Het druipt nogal af in je commentaar dat je ongemotiveerd bent. Je kunt ontkennen wat je wilt, maar het is nogal merkbaar.
Mijn motivatie is prima, ik denk dat ik ongemotiveerd raak van klasgenoten die ongeïnteresseerd en ongemotiveerd zijn en elke dag verplicht naar school moeten gaan.
Dan is je motivatie niet prima. Als je prima gemotiveerd was, dan liet je jezelf niet leiden door anderen. Verder zijn 17-18 jarigen niet meer leerplichting, maar hebben wel een kwalificatieplicht. Met andere woorden, moeten een diploma op VWO, HAVO, of MBO-2 niveau hebben. Daarnaast men leerplichtig tot diens 16e levensjaar, plus dat schooljaar afmaken. Ook moet een kind minimaal 12 leerjaren hebben afgeronde. Een overgeslagen klas telt ook als leerjaar.
Dus de kans zit er zeker in dat bij lange na niet iedereen verplicht naar school moeten gaan. Daarnaast is de karakterisatie dat ze maar ongeïnteresseerd zijn overtrokken, want ze hebben zelf voor deze specifieke richting gekozen. Dat zou misschien meer opgaan voor middelbare school waarbij je soms vakken moet doen dat je niet leuk vind.
Terwijl ik inmiddels wel de motivatie voor school op kan brengen, daar ben ik toch echt wel in verandert.
Waar is je inschrijving dan? Je bent 24, en zo lijkt, hebt de afgelopen 5 jaar niets gedaan?
Maar dat probleem met jongere klasgenoten is genoeg op te bedenken, gewoon zorgen dat ik niet bij hele jonge gasten in de klas kom, heel simpel. No issue there.
Ik denk dat dit pure projectie is. Excuses zoeken waar er geen zijn. Dan moet je maar een universitaire of HBO studie doen. Er zullen er zijn die met 17 zo'n studie doen, en er zullen er zijn die met 65 een studie doen. Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat je met 20-25 echt niet de jongste zult zijn, maar ook niet de oudste.
Nee, ik ben niet hoogbegaafd.
Alsof dat belangrijk is.
Mijn IQ is waarschijnlijk onder de 120, maar daar gaat het niet zozeer om.
Waarom benoem je dit dan? Ook hier kan ik vanuit ervaring zeggen dat het echt niets waard is, ook als je een IQ zou hebben van 140+. Het is compleet irrelevant.
En de cursussen die ik had gevolgd waren gewoon EDX cursussen. Verder heb ik wat psychische problemen gehad, iets wat bij de maatschappij hoort.
Specificeer ze. "Gewoon wat cursussen" zegt helemaal niets.
Als je psychische problemen heb gehad, welke dan? Is de oorzaak inmiddels opgelost? Schuif je het niet van je weg?
Ik hoef geen IQ-test te laten doen om te weten of ik hoogbegaafd ben, ik denk dat mijn capaciteiten iets hoger dan gemiddeld zijn
Dunning-Kruger at play.
Ik was wel goed in theorie leren maar ik heb moeite met praktische dingen, dus mijn capaciteiten zijn waarschijnlijk gemiddeld, anders was ik in beiden heel goed geweest. IQ-testen zijn natuurlijk ook niet betrouwbaar, maar dat zijn Cito-toetsen dus ook niet.
Wederom Dunning-Kruger. Zowel IQ-testen als Cito-toetsen zijn indicatief voor iemands potentiële vermogen. Maar dat hangt zeer sterk af van je omgeving en eigen inzet.
De (EDX) cursussen die ik heb gevolgd waren ook meer introductiecursussen.
Waardeloos dus.
Sommigen daarvan waren op universitair master niveau en ondanks dat waren ze niet eens moeilijk.
Sure jan. Je blijft enorm vaag met betrekking tot wat je gedaan hebt.
Zelfs een master begint waarschijnlijk vrij simpel omdat studenten afgeschrikt worden als je gelijk begint bij het moeilijke deel.
Dat klopt niet. Een master borduurt voort op de bachelor. Gaat veel dieper in de stof die je in de bachelor al hebt gekregen. Zonder die bachelor zal je weinig snappen van de materie die je in de master krijgt.
Het valt wel te verklaren allemaal,
Lees: "Het is allemaal de schuld van een ander!".
en het onderwijssysteem in de VS is anders,
Je zit hier in NL, de VS is irrelevant.
daar zijn er scholen die combinaties van een bachelor en master aanbieden of scholen die gewoon een eenvoudigere master aanbieden die je zonder bachelor kunt doen, maar dat is dus zeldzaam.
Maar de accredaties worden niet altijd erkend hier in Nederland. Als ze kunnen kiezen tussen iemand die van bijv. Purdue University is afgestudeerd of van Universiteit Leiden, dan zullen ze dat laatste kiezen want dat is herkenbaar en bekend dat het goed aangeschreven staat.
Doet er allemaal ook niet toe.
En toch blijf je het allemaal benoemen.
De realiteit is dat ik de graded quizzes waarschijnlijk toch niet gehaald zou hebben, ook al had ik wel voor die cursussen betaald.
Dus je hebt de graded quizzes dan maar niet gedaan?
Ik heb ze wel gevolgd en heb dat gewoon op mijn CV gezet.
En dat noemen we dan fraude...
Ik heb daarna voor wat simpelere cursussen certificaten behaald (onderdeel van Professional Certificate van EDX), geen idee wat de waarde van die cursussen in NL is maar het staat altijd beter dan helemaal niks.
In jouw geval vermoed ik dat het tegen je gaat werken.
Als ik had gedacht dat ik opeens universitair master was gaan doen zonder vooropleiding was ik ook niet teruggegaan naar school. Een MicroBachelor's programma kost op EDX $10.000 tot 20.000 pond. HBO doen via de LOI is al wat goedkoper dan dat en MBO is veel goedkoper.
Maar je hebt nu niets. Ik kan jou nu op een presenteerblaadje meegeven dat je huidige houding averechts gaat werken in welke studie dan ook.
Ik stop hier maar, want het wordt anders alleen nog maar erger...