[PC] Visual Pinball

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:09
JB1980 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:37:
Iemand hier met een cabinet setup?
Heb er zelf 1, maar wil eens kijken bij een ander, evt voor een toekomstige upgrade en om gewoon eens met iemand anders te flipperen.
Ik heb een cabinet.
Ik heb het idee om de pc te vervangen en dan als hybride pc te gebruiken. Op desktop als game/ontwikkel PC en ook aangesloten op cabinet, om zo ook cabinet en VR te spelen.
Idee en pc is er, nu uitvoering nog

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB1980
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 31-08 16:00
In welke regio woon je?
Ik zuid Holland.
MikeDASpike schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 14:12:
[...]

Ik heb een cabinet.
Ik heb het idee om de pc te vervangen en dan als hybride pc te gebruiken. Op desktop als game/ontwikkel PC en ook aangesloten op cabinet, om zo ook cabinet en VR te spelen.
Idee en pc is er, nu uitvoering nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:06
MikeDASpike schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 05:55:
En weer een pareltje uit de VPW hoed :Scared Stiff , Ride The Boney Beast!, compleet met VR-ondersteuning, 3D backglass en een spectaculaire lightshow.
Gebouwd vanaf nul met behulp van scans, 3D-modellen en aangepaste scripts, een aanrader voor liefhebbers van virtuele flipperkasten.
https://vpuniverse.com/fi...-scared-stiff-bally-1996/

[Afbeelding]
Ik heb eindelijk eens de tijd gehad om de update van creature from the black lagoon de 1.1 update te geven en natuurlijk scared stiff.

Leuke before en after van zowel b2s als playfield (vind ik zelf). Echt mooi spul wordt er tegenwoordig geproduceerd voor vpx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
JB1980 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 17:57:
In welke regio woon je?
Ik zuid Holland.

[...]
Ik heb ook een cabinet, woon ook in NH, zelfs in de buurt van Mike 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
JB1980 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 17:57:
In welke regio woon je?
Ik zuid Holland.

[...]
Hoofddorp . Ik woon 2 straten verwijderd van PastorLUL . Hij is heel actief met kleuren van roms (oa Tron , ac dc,ghostbusters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
JB1980 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:37:
Iemand hier met een cabinet setup?
Heb er zelf 1, maar wil eens kijken bij een ander, evt voor een toekomstige upgrade en om gewoon eens met iemand anders te flipperen.
Jij hebt het over een 'toekomstige' ulgrade. Maar ik heb Onlangs een downgrade gedaan.
Ik heb mijn mx led matrix verwijderen en losgekoppeld van mijn cabinet.
Ikwerd er gek van.
De leds aan de zijkant van de playfield, zitten erg vastgeplakt en treks het very aan de binnenkant kapot, anders had ik die ook verwijderd.
Dit ookomdat ik mijn monitor bijna niet uit de cabinet kan halen door die leds.

Is er trouwens iemand handig met hout bewerking ?ik zou graag een nieuw dmd panel waar mijn hd dmd in past en dan aan beide zijkanten een opening voor wat kleine rechthoekihe speakers. Ik had het graag zelf geweldig, maar mijn lichamelijke toestand houd mij tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB1980
Ik wil met name hardware upgrade, betere performance op nieuwe kasten en meer dan 60fps.
Leds hoef ik ook niet, knippert al genoeg.

@sahinasappelsap
Jij hebt ook vaak de Pin contest gewonnen. De huidige leader lijkt onverslaanbaar. Is er een truuk die ik nog niet ken? Of gewoon eindeloos vaak proberen en geluk hebben? Ik snap niet hoe hij het elke keer doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
JB1980 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:23:
Ik wil met name hardware upgrade, betere performance op nieuwe kasten en meer dan 60fps.

@sahinasappelsap
Jij hebt ook vaak de Pin contest gewonnen. De huidige leader lijkt onverslaanbaar. Is er een truuk die ik nog niet ken? Of gewoon eindeloos vaak proberen en geluk hebben? Ik snap niet hoe hij het elke keer doet...
eindeloos proberen en soms geluk hebben en vooral op het juiste moment de tafel exitten. Helaas kom ik er even niet meer aan toe om wat weerstand te bieden tegen die Ale54, maar hij zet pittige scores neer voor wat ik kan zien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-08 13:56
MikeDASpike schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 03:56:
[...]

Hoofddorp . Ik woon 2 straten verwijderd van PastorLUL . Hij is heel actief met kleuren van roms (oa Tron , ac dc,ghostbusters)
Wat leuk dat Pastor ook een Hollander is. Hij maakt echt hele mooie color roms, samen met Kraken mijn favoriete rom colorizer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LordTheRon
Voor wie het scifi tournament heeft gespeeld. Dan heb je vast veel Terminator 3 gespeeld. Deze heeft een prachtige lighting update van Bord gekregen. Aanrader!
https://vpuniverse.com/fi...-siggitastywasps-vlm-mod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
LordTheRon schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:19:
Voor wie het scifi tournament heeft gespeeld. Dan heb je vast veel Terminator 3 gespeeld. Deze heeft een prachtige lighting update van Bord gekregen. Aanrader!
T3 vind ik nou een hele vette en leuke tafel om te doen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
LordTheRon schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:16:
[...]

Wat leuk dat Pastor ook een Hollander is. Hij maakt echt hele mooie color roms, samen met Kraken mijn favoriete rom colorizer.
En grappig dat hij bij mij verderop woon't.
Hij is samen met zijn vader een AFM kast aan het restaureren en denk dat ze er ook een ZeDMD in doen.
Pastor heeft mij geholpen met de hd ZEDmd. Erg aardige gast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
JB1980 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:23:
Ik ben een upgrade aan het doen.
Zit in mijn hoofd,maar nog niet uitgevoerd.
Ik heb een nieuwe PC geassembleerd. Deze wil ik op mijn bureau plaatsen, zodat ik visual studio en blender etc goed kan uitvoeren.
Dan wil ik ook mijn cabinet apparatuur erop aansluiten, zodat ik ook kan 'switchen' naar cabinet en naar VR. Dan kan ik de pc ook uit de cabinet halen en eventueel verkopen.
Mijn nieuwe pc is een core i7 ultra, 32gb ddr5, 4 Tb ssd met een rtx 5080.
Met scutters overlegd om te kijken of ik alle installaties kan vastleggen op video, zodat een i stallatie (zonder baller) weer eens wordt uitgelegd met visual pinball 10.8 64 bit en daarnaast een afzonderlijke installatie van 10.7 32 bit (om proc nu te kunnen gebruiken)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeDASpike
LordTheRon schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:19:
Het is geen T3, maar Freezy heeft een paar maanden geleden zijn voortgang van T2 laten zien in VPE : https://vpuniverse.com/fo...689-vpe-terminator-2-wip/

Ik vind het echt geweldig hoe dit eruit ziet. Zal niet voor cabinet een grote verandering zijn, maar VR zal en fotorealistisch uitzien !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 19:22:
[...]

