100% mee eens Patrick! Ik ga gelijk weer een pitje MotU doen.PatrickC schreef op maandag 14 april 2025 @ 21:01:
[...]
Ik verbaas me er altijd over hoe dit soort VPX originals het niveau van Zen’s Pinball FX originals ver overstijgen, op alle vlakken, qua gameplay, graphics en physics. Hetzelfde gevoel heb ik trouwens bij bijvoorbeeld de MOTU kast van TerryRed in Future Pinball. Die overstijgt het niveau van de FX originals ook. En daarmee wil ik de Zen originals echt niet bekritiseren, want die zijn verder meestal ook prima. Het is een enorm compliment aan al die talentvolle table authors in VPX en FP.
Ik heb deze besteld om onder mijn VirtuaTilt te plaatsen. Zag iemand op de Virtual Reality Discord die dit gedaan had voor een eigen build en hij gaf aan dat het erg goed werkte. Zo heb je flex om te nudgen en volgens hem komt hij niet van zijn plek.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TSiJHGJl2ZiJeXIXMLlHdZIT.jpg?f=user_large)
https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TSiJHGJl2ZiJeXIXMLlHdZIT.jpg?f=user_large)
[ Voor 24% gewijzigd door LordTheRon op 17-04-2025 13:00 ]
Ik vraag me dan wel af hoe ‘strak’ die veren zijn, want als ze te ‘zwak’ zijn gaat je stubbie best wel wat bewegen terwijl dat niet de bedoeling is. Ben wel benieuwd naar je ervaringen.LordTheRon schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:59:
Ik heb deze besteld om onder mijn VirtuaTilt te plaatsen. Zag iemand op de Virtual Reality Discord die dit gedaan had voor een eigen build en hij gaf aan dat het erg goed werkte. Zo heb je flex om te nudgen en volgens hem komt hij niet van zijn plek.
[Afbeelding]
Heeft er iemand nog iets van Gibson Pinball gehoord over hun PinStation? Duurt wel erg lang…
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Deze Belg is recent op zijn nieuwe job begonnen, en geraak nog amper achter mijn computer.PatrickC schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:11:
@KBE91 Waar zijn al die Belgen trouwens? Zie er maar 3 in de country cup… kom op zuiderburen!
Fysiek zware job / veel uren / laat werken en ook in het weekend.
Lurk een beetje mee in dit topic, maar zelf geen pinball meer gespeeld.
Als alles op zijn plooi valt, dan zou ik wel misschien eens terug spelen.
Nu heb ik echt zo weinig tijd, en eigenlijk geen zin voor te lopen klooien met files die niet zouden werken.
In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe job! Jammer dat je zo weinig vrije tijd hebt nu, Hopelijk wordt dat weer wat beter in de toekomst.KBE91 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 07:01:
[...]
Deze Belg is recent op zijn nieuwe job begonnen, en geraak nog amper achter mijn computer.
Fysiek zware job / veel uren / laat werken en ook in het weekend.
Lurk een beetje mee in dit topic, maar zelf geen pinball meer gespeeld.
Als alles op zijn plooi valt, dan zou ik wel misschien eens terug spelen.
Nu heb ik echt zo weinig tijd, en eigenlijk geen zin voor te lopen klooien met files die niet zouden werken.
Om tijd te besparen en niet ‘ te lopen klooien met files die niet zouden werken’ zou je gewoon een Baller Instaler kunnen gebruiken en dan pinemhi erbij zetten. En hulp is hier volop aanwezig.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Het is normaal bedoeld om zware apparaten, zoals grote speakers op te zetten, dus ik vermoed dat de veren heel sterk zijn. Ik ga het dit weekend uitgebreid testen, dus ik laat je mijn ervaringen weten!PatrickC schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:23:
[...]
Ik vraag me dan wel af hoe ‘strak’ die veren zijn, want als ze te ‘zwak’ zijn gaat je stubbie best wel wat bewegen terwijl dat niet de bedoeling is. Ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Heeft er iemand nog iets van Gibson Pinball gehoord over hun PinStation? Duurt wel erg lang…
Ik had wat contact met de maker van de PinStation, maar de laatste maand niets meer gehoord. Daarvoor was hij nog druk aan het tweaken.
[ Voor 20% gewijzigd door LordTheRon op 18-04-2025 08:59 ]
Ik vind het heel slordig dat hij niet vaker wat laat weten over de status op hun website en/of Youtube channel. Op hun website staat nog steeds dat de Kickstarter in 2024 gaat starten. Dan maak je niet echt een goede eerste indruk wat mij betreft…LordTheRon schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:57:
Ik had wat contact met de maker van de PinStation, maar de laatste maand niets meer gehoord. Daarvoor was hij nog druk aan het tweaken.
Ja, hij is met meerdere projecten tegelijk bezig volgens mij, maar eens. Mensen krijgen nu toch het idee dat het dood bloedt.
@Dna Disturber Vraag: hoe stop je de VPX-kast met de 5-minuten-challenge?
Waarom deze vraag?
Tom Speirs (maker van PinballX) heeft een aantal aanpassingen aan zijn frontend moeten doen voor VPX 10.8.
Echter, wanneer ik op exit druk, duurt het 20 seconden voordat ik weer in mijn frontend ben.
Als ik de 5-minuten-challenge doe en de game wordt afgesloten, duurt het maar een paar seconden voordat ik weer in de frontend zit.
Scutter en ik hebben onlangs ook een Media 'grabber' gemaakt die afbeeldingen en/of video's kan maken van elke tafel in elke emulator. Hierbij hadden we aanvankelijk ook problemen met het afsluiten van VPX, maar we hebben een nette methode gevonden om VPX binnen een seconde correct af te sluiten.
Dus ben benieuwd hoe jij dat doet
Waarom deze vraag?
Tom Speirs (maker van PinballX) heeft een aantal aanpassingen aan zijn frontend moeten doen voor VPX 10.8.
Echter, wanneer ik op exit druk, duurt het 20 seconden voordat ik weer in mijn frontend ben.
Als ik de 5-minuten-challenge doe en de game wordt afgesloten, duurt het maar een paar seconden voordat ik weer in de frontend zit.
Scutter en ik hebben onlangs ook een Media 'grabber' gemaakt die afbeeldingen en/of video's kan maken van elke tafel in elke emulator. Hierbij hadden we aanvankelijk ook problemen met het afsluiten van VPX, maar we hebben een nette methode gevonden om VPX binnen een seconde correct af te sluiten.
Dus ben benieuwd hoe jij dat doet
Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build
@MikeDASpike
Ik gebruik AHK (autohotkey) voor de monitor.
Wat ik doe is
Send !{F4}
WinClose, ahk_class VPPlayer
WinWaitClose,ahk_class VPPlayer
WinClose, ahk_class VPinball
WinWaitClose,ahk_class VPinball
WinWaitClose, ahk_class MAME
Ik gebruik AHK (autohotkey) voor de monitor.
Wat ik doe is
Send !{F4}
WinClose, ahk_class VPPlayer
WinWaitClose,ahk_class VPPlayer
WinClose, ahk_class VPinball
WinWaitClose,ahk_class VPinball
WinWaitClose, ahk_class MAME
Het werkt echt verbazingwekkend goed. De veren zijn behoorlijk strak maar het geeft net de flex die je nodig hebt en het blijft keurig op zijn plek. Heel happy mee!PatrickC schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:23:
[...]
Ik vraag me dan wel af hoe ‘strak’ die veren zijn, want als ze te ‘zwak’ zijn gaat je stubbie best wel wat bewegen terwijl dat niet de bedoeling is. Ben wel benieuwd naar je ervaringen.
:strip_exif()/f/image/ITyeo9JJe9crwC11EklGAf9C.jpg?f=fotoalbum_large)
Ziet er erg goed uit! Ik moet zeggen, het begint toch steeds meer te kriebelen om dit ook aan te schaffen en niet meer te wachten op Gibson Pinball’s PinStation. Ik zag deze week ook onderstaande video voorbij komen mbt VirtuaTilt NextGen. Helaas lijkt Zen een soort exclusive deal met X-Arcade te hebben afgesloten voor controller ondersteuning in hun nieuwe Pinball FX VR game.LordTheRon schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:50:
[...]
Het werkt echt verbazingwekkend goed. De veren zijn behoorlijk strak maar het geeft net de flex die je nodig hebt en het blijft keurig op zijn plek. Heel happy mee!
[Afbeelding]
Gaaf hoor, gaat het zelf ook overwegen. Goed kunnen nudgen voegt echt iets toe. Ik neem aan dat de plunger nog steeds onbruikbaar is zonder dat deze voeten verankerd zijn?LordTheRon schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:50:
[...]
Het werkt echt verbazingwekkend goed. De veren zijn behoorlijk strak maar het geeft net de flex die je nodig hebt en het blijft keurig op zijn plek. Heel happy mee!
spoor12b
Voor de plunger leg ik altijd mijn linkerhand op de cab boven de plunger. Dan gaat het prima. Maar alleen aan de plunger trekken, werkt helaas nog steeds niet idd.spoor12b schreef op maandag 21 april 2025 @ 10:27:
[...]
Gaaf hoor, gaat het zelf ook overwegen. Goed kunnen nudgen voegt echt iets toe. Ik neem aan dat de plunger nog steeds onbruikbaar is zonder dat deze voeten verankerd zijn?
Gaat het dan toch gebeuren? Gaat SLAMT!LT weer kasten releasen voor iedereen? Dot zou wel weer een boost zijn voor Future Pinball, want hij heeft erg veel op de plank liggen wat nooit is uitgebracht.
Ik dacht leuk mee te doen in de Pinemhi competitie....komt er ff iemand overheen donderen zeg....absurt hoge scores.... Daar gaat de motivatie....
Bedoel je South Park ? Das juist de motivatie om erover te gaan. Al overtref ik Scutters zijn score dan ben ik blijJB1980 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:32:
Ik dacht leuk mee te doen in de Pinemhi competitie....komt er ff iemand overheen donderen zeg....absurt hoge scores.... Daar gaat de motivatie....
Die Primetime5k haalt die mega score alleen door Terminator 3 en Starship Troopers. De andere 8 kasten doen er dan helemaal niet meer toe. Wel jammer voor het toernooi.JB1980 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:32:
@Dna Disturber Is de stand in het toernooi niet anders te berekenen? Bijvoorbeeld zoals ze bij zeilwedstrijden doen. Als je de hoogste score op een kast hebt, dan krijg je 1 punt. Ben je b.v. 10e, dan krijg je 10 punten. En het aantal gespeelde kasten heeft dan prioriteit natuurlijk. Degene die dan de minste punten heeft, heeft het toernooi gewonnen. Op die manier kun je ook alle kasten gebruiken, want de hoogte van een score op een kast maakt dan niets meer uit. In het sci-fi toernooi zou dan b.v. ook een kast zoals STTNG gebruikt kunnen worden.
Dit zou zomaar een zin van mij kunnen zijn haha. Welkom bij de grumpie clubJB1980 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:32:
Ik vraag me wel af hoe je zo een bizar hoge score kan halen met starship, echt niet normaal dat er 650k zit tussen de nummer 2 en 1!
[ Voor 3% gewijzigd door sahinasappelsap op 24-04-2025 20:18 ]
Had jij ook niet wat goede ideeën voor de closest to pin destijds? Kan misschien geen kwaad om het in de overweging mee te nemen @Dna Disturber voor een volgend tournament?PatrickC schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:08:
[...]
Die Primetime5k haalt die mega score alleen door Terminator 3 en Starship Troopers. De andere 8 kasten doen er dan helemaal niet meer toe. Wel jammer voor het toernooi.
@Dna Disturber Is de stand in het toernooi niet anders te berekenen? Bijvoorbeeld zoals ze bij zeilwedstrijden doen. Als je de hoogste score op een kast hebt, dan krijg je 1 punt. Ben je b.v. 10e, dan krijg je 10 punten. En het aantal gespeelde kasten heeft dan prioriteit natuurlijk. Degene die dan de minste punten heeft, heeft het toernooi gewonnen. Op die manier kun je ook alle kasten gebruiken, want de hoogte van een score op een kast maakt dan niets meer uit. In het sci-fi toernooi zou dan b.v. ook een kast zoals STTNG gebruikt kunnen worden.
Goede suggestie!
Het zou idd moeten gaan over alles tafels, en niet dat je wint omdat je er in 1 heel goed bent.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook dacht aan cheaten...zo'n enorm verschil......is dat een ding in de vp wereld?
Van Closest to the pin ben ik nog niet achter hoe dat werkt.
Het zou idd moeten gaan over alles tafels, en niet dat je wint omdat je er in 1 heel goed bent.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook dacht aan cheaten...zo'n enorm verschil......is dat een ding in de vp wereld?
Van Closest to the pin ben ik nog niet achter hoe dat werkt.
Zo dichtbij mogenlijk bij de opgegeven score ko.en,maar niet eroverheen komen
Het zal vast voorkomen en is ook niet tegen te gaan. Ik zelf zou er geen voldoening uit halen om eerste te worden maar dan door te cheaten.JB1980 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 08:35:
Al denk ik niet dat het cheaten is, de beste man staat overall best hoog in de pinemhi scores waaronder level 47 op de kiddie challenge. Dan moet je toch wel een goed potje kunnen spelen.PatrickC schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:15:
[...]
Het zal vast voorkomen en is ook niet tegen te gaan. Ik zelf zou er geen voldoening uit halen om eerste te worden maar dan door te cheaten.
Helemaal uitsluiten kun je het alleen niet.
Zou een andere mogelijkheid trouwens niet kunnen zijn dat je op basis van de scores die je behaald in een andere League binnen het tournament komt? Soort van boven en ondergrens qua scores op een tafel voor een rookie, advanced en veteran League. Zit je boven een bepaalde score stroom je door naar een klasse hoger.
Zo zorg je ervoor dat de besten lekker tegen elkaar kunnen opnemen, dat de middenmoot binnen hun klasse voor de hoogste score kunnen gaan, etc.
Mogelijk geeft dat ook een extra dimensie omdat de nr1. Van b.v. klasse x ineens door zijn score in klasse y terecht komt. Hou je het voor iedereen leuk...
Of zeg ik nu iets raars?
Jullie maken het @Dna Disturber wel moeilijk om aan al jullie wensen te voldoen. 😁
Waar wel onderscheid gemaakt zou moeten worden (en misschien gewoon aanvinken): is of je cabinet, desktop of VR-gebruik. Want daar zit een wezenlijk verschil in. (En misschien voor de minder valide onder ons een apart groepje. 😜)
Waar wel onderscheid gemaakt zou moeten worden (en misschien gewoon aanvinken): is of je cabinet, desktop of VR-gebruik. Want daar zit een wezenlijk verschil in. (En misschien voor de minder valide onder ons een apart groepje. 😜)
Daarvoor is het groepje dat pinemhi gebruikt waarschijnlijk wel wat te klein.sahinasappelsap schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:07:
[...]
Al denk ik niet dat het cheaten is, de beste man staat overall best hoog in de pinemhi scores waaronder level 47 op de kiddie challenge. Dan moet je toch wel een goed potje kunnen spelen.
Helemaal uitsluiten kun je het alleen niet.
Zou een andere mogelijkheid trouwens niet kunnen zijn dat je op basis van de scores die je behaald in een andere League binnen het tournament komt? Soort van boven en ondergrens qua scores op een tafel voor een rookie, advanced en veteran League. Zit je boven een bepaalde score stroom je door naar een klasse hoger.
Zo zorg je ervoor dat de besten lekker tegen elkaar kunnen opnemen, dat de middenmoot binnen hun klasse voor de hoogste score kunnen gaan, etc.
Mogelijk geeft dat ook een extra dimensie omdat de nr1. Van b.v. klasse x ineens door zijn score in klasse y terecht komt. Hou je het voor iedereen leuk...
Of zeg ik nu iets raars?
Als de database achter pinemhi in Oracle zou zijn, dan had ik het zo gebouwd.MikeDASpike schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:20:
Jullie maken het @Dna Disturber wel moeilijk om aan al jullie wensen te voldoen. 😁
Ben het wel met je eens dat cabinet, desktop of VR best wel een flink verschil maakt. Cabinet kan ik niet zo beoordelen, maar in VR vind ik het veel makkelijker spelen dan in desktop. Maar ook hier, het groepje spelers in te klein om ze ook nog eens in sub-groepjes te gaan opdelen.
ach, het zijn immers gewoon ideetjes he :-)
Wellicht draait de backend op oracle of wil dna hem migreren, kun je gelijk aan de slag
Wellicht draait de backend op oracle of wil dna hem migreren, kun je gelijk aan de slag
Ik denk dat DNA zelf genoeg kennis heeft om dingen te bouwen. Vermoed zelf dat het mysql of mmisschien zelfs mariadb is
Ben mee eens dat de groepen idd te klein zijn. Ik snap niet dat vele virtual pinballers de vpu tournament boven pinemhi verkiezen.
Even was het plan om het in vpc 10.8 in te bouwen. VPW team en Freezy waren hiermee met ideeën bezig, vandaar de 'table lock' optie in 10.8. Maar gelukkig niet afgemaakt
Ben mee eens dat de groepen idd te klein zijn. Ik snap niet dat vele virtual pinballers de vpu tournament boven pinemhi verkiezen.
Even was het plan om het in vpc 10.8 in te bouwen. VPW team en Freezy waren hiermee met ideeën bezig, vandaar de 'table lock' optie in 10.8. Maar gelukkig niet afgemaakt
Die primetime5k heeft wat teweeg gebracht zeg....
Onze duitse vriend op nummer 2 kwam ook al met dezelfde suggestie ineens qua nieuwe puntentelling haha
Voorheen vond ie t gewoon prima
Primetime5k is wel opvallend...fietst binnen een week tijd zo ongeveer de hele kiddie challenge uit...
lastig te beoordelen natuurlijk zo op een afstand , maakt t wel minder leuk voor de "mere mortals"
Dat van die puntentelling is wel een goeie voor de volgende keer...alleen iedereen doet standaard mee...dus ja dan krijg je ook punten die wegvallen door mensen die eigenlijk niet mee doen
Lastig, dan zou iedereen die mee wil doen moeten inschrijven.....wel heel veel werk om dat er allemaal extra in te gooien...
Hmmm maar 's effe kijken
Dat van de verschillende sub divisies en per category(desktop/cab/vr) is niet te doen helaas.
Onze duitse vriend op nummer 2 kwam ook al met dezelfde suggestie ineens qua nieuwe puntentelling haha
Primetime5k is wel opvallend...fietst binnen een week tijd zo ongeveer de hele kiddie challenge uit...
lastig te beoordelen natuurlijk zo op een afstand , maakt t wel minder leuk voor de "mere mortals"
Dat van die puntentelling is wel een goeie voor de volgende keer...alleen iedereen doet standaard mee...dus ja dan krijg je ook punten die wegvallen door mensen die eigenlijk niet mee doen
Lastig, dan zou iedereen die mee wil doen moeten inschrijven.....wel heel veel werk om dat er allemaal extra in te gooien...
Hmmm maar 's effe kijken
Dat van de verschillende sub divisies en per category(desktop/cab/vr) is niet te doen helaas.
Dat van de Kiddie’s challenge was me ook al opgevallen. Die gast is een uitzonderlijk pinball talent of hij doet de hele dag niets anders dan VP spelen!Dna Disturber schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 10:47:
Hmmm maar 's effe kijken
Wat betreft die puntentelling. Leuk dat je het wilt overwegen. Ik snap alleen niet je opmerking dat dan standaard iedereen mee doet? Dat is nu toch ook al met de huidige opzet? Speel je 1 kast van de 10, dan doe je al mee. En het aantal kasten gespeeld is je eerste ‘order by descending’en het aantaal bepaalde punten de tweede, maar dan ‘ascending’. En bij een gelijke stand zou je dan nog als derde de totaal behaalde score kunnen gebruiken in descending order.
Zoals al eerder aangekondigd, brengt SLAMT1LT na lange tijd weer eens een Future Pinball kast uit na lange tijd. Hij heeft geprobeerd zijn Youtube channel te laten groeien door pas weer kasten te releasen bij een bepaald aantal abonnees, maar dat had eigenlijk een tegengesteld effect. En daar was hij dan weer boos over. Zo jammer, want hij maakt geniale kasten, maar niemand behalve hij zelf kan ze spelen.
Maar hier is dan toch weer een kast voor iedereen…Aliens Legendary Edition. De kast is alleen te downloaden via de link in de 1e onderstaande video. Ik heb ‘m zojuist even getest in VR en het is echt een pareltje!
Het is een beetje een vreemde release video trouwens, waarin hij een plaatje van de kast gaat maken die dan als promotie materiaal kan dienen. De 2e video legt dan weer de gameplay uit.
Maar hier is dan toch weer een kast voor iedereen…Aliens Legendary Edition. De kast is alleen te downloaden via de link in de 1e onderstaande video. Ik heb ‘m zojuist even getest in VR en het is echt een pareltje!
Het is een beetje een vreemde release video trouwens, waarin hij een plaatje van de kast gaat maken die dan als promotie materiaal kan dienen. De 2e video legt dan weer de gameplay uit.
[ Voor 17% gewijzigd door PatrickC op 26-04-2025 18:04 ]
Ik dacht dat die primetime al behoorlijke tijd meeging en daarom lv47 was op de kiddie challenge, maar niet dus als ik je zo hoor. Dan wordt het wel een dubieus verhaal.Dna Disturber schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 10:47:
Hmmm maar 's effe kijken
Maar als zelfs makmak gaat klagen (en die zet al stevige scores neer waarvan ik geloof dat ze legite zijn) dan groeit de verdenking dat het niet legit kan zijn. Is het een Argentijn btw?
Jammer dat verschillende divisies lastig of niet mogelijk zijn, maaaar...wel tof dat je de ideeën serieus bekijkt.
Welke taal is pinemhi in geprogrammeerd? Wellicht dat we je kunnen helpen met je backlog?
@sahinasappelsap Het is een Amerikaan volgens mij… zijn persoonlijke missie om America Great Again of America 1st! wellicht?
Ik zie dat die primetime uit de States komt.PatrickC schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 15:00:
[...]
Dat van de Kiddie’s challenge was me ook al opgevallen. Die gast is een uitzonderlijk pinball talent of hij doet de hele dag niets anders dan VP spelen!
Wat betreft die puntentelling. Leuk dat je het wilt overwegen. Ik snap alleen niet je opmerking dat dan standaard iedereen mee doet? Dat is nu toch ook al met de huidige opzet? Speel je 1 kast van de 10, dan doe je al mee. En het aantal kasten gespeeld is je eerste ‘order by descending’en het aantaal bepaalde punten de tweede, maar dan ‘ascending’. En bij een gelijke stand zou je dan nog als derde de totaal behaalde score kunnen gebruiken in descending order.
Conclusie: geen Argentijn, dus niet legit 🤡
Myeah, the states have THE BEST pinball players, let's make American pinball great again... 😉PatrickC schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:01:
@sahinasappelsap Het is een Amerikaan volgens mij… zijn persoonlijke missie om America Great Again of America 1st! wellicht?
Zou wel een leuk thema zijn voor een VP Original… een kast die dan allemaal pupvideo’s triggered met Trump’s meest hilarische uitspraken, impeachment missies, schandalen, etc..sahinasappelsap schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:04:
[...]
Myeah, the states have THE BEST pinball players, let's make American pinball great again... 😉
Haha 😂PatrickC schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:09:
[...]
Zou wel een leuk thema zijn voor een VP Original… een kast die dan allemaal pupvideo’s triggered met Trump’s meest hilarische uitspraken, impeachment missies, schandalen, etc..
Ik zit met Primetime5K in de competitie op Discord. Die gast is niet normaal zo goed. Wint bijna wekelijks de competitie.
Paar van zijn scores tijdens die wekelijkse competitie.
Attack from Mars 147.408.255.580 (ja je leest het goed…)
Street Fighter 2 11.961.186.760
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Hij streamt ook regelmatig op Twitch. Beetje een betweter af en toe, maar gewoon mega goed in VP.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Hij streamt ook regelmatig op Twitch. Beetje een betweter af en toe, maar gewoon mega goed in VP.
Damn, die scores zijn niet mals! Goed om bevestigd te krijgen dat de scores dus legit zijn (en kennelijk mogelijk om zo ziekelijk goed te zijn met vp). Hoe wordt je überhaupt zo goed? Pinball heeft (vind ik) ook een grote factor geluk hebben.LordTheRon schreef op zondag 27 april 2025 @ 18:34:
Ik zit met Primetime5K in de competitie op Discord. Die gast is niet normaal zo goed. Wint bijna wekelijks de competitie.
In het najaar maar weer flink oefenen dan.

Ik zou nog wel wat tips en tricks kunnen gebruiken om de bal veel langer in het spel te houden zonder dat ie in de sidelanes of het midden door glipt. Dat gebeurt me nu helaas net even te vaak.
Dus als jullie me je nummer 1 tip zouden geven, welke zou dat zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door sahinasappelsap op 27-04-2025 19:34 ]
Op de juiste manier ‘nudgen’ denk ik. Daar heb je met een cabinet of stubbie echt wel een voordeel lijkt mij. Met een game controller of keyboard is dat niet goed te doen vind ik. Je kunt niet goed doseren en bent ook vaak te laat.sahinasappelsap schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:28:
[...]
Damn, die scores zijn niet mals! Goed om bevestigd te krijgen dat de scores dus legit zijn (en kennelijk mogelijk om zo ziekelijk goed te zijn met vp). Hoe wordt je überhaupt zo goed? Pinball heeft (vind ik) ook een grote factor geluk hebben.
In het najaar maar weer flink oefenen dan.![]()
Ik zou nog wel wat tips en tricks kunnen gebruiken om de bal veel langer in het spel te houden zonder dat ie in de sidelanes of het midden door glipt. Dat gebeurt me nu helaas net even te vaak.
Kei moeilijke kast ook zeg! Kom vooralsnog maar 1x tot score van 4 miljoen...de rest is bagger...
En ondanks toevoegen script is die score niet op PinemHi te zien helaas.....
Maar bij niemand nog zo te zien...
Dna Disturber schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:29:
[...]
ik zal eens kijken of het lukt.
Grappige is wel dat ik Centaur ongeveer een week geleden heb toegevoegd (dus die zal ook in de nieuwe versie zitten)
Haha welke backlog[b]sahinasappelsap schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:58:
Welke taal is pinemhi in geprogrammeerd? Wellicht dat we je kunnen helpen met je backlog?
Het enige wat ik heb is lastige feature requests
Over welke kast heb je het dan?JB1980 schreef op zondag 27 april 2025 @ 20:24:
Kei moeilijke kast ook zeg! Kom vooralsnog maar 1x tot score van 4 miljoen...de rest is bagger...
[...]
Centaur zit pas in de volgende release (en heeft geen script nodig)
Of bedoel je Dark Chaos, die komt ook pas in de volgende release van pinemhi erbij
Het is helaas niet zo dat ik ze toe kan voegen zonder ook de software aan te passen dus die komen pas bij versie 3.6.6 vrij
Lastig? Met dergelijke uitgebreide specificaties?Dna Disturber schreef op zondag 27 april 2025 @ 21:38:
[...]
Haha welke backlog![]()
Het enige wat ik heb is lastige feature requests
Tijd voor een Developer Roadmap!Dna Disturber schreef op zondag 27 april 2025 @ 21:43:
[...]
Over welke kast heb je het dan?
Centaur zit pas in de volgende release (en heeft geen script nodig)
Of bedoel je Dark Chaos, die komt ook pas in de volgende release van pinemhi erbij
Het is helaas niet zo dat ik ze toe kan voegen zonder ook de software aan te passen dus die komen pas bij versie 3.6.6 vrij
Ik had voorheen de nudge enigszins "royaal" staan, tot ik t3 en attack from Mars weer eens op een echte pinball had gespeeld.PatrickC schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:39:
[...]
Op de juiste manier ‘nudgen’ denk ik. Daar heb je met een cabinet of stubbie echt wel een voordeel lijkt mij. Met een game controller of keyboard is dat niet goed te doen vind ik. Je kunt niet goed doseren en bent ook vaak te laat.
Daarna heb ik alles teruggeschroefd zodat het echt voelde als de real deal...lees een tik tegen de voorkant van de kast zorgt er niet voor dat de bal magisch weer in het spel beland. Nudge staat nu dus behoorlijk realistisch ingesteld en dan wordt het ook wel echt een stuk lastiger om de bal te redden. Vraag me af wat gangbaar en acceptabel is volgens de regels voor vpx (als dat er al is)
Ik heb nog geen "as a user, I want to be able to play vpx, so that .... achtige stories voorbij zien komen.PatrickC schreef op zondag 27 april 2025 @ 21:44:
[...]
Lastig? Met dergelijke uitgebreide specificaties?
Eindelijk weer eens een nieuwe video van Gibson Pinball, maar geen enkel nieuws over een mogelijke release of start van de Kickstarter. Is dit serieus of gewoon een hobby projectje? Ik neig steeds meer naar dat laatste…
Damn feels as worksahinasappelsap schreef op zondag 27 april 2025 @ 21:58:
[...]
Gooi er nog een product roadmap bij, een product visie, wijs iemand als Scrum Master aan, wees zelf de product owner, even een Jira omgeving inrichten, gooi met termen als SAFe, release train en velocity, en voila...super agile!
Oplevertijd van een nieuwe versie wordt wel ietsjes langer dan
Afijn ik ga maar weer even pokeren dan voor de volgende sprint
Schiet de bal niet gelijk af maar laat m een paar minuten rusten voordat je de plunger gebruiktsahinasappelsap schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:28:
[...]
Dan verdwijnt ie niet zo snel en heb je een langer spel
[ Voor 21% gewijzigd door Dna Disturber op 27-04-2025 22:25 ]
Het is vooral heel veel geduld hebben en goed nudgen. Primetime5K legt de bal heel vaak stil op de flipper en neemt dan de tijd voor de juiste shots. Doet ook heel veel passes van de ene naar de andere flipper. Ik ben er minder goed in, maar heb vooral dat geduld niet.
Haha 😂Dna Disturber schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:24:
[...]
Schiet de bal niet gelijk af maar laat m een paar minuten rusten voordat je de plunger gebruikt
Interessant, geduld zou misschien de meest interessante zijn. Dat vind ik ook lastig met flipperen.LordTheRon schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:42:
Het is vooral heel veel geduld hebben en goed nudgen. Primetime5K legt de bal heel vaak stil op de flipper en neemt dan de tijd voor de juiste shots. Doet ook heel veel passes van de ene naar de andere flipper. Ik ben er minder goed in, maar heb vooral dat geduld niet.
Wel alles volgens de Definition of Done opleveren he? 😉Dna Disturber schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:19:
[...]
Damn feels as work
Oplevertijd van een nieuwe versie wordt wel ietsjes langer dan
Afijn ik ga maar weer even pokeren dan voor de volgende sprintlaterzzzZZZzzzzz
Dna Disturber schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:24:
[...]
Schiet de bal niet gelijk af maar laat m een paar minuten rusten voordat je de plunger gebruikt

Als je deze technieken nu eens allemaal leert, dan versla je zelfs Primetime5k! Is wel in Pinball FX maar de physics in VP zijn nog beter, dus zou daar ook gewoon moeten werken.sahinasappelsap schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:55:
[...]
Interessant, geduld zou misschien de meest interessante zijn. Dat vind ik ook lastig met flipperen.
[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 27-04-2025 23:47 ]
Zou iemand weten waar ik build plans kan kopen voor een full sized cab ?
Ben afgestapt van VR, is me te veel gedoe met die bril op.
Krijg meeste voldoening uit mijn 3060 TI voor zo te spelen met alle pracht en praal.
Pinball shop verkoopt geen gesneden hout meer, dus ga het zelf moeten doen.
Wil het laten doen door iemand, maar zou moeten dan alle afmetingen hebben in mm. Had er een paar gevonden, maar is allemaal in inches.
Ahja die 5 min challenge kast van vorige week, serieus op liggen vloeken
Krijg meeste voldoening uit mijn 3060 TI voor zo te spelen met alle pracht en praal.
Wil het laten doen door iemand, maar zou moeten dan alle afmetingen hebben in mm. Had er een paar gevonden, maar is allemaal in inches.

Ik laat een kast bouwen door iemand op Marktplaats. Hij kan ook zaken aanpassen, als je dat wilt.KBE91 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:26:
https://link.marktplaats.nl/m2239509796
Zaterdag ga ik hem ophalen!
Build plans kan je online vinden. Ik heb destijds op basis van bestaande build plans voor een widebody zelf een tekening gemaakt en die vervolgens door iemand om laten zetten naar een tekening die hem vervolgens door een cnc heeft gehaald (the visual brothers)KBE91 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:26:
Hier heb je een eentje van vpuniverse: https://vpuniverse.com/fi...s-widebody-cabinet-plans/
of hier een reddit post:
https://www.reddit.com/r/...ebody_cnc_designs_for_vp/
Dit zijn de tekeningen die ik destijds zelf gemaakt heb.
/f/image/2MHAe4p85KlpvpUfgqh7UU1z.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/J8BegnhRAPBSWxVdvV1NkCIa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uiehWAlkKScaoaE2UhJ71Hno.png?f=fotoalbum_large)
Let wel: Er zit ergens bij mij een fout in de tekeningen waardoor ik achterin 1cm te weinig heb op de aansluitingen van de bodemplaat en de achterwand.
Je kan overigens de flat packs nog steeds kopen online:
https://pinballcabinet.co...pinball-company-wpc-style
https://www.ebay.com/itm/175985232017
pinballship haalde ze zelf hier vandaan, als je deze optie kiest komt er nog het dubbele bij aan verzendkosten.
https://virtuapin.net/ind...oduct_info&products_id=85
laatste opmerking: Met de huidige lcd scherm afmetingen zou je jezelf ook nog kunnen afvragen of je dan niet beter voor een ultra wide body zou kunnen gaan
Zo! Dat is een hele nette prijs! Wel MDF, dat wilde ik persé niet bij mijn eigen cabinet. Er zijn er overigens meer die MDF gebruiken.ThijsWTF schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:42:
[...]
Ik laat een kast bouwen door iemand op Marktplaats. Hij kan ook zaken aanpassen, als je dat wilt.
https://link.marktplaats.nl/m2239509796
Zaterdag ga ik hem ophalen!
Ik heb daar zelf ook geprobeerd te bestellen maar ze verzenden niet (meer?) naar Nederland.sahinasappelsap schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:51:
[...]
pinballship haalde ze zelf hier vandaan, als je deze optie kiest komt er nog het dubbele bij aan verzendkosten.
In zijn omschrijving staat:sahinasappelsap schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:53:
[...]
Zo! Dat is een hele nette prijs! Wel MDF, dat wilde ik persé niet bij mijn eigen cabinet. Er zijn er overigens meer die MDF gebruiken.
Geen idee wat precies het verschil is. Ik ga het zienCabinet bestaat uit CNC gefreesde MDF panelen. er is gebruik gemaakt van MDF met hogepersing, dus geen bouwmarkt kwaliteit.
[ Voor 10% gewijzigd door ThijsWTF op 01-05-2025 15:11 ]
Als ik dat even bereken.sahinasappelsap schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:51:
[...]
Build plans kan je online vinden. Ik heb destijds op basis van bestaande build plans voor een widebody zelf een tekening gemaakt en die vervolgens door iemand om laten zetten naar een tekening die hem vervolgens door een cnc heeft gehaald (the visual brothers)
Hier heb je een eentje van vpuniverse: https://vpuniverse.com/fi...s-widebody-cabinet-plans/
of hier een reddit post:
https://www.reddit.com/r/...ebody_cnc_designs_for_vp/
Dit zijn de tekeningen die ik destijds zelf gemaakt heb.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Let wel: Er zit ergens bij mij een fout in de tekeningen waardoor ik achterin 1cm te weinig heb op de aansluitingen van de bodemplaat en de achterwand.
Je kan overigens de flat packs nog steeds kopen online:
https://pinballcabinet.co...pinball-company-wpc-style
https://www.ebay.com/itm/175985232017
laatste opmerking: Met de huidige lcd scherm afmetingen zou je jezelf ook nog kunnen afvragen of je dan niet beter voor een ultra wide body zou kunnen gaan
1305 - 1279 = 26
26 / 2 = 13
13mm dikte dan je panelen ?
Dat is wat ik bereken op je bodem en zijpanelen + 10mm erbij omdat je 1 cm te kort kwam.
Het was volgens mij zelfs 2 cm.KBE91 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:17:
[...]
Als ik dat even bereken.
1305 - 1279 = 26
26 / 2 = 13
13mm dikte dan je panelen ?
Dat is wat ik bereken op je bodem en zijpanelen + 10mm erbij omdat je 1 cm te kort kwam.
Heb het toen proberen uit te vogelen, maar het kunnen 2 dingen zijn.
Of ik af het achterpaneel op het onderpaneel moeten monteren of idd een afwijking in de paneeldikte.
Issue was niet groot overigens. Stukje aan de onderkant er aan gezet met een paar blokjes van binnen en houtlijm en het probleem was opgelost 🫢🫣
Vandaag dat de transportkosten op 0 bleven staan net.ThijsWTF schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:11:
[...]
Ik heb daar zelf ook geprobeerd te bestellen maar ze verzenden niet (meer?) naar Nederland.
[...]
In zijn omschrijving staat:
[...]
Geen idee wat precies het verschil is. Ik ga het zien
Zal wel goed zijn hoogwaardig mdf. En ander een paar lagen jachtlak of trappen lak erop doen 👍🏽
In principe maakt het niet uit.sahinasappelsap schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:24:
[...]
Het was volgens mij zelfs 2 cm.
Heb het toen proberen uit te vogelen, maar het kunnen 2 dingen zijn.
Of ik af het achterpaneel op het onderpaneel moeten monteren of idd een afwijking in de paneeldikte.
Issue was niet groot overigens. Stukje aan de onderkant er aan gezet met een paar blokjes van binnen en houtlijm en het probleem was opgelost 🫢🫣
Heb de lengte van je kast, kan ik zelf wel uitrekenen hoeveel de onderplaat moet zijn.
Hangt gewoon af hoe je hem monteerd.
/f/image/IiLEP0SaRXUburWfOwPYou2y.png?f=fotoalbum_large)
Als je het mysterie hebt opgelost, dan hoor ik het wel :-)KBE91 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:19:
[...]
In principe maakt het niet uit.
Heb de lengte van je kast, kan ik zelf wel uitrekenen hoeveel de onderplaat moet zijn.
Hangt gewoon af hoe je hem monteerd.
[Afbeelding]
Is goed, moet dan wel weten hoe dik je multiplex platen zijn.sahinasappelsap schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:48:
[...]
Als je het mysterie hebt opgelost, dan hoor ik het wel :-)
Anders ga ik dat niet weten.
Ga je tekening als referentie gebruiken en eens door SolidWorks halen en tekenen.
Bedankt, zal de resultaten hier posten
VR is meer gedoe dan een cab?KBE91 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:26:
Vooral dat ik heel veel moeite heb met knoppen te zoeken, als er dan iets fout loopt met VPX. Bril moeten afdoen, zeker met dat ik veel zweet en mijn glazen wazig worden.PatrickC schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:12:
[...]
VR is meer gedoe dan een cab?Maar ik snap je wel… gewoon achter zo’n fysieke kast staan heeft zeker wel toegevoegde waarde. Ik heb er alleen geen plek voor… wie weet… ooit.
Zijn wat van die zaken die mij enorm irriteren met die VR bril.
Speel nu vooral desktop mode, maar wil toch echt flipperen.
Is ook de reden dat ik mijn controller niet afgewerkt heb, omdat VR me niet meer lag voor te spelen.
Zo controller op een 24 inch scherm, dat is het nu ook niet
Laatste week ben ik ook weer meer achter de cabinet gaan staan.
Maar achter de cab met VR bril toch de echte ultieme beleving vind ik (maar met VR spelen wacht nog even).
De PinemHI plugin voor PinballX is geupdate, dus ik kan hem nu lekker gebruiken over meerdere systems (jammer dat ik de enige nog ben die PinballX gebruikt)
Maar achter de cab met VR bril toch de echte ultieme beleving vind ik (maar met VR spelen wacht nog even).
De PinemHI plugin voor PinballX is geupdate, dus ik kan hem nu lekker gebruiken over meerdere systems (jammer dat ik de enige nog ben die PinballX gebruikt)
Deze kwam voorbij en wilde ik jullie toch niet onthouden. @sahinasappelsap Deze gast weet de bal goed in het spel te houden en de flipper technieken die hier eerder voorbij kwamen in een video van Pinball FX, zijn in deze video ook zichtbaar in VPX. De ball physics zijn in deze kast echt het beste wat pinball te bieden heeft op een PC.
PinballX staat nog steeds in de planning voor mij.MikeDASpike schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:02:
@MikeDASpike Goed bezigMikeDASpike schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:02:
New version PINemhi & PINemHi LeaderBoard is out (version 3.6.6)
You can download it from http://www.pinemhi.com
If you upgrade from version 3.6.3 or 3.6.4 or 3.6.5 then you don't have to overwrite your pinemhi.ini
Upgrade from earlier version(s) than 3.6.3 should overwrite their pinemhi.ini and copy the values back into it as changes have been made to pinemhi.ini
Best is to make a backup from your old pinemhi.ini so that you can copy the values into the new pinemhi.ini
Whatsnew.txt:
PINemHi Version 3.6.6
Added the following games to PINemHi LeaderBoard:
BMX
Centaur
Lost World
Voltan Escapes Cosmic Doom
Xenon
Added the following Romless games to PINemHi LeaderBoard (needs code in table script to work and romsub.exe to be placed in tables directory):
Dark Chaos
Wizard of Oz
Scarface - Balls and Power
Three Angels
Thundercats
Daredevil and the Defenders Multiverse Mayhem
Big Trouble in Little China
Rush
Dune
The Godfather
IT - Pinball Madness
Added the following roms to PINemHi LeaderBoard:
all the roms from the added games above (that use a rom of course)
kisse (Kiss (Bally))
Badges added to PINemHi Leaderboard:
Scores
-------
All of the above (new) games
Special scores
--------------
Scarface (Max Pelicans Killed , Easter Egg High Score)
PINemHi LeaderBoard Changes:
Additional checks in logging when scores don't get submitted to server
Rom based games, checks are nvram directory exists, nvram updated within 2 minutes after vpx exit or send button
Rom-less games, checks are romsub.exe in table directory ,user directory exists, .pmh file created , content of .pmh file
PINemHi LeaderBoard Bugfixes:
Added line "Rollergames (LA-2)=rollr_l2.nv" in romfind.ini
fixed supersling champion on Iron Maiden Legacy of the Beast (should be 6.000.000 to get ,it was 65)
fixed kiddie and leaderboard challenges not leveling up on webpage (happened when you didn't start a new challenge right away)
PINemHi Changes:
Added support for rom-less games using VPREG.stg
no extension needed anymore for vpinmame rom games (.nv) , but you still can put .nv behind it
no extension needed for rom-less games , but will also work if you put .nv behind it
extension still needed for Future Pinball though (.fpram)
added the following roms to PINemHi:
robo_a29, robo_a30 (Robocop)
added the following rom-less to PINemHi:
Most vpreg.stg top 5 scores should work, use the tablename/cgamename (found in the tablescript) to show the hiscores e.g. pinemhi b66_orig
Special scores added for:
Aerosmith
Batman 66
Game of Thrones
Guardians of the Galaxy
Iron Maiden - Legacy of the Beast
Stranger Things 4
The Goonies Never Say Die
The Munsters
Bugs fixed PINemHi:
robo_a34 (Robocop) Initials not handled correctly , making PINemHi crash (happened when you put your initials in the hiscore table)
eballchp, eballch2, ladyluck, motrdome, beatclck, beatclc2 scores not handled correctly after a hiscore reset using vpinmame when hiscore being set is less than 7 digits long
If you upgrade from version 3.6.3 or 3.6.4 or 3.6.5 then you don't have to overwrite your pinemhi.ini
Upgrade from earlier version(s) than 3.6.3 should overwrite their pinemhi.ini and copy the values back into it as changes have been made to pinemhi.ini
Best is to make a backup from your old pinemhi.ini so that you can copy the values into the new pinemhi.ini
Whatsnew.txt:
PINemHi Version 3.6.6
BMX
Centaur
Lost World
Xenon
Added the following Romless games to PINemHi LeaderBoard (needs code in table script to work and romsub.exe to be placed in tables directory):
Dark Chaos
Wizard of Oz
Three Angels
Thundercats
Rush
Dune
The Godfather
IT - Pinball Madness
kisse (Kiss (Bally))
Scores
-------
Special scores
--------------
Rom based games, checks are nvram directory exists, nvram updated within 2 minutes after vpx exit or send button
Rom-less games, checks are romsub.exe in table directory ,user directory exists, .pmh file created , content of .pmh file
fixed supersling champion on Iron Maiden Legacy of the Beast (should be 6.000.000 to get ,it was 65)
fixed kiddie and leaderboard challenges not leveling up on webpage (happened when you didn't start a new challenge right away)
PINemHi Changes:
no extension needed anymore for vpinmame rom games (.nv) , but you still can put .nv behind it
no extension needed for rom-less games , but will also work if you put .nv behind it
Most vpreg.stg top 5 scores should work, use the tablename/cgamename (found in the tablescript) to show the hiscores e.g. pinemhi b66_orig
Aerosmith
Batman 66
Game of Thrones
Guardians of the Galaxy
Stranger Things 4
The Munsters
Bugs fixed PINemHi:
robo_a34 (Robocop) Initials not handled correctly , making PINemHi crash (happened when you put your initials in the hiscore table)
eballchp, eballch2, ladyluck, motrdome, beatclck, beatclc2 scores not handled correctly after a hiscore reset using vpinmame when hiscore being set is less than 7 digits long
Dat is een mooie tafel in vr. Benieuwd hoe dit er in een cabinet uit ziet. Als ik wat ruimer in de tijd zit wil ik deze wel eens proberen.PatrickC schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:09:
Deze kwam voorbij en wilde ik jullie toch niet onthouden. @sahinasappelsap Deze gast weet de bal goed in het spel te houden en de flipper technieken die hier eerder voorbij kwamen in een video van Pinball FX, zijn in deze video ook zichtbaar in VPX. De ball physics zijn in deze kast echt het beste wat pinball te bieden heeft op een PC.
[YouTube: Dark Chaos - Saved Earth!]
Wat me wel opvalt is dat de side nudges veel heftiger zijn dan wanneer je in het echt tegen een kast aan tikt (of zoals ik hem nu afgesteld heb.
Maar ik snap het idee, en moet wat behendiger raken in de timings. Vaak denk ik er niet aan en dan is het te laat.
Ook een paar mooie voorbeelden met de flippers gezien.
Weer wat om mee te oefenen 😊
Maar het meest bijzondere vind ik (waarschijnlijk vanwege de spijker tussen de flippers) dat hij de bal praktisch niet kwijtraakt tussen de flippers door. Ik heb regelmatig dat ik iets op t veld raak en dat de bal dan terugbumpt in een rechte lijn tussen de flippers door.
Ik heb geprobeerd om deze software te installeren. Het is toch wel even uitvogelen hoe alles werkt. Ik gebruik gewoon een enkel scherm, desktop mode. Kan eventueel wel nog een tweede scherm gebruiken.
Ik heb een Pinball tafel gezien van Unreal Tournament, kijken of ik die aan de praat krijg. Maar ben ook geïnteresseerd in Cyberpunk genre tafels. Zijn die er veel?
Kijken of ik dit weekend de software beter kan afstellen.
Ik heb een Pinball tafel gezien van Unreal Tournament, kijken of ik die aan de praat krijg. Maar ben ook geïnteresseerd in Cyberpunk genre tafels. Zijn die er veel?
Voor de mensen die de 5 min challenge willen doen.
De hoops tafel heeft een script nodig voor de coins te accepteren.
Meeste zullen het al weten, maar je weet maar nooit.
https://pinballnirvana.co...ts/hoops-nvram-zip.19730/
Link naar het script, moet je plakken in je nvram folder van VPinMame.
@Toonen1988
Ik heb de PinUP_Baller geinstalleerd, alles wat je nodig hebt komt met die installer.
https://www.nailbuster.co...u.php?id=baller_installer
Direct download link > https://popupdates.nailbu...Baller_Installer_2501.exe
1.5 GB.
@Toonen1988
Ik heb de PinUP_Baller geinstalleerd, alles wat je nodig hebt komt met die installer.
1.5 GB.
Zoals @KBE91 ook al aangeeft, als je de Baller Installer gebruikt, dan wordt je veel werk uit handen genomen. Voor de rest moet je even weten welke files van een kast je in welke directory moet plaatsen en waar je deze files allemaal kunt downloaden. Ik neem aan dat je het start topic ook gelezen hebt. Daar staat het meeste wel in. Ik zelf gebruik ook af en toe één scherm als een bepaalde kast niet goed werkt in VR. Om de backglass en/of puppack dan goed zichtbaar te krijgen kan dan soms wel even wat lastiger zijn. Mijn scherm is een ultrawide, dus dan is er wel plaats, maar soms verdwijnen er vensters achter het speelveld en dan is het even prutsen tot die wel zichtbaar blijven in de voorgrond. Als ik een 16:9 scherm zou hebben, zou ik het altijd proberen met een 2e scherm, maar daarvoor heb ik door de ultrawide geen plaats.Toonen1988 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 05:24:
Ik heb geprobeerd om deze software te installeren. Het is toch wel even uitvogelen hoe alles werkt. Ik gebruik gewoon een enkel scherm, desktop mode. Kan eventueel wel nog een tweede scherm gebruiken.
Cyberpunk genre tafels... Misschien dat Cyber Race iets voor je is?
PatrickC in "[PC] Visual Pinball"
Mooie toevoegingen weer @Dna Disturber! Dankjewel weer. Nu kijken of ik een mooie Dark Chaos score neer kan zetten. Apophis heeft net nog een nieuwe update uitgebracht voor de tafel die de scores iets beter uitbalanceert.Dna Disturber schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:08:
New version PINemhi & PINemHi LeaderBoard is out (version 3.6.6)
Whatsnew.txt:
PINemHi Version 3.6.6
BMX
Centaur
Lost World
Xenon
Dark Chaos
Wizard of Oz
Three Angels
Thundercats
Rush
Dune
The Godfather
IT - Pinball Madness
kisse (Kiss (Bally))
Scores
-------
Special scores
--------------
PINemHi Changes:
Aerosmith
Batman 66
Game of Thrones
Guardians of the Galaxy
Stranger Things 4
The Munsters
Bugs fixed PINemHi:
Even voor de duidenlijkheid, dit is geen script, maar de settingsfile van de rom. Ook de highscores staan erin welke @Dna Disturber gebruikt voor PinemHiKBE91 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 07:01:
Gelukkig probeer ik alle roms zelf in te stellen, zodat ik altijd 1 credit met 50 cent krijg en 2 credits voor een euro. Beetje neurotisch van mij mischien.
Maar kan mij voorstellen dat desktop gebruikers niet elke rom in willen stellen, maar gelijk willen spelen. Tof dat je de link wilt delen !
Ik wil gaan upgraden, maar twijfel nog een beetje waar ik eerst mijn geld aan uit ga geven. Ik heb een AM4 socket moederbord met een Ryzen 5600X. Ik zit te denken aan een 5700X3D. Dat is toch wel een leuke boost.
Verder heb ik een 3080 die nog prima is, dus ipv een hele nieuwe pc lijkt me een nieuwe processor een aardige investering.
Maar ik denk er ook over om mijn VR bril van Quest 2 naar Quest 3 te upgraden.
Vraag is waar ga ik de meeste lol van hebben als het puur om Visual Pinball gaat?
Het is een beetje appels met peren vergelijken uiteraard, maar ik vraag me met name af of de Quest 3 stap is die groot genoeg is, aangezien deze 549 euro is momenteel.
Verder heb ik een 3080 die nog prima is, dus ipv een hele nieuwe pc lijkt me een nieuwe processor een aardige investering.
Vraag is waar ga ik de meeste lol van hebben als het puur om Visual Pinball gaat?
Het is een beetje appels met peren vergelijken uiteraard, maar ik vraag me met name af of de Quest 3 stap is die groot genoeg is, aangezien deze 549 euro is momenteel.
Jij hebt praktisch hetzelfde als ik in mijn cab heb. Zat te denken om te upgraden, omdat mijn development pc, waar een i7 13th gen met 4060ti als een speer vpx kasten start.LordTheRon schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:01:
Ik wil gaan upgraden, maar twijfel nog een beetje waar ik eerst mijn geld aan uit ga geven. Ik heb een AM4 socket moederbord met een Ryzen 5600X. Ik zit te denken aan een 5700X3D. Dat is toch wel een leuke boost.
Dacht dat aan cpu zou liggen, maar alle randapparatuur (zoals .
dof, 2x real dmd) neemt bij vpx tijd in beslag tijdens laden.
En ik zou toch weer naar intel gaan.
Ik heb ook de q2 vervangen voor de q3 (quest). Wereld van verschillende. Ik moest bij de q2 recht vooruit kijken en mijn hoofd draaien/bewegen want met je ogen ver naar li ks,recht,boven en onder werd heel wazig. Met de q3 heb ik dat niet.
Maar zou dan toch je video kaart aanpassen (naar 5070ti of xo), want av1 decoding is een must. Mijn 4060ti draait mooier (met minder fps) dan de 3080(wel 120 fps, maar minder scherp). Ik gebruik wel VD om te streaming en niet steam VR.
Ik ging van een Oculus Rift (volgens mij de eerste VR bril op de markt) naar een Quest 3 en dat verschil was echt enorm. Van een Quest 2 naar Quest 3 heb ik dus geen ervaring mee, maar @MikeDASpike heeft die upgrade wel gedaan dacht ik.LordTheRon schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:01:
Of die CPU upgrade je veel gaat brengen vraag ik mij af. Het verschil tussen die 2 CPU’s is toch niet zo groot?
Edit: Haha… Mike was net iets eerder zie ik nu.
Dat is ook mijn ervaring met een Q2, je moet echt wel op die sweetspot zitten en 1 kleine verschuiving in de bril. En je hebt precies het beeld na 10 biertjes.
Ook zelf met een speciale band, beweegt dat enorm.
Die pancake lenzen zijn echt wel stukken beter, ook is alles veel scherper.
Ooit koop ik die Q3, maar zal eerder voor games alla tafel tennis zijn in MR.
Dan mep ik mijn hand niet meer tegen de stoel
Ook zelf met een speciale band, beweegt dat enorm.
Die pancake lenzen zijn echt wel stukken beter, ook is alles veel scherper.
Ooit koop ik die Q3, maar zal eerder voor games alla tafel tennis zijn in MR.
Dan mep ik mijn hand niet meer tegen de stoel

Ik heb alles geïnstalleerd, het gaat meer om het instellen van de software, alle schermpjes instellen. Die had ik netjes verdeeld, start Visual Pinball en zag dat alle schermpjes toch weer elkaar overlapte op een locatie van mijn scherm.KBE91 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 07:01:
@Toonen1988
1.5 GB.
Ik zal vandaag of dit weekend nog een keertje proberen.
Thanks, ik ga het denk ik ook met twee schermen proberen. Ik heb namelijk geen ultrawide scherm.PatrickC schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:54:
[...]
Zoals @KBE91 ook al aangeeft, als je de Baller Installer gebruikt, dan wordt je veel werk uit handen genomen. Voor de rest moet je even weten welke files van een kast je in welke directory moet plaatsen en waar je deze files allemaal kunt downloaden. Ik neem aan dat je het start topic ook gelezen hebt. Daar staat het meeste wel in. Ik zelf gebruik ook af en toe één scherm als een bepaalde kast niet goed werkt in VR. Om de backglass en/of puppack dan goed zichtbaar te krijgen kan dan soms wel even wat lastiger zijn. Mijn scherm is een ultrawide, dus dan is er wel plaats, maar soms verdwijnen er vensters achter het speelveld en dan is het even prutsen tot die wel zichtbaar blijven in de voorgrond. Als ik een 16:9 scherm zou hebben, zou ik het altijd proberen met een 2e scherm, maar daarvoor heb ik door de ultrawide geen plaats.
Cyberpunk genre tafels... Misschien dat Cyber Race iets voor je is?
PatrickC in "[PC] Visual Pinball"
Ik zocht meer tafels met betrekking op Blade Runner, Ghost in the Shell, Altered Carbon, Akira etc Pinball tafels, als die er zijn.
Thanks Mike en Patrick, dan ga ik toch eerst voor de Q3. Al van meerdere mensen gehoord nu dat het verschil in lenzen echt groot is.MikeDASpike schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:25:
[...]
Jij hebt praktisch hetzelfde als ik in mijn cab heb. Zat te denken om te upgraden, omdat mijn development pc, waar een i7 13th gen met 4060ti als een speer vpx kasten start.
Dacht dat aan cpu zou liggen, maar alle randapparatuur (zoals .
dof, 2x real dmd) neemt bij vpx tijd in beslag tijdens laden.
En ik zou toch weer naar intel gaan.
Ik heb ook de q2 vervangen voor de q3 (quest). Wereld van verschillende. Ik moest bij de q2 recht vooruit kijken en mijn hoofd draaien/bewegen want met je ogen ver naar li ks,recht,boven en onder werd heel wazig. Met de q3 heb ik dat niet.
Maar zou dan toch je video kaart aanpassen (naar 5070ti of xo), want av1 decoding is een must. Mijn 4060ti draait mooier (met minder fps) dan de 3080(wel 120 fps, maar minder scherp). Ik gebruik wel VD om te streaming en niet steam VR.
Ik gebruik ook VD open composite, want dat ziet er veel beter uit dan Oculus link en steam VR is alleen maar extra ballast.
Videocard komt ook wel weer, maar die krengen zijn zo duur tegenwoordig.
Ha! Wat is niet duur tegenwoordig?LordTheRon schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:30:
[...]
Videocard komt ook wel weer, maar die krengen zijn zo duur tegenwoordig.
Ik wacht ook nog ff, want een nieuwe gpu, betekent waarschijnlijk ook een andere voeding. Omdat mijn kast net de 3080 past, moet ik ook een andere kast. Nou dan ook gelijk nieuw mb, cpu en memory.
Dus ff wachten
Er is een fantastische Blade Runner kast in Future Pinball. De kast is oorspronkelijk van SLAMT1LT, maar TerryRed heeft deze verder uitgebreid en ook voorzien van FizX physics.Toonen1988 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:13:
[...]
Thanks, ik ga het denk ik ook met twee schermen proberen. Ik heb namelijk geen ultrawide scherm.
Ik zocht meer tafels met betrekking op Blade Runner, Ghost in the Shell, Altered Carbon, Akira etc Pinball tafels, als die er zijn.
https://vpuniverse.com/fi...on-pinevent-lite-fizx-33/
In VPX heb je ook nog een Blade Runner 2049 kast:
https://vpuniverse.com/files/file/9772-bladerunner2049/
:strip_exif()/f/image/4cNR8IDxXZODs0B5433U3qMP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door PatrickC op 02-05-2025 14:45 ]
Nice, die ziet erg goed uit, even downloaden. Dankje!PatrickC schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:40:
[...]
Er is een fantastische Blade Runner kast in Future Pinball. De kast is oorspronkelijk van SLAMT1LT, maar TerryRed heeft deze verder uitgebreid en ook voorzien van FizX physics.
https://vpuniverse.com/fi...on-pinevent-lite-fizx-33/
[YouTube: Blade Runner - Replicant Edition (PinEvent Lite, FizX 3): Atmospheric neon-soaked pinball (FP-BAM)]
In VPX heb je ook nog een Blade Runner 2049 kast:
https://vpuniverse.com/files/file/9772-bladerunner2049/
[Afbeelding]
Wat vind je van deze ? https://vpuniverse.com/fi...2023/page/3/?tab=commentsToonen1988 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 05:24:
/f/image/0Ktp1hiR3fjEIEYH5lUYHwLl.png?f=fotoalbum_large)
Gaaf dat je hem naar 3d aan het omzetten bent! Ik zou even onder de kast moeten kijken voor die 36mm, maar je zou best eens gelijk kunnen hebben dat het 36 was. Heb wel eens opgemeten en moet er nog een foto van hebben.KBE91 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 06:25:
Ben aan de slag gegaan met die tekeningen van sahinasappelsap.
Kom aan de zijkant ook wel te kort.
Maar dat kan ik oplossen door de zij wanden meer naar het midden te brengen.
Stond ook niet echt in de tekening.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er is wel een verschil van 36mm bij mij van die bodemplaat dat je ook te kort kwam.
Edit, gevonden
:strip_exif()/f/image/bRktYzmjmSJCZPGhjyDZO5kG.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kom op +/- 5cm uit zelfs qua verlengen van de onderplaat.
Geen idee waar dat nou in gezeten heeft, kan ook nog zijn dat t originele ontwerp van verstek zagen uitging op de hoeken ipv tegen elkaar aanleggen, of gewoon een domme rekenfout 😂
Ach ik speel er al een aantal jaar met volle tevredenheid op en van de onderkant zie je helemaal niets!
[ Voor 32% gewijzigd door sahinasappelsap op 03-05-2025 09:23 ]
Voordeel nu is dat ik op de mm juist alles kan zetten, al die onderdelen worden appart getekend.sahinasappelsap schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:02:
[...]
Gaaf dat je hem naar 3d aan het omzetten bent! Ik zou even onder de kast moeten kijken voor die 36mm, maar je zou best eens gelijk kunnen hebben dat het 36 was. Heb wel eens opgemeten en moet er nog een foto van hebben.
Edit, gevonden
[Afbeelding]
Ik kom op +/- 5cm uit zelfs qua verlengen van de onderplaat.
Geen idee waar dat nou in gezeten heeft, kan ook nog zijn dat t originele ontwerp van verstek zagen uitging op de hoeken ipv tegen elkaar aanleggen, of gewoon een domme rekenfout 😂
Ach ik speel er al een aantal jaar met volle tevredenheid op en van de onderkant zie je helemaal niets!
Dan in assembly mode, kan ik alles uitlijnen en dan zie ik hoeveel ik te kort kom bv.
Nu dat niemand dat ziet dat klopt, en het was ook je eerste grote build toch ?
Niemand maakt van de eerste keer iets perfect.
Ziet er ook goed uit, ik zal het downloaden.MikeDASpike schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 05:55:
[...]
Wat vind je van deze ? https://vpuniverse.com/fi...2023/page/3/?tab=comments
[Afbeelding]
@Dna Disturber Ik had de rom-less optie al een tijdje niet meer geprobeerd, maar nu met Dark Chaos weer eens een poging gewaagd, maar het werkt nog steeds niet voor mij.
Wat gaat hier mis?
Edit: Nog een game gespeeld en toen werkte het ineens wel.
In de User directory is wel een darkchaos.pmh file aangemaakt.03/05/2025, 16:51
pinemhi rom monitor version : 3.6.6.0
pinemhi leaderboard version : 3.6.6.0
VPinmame version : 3.6.0.1227
Player : PatrickC
detected exit from game with rom description : rom-less game
new C:\vPinball\VisualPinball\Tables\romsub.exe score extracted
*** previous score is equal to new score ***
*** probably because there was no game played ***
*** it could also be that this rom is not supported (yet) ***
*** this score will not be submitted ***
*** ROM-LESS ADDITIONAL CHECK ***
checking romsub in tabledirectory: C:\vPinball\VisualPinball\tables\romsub.exe does exist -> OK
checking USER path: C:\vPinball\VisualPinball\user\ does exist -> OK
checking pmh-file : C:\vPinball\VisualPinball\user\C:\vPinball\VisualPinball\Tables\romsub.exe.pmh does not exist -> NOT OK !
Wat gaat hier mis?
Edit: Nog een game gespeeld en toen werkte het ineens wel.
Bij Viper Night Drivin werkt mijn scorebord niet, wat doe ik fout ?
Setting die ik moet switchen vermoed ik ?
Er staat toch een score van 38.570.130 van jou tussen?KBE91 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:29:
Bij Viper Night Drivin werkt mijn scorebord niet, wat doe ik fout ?