Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:04
Tech_SSD schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:11:
[...]
dan moet ik met het OV gaan en dat is niet gratis.
Tegenwoordig krijgen mbo-studenten ook een OV :)
Zie: https://duo.nl/particulie...eiding%20doet%20aan%20mbo en https://www.rijksoverheid...ng/studiefinanciering-mbo
Let op, het reisproduct valt ook onder de prestatiebeurs en moet je dus terugbetalen als je de opleiding niet afmaakt.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-06-2024
Puch-Maxi schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:18:
[...]

Tegenwoordig krijgen mbo-studenten ook een OV :)
Zie: https://duo.nl/particulie...eiding%20doet%20aan%20mbo en https://www.rijksoverheid...ng/studiefinanciering-mbo
Let op, het reisproduct valt ook onder de prestatiebeurs en moet je dus terugbetalen als je de opleiding niet afmaakt.
Ja maar dat kost 200 a 300 euro per maand als je geen opleiding afmaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 01:07

Barrycade

Through the...

Nee laat maar

[ Voor 90% gewijzigd door Barrycade op 16-10-2023 19:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:31
Tech_SSD schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:57:
[...]Ja maar dat kost 200 a 300 euro per maand als je geen opleiding afmaakt.
Ja, en?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
Weggegooid geld als je afhaakt, tenzij je op tijd stopt met de opleiding. Het kan je al gauw duizenden euro's gaan kosten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
[...]

Als je een opleiding begint met het vooruitzicht het niet af te maken kan je er beter niet aan beginnen.
Heb het idee dat je het jezelf heel erg moeilijk maakt om een beslissing te maken.

Denk ook dat je ietwat aan je mentaliteit en/of zelfvertrouwen moet werken, want met de instelling zoals je die hier toont zal je zonder opleiding in het bedrijfsleven echt niet ver komen of ergens lang in dienst zijn vermoed ik.

[ Voor 23% gewijzigd door mvrhrln op 16-10-2023 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
mvrhrln schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:02:
[...]

Als je een opleiding begint met het vooruitzicht het niet af te maken kan je er beter niet aan beginnen.
Heb het idee dat je het jezelf heel erg moeilijk maakt om een beslissing te maken.
In de eerste 6 tot 12 maanden weet je nooit of je door zult gaan. Ik ken ook mensen die in het laatste jaar van hun studie nog overwegen te switchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-06 13:26
Antwoord op je Topic start vraag: ja ook binnen de IT kan je werken zonder diploma.
Ik ken een partij die mensen aanneemt met enkel een havo of (willekeurige) mbo3/4 of zelfs een behaalde 21+ toets hbo.
Een rijbewijs is wel een must.

Waar je dan komt te werken: detacheerder die veel in je investeert maar ook hoge eisen stelt.
Je zult dan certificaten moeten halen anders moet je direct weg. (Bijv. 1e tijdens je proeftijd, 2e binnen 3 maanden, 3e binnen 6 maanden).
Ik heb van dichtbij gezien dat bij z'n bedrijf heel veel uitstroom is.

Ga maar na 40 uur werken, studeren naast je werk, 1 keer per week kennisavonden na je werk en je wordt verwacht op de wekelijkse borrel op kantoor.

Hoe graag wil je dat? Motivatie voor z'n baan of een voltijd opleiding afmaken: je vind het alleen bij jezelf. Hard bikkelen en veel kunnen incasseren (van anderen).

Ik heb ook enkele van je vorige topics door gelezen.
Je hebt al super veel goede tips gehad.
Alleen jij kan er echt werk van maken.

[ Voor 26% gewijzigd door frankyfn126 op 16-10-2023 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:21
Het was altijd zo dat je 10 jaar de tijd had om een studie af te maken, weet niet of dat nog zo is. Maar ik ben 7 jaar na dato weer begonnen en alsnog een studie afgerond. Had het geld inmiddels al afbetaald en kreeg ik weer netjes terug gestort.

Ik zou als ik jouw was eerst eens naar open dag of paar middagen 'ICT" vacatures bekijken, dan zie je snel genoeg wat je nodig hebt. Ik heb destijds Associate Degree gehaald in 'IT service management in deeltijd. Was een soort werken leren traject waarbij ik veel van mijn opdrachten op mijn werk kon voltooien. Je kreeg per semester van 6 maanden een certificaat en als je alle 4 de certificaten had kon je die inruilen voor je diploma.

Is het zwaar naast je werk, zeker. Het vereist wel doorzettingsvermogen en vastberadenheid. Maar je hebt wel een prima instap diploma op HBO niveau en je kan later dan ook altijd nog doorgaan voor je volledige diploma ICT Bachelor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
SirMemeAlot schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:08:
Het was altijd zo dat je 10 jaar de tijd had om een studie af te maken, weet niet of dat nog zo is. Maar ik ben 7 jaar na dato weer begonnen en alsnog een studie afgerond. Had het geld inmiddels al afbetaald en kreeg ik weer netjes terug gestort.

Ik zou als ik jouw was eerst eens naar open dag of paar middagen 'ICT" vacatures bekijken, dan zie je snel genoeg wat je nodig hebt. Ik heb destijds Associate Degree gehaald in 'IT service management in deeltijd. Was een soort werken leren traject waarbij ik veel van mijn opdrachten op mijn werk kon voltooien. Je kreeg per semester van 6 maanden een certificaat en als je alle 4 de certificaten had kon je die inruilen voor je diploma.

Is het zwaar naast je werk, zeker. Het vereist wel doorzettingsvermogen en vastberadenheid. Maar je hebt wel een prima instap diploma op HBO niveau en je kan later dan ook altijd nog doorgaan voor je volledige diploma ICT Bachelor.
Het kan ook eventueel via een thuisstudie. In mijn geval is het waarschijnlijk beter om eerst een mbo-diploma op zak te hebben en daarna door te studeren. In het geval van mbo heb je idd 10 jaar de tijd om een diploma te halen. Ik ben laat ingestroomd door onder andere pfeiffer dus ik heb nog tijd om mijn diploma te halen voor mbo.

Op een gegeven moment ben je iig te oud voor een BOL-opleiding en of je dan BBL gaat doen of een thuisstudie is aan jou.

[ Voor 10% gewijzigd door Tech_SSD op 16-10-2023 20:21 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:10
Wat jij nodig hebt is Indeed: https://nl.indeed.com/car...AEgLLlvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Heerlijk je uurtjes maken achter de kassa, de zwabber of in de spoelkeuken. Ga het jezelf niet te moeilijk maken. Een opleiding volgen is niks voor jou. Werk jezelf op in zo'n baantje die je zonder diploma kunt starten. Doe je best, werk hard en dan kun je binnen bedrijven ook doorgroeien. Onderweg pak je is een cursusje hier, cursusje daar mee en kun je ver weg blijven van de Mbo's met 16-jarigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:39

nhanssen

QVL is non-tweakers

Als je nog jong bent begin eerst een paar jaar bij een ietwat technische helpdesk, stroom dan door naar een servicedesk (ICT dienstverlening), vervolgens met wat zichtbare motivatie je beschikbaar stellen voor een leer-werk overeenkomst bij een IT dienstverlener via het UWV, desnoods met een STAP vergoeding (als die niet op is voor dat jaar).
Ik denk dat alleen een opleiding volgen jou niet gaat vermaken als ik het zo lees. Begin onderaan en ga stapje voor stapje hoger op zonder een MBO opleiding.

Spec's PC

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• m-vw
  • Laatst online: 22:37

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

<knip> Onnodig, op de man.

[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 17-10-2023 13:17 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
TwingyTwingy schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:20:
Wat jij nodig hebt is Indeed: https://nl.indeed.com/car...AEgLLlvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Heerlijk je uurtjes maken achter de kassa, de zwabber of in de spoelkeuken. Ga het jezelf niet te moeilijk maken. Een opleiding volgen is niks voor jou. Werk jezelf op in zo'n baantje die je zonder diploma kunt starten. Doe je best, werk hard en dan kun je binnen bedrijven ook doorgroeien. Onderweg pak je is een cursusje hier, cursusje daar mee en kun je ver weg blijven van de Mbo's met 16-jarigen.
Ik had het idee dat ik te oud was om nog in de supermarkt te gaan werken. Ben de 21 allang gepasseerd. Als 16/17-jarige werd ik nooit aangenomen voor supermarktbaantjes maar ik heb destijds ook niet heel vaak gesolliciteerd en ik kwam vaak binnen met een ongeschoren baard. Het verleden is het verleden though. Maar ik denk dat ze voor dergelijke klusjes eerder goedkope krachten zoeken en niet iemand van 24.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:10
Tech_SSD schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:23:
[...]

Ik had het idee dat ik te oud was om nog in de supermarkt te gaan werken. Ben de 21 allang gepasseerd. Als 16/17-jarige werd ik nooit aangenomen voor supermarktbaantjes maar ik heb destijds ook niet heel vaak gesolliciteerd en ik kwam vaak binnen met een ongeschoren baard. Het verleden is het verleden though. Maar ik denk dat ze voor dergelijke klusjes eerder goedkope krachten zoeken en niet iemand van 24.
Er is maar één manier om een nieuwe start te maken. Solliciteer! De arbeidsmarkt schreeuwt om ongeschoolde talenten voor dit soort werk. Supermarkten, maar ook horeca kunnen momenteel totaal niet aan personeel komen. Ik denk oprecht dat het je goed zal doen een paar sollicitaties te doen en dat werk met beide handen aan te pakken.

Morgen even kappertje pakken, baard scheren, aftershave op en gaan met die banaan. Jij hebt een spreekwoordelijke schop onder de kont nodig. De arbeidsmarkt schreeuwt om jouw aanwezigheid, dat voordeel heb je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 10:33
Wat een verschrikkelijk topic, hier mag wat mij betreft echt direct een slotje op!

Als je nu 24 bent, dan heb je heel wat meer vertraging opgelopen dan een jaartje pfeiffer. De LOI is leuk voor een cursus of iets dergelijks maar niet voor een volledige opleiding. Zoals vele andere hebben gezegd heb jij gewoon een schop onder je kont nodig en dat ga je bij de LOI niet krijgen (verdienmodel).

Zorg gewoon dat je een MBO of een HBO Associate Degree gaat afronden. Als je geen zin hebt op bij 16 jarige op school te zitten kies dan voor een BBL of duaal traject. Alternatief: ga in de horeca of bij een helpdesk aan de slag en probeer je vanuit daar op te werken.

[ Voor 21% gewijzigd door Artje op 16-10-2023 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
Artje schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:33:
Wat een verschrikkelijk topic, hier mag wat mij betreft echt direct een slotje op. Als je nu 24 bent, dan heb je heel wat meer vertraging opgelopen dan een jaartje pfeiffer. De LOI is leuk voor een cursus of iets dergelijks maar niet voor een volledige opleiding. Zorg gewoon dat je een MBO of een HBO Associate Degree gaat afronden. Als je geen zin hebt op bij 16 jarige op school te zitten kies dan voor een BBL of duaal traject.
In theorie heb ik vertraging opgelopen, in de praktijk heb ik wat cursussen gevolgd en elektronische muziek gemaakt, ik heb een paar certificaten gehaald waar niet zozeer naar wordt gevraagd, maar je kan niet zeggen dat ik helemaal niks heb gedaan, ook kom ik van VWO af dus wil ik niks horen over "traag", de gemiddelde mbo'er doet de hele tijd niks, ze gaan naar school en dan doen ze 100x keer niks, ook weten ze vaak nog niet wat hun definitieve opleidingskeuze wordt, en op het hoger onderwijs weten nog minder studenten wat hun eindbestemming wordt. Verder: een klassikale opleiding is leuk als je moeite hebt met leren, mensen die zelfstandig de stof oppakken zitten daar helemaal niet op te wachten. Ik ben oud genoeg om op eigen houtje te leren.
TwingyTwingy schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:28:
[...]

Er is maar één manier om een nieuwe start te maken. Solliciteer! De arbeidsmarkt schreeuwt om ongeschoolde talenten voor dit soort werk. Supermarkten, maar ook horeca kunnen momenteel totaal niet aan personeel komen. Ik denk oprecht dat het je goed zal doen een paar sollicitaties te doen en dat werk met beide handen aan te pakken.

Morgen even kappertje pakken, baard scheren, aftershave op en gaan met die banaan. Jij hebt een spreekwoordelijke schop onder de kont nodig. De arbeidsmarkt schreeuwt om jouw aanwezigheid, dat voordeel heb je ;)
Baard heb ik al weggetrimd en niet zo lang geleden ben ik nog naar de kapper geweest. Ik vermoed dat ik destijds simpelweg niet vaak genoeg gesolliciteerd heb. 60% van de mensen die ik ken heeft minstens een paar weken in een supermarkt gewerkt. Ik overweeg om achter de kassa te gaan staan of ergens anders in een winkel te gaan werken.

[ Voor 57% gewijzigd door Tech_SSD op 17-10-2023 00:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:21
[...]

Belangrijkste tip die ik kan meegeven - je komt op mij persoonlijk heel nonchalant/zelfs wel een beetje arrogant over op mij door je taal gebruik - dit kan natuurlijk een verkeerde impressie zijn want ik beoordeel op paar berichten waarbij je niet exact aangeeft wat je in de ICT wil gaan doen, ICT Is heeel breed, maar ook hoe je over jongere mensen spreekt. Nou goed - dit kan natuurlijk een verkeerde inschatting zijn, maar als je je wil opwerken in een organisatie en je zit niet een positie van 'sterkte' (Je hebt geen papieren en 0 ervaring). Dan moeten mensen je iets gunnen, persoonlijkheid brengt je daar een heel eind mee. Ook in een sollicitatie moeten ze je beoordelen op 2 of 3 gesprekken met je. Kijk ook of hier voor je nog winst ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
SirMemeAlot schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:41:
[...]