Het is geen T3, maar Freezy heeft een paar maanden geleden zijn voortgang van T2 laten zien in VPE : https://vpuniverse.com/fo...689-vpe-terminator-2-wip/

Ik vind het echt geweldig hoe dit eruit ziet. Zal niet voor cabinet een grote verandering zijn, maar VR zal en fotorealistisch uitzien !
Het is niet normaal hoe gedetailleerd en echt dit er gewoon uitziet. Ik sta versteld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Als je ziet wat ze tegenwoordig al in VPX voor elkaar krijgen met blender, dan denk je dat het niet meer beter kan qua graphics, maar die VPE beelden is dan weer toch next level. En als je het vergelijkt met Pinball FX die de Unreal engine gebruikt, dan is het verschil echt enorm. Maar dat ligt ook wel een beetje aan Zen, want Pinball Wicked, die ook de Unreal engine gebruikt, ziet er veel beter uit.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 11:56:
Als je ziet wat ze tegenwoordig al in VPX voor elkaar krijgen met blender, dan denk je dat het niet meer beter kan qua graphics,
De blender toevoeging is echt een mooi staaltje werk, maar hetgeen wat gegenereerd wordt blijven statische plaatjes. Dus niet alle shadows en lichten zijn dynamisch (wat bij desktop en cabinet minder te merken is, maar met headtracking of VR dus wel.)
Maar des al niet te min, blijf ik de nieuwe releases van VPW top vinden. Jammer dat andere authors de techniek niet gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Deze week is er nog een mooie original uitgekomen, City Hunter (original 2025), door Tombg.
https://vpuniverse.com/fi...ity-hunter-original-2025/
Persoonlijk heb ik niet zo veel op met anime, maar de kast icm de puppack en VR room is erg mooi gedaan en de flow is goed met nfozzy physics.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YvKWbXhhZqgakAQVYYZw0sxAzc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7RTKpFBRzVTanC2GZzbk7vwt.png?f=fotoalbum_large

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Een flinke 1.1 update van Game of Thrones LE (Stern 2015) VPW, door VPinWorkshop.
https://vpuniverse.com/fi...thrones-le-stern-2015-vpw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLi1l6PRoQ6_Z6ojfqY2Rt-Z1Sw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EinlDeEkohvL6D1QKYsACJ5S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB1980
Vette kasten weer!
Na mn vakantie weer eens wat updates draaien!

Net voor het eerst Johnny Mnemonic gespeeld (dankzij PinemHi), ook alweer een vette kast!!!
Dankzij die competities ontdek ik veel kasten die ik nog niet had gespeeld.
Die heel oude zijn niet echt mn ding, maar Taxi was nog wel leuk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
JB1980 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 20:37:
Vette kasten weer!

Net voor het eerst Johnny Mnemonic gespeeld (dankzij PinemHi), ook alweer een vette kast!!!
Dat vind ik persoonlijk ook het leukste aan Pinemhi… je ontdekt kasten die je normaal wellicht nooit zou spelen. De challenges zelf winnen is bijzaak, ook omdat er vaak bizarre scores worden gehaald en ik gewoon niet zo veel tijd in één kast wil steken. En mijn simracing hobby heeft ook veel aandacht nodig.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
JB1980 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 20:37:
Vette kasten weer!

Congrats met de 5min weekly challenge. Ik vond Taxi altijd een leuke kast, maar kon geen goeie pot maken.

Ik vind juist jaren 80 en 90 leuke kasten hebben. Maar Got vind ik ook een topper. Vooral In VR (al heb ik laatste release nog noet gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Weer even een uitstapje naar Future Pinball. TerryRed is weer begonnen aan zijn Silent Hill kast. Iedere keer als je denkt, het kan niet nog beter en mooier, lijkt hij dat toch weer voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Nog een klein ‘uitstapje’… hoe werkt een flipperkast in slow motion…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-08 22:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

PatrickC schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 08:42:
Weer even een uitstapje naar Future Pinball. TerryRed is weer begonnen aan zijn Silent Hill kast. Iedere keer als je denkt, het kan niet nog beter en mooier, lijkt hij dat toch weer voor elkaar te krijgen.
[YouTube: Silent Hill Pinball (WIP Teaser): The most ambitious virtual pinball game I've ever made? I'm back!]
[YouTube: Silent Hill Pinball: NEW! Nightmare Alley gameplay demo! Pinball and horror unlike anything else!]
Moet ik me misschien ook nog eens aan wagen. Tot nu toe alleen ervaring met VPX, terwijl er best wat parels zijn volgens mij bij andere simulators. Ik probeer zoveel mogelijk bij mij cabinet in wording realisme te hebben, voor mijn gevoel is dat het meest met VPX, of is dat een verkeerde aanname?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Thrace Grumble schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:54:
[...]

