Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:59
Linksquest schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:16:
[...]

Houd ons op de hoogte als je wilt.
Zal ik doen 👍🏻

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:20
G_Dragon schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:42:
Als ik de bovenstaande berichten hierboven zie is Youtube hard op weg naar zijn ondergang, even mensen vragen om €11 tot €17 neer te gaan leggen voor geen reclame? Dit gaat niet lang duren...

Helemaal nu ze van alles proberen om die adblockers tegen te gaan.
Voor nu schijnt User Agent Switcher extension te werken tegen die meldingen. Tot You Tube ook daar een middel tegen gaat vinden. Ik wil youtube niet missen, dus dan maar de Premium. Hier Lite weg, maar in Duitsland gaat het aangeboden worden :?

[ Voor 5% gewijzigd door desalniettemin op 18-10-2023 05:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:55
Mijn Youtube Premium Lite heeft zichzelf vandaag voor een maand verlengd. Ik had verwacht dat dat niet meer zou gebeuren na de aankondiging. Is dat verkeerd begrepen en kon er nog een maand verlengd worden in de maand na de aankondiging? (26 september - 26 oktober)
Of zou dit betekenen dat je het abonnement kan blijven gebruiken zolang je het niet zelf opzegt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
@Flamesz Ik vermoed van wel. Ik heb al eerder aangegeven dat ik denk dat ze de abonnementen die nu lopen gewoon in tact houden. De propositie is natuurlijk ook niet verdwenen aangezien ze het nu in andere landen aanbieden. Je kan het alleen niet meer afnemen in Nederland.
De mijne staat vooralsnog op verlengen op 5 november, dus ik wacht het nog even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:18
@Flamesz Kreeg je niet nog 1 maand Premium cadeau en was het daarna afgelopen?

Uit de mail die ik heb gehad:
To show our appreciation, we’re offering a 1-month trial of Premium (even if you’ve had a trial before)
[..]

If you’d like to redeem this offer, you’ll need to cancel your Premium Lite membership or wait for it to be canceled for you.
Vooral de laatste zin geeft mijnsinziens gewoon aan, we stoppen Premium Lite en zetten 1 maand premium voor je automatisch in gang. Daarna is het klaar.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
DonJunior schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:47:

[...]

Vooral de laatste zin geeft mijnsinziens gewoon aan, we stoppen Premium Lite en zetten 1 maand premium voor je automatisch in gang. Daarna is het klaar.
De mijne is een paar dagen geleden verlengd, maar dat zinnetje dat jij aanhaalt spreekt voor zich ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
Linksquest schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:16:
[...]

Houd ons op de hoogte als je wilt.
zoals beloofd hierbij mijn update. Bij mij is wederom hetzelfde bedrag, net als voorgaande maanden afgeschreven van mijn rekening. Het lijkt erop dat mijn abonnement gewoon doorgaat maar dat is even afwachten wat ze op/na 25 oktober doen (dat is de datum uit de e-mail dat het abonnement zou gaan stoppen...)

Wordt het dan een maandje Premium voor het lagere bedrag, krijg ik mijn geld terug, of houd ik gewoon lite totdat ik het zelf een keertje opzeg...

Ik ben benieuwd. Ik hoop (net als jullie) dat Lite gewoon blijft bestaan. Dit is nog een acceptabel bedrag.

[ Voor 37% gewijzigd door martin484 op 23-10-2023 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:55
DonJunior schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:47:

[...]

Dat klinkt alsof het plan in ieder geval duidelijk is van youtube, en dat ze wel lopende abonnementen gaan stopzetten.
Mijn account pagina zegt op dit moment in ieder geval nog dat ik Premium Lite heb tot 23 november.
Ik denk dat vandaag dan mijn laatste verlenging van youtube premium Lite is geweest. Dat ze me over een maand niet verlengen, en dan of automatisch een maand Premium (niet Lite) geven, of de knop voor de gratis trial weer beschikbaar maken zodat ik die kan beginnen op een moment naar keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:25
Ik lees de mail als we stoppen ermee.
En je kan een 1 maand trial voor de echte premium aanvragen als je abonnement is afgelopen.
Je wacht tot wij het stop hebben gezet en daarna vraag je de 1 maand trial aan.
Of je cancelt zelf je premium lite en je kan direct de 1 maand trial aanvragen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Bij mij staat er bij de abonnementen ook gewoon, dat de eerst volgende afschrijving voor premium lite 11 november is. Voor het zelfde bedrag. Helemaal niks over beëindigen van het abonnement.
Zolang google het niet stop zet, doe ik het ook niet.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcornille
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-01 21:20
kendo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:14:
Bij mij staat er bij de abonnementen ook gewoon, dat de eerst volgende afschrijving voor premium lite 11 november is. Voor het zelfde bedrag. Helemaal niks over beëindigen van het abonnement.
Zolang google het niet stop zet, doe ik het ook niet.
Idem hier, ook volgende afschrijving op 14/11 en zolang google het niet doet blijf ik er mooi af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:37

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Zo boys, d-day vandaag (voor mij althans) so far nog niets aan het handje...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 12:56

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Eer gister nog verlenging gehad, dus verwacht dan na 23-11 dat mijn premium stopt oid

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Ik verwacht dat er niets stopt. Dat alleen nieuwe klanten niet kunnen afnemen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:44

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Caelorum schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:52:
Ik verwacht dat er niets stopt. Dat alleen nieuwe klanten niet kunnen afnemen in Nederland.
Dan is het nog zuur, vooral omdat het nu in Duitsland uitgekomen is.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snickers88
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05 07:21
Ik krijg net de mail dat mijn abonnement is opgezegd en ik op 22 november geen gebruik meer kan maken van premium lite.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3T0x3s9xP9okIChkA0hVT5PSIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MUUfHuI37jWJHsf7Nu6xRPUy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door snickers88 op 26-10-2023 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen_E
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:01
Hier ook, ik helaas al vanaf 1 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik helaas ook... Dat wordt dan toch nog meer gaan betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:32
Hier ook, een paar dagen geleden stond er nog dat het abonnement verlengd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Zelfde, per 19 november. Jammer zeg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Jup idem, vanaf 8 november al.
"Sorry to see you go"

Hey, jullie trappen mij eraf.. niet zielig doen nu

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Laatst online: 08-05 12:56

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Ik heb hem ook gehad, erg jammer...
Heb nog tot 23 november, dus misschien vedenken ze zich nog ...

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Hier ook, er jammer dat Google dit toch doorzet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rkqFlOyWrEkc60kJk2tnk-m-fNY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Bhh5UwP0SW8Ou7v1THatMxjQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Ook ik heb de mail net ontvangen

Tijd om mijn gehele google account eens te heroverwegen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
kendo schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:46:
Ook ik heb de mail net ontvangen

Tijd om mijn gehele google account eens te heroverwegen.
Overdrijven is ook een vak.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Nee, gewoon de spreekwoordelijke druppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
ik heb de e-mail helaas ook gehad. tot 23 november kan ik nog reclame vrij genieten. erg jammer dat Google dit doorzet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 20:57

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

martin484 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:07:
ik heb de e-mail helaas ook gehad. tot 23 november kan ik nog reclame vrij genieten. erg jammer dat Google dit doorzet.
Heb je mazzel, bij mij ging het eraf per morgen :X

Heb voor nu de Premium genomen maar weet niet voor hoe lang. Het nadeel is dat ik niet op alle apparaten de adblocks kan draaien... Dus grote kans dat ik er alsnog aan vast ga zitten en betaal voor bullshit die ik niet wil....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Linksquest schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:36:
[...]

Dan is het nog zuur, vooral omdat het nu in Duitsland uitgekomen is.
Ja, dat is een beetje raar. Duitsland is de sterkste economie van de EU.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
En enorm terughoudend op IT vlak. Daar mensen aan een abonnement krijgen kan wel eens moeilijk voor ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
we're sorry to see you go
Ja stop er dan ook niet mee.. (per 30-10 bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Caelorum schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:11:
En enorm terughoudend op IT vlak. Daar mensen aan een abonnement krijgen kan wel eens moeilijk voor ze zijn.
Maar ook heel streng met ilegaal dingen kijken, je krijgt daar heel snel een brief van een advocatenkantoor. Al denk ik dat illegaal kijken in de meeste Noord/west-Europese landen wel minder is (ik heb in Spanje gezien dat ze zelfs in cafes illegaal voetbal kijken enzo :p )

Nu maakt dat voor Youtube niet uit voor de legaliteit, maar lijkt me dat mensen daar eerder meer ervaring hebben met abonnementen nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 26-10-2023 11:40 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Touchdomex schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:14:
[...]

Heb je mazzel, bij mij ging het eraf per morgen :X

Heb voor nu de Premium genomen maar weet niet voor hoe lang. Het nadeel is dat ik niet op alle apparaten de adblocks kan draaien... Dus grote kans dat ik er alsnog aan vast ga zitten en betaal voor bullshit die ik niet wil....
Ja dan heb ik, en een aantal anderen hier nog mazzel met een maandje extra.
Blijf het jammer vinden en denk niet dat ik de volle prijs wil gaan betalen voor enkel geen reclame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het viel me ook al op dat mijn adblocker (uBlock) geen advertenties meer tegenhield op Youtube :p Youtube zal wel toevallig precies nu iets veranderd hebben ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03:58
Het premium lite abbo van mijn account was ook gekoppeld aan ons zoontje YouTube kids account waar hij nu regelmatig ads ziet verschijnen.

Al die Amerikaanse bedrijven zijn begonnen met maandelijks geld vragen van rond de 13 euro. Reddit bijvoorbeeld ook, en alles is zo gefragmenteerd als de pest aan het geraken.

[ Voor 69% gewijzigd door toro op 26-10-2023 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 14:46
Marzman schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:42:
Het viel me ook al op dat mijn adblocker (uBlock) geen advertenties meer tegenhield op Youtube :p Youtube zal wel toevallig precies nu iets veranderd hebben ;)
dat is wel apart dan? bij mij krijg ik nog steeds geen reclame met ublock, ook geen popup meer btw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:42:
Hier ook, vandaag voor het eerst in jaren weer reclame gehoord (zonder beeld) op YT. Even afwachten tot uB een update uitbrengt, tot die tijd maar even geen Youtube >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Yokidrink schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:08:
[...]

dat is wel apart dan? bij mij krijg ik nog steeds geen reclame met ublock, ook geen popup meer btw
Dat vind ik niet zo appart, ze zullen dat dan gefaseerd doen of het is a/b testing.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

DDX schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:14:
[...]

Ja stop er dan ook niet mee.. (per 30-10 bij mij)
Ja inderdaad, dat doen ze zich toen echt zelf aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Laatst online: 30-04 14:46
Marzman schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:39:
[...]

Dat vind ik niet zo appart, ze zullen dat dan gefaseerd doen of het is a/b testing.
Ja, dat zou inderdaad kunnen aangezien het vanmorgen ook pret was. mijn video player werd volledig geblockt tot ik de cache van ublock leegmaakte een een refresh deed, toen werkte alles weer, en zonder popup of reclame. ik heb geen bezwaar tegen betaling maar het is pvd wel een flinke prijs voor premium zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diondokter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-05 22:16

diondokter

Dum spiro, spero

Yup, ben er nu ook echt afgegooid. Wilde eerst de ads weer uitproberen, maar toen ik vanochtend de eerste zag heb ik meteen maar weer premium genomen.

Google wint...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koentje3
  • Laatst online: 06-05 16:56
diondokter schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:03:
Yup, ben er nu ook echt afgegooid. Wilde eerst de ads weer uitproberen, maar toen ik vanochtend de eerste zag heb ik meteen maar weer premium genomen.

Google wint...
haha dat was mijn eerste reflex ook toen ik ineens iets van Zalando voorbij zag komen... Maar ik ga eerst even proberen nieuwe routines in te slijpen. Toch maar weer eens een boek pakken ipv youtube aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Het hier ook overlegt, voor nu geen Premium. Mocht het gezin naderhand ook Premium willen, dan overwegen we eventueel familie, want dan kan ik die prijs door 3 personen delen, dan is het leuker dan €13,00 voor 1 persoon.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:32
Ik heb hier een dochtertje die graag kijkt naar youtube-kids.
Ze heeft nog geen reclame gezien, dan maar naar premium helaas, want ik ben nog geen alternatief tegen gekomen. Wel Smarttube enzo maar dat is niet voor een oudere tablet.
Ik moet wel over, helaas.

Het lijkt wel een drugsdealer....
Eerst is het gratis/goedkoop..Dan wen je er aan/ je hebt het nodig..Hoppa betalen..en veel ook..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:20

Mentalist

[avdD]

Zelfde hier. 27 augustus was ik lid geworden. 1 maand trial en 1x heeft Google €6,99 afgeschreven, en toen was het opeens klaar. :(

26 oktober kreeg ik nog deze mail: "Your Premium Lite membership has been canceled, and we're sorry to see you go!" Ze doen alsof ik het abo heb beëindigd?

En ik zie de meerwaarde van het Premium abo ook niet. YouTube Music kost €9,99 per maand los en heeft naar schatting 14 abonnees. Waarom sturen ze dat niet naar de Google Graveyard?

Het downloaden van videos vereist alsnog een internetverbinding dus daar zit ook weinig meerwaarde in.
Linksquest schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:56:
Het hier ook overlegt, voor nu geen Premium. Mocht het gezin naderhand ook Premium willen, dan overwegen we eventueel familie, want dan kan ik die prijs door 3 personen delen, dan is het leuker dan €13,00 voor 1 persoon.
Dat hele familieplan vind ik eigenlijk ook een belediging. Why the fuck moet je een singles tax betalen als niemand anders in je huishouden interesse heeft in YT Premium? Het is niet alsof de kosten voor YT lager zijn wanneer meerdere abonnees onder één dak wonen.

Tot 6 man kunnen samen één familieplan gebruiken, da's €18/6=€3 maand. Het Individual plan kost €11,99. Dat is een singles tax van 300%. :/ Laat ze dat familieplan lekker afschaffen en gooi de prijs van het Individual plan omlaag. En sloop dan tenminste YouTube Music uit het individual plan, de 13 abonnees die dat gebruiken betalen waarschijnlijk met liefde €9,99 extra daarvoor.

Ik ben overgestapt naar Nebula. Je kan je aanmelden voor $30/jaar via een link van een creator, b.v. https://go.nebula.tv/philosophytube maar ik heb besloten me via de homepage aan te melden voor $50/jaar. ~€4/maand voor een dienst die ik verwacht behoorlijk te gebruiken (de meeste creators die ik volg zitten ook op Nebula) is niet teveel. Zelfs als Premium Lite ooit nog terugkomt is het dus maar de vraag of ik me daarvoor zal aanmelden.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Gisteren stopte mijn premium lite, zat filmpje van 30 minuten te kijken en na 5e blok reclame was ik er alweer klaar mee.
Nu dus de echte premium maar afgesloten...
Welcome to your YouTube Premium membership! Your payment method will be charged monthly starting on Nov 30, 2023.
Alleen dan minuut later al mail :
You paid €11,99 EUR to Google
Transaction date 30 October 2023
Lekker tegenstrijdig weer....

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 31-10-2023 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Ja denk zelf dat probleem ook te gaan krijgen, alleen weet ik even niet of ik de baas zo ver krijg dat ze het accepteert :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:27
Ik zie nooit reclame op Youtube met uBlock Origin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@P-Rock vertel mij hoe je dat op een lg tv en een en iPad doet en dan doe ik het ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Voor mijn verjaardag een Google Play cadeaubon gehad, die heb ik dus mooi ingezet om mijn Premium Lite abonnement om te zetten naar regulier Premium. Als ik dat nou elk jaar doe voor mijn verjaardag, dan kost het ook bijna niets 😅

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
Youtube Primeum Lite doet het sinds vandaag niet meer bij mij. Ik ga geen 144 euro per jaar betalen voor YouTube Premium. Wat is een goed alternatief om YouTube zonder reclame via de Chromecast te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Hier zijn we het nog het bespreken, omdat de vrouw en dochter ook YouTube kijken zijn we familie het overwegen, mijne loopt vanavond af, maar we zijn er nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster-Master
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04 00:16

Disaster-Master

ùit De Haag

DDX schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:11:
Gisteren stopte mijn premium lite, zat filmpje van 30 minuten te kijken en na 5e blok reclame was ik er alweer klaar mee.
Nu dus de echte premium maar afgesloten...

[...]

Alleen dan minuut later al mail :

[...]

Lekker tegenstrijdig weer....
Ja. dat had ik hier dus ook. soort van.
Ik heb het Lite abbo gewoon laten verlopen, en op de dag dat hij het niet meer deed naar de website gegaan en reguliere premium afgesloten. daar stond bij: 5 december eerstvolgende betaling.

Maar dat bleek idd meteen de volgende dag er al af te zijn.

Heb met Google support gechat (moet op de Engelstalige website) en lang verhaal kort:
abbo is beëindigd, 11,99 krijg ik terug, vervolgens een code gekregen voor 1 maand gratis.

MAAR: en dat heb ik niet gezien. blijkbaar zou er in de email van dat je lite abbo daadwerkelijk is beëindigd een link moeten zitten voor een maand gratis reguliere premium.
Nou heb ik dat niet gezien, en de email heb ik ook niet meer dus ik kan het niet nakijken..

maar wellicht dat er mensen zijn die die beëindigings email nog wel hebben en even kunnen kijken of daar een linkje in zit? kan me dat niet heugen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Even gekeken en er staat idd een redeem linkje in de mail waarin ze aankondigen dat ze ermee stoppen :
If you'd like to redeem this offer, you'll need to cancel your Premium Lite membership or wait for it to be cancelled for you.
Waarbij beide bold woorden links zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Wellicht is het een update van de YouTube apps die toevallig samen viel met het vervallen van mijn lite abbonement en starten van een regulier premium abonnement, maar ik krijg nu alleen nog maar mixes, shorts en muziek suggesties voorgeschoteld op het startscherm :? Zaken waar ik allemaal niet op zit te wachten. Weer een prima platform naar de knoppen "geupdate" :(

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Bij mij sinds gister avond ook gestopt, en eerste rot reclame die ik meteen kreeg was wie die van Unibet, man o man waarom net die, ik heb niks met gokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 09:33
Tja, ik kan me sowieso niet herinneren welke reclame me in lange tijd beinvloed heeft om iets te kopen of ergens naartoe te gaan.
Make-up, sieraden etc, allemaal niet relevant voor mij. Nieuwe telefoon? Huidige is nog prima. Switchen naar andere ISP, nope, gokken, nope, een of andere vage vakantiebestemming, nope, kinderspeelgoed, nope, fastfood bezorg service, maak ik amper gebruik van.

En dan al die gare sponsor messages van een of andere free-to-play game, earbuds, meal replacement service, anti-haaruitval behandeling, VPN en squarespace... :O
Ok, de laatste 2 zou ik nog wat mee kunnen, ware het niet dat ik het zo vaak heb gezien dat ik er in principe op tegen ben.

[ Voor 28% gewijzigd door VincentG op 09-11-2023 10:32 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@VincentG dat is de fout die de meeste mensen maken. "Ik koop toch nooit iets van advertenties".
Nee wellicht niet direct, maar doordat je vaak een naam/merk voorbij ziet komen is de kans aanwezig dat je in de winkel of webshop eerder naar een product van die partij neigt.
Wellicht niet in je allerdaagse leven maar als je op vakantie bent en je loopt in het buitenland door een supermarkt herken je wel ineens merken waar je anders helemaal geen oren naar hebt.
De wereld van advertenties is echt heel bijzonder wat dat betreft.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Als het nu nog reclames waren, zoals dat vorige week ook in de podcast van Tweakers werd genoemd, van dingen die ik interessant vind, dan zou ik er nog mee kunnen leven. Maar ik heb helemaal niks met gokken of met sport, en om dan die unibet reclame o.a. te krijgen vind ik gewoon niet leuk.

Dat ze gewoon Lite terug brengen, dan ben ik ook wel bereid om te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DonJunior schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:40:
@VincentG dat is de fout die de meeste mensen maken. "Ik koop toch nooit iets van advertenties".
Nee wellicht niet direct, maar doordat je vaak een naam/merk voorbij ziet komen is de kans aanwezig dat je in de winkel of webshop eerder naar een product van die partij neigt.
Wellicht niet in je allerdaagse leven maar als je op vakantie bent en je loopt in het buitenland door een supermarkt herken je wel ineens merken waar je anders helemaal geen oren naar hebt.
De wereld van advertenties is echt heel bijzonder wat dat betreft.
Maar zulke reclames zie je helemaal niet op youtube en consorten.

Ergens zou ik best wel eens met die NL mensen van Youtube willen praten, met name hoe zij welke advertenties goedkeuren. Op het werk kijken we weleens een video, niet ingelogd, en krijg je dus ook reclames en 'suggesties'.

'Hoe heb ik 1 miljoen in 1 jaar verdiend', 'hoe verdien je 10.000 per maand zonder bedrijf', bitcoin dit, crypto dat, serieus is dat enige niveau van reclame wat je 'normaal' zou zien? Zelfs TV heeft nog betere kwaliteit reclames, EV auto dit, geurtje zus, gezond drankje, zut dat ik nooit koop en nooit zal kopen.

Zal ik ooit iets 'via indirect sneaky' hebben gekocht uit een reclame? Ongetwijfeld. Maar vanuit youtube reclames? Absoluut niet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:50
Yukkie schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:57:
Wellicht is het een update van de YouTube apps die toevallig samen viel met het vervallen van mijn lite abbonement en starten van een regulier premium abonnement, maar ik krijg nu alleen nog maar mixes, shorts en muziek suggesties voorgeschoteld op het startscherm :? Zaken waar ik allemaal niet op zit te wachten. Weer een prima platform naar de knoppen "geupdate" :(
Dat is mij ook opgevallen.
Die suggesties op het startscherm zijn waardeloos geworden. Het lijkt er wel op dat Google video's pusht die ze willen dat ik zie, i.p.v. video's waar ik in ben geïnteresseerd.
Shorts heb ik sowieso niets mee want ik kijk nooit YT op mijn telefoon. Bovendien zijn de meeste shorts toch vaak onzin.
Je kan het ook niet uitzetten, of zo.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster-Master
  • Laatst online: 25-04 00:16

Disaster-Master

ùit De Haag

DDX schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:23:
or wait for it to be cancelled for you.
De links had ik niet gezien, en dat wat ik quote stond mij bij., dus gewoon laten verlopen en toen gedacht ik sluit het dan af.. en gezien er stond eerste afschrijving december dacht ik “mooi”.

Maar niet dus. Toevallig collega in t zelfde schuitje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46

Reinier

\o/

Ik ben toch gezwicht en betaal nu het volle pond. YT music op Android Auto werkt meteen ook nog beter. En ik luister nu op de fiets naar muziekvideo's die niet op Spotify enzo staan.

Alles bij elkaar is het wel wat prijzig inmiddels. Youtube Premium, Netflix, Amazon Prime, Nebula, Spotify, Patreon, een aantal YT channel memberships, etc.

Nebula is wel fijn trouwens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emphy
  • Laatst online: 02:25
Als alternatief probeer ik nu een jaartje nebula.tv, ook al werkt mijn ad/script block combinatie nog zonder problemen.

Voor $30 per jaar is het aanbod niet gek. Natuurlijk bij lange na niet vergelijkbaar met youtube, maar voor mijn kijkgedrag is het op het moment redelijk afdoende, met kers op de taart de exlusives.

Helaas zijn ze naar mijn smaak wel net iets te ons-kent-ons met de youtubers die ze werven, dus ik weet niet of dat ze mijn belangstelling langer dan een paar maanden vast kunnen houden.

[ Voor 25% gewijzigd door emphy op 11-11-2023 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Vandaag was ook mijn Premium Lite verlopen. Na 1 reclame (gokreclame) ook maar overstag gegaan en Premium voor 12 euro pm afgesloten. Ze krijgen grotendeels wat ze willen die techreuzen :)

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
DJ^ schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:33:
Vandaag was ook mijn Premium Lite verlopen. Na 1 reclame (gokreclame) ook maar overstag gegaan en Premium voor 12 euro pm afgesloten. Ze krijgen grotendeels wat ze willen die techreuzen :)
En ik gebruik Smarttube op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Mij Youtube lite is verlopen, ik dacht dat je een gratis maand premium kreeg zodra hij afgelopen zou zijn.. Maar hij biedt het alleen aan zonder gratis maand..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Denk zelf dat die maand gratis alleen werkte op het moment dat je abo nog actief was. Als je abo is afgelopen val je in de 'normale' groep en kan je slechts één keer een maand proef krijgen als je het afgelopen jaar nog acties bent geweest. Ik denk gewoon een knullige fout van Google. En niet zo gek als je nagaat dat het allemaal erg rommelig loopt daar. In NL lite uitfaseren en in Duitsland introduceren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ronwiel schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:37:
Denk zelf dat die maand gratis alleen werkte op het moment dat je abo nog actief was. Als je abo is afgelopen val je in de 'normale' groep en kan je slechts één keer een maand proef krijgen als je het afgelopen jaar nog acties bent geweest. Ik denk gewoon een knullige fout van Google. En niet zo gek als je nagaat dat het allemaal erg rommelig loopt daar. In NL lite uitfaseren en in Duitsland introduceren.
Het is gelukt, had schijnbaar een mail gehad 2 maanden geleden met een link erin. Nu 1 maand gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ronwiel schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:37:
Dat is wel vaker bij Google. Eigenlijk vind ik dat wel gek voor zo'n groot bedrijf.

Hun Google Suite liep ook rommelig toen ze er mee wilden stoppen (zie het topic, uiteindelijk zijn ze zelfs niet gestopt en hebben ze nu twee verschillende gratis versies ipv dat ze gestopt zijn omdat verschillende klanten een verschillend traject doorlopen zijn), en Stadia ook (de mensen die voor Stadia werkten wisten zelf nog niet eens dat het stopte en er werd nog reclame voor gemaakt toen Google er al mee wilde stoppen).

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 20-11-2023 12:47 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

darkdesign schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:48:
[...]

Het is gelukt, had schijnbaar een mail gehad 2 maanden geleden met een link erin. Nu 1 maand gratis.
Bij mij werkte die juist weer niet, maar de vrouw had zo iets van pak bloos Premium familie, ook zij begon zich aan die gok reclames te irriteren. Vooral die Unibet reclames zijn een verschrikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:29
Argh, gisteren is bij mij ook het abonnement gestopt. :(
Knap waardeloos aangezien ik enkel de reclames (die sowieso veel te veel zijn) eruit wou hebben.

Eerst maar eens proberen via de Brave browser op IOS, enig nadeel is dan weer dat je maximaal 720p hebt. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Linksquest schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:19:
[...]

Bij mij werkte die juist weer niet, maar de vrouw had zo iets van pak bloos Premium familie, ook zij begon zich aan die gok reclames te irriteren. Vooral die Unibet reclames zijn een verschrikking.
Die reclames zijn targeted denk ik, ik krijg altijd wat is je auto waard (15.900 euro voor een blauwe audi schijnbaar). Het is vooral irritante omdat het elke keer hetzelfde is. In één Yourtube filmpje komt drie keer diezelfde reclame voorbij. Je zou die gewoon moeten kunnen overslaan door het goede bedrag te raden ofzo, maar Youtube zou toch ook al moeten weten dat we die reclame al x keer hebben gezien.

Op de laptop is het simply piano omdat we net een keyboard gekocht hebben dat steeds voorbij komt (terwijl we die app al kennen en hebben)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Je kan dat targetten uitzetten bij Google.in je Google Account Ad Personalization uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Dat al zo vaak gedaan, en ik gok niet eens, dus vraag me af waarom altijd die reclame. Ik zoek veel van Tech en games op, geef me dan die reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
Ik gebruik nu de Brave web browser app om Youtube zonder adds te kijken. De Google Home app icm Chromecast zorgt er vervolgens voor dat het beeld op m'n TV gecast wordt. Het werkt voor wanneer ik in de tussentijd op de Nintendo Switch speel. Wel jammer dat ik tijdens het casten niet op m'n mobiel kan browsen en dat ik geen video queue heb. Alles is beter dan om de zoveel minuten reclames voor elektrische auto's en spiritualiteit sh*t.

Ik ga de VPN tip in de vorige post waarschijnlijk ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoldenCaulfield
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-03-2024
Caayn schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:26:
[...]
1) Gebruik Youtube in een browser en speel je gewenste video af
2) Zet het scherm uit of ga terug naar het homescreen van jouw telefoon
3) Open het notificatie-/meldingcentrum
4) Druk op de "play" knop

Je bent nu vrij om het scherm uit te zetten of andere dingen te doen op jouw telefoon. Werkt op zowel Android (getest met Firefox) en iOS (getest met Safari) :)
Werkt nog steeds; klasse tip! 😉👍🤩
En in FF heb je sowieso geen last van ads.

[ Voor 3% gewijzigd door HoldenCaulfield op 20-03-2024 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:04
Volgens mij heeft YouTube weer iets nieuw gevonden dat ublock origin nog niet kan tegenhouden? Krijg in ieder geval vaak minuut zwart scherm waar dan denk ik een ad normaal zou draaien.

Verder kijk ik ook veel YouTube via Apple TV dus vrees dat ik ook terug een premium ga nemen. Maar wat een prijzen.. 16 euro per maand 🙃. 11 euro zou echt terechte prijs zijn. Gebruik geen van de premium features. Enkel die domme reclame moet weg. Wat was premium lite toch fijn. 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb een iPhone met groot scherm, kijk soms gewoon de Youtube filmpjes in de lijst.. die worden gewoon afgespeeld zonder reclame, met geluid en evt ondertiteling :P

Die 16 euro is mij teveel.. 9 euro zou ik het wel doen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:04
Ow blijkbaar is het 12 euro per maand.
17 euro als je via iOS bekijkt. Dat is al wat schappelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Vind het nog steeds teveel. Die 8E was van Premium Lite was meer dan voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:02
Mijn Premium is nu ook afgelopen maar tijdens een video van amper 10 minuten 5x reclame zien (en uit de video worden gehaald) is niet heel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Deezers schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 13:07:
Mijn Premium is nu ook afgelopen maar tijdens een video van amper 10 minuten 5x reclame zien (en uit de video worden gehaald) is niet heel aantrekkelijk.
Ja zeg dat en ze verplichten je gewoon een de normale premium te pakken helaas. Via een VPN een goedkopere pakken had ik al gelezen wilde Google ook al aanpakken, ben benieuwd waar het heengaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Tja, ik heb mij een jaar lang verzet tegen het wegvallen van het Lite abonnement. Recent weer eens 30 dagen op proef. En dat bevalt eigenlijk wel weer voor de nieuwe prijs. Ik gebruik het nu ook vaker op m'n Sonos om bijv. NPR tiny desk af te spelen. En het blijft een fijn idee dat creators mee profiteren qua opbrengst.

Ik verwacht dat ik binnenkort NLZIWR de deur uit doe, NPO plus neem en van het verschil YT Premium financier. Heel wat creators die wat mij betreft commerciële tv in Nederland zijn voorbij gestreefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-05 16:18
Na 3 maanden proef Premium kon ik niet meer wennen aan de reclames (voor zover dat überhaupt kan).
Even geprobeerd via vpn een abo af te sluiten, maar de meeste landen zijn door YT geblokkeerd lijkt het.
In de iOS app kun je verlengen voor 15,99 pm. Dit vind ik echt behoorlijk aan de prijs. Nu heb ik via safari, nb op de iphone verlengd voor 11,99 pm.
Dit is natuurlijk ook gewoon actief in de YT app op iPhone.
Ik begrijp niet hoe ze zoiets vreemds kunnen doen. Andere prijzen op verschillende systemen.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
Ronster schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 10:58:
Na 3 maanden proef Premium kon ik niet meer wennen aan de reclames (voor zover dat überhaupt kan).
Even geprobeerd via vpn een abo af te sluiten, maar de meeste landen zijn door YT geblokkeerd lijkt het.
In de iOS app kun je verlengen voor 15,99 pm. Dit vind ik echt behoorlijk aan de prijs. Nu heb ik via safari, nb op de iphone verlengd voor 11,99 pm.
Ik begrijp niet hoe ze zoiets vreemds kunnen doen. Andere prijzen op verschillende systemen.
Apple hanteert 30% vergoeding.. overigens is het mij nog niet duidelijk wanneer je precies reclame ziet want de ene video krijg ik om de minuut 45 seconden reclame en de andere video heeft amper tot geen reclame. Lijkt mij dat de uploader dit instelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 21:03
Ronster schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 10:58:
Dat is de AppStore commissie die YouTube (jij dus!) moet betalen aan apple dat is 30% van het totaal

daarom is het buiten de store goedkoper want dan omzeil je de 30% afdracht.

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Deezers schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:04:
[...]
. Lijkt mij dat de uploader dit instelt?
Nee, beperkt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-05 16:18
Deezers schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:04:
[...]

Apple hanteert 30% vergoeding.. overigens is het mij nog niet duidelijk wanneer je precies reclame ziet want de ene video krijg ik om de minuut 45 seconden reclame en de andere video heeft amper tot geen reclame. Lijkt mij dat de uploader dit instelt?
Aha, Apple is hier de boosdoener…
Ik heb ook geprobeerd om een logica te ontdekken in wanneer reclames worden getoond, maar het lijkt erop dat ze een of ander ondoorgrondelijk algoritme gebruiken om het maar zo irritant mogelijk te maken >:)

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 07-05 22:18
Ronster schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:11:
[...]

Ik heb ook geprobeerd om een logica te ontdekken in wanneer reclames worden getoond, maar het lijkt erop dat ze een of ander ondoorgrondelijk algoritme gebruiken om het maar zo irritant mogelijk te maken >:)
Uploaders van video's kunnen dat voor een groot deel zelf instellen. Daarbij hebben ze de keuze om reclame vóór de video af te spelen, erna, of ook tussendoor. Dat zal dus veel verschillen per video.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
Ronster schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:11:
[...]

Op een gegeven moment went het wel, en concerten en livestreams zijn dan weer zonder reclame vaak. Persoonlijk vind ik het de 12 euro per maand niet waard zolang er advertenties zijn. En via het buitenland doe ik niet meer gezien ze zomaar je Google account kunnen bannen en dan ben je meteen toegang tot je mail etc. kwijt (ja, nieuw account voor YT-only kan). Volgens mij hebben ze 4K geschrapt en is dus ook zonder premium mogelijk. Dan betaal je alleen voor reclamevrij, offline afspelen (ik heb onbeperkt data) en op de achtergrond afspelen).

[ Voor 11% gewijzigd door Deezers op 21-07-2024 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Officieel is het Google beleid: je moet je abonnement gebruiken in het land van aanschaf. Dus zogenaamd aangeschaft in Duitsland, dan moet je veelal vanuit Duitsland streamen.

Ik kijk nu zelf maar met advertenties. Als de uploader het verdienmodel heeft aanstaan is het een kwestie van skippen zodra je kan, anders valt het nog mee hoeveel advertenties je uiteindelijk bij video's ziet. Er is wel een irritante bug dat je bij sommige lange video's een advertentie van 1 minuut kan kijken om uiteindelijk minder vaak reclame te zien maar dan krijg je om de 5 minuten een advertentie van 1 minuut. En ik verbaas me over sommige advertenties zoals voor schimmige IPTV diensten.. dat lijkt me niet echt de bedoeling en het zoveelste bewijs dat Google helemaal geen advertenties screent zolang de adverteerder maar betaald.

[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 27-09-2024 11:19 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Oh die advertenties komen nog wel. Het begin bij mij onschuldig maar werden over 5 weken (ofzoiets) steeds meer. Toen maar weer een abbo afgenomen. Druppel was een unskippable as van 1 minuut gevolgd door nog zo 1, voor een educatieve werkgerelateerde video. Tja... Al had ik die dag sowieso enorm veel ads.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 23-08-2024 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:23
Mijn probleem is dat je niet simpel met ideal kunt betalen... Anders zou ik al eerder die lite genomen hebben.. Maar nu is het sowieso al zo duur dat ik sowieso dan toch maar reclame kijk.. Zie je nog eens wat..Alhoewel het nu vaak wel te gortig wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nouja je kan je bankrekening koppelen aan je Google (Play) account en dan daarmee betalen (via iDeal machtiging). Dat is niet heel veel anders dan een doorlopende machtiging via iDeal afgeven aan YouTube.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 18:21

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Het is niet toegestaan om geografische omzeiling door middel van VPN's of accountsharing in het algemeen te bespreken. Die reacties zijn dan ook verwijderd.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:57

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik kreeg vandaag helaas deze e-mail:
YouTube Premium memberships based in Philippines require a form of payment issued in Philippines.

‌To maintain your membership, please update your form of payment to one issued in Philippines before December 5, 2024. If you do not update your form of payment, your membership will not renew automatically, and you will lose access to your YouTube Premium benefits.

‌UPDATE FORM OF PAYMENT

If you have moved to a different country and need to update your signup country, please cancel your membership and re-sign up.

To check the status of your membership and billing information, go to your Settings > Purchases and Memberships page.

If you believe you received this message in error, or if you’d like to share feedback with our team, please fill out this form.

Thanks,
The YouTube Premium team
Daar gaat het advertentievrij genieten van YT

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Mog schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 23:35:
Ik kreeg vandaag helaas deze e-mail:

[...]

Daar gaat het advertentievrij genieten van YT
Het kan nog steeds maar dan met Nederlandse tarieven. Maar gezien de prijs moet je dan wel heel erg gehecht zijn aan YouTube. De meeste video's die ik kijk zijn rond de 20 minuten dus zolang de reclame uiteindelijk rond de 2 minuten is, is dat nog te overzien. Alleen het irritante is dat je nooit meer vooraf weet of je 5x een korte onderbreking krijgt of 2x een lange van een minuut. En die minuut is vaak net te kort om een kop koffie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Ik merk ook dat reclame erg afhankelijk is van de content het kanaal. Als ik bijvoorbeeld een countdown van WatchMojo kijk, dan heb ik veel vaker onderbrekingen en best lange onderbrekingen, dan praat ik over zeker 4 minuten aan reclame bij een filmpje van 8 minuten. Pak ik nu weer een filmpje van een game youtuber, zoals The Happy Console Gamer of Mystic, dan zie bij een video van 20 minuten slechts 1 minute reclame met maar 1 onderbreking.

Toevallig nu een concert van FatBoy Slim aan het luisteren op Youtube, hier krijg ik helemaal geen reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 09:33
Heeft de 'content creator' ook geen invloed op de (hoeveelheid) reclame in de video?

Bij sommige kanalen krijg ik ook niet gek veel (of sporadisch helemaal geen) reclame en bij anderen wordt het constrant meer en langer.
Wat eerst bij 50+ minuten als een lange video werd gezien, is in korte tijd veranderd in 20+ minuten een lange video.
En dan kan je een minuut reclame kijken, om vervolgens de volgende te moeten activeren (anders gaat die nog langer door) en dan kun je op de tweede wachten. En soms zijn dit gewoon mini-docu's qua tijd.
En dan krijg je elke 5 minuten zo een lange break.

Uiteraard was te verwachten dat het meer en langer werd, maar het begint onderhand wel extreem te worden. En dan krijg je nog eens de 'gesponsorde meuk' in de video zelf.
En mede omdat YT zelf weinig hoeft te doen, behalve hosten (in tegenstelling tot zelf content maken/kopen als Netflix/Disney etc) is de absurd hoge maandelijkse prijs helemaal niet in verhouding.

Hoop kanalen ben ik al gestopt met volgen (te veel shorts meuk en/of langdurig geen content en/of niet interessant meer wat ze posten). Zit er ook niet ver vanaf om voor een tijd gewoon helemaal geen YT meer te kijken. Een persoon zal hun niets doen, maar hopelijk dat YT ooit beseft dat er een grens is waarop men het niet meer accepteerd.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Zoals andere topics in FTM.. het is niet toegestaan om geografische omzeiling te bespreken of om familieaccounts aan te bieden.