[PC] Visual Pinball

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:41
PatrickC schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:21:
[...]

Volgens het leaderboard is het de hoogste score ooit gehaald op die tafel in de 5-minute modus. Of zijn ook deze scores ooit een keertje opgeschoond?

En…, “ hou de bal zo lang mogelijk in het spel !”… beste tip ooit! _O-
Ik dacht dat ik 2de was op all high en baronvanawesome boven mij met een score 2x zo hoog. Dan was het echt een goeie lucky pot!

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:28
PatrickC schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:29:
[...]

Gewoon de bal opvangen met een flipper en je vinger ingedrukt houden… piece of cake! :+
Heb ik net gedaan, na 5 minuten stond hij op 266K, thanks voor de tip :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:34
Heeft iemand die Jukebox al geprobeerd? Wel grappig dat dit ook gewoon kan met VPX.
Het is wel gemaakt voor een cabinet, dus ik krijg het niet goed werkend op mijn single screen ultra-wide. En de ‘tafel’ heeft geen VR ondersteuning.
https://vpuniverse.com/files/file/26585-jukebox-seeburg-1965
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rbgt0snR8CmUZbKmpu-b8KhIw2Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SLSgoPNPEylAqZdgtZ9vWjYJ.jpg?f=user_large

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:48:
Heeft iemand die Jukebox al geprobeerd? Wel grappig dat dit ook gewoon kan met VPX.
Het is wel gemaakt voor een cabinet, dus ik krijg het niet goed werkend op mijn single screen ultra-wide. En de ‘tafel’ heeft geen VR ondersteuning.
[Afbeelding]
Nooit geprobeerd, wel een superleuk idee zeg!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:48:
[Afbeelding]
Ik zag hem voorbij komen, maar je kan geen track verwijder/toevoegen. Ik heb ook geen full dmd, dus filmpjes tonen ook niet goed. Idee is wel leuk.
Meeste gebruiken denk ik in de fontend een player om muziek te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:40:
[...]

Ik zag hem voorbij komen, maar je kan geen track verwijder/toevoegen. Ik heb ook geen full dmd, dus filmpjes tonen ook niet goed. Idee is wel leuk.
Meeste gebruiken denk ik in de fontend een player om muziek te spelen.
Tracks toevoegen en verwijderen kan volgens mij wel. In de reacties op VPU staat ook een link naar een programma Jukebox_Song_Processor_v3.exe die je dan moet gebruiken.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• MikeDASpike
PatrickC schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:05:
[...]

Tracks toevoegen en verwijderen kan volgens mij wel. In de reacties op VPU staat ook een link naar een programma Jukebox_Song_Processor_v3.exe die je dan moet gebruiken.
Oh nais ! Mischien toch eens kijken ernaar :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Tijd voor weer een mooie original, dit keer op een echte sci-fi film klassieker.
2001:A Space Odyssey (Original 2025), door burgereater289.
https://vpuniverse.com/fi...ce-odyssey-original-2025/
Er is versie met pup en zonder pup.
Puppack: https://vpuniverse.com/fi...a-space-odyssey-pup-pack/
Nog geen VR support helaas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bnyr7LNMTTlw54P-2nsi4mX7LJk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3FqMkpfyeXcqH5MKqJNfttxS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:41:
Tijd voor weer een mooie original, dit keer op een echte sci-fi film klassieker.
2001:A Space Odyssey (Original 2025), door burgereater289.
https://vpuniverse.com/fi...ce-odyssey-original-2025/
Er is versie met pup en zonder pup.
Puppack: https://vpuniverse.com/fi...a-space-odyssey-pup-pack/
Nog geen VR support helaas.
[Afbeelding]
Ik ga hem even bekijken of vp universe!
Het is me deze week helaas niet gelukt om de pin te winnen. Net nog een paar rondjes kunnen proberen, maar deze week te weinig tijd om er echt werk van te maken. De pin stond ook behoorlijk hoog moet ik zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Weer een nieuwe release van één van mijn favoriete table authors, UnclePaulie.
Kiss (Bally 1979) : https://vpuniverse.com/files/file/26675-kiss-bally-1979/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRzmhnI2qvoWDJlF--kFNv4_wuw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3kPpb05VIrKMm5288UNyOoLM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Ik ben blij dat Uncle Paulie terug is en weer geweldige kasten maakt! Het enige wat ik niet begrijp, is waarom het vpinmame 3.7.0 nodig heeft. Als ik de release notes bekijk (van de pre-release), geven deze alleen maar:
"add SMB spanish (vifico licensed) rev.1 via Jordi Beltran

thanks to Ivan for the heads up

this one was a complete dump now, sound roms matching the gottlieb ones

the 'other' vifico SMB variant is now renamed to rev.2 and uses the DMD dump from this rev.1"
In nieuwere versie van vpinmame 3.7 zie ik wel dat ze met Gottlieb System 80 bezig zijn om hier ook PWM support aan te geven, maar niets over deze leuke Bally kast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 07:09:
Ik ben blij dat Uncle Paulie terug is en weer geweldige kasten maakt! Het enige wat ik niet begrijp, is waarom het vpinmame 3.7.0 nodig heeft. Als ik de release notes bekijk (van de pre-release), geven deze alleen maar:
"add SMB spanish (vifico licensed) rev.1 via Jordi Beltran

thanks to Ivan for the heads up

this one was a complete dump now, sound roms matching the gottlieb ones

the 'other' vifico SMB variant is now renamed to rev.2 and uses the DMD dump from this rev.1"
In nieuwere versie van vpinmame 3.7 zie ik wel dat ze met Gottlieb System 80 bezig zijn om hier ook PWM support aan te geven, maar niets over deze leuke Bally kast
Ik gebruik gewoon vpinmame 3.6.0.1227.ecd032e en dat werkt prima met deze Kiss table.

Maar de ontwerper van deze Kiss kast moet toch wel een beetje een sadist zijn geweest. Er zitten echt magneten in die outlanes volgens mij! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:00:
[...]

Ik gebruik gewoon vpinmame 3.6.0.1227.ecd032e en dat werkt prima met deze Kiss table.

Maar de ontwerper van deze Kiss kast moet toch wel een beetje een sadist zijn geweest. Er zitten echt magneten in die outlanes volgens mij! |:(
Haha. Volgens mij zei je zelf dat hij 'één van je favoriete table authors ' was 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:44

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

PatrickC schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:36:
Weer een nieuwe release van één van mijn favoriete table authors, UnclePaulie.
Kiss (Bally 1979) : https://vpuniverse.com/files/file/26675-kiss-bally-1979/
[Afbeelding]
Grappig, net een playlist over de geschiedenis van pinball gekeken op YouTube, en daar kwam deze ook voorbij: YouTube: The History of Pinball Part 2: The Rise of the Solid-States. Blijkt dat de art op de backbox veranderd is en je in je screenshot de oude gebruikt :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:05:
[...]

Haha. Volgens mij zei je zelf dat hij 'één van je favoriete table authors ' was 🤣
Voor kasten in VPX ja. :+ Met mijn opmerking over dat sadisme bedoelde ik natuurlijk de oorspronkelijke designer van de Kiss flipperkast. Dat zal UnclePaulie niet geweest zijn! Ik heb het maar even opgezocht… dat is Jim Patla. https://www.ipdb.org/sear...=advanced&ppl=Jim%20Patla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Thrace Grumble schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:35:
[...]

Grappig, net een playlist over de geschiedenis van pinball gekeken op YouTube, en daar kwam deze ook voorbij: YouTube: The History of Pinball Part 2: The Rise of the Solid-States. Blijkt dat de art op de backbox veranderd is en je in je screenshot de oude gebruikt :)
Leuke video! Ik las inderdaad zojuist dat de oorspronkelijke SS in KISS niet zo gewaardeerd werd, omdat het zo lijkt op Nazi symboliek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

PatrickC schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:41:
[...]

Leuke video! Ik las inderdaad zojuist dat de oorspronkelijke SS in KISS niet zo gewaardeerd werd, omdat het zo lijkt op Nazi symboliek.
Alle vier delen zijn tof om te kijken, aanrader. Zelfs VPINS komen heel ff snel voorbij ;)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• PatrickC
jpsalas heeft al zijn kasten geüpdatet naar versie 6.0.0. Het mooi van zijn kasten is dat de vpx files erg klein zijn, terwijl de kwaliteit toch prima is, ook qua ball physics. Het zijn ook ideale versies om op iOS of Android devices te gebruiken.
https://www.vpforums.org/...%5Bfiles%5D%5BsortDir%5D=

[ Voor 27% gewijzigd door PatrickC op 13-09-2025 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Iemand al alles gedownload van JP?
Zou mooi zijn als we ergens 1 plek hebben waar alles in 1x gedownload kan worden, ipv van tig keer moeten klikken in de browser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op maandag 15 september 2025 @ 18:06:
Iemand al alles gedownload van JP?
Zou mooi zijn als we ergens 1 plek hebben waar alles in 1x gedownload kan worden, ipv van tig keer moeten klikken in de browser
Ja, ik heb ze dit weekend allemaal (waren zo’n 169 kasten) gedownload. Ik heb alleen geen openbare plek waar ik ze neer kan zetten, maar wellicht heb jij daar iets voor?

Edit: ik zie dat ik ze toch nog niet allemaal had gedownload. Maar dat ga ik nog wel doen. 8)

Edit 2: 273 kasten! Wat een werk moet dat geweest zijn om die allemaal te maken en nu ook aan te passen naar versie 6.0.0/1.