Moet ik me misschien ook nog eens aan wagen. Tot nu toe alleen ervaring met VPX, terwijl er best wat parels zijn volgens mij bij andere simulators. Ik probeer zoveel mogelijk bij mij cabinet in wording realisme te hebben, voor mijn gevoel is dat het meest met VPX, of is dat een verkeerde aanname?
Commercieel gezegd is dat een verkeerde aanname.
Er zijn naast VPX natuurlijk ook top producten. Neem bijvoorbeeld VPE. 🤣
Maar ik snap wat je zegt. Ik heb veel (ook betaalde) kasten op mijn cabinet staan, maar speel praktisch alleen VPX.
FP had een geweldig programma kunnen zijn als het open-source was. Een kast die 3 mi uten aan het laden is, is voor mij de lol alweer weg. Dan maar vpx welke met versie 10.7 binnen 10 seconden vanuit de frontend geladen is. 10.8iets langer, maar Lang en na niet wat FP lead.
Maar Terry zijn kasten zijn (zeker in VR) een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
De lange laadtijden in Future Pinball heb je met kasten waar veel textures gebruikt worden (b.v. de Star Wars kast van SLAMT1LT/TerryRed). Het helpt als je geen trilinear filtering gebruikt, maar dat gaat soms wel ten koste van de beeldkwaliteit. Verder ben ik de wat langere laadtijden wel gewend als fervent rFactor 2 speler, waar het laden van de circuits ook soms ook erg lang kan duren. Ik speel met name VPX, maar af en toe zwengel ik ook wel een FP kast van TerryRed of SLAMT1LT aan. Daar zitten namelijk ook een flink aantal pareltjes tussen.

FP is door het gebruik van BAM ook wel een stukje ‘open source’ geworden toch @MikeDASpike ? BAM voegt erg veel toe op het gebied van graphics en physics, en maakt ook VR mogelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door PatrickC op 02-08-2025 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
[b]PatrickC in "[PC] Visual Pinball"

FP is door het gebruik van BAM ook wel een stukje ‘open source’ geworden toch @MikeDASpike ? BAM voegt erg veel toe op het gebied van graphics en physics, en maakt ook VR mogelijk.
Future Pinball is nog steeds een gesloten project zonder enige aanpassingen. RavArcade heeft een uitstekend programma ontwikkeld om FP met BAM te verbeteren, maar op RavArcade's GitHub zie ik dat de BAM fploader in de afgelopen 9 jaar niet is bijgewerkt. Het is dus geen open source. Als er nu iets met RavArcade gebeurt, moet alles weer helemaal vanaf nul worden opgebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
MikeDASpike schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 07:12:
[...]

Future Pinball is nog steeds een gesloten project zonder enige aanpassingen. RavArcade heeft een uitstekend programma ontwikkeld om FP met BAM te verbeteren, maar op RavArcade's GitHub zie ik dat de BAM fploader in de afgelopen 9 jaar niet is bijgewerkt. Het is dus geen open source. Als er nu iets met RavArcade gebeurt, moet alles weer helemaal vanaf nul worden opgebouwd.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat het geen open source is. ;) Ik bedoelde eigenlijk dat er nog steeds verbeteringen zijn in FP, maar dat die dan via BAM gerealiseerd zijn/worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
En weer een mooie Bally klassieker van UnclePaulie, Mata Hari (Bally 1978).
https://vpuniverse.com/fi...448-mata-hari-bally-1978/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ksByGmRv1hCRLLzxUC1jDocchE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pzdmKgS99PN7sZFXssZnUez5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
En nog een Williams klassieker uit 1975 door Rawd, Triple Strike(Williams 1975).
https://vpuniverse.com/fi...-triple-strike-vpx-v-520/Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_I3f2QBbbSJ15inXpF4CV_Hj_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VsryHiO7IHIwZpUOmKBaaJZv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 30-08 22:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

PatrickC schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:31:
En nog een Williams klassieker uit 1975 door Rawd, Triple Strike(Williams 1975).
https://vpuniverse.com/fi...-triple-strike-vpx-v-520/[Afbeelding]
Deze schijnt een hoog ‘nog-1-potje-gehalte’ te hebben :).

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
En al weer een major release van VPin Workshop, World Cup Soccer '94 (Bally).
https://vpuniverse.com/files/file/26467-world-cup-soccer-94/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_CxJOy6fKZEFQpla6H6YYi-_d10=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ale7C1062tPOZcxliRdqVQ44.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Benieuwd hoe de sizing in VR van deze is, daar de vorige versie van Knorr and Clark Kent een trucje nodig had om deze goed in VR te kijgen qua sizing.

Orginele tafel was 1/6 van de maat als andere VPX kasten. Clark Kent en Knorr zeiden dat dit de juiste maten waren en dat alle kasten in hun optiek zo gebouwd moesten worden.

ik hoor graag van VR gebruikers of deze t nu 1:1 is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
MikeDASpike schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 14:46:
[...]

Benieuwd hoe de sizing in VR van deze is, daar de vorige versie van Knorr and Clark Kent een trucje nodig had om deze goed in VR te kijgen qua sizing.

Orginele tafel was 1/6 van de maat als andere VPX kasten. Clark Kent en Knorr zeiden dat dit de juiste maten waren en dat alle kasten in hun optiek zo gebouwd moesten worden.

ik hoor graag van VR gebruikers of deze t nu 1:1 is
Ik kan ‘m nog niet uitproberen… zit nog in de 🇨🇭⛰️. Volgende week maandag waarschijnlijk. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordTheRon
Deze is helemaal 1 op 1. Ze hebben de hele tafel opnieuw gebouwd in Blender. Ziet er echt amazing uit en speelt ook fantastisch.

Klein bugje met de skillshot lights. Ook al schiet je de bal in de eerste hole, dan gaat het lampje van de tweede hole branden. Heb ik al op het forum gereport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Laatst online: 31-08 18:51
Op dit moment is het voor mij te warm om met een VR bril op te gaan spelen maar dit is echt een super leuke kast waar ik zeker mee aan de slag ga. :)

spoor12b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ik heb ‘m vandaag even getest in VR. Wat een kast weer van VPW! Het is gewoon bijna foto realistisch, net of je echt voor de kast staat. Sorry Zen, maar dit is echt zo veel beter dan deze kast in FX (VR). Graphics en ball physics van deze VPW versie in VPX is echt van een andere planeet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
LordTheRon schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:27:
Deze is helemaal 1 op 1. Ze hebben de hele tafel opnieuw gebouwd in Blender. Ziet er echt amazing uit en speelt ook fantastisch.

Klein bugje met de skillshot lights. Ook al schiet je de bal in de eerste hole, dan gaat het lampje van de tweede hole branden. Heb ik al op het forum gereport.
Ik zie dat deze op de pijnbank van vpw ligt. Jouw skill shot issue en sommige blijven de bal hangen. RobbieKingpin had al een oplossing voor de loop.
PatrickC schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:14:
Ik heb ‘m vandaag even getest in VR. Wat een kast weer van VPW! Het is gewoon bijna foto realistisch, net of je echt voor de kast staat. Sorry Zen, maar dit is echt zo veel beter dan deze kast in FX (VR). Graphics en ball physics van deze VPW versie in VPX is echt van een andere planeet!
Ik moet zeggen dat ik de versie van Knorr en Clark Kent ook erg goed vond, ben reuze benieuwd naar deze versie. Afgelopen weken niets gedaan met Pinball, maar deze komt als 1 van de eerste updates naar mijn cabinet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
MikeDASpike schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:16:
Ik moet zeggen dat ik de versie van Knorr en Clark Kent ook erg goed vond, ben reuze benieuwd naar deze versie. Afgelopen weken niets gedaan met Pinball, maar deze komt als 1 van de eerste updates naar mijn cabinet
De Mega VR Room is ook erg goed gedaan. Je staat op de middenstip van een voetbalveld in een groot voetbalstadion. 8)

En eens.. die versie van Knorr en Clark Kent was ook al erg goed inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Ik download hem alvast, ben erg benieuwd naar hoe die speelt. Kan pas over een dag of 12 weer bij mijn cab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 22:04:
[...]

Ik download hem alvast, ben erg benieuwd naar hoe die speelt. Kan pas over een dag of 12 weer bij mijn cab.
Te warm waar de cabinet staat of op vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Zojuist even de 5-minute challenge weer eens geprobeerd, maar ondanks dat ik deze heb geactiveerd (ik hoor de bevestiging), ziet pinemhi het op één of andere manier niet en wordt de score als normale score gesubmit. De game breekt ook niet vanzelf af na 5 minuten. Ik heb dit probleem nog niet eerder gehad. Waar zou dit aan kunnen liggen @Dna Disturber ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:16:
[...]

Te warm waar de cabinet staat of op vakantie?
Nu op vakantie, voor het weggaan alles even gedownload. Dus bij terugkomst heb ik weer wat te doen! Wellicht is er dan ook een update beschikbaar. Las dat er wat bugs in zaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:15:
Zojuist even de 5-minute challenge weer eens geprobeerd, maar ondanks dat ik deze heb geactiveerd (ik hoor de bevestiging), ziet pinemhi het op één of andere manier niet en wordt de score als normale score gesubmit. De game breekt ook niet vanzelf af na 5 minuten. Ik heb dit probleem nog niet eerder gehad. Waar zou dit aan kunnen liggen @Dna Disturber ?
Ik heb dat probleem een tijd terug ook gehad. Dat bleek toen bij mij aan een slechte wifi verbinding te liggen. Denk alleen dat het bij jou iets anders is, gezien de vr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
sahinasappelsap schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:59:
[...]

Ik heb dat probleem een tijd terug ook gehad. Dat bleek toen bij mij aan een slechte wifi verbinding te liggen. Denk alleen dat het bij jou iets anders is, gezien de vr.
De score wordt wel geupload maar niet als 5-minute score. Mijn PC zit bedraad aan het internet en daar draait de VD streamer app op. De VR headset heeft wel een wifi connectie naar een dedicated wifi 6E router, maar dat heeft verder niets met VPX en pinemhi te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Nu werkt het ineens wel weer. Het zal wel een 'glitch' geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Zit je op de meest recente versie van pinemhi?
Ik heb gehad dat mijn normale score als 5 min doorkwam. Daar heeft @Dna Disturber toen een fix voor gemaakt.

Of...gewoon een glitch 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Spacies heeft tegenwoordig ook een Pinball channel op YT.
Meteen een interessante video:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:23:
[...]

De score wordt wel geupload maar niet als 5-minute score. Mijn PC zit bedraad aan het internet en daar draait de VD streamer app op. De VR headset heeft wel een wifi connectie naar een dedicated wifi 6E router, maar dat heeft verder niets met VPX en pinemhi te maken.
Je hebt wel een mooie score neergezet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
MikeDASpike schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:08:
[...]

Je hebt wel een mooie score neergezet!
Ja, die multi-ball ging lekker met jackpots.. meer zit er denk ik echt niet in, of ik moet er heel veel tijd in gaan steken en daar is het nu te warm voor. :+

• PatrickC
  • Nu online
Ik vraag me wel eens af hoe die Argentijnen pinemhi gebruiken... als ik b.v. de closest to the pin challenge speel, dan zie ik een hoop scores van mij voorbij komen in korte tijd. Maar als ik naar 'ALE 54 (VPA Team)' kijk, die de laatste tijd bijna altijd deze challenge wint, dan zie ik maar enkele scores?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkZEXYGhWklbTndez10ZdOJ3EIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mFLPQcj1GzRJE3P7ePFwROCC.jpg?f=fotoalbum_large
Er zit 14 uur tussen deze 2 scores en dan is het bij die 2e meteen raak? Of heeft hij een methode gevonden om alleen 'goede' scores te uploaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dna Disturber
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 15:31
PatrickC schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 15:55:
Ik vraag me wel eens af hoe die Argentijnen pinemhi gebruiken... als ik b.v. de closest to the pin challenge speel, dan zie ik een hoop scores van mij voorbij komen in korte tijd. Maar als ik naar 'ALE 54 (VPA Team)' kijk, die de laatste tijd bijna altijd deze challenge wint, dan zie ik maar enkele scores?
[Afbeelding]
Er zit 14 uur tussen deze 2 scores en dan is het bij die 2e meteen raak? Of heeft hij een methode gevonden om alleen 'goede' scores te uploaden?
Dat klopt, heb ook al de afgelopen maanden gekeken ernaar (heb een log meedraaien van de scores)
het viel me al een tijdje op het is wel anders als dat je zou verwachten

Maar als je de dichtsbijzijnde score opschrijft weet je wat je moet halen.
als je er niet dicht bijzit dan schiet je de rest van de ballen weg en start je opnieuw zonder uit het spel te gaan
Dan zou het kunnen , maar heel vaak exit je als de bal nog in het spel is om er dichtbij te komen

Misschien moet ik anders maar even de proef op de som nemen door een lagere score voor je neer te zetten en dan kijken wat er gebeurt :P

• PatrickC
  • Nu online
Dna Disturber schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:14:
[...]

