[Glasnet.nl] Ervaringen & Discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ziggo mailt idd. Maar die vinden het leuk om overdag gewoon uren lang geen internet te leveren. Haha

Ik vind dat het bij een consumenten provider past om nachts onderhoud uit te voeren en tenzij het uren gaat duren, in het geval van het herzien van glasvezelnetwrk, vindt ik een melding op een storings pagina voldoende.
Korte onderbreking door fail over van mpls (enkele minuten) kondig je natuurlijk niet aan, dit kan ook als gevolg van een storing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:22
Pixelmagic schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:36:
Zijn hier meer mensen die een Edgerouter X gebruiken ?

Ik heb sinds vorige maand wat issues met kort uitvallen van de verbinding. De helpdesk gaf de eerste keer aan dat er meerdere sessies actief waren, na een paar minuten spanningsloos geen issues. Een week of 3 later en sinds een paar dagen weer uitval. Helpdesk ziet op verschillende momenten een nieuwe sessie opbouwen, veelal 30 seconde uitval in totaal.

Op zich is 30 seconde best te overleven maar vervelend als je thuis met teams werkt. Ook stopt de radio mee wat de WAF niet helpt :) Ik kan uiteraard opnieuw spanningsloos maken maar vraag me af of er mensen zijn die dezelfde router gebruiken en misschien specifieke settings hebben aangepast ofzo.
Heb je er een SFP module inzitten of zit er een kastje tussen de Edgerouter en het glasvezel? Een klant van mij met een Edgerouter X SFP heeft af en toe dat de internetverbinding ermee ophoudt en ik denk dat dat door de SFP module komt. Een andere klant met een Edgerouter zonder SFP module heeft dat niet vandaar dat ik denk dat de SFP module de oorzaak is, maar het komt te weinig voor om er verder in te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56

Pixelmagic

Ubergeek

esky schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:49:
[...]

Heb je er een SFP module inzitten of zit er een kastje tussen de Edgerouter en het glasvezel? Een klant van mij met een Edgerouter X SFP heeft af en toe dat de internetverbinding ermee ophoudt en ik denk dat dat door de SFP module komt. Een andere klant met een Edgerouter zonder SFP module heeft dat niet vandaar dat ik denk dat de SFP module de oorzaak is, maar het komt te weinig voor om er verder in te duiken.
Geen sfp maar nog de converter van Tweak, misschien toch maar eens over denken deze te vervangen door die van Glasnet ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_2teP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 22:23
HoekscheWaard

Even één minuutje geen internet:

09.11.24 19:25:09 Log in with internet service provider failed. Terminated LCP
09.11.24 19:24:08 PPPoE error: Timeout.
09.11.24 19:23:54 Timeout during PPP negotiation.

Aangesloten op POP Rembrandstraat Puttershoek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 21:46
Vanochtend plug en play in de lucht binnen een paar minuten, die Fritz spullen zijn ook erg fijn zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik ben bezig met een overstap naar unifi. Nu wil ik de sfp module uit de tp-link converter gebruiken in mijn udm pro. Ik moet alleen een langere (10m) sc-apc / sc-upc kabel aanschaffen, maar welke moet ik hebben. Gebruik nu de standaard die is meegeleverd bij de converter.

Iemand de juiste tip, net heel Amazon afgezocht maar ben er niet uit. Connectors zien er net anders uit dan wat ik nu heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bundit
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06:51
KraveN schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:51:
Ik ben bezig met een overstap naar unifi. Nu wil ik de sfp module uit de tp-link converter gebruiken in mijn udm pro. Ik moet alleen een langere (10m) sc-apc / sc-upc kabel aanschaffen, maar welke moet ik hebben. Gebruik nu de standaard die is meegeleverd bij de converter.

Iemand de juiste tip, net heel Amazon afgezocht maar ben er niet uit. Connectors zien er net anders uit dan wat ik nu heb
Ik heb zelf mijn kabel hier besteld voor een Mikrotik.
https://www.fs.com/de-en/c/os2-9-125-single-mode-897

Let wel op dat je een Simplex variant kiest

[ Voor 3% gewijzigd door bundit op 13-11-2024 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Nu online
Ik heb nu een groen SC-apc en een blauwe connector SC-upc. Moet ik dan naast simplex nog ergens op letten? Hoek van 8 graden voor upc of maak ik het te moeilijk voor mijzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bundit
Apc staat voor een bepaalde hoek, net zoals upc.

Dus als je een apc connector nodig hebt van lc naar sc kom je bij zoiets.

https://www.fs.com/de-en/...tribute=103060&id=3689184

Transceivers zijn ook vaak van het type LC, maar SC is ook mogelijk.

UPC is een blauwe connector en APC is een groene connector.

Simplex betekend dat het een enkele ader is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 23:08
bundit schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:19:
Apc staat voor een bepaalde hoek, net zoals upc.
:?

De A in APC staat voor Angled (Physical Contact) de vezel heeft een hoek van 8 graden. Een UPC (Ultra Physical Contact) is recht, geen hoek dus.

[ Voor 7% gewijzigd door ernstoud op 13-11-2024 21:49 ]

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bundit
ernstoud schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:47:
[...]

:?

De A in APC staat voor Angled (Physical Contact) de vezel heeft een hoek van 8 graden. Een UPC (Ultra Physical Contact) is recht, geen hoek dus.
Bedankt voor de aanvulling, dan heb ik ook weer iets bijgeleerd 😀

Goed te onthouden zo inderdaad met de A van Angled. Ik was altijd in de veronderstelling dat UPC ook een minimale hoek had, maar zo verklaart het inderdaad veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wbschenk
  • Registratie: Augustus 2015

wbschenk

www.schenkict.nl

KraveN schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:51:

Welk merk/type sfp module heb je precies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:25
KraveN schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:05:
Ik heb nu een groen SC-apc en een blauwe connector SC-upc. Moet ik dan naast simplex nog ergens op letten? Hoek van 8 graden voor upc of maak ik het te moeilijk voor mijzelf.
Als je van ons de kabel ontvangen hebt is het een sc/apc naar sc/pc kabel.

Groene connector naar het efiber kasje en blauwe in de sfp.
Heb je geen sfp met glasnet logo dan kan het ook een lc/pc Connector zijn.

• KraveN
  • Nu online
aartvg schreef op donderdag 14 november 2024 @ 07:39:
[...]

Als je van ons de kabel ontvangen hebt is het een sc/apc naar sc/pc kabel.

Groene connector naar het efiber kasje en blauwe in de sfp.
Heb je geen sfp met glasnet logo dan kan het ook een lc/pc Connector zijn.
Ik heb inderdaad van jullie de kabel ontvangen en een sfp met glasnet logo.

Dan zou deze moeten werken ?

https://www.amazon.nl/BeM...svezelkabel/dp/B00PX10ESO

Dan ga ik deze bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aartvg
Ja die zou moeten werken :)

• wbschenk

wbschenk

www.schenkict.nl

Hier ook te koop :)

*knip*. Promotie voor eigen webwinkel staan we niet toe.

[ Voor 61% gewijzigd door Yariva op 14-11-2024 12:45 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ernstoud
Alweer een ruime maand geleden heb ik een give away actie van 100 Globalping (https://globalping.io/) hardware probes gefaciliteerd. Ook in deze thread was daar wel belangstelling voor ([Glasnet.nl] Ervaringen & Discussie - Deel 1).

Inmiddels is dit de status: ernstoud in "Discussie m.b.t. RIPE Atlas en Globalping", met op Glasnet nog maar 12 actieve probes, maar dat is wel 100% meer dan er begin oktober actief waren.

Het leek dat mijn probe, gekregen omdat ik Globalping sponsor via GitHib, tijdens verzending zoek geraakt was. Dus kreeg ik een andere maar weken later kwam de verloren zending toch nog aan. Met de developer van Globalping afgesproken die aan de community te schenken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNpV9HxhNH1vyozGQ2R5W-bdbMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TFKcQDV8zzb8xbyP4JTFQ3I2.jpg?f=fotoalbum_large

Dus; degene die mij als eerste nu een PB met NAW gegevens stuurt krijgt hem als brievenbuspakje per PostNL gratis toegezonden.

Liefst natuurlijk iemand die nog geen probe heeft draaien.

Zodra ik een PB ontvang update ik dit bericht zodat bekend is dat de probe vergeven is.

De probe is gegund aan @Ard_

[ Voor 3% gewijzigd door ernstoud op 15-11-2024 11:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ard_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:22

Ard_

Powered by ARDlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saL-onE
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 00:09
Ik zit nu in een gebied waar ik een glasvezel abonnement kan aanschaffen en op het moment zit ik aan Glasnet.NL te denken, vooral omdat ze een vast IP aanbieden. Nu zit ik nog steeds bij Ziggo en dat bevalt mij best prima, behalve de waardeloze upstream snelheid.

Ik wil ook weer een tv abonnement erbij hebben en ik had een email naar Glasnet gestuurd om te vragen of hun media kastjes ook 4K ondersteunen, voor de streaming services. Niet veel later kreeg ik antwoord op mijn email van ene Aart die mij letterlijk vertelde "dat hun media kastjes geen 4k ondersteunen en als ik 4k wil hebben ik maar smart tvs moet gaan aanschaffen voor de streaming services".

Ik vind het nogal een onvriendelijke manier om klanten aan te sporen om inderdaad over te stappen op Glasnet. Nu zit ik weer te kijken wat misschien interessanter, suggesties? Vast IP is voor mij een must en ik moet minimaal een 1Gbit/s aansluiting hebben.

Wat ik trouwens ook vreemd vind is dat ik vaak een error krijg als ik naar de pagina van Glasnet ga. Een voorbeeld is te zien in de screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PW9QyZ-ufJWKObdDBkd7-VzAeXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zi97jPTYuuXvcuTaFZ8zCGQ1.jpg?f=fotoalbum_large

http://sal-one.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:06
saL-onE schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 05:47:
Ik zit nu in een gebied waar ik een glasvezel abonnement kan aanschaffen en op het moment zit ik aan Glasnet.NL te denken, vooral omdat ze een vast IP aanbieden. Nu zit ik nog steeds bij Ziggo en dat bevalt mij best prima, behalve de waardeloze upstream snelheid.

Ik wil ook weer een tv abonnement erbij hebben en ik had een email naar Glasnet gestuurd om te vragen of hun media kastjes ook 4K ondersteunen, voor de streaming services. Niet veel later kreeg ik antwoord op mijn email van ene Aart die mij letterlijk vertelde "dat hun media kastjes geen 4k ondersteunen en als ik 4k wil hebben ik maar smart tvs moet gaan aanschaffen voor de streaming services".

Ik vind het nogal een onvriendelijke manier om klanten aan te sporen om inderdaad over te stappen op Glasnet. Nu zit ik weer te kijken wat misschien interessanter, suggesties? Vast IP is voor mij een must en ik moet minimaal een 1Gbit/s aansluiting hebben.

Wat ik trouwens ook vreemd vind is dat ik vaak een error krijg als ik naar de pagina van Glasnet ga. Een voorbeeld is te zien in de screenshot.

[Afbeelding]
Ik denk dat Aart gelijk heeft toch, hij geeft antwoord dat ze het niet ondersteunen en dat je via streaming mogelijk wel 4K kunt bekijken?

De site van glasnet is in orde, jouw Malwarebytes grijpt in, ik zou de site even whitelisten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quas
  • Nu online
Ik zal vandaag eens kijken of ik het IP van de Glasnet site kan veranderen.
Er zijn wat andere klanten met issues geweest op de shared hosting. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:48
saL-onE schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 05:47:

[Afbeelding]
Je vertelt nu in eigen woorden de reactie van Glasnet, ik ben even benieuwd naar de letterlijke tekst. Al heb ik ergens wel het idee dat Glasnet er een beetje hetzelfde in staat als Tweak vroeger; ze zijn een internet provider en bieden tv van Canal Digitaal aan omdat er veel vraag is van klanten naar een alles-in-1 pakket, niet omdat ze zo handig zijn met tv. Doorgaans krijg je bij een dergelijke provider een onduidelijk Chinees kastje met de CD app dat gewoon werkt en later komen de vragen over zaken als teletekst, ondertitels etc.

Mijn ervaring is dat Ziggo een goed tv product levert en dat veel kleinere glas providers het "er een beetje bij doen". Als tv echt belangrijk is zou ik er even over nadenken maar ik ben vooral benieuwd naar de letterlijke reactie die je hebt ontvangen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
Had Ziggo en hun TV platform is de beste maar nu Glasnet met NLziet en voor de rest direct de streaming apps op de TV. En man wat is de internet verbinding er op vooruitgegaan.

Je kan ook zelf bij Canal+ een abo nemen en een android of apple tv kastje gebruiken voor TV en 4K streaming als je graag een kastje wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 06:30:
[...]

Ik denk dat Aart gelijk heeft toch, hij geeft antwoord dat ze het niet ondersteunen en dat je via streaming mogelijk wel 4K kunt bekijken?

De site van glasnet is in orde, jouw Malwarebytes grijpt in, ik zou de site even whitelisten.
Niet alleen Malwarebytes blokkeert. Forti blokkeert de website ook.
Quas schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 07:17:
Zou mooi zijn. Probleem speelt al even. Gelukkig de mijn omgeving nog niet geblacklist.

@saL-onE Toch vrij logisch antwoord in mijn ogen. Waarom zou Glasnet een TV kastje faciliteren met 4K terwijl CD alleen HD/SD zenders heeft?

Inkoop zal zn kastje 4K duurder zijn dan HD (zie ook bij Google tv/chromecast het prijsverschil). Met als gevolg moet ergens terug worden verdiend dus worden de abbos onnodig duurder.

@Spekkie99 is inderdaad de meest voor de hand liggende optie.

Of wat vele in de Tweak tijd hadden. Internet van Tweak (ivm hogere upload) en tv van Ziggo...

[ Voor 51% gewijzigd door RobbyTown op 19-11-2024 11:11 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:06
Quas schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 07:17:
Tja dan ga je mee op de grove blacklist...aaai zonde hoor voor een commerciële site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
RobbyTown schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:49:

Of wat vele in de Tweak tijd hadden. Internet van Tweak (ivm hogere upload) en tv van Ziggo...
Heb Ziggo gevraagd alleen TV te blijven leveren maar dat kon niet. Dan wordt het een beetje duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@Spekkie99
Misschien wat offtopic, maar dit is toch TV only? Ook niet goedkoop trouwens, hier ook NLziet gepakt hoor (destijds Tweak met CD ook geen geweldig succes toen naar NLziet gegaan, geen spijt gehad werkt prima en betaalbaar).

[ Voor 27% gewijzigd door RobbyTown op 19-11-2024 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
RobbyTown schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:05:
@Spekkie99
Misschien wat offtopic, maar dit is toch TV only? Ook niet goedkoop trouwens, hier ook NLziet gepakt hoor (destijds Tweak met CD ook geen geweldig succes toen naar NLziet gegaan, geen spijt gehad werkt prima en betaalbaar).
Goede find maar CI+ had ik volgens Ziggo nodig en de prijs is ook niet aantrekkelijk met 33 euro. Vind ik in ieder geval te veel geld in vergelijk met NLziet (9,-) of zelfs Canal+ (15,-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Junkiexp-
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 14:35
NLziet werkt ook prima voor tv.
Wij hebben sinds mei glasnet en gekozen om tv te laten vervallen, heb het geen seconde gemist eigenlijk.
Keken er al nauwelijks naar en de kinderen streamde sowieso alles al.
Heel af en toe gebruiken we de NPO app maar verder niet.
Scheelt ook weer een paar tientjes per maand.

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Hier sinds de verhuizing glasnet internet + tv compleet via glasnet/Canal+. App geinstalleerd op de Sony Oled en werkt prima.

Kastje gebruik ik voor een oude 2e tv op de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 22:22
Deze ochtend ervaar ik een ietwat onstabiele verbinding op mijn Glasnet aansluiting.