Belangrijkste tip die ik kan meegeven - je komt persoonlijk heel nonchalant/zelfs wel een beetje arrogant over op mij door je taal gebruik - dit kan natuurlijk een verkeerde impressie zijn want ik beoordeel op paar berichten waarbij je niet exact aangeeft wat je in de ICT wil gaan doen, ICT Is heeel breed, maar ook hoe je over jongere mensen spreekt. Nou goed - dit kan natuurlijk een verkeerde inschatting zijn, maar als je je wil opwerken in een organisatie en je zit niet een positie van 'sterkte' (Je hebt geen papieren en 0 ervaring). Dan moeten mensen je iets gunnen, persoonlijkheid brengt je daar een heel eind mee. Ook in een sollicitatie moeten ze je beoordelen op 2 of 3 gesprekken met je. Kijk ook of hier voor je nog winst ligt.
Ja, dus het is een heel gedoe. De arbeidsmarkt is lastig en er zijn veel mensen die gewoon niet aan de bak komen. Daar moet je ook geluk mee hebben. In een rijk land geboren worden is geluk maar je kunt vervolgens de pech hebben dat ze jou niet als goede kandidaat zien. De kans is ook redelijk groot dat ik overkwam als iemand die ongemotiveerd was, tegenwoordig zit het qua motivatie wel goed. Dan moet ik nog maar even zien waar ze iemand aan willen nemen die een volledig loon voor volwassenen ontvangt, maar ik vermoed dat dat gewoon lastig wordt zonder een bepaald opleidingsniveau/certificering.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Dan maak je die opleiding af. Daar doe je hem voor. Probleem opgelost.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yaksa
Je zou het boek "Beren op de weg" eens goed in je moeten opnemen.
Dan leer je het wel af om op elk advies meteen met "Ja, maar" te komen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:15

ralpje

Deugpopje

Tech_SSD schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:44:
[...]

Ja, dus het is een heel gedoe. De arbeidsmarkt is lastig en er zijn veel mensen die gewoon niet aan de bak komen.
Op welke arbeidsmarkt kom jij?
Ik kan zo vier detacheerders noemen die schoolverlaters / zijinstromers aannemen voor servicedeskrollen om ze vervolgens intern allerlei certificaten te laten behalen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
ralpje schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:59:
[...]

Op welke arbeidsmarkt kom jij?
Ik kan zo vier detacheerders noemen die schoolverlaters / zijinstromers aannemen voor servicedeskrollen om ze vervolgens intern allerlei certificaten te laten behalen.
Dan heb ik niet genoeg moeite gedaan. Maar ik ga wss eerst een thuisstudie doen. Welke detacheerders zijn dat eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Tech_SSD op 17-10-2023 00:50 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:50
Als je het niet eens kan opbrengen om MBO te gaan doen ivm medestudenten dan raad ik je sterk af om überhaupt de ICT in te gaan. Sowieso aan de support kant, mensen die je moet helpen zijn 100x zo erg dan je medestudenten.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:12

dragonhaertt

@_'.'

Niet vervelend bedoeld, maar wat wil je bereiken met dit topic?
Advies lijk je niet te willen, je hebt al een plan, en voor elke opmerking heb je een tegenwoord klaar.

Heb je nog vragen of wil je alleen je punt maken?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:47
[...]

Ja, dus het is een heel gedoe. De arbeidsmarkt is lastig en er zijn veel mensen die gewoon niet aan de bak komen. Daar moet je ook geluk mee hebben. In een rijk land geboren worden is geluk maar je kunt vervolgens de pech hebben dat ze jou niet als goede kandidaat zien. De kans is ook redelijk groot dat ik overkwam als iemand die ongemotiveerd was, tegenwoordig zit het qua motivatie wel goed. Dan moet ik nog maar even zien waar ze iemand aan willen nemen die een volledig loon voor volwassenen ontvangt, maar ik vermoed dat dat gewoon lastig wordt zonder een bepaald opleidingsniveau/certificering.
Ja de arbeidsmarkt is heel lastig momenteel ja...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x6dIblGSqixbECePQa6fZULA4Jg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kmjciK0O5gnZB2k0MZ8X5HGE.png?f=fotoalbum_large
Voor werkgevers :+

Genoeg plekken waar je zonder opleiding kan beginnen en training on the job kan krijgen. Maar dan moet je wel tonen dat je dat echt wil. We kennen je niet maar met alle "ja maar" antwoorden laat je eigenlijk zien dat je het niet eens wil proberen. De zogenaamde beren op de weg.

Een werkgever zit niet te wachten op iemand die meteen "kan vast niet" roept. Zeker niet als diegene dan nog opgeleid moet worden....

Zelf geen problemen gehad met solliciteren. Maar dat komt ook omdat werkgevers zien dat ik wel graag wil. Aan mijn CV (altijd gewerkt) en bij de gesprekken. Ben ook voor functies aangenomen waarvoor ik misschien niet de juiste opleiding had... Maar waar ik al wel hobbymatig dan enige ervaring mee had of door bijbaantjes al iets mee in aanraking was gekomen. En dat soort drive zien werkgevers graag.

Niet: " ach bij de supermarkt willen ze me toch niet hebben dus ik probeer het niet eens".

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Artje
Tech_SSD schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:37:
Ik heb geen vertraging opgelopen, ik kom van VWO af en heb meerdere universitaire certificaten behaald. Stop even met zo debiel te doen want je hebt geen idee waar je het allemaal over hebt. Een klassikale opleiding is leuk als je moeite hebt met leren, mensen die zelfstandig de stof oppakken zitten daar helemaal niet op te wachten.
Als je VWO hebt afgerond, waarom behaal je dan in godsnaam geen HBO opleiding? Waarom kom je dan zelf met een MBO aanzetten?

Met een VWO papiertje kan je zonder problemen kiezen voor een HBO Associate Degree en dan ben je in 2 jaar klaar. Volgens mij een kleine investering qua tijd? Wat is nu echt het probleem? Zelfstandig stof oppakken is leuk, maar je komt bij veel opdrachtgevers gewoon niet binnen zonder een geldig HBO of WO papiertje.

Je kan ook kiezen voor een duaal HBO traject, dan ben je in 3 tot 4 jaar klaar en heb je ook direct werkervaring te pakken. In beide gevallen zit je ook niet met 16 jarigen in de klas.

Verder ga ik niet meer reageren op dit topic, zoals ook door andere gezegd kom je nogal arrogant over.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Yaksa
Artje schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:09:
[...]Je kan ook kiezen voor een duaal HBO traject, dan ben je in 3 tot 4 jaar klaar en heb je ook direct werkervaring te pakken. In beide gevallen zit je ook niet met 16 jarigen in de klas.
Ja maar, dan ben ik al 28 alvorens ik klaar ben, bijna 30 dus en dan krijg ik geen baan meer.....Daar ga ik dus niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
Yaksa schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:12:
[...]

Ja maar, dan ben ik al 28 alvorens ik klaar ben, bijna 30 dus en dan krijg ik geen baan meer.....Daar ga ik dus niet aan beginnen.
Lol, sarcasme modus aan >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fr33z
  • Laatst online: 08-06 08:00
het probleem lijkt me duidelijk: TS vind alles een probleem/lastig en heeft overal een ja maar op. Zoiets als 'dat willen ze misschien niet bij de supermarkt' schreeuwt gewoon om actie. Solliciteer bijv in 5 min bij Picnic en je kan volgende week boodschappen rondrijden. klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]
tegenwoordig zit het qua motivatie wel goed.
Echter als VWO'er is er nog niet de motivatie een MBO opleiding te doen, laat staan HBO / WO.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[...]

... die een volledig loon voor volwassenen ontvangt...
Volgens mij is dat minstens 13,27 Euro bruto per uur per 01-01-2024.

Echter, en je zeilt er mooi omheen; de vragen die gesteld worden weet je allemaal subtiel te omzeilen of vooral op jouw eigen manier te weerleggen zonder dat daar (wederom) inzet of inzicht uit voortkomt. Toch even terugkijkend want blijkbaar lees ik overal overheen qua antwoorden: MAX3400 in "Opleiding niet afgemaakt" stel ik een paar concrete vragen. Iets simpels als voorkennis of ervaring. Gewoon, 0 antwoord.

Ondertussen denigreer je je (aanstaande) collega's / studiegenoten want je hebt blijkbaar niks met "irritante pubertjes" echter het feit dat je "maar" 24 bent, zegt dat dus blijkbaar weinig over de volwassenheid vanuit jezelf. Daarnaast heb je VWO en universitaire certificaten? Het lijkt me echt enorm sterk dat een detacheerder, zelfs aan de onderkant van de markt, jou niet wil uitnodigen voor een gesprek. Allicht ook dit ingegeven door inzet en inzicht en communicatie want je bent blijkbaar wel heel slim (of dat vindt je zelf) maar al goed een half jaar een loopbaan uitstippelen of uitzoeken, dat is onmogelijk?

Je zal vast denken: blaaskaak met zijn grote mond. Yup, klopt. Maar ik ben "lager" begonnen dan jij; met hakken over de sloot ooit geslaagd voor mijn Atheneum. Daarna iets van studie geprobeerd maar nooit een propedeuse gehaald. Door toeval (en geldnood) gaan werken bij de bekendste computer-helpdesk van Nederland en via via langzaam maar zeker kennis & ervaring opgebouwd en slechts 3x van werkgever gewisseld tot nu. En ja, dat is echter bijna 30 jaar geleden maar er is / was weinig verschil met (wat je zelf zegt) klassiek leren of klassikale opleiding vs. in de ICT aan de slag kunnen.

Dus ja, het kan maar je zal er hard hard hard aan moeten werken wil je tegenwoordig "effies" binnen een paar jaar doorstromen van niks naar junior/medior beheerder of zelfs "specialist".

/edit: zie je, mijn geheugen is best op orde. Ik heb jou al eerder advies gegeven (bijna 5 jaar geleden toen je 19 jaar oud was) over wat voor certificaat je nodig had om "systeembeheer of computerreperatur" te worden. 1 van mijn adviezen was toen (want je zat thuis te niksen) om in 3 a 4 maanden enkele bekende certificeringen jezelf eigen te maken. En ook toen zei ik "met voldoende inzet" kan je overal wel beginnen.

Mag ik dus concluderen dat je dus niks gedaan hebt en dat het dus mogelijk ook onnodig is verder adviezen te geven wederom?

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 16-10-2023 22:14 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-06 13:13
Anders kun je altijd nog https://www.werkenbijmcdonalds.nl/ d:)b

Gezien je vooropleiding kun je zelfs bij de Mcdonalds Academy een HBO Studie volgen
2 Vliegen in 1 klap :*)

[ Voor 58% gewijzigd door donnie1992 op 16-10-2023 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoonH
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-06 05:55
Mijn insteek is vooral dat een afgemaakte studie je carrière pad “verlengt”. Je zult meet een diploma hoger instappen, een pas later tegen je plafond aan lopen. Je zult functies hebben die meer interne opleidingen hebben. Met andere woorden, nu merk je dat niet perse, maar over een jaar of 10 wel. En om dan nog een opleiding naast je werk te gaan doen wordt moeilijker, door werk, gezin, huis, hypotheek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:18
Dan is TS 24 en mag je nog ruim 44 jaar werken, alle tijd en kansen dus om er nog wat van te maken.

Begint wel met vertrouwen in jezelf en keuzes durven maken, ook al is de uitkomst onzeker. Zoals het mogelijk terugbetalen van ov als het niet lukt.

Hij zal misschien door het verleden wat minder vertrouwen hebben dat dingen niet lukken. Maar er is echt alle tijd om er nog wat moois van te maken. Dan moet hij wel een stap durven zetten.

Hoe zit het met support in de thuis situatie? Vrienden ? Familie?

[ Voor 84% gewijzigd door Jaer op 17-10-2023 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:07
Tech_SSD schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:01:
[...]

Dan heb ik niet genoeg moeite gedaan. Maar ik ga wss eerst een thuisstudie doen.
En waarom niet een normale HBO? Ik moet de eerste HBO nog tegen komen die er problemen mee heeft als je het grootste gedeelte zelfstandig leert. Alleen verwachten ze dan wel dat je dat ook doet, want als je de lessen maar amper volgt hoef je ook niet aan te komen met vragen.

En voor de rest, kies iets en doe dat dan ook. Je zegt zelf dat de motivatie er wel is, maar vervolgens blijf je wel met allerlei smoezen komen waarom het niet bij je past. Of je hebt de motivatie en begint met doe opleiding, of je erkent dat de motivatie er toch niet is en gaat daar een oplossing voor zoeken

[removed]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb geen vertraging opgelopen, ik kom van VWO af en heb meerdere universitaire certificaten behaald. Stop even met zo debiel te doen want je hebt geen idee waar je het allemaal over hebt. Een klassikale opleiding is leuk als je moeite hebt met leren, mensen die zelfstandig de stof oppakken zitten daar helemaal niet op te wachten.

[...]
'Ik ben te goed voor de universiteit'.
Newsflash pannekoek:
'Je bent niet goed genoeg voor de universiteit '.

Ik zou je ook niet aannemen, op mbo-niveau krijg je een bore-out, plus dat je waarschijnlijk OVERAL commentaar op hebt. De IT op Mbo-niveau draait om procedures & werkafspraken. Processen moeten herhaalbaar zijn en gedocumenteerd.
Zelf dingen uitvinden is, zeker in de beginfase, helemaal niet zo belangrijk.
Los daarvan ben je mogelijk giftig voor je collega's. Gewaardeerde jongens & meiden die dit werk goed willen doen, met een opleiding achter de rug en die nu druk aan het leren & groeien zijn. Die hoeven niet te pas en te onpas te horen dat IT opleidingen zinloos zijn en dat dit natuurlijk maar een opstapje is naar serieus werk.
Hoewel, waarschijnlijk hou je het geen jaar vol, je bewijst dan vooral je eigen ongelijk. Uiteraard kijk je daar zelf dan heel anders tegenaan en was het de schuld van iedereen en het werk.

Maar dat is de clou:
Een opleiding is een bewijs van doorzettingsvermogen. Dan heb je de capaciteit om binnen een systeem resultaat te leveren. En misschien wat te leren en te groeien.
Het bedrijfsleven is niet anders, hoepeltjes waar je doorheen moet springen, taken die saai en niet uitdagend zijn.
Of het een tentamen is of een klote taak, de leraar of baas gaat het niet doen. Maar doe je het goed (genoeg), dan krijg je een nieuwe taak (of tentamen) die een stapje dichterbij het doel is: slagen of promotie.

De McDonalds vind ik trouwens een schitterend voorbeeld, het is zelden dat de (assistent) bedrijfsleider dezelfde ongeïnteresseerde houding heeft als de rest van het personeel. Inzet loont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 00:30
Persoonlijk zou ik eerst goed kijken naar wat je precies wil. Uit de toon kom je ongemotiveerd over en lijkt het erop alsof je je passie nog niet hebt gevonden. Ik zeg niet dat je ongemotiveerd bent, maar dat is wat ik uit je verhaal opmaak.

Dit is eigenlijk hetzelfde als reizen. Een analogie:

1. Eerst moet je je bestemming weten. <--- Hier ben jij nog.
2. Dan plan je een reis in, door de verschillende routes te selecteren en vergelijken.
3. Dan voer je het plan uit..

Soms moet je tol betalen om de grens te mogen passeren. Soms heb je een voertuig nodig om naar een bestemming te komen. Doe je dat niet, dan zal je nooit delen van je plan kunnen realiseren.

Ga je lopen en zwemmen, dan kom je vrijwel nergens. Fiets is al beter. Pak je het OV, dan gaat het al veel sneller. Motorvoertuig? Nog sneller. Boot of vliegtuig? Dan kun je vrijsnel naar de meeste bestemmingen komen.

Even de analogie ter zijde, ben je toevallig hoogbegaafd? Ik heb verhalen gehoord en gelezen van mensen die hoogbegaafd zijn en problematiek ervaren, waaronder een gebrek aan motivatie door het gemis van uitdagingen. Als je van het VWO komt, dan lijkt me dat je over een goede intelligentie beschikt.

Als het je interesseert, zou je daar wat onderzoek naar kunnen verrichten. Hoogbegaafdheid kan bij bepaalde mensen problematiek veroorzaken en daar kun je hulp voor krijgen in de vorm van coaching.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
TheFrames schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 23:45:
Persoonlijk zou ik eerst goed kijken naar wat je precies wil. Uit de toon kom je ongemotiveerd over en lijkt het erop alsof je je passie nog niet hebt gevonden. Ik zeg niet dat je ongemotiveerd bent, maar dat is wat ik uit je verhaal opmaak.

Dit is eigenlijk hetzelfde als reizen. Een analogie:

1. Eerst moet je je bestemming weten. <--- Hier ben jij nog.
2. Dan plan je een reis in, door de verschillende routes te selecteren en vergelijken.
3. Dan voer je het plan uit..

Soms moet je tol betalen om de grens te mogen passeren. Soms heb je een voertuig nodig om naar een bestemming te komen. Doe je dat niet, dan zal je nooit delen van je plan kunnen realiseren.

Ga je lopen en zwemmen, dan kom je vrijwel nergens. Fiets is al beter. Pak je het OV, dan gaat het al veel sneller. Motorvoertuig? Nog sneller. Boot of vliegtuig? Dan kun je vrijsnel naar de meeste bestemmingen komen.

Even de analogie ter zijde, ben je toevallig hoogbegaafd? Ik heb verhalen gehoord en gelezen van mensen die hoogbegaafd zijn en problematiek ervaren, waaronder een gebrek aan motivatie door het gemis van uitdagingen. Als je van het VWO komt, dan lijkt me dat je over een goede intelligentie beschikt.

Als het je interesseert, zou je daar wat onderzoek naar kunnen verrichten. Hoogbegaafdheid kan bij bepaalde mensen problematiek veroorzaken en daar kun je hulp voor krijgen in de vorm van coaching.
Ik ben er niet van overtuigd dat ik ongemotiveerd ben. Mijn motivatie is prima, ik denk dat ik ongemotiveerd raak van klasgenoten die ongeïnteresseerd en ongemotiveerd zijn en elke dag verplicht naar school moeten gaan. Terwijl ik inmiddels wel de motivatie voor school op kan brengen, daar ben ik toch echt wel in verandert. Maar dat probleem met jongere klasgenoten is genoeg op te bedenken, gewoon zorgen dat ik niet bij hele jonge gasten in de klas kom, heel simpel. No issue there.

Nee, ik ben niet hoogbegaafd. Mijn IQ is waarschijnlijk onder de 120, maar daar gaat het niet zozeer om. En de cursussen die ik had gevolgd waren gewoon EDX cursussen. Verder heb ik wat psychische problemen gehad, iets wat bij de maatschappij hoort.

Ik hoef geen IQ-test te laten doen om te weten of ik hoogbegaafd ben, ik denk dat mijn capaciteiten iets hoger dan gemiddeld zijn of juist iets lager. Ik was wel goed in theorie leren maar ik heb moeite met praktische dingen, dus mijn capaciteiten zijn waarschijnlijk gemiddeld, anders was ik in beiden heel goed geweest. IQ-testen zijn natuurlijk ook niet betrouwbaar, maar dat zijn Cito-toetsen dus ook niet.
TheGhostInc schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 23:34:
[...]

'Ik ben te goed voor de universiteit'.
Newsflash pannekoek:
'Je bent niet goed genoeg voor de universiteit '.

Ik zou je ook niet aannemen, op mbo-niveau krijg je een bore-out, plus dat je waarschijnlijk OVERAL commentaar op hebt. De IT op Mbo-niveau draait om procedures & werkafspraken. Processen moeten herhaalbaar zijn en gedocumenteerd.
Zelf dingen uitvinden is, zeker in de beginfase, helemaal niet zo belangrijk.
Los daarvan ben je mogelijk giftig voor je collega's. Gewaardeerde jongens & meiden die dit werk goed willen doen, met een opleiding achter de rug en die nu druk aan het leren & groeien zijn. Die hoeven niet te pas en te onpas te horen dat IT opleidingen zinloos zijn en dat dit natuurlijk maar een opstapje is naar serieus werk.
Hoewel, waarschijnlijk hou je het geen jaar vol, je bewijst dan vooral je eigen ongelijk. Uiteraard kijk je daar zelf dan heel anders tegenaan en was het de schuld van iedereen en het werk.

Maar dat is de clou:
Een opleiding is een bewijs van doorzettingsvermogen. Dan heb je de capaciteit om binnen een systeem resultaat te leveren. En misschien wat te leren en te groeien.
Het bedrijfsleven is niet anders, hoepeltjes waar je doorheen moet springen, taken die saai en niet uitdagend zijn.
Of het een tentamen is of een klote taak, de leraar of baas gaat het niet doen. Maar doe je het goed (genoeg), dan krijg je een nieuwe taak (of tentamen) die een stapje dichterbij het doel is: slagen of promotie.

De McDonalds vind ik trouwens een schitterend voorbeeld, het is zelden dat de (assistent) bedrijfsleider dezelfde ongeïnteresseerde houding heeft als de rest van het personeel. Inzet loont.
De (EDX) cursussen die ik heb gevolgd waren ook meer introductiecursussen. Sommigen daarvan waren op universitair master niveau en ondanks dat waren ze niet eens moeilijk. Maar dat komt ook omdat de makkelijke delen gewoon eenvoudige modules/lessen waren. Zelfs een master begint waarschijnlijk vrij simpel omdat studenten afgeschrikt worden als je gelijk begint bij het moeilijke deel. Het valt wel te verklaren allemaal, en het onderwijssysteem in de VS is anders, daar zijn er scholen die combinaties van een bachelor en master aanbieden of scholen die gewoon een eenvoudigere master aanbieden die je zonder bachelor kunt doen, maar dat is dus zeldzaam. Doet er allemaal ook niet toe. De realiteit is dat ik de graded quizzes waarschijnlijk toch niet gehaald zou hebben, ook al had ik wel voor die cursussen betaald. Ik heb ze wel gevolgd en heb dat gewoon op mijn CV gezet. Ik heb daarna voor wat simpelere cursussen certificaten behaald (onderdeel van Professional Certificate van EDX), geen idee wat de waarde van die cursussen in NL is maar het staat altijd beter dan helemaal niks.

Als ik had gedacht dat ik opeens universitair master was gaan doen zonder vooropleiding was ik ook niet teruggegaan naar school. Een MicroBachelor's programma kost op EDX $10.000 tot 20.000 pond. HBO doen via de LOI is al wat goedkoper dan dat en MBO is veel goedkoper.
MAX3400 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:04:
[...]

Volgens mij is dat minstens 13,27 Euro bruto per uur per 01-01-2024.

Echter, en je zeilt er mooi omheen; de vragen die gesteld worden weet je allemaal subtiel te omzeilen of vooral op jouw eigen manier te weerleggen zonder dat daar (wederom) inzet of inzicht uit voortkomt. Toch even terugkijkend want blijkbaar lees ik overal overheen qua antwoorden: MAX3400 in "Opleiding niet afgemaakt" stel ik een paar concrete vragen. Iets simpels als voorkennis of ervaring. Gewoon, 0 antwoord.

Ondertussen denigreer je je (aanstaande) collega's / studiegenoten want je hebt blijkbaar niks met "irritante pubertjes" echter het feit dat je "maar" 24 bent, zegt dat dus blijkbaar weinig over de volwassenheid vanuit jezelf. Daarnaast heb je VWO en universitaire certificaten? Het lijkt me echt enorm sterk dat een detacheerder, zelfs aan de onderkant van de markt, jou niet wil uitnodigen voor een gesprek. Allicht ook dit ingegeven door inzet en inzicht en communicatie want je bent blijkbaar wel heel slim (of dat vindt je zelf) maar al goed een half jaar een loopbaan uitstippelen of uitzoeken, dat is onmogelijk?

Je zal vast denken: blaaskaak met zijn grote mond. Yup, klopt. Maar ik ben "lager" begonnen dan jij; met hakken over de sloot ooit geslaagd voor mijn Atheneum. Daarna iets van studie geprobeerd maar nooit een propedeuse gehaald. Door toeval (en geldnood) gaan werken bij de bekendste computer-helpdesk van Nederland en via via langzaam maar zeker kennis & ervaring opgebouwd en slechts 3x van werkgever gewisseld tot nu. En ja, dat is echter bijna 30 jaar geleden maar er is / was weinig verschil met (wat je zelf zegt) klassiek leren of klassikale opleiding vs. in de ICT aan de slag kunnen.

Dus ja, het kan maar je zal er hard hard hard aan moeten werken wil je tegenwoordig "effies" binnen een paar jaar doorstromen van niks naar junior/medior beheerder of zelfs "specialist".

/edit: zie je, mijn geheugen is best op orde. Ik heb jou al eerder advies gegeven (bijna 5 jaar geleden toen je 19 jaar oud was) over wat voor certificaat je nodig had om "systeembeheer of computerreperatur" te worden. 1 van mijn adviezen was toen (want je zat thuis te niksen) om in 3 a 4 maanden enkele bekende certificeringen jezelf eigen te maken. En ook toen zei ik "met voldoende inzet" kan je overal wel beginnen.

Mag ik dus concluderen dat je dus niks gedaan hebt en dat het dus mogelijk ook onnodig is verder adviezen te geven wederom?
Nee, ik heb geen universitaire certificaten. Ik heb een paar IBM certificaten maar dat is niet geijkt aan een niveau. Ook heb ik nooit een vwo-diploma behaald, zelfs geen havodiploma. Maar de kans dat de havo te moeilijk was als ik mijn best had gedaan schat ik niet zo groot in. Ik heb allerlei problemen gehad in het verleden maar dat doet er allemaal niet toe. Het punt waar ik nu op sta is dat ik alleen een vmbo-tl diploma heb en mijn mbo-opleiding heb ik dus niet afgemaakt. In theorie ben ik dan "laag opgeleid" maar in de praktijk heb ik meer inzicht dan een 18-jarige die "middelbaar opgeleid" is. Mijn hersens zijn simpelweg volgroeider dus dat verschil in opleidingsniveau is slechts een theoretisch kader.
redwing schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:27:
[...]

En waarom niet een normale HBO? Ik moet de eerste HBO nog tegen komen die er problemen mee heeft als je het grootste gedeelte zelfstandig leert. Alleen verwachten ze dan wel dat je dat ook doet, want als je de lessen maar amper volgt hoef je ook niet aan te komen met vragen.

En voor de rest, kies iets en doe dat dan ook. Je zegt zelf dat de motivatie er wel is, maar vervolgens blijf je wel met allerlei smoezen komen waarom het niet bij je past. Of je hebt de motivatie en begint met doe opleiding, of je erkent dat de motivatie er toch niet is en gaat daar een oplossing voor zoeken
Ik denk dat ik beter eerst mbo kan doen, anders heb ik straks helemaal niks. Een bol mbo-opleiding is geen optie en voor BBL moet ik weer reizen, dan doe ik toch liever een thuisstudie. Het doel van dit topic was eigenlijk om erachter te komen of ik niet beter gewoon kan gaan werken en ondertussen een paar certificaten kan gaan behalen.
dragonhaertt schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:03:
Niet vervelend bedoeld, maar wat wil je bereiken met dit topic?
Advies lijk je niet te willen, je hebt al een plan, en voor elke opmerking heb je een tegenwoord klaar.

Heb je nog vragen of wil je alleen je punt maken?
Ik wou weten of ik niet net zo goed gewoon kan gaan werken zonder diploma en dan op het werk wat certificaten kan gaan behalen. Ik vroeg me af hoeveel nut het nog heeft om op deze leeftijd een opleiding te gaan doen als ik ook gewoon aan het werk kan gaan.
AntoonH schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:21:
Mijn insteek is vooral dat een afgemaakte studie je carrière pad “verlengt”. Je zult meet een diploma hoger instappen, een pas later tegen je plafond aan lopen. Je zult functies hebben die meer interne opleidingen hebben. Met andere woorden, nu merk je dat niet perse, maar over een jaar of 10 wel. En om dan nog een opleiding naast je werk te gaan doen wordt moeilijker, door werk, gezin, huis, hypotheek.
Ja, dus nu ben ik nog redelijk op tijd. Dingen kunnen anders lopen dan verwacht en dan ben je 24 zonder afgeronde opleiding. Ik moet nu vooruit kijken en dan maar zorgen dat ik alsnog een papiertje haal. Belangrijkste is dat ik nu minimaal een mbo-diploma behaal, anders heb ik al helemaal een probleem. Dat is dus het plan.
donnie1992 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:12:
Anders kun je altijd nog https://www.werkenbijmcdonalds.nl/ d:)b

Gezien je vooropleiding kun je zelfs bij de Mcdonalds Academy een HBO Studie volgen
2 Vliegen in 1 klap :*)
Ik heb geen VWO afgerond maar blijkbaar interpreteert de helft mijn post verkeerd. Ik ben afgehaakt bij mijn mbo-opleiding, de kans dat ik een VWO-diploma heb is dan niet heel groot lijkt me.

[ Voor 26% gewijzigd door Tech_SSD op 17-10-2023 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
frankyfn126 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:04:
Antwoord op je Topic start vraag: ja ook binnen de IT kan je werken zonder diploma.
Ik ken een partij die mensen aanneemt met enkel een havo of (willekeurige) mbo3/4 of zelfs een behaalde 21+ toets hbo.
Een rijbewijs is wel een must.

Waar je dan komt te werken: detacheerder die veel in je investeert maar ook hoge eisen stelt.
Je zult dan certificaten moeten halen anders moet je direct weg. (Bijv. 1e tijdens je proeftijd, 2e binnen 3 maanden, 3e binnen 6 maanden).
Ik heb van dichtbij gezien dat bij z'n bedrijf heel veel uitstroom is.

Ga maar na 40 uur werken, studeren naast je werk, 1 keer per week kennisavonden na je werk en je wordt verwacht op de wekelijkse borrel op kantoor.

Hoe graag wil je dat? Motivatie voor z'n baan of een voltijd opleiding afmaken: je vind het alleen bij jezelf. Hard bikkelen en veel kunnen incasseren (van anderen).

Ik heb ook enkele van je vorige topics door gelezen.
Je hebt al super veel goede tips gehad.
Alleen jij kan er echt werk van maken.
Ken je toevallig ook zoiets waarbij er dan géén rijbewijs noodzakelijk is?

Als werkzoekende merk ik namelijk dat er echt veel afvalt zonder rijbewijs.

Maar ik heb wel een WO diploma dus ik kan de ervaring van TS verder niet delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Yaksa schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:54:
Je zou het boek "Beren op de weg" eens goed in je moeten opnemen.
Dan leer je het wel af om op elk advies meteen met "Ja, maar" te komen.
Het probleem hiermee is natuurlijk wel dat niet ieder advies zinvol is, en de meeste adviezen maar niet allemaal zijn goedbedoeld.

Zinvol advies: kijk op site X waar ze traineeships of opleidingen aanbieden over Y

Onzinnig advies: je kan deze baan doen maar je hebt dan wel HBO nodig (TS heeft dit namelijk niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
AntoonH schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:21:
Dit is niet mijn ervaring en ik heb een WO diploma. Mijn ervaring is dat er vaak niet eens gevraagd wordt naar een opleiding, in andere gevallen is het slechts een afvinkdingetje.

Het gaat voornamelijk om werkervaring. In sommige branches gaat het ook om certificaten maar met enkel certificaten (en als je die op eigen kosten moet halen zijn die ook duur !) kom je er ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 00:30
Tech_SSD schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 00:36:
[...]

Ik ben er niet van overtuigd dat ik ongemotiveerd ben. Mijn motivatie is prima, ik denk dat ik ongemotiveerd raak van klasgenoten die ongeïnteresseerd en ongemotiveerd zijn en elke dag verplicht naar school moeten gaan. Terwijl ik inmiddels wel de motivatie voor school op kan brengen, daar ben ik toch echt wel in verandert. Maar dat probleem met jongere klasgenoten is genoeg op te bedenken, gewoon zorgen dat ik niet bij hele jonge gasten in de klas kom, heel simpel. No issue there.

Nee, ik ben niet hoogbegaafd. Mijn IQ is waarschijnlijk onder de 120, maar daar gaat het niet zozeer om. En de cursussen die ik had gevolgd waren gewoon EDX cursussen. Verder heb ik wat psychische problemen gehad, iets wat bij de maatschappij hoort.

Ik hoef geen IQ-test te laten doen om te weten of ik hoogbegaafd ben, ik denk dat mijn capaciteiten iets hoger dan gemiddeld zijn of juist iets lager. Ik was wel goed in theorie leren maar ik heb moeite met praktische dingen, dus mijn capaciteiten zijn waarschijnlijk gemiddeld, anders was ik in beiden heel goed geweest. IQ-testen zijn natuurlijk ook niet betrouwbaar, maar dat zijn Cito-toetsen dus ook niet.
Hoogbegaafdheid is meer dan alleen een IQ van 130. Er komt veel meer bij kijken.

Ik zeg ook niet dat je ongemotiveerd bent, maar op mij kom je wel zo over.

En jij hebt niets met hen te maken. Je bent zo gefocust op de andere mensen. Jij gaat naar school om te leren voor jezelf. Ik heb op MBO-2, MBO-4 en HBO gezeten en letterlijk binnen al deze groepen zaten er slackers bij.

Wel is het zo dat hoe hogerop je komt, des te meer serieuze mensen met ambities er zijn. Ik ken meerdere mensen die vanaf het MBO-2 zijn opgeklommen naar een HBO-opleiding. Stop met die vooroordelen en verleg de focus naar nuttigere zaken.

De enige barrière ben jezelf daarin. Het plan van wat je wil bereiken proef ik niet uit je verhalen en je vraagt naar ICT. Dat is zo breed, Cisco certificaten zijn minder waardig als je bijvoorbeeld softwareontwikkelaar wil worden.

Als je verder in de IT wil komen, dan zou je een plan moeten trekken. Ik raad je aan om voor iets te gaan waar je enthousiast van wordt. Zonder diploma kun je jezelf wel omhoog werken, maar dat zal moeizaam worden. Met een diploma heb je vaak al een shortcut naar betere posities.

Take your pick.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:11
Ben ik de enige die een diploma ziet als bewijs van capaciteiten ipv als certificaat?

Met een diploma toon je je leermogelijkheid, met certificaat toon je dat je een kunstje kan.

Dat kunstje kan ik ook aan de aap leren, maar als de situatie veranderd zal de aap er veel moeite mee hebben.
Iemand met een diploma heeft geleerd wat de trucs zijn om kunstjes te gebruiken, en kan dus het kunstje aanpassen om tot een oplossing te komen.
Ga je naar HBO dan omvat dit ook een kunstje zelf bedenken en anderen leren waarom dit kunstje werkt.

Nu zeg ik aap en kunstje, maar hier had ook s.o.p. kunnen staan.

Doe een mbo opleiding, als dat niet goed gaat zoek pas een servicedeskbaan. Je bent pas 19....

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[...]
Ben de 21 allang gepasseerd.… -> iemand van 24.
Zo, tjonge. Wat een flinke overschatting van jezelf. Je bent al wel oud aan het worden, poeh.

Je komt nogal denigrerend uit de hoek, schijnt het beter te weten dan alle mbo'ers bij elkaar en je vind het maar onzin dat je diploma's moet gaan halen. Klasgenoten zijn per definitie irritant en docenten zijn maar lastig. Je bent op zoek naar een formele omgeving terwijl je een studie wilt volgen maar je weet het verschil nog niet tussen een netwerkkabel en een internetkabel (hint: die laatste ligt op de bodem van de oceaan). Je hebt de havo niet afgemaakt maar mbo is niet goed genoeg voor je.

Hoe ga je dat in je werkzame leven doen? Werken zonder collega's? 4 dagen in de week thuiswerken zonder ook maar iemand te spreken? Je manager maar laten voor wat die is want je weet het toch allemaal zelf wel beter? Volgens mij is het nog steeds zo dat je in een bedrijf of instantie aardig wat moet samenwerken om zaken voor elkaar te krijgen. Heb je een manager nodig om je richting te geven en om je bepaalde kansen te laten bieden. Hoe ga je dit doen met werk wat "onder je niveau ligt"?

Je twijfelde ook nog over een mbo opleiding vs een 21+ toets, waar je kennelijk nog niets mee gedaan hebt. Je bent de hele tijd aan het zoeken naar uitwegen terwijl de oplossing eigenlijk heel eenvoudig is: ga een passende opleiding doen op een mbo of hbo, pak zo snel mogelijk je diploma en ga aan het werk. Stop met treuzelen, steeds weer nieuwe vragen stellen over waarom recruiters het recht hebben om een diploma te eisen voor een service desk baan, waarvoor jij volgens jezelf ook nog eens te slim bent, en ga eens wat doen om dichter bij je doel te komen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je noemt jezelf niet ongemotiveerd, maar dat ben je wel. Anders had je jezelf nu ingeschreven voor een MBO-opleiding en was je op z'n minst in het afgelopen half jaar naar 4 open dagen geweest.

Je zegt dat je gemotiveerd bent, maar het is onoverkomelijk dat er straks een 16-jarige in dezelfde ruimte als jij een opleiding volgt. Als je echt gemotiveerd was, dan had het je niets uitgemaakt wie daar nog meer zou zitten.

Ook vind je dat je 'meer inzicht' hebt dan een gemiddelde 18-jarige met opleiding. Nou, als ik dit topic zo lees vol met aannames, dan twijfel ik daar ernstig aan.

Begin eens met eerlijk zijn naar jezelf, geef toe dat je eigenlijk helemaal niet zo gemotiveerd bent, of dat om de verkeerdere redenen bent. Zoek eens uit waarom je iets wil bereiken. Wil je bijvoorbeeld zelfstandig wonen? Een keer een mooie reis maken? Een leuke baan met sociale collega's? Pas dan kun je beginnen met een route daarnaartoe, en dan kán het zijn dat een opleiding in een bepaald vakgebied daarbij hoort. En dat betekent ook: onderaan de ladder beginnen, in jouw geval is dat op het MBO. Niemand gaat je zomaar geven wat je wil omdat je nu eenmaal een volgroeid brein hebt en drie certificaten die niet serieus erkend zijn.

Ps; Op pagina 1 schrijf je nog 'ook kom ik van VWO af dus wil ik niks horen over "traag"', en later vind je het vreemd dat mensen de aanname doen dat je VWO hebt gedaan. Tsja...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[...]
Ik heb geen VWO afgerond maar blijkbaar interpreteert de helft mijn post verkeerd. Ik ben afgehaakt bij mijn mbo-opleiding, de kans dat ik een VWO-diploma heb is dan niet heel groot lijkt me.
+
Kweenie hoor maar de enige die hier loopt te goochelen met woorden en begrippen, ben je zelf?
[...]
...ook kom ik van VWO af dus wil ik niks horen over "traag", de gemiddelde mbo'er doet de hele tijd niks,
Onzin want in je andere topic(s) heb, denk ik, HAVO niet afgemaakt en ook het MBO ben je maar vroegtijdig afgehaakt?

Ik denk dat ik het hier gewoon bij laat; je weigert gewoon vragen te beantwoorden (al enkele jaren, in ieder geval op GoT) dus ik hoop dat je ondanks die insteek toch binnenkort een opleiding en uiteindelijk een baan vindt die wel bij je past.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Ik kan bijna niets anders meer toevoegen dan deze link:
Wikipedia: Dunning-krugereffect

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-05 18:39
Opleiding is niet altijd van belang.
Gaat om wat je kan en hoe je jezelf kan bewijzen.
(fake it untill you make it)
Ken iemand (fam lid) die Mavo heeft afgemaakt en in de iCT werkt salaris 100K (Amerikaans bedrijf)

Heeft zichzelf alles aangeleerd en via cursussen kennis opgedaan.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyfn126
sirdanilot schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 01:30:
[...]

Ken je toevallig ook zoiets waarbij er dan géén rijbewijs noodzakelijk is?

Als werkzoekende merk ik namelijk dat er echt veel afvalt zonder rijbewijs.

Maar ik heb wel een WO diploma dus ik kan de ervaring van TS verder niet delen.
Genoeg: https://nl.indeed.com/m/j...aineeship+Zonder+Ervaring

Maar het plaatje wat ik eerder schetste blijft: dit zijn detacheerders die in je investeren en het is pittig dergelijke trajecten vol te houden.
Je zult echt moeten bikkelen.
Deze markt richt zich op gemotiveerde individuen die voor een bescheiden loon willen starten en samen met de detacheerder wil groeien. ( meer ervaring + meer behaalde certificaten = meer loon voor jou + meer winst voor de detacheerder).

Ik heb met meerdere van dergelijke mensen/ partijen samengewerkt (als inhurende partij).
Super goede en leuke nieuwe collega's mogen ontvangen maar niet elk geval werd een succes verhaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Laatst online: 22:50
Zou het kunnen dat de TS een beetje loopt te Trollen hier....? Komt de laatste tijd nogal vaker voor.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:23
[...]

Ik ben er niet van overtuigd dat ik ongemotiveerd ben.
Het druipt nogal af in je commentaar dat je ongemotiveerd bent. Je kunt ontkennen wat je wilt, maar het is nogal merkbaar.
Mijn motivatie is prima, ik denk dat ik ongemotiveerd raak van klasgenoten die ongeïnteresseerd en ongemotiveerd zijn en elke dag verplicht naar school moeten gaan.
Dan is je motivatie niet prima. Als je prima gemotiveerd was, dan liet je jezelf niet leiden door anderen. Verder zijn 17-18 jarigen niet meer leerplichting, maar hebben wel een kwalificatieplicht. Met andere woorden, moeten een diploma op VWO, HAVO, of MBO-2 niveau hebben. Daarnaast men leerplichtig tot diens 16e levensjaar, plus dat schooljaar afmaken. Ook moet een kind minimaal 12 leerjaren hebben afgeronde. Een overgeslagen klas telt ook als leerjaar.

Dus de kans zit er zeker in dat bij lange na niet iedereen verplicht naar school moeten gaan. Daarnaast is de karakterisatie dat ze maar ongeïnteresseerd zijn overtrokken, want ze hebben zelf voor deze specifieke richting gekozen. Dat zou misschien meer opgaan voor middelbare school waarbij je soms vakken moet doen dat je niet leuk vind.
Terwijl ik inmiddels wel de motivatie voor school op kan brengen, daar ben ik toch echt wel in verandert.
Waar is je inschrijving dan? Je bent 24, en zo lijkt, hebt de afgelopen 5 jaar niets gedaan?
Maar dat probleem met jongere klasgenoten is genoeg op te bedenken, gewoon zorgen dat ik niet bij hele jonge gasten in de klas kom, heel simpel. No issue there.
Ik denk dat dit pure projectie is. Excuses zoeken waar er geen zijn. Dan moet je maar een universitaire of HBO studie doen. Er zullen er zijn die met 17 zo'n studie doen, en er zullen er zijn die met 65 een studie doen. Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat je met 20-25 echt niet de jongste zult zijn, maar ook niet de oudste.
Nee, ik ben niet hoogbegaafd.
Alsof dat belangrijk is.
Mijn IQ is waarschijnlijk onder de 120, maar daar gaat het niet zozeer om.
Waarom benoem je dit dan? Ook hier kan ik vanuit ervaring zeggen dat het echt niets waard is, ook als je een IQ zou hebben van 140+. Het is compleet irrelevant.
En de cursussen die ik had gevolgd waren gewoon EDX cursussen. Verder heb ik wat psychische problemen gehad, iets wat bij de maatschappij hoort.
Specificeer ze. "Gewoon wat cursussen" zegt helemaal niets.

Als je psychische problemen heb gehad, welke dan? Is de oorzaak inmiddels opgelost? Schuif je het niet van je weg?
Ik hoef geen IQ-test te laten doen om te weten of ik hoogbegaafd ben, ik denk dat mijn capaciteiten iets hoger dan gemiddeld zijn
Dunning-Kruger at play.
Ik was wel goed in theorie leren maar ik heb moeite met praktische dingen, dus mijn capaciteiten zijn waarschijnlijk gemiddeld, anders was ik in beiden heel goed geweest. IQ-testen zijn natuurlijk ook niet betrouwbaar, maar dat zijn Cito-toetsen dus ook niet.
Wederom Dunning-Kruger. Zowel IQ-testen als Cito-toetsen zijn indicatief voor iemands potentiële vermogen. Maar dat hangt zeer sterk af van je omgeving en eigen inzet.
De (EDX) cursussen die ik heb gevolgd waren ook meer introductiecursussen.
Waardeloos dus.
Sommigen daarvan waren op universitair master niveau en ondanks dat waren ze niet eens moeilijk.
Sure jan. Je blijft enorm vaag met betrekking tot wat je gedaan hebt.
Zelfs een master begint waarschijnlijk vrij simpel omdat studenten afgeschrikt worden als je gelijk begint bij het moeilijke deel.
Dat klopt niet. Een master borduurt voort op de bachelor. Gaat veel dieper in de stof die je in de bachelor al hebt gekregen. Zonder die bachelor zal je weinig snappen van de materie die je in de master krijgt.
Het valt wel te verklaren allemaal,
Lees: "Het is allemaal de schuld van een ander!".
en het onderwijssysteem in de VS is anders,
Je zit hier in NL, de VS is irrelevant.
daar zijn er scholen die combinaties van een bachelor en master aanbieden of scholen die gewoon een eenvoudigere master aanbieden die je zonder bachelor kunt doen, maar dat is dus zeldzaam.
Maar de accredaties worden niet altijd erkend hier in Nederland. Als ze kunnen kiezen tussen iemand die van bijv. Purdue University is afgestudeerd of van Universiteit Leiden, dan zullen ze dat laatste kiezen want dat is herkenbaar en bekend dat het goed aangeschreven staat.
Doet er allemaal ook niet toe.
En toch blijf je het allemaal benoemen.
De realiteit is dat ik de graded quizzes waarschijnlijk toch niet gehaald zou hebben, ook al had ik wel voor die cursussen betaald.
Dus je hebt de graded quizzes dan maar niet gedaan?
Ik heb ze wel gevolgd en heb dat gewoon op mijn CV gezet.
En dat noemen we dan fraude...
Ik heb daarna voor wat simpelere cursussen certificaten behaald (onderdeel van Professional Certificate van EDX), geen idee wat de waarde van die cursussen in NL is maar het staat altijd beter dan helemaal niks.
In jouw geval vermoed ik dat het tegen je gaat werken.
Als ik had gedacht dat ik opeens universitair master was gaan doen zonder vooropleiding was ik ook niet teruggegaan naar school. Een MicroBachelor's programma kost op EDX $10.000 tot 20.000 pond. HBO doen via de LOI is al wat goedkoper dan dat en MBO is veel goedkoper.
Maar je hebt nu niets. Ik kan jou nu op een presenteerblaadje meegeven dat je huidige houding averechts gaat werken in welke studie dan ook.

Ik stop hier maar, want het wordt anders alleen nog maar erger... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik merkte altijd als iemand geen opleiding had. Maar als ze wat meer ervaren en ouder worden wordt het moeilijker waar te nemen. Je merkt het niet echt in hun werk maar wel bij besprekingen als er terminologie langskomt. Maar dat slap je dan plat en dan weten ze dat. Zijn doorgaans wel redelijke medewerkers verder. maar ik moet zeggen dat het wel vaak mensen met WO achtergrond betrof.
Zelf HBO verlaten op 26 jarige leeftijd. Gelijk een baan (Internet bubble dus easy destijds).

Nog nooit mijn diploma hoeven te laten zien. :(

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:12

dragonhaertt

@_'.'

MrMonkE schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:20:
Nog nooit mijn diploma hoeven te laten zien. :(
Ik heb ook nooit mijn diploma hoeven laten zien, maar ik heb ook altijd netjes mijn werk gedaan.

Gegarandeerd dat, als jij een diploma op je CV hebt staan en je basiskennis blijkt te missen, er op een gegeven moment wel vragen gesteld gaan worden.

Bij de meeste leugens is het zo dat als ze realistisch genoeg zijn niemand er achter komt. Als ze er wél achter komen heb je wel een groot probleem.
Fraude plegen op je CV met diploma's of behaalde certificaten / afgeronde cursussen lijkt me een bijzonder slecht idee.

Geen diploma halen en wel prima werk verrichten is geen probleem, het is alleen wat lastiger om de markt op te komen. Dat hoeft verder geen gevolgen te hebben voor je loopbaan als je daar gewoon eerlijk over bent en goed kan uitleggen als er naar gevraagd wordt.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

ik bedoelde meer met sollicitaties.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:06

Blokker_1999

Full steam ahead

Misschien moet je om te beginnen eeens stoppen met neerkijken op mensen die WEL de motivatie hebben om een opleiding te volgen. Gewoonweg de houding die je hebt in dit topic, alsook in andere topics zouden mij ervan weerhouden om je aan te nemen. Je bent 24 maar komt bij mij zo niet over (en neen, de 1999 in mijn nickname is NIET mijn geboortejaar).

ICT is een richting waarin je heel je carriere moet bijleren, maar als je geen basis hebt om op te bouwen, als je niet kan tonen dat je echt wenst te leren, als je continue excuses zoekt, advies in de wind slaat en om de pot draait, waarom denk je dan ooit een carriere in de ICT aan te kunnen?

Je geeft in je OP aan dat je uiteindelijk richting een security profiel wenst te gaan, maar alles wat ik daarna zie, alsook in de andere threads die je in de afgelopen maanden gemaakt hebt geeft voor mij aan dat zoiets mogelijiks onhaalbaar zal zijn voor je.

En nee, je moet niet noodzakelijk hoger onderwijs gedaan hebben voor een goede IT baan. Hell, de enige IT opleiding die ik ooit gedaan heb is 3 jaar avondschool toen ik al de 30 gepasseerd was. Ik ben mijn carriere begonnen op mijn 18de als technicus industriele elektronica maar heb ondertussen wel voor 1 van 's werelds grootste advocatenkantoren als IT manager in het midden oosten gezeten. Zijn er dus mogelijkheden? Ja, maar wel met de juiste mentaliteit en maturiteit.

Zoals anderen ook zeggen: begin met een job te zoeken, ongeschoold. Die zijn er genoeg, en begin daarvan te leren. Kijk hoe anderen in het leven staan, hoe je jezelf een meer professionele houding kan aanmeten, lees je in in je interesses maar leer ook de juiste manieren om met anderen om te gaan en begin je op te werken in de richting die je wenst uit te gaan. Op de juiste dag op de juiste deur kloppen, en die deur zal opengaan en je op weg zetten naar de carriere die je wenst.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:06

Blokker_1999

Full steam ahead

MrMonkE schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:50:
ik bedoelde meer met sollicitaties.
Er wordt enorm vaak van vertrouwen uitgegaan. Je moet je personeel kunnen vertrouwen. Als je liegt op je CV komt het later wel uit en zal je er vaak ook voor ontslagen worden. De enige keer dat ik ooit mijn diploma heb moeten laten zien was bij mijn allereerste job, maar dat was dan ook een overheidsjob. De enige andere keer dat er vragen over werden gesteld was voor de baan in het midden oosten, sta je daar zonder universitair diploma terwijl het eigenlijk een vereiste voor de positie was :+ .

En ik vind het goed zo. Er zijn andere culturen waar men wel gewoon bij de CV een kopie stuurt van heel de papierwinkel, dan heb je per kandidaat ineens 15 bladzijden die je kan bekijken, immens grote PDFs de dag van vandaag. Ook niet leuk.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.Mats
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik ben zelf de ICT in gegaan zonder opleiding, ik had een MBO BBL elektrotechniek afgerond en zag de branch niet meer zitten.

Ik heb persoonlijk gewoon een paar honderd open sollicitaties verstuurd en uiteindelijk heeft een klein bedrijven durven te happen. Ik heb daar een aantal jaar rond gelopen in de hardware afdeling en heb op een aantal grote migratie project mee gedraaid vlak nadat ik daar was begonnen. Na het afronden van de projecten ben ik naast het hardware en voorraad beheer ook op locatie van dezelfde klant incidenten gaan oplossen en ben ik uiteindelijk ook steeds meer werkzaamheden gaan doen omtrent server hardware en uiteindelijk ook een jaar uitgedetacheerd aan HPE voor server reparaties voor kleine klanten maar ook onderhoud bij grote klanten zoals Microsoft in hun Azure datacenter in Middenmeer.

Maar goed, ik heb misschien geluk gehad dat iemand hapte die mij de kansen gaf om te leren. Ik denk dat solliciteren bij een detacheerder met veel verschillende klanten en veel verschillende posities, dus niet alleen service desk medewerker maar bijvoorbeeld ook onsite support etc. en probeer gewoon zoveel mogelijk te leren middels hands on ervaring. Als je technisch aangelegd en snel dingen overpakt zul je snel merken dat Scholing niet noodzakelijk is in het vak, heb met genoeg knapjes moeten werken die net van school kwamen en niks konden/snapte en daarbij ook nog een luie kut werkhouding hadden.

kwa certificering zou ik aanraden om ITIL v4 te halen, dan Microsoft certificering voor windows and office 365 en een start te maken met AZ 900 (Azure)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 13:24
Ik weet dat defensie mensen zoekt en ook een soort basis opleiding heeft om je klaar te stomen voor een baan hier dus mogelijkheden zijn er dit is volgens mij alleen voor opgeleiden maar je kan altijd een keer navraag doen van hey hoor dit kan ik dit ook zonder diploma doen.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:41

ThunderNet

Flits!

Avondopleiding hbo, ben je waarschijnlijk een van de jongsten in de klas vol gemotiveerde personen. Overdag voor een detacheerder aan de slag in een service-functie.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-06 16:14
Anderhalve pagina verder, meneer de topicstarter zijn neus wordt flink op de feiten gedrukt, en topicstarter reageert niet meer, ik vraag mij af waarom :+
ramrodwillem schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:09:
Zou het kunnen dat de TS een beetje loopt te Trollen hier....? Komt de laatste tijd nogal vaker voor.
Hij is op zoek naar een echo kamer om zijn luie acties te bekrachtigen, gezien hij deze niet krijgt gaat hij maar ergens anders heen gezien zijn afwezigheid de afgelopen paar reacties. (al zou het ook kunnen dat meneer nog in zijn bed ligt te ronken, want ja, hij wil niks doen en heeft waarschijnlijk ook niks te doen)

[ Voor 63% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 17-10-2023 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 15:01
Tech_SSD schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:11:
[...]

Sure, maar het gaat waarschijnlijk een thuisstudie worden. Geen zin in al die irritante 16-jarige pubertjes. En BBL hebben ze niet dicht bij huis, dan moet ik met het OV gaan en dat is niet gratis. Hoe zit het met thuisstudies zoals LOI enzo, zijn die erkend? Ik heb geen definitief antwoord kunnen vinden maar ik mag hopen dat het gewoon hetzelfde diploma is.
Lees ik dit nou goed, laat jij je toekomst beïnvloeden door het feit dat er wel of niet 16 jarige ergens zitten?

Als je eenmaal begint met werken zil je erachter komen dat overal "irritante figuren" zijn, maar leer er mee.omgaan zou ik zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bert2000 op 17-10-2023 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:40
Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:43:
Anderhalve pagina verder, meneer de topicstarter zijn neus wordt flink op de feiten gedrukt, en topicstarter reageert niet meer, ik vraag mij af waarom :+

[...]

Hij is op zoek naar een echo kamer om zijn luie acties te bekrachtigen, gezien hij deze niet krijgt gaat hij maar ergens anders heen gezien zijn afwezigheid de afgelopen paar reacties. (al zou het ook kunnen dat meneer nog in zijn bed ligt te ronken, want ja, hij wil niks doen en heeft waarschijnlijk ook niks te doen)
Kennelijk doet @Tech_SSD dit wel vaker, aangezien hij vaker dit soort topics heeft gehad. Misschien toch niet zo'n vlotte leerling als hij zelf denkt...

[ Voor 5% gewijzigd door Wild Chocolate op 17-10-2023 13:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 08-06 12:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Let op: svp netjes, vriendelijk en niet op de mens reageren. Denigrerende posts of erger helpen niet en zijn niet de bedoeling. Je kan TS ook op een nette manier op dingen wijzen, kun je dat niet: post dan niet en negeer dit topic.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
Blokker_1999 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:58:
[...]

Er wordt enorm vaak van vertrouwen uitgegaan. Je moet je personeel kunnen vertrouwen. Als je liegt op je CV komt het later wel uit en zal je er vaak ook voor ontslagen worden. De enige keer dat ik ooit mijn diploma heb moeten laten zien was bij mijn allereerste job, maar dat was dan ook een overheidsjob. De enige andere keer dat er vragen over werden gesteld was voor de baan in het midden oosten, sta je daar zonder universitair diploma terwijl het eigenlijk een vereiste voor de positie was :+ .

En ik vind het goed zo. Er zijn andere culturen waar men wel gewoon bij de CV een kopie stuurt van heel de papierwinkel, dan heb je per kandidaat ineens 15 bladzijden die je kan bekijken, immens grote PDFs de dag van vandaag. Ook niet leuk.
Ik heb inderdaad nooit gedaan alsof ik wel degelijk een IT-opleiding had afgerond omdat ze er waarschijnlijk wel achter komen dat dit niet het geval is. Sterker nog, ik had al moeite met een bijbaantje krijgen in de supermarkt toen ik 16 was maar dat kwam ook doordat ik op die leeftijd niet wist hoe vaak je moest solliciteren. Ik had iets van 8 keer gesolliciteerd maar wist niet dat je 100 keer moet solliciteren voordat je iets krijgt omdat vrijwel iedereen van die leeftijd solliciteert bij een supermarkt, in mijn geval om vakken te vullen. Achter de kassa staan zag ik destijds als iets voor meisjes maar daar sta ik nu wel voor open. Ook heb ik gesolliciteerd op een hybride functie waar je beiden moet doen, maar er waren zo veel kandidaten dat ze mij gewoon niet aannamen. Tja, dat is nu geweest. Jammer, want anders had ik wat meer geld in mijn zak gehad destijds. Maar ik moet nu verder, de toekomst komt eraan. Inmiddels realiseer ik me dat ik wel degelijk zat baankansen heb en inmiddels heb ik ook al wat werkervaring opgedaan, maar nog geen fulltime functie of Servicedesk functie. Al is Servicedesk bijna hetzelfde als het werk dat ik al heb gedaan, dus een Servicedesk baan is zeker wel te verkrijgen met mijn CV. Security is een ander verhaal, basis cyber security kennis is niet voldoende om een bedrijfsinfrastructuur te beveiligen. Hoe nu verder?
99ruud99 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 03:31:
Ben ik de enige die een diploma ziet als bewijs van capaciteiten ipv als certificaat?

Met een diploma toon je je leermogelijkheid, met certificaat toon je dat je een kunstje kan.

Dat kunstje kan ik ook aan de aap leren, maar als de situatie veranderd zal de aap er veel moeite mee hebben.
Iemand met een diploma heeft geleerd wat de trucs zijn om kunstjes te gebruiken, en kan dus het kunstje aanpassen om tot een oplossing te komen.
Ga je naar HBO dan omvat dit ook een kunstje zelf bedenken en anderen leren waarom dit kunstje werkt.

Nu zeg ik aap en kunstje, maar hier had ook s.o.p. kunnen staan.

Doe een mbo opleiding, als dat niet goed gaat zoek pas een servicedeskbaan. Je bent pas 19....
Nee, ik ben geen 19. Ik ben 24. Maar ik heb mijn weg al gevonden, vanuit huis of via cursussen is er heel veel mogelijk als een klassikale opleiding je niet ligt. Het enige overgebleven doel van dit topic is achterhalen wat er nog mogelijk is als je geen voltijd opleiding wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

<knip> Feedback op moderatie moet via andere kanalen.

[ Voor 79% gewijzigd door Ardana op 18-10-2023 13:36 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
Dit topic is ook vrij zinloos. Ik zit hier verder niet om persoonlijke informatie aan derden te verstrekken. Ik wou alleen weten wat er nog mogelijk is als je enkel een vmbo-diploma hebt. Maar ik denk ook dat ik daar zelf wel uit kom. <knip> Dien svp 'n TR in ipv te reageren op 'n slechte post. 2 Wrongs doesn't make 1 right.

[ Voor 59% gewijzigd door Ardana op 18-10-2023 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
Tech_SSD schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:56:
[...]

Dit topic is ook vrij zinloos. Ik zit hier verder niet om persoonlijke informatie aan derden te verstrekken. Ik wou alleen weten wat er nog mogelijk is als je enkel een vmbo-diploma hebt. Maar ik denk ook dat ik daar zelf wel uit kom. <knip>
Oprechte vraag: heb je wat gehad aan dit topic? Heb je het idee/vermoeden dat je nu nieuwe info of andere inzichten hebt gekregen?

[ Voor 31% gewijzigd door Ardana op 18-10-2023 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
MAX3400 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:55:
Ik zou een jobcoach / opleider in de arm nemen

MBO vs 21+toets
Vrijstelling voor mbo Nederlands via havo-certificaat
Diploma vereiste voor servicedesk baan zou niet moeten
Kwaliteit van ICT-scholen

Ik neem even aan dat je na een maand of 6 denken en rondkijken over jouw eigen toekomst, toch wel "minstens" wat ervaring, ideeen en andere zaken op een rijtje had gezet? De huidige topicstart klinkt namelijk "wat lui" maar je weet wel al dat je later kan doorgroeien naar een hogere functie. Oke, als je nu al weet hoe snel en met welke extra opleiding je bijvoorbeeld Cyber Security Specialist kan worden, dan heb je ook al uitgevonden welke zaken daaraan ten grondslag en/of eerder nodig zijn?

Certificaten zijn niet heel belangrijk om te beginnen maar realiseer dan wel dat je inderdaad mogelijk een lager salaris krijgt dan collega's met certificering. En, jouw werkgever zal waarschijnlijk eisen dat je na je werk dus middels zelfstudie alsnog op een bepaald niveau komt. Inzet en inzicht in ICT (what's in a name) is minstens zo belangrijk.

Zoals @Youtl aangeeft; wat kan je wel of wat heb je aan ervaring of voorkennis? Heb zo een beetje door jouw oude topics / antwoorden gebladerd maar eerlijk gezegd zou ik niet 1-2-3 eruit halen wat je al weet of waar jouw passie ligt of welke voordelen jij zou meenemen op "een servicedesk".

Hoor het graag; er zijn zat Tweakers die kunnen meedenken maar helaas kunnen we door het scherm heen niet ruiken of proeven wat jij als (mogelijke) collega allemaal meebrengt :)
Wat kun je met deze cursus? https://www.edx.org/learn...2F%2Fwww.edx.org%2Fsearch

Zie hem wel staan voor vrij weinig geld en deze specifieke cursus is ook niet eens moeilijk. Als ik dat op mijn CV zet, heeft dat toegevoegde waarde? Ik heb 2 of 3 van dat soort cursussen gevolgd maar wou niet betalen voor het certificaat.
frankyfn126 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:59:
[...]

Oprechte vraag: heb je wat gehad aan dit topic? Heb je het idee/vermoeden dat je nu nieuwe info of andere inzichten hebt gekregen?
Enigzins maar het is twijfelachtig. Ik heb wel te horen gekregen dat er 4 detacheerders zijn die mensen zonder ICT-diploma aannemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tech_SSD op 17-10-2023 14:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

[...]

Dit topic is ook vrij zinloos. Ik zit hier verder niet om persoonlijke informatie aan derden te verstrekken. Ik wou alleen weten wat er nog mogelijk is als je enkel een vmbo-diploma hebt. Maar ik denk ook dat ik daar zelf wel uit kom. Verder heb ik het idee dat je het leuk vindt om mensen te trollen. Blijf gewoon weg van dit soort topics als het je niet bevalt dat ik niet zit te wachten op trolls.
Ik lees dit soort topics graag omdat er vaak vanuit welwillende medetweakers informatie wordt gedeeld waar ik zelf ook nog wel eens wat aan zou kunnen hebben.

Dat er nu in korte tijd twee topics zijn waarbij de TS eigenlijk doof lijkt te zijn voor alle goedbedoelde adviezen/suggesties ligt niet aan mij.

En ik denk dat ik niet de enige ben die overeenkomsten zie met de persoon naar wie ik refereerde.

Maar het ligt vooral niet aan jullie hoor.

[ Voor 0% gewijzigd door m-vw op 17-10-2023 14:28 . Reden: het ipv er ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tech_SSD schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:53:
[...]

Ik heb inderdaad nooit gedaan alsof ik wel degelijk een IT-opleiding had afgerond omdat ze er waarschijnlijk wel achter komen dat dit niet het geval is. Sterker nog, ik had al moeite met een bijbaantje krijgen in de supermarkt toen ik 16 was maar dat kwam ook doordat ik op die leeftijd niet wist hoe vaak je moest solliciteren. Ik had iets van 8 keer gesolliciteerd maar wist niet dat je 100 keer moet solliciteren voordat je iets krijgt omdat vrijwel iedereen van die leeftijd solliciteert bij een supermarkt, in mijn geval om vakken te vullen.
Dat hoeft echt geen 100x. Natuurlijk wordt je niet altijd aangenomen, maar ik geloof er weinig van dat de gemiddelde vakkenvuller in een supermarkt meer dan 8x gesolliciteerd heeft voor ze iets krijgen.
Hoe nu verder?
1. Je claim dat je gemotiveerd bent is juist, en je gaat een opleiding volgen.
2. Je claim dat je gemotiveerd bent is onjuist, en je probeert een hoop te solliciteren en ergens eerstelijns helpdesk achtige dingen te gaan doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:40
Tech_SSD schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:59:
[...]

Wat kun je met deze cursus? https://www.edx.org/learn...2F%2Fwww.edx.org%2Fsearch

Zie hem wel staan voor vrij weinig geld en deze specifieke cursus is ook niet eens moeilijk. Als ik dat op mijn CV zet, heeft dat toegevoegde waarde? Ik heb 2 of 3 van dat soort cursussen gevolgd maar wou niet betalen voor het certificaat.

[...]

Enigzins maar het is twijfelachtig. Ik heb wel te horen gekregen dat er 4 detacheerders zijn die mensen zonder ICT-diploma aannemen.
Ik zou zeggen: Zoek eens in vacatures hoe vaak er naar dit certificaat gevraagd wordt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
Sir_Lion schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:15:
[...]
Dus je hebt de graded quizzes dan maar niet gedaan?

[...]
Het is niet gratis, dat kost je toch honderden euro's. Iets wat ik toen niet kon missen. Nu overweeg ik om misschien alsnog die certificaten te gaan behalen maar ik denk dat het weggegooid geld is als ik geen certificaten behaal voor het hele programma.
En dat noemen we dan fraude...

[...]
Nee, dat is geen fraude, er staat nergens dat ik een diploma of certificaat heb behaald, op het CV staat duidelijk dat ik gewoon wat cursussen heb gevolgd om de kennis op te doen. Maar wellicht kan ik de cursussen waar ik geen certificaat voor heb gehaald beter achterwege laten.
Wild Chocolate schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:02:
[...]

Ik zou zeggen: Zoek eens in vacatures hoe vaak er naar dit certificaat gevraagd wordt.
Nooit.

[ Voor 12% gewijzigd door Tech_SSD op 17-10-2023 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Laatst online: 08-06 08:00
dit lijkt me overduidelijk:

ts moet een actie ondernemen, maakt eigenlijk niet uit welke. met wat vage certificaatjes of cursussen die eigenlijk geen geld mogen kosten kom je er niet. Dus kun je OF een echte opleiding gaan doen met de kanttekeningen dat het geld kost als het niet lukt om diploma te halen. OF je gaat gewoon aan het werk in iets en begint daaruit wat uit te bouwen. Dat eindeloze opzoeken/nadenken heb je niks aan in dit stadium.

Uit alles in dit topic lijkt het dat TS overal een antwoord op heeft en een "ja, maar". Prima maar dan wordt het dus niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
Sissors schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:02:
[...]

Dat hoeft echt geen 100x. Natuurlijk wordt je niet altijd aangenomen, maar ik geloof er weinig van dat de gemiddelde vakkenvuller in een supermarkt meer dan 8x gesolliciteerd heeft voor ze iets krijgen.

[...]
De helft van de tijd dat ik een sollicitatiegesprek had kwam ik gewoon binnen met een ongeschoren baard. En met 17 jaar vonden ze me al te oud. Als je na 8 sollicitaties dan niet wordt aangenomen heb je best veel pech gehad, maar dat heb je ook als je een vmbo-kader advies krijgt. Je kan nooit altijd geluk hebben, en met de Cito had ik juist weer wel geluk. Er zijn er zat die 15 keer of 35 keer moesten solliciteren voordat ze iets kregen, op sommige momenten zijn er heel veel sollicitanten.
1. Je claim dat je gemotiveerd bent is juist, en je gaat een opleiding volgen.
2. Je claim dat je gemotiveerd bent is onjuist, en je probeert een hoop te solliciteren en ergens eerstelijns helpdesk achtige dingen te gaan doen.
Ja, heel simpel. Ik heb ook al banen aangeboden gekregen omdat ze echt wel mensen zoeken voor een servicedesk functie. Daar heb je nog geeneens certificaten voor nodig, gewoon de motivatie en ICT-vaardigheden. Met een opleiding kom je makkelijker binnen maar het is geen vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
Fr33z schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:14:
dit lijkt me overduidelijk:

ts moet een actie ondernemen, maakt eigenlijk niet uit welke. met wat vage certificaatjes of cursussen die eigenlijk geen geld mogen kosten kom je er niet. Dus kun je OF een echte opleiding gaan doen met de kanttekeningen dat het geld kost als het niet lukt om diploma te halen. OF je gaat gewoon aan het werk in iets en begint daaruit wat uit te bouwen. Dat eindeloze opzoeken/nadenken heb je niks aan in dit stadium.

Uit alles in dit topic lijkt het dat TS overal een antwoord op heeft en een "ja, maar". Prima maar dan wordt het dus niks.
Een alternatief is ook om gewoon certificaten van Microsoft of Cisco te halen, die zijn wel erkend. Comptia Network+ is ook een mogelijkheid maar ik wil geen netwerkbeheerder worden. Programmeren is niks voor mij en netwerken maken ook niet, dus er is een reden waarom ik mijn opleiding niet heb afgemaakt. Helaas heeft netwerken maken en programmeren niets te maken met de servicedesk. Mbo-ICT is grootendeels gebaseerd op certificaten uit Amerika en de "mbo-ICT opleiding" is iets wat ze hier in Nederland hebben bedacht. Een groot deel van de opleiding is gebaseerd op cursussen van Microsoft, Cisco, Comptia, etc. En niet andersom. De cursussen zijn niet gebaseerd op mbo-ICT.

Een opleiding wel of niet afronden zegt eigenlijk niets over je denkniveau of over je werkniveau, althans niet binnen de ICT-sector. Het kan ook zijn dat je op een mbo-ICT opleiding juist achteruit gaat qua denkniveau omdat de stof niet bij je ontwikkelingsleeftijd aansluit.

Een paar cursussen doen om kennis te vergaren is nog altijd beter dan helemaal niks doen. Dat is ook een beetje mijn insteek geweest.

[ Voor 24% gewijzigd door Tech_SSD op 17-10-2023 14:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Collega van mij was timmerman (had ook voor geleerd)
Nu is die afdeling hoofd van het SOC Security van de overheid die zich bezig houd met Beveiliging / preventie etc

Hij heeft altijd een passie gehad voor beveiliging hacking etc
Blogs gemaakt etc.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Tech_SSD schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:15:

Ik heb ook al banen aangeboden gekregen omdat ze echt wel mensen zoeken voor een servicedesk functie.
En waarom heb je deze baan niet aangenomen dan?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• frankyfn126
Ja, heel simpel. Ik heb ook al banen aangeboden gekregen omdat ze echt wel mensen zoeken voor een servicedesk functie. Daar heb je nog geeneens certificaten voor nodig, gewoon de motivatie en ICT-vaardigheden. Met een opleiding kom je makkelijker binnen maar het is geen vereiste.
Nou breekt m'n klomp.
Waarom doe je zo moeilijk??!!

Uit eerder bericht blijkt dat je nu een uitkering hebt.
Als je dan werk aangeboden krijgt, doe het gewoon.
Er is geen magische wonderwereld waarin alles klopt.

Denk je dat andere mensen zomaar een TOP baan aangeboden worden?
Iedereen begint ergens onderaan de ladder.

Ga werken of leren maar doe iets. En doe het nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:21:
[...]

Ik ben op gesprek geweest en uiteindelijk hebben ze mij niet aangenomen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]
. Sterker nog, ik had al moeite met een bijbaantje krijgen in de supermarkt toen ik 16 was maar dat kwam ook doordat ik op die leeftijd niet wist hoe vaak je moest solliciteren. Ik had iets van 8 keer gesolliciteerd maar wist niet dat je 100 keer moet solliciteren voordat je iets krijgt omdat vrijwel iedereen van die leeftijd solliciteert bij een supermarkt, in mijn geval om vakken te vullen. Achter de kassa staan zag ik destijds als iets voor meisjes maar daar sta ik nu wel voor open. Ook heb ik gesolliciteerd op een hybride functie waar je beiden moet doen, maar er waren zo veel kandidaten dat ze mij gewoon niet aannamen.
Dit is echt de kern van je probleem. Dit is namelijk complete totale bullshit.

Ik heb 1x bij een supermarkt gesolliciteerd, 1x aangenomen. En dit geldt voor bijna al mijn supermarktcollega's destijds. 100 keer solliciteren is volledig onnodig, als jij 8x bent afgewezen moet je gaan kijken waarom JIJ bent afgewezen. En het niet in de algemeenheid van de grote boze buitenwereld zoeken. Want daar ligt het niet aan. Het ligt aan jou. En daar moet je aan gaan werken. Maar om dat te kunnen zal je eerst moeten herkennen en erkennen wat precies het probleem is.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Tech_SSD schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:23:
[...]

Ik ben op gesprek geweest en uiteindelijk hebben ze mij niet aangenomen.
Je zegt dat het meerdere banen waren, dus neem ik even aan dat je meerdere gesprekken gehad hebt.

Als je op gesprek gaat en afgewezen wordt, heb je er wel eens aan gedacht om feedback te vragen betreft dat gesprek? "Waarom ben ik het niet geworden" "wat kan ik verbeteren om mijn volgende gesprek bij bedrijf x beter te laten aflopen" etc. Hier kan erg waardevolle informatie uit voort komen.

Ik betwijfel dat degene die je gesproken hebt hier geen feedback op wil geven en je leert wat over jezelf.
Soms heb je trekjes / gedrag vertoningen waar je zelf niet van bewust bent dat deze niet prettig overkomen op anderen. Feedback hierop is erg waardevol vind ik, gezien je meer over jezelf leert en hoe anderen je ervaren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-06 09:50
Het is heel lastig om het niet "op de man af te geven", maar ik lees sinds vanochtend mee met dit topic en ik val van de ene verbazing in de andere.

Ik ga niet het hele topic samenvatten, maar je schrijft een aantal dingen die vooral veel vragen oproepen. Als dit dan ook tijdens de sollicitaties doet, dan snap ik dat het niet lukt.

Je geeft aan dat je op WO niveau functioneert en universitaire certificaten behaald heb (what ever dat mag betekenen).
Wat een vraag oproept is dit:
[...]

De helft van de tijd dat ik een sollicitatiegesprek had kwam ik gewoon binnen met een ongeschoren baard. En met 17 jaar vonden ze me al te oud. Als je na 8 sollicitaties dan niet wordt aangenomen heb je best veel pech gehad, maar dat heb je ook als je een vmbo-kader advies krijgt.

[...]
Op welk niveau is je denkwerk? Want een WO geschoold persoon komt niet snel op een servicedesk functie terecht.
Daarnaast zeg je dit:
[...]

Als het je aangeboden is, waarom zeg je dan: "Met een opleiding kom je makkelijker binnen"
Zodra het aangeboden wordt betekend dat je alleen nog uit hoeft te komen op de voorwaardes qua uren/salaris.

Verder dikke tip van Flip; ga je verleggen op échte cursussen van gerenommeerde instanties. Er is ooit iemand bij ons aangenomen die alleen maar Udemy cursussen had gevolgd (en géén certificaten behaald heeft).
Hij kon praten als brugman, maar heeft het jaar niet volgemaakt. Bleek gewoon dat hij de kennis niet had en kon hij wieberen.

En wat je hier aangeeft is ook erg twijfelachtig:
Tech_SSD schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:16:
[...]

Een alternatief is ook om gewoon certificaten van Microsoft of Cisco te halen, die zijn wel erkend. Comptia Network+ is ook een mogelijkheid maar ik wil geen netwerkbeheerder worden. Programmeren is niks voor mij en netwerken maken ook niet, dus er is een reden waarom ik mijn opleiding niet heb afgemaakt. Helaas heeft netwerken maken en programmeren niets te maken met de servicedesk. Mbo-ICT is grootendeels gebaseerd op certificaten uit Amerika en de "mbo-ICT opleiding" is iets wat ze hier in Nederland hebben bedacht. Een groot deel van de opleiding is gebaseerd op cursussen van Microsoft, Cisco, Comptia, etc. En niet andersom. De cursussen zijn niet gebaseerd op mbo-ICT.

Een paar cursussen doen om kennis te vergaren is nog altijd beter dan helemaal niks doen. Dat is ook een beetje mijn insteek geweest.
Je geeft een paar opties tot cursussen die totaal niet aansluiten bij wat je wilt. Ook geef je in een eerdere post aan dat een Security Cursus wel simpel is, terwijl daar heel letterlijk "Advanced" bij staat.

Ook je opmerking dat MBO-IT is iets wat bedacht is in NL, daardoor niet aansluit op de opleidingen van Microsoft e.d. Tussen de regels door lees ik dat dat MBO-IT dus nergens op slaat (correct me if i am wrong).
Ik heb MBO-IT niveau 4 gedaan en ik kan je vertellen dat het gewoon afgestemd is op het werkveld. Je krijgt een brede basis mee en daar kan je de wijde wereld mee in trekken.

En je hebt ergens een punt met je kennis vergaren, maar in dit geval is het verstandiger om gericht kennis op te doen en niet "een paar willekeurige cursussen".
Je hoofddoel moet nu zijn om aan een baan te komen. Dit kan je voor elkaar krijgen door het onderstaande te doen:

Neem onze tips ten harte. Ga óf naar school óf ga op een instroom functie beginnen. Ga pas "een paar cursussen doen" zodra je op je plek zit.
Laat de bijzaken (Netwerk/programeer cursussen) voor wat het is. Ga je focussen op wat er gevraagd wordt bij entry level banen. Vaak zijn dit Office 365 of Azure zaken (MS-900, AZ-900). Kijk vooral eens bij LinkedIN vacatures. Daar staat het vaak duidelijk aangegeven.

Daarnaast lijk ik een patroon te herkennen. Ik ken je niet goed genoeg maar een afspraak bij de dokter voor een onderzoek is misschien ook nog wel een optie.
Het lijkt erop dat er iets speelt in een vorm van een syndroom. Het klinkt kinderachtig, maar het lijkt bijna op het Calimero Syndroom.

De Nederlandse tekst geeft een meer gestructureerde uitleg:

http://ernste.ruhosting.n...oads/2020/12/Calimero.pdf (engels)
https://degoudenuil.nl/motivatie-calimero-syndroom/ (nederlands)

[ Voor 56% gewijzigd door CuBras op 17-10-2023 14:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 525104

[...]

de praktijk heb ik geen achterstand maar kennelijk vind je het heel leuk om mensen omlaag te halen terwijl je niet weet wat ik in de tussentijd gepresteerd heb of wat mijn leerrendement in het verleden was.
Sorry hoor, op jouw leeftijd en nog niks van relevante ervaring en enkel een vmbo diploma.. Hoe zou jij dat noemen dan? Op 24 jarige leeftijd hebben de meeste al een diploma op zak en een aantal jaar aan ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
CuBras schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:34:
[...]

Op welk niveau is je denkwerk? Want een WO geschoold persoon komt niet snel op een servicedesk functie terecht.
Mijn denkwerk zit niet op WO niveau, dat blijkt ook duidelijk uit mijn posts. Op welk niveau mijn denkwerk dan wel zit is moeilijk te zeggen en daar kan ik geen antwoord op geven. Ik denk zo ongeveer op havo niveau.
Anoniem: 525104 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:54:
[...]

Sorry hoor, op jouw leeftijd en nog niks van relevante ervaring en enkel een vmbo diploma.. Hoe zou jij dat noemen dan? Op 24 jarige leeftijd hebben de meeste al een diploma op zak en een aantal jaar aan ervaring mee.
Geen relevante ervaring? Dat is slechts een aanname. Je weet niet wat voor werk ik heb gedaan. Mijn inbox was een tijdje overladen met banen die ik aangeboden kreeg, daar is ook wel een reden voor. Verder ga ik hier niet op in, misschien heb ik wel een WO-functie vervuld zonder dat ik het wist. Daarom zeg ik ook: die labels hebben geen zin. Het Nederlandse onderwijssysteem is ook een vreemde eend in de bijt. Om WO te doen heb je eigenlijk geen vooropleiding nodig.

[ Voor 47% gewijzigd door Tech_SSD op 17-10-2023 14:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik had vroegah (ben nu 40 en een beetje) ook een scheithekel aan school en was destijds totaal niet gemotiveerd om daar energie en moeite in te steken. ik had m'n VMBO gehaald met 2 vingers in mijn neus (ik kon misschien wel mavo/havo, maar ik wilde met m'n handen werken).
Na VMBO ben ik MBO ICT gaan doen, maar verveelde me daar en de niet technische vakken kon ik geen energie en motivatie voor vinden.
Na 2 jaar gekloot met slechte cijfers, regelmatig spijbelen en halve semesters overdoen, besloten om te stoppen met MBO en gewoon lekker te gaan werken (ik was net 18 op dat moment).
Ben bij een non-ICT clubje aan de slag gegaan om wat simpele electrodingen te doen die bij mijn VMBO opleiding aansloten. Daar had ik de mazzel dat ze na een tijdje IT klussen gingen doen, waarbij ik gevraagd werd om MCSA (en later MSCE) te halen.
Zodoende ben ik er een beetje ingerold, MCSE halen was voor mij een eitje (daar had ik wel moitivatie voor). Na MCSE wilde ik verder, maar dat wilde het bedrijf niet; ook bleven de IT klussen redelijk simpel.
Met dat verse MSCE certificaat ben ik aan het soliciteren gegaan, en uiteindelijk bij mijn huidige werkgever terechtgekomen waar ik nu al meer dan 15 jaar werk.
Bij mijn huidige werkgever (een MSP) ben ik begonnen als remote beheerder/2e lijn support, heb daar uiteindelijk nog meerdere MS certificaten gehaald/vernieuwd; Cisco certificaten gehaald en later de stap naar het securityteam gemaakt (inclusief diverse certificaten).

Dus ja, er zijn mogelijkheden. Is dit makkelijk en voor iedereen mogelijk? Geen idee, ik denk dat op bepaalde momenten best wat 'mazzel' heb gehad dat er bepaalde deuren voor me opengingen en dat ik bij mijn huidige werkgever zo lekker heb kunnen doorgroeien.
Had ik tussendoor opnieuw moeten solliciteren, dan denk ik dat ik met de MS en Cisco papieren (en werkervaring) wel zo weer een baan had gevonden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-06 09:50
Tech_SSD schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:55:
[...]

Mijn denkwerk zit niet op WO niveau, dat blijkt ook duidelijk uit mijn posts. Op welk niveau mijn denkwerk dan wel zit is moeilijk te zeggen en daar kan ik geen antwoord op geven. Ik denk zo ongeveer op havo niveau.
In je eerdere post geef je letterlijk aan:
[...]

In theorie heb ik vertraging opgelopen, in de praktijk heb ik wat cursussen gevolgd en elektronische muziek gemaakt, ik heb een paar certificaten gehaald waar niet zozeer naar wordt gevraagd, maar je kan niet zeggen dat ik helemaal niks heb gedaan, ook kom ik van VWO af dus wil ik niks horen over "traag", de gemiddelde mbo'er doet de hele tijd niks, ze gaan naar school en dan doen ze 100x keer niks, ook weten ze vaak nog niet wat hun definitieve opleidingskeuze wordt, en op het hoger onderwijs weten nog minder studenten wat hun eindbestemming wordt. Verder: een klassikale opleiding is leuk als je moeite hebt met leren, mensen die zelfstandig de stof oppakken zitten daar helemaal niet op te wachten. Ik ben oud genoeg om op eigen houtje te leren.
Vervolgens zeg je dat je opeens op HAVO niveau zit. En overigens VWO = WO niveau...

Ik denk dat je een stapje terug moet doen en moet gaan overwegen of je een onderzoek bij de dokter wil starten.
Want uit het hele bovenstaande verhaal wat ik heb gegeven is het enige wat je opgepikt hebt dat je denkwerk niet klopt met wat ik heb geschreven, terwijl je het zelf schrijft.

Als je 'A' zegt en vervolgens 'B' doet snap ik wel dat het moeilijk is om aan een baan te komen. Hier speelt meer dan alleen een motivatie probleem / geen keuze kunnen maken.
Je hebt moeite om een gestructureerde keuze te maken, kan - zover ik het kan lezen - lastig hoofd- van bijzaken scheiden en lijkt tegenstrijdige dingen te vertellen.

Laat je informeren en begeleiden wie weet komt er wat uit en krijg je goede handvaten om wél lekker aan het werk te kunnen gaan.

Lees nog een keer mijn verhaal en neem daar je lering uit. Want zoals ik eerder zei; het enige wat je oppikt uit het verhaal is dat ik je denk niveau verkeerd heb ingeschat, terwijl ik en anderen je heel goede tips heb gegeven.

[ Voor 10% gewijzigd door CuBras op 17-10-2023 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:18
Tech_SSD schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:59:
[...]

Waarom wil je zo graag een certificaat? Dan kan je toch beter kiezen voor een it-traineeship? Duurt net zo lang en dan krijg je een betere en bredere basis. Als het bij die partij niet lukt kan je wel verder werken aan jezelf, zodat je met die kennis steeds wat verder komt. Dat zal ook goed zijn voor je inzichten over werk, collega's, mensen en jezelf.

Had het eerder gevraagd maar dat zal je gemist hebben, heb je thuis een vangnet aan hulp? Familie, vrienden? Waarbij je kan zien hoe het werkende leven verloopt en hoe je in de omgang met anderen ook een eigen verantwoordelijkheid hebt. Maar ook hoe anderen dit beleven en welke keuzes zij gemaakt hebben en waarom.

We kunnen op tweakers niet voor je kiezen wat je moet gaan doen, daarin zal je zelf een keuze moeten maken. De adviezen van alle tweakers zijn wel goed bedoeld.

Ze lezen je topic, je antwoorden en nemen ook de tijd om je antwoord te geven op basis van hun ervaring. Zo te zien deels uit de rol van mogelijk toekomstige collega of leidinggevendes. Ook krijg je tips op persoonlijk vlak, omdat iedereen die dit leest ook wil dat je verder komt en over je twijfels heen kan stappen.

Ik zou er tijdens de werving niet echt positief in staan als de kandidaat op alles wat gevraagd wordt een externe reden heeft waarom iets niet lukt. Dan hoor ik liever dat je jong was, andere keuzes hebt gemaakt maar er echt vol voor wil gaan om nu wel de juiste keuzes te maken voor jezelf en je toekomstige werkgever. Dat je energie hebt, er zin in hebt , dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EstiematiesEnzo
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-08-2024
[...]
Security is een ander verhaal, basis cyber security kennis is niet voldoende om een bedrijfsinfrastructuur te beveiligen. Hoe nu verder?
Security service desk is een stap, basis security is prima maar wat echt nodig is is basis kennis van security frameworks zoals ISO 27001 (aanrader). Als je op een security service desk werkt dan zou je in theorie, afhankelijk van je werkplaats in ieder geval in aanraking moeten komen met security termen/framework/processen.

Harde technische security kennis is niet zo belangrijk als framework kennis om te beginnen in security.

Let wel op, werken in security is niet wat iedereen in zijn hoofd heeft dat hij/zij Russische hackers gaat tegenhouden of dergelijke. Hoop compliance, repetitive werk en bovendien enorm saai, het is niet weggelegd voor iedereen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Waarom begin je geen eigen IT bedrijf ben je gelijk al de CEO en hoef je ook niet meer door te groeien, en je hebt alle kennis in pacht dus je kan iedereen vertellen hoe ze hun werk moeten doen. Win-win.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 361276

MAX3400 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:04:
[...]

Christus te paard als ik TS was dan zou ik na deze reactie nooit meer op het forum terugkomen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:21:
[...]

Er is niets mis om bij de helpdesk te beginnen. je kan je vandaar opwerken naar andere afdelingen of zo

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Persoonlijk heb ik niks met IT/ ICT en kan ik inhoudelijk geen advies geven op die vragen, maar ik lees wel graag gewoon mee met vele topics.
toen ik dit las kreeg ik een deja vu en later in dit topic werd dat ook bevestigd.

Ik snap echt het doel van het starten van dit topic niet, wat wilt TS hiermee bereiken? Om advies vragen, maar blijkbaar hier niks mee doen en als nog zijn er mede leden die serieus meedenken en advies blijven geven.

Je te goed voelen om onderaan te beginnen, schuilen achter stoornissen, de schuld leggen bij anderen.... Toch hoor en zie je het veel in die generatie (de klaag generatie), ik kreeg gewoon een knal voor mn harses, niet janken en verder gaan.

Als je nu al blijkbaar jaren aan het lanterfanten bent, zie ik dit volgend jaar niet veranderen als je zo blijft doorgaan en zal er weer een nieuw topic gestart worden, maar deze keer wellicht onder een andere naam.
Ik hoop dat je de goedbedoelde adviezen serieus neemt en ook echt eens een stap zet en dat je ons het tegendeel kan bewijzen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 08:17

Whuzz

Dodgeball!

Mijn inbox was een tijdje overladen met banen die ik aangeboden kreeg, daar is ook wel een reden voor.
Je bedoelt vacatures die je toegestuurd werden. Als je een baan aangeboden krijgt, dan sturen ze je een contract op dat je mag tekenen. Zoals uit je eerder posts bleek is een vacature en mogelijkheid tot solicitatie nog vrij ver verwijderd van daadwerkelijk een baan aangeboden krijgen.

Een vacature in je inbox is niet veel anders dan de poster bij de supermarkt met "Wij zoeken collega's!".

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het Nederlandse onderwijssysteem is ook een vreemde eend in de bijt. Om WO te doen heb je eigenlijk geen vooropleiding nodig.
Huh, wat? Een WO-opleiding is een universitaire, daarvoor heb je toch echt VWO nodig of havo met een schakeljaar (en eventueel HBO of een propedeuse daarvan). Zonder dat mag je eerst met een studieadviseur overleggen, en die gaat zeker niet zomaar "ja" zeggen omdat niemand er wat aan heeft als je een studie niet doorkomt vanwege bijvoorbeeld een gebrek aan wiskunde-voorkennis.

Ik weet niet wat voor certificaten je precies gehaald hebt, maar als er geclaimd wordt dat dat WO-niveau zouden zijn zonder dat je een vooropleiding nodig hebt zou ik daar kritisch op zijn. Het niveau kan ik natuurlijk niet beoordelen, maar een potentiële werkgever zal zeker vraagtekens bij zetten bij een WO-certificaat die je met VMBO-voorkennis 'eventjes' haalt.
CuBras schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:00:
In je eerdere post geef je letterlijk aan:
Vervolgens zeg je dat je opeens op HAVO niveau zit. En overigens VWO = WO niveau...
Niet echt handig verwoordt, VWO is de eerste stap in een WO-traject en daardoor kan je het "WO-niveau" noemen maar zolang je dat WO-traject niet hebt afgemaakt zou ik het niet zo noemen. "Opleidingsniveau WO" betekent doorgaans een afgemaakte universitaire opleiding. Zou je HBO eventueel onder kunnen scharen aangezien dat bachelor-niveau is.

Niet afgemaakte opleidingen noemen is leuk maar als je werk zoekt natuurlijk niet per se positief. Ja, het toont aan dat je misschien wel slim bent maar als je dat meetelt mag je toch ook zeker meetellen dat je afgehaakt bent en het dus schijnbaar op andere vlakken juist laat liggen. Ik weet niet of een werkgever nou enthousiaster wordt van een afgehaakte VWO'er dan van een gemotiveerde VMBO'er die nog veel vooruitgang lijkt te kunnen boeken.

[ Voor 34% gewijzigd door bwerg op 18-10-2023 13:19 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 08:17

Whuzz

Dodgeball!

bwerg schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:21:
Ik weet niet of een werkgever nou enthousiaster wordt van een afgehaakte VWO'er dan van een gemotiveerde VMBO'er die nog veel vooruitgang lijkt te kunnen boeken.
Ik heb in mijn carrière tot nu toe denk ik een man of 100 aangenomen (overgrote deel software engineers), dus daar kan ik wel wat over zeggen...

Meerdere niet-afgemaakte opleidingen op een CV is voor mij een harde "no-go". Het toont een gebrek in inschattingsvermogen, doorzettingsvermogen, motivatie en/of onderzoekend vermogen (steeds verkeerde keuzes maken).

Een keer een opleiding niet afmaken is geen probleem, mits het verhaal erbij goed is. Dus niet het verhaal van TS... Misschien hard, maar ik zou er niet warm voor lopen.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:17
@TS Je bent een DROMER....De grote boze enge vreemde buitenwereld gaat zicht niet aanpassen aan jou unieke inzichten.

Misschien is het DIEN-jaar bij Defensie wat voor jou ; https://www.defensie.nl/onderwerpen/dienjaar

En nog 1 voor jou Spotify lijst ; Supertramp met Dreamer

https://genius.com/Supertramp-dreamer-lyrics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:00
Echt de tranen springen me in de ogen van dit topic.

Ga gewoon eens solliciteren op 1e lijns functies.

Ik heb vaak zat zij-instromers en schoolverlaters aangenomen op mijn 1e lijns SD.
Verschil was wel dat ze gemotiveerd waren, kansen met beide handen aanpakten ipv overal beren op de weg te zien, en een goed verhaal hadden.

Als je eerst een thuisstudie wilt doen, prima, doe dat dan. In jouw situatie zie ik niet wat dat oplevert ipv nu gaan werken en cursussen en trainingen via je werk volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

En toch lijkt je hier ook weer uit te gaan van opgeven, open je een topic terwijl je zelf ook onderzoek kan doen, had je al lang de eerste stap kunnen nemen en lees ik vooral "beren op de weg" en excusses. Op deze manier ga je nergens komen. Zet nou gewoon die eerste stap, solliciteer en ga aan het werk. In de TS geef je aan iets als cyber security specialist te willen worden; laat dat nou net een erg snel veranderend vakgebied zijn waar veel inzet en discipline nodig is om bij te blijven aangevuld met een stapel certificaten die vaak ook nog eens bijgehouden moeten worden.

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 18-10-2023 12:36 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 08-06 12:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Aankijken leverde niks op, dit topic is een herhaling van zetten geworden. Daarom gaat hier 'n slotje op.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.