Dat klopt, heb ook al de afgelopen maanden gekeken ernaar (heb een log meedraaien van de scores)

als je er niet dicht bijzit dan schiet je de rest van de ballen weg en start je opnieuw zonder uit het spel te gaan
Dan zou het kunnen , maar heel vaak exit je als de bal nog in het spel is om er dichtbij te komen

Misschien moet ik anders maar even de proef op de som nemen door een lagere score voor je neer te zetten en dan kijken wat er gebeurt :P
Ja, ik heb gisteren flink wat potjes moeten spelen om die score neer te zetten. En die zie je dan ook allemaal verschijnen op de pinemhi website.

Maar hoe werkt het dan precies? Als je meerdere potjes achter elkaar speelt zonder VPX te verlaten, upload de monitor dan alleen de score van het laatste potje? En dan niet de key voor manual upload gebruiken natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dna Disturber
PatrickC schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:48:
[...]

Ja, ik heb gisteren flink wat potjes moeten spelen om die score neer te zetten. En die zie je dan ook allemaal verschijnen op de pinemhi website.

Maar hoe werkt het dan precies? Als je meerdere potjes achter elkaar speelt zonder VPX te verlaten, upload de monitor dan alleen de score van het laatste potje? En dan niet de key voor manual upload gebruiken natuurlijk.
ja klopt...van het laatste potje....werkt ook zo natuurlijk voor gewone games
Heb je niet echt een goeie score , start gewoon een nieuw spel...dan hoef je niet vpx opnieuw op te starten

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 15:55:
[Afbeelding]
Hij is voor mij wel de reden geweest dat ik gestopt ben met de closest to pin...en ik was daar best goed in. En dat kostte me behoorlijk veel rondjes en tijd om zo dicht mogelijk bij de score te komen..
En dan gaat er iemand effortless overheen in 1 a 2 potjes. Dat is wel een beetje frustrerend 🤣
Ik ga er vanuit dat het legit is, maar leuk is het niet 😉

• sahinasappelsap
Dna Disturber schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:38:
[...]

ja klopt...van het laatste potje....werkt ook zo natuurlijk voor gewone games
Heb je niet echt een goeie score , start gewoon een nieuw spel...dan hoef je niet vpx opnieuw op te starten
Vind ik discutabel. Bij dit soort scores moet je de tafel tijdig exitten omdat je anders eenvoudig over de score heen gaat. En je gaat niet voor Jan met de korte achternaam de hele ronde uitspelen met 3 ballen lijkt me als je een lage score moet hebben voor closest to pin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
sahinasappelsap schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 20:04:
[...]

Hij is voor mij wel de reden geweest dat ik gestopt ben met de closest to pin...en ik was daar best goed in. En dat kostte me behoorlijk veel rondjes en tijd om zo dicht mogelijk bij de score te komen..
En dan gaat er iemand effortless overheen in 1 a 2 potjes. Dat is wel een beetje frustrerend 🤣
Ik ga er vanuit dat het legit is, maar leuk is het niet 😉
Ik vroeg me al af waar onze Tiger Woods van de Closest to the Pin challenge gebleven was! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 20:07:
[...]

Ik vroeg me al af waar onze Tiger Woods van de Closest to the Pin challenge gebleven was! :+
Verslagen door Scottie Scheffler 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 20:07:
[...]
Vind ik discutabel. Bij dit soort scores moet je de tafel tijdig exitten omdat je anders eenvoudig over de score heen gaat. En je gaat niet voor Jan met de korte achternaam de hele ronde uitspelen met 3 ballen lijkt me als je een lage score moet hebben voor closest to pin.
Ben ik helemaal mee eens. Dit soort scores passen prima bij een weekly challenge, maar niet bij een 'closest to pin'.

Persoonlijk vind ik het behoorlijk frustrerend als je nét goed de score heb en dan toch een target raakt waardoor je over de score gaat.

Mijn dokter zei zelfs dat het slecht was voor mijn bloeddruk en raadde het af... tenzij ik voortaan met een stressbal in de ene hand en een valium in de andere speel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 07:54:
[...]

Ben ik helemaal mee eens. Dit soort scores passen prima bij een weekly challenge, maar niet bij een 'closest to pin'.

Persoonlijk vind ik het behoorlijk frustrerend als je nét goed de score heb en dan toch een target raakt waardoor je over de score gaat.

Mijn dokter zei zelfs dat het slecht was voor mijn bloeddruk en raadde het af... tenzij ik voortaan met een stressbal in de ene hand en een valium in de andere speel :+
Haha 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
MikeDASpike schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 07:54:
[...]

Ik vind de 5-minute juist meer intens, omdat je dan alles op een zo hoog mogelijk tempo moet doen. En bij sommige kasten wordt de bal soms erg lang vastgehouden op sommige momenten… dat is dan erg frustrerend. Het meest relaxed is de reguliere weekly, maar daar worden vaak onmogelijke scores neergezet voor mijn beperkte pinball skills. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:37:
[...]

Ik vind de 5-minute juist meer intens, omdat je dan alles op een zo hoog mogelijk tempo moet doen. En bij sommige kasten wordt de bal soms erg lang vastgehouden op sommige momenten… dat is dan erg frustrerend. Het meest relaxed is de reguliere weekly, maar daar worden vaak onmogelijke scores neergezet voor mijn beperkte pinball skills. :+
Ik weet niet waarom, maar altijd al de 5 min erg leuk gevonden.
De reguliere ook leuk, maar daar ben ik ook niet zo goed in. Zeker niet als je handen erg trillen. Maar dat is wel weer handig met multiball d:)b
Als het wat Kohler wordt hoop ik mijn cabinet op nieuwe PC aan te sluiten, maar nu nog veel te warm om erover na te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Dna Disturber schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:14:
[...]

ALE 54 (VPA Team) heeft 'm inmiddels al weer verbeterd met een score van -460. Wat geeft je logging aan? En laat hem (of haar) deze maar weer winnen. Want ik wil natuurlijk alleen winnen met een score die ik echt zelf gehaald heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Wat een vreemde kast is die City Slicker kast die nu in de Weekly Challenge zit. 2 potjes gespeeld, waarvan het 2e meteen al erg goed ging. 7.120.990 score gehaald. Dat was een heel lang potje... maar er zal vast een Argentijn overheen gaan, maar ALE 54 (VPA Team) heb ik vooralsnog wel verslagen en het is ook de all time highscore op die kast nu. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
ALE 54 (VPA Team) heeft al een score van 9.539.230 neergezet inmiddels op City Slicker… Joop staat in alledrie challenges nu weer 2e … :P tijd voor zilveren en bronzen beloningen voor de challenges @Dna Disturber ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB1980
PatrickC schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 08:09:
ALE 54 (VPA Team) heeft al een score van 9.539.230 neergezet inmiddels op City Slicker… Joop staat in alledrie challenges nu weer 2e … :P tijd voor zilveren en bronzen beloningen voor de challenges @Dna Disturber ! :+
Helemaal mee eens, ook punten voor 2 en 3!!
Ik ga ook afhaken als het zo blijft...is geen eer meer te behalen zo... :-(

Ik doe nu ook mee aan de WVP challanges, ook leuk. Onwijs veel goede spelers, maar je krijgt voor alles punten en kan langzaam opklimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
JB1980 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:49:
[...]

Helemaal mee eens, ook punten voor 2 en 3!!
Ik ga ook afhaken als het zo blijft...is geen eer meer te behalen zo... :-(

Ik doe nu ook mee aan de WVP challanges, ook leuk. Onwijs veel goede spelers, maar je krijgt voor alles punten en kan langzaam opklimmen.
Ik heb meestal maar tijd voor een paar potjes per challenge. Vorige week lukte het dan weer eens om de 5-minute te winnen, maar daar zijn die Argentijnen niet zo fanatiek gelukkig. De normale weekly heb ik nog nooit kunnen winnen. Daar zou ik dan heel veel tijd in moeten stoppen en dan waarschijnlijk nog niet 1e worden. De closest to the pin heb ik wel een aantal keer kunnen winnen totdat ene @sahinasappelsap er zich mee ging bemoeien. :+ Maar die is inmiddels ook afgetroefd door de Argentijnen las ik… Maar een top-3 belonen per challenge zou het wel een stuk interessanter maken. Is dat misschien een optie @Dna Disturber ?

Hoe werken die WVP challenges? Via screenshots van je behaalde score? Lijkt mij lastig om te controleren of die score dan ook werkelijk door jou behaald is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:09:
[...]

Ik heb meestal maar tijd voor een paar potjes per challenge. Vorige week lukte het dan weer eens om de 5-minute te winnen, maar daar zijn die Argentijnen niet zo fanatiek gelukkig. De normale weekly heb ik nog nooit kunnen winnen. Daar zou ik dan heel veel tijd in moeten stoppen en dan waarschijnlijk nog niet 1e worden. De closest to the pin heb ik wel een aantal keer kunnen winnen totdat ene @sahinasappelsap er zich mee ging bemoeien. :+ Maar die is inmiddels ook afgetroefd door de Argentijnen las ik… Maar een top-3 belonen per challenge zou het wel een stuk interessanter maken. Is dat misschien een optie @Dna Disturber ?

Hoe werken die WVP challenges? Via screenshots van je behaalde score? Lijkt mij lastig om te controleren of die score dan ook werkelijk door jou behaald is?
Voor mij een combinatie, Ale 54 + lastige closest to pin scores (binnen de tijdbeschikbaar), tweakers gestopt met spelen en een behoorlijk drukke periode (gehad) op werk.

De wil is er wel, nu de tijd nog en de Argentijnen weg 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Misschien kan @Dna Disturber een aftakking maken en dezelfde challenges per land laten zien. Dan wel geen punten, maar wel leuk om in zo'n groepje te spelen. Vandaag ook maar eens City Slicker gespeeld. Kan mij niet herinneren dat ie op mijn cabinet stond. Is idd een apartment kast. Zeker die 2 ballen waarbij je de targets moet raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
JB1980 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:49:
[...]

Is die inmiddels geautomatiseerd ? Of moet je nog steeds foto's /screenshots sturen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
MikeDASpike schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:26:
Misschien kan @Dna Disturber een aftakking maken en dezelfde challenges per land laten zien. Dan wel geen punten, maar wel leuk om in zo'n groepje te spelen. Vandaag ook maar eens City Slicker gespeeld. Kan mij niet herinneren dat ie op mijn cabinet stond. Is idd een apartment kast. Zeker die 2 ballen waarbij je de targets moet raken.
Je zou het concept van ‘Teams’ kunnen gaan hanteren. Die Argentijnen doen dat al een beetje met “Team VPA” in hun namen. Wij zouden ook een team “Tweakers” kunnen vormen. Binnen zo’n team, zou je dan met ranglijsten kunnen werken. Het probleem is echter wel dat het aantal deelnemers wat klein is om ze weer in groepjes te gaan opsplitsen als het gaat om de challenges. Dus mijn voorkeur zou toch zijn om ook de 2e en 3e plaats te belonen, net als bij de tournaments.
MikeDASpike schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:26:Vandaag ook maar eens City Slicker gespeeld. Kan mij niet herinneren dat ie op mijn cabinet stond. Is idd een apartment kast. Zeker die 2 ballen waarbij je de targets moet raken.
Ja, die sub-game met de 2 ballen. De eerste keer dat ik die kreeg dacht ik dat de kast niet goed werkte, want het duurde best wel lang. Maar in de game waar ik mijn hoogste score haalde, was het echt extreem, denk dat die sub-game wel bijna 10 keer voorbij kwam. Ik kreeg gewoon kramp in mijn vingers omdat je constant aan het flipperen bent om die ballen weg te schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Wat een @#$@% kast is die Space Invaders die nu in de 5-minute challenge zit! Het lukt me niet eens om 5 minuten uit te spelen.

In de closest to the pin challenge heeft ALE 54 (VPA Team) mijn score al weer gehalveerd. Ben nu wel klaar met die challenge zo lang alleen de winnaar wordt beloond en die Argentijnen steeds winnen. Zonde van mijn tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 22-08-2025 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB1980
Massaal de pin contest even boycotten, als hij de enige deelnemer is gaat de lol er wellicht voor hem af.

Die oude kasten zijn vaak lastig, maar na tijdje gaat het soms beter. Ik vind hem niet leuk genoeg om met tijd in te stoppen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dna Disturber
PatrickC schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:55:
Wat een @#$@% kast is die Space Invaders die nu in de 5-minute challenge zit! Het lukt me niet eens om 5 minuten uit te spelen.

In de closest to the pin challenge heeft ALE 54 (VPA Team) mijn score al weer gehalveerd. Ben nu wel klaar met die challenge zo lang alleen de winnaar wordt beloond en die Argentijnen steeds winnen. Zonde van mijn tijd.
Ale 54 heeft mij een keer gemaild voor iets dus ik heb zijn email adres.
Heb 'm gevraagd hoe hij dit voor elkaar krijgt...ben benieuwd of ik een plausibel antwoord van m krijg

Mocht ie niet antwoorden dan kan ik er voor zorgen dat ie eventueel uitgesloten wordt van de closest to the pin

De nummers 2 en 3 ook belonen is wat meer werk maar wie weet komt het er nog een keer van als ik tijd heb

[ Voor 6% gewijzigd door Dna Disturber op 23-08-2025 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
JB1980 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:09:
Massaal de pin contest even boycotten, als hij de enige deelnemer is gaat de lol er wellicht voor hem af.

Die oude kasten zijn vaak lastig, maar na tijdje gaat het soms beter. Ik vind hem niet leuk genoeg om met tijd in te stoppen.
Ik heb space invaders Al eens eerder gedaan in een challenge, die was ook niet zo goed bevallen 🤣

Als jullie nou de pin boycotten, dan zal ik deze week eens een poging doen. Hoe minder zielen, hoe meer vreugde hehehehe 🤡

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
sahinasappelsap schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:44:
[...]

Ik heb space invaders Al eens eerder gedaan in een challenge, die was ook niet zo goed bevallen 🤣

Als jullie nou de pin boycotten, dan zal ik deze week eens een poging doen. Hoe minder zielen, hoe meer vreugde hehehehe 🤡
Space Invaders zit in d3 5-minute challenge. Om de een of andere reden vinden onze Argentijnse vrienden van VPA die challenge niet interessant. Ik vraag me wel af waarom dat is? Ik heb gisteren nog één potje gespeeld en haalde daarin meteen de hoogste score. Maar die score kan nog veel beter, want het was nog steeds een potje binnen de 5 minuten en ook in het verleden zijn er veel hogere scores gehaald, b.v. door @MikeDASpike die de 2e score heeft op het leaderboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:44:
[...]

Ik zag dat jij je zondag middag goed besteed had aan space invarders 5 min challenge.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 11:39:
[...]
Maar die score kan nog veel beter, want het was nog steeds een potje binnen de 5 minuten en ook in het verleden zijn er veel hogere scores gehaald, b.v. door @MikeDASpike die de 2e score heeft op het leaderboard.
Tja dat was nog voor mijn herseninfarct en alle andere narigheid. Zal kijken of ik voor woensdag kan kijken wat ik neer kan zetten.
Er moet toch iemand onderop komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
@sahinasappelsap Voorlopig eerste in de closest to the pin… The Return Of The King? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:08:
[...]

Ik zag dat jij je zondag middag goed besteed had aan space invarders 5 min challenge.
VER-SCHRIK-KE-LIJK. Ik haat die tafel behoorlijk, maarja iedereen in huis was onder de panne, dus kon ik even pinballen. De sidelanes gooien zoveel roet in het eten :-) Ga ik vd week nog eens proberen, voor nu ben ik even goed zo :-D

Heb world cup socces van VPW even kunnen installeren en spelen dat is echt een pareltje!

Wat betreft de pin. Mijn laatste scores 351.065 en 351.999 ga ik @Dna Disturber over contacten, want die moet er uit en heb ik puur even als test gebruikt. Heb een zorgelijk dingetje ontdekt helaas wat misschien ALE ook wel verklaart.

Ik sta dus nog niet eerste maar 2e (eerlijk!)

[ Voor 35% gewijzigd door sahinasappelsap op 24-08-2025 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:36:
@sahinasappelsap Voorlopig eerste in de closest to the pin… The Return Of The King? :P
Ik stond boven jou met 2600 nogwat, dus een nette 2e plek. Die andere 2 scores moeten eruit gehaald worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dna Disturber
Heb antwoord van Ale 54 gehad.....hij geeft aan dat als ie de score niet heeft dat ie dan zich af laat gaan en een nieuwe game begint zonder een exit en pas als ie m heeft dan exit hij de game
Hij zegt dat t m ook veel pogingen kost, alleen we zien ze dan natuurlijk niet.

Ik kan me wel voorstellen dat het minstens net zo lang duurt (of langer als je een wat ouder systeem hebt) om een exit en een start te doen dan je af te laten gaan en opnieuw spel te starten zonder exit

Heb alleen gevraagd hoe ie t deed en geen voorzetje gegeven dus wat dat betreft geloof ik m wel
Hij is gepensioneerd en heeft alle tijd van de wereld en speelt graag en veel potjes pinball :)

Het zorgelijke dingetje van @sahinasappelsap is inderdaad waar , was me er al wel bewust van maar kan er op dit moment helaas niets tegen doen
Lekker geheimzinnig haha , dat houden we maar ook zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Dna Disturber schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:07:
Heb antwoord van Ale 54 gehad.....hij geeft aan dat als ie de score niet heeft dat ie dan zich af laat gaan en een nieuwe game begint zonder een exit en pas als ie m heeft dan exit hij de game
Hij zegt dat t m ook veel pogingen kost, alleen we zien ze dan natuurlijk niet.

Ik kan me wel voorstellen dat het minstens net zo lang duurt (of langer als je een wat ouder systeem hebt) om een exit en een start te doen dan je af te laten gaan en opnieuw spel te starten zonder exit

Heb alleen gevraagd hoe ie t deed en geen voorzetje gegeven dus wat dat betreft geloof ik m wel
Hij is gepensioneerd en heeft alle tijd van de wereld en speelt graag en veel potjes pinball :)

Het zorgelijke dingetje van @sahinasappelsap is inderdaad waar , was me er al wel bewust van maar kan er op dit moment helaas niets tegen doen
Lekker geheimzinnig haha , dat houden we maar ook zo ;)
Klinkt inderdaad wel plausibel van ALE 54. Als je veel tijd hebt, dan is de kans op een goede score natuurlijk hoger. Persoonlijk vind ik het jammer om zoveel tijd in één kast te stoppen. Maar ja… ieder zijn ding!

Wat betreft dat zorgelijke dingetje in de closest to the pin… het viel ook al op dat de score van @sahinasappelsap eindigde op een 1. Dat soort scores halen in die kast kan volgens mij niet. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:53:
[...]

Klinkt inderdaad wel plausibel van ALE 54. Als je veel tijd hebt, dan is de kans op een goede score natuurlijk hoger. Persoonlijk vind ik het jammer om zoveel tijd in één kast te stoppen. Maar ja… ieder zijn ding!

Wat betreft dat zorgelijke dingetje in de closest to the pin… het viel ook al op dat de score van @sahinasappelsap eindigde op een 1. Dat soort scores halen in die kast kan volgens mij niet. :+
The king is nu wel een keer back! Heeft me een paar pogingen gekost, maar ben dr blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:53:
[...]

Het getal eindigde op x.999. dan heb je een rare score van 1 inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:09:
[...]

The king is nu wel een keer back! Heeft me een paar pogingen gekost, maar ben dr blij mee!
Nice! Congrats Elvis !
Die os wel heel close !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB1980
Gefeliciteerd! Knap gedaan!

Kan me voorstellen dat je op een pc je exit knop onder een vinger kan zetten wat ook wel scheelt. Ik moet naar de exit knop aan de voorkant van m'n cab, kost tijd....

Nog tips om hoger te komen in het algemene klassement? Vooral veel spelen of toch challenges winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
JB1980 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:26:
Nog tips om hoger te komen in het algemene klassement? Vooral veel spelen of toch challenges winnen?
Veel verschillnde tafels spelen ! En zorgen voor leuke scores.
JB1980 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:26:
Kan me voorstellen dat je op een pc je exit knop onder een vinger kan zetten wat ook wel scheelt. Ik moet naar de exit knop aan de voorkant van m'n cab, kost tijd....
Voor closes to pin, kan 1 van de magna save buttons mappen als exit. Dat scheelt een dikke seconde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:56:
[...]

Veel verschillnde tafels spelen ! En zorgen voor leuke scores.
[...]

Voor closes to pin, kan 1 van de magna save buttons mappen als exit. Dat scheelt een dikke seconde
Ik gebruik daar gewoon de exit knop voor, voorop de kast. En zo zie je dat het weinig uitmaakt, als je maar exact weet waar de exit knop zit ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
MikeDASpike schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:11:
[...]

Tja dat was nog voor mijn herseninfarct en alle andere narigheid. Zal kijken of ik voor woensdag kan kijken wat ik neer kan zetten.
Er moet toch iemand onderop komen :+
Nou… dat is gelukt! Mooi score op de 5 minute Mike! 8) Joop staat nu weer 2 x 2e en voelt zich weer helemaal thuis. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
sahinasappelsap schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:51:
[...]

Ik gebruik daar gewoon de exit knop voor, voorop de kast. En zo zie je dat het weinig uitmaakt, als je maar exact weet waar de exit knop zit ;-)
Ik gebruik de knop op de controller die het dichtst bij mijn linkerduim zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:16:
[...]

Nou… dat is gelukt! Mooi score op de 5 minute Mike! 8) Joop staat nu weer 2 x 2e en voelt zich weer helemaal thuis. :+
Eerste porje ging het best. Maar de helft als mijn vorige keer. 2 potten erna gingen niet. Mischoen morgen nog proberen.
Maar er zal wel weer een gepensioneerde Argentijn overheen gaan (of een gefrustreerde Joop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:16:
[...]

Wow wat een dikke score @MikeDASpike ! Kun/wil je uitleggen hoe je dat in 5 minuten voor elkaar gekregen hebt? Vind het namelijk een behoorlijk lastige tafel 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:07:
[...]

Wow wat een dikke score @MikeDASpike ! Kun/wil je uitleggen hoe je dat in 5 minuten voor elkaar gekregen hebt? Vind het namelijk een behoorlijk lastige tafel 🤣
Nou is geen dikke score hoor. Is de helft als wat ik bij de vorige challange had. Tips? Ik heb geen tips waardoor je vette bonussen krijg, maar als ik speel , dan voornamelijk de target proberen die flashen. En rond de 5 minuten, je bal laten drains omdat je dan nog een leuke bonus krijg.
Maar voornamelijk, hou de bal zo lang mogelijk in het spel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
MikeDASpike schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:09:
[...]

Nou is geen dikke score hoor. Is de helft als wat ik bij de vorige challange had. Tips? Ik heb geen tips waardoor je vette bonussen krijg, maar als ik speel , dan voornamelijk de target proberen die flashen. En rond de 5 minuten, je bal laten drains omdat je dan nog een leuke bonus krijg.
Maar voornamelijk, hou de bal zo lang mogelijk in het spel !
Volgens het leaderboard is het de hoogste score ooit gehaald op die tafel in de 5-minute modus. Of zijn ook deze scores ooit een keertje opgeschoond?

En…, “ hou de bal zo lang mogelijk in het spel !”… beste tip ooit! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:21:
[...]

Volgens het leaderboard is het de hoogste score ooit gehaald op die tafel in de 5-minute modus. Of zijn ook deze scores ooit een keertje opgeschoond?

En…, “ hou de bal zo lang mogelijk in het spel !”… beste tip ooit! _O-
Dat gaat ook zo lekker makkelijk met space invaders :-D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
sahinasappelsap schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:25:
[...]

Dat gaat ook zo lekker makkelijk met space invaders :-D
Gewoon de bal opvangen met een flipper en je vinger ingedrukt houden… piece of cake! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:29:
[...]

Gewoon de bal opvangen met een flipper en je vinger ingedrukt houden… piece of cake! :+
Jij weet moeilijke complexe zaken altijd zo eenvoudig te maken. Ga ik doen! En dan 0 punten in de 5 minute challenge :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:29:
[...]

Haha ! Das een manier ja ! Maar weinig punten zo.

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste