik betaal nu 18 cent per kWh, ga er dus wel op achteruit, maar die prijzen zie je helaas niet meer!

Aangezien we twee EV's hebben, geeft dit wel zekerheid voor de komende jaren!
Dammit, hier was ik niet van op de hoogte:

Loopt je huidige contract na 1 december 2026 af? 

Dan start jouw nieuwe contract zo snel mogelijk en wordt je huidige contract per direct opengebroken. Houd er rekening mee dat je huidige energieleverancier hiervoor een opzegvergoeding in rekening kan brengen. Bij onze veelgestelde vragen staat hier meer informatie over. 

Mijn huidige contract loopt 31 december af, ze hebben dus al een opzegging gedaan bij mijn huidige leverancier, deze wil ik graag nog tot het einde van het jaar houden, wat is nu wijsheid? :?

• Novax
  • Niet online
Danielson schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:00:
[...]

Dammit, hier was ik niet van op de hoogte:

Loopt je huidige contract na 1 december 2026 af? 

Dan start jouw nieuwe contract zo snel mogelijk en wordt je huidige contract per direct opengebroken. Houd er rekening mee dat je huidige energieleverancier hiervoor een opzegvergoeding in rekening kan brengen. Bij onze veelgestelde vragen staat hier meer informatie over. 

Mijn huidige contract loopt 31 december af, ze hebben dus al een opzegging gedaan bij mijn huidige leverancier, deze wil ik graag nog tot het einde van het jaar houden, wat is nu wijsheid? :?
Je hebt 14 dagen bedenktijd, dus je kan annuleren.

• Danielson
Novax schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:13:
[...]

Je hebt 14 dagen bedenktijd, dus je kan annuleren.
Ik heb ze net gebeld, ze waren erg soepel om de ingangsdatum te verplaatsen naar 31-12!

Nu hopen dat het annuleren van de opzegging bij Budget goed overkomt! :)

• Novax
  • Niet online
Danielson schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 12:38:
Ik heb ze net gebeld, ze waren erg soepel om de ingangsdatum te verplaatsen naar 31-12!
Moet de ingangsdatum dan niet 1 januari 2027 zijn, loopt je huidige contract tot of tot en met 31 december? Of anders gevraagd, wat was de ingangsdatum van je huidige contract?

Voor een opzegboete maakt die ene dag niet uit, voor een loyaliteitsbonus denk ik ook niet, maar zou het zelf fijner vinden als een energiecontract op 1 januari begint

• andrei90
  • Laatst online: 15-06 19:27
Ik ben een van de velen die meer terugleveren dan gebruiken. Ik heb zo'n 1500-2000 kWh teruglevering na salderen per jaar. Tot niet zo lang geleden was het variabele modelcontract het beste in dit geval, want geen terugleverkosten. Ik had het niet meer in de gaten in de laatste tijd, maar tot mijn verbazing zijn terugleverkosten zelfs bij modelcontracten ingevoerd.

Ik heb me weer ingediept, maar nu weet ik eigenlijk niet of de huidige variabele modelcontracten nog steeds altijd voordeliger zijn dan de normale variabele contracten voor degenen die meer terugleveren dan gebruiken. Ik was al bezig om de spreadsheets Excel te gebruiken voor mijn voordeligste keuze, maar zal ik dan toch gaan kijken naar de normale variabele contracten, wat is jullie ervaring/advies?

[ Voor 108% gewijzigd door andrei90 op 12-06-2026 15:15 ]

• Bestseller
Iemand al eens dubbele welkomskorting kunnen krijgen? Een nieuwe klant heeft bij BudgetThuis meer korting dan als ik zou verlengen.

nu was mijn idee:

Oude contract opzeggen.

Nieuw contract afsluiten op naam van partner.

Werkt dit?

• Kaboutertje1010
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 12-06 20:55
Ik heb stadsverwarming, dus zoek alleen stroom. Geen zonnepanelen. Denk dat de deal van Innovatie via VEH een knaller van een deal is. Voor 3 jaar geen zorgen, ja, iets duurder dan voor de Iran crisis. Maar met alle onzekerheden op dit moment zie ik de energieprijzen voorlopig ook nog niet veel verder dalen.

• andrei90
  • Laatst online: 15-06 19:27
andrei90 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:54:
Ik ben een van de velen die meer terugleveren dan gebruiken. Ik heb zo'n 1500-2000 kWh teruglevering na salderen per jaar. Tot niet zo lang geleden was het variabele modelcontract het beste in dit geval, want geen terugleverkosten. Ik had het niet meer in de gaten in de laatste tijd, maar tot mijn verbazing zijn terugleverkosten zelfs bij modelcontracten ingevoerd.

Ik heb me weer ingediept, maar nu weet ik eigenlijk niet of de huidige variabele modelcontracten nog steeds altijd voordeliger zijn dan de normale variabele contracten voor degenen die meer terugleveren dan gebruiken. Ik was al bezig om de spreadsheets Excel te gebruiken voor mijn voordeligste keuze, maar zal ik dan toch gaan kijken naar de normale variabele contracten, wat is jullie ervaring/advies?
Ik heb uiteindelijk een normaal variabel contract afgesloten bij Energiek: 7 cent terugleververgoeding, 6,9 cent terugleverkosten (dus 1 cent netto terug per kWh), geen vaste terugleverkosten, normale (niet-verhoogde) leverkosten 5,99 euro per maand. Tenminste hoef ik niet verder uit mijn zak voor de teruglevering te betalen, de 20 euro die ik zou ontvangen bij 2000 kWh teruglevering zal ik als een soort welkomstkorting beschouwen. Bij het modelcontract variabel waren de terugleverkosten per kWh hoger dan de terugleververgoeding, dus toch uit eigen zak betalen voor teruglevering. Verder gezien dat ik een normaal contract heb afgesloten, kon ik via cashbackXL 20 euro cashback ontvangen omdat ik het via energiekiezer heb afgesloten en nog 10 euro cadeaubon bij bol van energiekiezer zelf. Dus een voordeel van max 50 euro in totaal. Gelukkig heeft Mega de oude tarieven tot 1 juli gehouden, dus de eerste helft van 2026 kwam ik nog beter uit dan vanaf binnenkort bij Energiek.

Bij gas ben ik nog steeds bij Budget Energie dynamisch (altijd betere tarieven dan variabel normaal of modelcontract), om ook korting op mijn 2 mobiele abonnementen te krijgen (want voor vast internet ben ik al een half jaar overgestapt van Budget Internet naar de goedkoopste optie van toen - Youfone, inclusief 2x cashback ook via cashbackXL en een vergelijkingswebsite).

[ Voor 8% gewijzigd door andrei90 op 12-06-2026 21:16 ]

• Bulldog
  • Niet online
Kaboutertje1010 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 20:55:
Ik heb stadsverwarming, dus zoek alleen stroom. Geen zonnepanelen. Denk dat de deal van Innovatie via VEH een knaller van een deal is. Voor 3 jaar geen zorgen, ja, iets duurder dan voor de Iran crisis. Maar met alle onzekerheden op dit moment zie ik de energieprijzen voorlopig ook nog niet veel verder dalen.
Ik verwachten eigenlijk voor alleen stroom deze zomer wel aanbiedingen die onder de 0,23 cent per kWh liggen. 3 jaar vastzetten op deze prijs is denk ik vrij hoog. Dat zou goedkoper moeten kunnen (ook rekening houdend met de jaarlijkse bonussen)

• Kameelstok
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:55
Bulldog schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 14:51:
[...]

Ik verwachten eigenlijk voor alleen stroom deze zomer wel aanbiedingen die onder de 0,23 cent per kWh liggen. 3 jaar vastzetten op deze prijs is denk ik vrij hoog. Dat zou goedkoper moeten kunnen (ook rekening houdend met de jaarlijkse bonussen)
Dat is echt speculeren. 0,23 ct/kWh is goedkoper dan ik afgelopen 2 jaar heb betaald, deels doordat mijn contract op onhandige momenten afliep. Het financiële risico van een hogere prijs is m.i. op dit moment groter dan het risico dat je veel teveel betaald. Als het over een maand of 2 "slechts" 0,22 ct/kWh is dan blijft het tientjeswerk voor de meesten.

Een kale inkoopprijs onder de 7ct / kWh zie ik niet zo snel gebeuren (ook speculatie) gegeven de gas voorraad en de ontwikkelingen in landen om ons heen. De vraag naar elektriciteit wordt overal groter terwijl het aanbod een stuk wiebeliger is geworden.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:18
Kameelstok schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:02:
[...]

Dat is echt speculeren. 0,23 ct/kWh is goedkoper dan ik afgelopen 2 jaar heb betaald, deels doordat mijn contract op onhandige momenten afliep. Het financiële risico van een hogere prijs is m.i. op dit moment groter dan het risico dat je veel teveel betaald. Als het over een maand of 2 "slechts" 0,22 ct/kWh is dan blijft het tientjeswerk voor de meesten.

Een kale inkoopprijs onder de 7ct / kWh zie ik niet zo snel gebeuren (ook speculatie) gegeven de gas voorraad en de ontwikkelingen in landen om ons heen. De vraag naar elektriciteit wordt overal groter terwijl het aanbod een stuk wiebeliger is geworden.
Waar kan ik tekenen voor 0,23ct / kWh? Ik teken direct voor twintig jaar. ;)

• Kameelstok
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:55
Mawlana schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:19:
[...]

Waar kan ik tekenen voor 0,23ct / kWh? Ik teken direct voor twintig jaar. ;)
Via Vereniging Eigen Huis, 3 jaar vast, Innova. Piek 23,5 ct; dal 22,5 ct.

Edit: als je je aanmeldt voor het collectieve aanbod kan je misschien nog meedoen.

[ Voor 19% gewijzigd door Kameelstok op 13-06-2026 16:04 ]

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:18
Kameelstok schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 16:02:
[...]

Via Vereniging Eigen Huis, 3 jaar vast, Innova. Piek 23,5 ct; dal 22,5 ct.

Edit: als je je aanmeldt voor het collectieve aanbod kan je misschien nog meedoen.
Dat is een factor 100 duurder dan wat je net schreef. ;)

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:19
Bulldog schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 14:51:
[...]

Houd je ook rekening met het feit dat vraag naar stroom steeds groter wordt? EV's, WP's, datacenters etc. Ik verwacht dat stroom alleen maar duurder zal worden. Hebben we ook nog het probleem van duur gas dat gebruikt wordt om stroom te moeten maken. Die prijs is niet hoog.

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-07 10:20

FlashBang

Hoi.

andrei90 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 21:13:
[...]

Ik heb uiteindelijk een normaal variabel contract afgesloten bij Energiek: 7 cent terugleververgoeding, 6,9 cent terugleverkosten (dus 1 cent netto terug per kWh),
0,1 cent

• Truus01
Kameelstok schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:02:
[...]

Over 2 maanden 1ct verschil, OK, maar over 3 jaar kan dat verschil wel iets uitmaken (en groter) zijn.
Persoonlijk zou ik het niet langer dan 1 jaar vastzetten, met 'gerommel' in de wereld. (Al heb ik dat wel een keer gedaan, maar later toch nog kunnen wijzigen.)
Ik verwacht dat de prijzen echt wel weer dalen als Hormuz open gaat. En ik verwacht toch niet dat die nog 3 jaar dicht blijft.

• Bulldog
  • Niet online
Truus01 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 19:31:
[...]niet dat die nog 3 jaar dicht blijft.
Ik lees net dat hij wellicht morgen alweer open gaat.

• zonnepaneelxl
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:57
Hoe denken jullie over het volgende.

VEH Innova contract 3 jaar voor €0.22691 Enkel tarief voor in de winter periode (vanaf 01-01-2027) op PAP meter en dan niet terug leveren met zonnepanelen maar opslaan in de thuisaccu of EV.

Dynamisch contract op SAP meter voor de teruglevering welke volledig gestuurd kan worden met de thuisaccu
Eventueel thuisaccu vullen als energieprijs laag of negatief is.

Ik lever na verwachting +-16.000kwh terug

Ik zie het namelijk nog niet echt gebeuren dat in de winter periode wanneer we veel stroom gebruiken het kale tarief onder de €0.07 komt
Energiebelasting 2026 €0.09161
Inkoopvergoeding €0.03?
Maakt het totaal circa €0.22 -€0.23 all in dynamisch

5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP

• Kapitalist
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 22:09
Mijn energiecontract is afgelopen en ik overweeg om over te stappen. Normaal gesproken kies ik voor een 1 jarig contract met welkomstbonus.
Gezien alle onrust in de wereld vind ik het fijn om de tarieven voor een jaar vast te zetten en de bonus erbij is altijd lekker.

Wat mij doet twijfelen is dat ik mogelijk binnen 12 maanden verhuis en het contract niet kan meenemen.
Ik mis dan de welkomstbonus en moet mogelijk een vergoeding betalen. Als ik mijn verbruik nu bij aanvang contract bewust laag opgeef, dan is dat toch voordelig als ik tussentijds opzeg.
Ik heb altijd een relatief laag verbruik en kan mij voorstellen dat er bij een energiemaatschappij alarmbellen gaan rinkelen als dat nog lager wordt. Overigens ben ik al 7 keer overgestapt en nooit vragen gekregen, ook geen meteropname terwijl ik een domme meter heb.

• stin00
  • Niet online
Kapitalist schreef op zondag 14 juni 2026 @ 13:37:
Wat mij doet twijfelen is dat ik mogelijk binnen 12 maanden verhuis en het contract niet kan meenemen.
Dat is vreemd want een energiecontract is persoonsgebonden. Ik kon 3 jaar geleden gewoon m'n energiecontract meeverhuizen naar m'n nieuwe woning, terwijl de nieuwe woning zelfs gasloos is.

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:33

PeepPeepPeep

Ik zei het nog!

stin00 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 13:44:
[...]

Dat is vreemd want een energiecontract is persoonsgebonden. Ik kon 3 jaar geleden gewoon m'n energiecontract meeverhuizen naar m'n nieuwe woning, terwijl de nieuwe woning zelfs gasloos is.
Tenzij je emigreer natuurlijk!

• Broerkonijn1
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-06 13:41
Hoi allemaal hier ook weer de tijd van het jaar, en zoals eerder in dit forum aangegeven, het wordt er allemaal niet makkelijker op zo. Ik me ook ingeschreven via het VEH collectief, en krijg nu een voorstel, welke ik aan het overwegen ben.

Echter valt het me op dat, het Van de bron dynamische contract substantieel lager zit in de kosten tov een budget 1 jaar contract , of de innova 3 jaar. to good to be true? altijd vaste jaarcontracten aangegaan in het verleden, vaak met goede resultaten, dynamisch is nieuw voor ons. We gebruiken wel veel gas in de koude maanden, met ons jaren 30 huis. En leveren veel terug in de zomer met de panelen, ik vermoed dat de gemiddeld genomen prijzen dan wellicht niet realistisch zijn of is dit gewoon een hele goede deal?

Ingegeven verbruiken:

Verbruik 1200 kWh / jaar

Verbruik (dal) 850 kWh / jaar

Teruglevering 1600 kWh / jaar

Teruglevering (dal) 1200 kWh / jaar

Gas 950 m3 / jaar

Voorstellen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYW1gyFV8nN0NRhJqUyHOvc5X3Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/P1NTSGHzNADLKeDsgJHiTT8A.png?f=fotoalbum_large

tarieven 1 jaar budget:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNU7x40N5FHwmgSB97TOoxfP_3U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sPmixxVbQdaIH86VblH8rHAs.png?f=fotoalbum_large

Het dynamische contract van van de bron

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Di2_xRnniwO9z6s7BMrQmt2-58=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u1XzpwX333pZZ7gibyPAzgG8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Broerkonijn1 op 15-06-2026 09:18 ]

• Vinny1
  • Laatst online: 00:51
Broerkonijn1 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:16:
Hoi allemaal hier ook weer de tijd van het jaar, en zoals eerder in dit forum aangegeven, het wordt er allemaal niet makkelijker op zo. Ik me ook ingeschreven via het VEH collectief, en krijg nu een voorstel, welke ik aan het overwegen ben.

Echter valt het me op dat, het Van de bron dynamische contract substantieel lager zit in de kosten tov een budget 1 jaar contract , of de innova 3 jaar. to good to be true? altijd vaste jaarcontracten aangegaan in het verleden, vaak met goede resultaten, dynamisch is nieuw voor ons. We gebruiken wel veel gas in de koude maanden, met ons jaren 30 huis. En leveren veel terug in de zomer met de panelen, ik vermoed dat de gemiddeld genomen prijzen dan wellicht niet realistisch zijn of is dit gewoon een hele goede deal?
Wat me ook opvalt is de lage leveringskosten bij Van de Bron.
Pagina: 1 ... 36 ... 39 Laatste

Let op:
Wij weten ook niet wat de energieprijzen in de toekomst gaan doen.
Zorg dat je voor reageren de topicstart gelezen hebt.