Na vele avonden rondsurfen, discussies met mezelf en mijn vrouw gaat het er komend jaar dan toch hoogst waarschijnlijk van komen, het bouwen van mijn eigen hobby loods.
De afmeting van de loods wordt +/- 8x12 tot 8x14 e.e.a een beetje afhankelijk van de meerprijs voor de extra meters.
Goothoogte wordt 3.0 meter en de nokhoogte 5 meter. Hiermee val ik precies binnen de regels voor vergunningsvrij bouwen.
Nu ben ik intussen redelijk ver met de offertes maar heb ik toch nog een paar vraagjes.
Mijn idee is om een 25cmn dikke betonvloer met dubbele wapening te storten met daaronder 8cm isolatie.
Zien jullie hier problemen mee of hebben jullie een ander advies?
Ik woon in Noord-Limburg en met heipalen voor fundering heb ik gelukkig niks te maken.
De betonvloer wilde ik vlinderen, een vloercoating lijkt me dan niet meer noodzakelijk.
De loods ga ik opbouwen uit sandwichpanelen van 8 of 10cm dik. De wanden worden afgewerkt met Rabat profielplaten en het dak met dakpan profiel platen.
De loods gaat zoals gezegd gebruikt worden als hobbyruimte / sleutelruimte, Er zal dus ook een 2-kolomsbrug in komen. En mijn e36 cabrio + vouwwagen zullen in de loods gestald worden.
Verder wil ik het volgende aan voorzieningen richting loods gaan leggen:
Waterleiding via 20mm tyleenslang
Rioolafvoer (wel goed kijken hoe want de loods ligt lager als de woning)
UTP kabel
Stroom 3-fase met onderverdeel kast in de loods.
Zonnepanelen op de loods
Mogelijk thuis accu (nu we toch bezig zijn)
Voor de kabels en waterleiding wilde ik een mantelbuis leggen. Iemand een advies voor de diameter van de mantelbuis?
Zie de afbeelding hieronder voor een idee van de loods qua deuren en ramen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/n0EhyPggcvA5Umzdau7x8dbg.png?f=user_large)
Situatie op ons perceel het blauwe vierkant wordt de loods:
/f/image/P1OWKAgcDpMStGa8ddyLv1Vc.png?f=fotoalbum_large)
Aangezien mensen ook altijd geïnteresseerd zijn in de kosten zal ik alvast een inzicht geven in de kosten van de loods en vloer.
Loods 8x12 100mm geïsoleerd
Wandpanelen 100mm wit + profielplaat rabat zwart
Dakpanelen 100mm dakpanprofiel antraciet
Constructie berekend op zonnepanelen
Regengoot aan 2 zijdes
Totaal +/- €40K - €45K (geleverd als bouwpakket)
Vloer 8x12 25 cm dik dubbel gewapend en gevlinderd
Bekisting zelf maken materiaal +/- €500
Isolatie 14cm PIR (3de keus) €1200
Materiaal t.b.v. wapening €2250
Vloer storten + vlinderen €6350
Grondwerk €2500
Alle prijzen incl. btw
De afmeting van de loods wordt +/- 8x12 tot 8x14 e.e.a een beetje afhankelijk van de meerprijs voor de extra meters.
Goothoogte wordt 3.0 meter en de nokhoogte 5 meter. Hiermee val ik precies binnen de regels voor vergunningsvrij bouwen.
Nu ben ik intussen redelijk ver met de offertes maar heb ik toch nog een paar vraagjes.
Mijn idee is om een 25cmn dikke betonvloer met dubbele wapening te storten met daaronder 8cm isolatie.
Zien jullie hier problemen mee of hebben jullie een ander advies?
Ik woon in Noord-Limburg en met heipalen voor fundering heb ik gelukkig niks te maken.
De betonvloer wilde ik vlinderen, een vloercoating lijkt me dan niet meer noodzakelijk.
De loods ga ik opbouwen uit sandwichpanelen van 8 of 10cm dik. De wanden worden afgewerkt met Rabat profielplaten en het dak met dakpan profiel platen.
De loods gaat zoals gezegd gebruikt worden als hobbyruimte / sleutelruimte, Er zal dus ook een 2-kolomsbrug in komen. En mijn e36 cabrio + vouwwagen zullen in de loods gestald worden.
Verder wil ik het volgende aan voorzieningen richting loods gaan leggen:
Waterleiding via 20mm tyleenslang
Rioolafvoer (wel goed kijken hoe want de loods ligt lager als de woning)
UTP kabel
Stroom 3-fase met onderverdeel kast in de loods.
Zonnepanelen op de loods
Mogelijk thuis accu (nu we toch bezig zijn)
Voor de kabels en waterleiding wilde ik een mantelbuis leggen. Iemand een advies voor de diameter van de mantelbuis?
Zie de afbeelding hieronder voor een idee van de loods qua deuren en ramen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/n0EhyPggcvA5Umzdau7x8dbg.png?f=user_large)
Situatie op ons perceel het blauwe vierkant wordt de loods:
/f/image/P1OWKAgcDpMStGa8ddyLv1Vc.png?f=fotoalbum_large)
Aangezien mensen ook altijd geïnteresseerd zijn in de kosten zal ik alvast een inzicht geven in de kosten van de loods en vloer.
Loods 8x12 100mm geïsoleerd
Wandpanelen 100mm wit + profielplaat rabat zwart
Dakpanelen 100mm dakpanprofiel antraciet
Constructie berekend op zonnepanelen
Regengoot aan 2 zijdes
Totaal +/- €40K - €45K (geleverd als bouwpakket)
Vloer 8x12 25 cm dik dubbel gewapend en gevlinderd
Bekisting zelf maken materiaal +/- €500
Isolatie 14cm PIR (3de keus) €1200
Materiaal t.b.v. wapening €2250
Vloer storten + vlinderen €6350
Grondwerk €2500
Alle prijzen incl. btw
[ Voor 22% gewijzigd door EdwinC op 10-10-2023 16:14 ]
48x 315WP (oost-west orientatie), 9kw Pana Bi-bloc, All-electric