03-10-23 de jaarafrekening gekregen van Engie. Contract is Engie open, afgesloten sept. 2022. Productvoorwaarden Engie Open 2022.1
In het kort: Een netto jaarverbruik van -136 kWh, maar toch €826,92 aan leveringskosten. Uitleg van Engie is dat ze salderen per tariefperiode.
:fill(white):strip_exif()/f/image/sWXjwyYc4lkmmIYibqzbDGAg.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/n3S7Ab6PaIg7ZhABN3YeQFlz.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/8Sqb94fCEiHBqwez6nWD7hcP.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/cO0LHhJJu6H4fULl6he0BuiS.png?f=user_large)
Uiteraard ben ik het hier niet mee eens omdat we in het contract iets anders hebben afgesproken, namelijk dat het netto verbruik bepalend is voor de kosten:
/f/image/AKqyp4pJiWo0MQKV4ZjhnH05.png?f=fotoalbum_large)
De kantonrechter zegt ook in een zaak:
:fill(white):strip_exif()/f/image/d14d5Z9iM9mYPXJoWgezl4bW.png?f=user_large)
Link: https://deeplink.rechtspr...id=ECLI:NL:RBMNE:2023:788
Uiteraard heb ik bezwaar aangetekend en schakel ik indien nodig rechtsbijstand in. Reactie engie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/gpr1dFLL5VqDtd7RufXHySDy.png?f=user_large)
Hierop heb ik ze de uitspraak van de rechter toegestuurd en gevraagd of hun mijn bezwaar ongegrond vinden, of niet en dat ik graag zie dat ze de berekening opnieuw doen met het netto jaarverbruik als basis voor de kosten. Grofweg moet ik dan zo'n €400 krijgen in plaats van bijbetalen.
Iemand soortgelijke situatie meegemaakt? Iemand tips in hoe dit verder aan te pakken? Ik denk dat ik wel kans maak in geval van een rechtszaak, maar hopelijk hoeft het niet zo ver te komen.
In het kort: Een netto jaarverbruik van -136 kWh, maar toch €826,92 aan leveringskosten. Uitleg van Engie is dat ze salderen per tariefperiode.
:fill(white):strip_exif()/f/image/sWXjwyYc4lkmmIYibqzbDGAg.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/n3S7Ab6PaIg7ZhABN3YeQFlz.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/8Sqb94fCEiHBqwez6nWD7hcP.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/cO0LHhJJu6H4fULl6he0BuiS.png?f=user_large)
Uiteraard ben ik het hier niet mee eens omdat we in het contract iets anders hebben afgesproken, namelijk dat het netto verbruik bepalend is voor de kosten:
/f/image/AKqyp4pJiWo0MQKV4ZjhnH05.png?f=fotoalbum_large)
De kantonrechter zegt ook in een zaak:
:fill(white):strip_exif()/f/image/d14d5Z9iM9mYPXJoWgezl4bW.png?f=user_large)
Link: https://deeplink.rechtspr...id=ECLI:NL:RBMNE:2023:788
Uiteraard heb ik bezwaar aangetekend en schakel ik indien nodig rechtsbijstand in. Reactie engie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/gpr1dFLL5VqDtd7RufXHySDy.png?f=user_large)
Hierop heb ik ze de uitspraak van de rechter toegestuurd en gevraagd of hun mijn bezwaar ongegrond vinden, of niet en dat ik graag zie dat ze de berekening opnieuw doen met het netto jaarverbruik als basis voor de kosten. Grofweg moet ik dan zo'n €400 krijgen in plaats van bijbetalen.
Iemand soortgelijke situatie meegemaakt? Iemand tips in hoe dit verder aan te pakken? Ik denk dat ik wel kans maak in geval van een rechtszaak, maar hopelijk hoeft het niet zo ver te komen.
LG Therma V HM163M U33 / 5kWp Zuid - 7,2kWp West - 2,8kWp Oost / 48HP 300l / 3x Multiplus 2/5000, 20kWh LFP