Het blijft belachelijk dat je afgewezen kunt worden voor servicedesk banen als je geen MBO ICT diploma hebt. Het gaat eigenlijk nergens over, mensen met een MBO ICT diploma kunnen vaak niet eens een router aansluiten. Voor een servicedesk baan heb je geen opleiding nodig, het stelt echt niks voor. Waarom hebben recruiters de rechten om diploma's te eisen voor zoiets? Je kunt stellen dat ICT doen op MBO niveau sowieso onzin is en dat je net zo goed meteen kunt gaan werken. Voor iets als cybersecurity snap ik dat iemand hoger onderwijs afgerond moet hebben. Maar een diploma eisen voor servicedesk? Zeker in de ICT is dat gewoon onzin.
Voor mensen die in de ICT gaan werken is het volkomen normaal dat ze vsv'er zijn of waren. Ik snap deze eis/verwachting niet. Mensen die hun mbo-ICT niet hebben afgemaakt hadden enkel problemen met de klas.
Tegenwoordig is mbo-diploma een norm terwijl je niet altijd iets leert en je vaak maar rare klasgenoten en docenten hebt. Vaak is het gewoon ongeschoold werk als het op ICT aankomt. Voor veel sectoren is een opleiding benodigd, maar een servicedesk functie binnen de ICT valt daar gewoon niet onder.
Voor mensen die in de ICT gaan werken is het volkomen normaal dat ze vsv'er zijn of waren. Ik snap deze eis/verwachting niet. Mensen die hun mbo-ICT niet hebben afgemaakt hadden enkel problemen met de klas.
Tegenwoordig is mbo-diploma een norm terwijl je niet altijd iets leert en je vaak maar rare klasgenoten en docenten hebt. Vaak is het gewoon ongeschoold werk als het op ICT aankomt. Voor veel sectoren is een opleiding benodigd, maar een servicedesk functie binnen de ICT valt daar gewoon niet onder.
[ Voor 15% gewijzigd door Tech_SSD op 21-06-2023 22:00 ]