[ Voor 19% gewijzigd door PatrickC op 16-09-2025 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Iemand die deze jpsalas versies ook op een iOS of Android device speelt? Ik krijg de DMD van de TOTAN kast niet in beeld. De kast werkt verder wel. Ik kan ook nergens iets vinden over hoe je de dmd positie moet aanpassen op iOS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB1980
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 07:38
Ik zie ineens dat onze vriend ALE nu ook in WvP competitie mee doet.....
Maar ik voorspel dat ik hem zo ga verslaan op de Pin contest!!! Ik wacht tot 1 voor 22 om mn score te posten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dna Disturber
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 18-09 16:10
Ok Heren,

Call me stupid :) ....ik had nog wat meer info gekregen van onze argentijnse vrienden wat sommige dingen iets beter verklaard
Blijkbaar als je na bal 1 denkt...gohh ik wil liever opnieuw starten kun je gewoon de start button een paar seconden inhouden en je start een nieuwe game vanaf scratch...dat werkt zo bij de wat oudere kasten .
Bij de nieuwe is het de linker flipper en de startknop tegelijk inhouden.
Zo start ALE54 snel een nieuwe game zonder vpx te verlaten (bij de closest to the pin bijvoorbeeld)

Al die tijd wist ik dat niet , geldt dus ook voor de echte kasten als iemand bij een freeplay leuk 4 players heeft geselecteerd en mid-game is weggelopen....erg handig als je bij dutch pinball museum ofzo bent

Hoeveel wisten van jullie wisten dat?
Why didn't anybody tell me....makes life so much easier ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Dna Disturber op 16-09-2025 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Goed om te weten !
Euh nee, ik wist dat niet. Thanks for sharing !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dna Disturber
MikeDASpike schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:03:
Goed om te weten !
Euh nee, ik wist dat niet. Thanks for sharing !
Pfeww thanks @MikeDASpike
Ik was al een beetje bang om voor sukkel uitgemaakt te worden omdat ik het niet wist :*)
ik dacht er komen vast van "Wist je dat echt niet?" posts haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Dna Disturber schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:59:
Ok Heren,

Call me stupid :) ....ik had nog wat meer info gekregen van onze argentijnse vrienden wat sommige dingen iets beter verklaard
Blijkbaar als je na bal 1 denkt...gohh ik wil liever opnieuw starten kun je gewoon de start button een paar seconden inhouden en je start een nieuwe game vanaf scratch...dat werkt zo bij de wat oudere kasten .
Bij de nieuwe is het de linker flipper en de startknop tegelijk inhouden.
Zo start ALE54 snel een nieuwe game zonder vpx te verlaten (bij de closest to the pin bijvoorbeeld)

Al die tijd wist ik dat niet , geldt dus ook voor de echte kasten als iemand bij een freeplay leuk 4 players heeft geselecteerd en mid-game is weggelopen....erg handig als je bij dutch pinball museum ofzo bent

Hoeveel wisten van jullie wisten dat?
Why didn't anybody tell me....makes life so much easier ;)
Weer wat bijgeleerd! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Dna Disturber schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:09:
[...]

Pfeww thanks @MikeDASpike
Ik was al een beetje bang om voor sukkel uitgemaakt te worden omdat ik het niet wist :*)
ik dacht er komen vast van "Wist je dat echt niet?" posts haha
Ik heb nog niet getest, maar is dit alleen bij free game of ookals ke coins gebruikt en je wel credits hebt ?

Jij een sukkel? Nee man ! Ik wist het ook niet. Moet nog eens mijn book doorlezen over pinball, maar dacht dat het daar ook niet instond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dna Disturber
MikeDASpike schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:22:
[...]

Ik heb nog niet getest, maar is dit alleen bij free game of ookals ke coins gebruikt en je wel credits hebt ?
Ja werkte ook gewoon bij credits....
weet niet of alle fabrikanten het hebben/hadden maar ik had een paar kasten geprobeerd en daar werkte t gewoon

• sahinasappelsap
Dna Disturber schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 23:02:
[...]

Ja werkte ook gewoon bij credits....
weet niet of alle fabrikanten het hebben/hadden maar ik had een paar kasten geprobeerd en daar werkte t gewoon
Dat is handig zeg, wist ik ook niet! Vooral het exitten en opnieuw opstarten kost best wat tijd.

• JB1980
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 07:38
Heel handig idd! Doe ik ook!
Ik wist het omdat mijn cabinet bouwer het me heeft verteld (nadat ik dat vroeg ivm de competitie).
Je moet wel credits hebben en soms gaat er wel iets mee mis, dan heb je ineens 2 ballen in spel.

Voor nieuwere kasten ga ik proberen met de linker flipper erbij, dat wist ik nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Hebben jullie de reveal van The Matrix al gezien (Pincredibles in samenwerking met VPW)? Een totaal nieuwe (VPin) tafel.
Ziet er zoooo tof uit, verwachte release is in december :) Mooi hoe thematisch en duidelijk ze de gameplay hebben gemaakt, met o.a. een scherm in het playfield!

YouTube: What if The Matrix was a Pinball: Pincredibles / VPW Game Reveal Stream

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste