Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste
Acties:

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
naenee schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 06:16:
[...]

Excuus, post geupdate met meer info.
Volgens mij zijn zelfs de dynamische tarieven gemiddeld deze dagen lager dan de tarieven van je huidige contract.

Maar je hebt niet zo veel gasverbruik dus daar valt de impact van het hoge tarief nog mee. Een cashback kan dan wel een grote impact hebben, maar dan moet je dus overstappen.

Als je inderdaad geen loyaliteitsbonus hebt bij Eneco en de opzegboete is maar €30 dan is alles wat je nu doet volgens mij goedkoper dat wat je nu nog hebt voor 4 maanden. Probleem is als je nu overstapt naar vast (1, 2, of 3 jaar) zit je weer met hogere tarieven dan normaal (er vanuit gaande dat de tarieven na de oorlog weer gaan zakken).

Je zou het nog even kunnen aankijken en even niets doen, of nu overstappen naar een voordelig model contract (of zelfs dynamisch).

Je kan nu ook iets kunnen aanvragen van bijvoorbeeld 1 jaar vast met hoge cashback, het in laten gaan ergens na sowieso 14 dagen, en dan in die twee weken het even in de gaten houden, want je kan binnen die 14 dagen gewoon annuleren.

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:27
reneeke1970 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 17:40:
[...]

Als je in deze tijd van het jaar al terug levert ga je lachen, stroom prijs is behoorlijk hoog, dus mijn terug levering bracht vandaag kaal 17 cent op
Bedoel je incl. verbruik? Dan is dat natuurlijk top. Dan maak je winst per dag, wat ik ook hoop te doen, dus :)

• naenee
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:36
Novax schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:39:
[...]

Volgens mij zijn zelfs de dynamische tarieven gemiddeld deze dagen lager dan de tarieven van je huidige contract.

Maar je hebt niet zo veel gasverbruik dus daar valt de impact van het hoge tarief nog mee. Een cashback kan dan wel een grote impact hebben, maar dan moet je dus overstappen.

Als je inderdaad geen loyaliteitsbonus hebt bij Eneco en de opzegboete is maar €30 dan is alles wat je nu doet volgens mij goedkoper dat wat je nu nog hebt voor 4 maanden. Probleem is als je nu overstapt naar vast (1, 2, of 3 jaar) zit je weer met hogere tarieven dan normaal (er vanuit gaande dat de tarieven na de oorlog weer gaan zakken).

Je zou het nog even kunnen aankijken en even niets doen, of nu overstappen naar een voordelig model contract (of zelfs dynamisch).

Je kan nu ook iets kunnen aanvragen van bijvoorbeeld 1 jaar vast met hoge cashback, het in laten gaan ergens na sowieso 14 dagen, en dan in die twee weken het even in de gaten houden, want je kan binnen die 14 dagen gewoon annuleren.
Dank voor de reactie, ik zal eens rondkijken wat ik kan vinden. Liever had ik een maand gewacht zodat ik loyaliteitsbonus gehouden had + geen 'boete', maar het loopt wat harder dan verwacht.

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:52
SaraNostra schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:55:
[...]

Bedoel je incl. verbruik? Dan is dat natuurlijk top. Dan maak je winst per dag, wat ik ook hoop te doen, dus :)
De winst word weer kleiner door het dure verbruik s'nachts, maar overdag 70 kWh tegen 17 cent tikt toch even door.

1 PVoutput . Dongen NB

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
naenee schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:12:
[...]

Dank voor de reactie, ik zal eens rondkijken wat ik kan vinden. Liever had ik een maand gewacht zodat ik loyaliteitsbonus gehouden had + geen 'boete', maar het loopt wat harder dan verwacht.
Oh, je hebt nog wel een loyaliteitsbonus bij je huidige Eneco contract? Hoe hoog is die dan en is die nog niet gedeeltelijk uitgekeerd? Bij 3 jarige contracten wordt de bonus ook wel eens na het eerste jaar al uitgekeerd.

• naenee
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:36
Novax schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:29:
[...]

Oh, je hebt nog wel een loyaliteitsbonus bij je huidige Eneco contract? Hoe hoog is die dan en is die nog niet gedeeltelijk uitgekeerd? Bij 3 jarige contracten wordt de bonus ook wel eens na het eerste jaar al uitgekeerd.
Niet een bonus in de vorm van een vast bedrag, maar "Eneco VoordeelMomenten", waarbij ik wekelijks 90min (loyaliteit omdat het minimum 30min is en na X jaar max 90min) aan gratis stroom per week kan aanzetten. Niet heel goed uit te drukken in een vaste besparing.

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:15

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb per 5 december een nieuw energiecontract voor een jaar afgesloten. Prima timing, maar met de huidige sores begin ik wel te begrijpen waarom mensen ondanks hogere kosten 3-jarige contracten afsluiten, met de huidige geopolitiek geeft dat toch veel meer zekerheid en gemoedsrust.

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:27
reneeke1970 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:14:
[...]

De winst word weer kleiner door het dure verbruik s'nachts, maar overdag 70 kWh tegen 17 cent tikt toch even door.
Duur? Ik kon niet zo snel zien hoe duur dat extra was t.o.v. bijv. een Eneco. Heeft u iets meer info?
Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Let op:
Wij weten ook niet wat de energieprijzen in de toekomst gaan doen.
Zorg dat je voor reageren de topicstart gelezen hebt.