Zijn er meer die hier last van hebben, ik heb het dan echt over packetloss (af en toe een pakketje) en wisselende latency. Wordt ook opgemerkt door smokeping, dit is naar 1.1.1.1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NRtu3Hw25safgf0yc5fHu4lD4Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qJj9Gl0LfWZJ1Lwq1uWMIbza.jpg?f=user_large

[ Voor 38% gewijzigd door japie101 op 22-11-2024 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:21
Niet echt, 1.1.1.1 doe ik niet blijkbaar. Maar ze zijn allemaal strak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2u0gAvwRzMYd6_v0uyD0oCbb4I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gIOoOlppfXpuoFPjVt7nlSfn.png?f=user_large

Wel zie ik bij de meeste dns, deze bump sinds 13-11

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTZ6mf5HssAOjlAW3Riv8zFuGgk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JNlD3bGZQeZxbHzUefIkTQf4.png?f=user_large

15x330 SW38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Geen idee als PRTG zo goed is als Smokeping. Hierbij mijn grafieken van de afgelopen 48 uur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhdHW1ZGqPwHQF5tbpjsRlfF_aE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KRuZYDYaEw1zZ8LiABsX8sVK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGcLUTqEfngdyaaN8UF85MWJx2A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3oVBydcpvtayyuUIkhUFpxqk.png?f=fotoalbum_large

@Quas Dank voor het fixen. Hier is glasnet.nl weer te bezoeken zonder blokkades d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door RobbyTown op 22-11-2024 12:56 ]

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• aartvg
Hi, Aart van Glasnet hier.

Allereerst, Wij gaan dit jaar geen prijsverhogingen doorvoeren :)

Daarnaast ze zijn bezig met het lanceren van multi-gig abonnementen, voor nu alleen op het ODF/E-Fiber netwerk.
Voordat we het live op de website willen zetten willen we testen met een aantal klanten.

Het aanbod zal zijn:
- 2.5/2.5 Gbit 55 euro en 75 euro eenmalig
- 5.0/5.0 Gbit 65 euro en 75 euro eenmalig

Indien je het wilt ontvang je vans een TP-Link media converter MC420L met 10G optic en glasvezel kabel.

Als introductie rekenen we geen eenmalige kosten.

let op, als je multi-gig wilt gebruiken heb je ook een router nodig die dat ondersteund. Wij leveren voorlopig geen router bij dit abonnement.

Wil je hier gebruik van maken? Stuur mij dan eventjes een DM op tweakers met je adres gegevens en .

De eerste multi gig kom ik zelf opleveren ;)

Pas als alles goed gaat zullen we de abonnementen op onze website beschikbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
aartvg schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:09:

Indien je het wilt ontvang je vans een TP-Link media converter MC240L met 10G optic en glasvezel kabel.
MC420L dus. (Niet MC240L.)

Welke optic leveren jullie daarbij?

[ Voor 74% gewijzigd door ernstoud op 29-11-2024 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aartvg
We leveren een SFP+ 10GBASE-BX20-U BiDi 1270nm-TX/1330nm-RX 20km
Voorlopig van FS.com (https://www.fs.com/products/42450.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
aartvg schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:19:
We leveren een SFP+ 10GBASE-BX20-U BiDi 1270nm-TX/1330nm-RX 20km
Voorlopig van FS.com (https://www.fs.com/products/42450.html)
Hé, bijzonder. Jullie doen dus geen XGS-PON?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aartvg
Nee wij leveren diensten via AON of P2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Connor
  • Laatst online: 10:32
Daarnaast ze zijn bezig met het lanceren van multi-gig abonnementen, voor nu alleen op het ODF/E-Fiber netwerk.
Voordat we het live op de website willen zetten willen we testen met een aantal klanten.
ODF moet nog steeds mijn glas komen aansluiten... de kabel ligt voor me deur. Er zit ook al een pijp onder me deur naar de meterkast. Wacht al 1,5 jaar sinds bestelling bij E-fiber/Tweak. :'(

Kan jij niks in betekenen zeker @aartvg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:30

Osxy

Holy crap on a cracker

Het aanbod zal zijn:
- 2.5/2.5 Gbit 55 euro en 75 euro eenmalig
- 5.0/5.0 Gbit 65 euro en 75 euro eenmalig

Indien je het wilt ontvang je vans een TP-Link media converter MC420L met 10G optic en glasvezel kabel.

Als introductie rekenen we geen eenmalige kosten.

let op, als je multi-gig wilt gebruiken heb je ook een router nodig die dat ondersteund. Wij leveren voorlopig geen router bij dit abonnement.

Wil je hier gebruik van maken? Stuur mij dan eventjes een DM op tweakers met je adres gegevens en .

De eerste multi gig kom ik zelf opleveren ;)

Pas als alles goed gaat zullen we de abonnementen op onze website beschikbaar maken.
Helaas is mijn interne infra hier nog niet klaar voor dus dan is het zonde, maar wel mooi om deze stappen te horen/zien en voor hele schappelijke prijzen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
aartvg schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:25:
Andere ISP’s hebben altijd gezegd dat AON met 1 Gbps. het maximum is. Is ook qua energieverbruik, elke abonnee eigen laser optic in de 1e router, ongunstig.

Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aartvg
O nee met Aon kan je naar 100gbit eenvoudig met huidig technieken.

Punt is dat je de oltic bij de klant als in de pop moet vervangen door een 10gbit versie.

Bij xgspon is alles 10gbit en limit je de klant op 1gbit als ze dat afnemen.

Logistiek is het dus lastiger. Maar kan wel ;)

Tijd geleden wat de techniek een stuk minder betaalbaar overgens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
aartvg schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:49:
O nee met Aon kan je naar 100gbit eenvoudig met huidig technieken.

Punt is dat je de oltic bij de klant als in de pop moet vervangen door een 10gbit versie.

Bij xgspon is alles 10gbit en limit je de klant op 1gbit als ze dat afnemen.

Logistiek is het dus lastiger. Maar kan wel ;)

Tijd geleden wat de techniek een stuk minder betaalbaar overgens.
In ieder geval Delta heeft in de POPs end-of-sale Cisco routers met 1 Gbps. SFP poorten op AON. Die moeten sowieso vervangen worden, dan kun je beter direct over naar XGS-PON.

Interessant te horen dat 10 Gbps. AON gewoon bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
aartvg schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:25:
AON of P2P? Dat zijn toch helemaal geen tegenhangers van elkaar? AON is altijd P2P, terwijl XGS-PON bijvoorbeeld P2P of P2MP kan zijn. KPN Netwerk heeft bijvoorbeeld beide, terwijl Delta Netwerk alleen P2P XGS-PON heeft.
ernstoud schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 18:16:
[...]

Interessant te horen dat 10 Gbps. AON gewoon bestaat.
Tweak gebruikte het al jaren voor hun 10Gbps abonnementen.
nieuws: Tweak brengt eerste 10Gbit/s-lijnen naar consumenten voor 95 euro per...

Voor een kleine provider zoals Glasnet lijkt het mij ook een logischere en goedkopere optie dan XGS-PON. Het is immers niet zoals bij KPN Netwerk of Delta Netwerk dat je honderden of duizenden klanten per PoP hebt. Waardoor AON wel eens goedkoper kan zijn dan XGS-PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjWorld
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 18:59
Connor schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:22:
[...]

ODF moet nog steeds mijn glas komen aansluiten... de kabel ligt voor me deur. Er zit ook al een pijp onder me deur naar de meterkast. Wacht al 1,5 jaar sinds bestelling bij E-fiber/Tweak. :'(

Kan jij niks in betekenen zeker @aartvg?
@Connor

Ben je in dat geval ingegaan op de aanbieding van Odido? Anders staat je aanmelding compleet stil, en zul je een bestelling bij (bijvoorbeeld) Glasnet moeten plaatsen. Als je wél bij Odido bekend bent, zul je daar ofwel de bestelling moeten annuleren en dan bij Glasnet bestellen, dan wel vragen om huidige aansluitstatus bij Odido om je aansluiting af te laten maken.

Je bent zeker niet de eerste bij wie de huisaansluiting op pauze heeft gestaan (na de overname van Tweak).

[ Voor 4% gewijzigd door ProjWorld op 29-11-2024 19:17 . Reden: clean up van foutjes en tag toevoegen ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Connor
  • Laatst online: 10:32
Ik heb tijd geleden toen bekend werd dat Tweak niet door ging een bestelling geplaatst bij Glasnet.

Ik ben ondertussen aan het dm'en met Aart dus dan komt het vast goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ndgf
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-08 12:18
[quote]aartvg schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:09:

Volgens mij hebben velen er overheen gelezen, maar fijn dat er geen prijsverhoging is dit jaar, dat zie je tegenwoordig bijna niet meer, overal vliegen de inflatiecorrecties je om de oren.

Helemaal top Glasnet! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Ndgf op 08-12-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:03
Ndgf schreef op zondag 8 december 2024 @ 11:58:
[quote]aartvg schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:09:

Volgens mij hebben velen er overheen gelezen, maar fijn dat er geen prijsverhoging is dit jaar, dat zie je tegenwoordig bijna niet meer, overal vliegen de inflatiecorrecties je om de oren.

Helemaal top Glasnet! _/-\o_
Volgensmij is die reactie gepinned en heeft 16x een duimpje gekregen dus velen hebben er volgensmij niet overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Laatst online: 14-09 21:30

fub

Ok, dit heeft niet zozeer met Glasnet 'as such' te maken, maar ik huur wel de Draytek van hun en heb daar eigenlijk alleen de SSID van de wifi aangepast en verder niks. Maar ik krijg geen stabiele verbinding via de wifi, en ik vermoed dat het aan een instelling in de router ligt -- dus misschien herkent iemand dit en kan iemand me een tip geven.

Als ik een nieuwe site open in de browser, of een nieuwe app open, dan kan het heel lang duren voordat die verbinding met z'n server heeft. Of het de DNS is of de SSL handshake weet ik niet, maar als het daar 'doorheen' is, staat echt alles supersnel op het scherm -- het ligt dus niet aan de verbinding zelf.
Maar soms is er helemaal geen verbinding (op mijn werklaptop weigert Outlook te verbinden met de server, terwijl de web-versie wel werkt) en als je het direct daarna nog eens probeert kan het zomaar zijn dat alles razendsnel werkt.

Herkent iemand dit? Hoe kan ik er achter komen wat er aan de hand is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aartvg
fub schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:10:

Zet ipv6 eens uit in de draytek. Vreemd knopje links boven in de menubalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Laatst online: 14-09 21:30

fub

aartvg schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:35:
[...]

Zet ipv6 eens uit in de draytek. Vreemd knopje links boven in de menubalk.
Dat heb ik gedaan, en het ziet er veelbelovend uit. Dankjewel voor de tip, dit zou het wel eens kunnen zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:26
fub schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:10:
Ok, dit heeft niet zozeer met Glasnet 'as such' te maken, maar ik huur wel de Draytek van hun en heb daar eigenlijk alleen de SSID van de wifi aangepast en verder niks. Maar ik krijg geen stabiele verbinding via de wifi, en ik vermoed dat het aan een instelling in de router ligt -- dus misschien herkent iemand dit en kan iemand me een tip geven.

Als ik een nieuwe site open in de browser, of een nieuwe app open, dan kan het heel lang duren voordat die verbinding met z'n server heeft. Of het de DNS is of de SSL handshake weet ik niet, maar als het daar 'doorheen' is, staat echt alles supersnel op het scherm -- het ligt dus niet aan de verbinding zelf.
Maar soms is er helemaal geen verbinding (op mijn werklaptop weigert Outlook te verbinden met de server, terwijl de web-versie wel werkt) en als je het direct daarna nog eens probeert kan het zomaar zijn dat alles razendsnel werkt.

Bij ons lag dat toen eraan dat ipv6 aan stond, misschien bij jou ook?

edit: ooh, jullie waren alweer wakkerder dan ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Nu online
@aartvg Ik ben zeer tevreden over glasnet en was daarom even voor familie / vrienden aan het kijken op de website van ODF. Echter staan jullie daar niet meer op als provider? Is dat een foutje of gaat er aan mijn kant iets niet goed ? Postcode gebied 6596.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aartvg
@KraveN dat is heel goed om te horen!

Dat is een foutje bij ODF helaas. Ze zijn alleen traag met oplossen maar zijn hier mee bezig.

Je kan gewoon via de site aanmelden werkt beter en sneller :)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 21:33
Vanmiddag door @aartvg de (eerste) 5Gbit verbinding opgeleverd gekregen :)

Thuis eerst de optic gewisseld in de Mikrotik en daarna naar de PoP gereden. Daar even rond kunnen kijken, wat erg interessant was, en natuurlijk ook aan die kant de optic gewisseld. Terug thuis waren we weer online en na wat aanpassingen een mooi resultaat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhMA0rgFFTjRPSkMgLDMNpFMWwE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RkETUDo2FXnEPIpVdcLIM1SF.png?f=user_large

Thanks @aartvg voor de snelle service!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• aartvg
Hele nette snelheid;)
Kunnen deze bijna verkopen als 6Gbit ;)

Leuk om te zien echte Tweakers! Ter plekken werden er nog even extra mvme drives uit de pc gehaald om voldoende pc expres lanes beschikbaar te hebben voor de 10gb netwerkkaart.

Veel succes met downloaden van het internet.

[ Voor 44% gewijzigd door aartvg op 13-12-2024 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjWorld
@Octopuz908 WoW!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06:49
ernstoud schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:42:
[...]

Andere ISP’s hebben altijd gezegd dat AON met 1 Gbps. het maximum is. Is ook qua energieverbruik, elke abonnee eigen laser optic in de 1e router, ongunstig.

Vandaar mijn vraag.
De FELT-B line card van NOKIA ondersteund 10Gbps. Punt is alleen, het is een vrij dure kaart en slurpt veel energie. Dus als grote provider wil je hieraan niet beginnen en daarom dat ieder kiest voor XGSPON. Ik denk dat er geen een provider zegt dat het niet kan, maar het meer uit economische redenen de technology niet gebruikt :)

https://mdatelecom.ind.br..._FELT-B_Data_Sheet_EN.pdf

neemt niet weg dat het voor gebruikers een fijne ontwikkeling is, goed bezig glasnet!

[ Voor 31% gewijzigd door Economics op 15-12-2024 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
ernstoud schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:42:
[...]

Vandaar mijn vraag.
Tweak kwam al in 2016 met een 10Gbit abonnementen, maar toen was er nog onvoldoende consumenten apparatuur die daar iets zinnigs mee kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Octopuz908 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:01:

Thuis eerst de optic gewisseld in de Mikrotik en daarna naar de PoP gereden. Daar even rond kunnen kijken, wat erg interessant was, en natuurlijk ook aan die kant de optic gewisseld. Terug thuis waren we weer online en na wat aanpassingen een mooi resultaat!

[Afbeelding]

Wat voor router gebruik je om dit te kunnen handelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 21:33
Osxy schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:50:
[...]

Wat voor router gebruik je om dit te kunnen handelen?
Mikrotik CCR2004-16G-2S+ met daarachter een CRS309. Daar hangen de server (2x 10Gbit), PC en een aantal CSS610 (met en zonder PoE) aan op 10Gbit via DAC en SM fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bytebandit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11:00
Ik ben net overgestapt van Opnsense naar een Mikrotik router. Ik zie verschillende replies van mensen die ook een Mikrotik router gebruiken maar ik kom er niet helemaal uit wat nu de optimale instellingen zijn voor ipv6. Is er iemand die deze kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjWorld
@Bytebandit Als IPv6 al goed werkt, kun je beter de OPNSense (BSD) instellingen aanhouden. Er is meestal geen reden om daar van af te wijken, tenzij de noodzaak (of je beoogd gedrag) daartoe uitnodigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Ik zie op de OpenDutch fiber site dat ik Glasnet kan afnemen echter als ik op de Glasnet mijn postcode (1965SN) invul dan krijg ik: Helaas, je valt op dit moment nog buiten ons levergebied. De aansluiting zit al meer dan een jaar in de meterkast. O pdit moment heb ik nog Ziggo.
Andere vraag is het mogelijk op op ODF in mijn gebied met een eigen SFP-module te werken ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quas
  • Nu online
gjs schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:16:
Ik zie op de OpenDutch fiber site dat ik Glasnet kan afnemen echter als ik op de Glasnet mijn postcode (1965SN) invul dan krijg ik: Helaas, je valt op dit moment nog buiten ons levergebied. De aansluiting zit al meer dan een jaar in de meterkast. O pdit moment heb ik nog Ziggo.
Andere vraag is het mogelijk op op ODF in mijn gebied met een eigen SFP-module te werken ?
Als je mij een dm met je postcode huisnummer stuurt zal ik even de status checken :)

En ja! Op odf kan je met een eigen spf module werken als hij compatible is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biite
  • Laatst online: 14-09 18:50
Zo....Even een positief bericht/dikke pluim:

Sinds vrijdag de 13e (je kan al bijna voelen wat er komt) een verbinding via Glasnet.

Ik zat met een Delta Fiber AON verbinding en ook Delta als ISP, dus bij het omschakelen naar Glasnet moet er omgeschakeld/gepatcht worden naar XGS-PON. Duurde even, iets met de ompatching afmelden begreep ik door de monteur, waardoor wat automatische processen scheef lopen.
Door Glasnet top opgepikt een uiteindelijk een dag later werkend internet. Nog wel een brandend FAULT lampje op de ONT, maar alles werkt.

Tot de 23e genoten van werkend internet en op die dag viel de verbinding volledig uit ergens in de middag, gezinstechnisch natuurlijk de meest briljante timing..
Gemeld en Glasnet heeft er zoveel mogelijk aan gedaan om te regelen dat internet weer ging werken. Helaas vanwege de kerst tot gevolg dat er vandaag pas een monteur de verbinding heeft kunnen herstellen, maar tot die tijd diverse behulpzame medewerkers aan de lijn gehad met updates.

En nu maar hopen dat niet iemand weer een patch loshaalt...

So far de vrijdag de 13e perikelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Biite schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:44:
Nog wel een brandend FAULT lampje op de ONT, maar alles werkt.
Fault? Ik ken alleen de Nokia ONT met, power, pon, alarm en data als ledje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biite
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:47:
[...]

Fault? Ik ken alleen de Nokia ONT met, power, pon, alarm en data als ledje.
U is correct... is ook vrij donker in de meterkast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Biite schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:11:
[...]

U is correct... is ook vrij donker in de meterkast :P
Maar welke had je dan branden? Als Alarm en PON beide branden is er iets mis met je signaal sterkte, het valt net buiten de range van wat het zou moeten zijn.

Of was het gewoon data? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biite
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:17:
[...]

Maar welke had je dan branden? Als Alarm en PON beide branden is er iets mis met je signaal sterkte, het valt net buiten de range van wat het zou moeten zijn.

Of was het gewoon data? :P
Toen het initieel werkte na de oplevering brandden zowel PON als ALARM. Best maf, maar de verbinding werkte wel. Heeft ruim 10 dagen zo gewerkt, met een lopend ticket (over dat brandende ALARM lampje) bij Delta via Glasnet. En de 23e viel ineens de complete verbinding weg (PON uit en ALARM aan).
Nu is de verbinding weer terug en nu hebben we normale stand (PON aan en ALARM uit). Eindelijk de gewenste stand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Dan zou ik er vanuit gaan dat je een heel zwak signaal binnenkreeg. Die sowieso weg ging vallen. Ik zou dus ook niet verbaasd zijn dat dat dus uiteindelijk het echte probleem was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Biite
bjusterbaarlik schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 07:32:
Dan zou ik er vanuit gaan dat je een heel zwak signaal binnenkreeg. Die sowieso weg ging vallen. Ik zou dus ook niet verbaasd zijn dat dat dus uiteindelijk het echte probleem was.
Het zou me inderdaad niks verbazen inderdaad, misschien was mijn uitval ook wel een mislukte patch aanpassing.
Wel tof dat de medewerkers van Glasnet er bovenop hebben gezeten, en ook terugbellen als ze dat beloven. Dat heb ik bij andere providers nooit meegemaakt... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 23:36
Octopuz908 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:01:

[Afbeelding]

Wat voor router gebruik je om dit te behalen?

Ik heb nu ook dankzij @aartvg een mooie 5gbit verbinding. Echter mijn Unifi Dream Machine Pro lijkt niet verder te komen dan 3 gbit. PPPoE lijkt iets van de CPU te vragen en alle cores staan te schreeuwen op deze snelheden. Ik gok dat er iets van hardware offloading ontbreekt op mijn model (enterprise, ha!)

Maar nogmaals dank aan Glasnet hoor, super snelle en fijne service. ISP van het jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:21
Heb je ids/ips aanstaan? Daarmee cap je 'm op zo'n 3.5gbit.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
Centauriprime schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:57:
Heb je ids/ips aanstaan? Daarmee cap je 'm op zo'n 3.5gbit.
Nee, staan allemaal helaas al uit. Ook de VPN service voor zekerheid verwijderd en met hardware flow en MSS clamping settings zitten spelen. Daardoor vloog de upload al omhoog naar 2900mbit, dus dat is iets. Maar ik zie nog altijd de cores overloaden in cli met commando top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

MMaster23 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:37:
[...]

Wat voor router gebruik je om dit te behalen?

Ik heb nu ook dankzij @aartvg een mooie 5gbit verbinding. Echter mijn Unifi Dream Machine Pro lijkt niet verder te komen dan 3 gbit. PPPoE lijkt iets van de CPU te vragen en alle cores staan te schreeuwen op deze snelheden. Ik gok dat er iets van hardware offloading ontbreekt op mijn model (enterprise, ha!)

Maar nogmaals dank aan r snelle en fijne service. ISP van het jaar!
Helaas is de PPPoE van UDM Pro niet de beste kwa performance.

Het is een single core process en de UDM heeft niet een heel hoge clock speed en geen PPP hardware acceleratie.

Dus met de UDM zal je nooit 5Gbit kunnen halen bij een provider die PPPoE authenticatie gebruikt. Er zijn weinig routers die dit wel kunnen, je komt al snel bij zelfbouw routers met snelle cores uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Osxy op 31-12-2024 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
Osxy schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 21:18:
[...]

Helaas is de PPPoE van UDM Pro niet de beste kwa performance.

Het is een single core process en de UDM heeft niet een heel hoge clock speed en geen PPP hardware acceleratie.

Dus met de UDM zal je nooit 5Gbit kunnen halen bij een provider die PPPoE authenticatie gebruikt. Er zijn weinig routers die dit wel kunnen, je komt al snel bij zelfbouw routers met snelle cores uit.
Ik zie ook een hoop nuc achtige appliances op Amazon met n100 of n300/n305 cpu en oude Intel x520 gebaseerde sfp+ poorten. Ben wel benieuwd hoe goed die daarmee werken.

Liefste houd ik wel een dedicated router. Nog maar wat meer onderzoek doen. En dan iets wat nog voorbij 5gbit kan scalen, future proofing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verbaanr
  • Laatst online: 14-09 20:15
Er is een grote storing in Uitgeest (en mogelijk ook Limmen, Castricum, Beverwijk en Heemskerk). Rond het middaguur viel alles uit. Via de chat kwam ik snel in contact met Glasnet en kreeg vrijwel direct ook een reactie (hulde!). Vrij snel daarna stond de storing op de site.

Op basis van wat ik heb kunnen achterhalen heeft niet alleen Glasnet er last van maar verschillende providers (die gebuik maken van het ODF/E-Fiber netwerk?). Zo meldt Fiber ook een storing in het gebied en op de site van Stipte las ik dat het om een grote graafschade gaat waarbij alle vezels stukgetrokken zijn.

Dat gaat dus nog wel even duren ben ik bang. En dat ook nog eens vlak voor het weekend :( Ik begrijp overigens niet hoe aannemers dit toch iedere keer veroorzaken. Het doen van een Klic melding of het maken van proefsluiven zou toch inmiddels wel ingeburgerd moeten zijn. Maar ze betalen liever wat meer verzekeringspremie en rossen gewoon door. Klaarblijkelijk is dat goedkoper...

EDIT
Update: we zijn weer online (vanaf 18.20). Top opgelost voor het weekend. De kinderen zullen blij zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door verbaanr op 17-01-2025 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aartvg
Iedereen maakt gebruik van de zelfde Eurofiber glasvezel als backbone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-09 13:35

kgl

Was er een breuk? Geen redundantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

aartvg schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:44:
Iedereen maakt gebruik van de zelfde Eurofiber glasvezel als backbone.
Woon ook in Akersloot met Glasnet, onze verbinding is nooit plat geweest. Heeft Akersloot toevallig 2 routes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

kgl schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:37:
Ja een aannemer op publieke grond die ader heeft geraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:51
kgl schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:37:
Van een andere provider heb ik begrepen dat er een 144-voudige kabel van Eurofiber defect was geraakt door werkzaamheden van een andere partij. Eurofiber heeft deze gisterenavond weer hersteld. In de tussentijd is een nog niet officieel opgeleverd redundante route in gebruik genomen. De aannemer had deze inmiddels wel gereed, maar nog niet afgemeld bij de operators van het glasvezelnetwerk.

De netwerken welke gisterenavond een storing hadden zijn nu dus wel redundant aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door JohDB op 18-01-2025 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-09 13:35

kgl

JohDB schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 13:33:
[...]

Van een andere provider heb ik begrepen dat er een 144-voudige kabel van Eurofiber defect was geraakt door werkzaamheden van een andere partij. Eurofiber heeft deze gisterenavond weer hersteld. In de tussentijd is een nog niet officieel opgeleverd redundante route in gebruik genomen. De aannemer had deze inmiddels wel gereed, maar nog niet afgemeld bij de operators van het glasvezelnetwerk.

De netwerken welke gisterenavond een storing hadden zijn nu dus wel redundant aangesloten.
Het is wel fijn dat die redundantie er nu is. Deze storing duurde best lang. Ik heb gelukkig nog een backup DSL verbinding waar ik naar kon schakelen, die houd ik toch nog maar wat langer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
kgl schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:47:
[...]

Het is wel fijn dat die redundantie er nu is. Deze storing duurde best lang. Ik heb gelukkig nog een backup DSL verbinding waar ik naar kon schakelen, die houd ik toch nog maar wat langer aan.
Klopt en gelukkig komt het niet vaak voor maar ik denk dat het ook niet realistisch is om voor een paar tientjes een hoge redundantie te mogen verwachten. Dan moet je dat idd zelf regelen als je connectie zo belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:17
kgl schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:47:
[...]

Backup is voor mij het mobiele netwerk / hotspot. Goed genoeg voor nood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Nu online
Regio 6596 internet er uit! Meer mensen dit probleem? Ik had hetzelfde op 29 Jan.

[ Voor 5% gewijzigd door KraveN op 10-02-2025 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Website Glasnet ook niet al te vlot via 5G.

Internet reageert hier niet. Meer mensen last van storing (5375)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:08
Glasnet regio Boxmeer ligt ook plat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
KraveN schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:45:
Regio 6596 internet er uit! Meer mensen dit probleem? Ik had hetzelfde op 29 Jan.
1901 ook 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 14-09 20:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

3417 is ook traag/haperend.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupke123
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 21:12
5473 ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:17
Jep, same. 5341

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

RobbyTown schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:45:
Website Glasnet ook niet al te vlot via 5G.

Internet reageert hier niet. Meer mensen last van storing (5375)?
Vermoed dat hun hele infra aan strugglen is. Kan alleen ook geen chat starten nu om storing te melden 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Nu online
5384 reporting down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 19:38

tha_crazy

Mafketel

4761 ook issues.
Vreemd genoeg kan ik niks met O365/Azure/DevOps, maar tweakers werkt wel

Veel ping uitval naar Cloudflare met 105ms, maar google dns doet het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzfeed
  • Laatst online: 14-09 20:58
5381 ook zeer traag/haperingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 20:47
Hier ook storing, 3263 Hoeksche Waard. Inmiddels wel weer verbinding.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skippy01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 12:09
5398 is ook down
Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste