Wouter! schreef op maandag 9 februari 2026 @ 12:34:
[...]
Ja, ik snap dat de ze wet volgen. Maar bij zo'n bericht gaan bij mij direct de alarmbellen af. Waarom willen ze nieuwe voorwaarden laten accepteren? Waarom zou ik de oude voorwaarden niet nog even behouden? En waarom nu overstappen want er is niet veel mis dit contract door het ontbreken van terugleverkosten.
[...]
Ah ja, helder. Ik had de oude en nieuwe voorwaarden al even door ChatGPT gehaald om te laten vergelijken. Ik neem alles dat daar uitkomt zeker niet direct voor waarheid aan, maar volgens ChatGPT zijn de nieuwe voorwaarden vooral veel duidelijker en transparanter. Er zou vooral op papier veel veranderen maar niet in de praktijk.
Die productvoorwaarden zijn wel interessant, inderdaad. Ik heb nu dus nog
deze, en zou na eventueel accepteren
deze krijgen.
Alles in mij zegt dat ik vooral nog even mijn oude voorwaarden moet behouden zo lang het kan

Ik probeer dat alleen nog even goed te verantwoorden.
edit: De oude en nieuwe productvoorwaarden ook even door ChatGPT laten vergelijken. Waar ga je mee akkoord in de nieuwe:
- Terugleverkosten (kan ook al voor 1 januari 2027 o.b.v. schalen, en na die tijd per kWh)
- Salderingsregeling en datum specifiek benoemd
- Als je hier mee akkoord gaat accepteer je een nieuwe kostenstructuur (die ze daarna niet meer zomaar mogen verhogen maar hiermee al wel bestaat)
Nou, dat lijkt me een no-brainer. En in aanloop naar het afschaffen van de salderingsregeling kijken we wel weer veder wat er gaat gebeuren. Dit ga ik echt nooit zo accepteren. Dus ik maak bezwaar en wil mijn huidige voorwaarden behouden. Ik zou niet weten waarom ik nu al naar een ander zou moeten/willen overstappen.
je zegt dat "Terugleverkosten (kan ook al voor 1 januari 2027 o.b.v. schalen, en na die tijd per kWh)"
dit gaat toch niet betekenen dat iedereen die een contract had met geen teruglever kosten ( dat nog niet was beeindigd ) nu ineens paar 11 maart iedere maand kan gaan betalen aan een teruglever boete?
ik heb hier even naar gelezen
ik heb een contract specifiek afgesloten dat nog tot in 2027 loopt dat geen teruglever kosten met zich mee brengt.
nu weet ik dat dit wettelijk per 1 jan stopt maar tot die tijd heb ik nog geen terug leverkosten toch in deze nieuwe voorwaarden staan deze wel vermeld ( zoals dat al gebruikelijk was voor de nieuwere contracten )
de email kwam pas 25 feb binnen en moest dan blijkbaar binnen 2 weken beslissen
deze in de spam box dus niet gelezen.
een termijn van 2 weken is toch veel te kort plus dat had toch ook per post gemoeten
tot nog toe was dat altijd per post...
[
Voor 7% gewijzigd door
Maxwp op 15-03-2026 15:02
]