Cool project, het lijkt redelijk te werken. Maar mijn HA is inmiddels al meerdere keren geupdate en bediening via HA werkt al
een jaar niet meer. Vandaar dat ik een alternatief zoek.
Een paar bevindingen. Ik gebruik de default git branch.
Mijn setup, een Situo 5 io Pure II. Op kanaal 1 een pergola zonwering die ongeveer 64s duurt voor in/uitrollen.
En op kanaal 2 een dimbare lamp.
Gebruik de Heltec Wireless Bridge.
* Mijn zonwering lijkt net 'inverted'. Wellicht heb ik de programmering toen net verkeerd om gedaan. Ik moet op "close cover" klikken om hem uit te rollen. In developer tools is dus de status (waarbij ingerold) status "open" (current_position: 100). Ik had het idee dat dit wel altijd goed ging via de Tahoma.
* Aangezien we de timing (travel_time) kunnen invullen had ik ook verwacht dat ie status "opening/closing" zou gebruiken. Maar die zie ik in de developer tools niet langskomen?
* Mijn lamp ziet HA ook als "screen" (device_class: blind in developer tools). Ik weet niet of "solar energy" in de webGUI dit zou moeten aanpassen maar als ik die aanvink en op save klik dan vergeet hij deze waarde direct? (bij weer openen is het vinkje uit)
* Sowieso heb ik het idee dat ik de brightness niet overeenkomt met de "current_position". Ik kan dus de lamp regelen door de "up/down" knop ingedrukt te houden. Het getal schiet supersnel tussen 0-100.
* In het dashboard heb ik dus een "remote_awning" en "remote_awning_light". Deze laatste is gelinkt aan "awning_light". Dat zie je in het dashboard. Als ik dan op "edit" klik dan staat bij "device-select" geselecteerd "awning" ipv "awning_light".