[PC] Visual Pinball

Pagina: 1 ... 12 ... 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
15 holes gespeeld voor het toernooi, nog maar 2 minder dan makmak, waardoor ik nu 2e sta, maar qua score moet ik daar wel onder kunnen komen met nog 3 holes te gaan. makmak heeft het probleem met Whirlwind ook nog niet opgelost zo te zien, want dat is de enige hole die hij (of zij?) niet gespeeld heeft.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:21
PatrickC schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:32:
15 holes gespeeld voor het toernooi, nog maar 2 minder dan makmak, waardoor ik nu 2e sta, maar qua score moet ik daar wel onder kunnen komen met nog 3 holes te gaan. makmak heeft het probleem met Whirlwind ook nog niet opgelost zo te zien, want dat is de enige hole die hij (of zij?) niet gespeeld heeft.
Ik hou het allemaal wel in de gaten, mooie scores man!
Ik heb gister en vanochtend de tijd genomen om praktisch alle missende kasten van het Golf tournament te downloaden 🤣
Vervolgens aan het installeren en configureren geslagen op de zaterdag ochtend.
Daarna kwam ik tot de conclusie dat ik toch wel een nudger begin te worden...dat scheelt soms echt dat je de bal kan redden uit de goot... en dat de poten mijn kast dat niet leuk vindt omdat de poten tegen het houtwerk aankomen en beschadigen.
Dus de pootjes losgedraaid en op de contactpunten vilt geplakt, weer goed aangedraaid en toen kon ik eindelijk ook even wat potjes spelen.

Wat je zei met fish tales klopt als een bus. Soms gaat het echt lekker en andere momenten bak je er geen fluit van, dat was vandaag dus haha.
Maar ik heb een nieuwe tafel ontdekt die in mijn favo lijstje is gekomen. AC/DC, wat een gave kast is dat ook zeg!
En om eerlijk te zijn. Ik snap de hype van VPW Godzilla niet zo, ben ik de enige?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 07:26
sahinasappelsap schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 19:33:
[...]

Ik hou het allemaal wel in de gaten, mooie scores man!
Ik heb gister en vanochtend de tijd genomen om praktisch alle missende kasten van het Golf tournament te downloaden 🤣
Vervolgens aan het installeren en configureren geslagen op de zaterdag ochtend.
Daarna kwam ik tot de conclusie dat ik toch wel een nudger begin te worden...dat scheelt soms echt dat je de bal kan redden uit de goot... en dat de poten mijn kast dat niet leuk vindt omdat de poten tegen het houtwerk aankomen en beschadigen.
Dus de pootjes losgedraaid en op de contactpunten vilt geplakt, weer goed aangedraaid en toen kon ik eindelijk ook even wat potjes spelen.

Wat je zei met fish tales klopt als een bus. Soms gaat het echt lekker en andere momenten bak je er geen fluit van, dat was vandaag dus haha.
Maar ik heb een nieuwe tafel ontdekt die in mijn favo lijstje is gekomen. AC/DC, wat een gave kast is dat ook zeg!
En om eerlijk te zijn. Ik snap de hype van VPW Godzilla niet zo, ben ik de enige?
Viltjes, onder je poten ? Hahaha. Dan schuift ie ! Nee, juist heerlijk dat geluid van een kast over de grond ! Ja laminaat gaat kapot, maar who cares?

Ac/DC is idd een geweldig kast. Die mag wel eens een 10.8 update krijgen met alle toeters en bellen. Mischien voor RobbykingPin een leuk projectje om te maken vor de liefhebbers ?

Godzilla vind ik ook niet leuk. Is dat een hype ??

Ik heb nog niet veel gespeeld deze week, maar wil zeker een paar pars spelen.

@PatrickC mooie score van Fish Tales. Is ook een erge leuke kast. Ach er zijn veel leuke kasten.

Jammer dat PINEMHI geen ondersheid kan make tussen desktop en cabinet spelers. De speel ervaring is toch heel anders.

Succes ieder met de challenges!

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 19:46:
[...]

Viltjes, onder je poten ? Hahaha. Dan schuift ie ! Nee, juist heerlijk dat geluid van een kast over de grond ! Ja laminaat gaat kapot, maar who cares?

Ac/DC is idd een geweldig kast. Die mag wel eens een 10.8 update krijgen met alle toeters en bellen. Mischien voor RobbykingPin een leuk projectje om te maken vor de liefhebbers ?

Godzilla vind ik ook niet leuk. Is dat een hype ??

Ik heb nog niet veel gespeeld deze week, maar wil zeker een paar pars spelen.

@PatrickC mooie score van Fish Tales. Is ook een erge leuke kast. Ach er zijn veel leuke kasten.

Jammer dat PINEMHI geen ondersheid kan make tussen desktop en cabinet spelers. De speel ervaring is toch heel anders.

Succes ieder met de challenges!
Nee extra vilt tussen de kast en de poten. Dus waar je met schroeven de poten aan de kast monteert! Nee joh, eronder wordt een schuifbende inderdaad 😂 dat moeten we niet hebben!

Acdc heeft dus volgens mij recent een update gehad. Ik speel met deze Luci mod van VPW: https://vpuniverse.com/fi...-luci-stern-2013-vpw-mod/

En Godzilla werd een tijdje terug best aangekondigd als zijnde de VPW versie op 10.8 64 bits. Heb hem vandaag paar keer gedaan, maar vindt er geen ruk aan 🙄

Desktop, cabinet, vr...wat maakt het eigenlijk uit voor de score uiteindelijk? Denk niet dat het verschil via de rom uit te lezen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 19:59:
Desktop, cabinet, vr...wat maakt het eigenlijk uit voor de score uiteindelijk? Denk niet dat het verschil via de rom uit te lezen is?
Desktop is lastiger dan cabinet of VR. Bij een cabinet is je speelveld veel groter en nudgen natuurlijker. En VR heeft naast het grotere speelveld ook nog eens het voordeel dat je echt diepte ziet. Nudgen is wel minder natuurlijk, behalve wanneer je een stubbie gebruikt. Voor de “Closest to the pin” en “5-Minute” zal dit niet zo veel uitmaken, maar voor een ‘normale’ highscore te halen wel.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
AC/DC vind ik één van de leukere kasten. Leuk hoe de muziek onderdeel is van die kast, een canon (vergelijkbaar met T2j, bel en extra level.

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:07:
[...]

Desktop is lastiger dan cabinet of VR. Bij een cabinet is je speelveld veel groter en nudgen natuurlijker. En VR heeft naast het grotere speelveld ook nog eens het voordeel dat je echt diepte ziet. Nudgen is wel minder natuurlijk, behalve wanneer je een stubbie gebruikt. Voor de “Closest to the pin” en “5-Minute” zal dit niet zo veel uitmaken, maar voor een ‘normale’ highscore te halen wel.
Nudge kan natuurlijk ook gewoon met een keyboard of joystick, dat zijn knoppen die je kan assignen 😋
Speelveld is inderdaad wat groter en het speelt eigenlijk ook wel heep lekker weg inderdaad!

Ik mis daarentegen die realistische diepte effecten van vr dan weer wel. Vind het wel cool dat je je speelveld in kan kijken enzo.

[ Voor 15% gewijzigd door sahinasappelsap op 21-09-2024 20:36 ]

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:10:
AC/DC vind ik één van de leukere kasten. Leuk hoe de muziek onderdeel is van die kast, een canon (vergelijkbaar met T2j, bel en extra level.
Nou inderdaad! En hoe het liedje dat je kiest dus ook van invloed is op hoe je de kast moet spelen. Echt heel leuk gedaan. Hells bells is dan ook wel favoriet, met de mini tafel eronder 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:35:
Nudge kan natuurlijk ook gewoon met een keyboard of joystick, dat zijn knoppen die je kan assignen 😋
Klopt, maar het voelt onnatuurlijk en het is ook heel lastig de sterkte van de nudge goed te krijgen. Met een controller ben ik nu ook vaak te laat, net als ook bij kasten waar je magna-save kunt gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
Ik kreeg op een oud bericht uiteindelijk antwoord uit argentinie.
Denk dat de postduif het bezorgd heeft :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rxy-20X_4m_uFqs1cYx33xaHHV8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5fNhtJjJP9TtNc9X2KF98qq3.png?f=user_large
Wilde het wel delen met jullie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
18 holes gespeeld en total distance to the pin is -5.897.500. Dat is een mooi begin. De komende maanden gaat het 'schaven' beginnen. :+

Leukste was Congo... @Dna Disturber hoe kom je bij die Pin scores? Met name deze pin score is gruwelijk...je moet bijna een zieke geest hebben om dat te bedenken... >:) snap de par 4 ook niet zo goed in deze... maar @MikeDASpike heeft alleen Congo gespeeld en een zeer scherpe score neergezet op die hole.

Wat waren de top 3 scores bij het vorige toernooi trouwens? Dat waren toch dezelfde holes en pin scores?

[ Voor 15% gewijzigd door PatrickC op 22-09-2024 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Een leuke nieuwe VPX original van Onevox.
American Graffiti (Original 2024), thema is gebaseerd op de gelijknamige film van Francis Ford Coppola, geregisseerd door George Lucas en met een geweldige soundtrack.
Tafel: https://vpuniverse.com/fi...an-graffiti-original-2024
Soundtrack link kun je vinden in de comments op VP Universe.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_cJaklH77pIq2uZRojkvKSRhsL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mr8tJIzgNfite84YozvFjHNW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
En nog een mooie original voor de fans van Fallout. Gebruikt wel de rom van Sword of Fury.
Fallout Vault Edition 2.0 (LTek 2024)
https://vpuniverse.com/fi...ult-edition-20-ltek-2024/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-0DDVgepY_qJ28IIpoqKz0zgG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l9oW7CynlbS7XDiSmqSwxc82.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 22-09-2024 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 21:13:
[...]

Klopt, maar het voelt onnatuurlijk en het is ook heel lastig de sterkte van de nudge goed te krijgen. Met een controller ben ik nu ook vaak te laat, net als ook bij kasten waar je magna-save kunt gebruiken.
Die snap ik wel eigenlijk! Met een controller of keyboard is het lastig. Nou ja dan zou ik vol inzetten in het bouwen van een eigen cabinet! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:32:
Ik kreeg op een oud bericht uiteindelijk antwoord uit argentinie.
Denk dat de postduif het bezorgd heeft :+
[Afbeelding]
Wilde het wel delen met jullie
Fijn om te weten dat ze niet cheaten, neemt niet weg dat het spelbederf is voor de anderen natuurlijk 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:51:
En nog een mooie original voor de fans van Fallout. Gebruikt wel de rom van Sword of Fury.
[Afbeelding]
Deze ziet er leuk uit!
Maar heb met mezelf afgesproken om eerst de golf af te maken. Vandaag de haren uit mijn hoofd getrokken met fish tales...het wil gewoon niet lukken.

Wil eerst fishtales en Gilligan op een acceptabele score krijgen eer ik verder ga met funhouse.

[ Voor 6% gewijzigd door sahinasappelsap op 22-09-2024 14:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:07:
[...]

Deze ziet er leuk uit!
Maar heb met mezelf afgesproken om eerst de golf af te maken. Vandaag de haren uit mijn hoofd getrokken met fish tales...het wil gewoon niet lukken.

Wil eerst fishtales en Gilligan op een acceptabele score krijgen eer ik verder ga met funhouse.
Je had de 5-Minute ook nog even gespeeld zag ik… ik ben weer de Joop! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:47:
18 holes gespeeld en total distance to the pin is -5.897.500. Dat is een mooi begin. De komende maanden gaat het 'schaven' beginnen. :+

Leukste was Congo... @Dna Disturber hoe kom je bij die Pin scores? Met name deze pin score is gruwelijk...je moet bijna een zieke geest hebben om dat te bedenken... >:) snap de par 4 ook niet zo goed in deze... maar @MikeDASpike heeft alleen Congo gespeeld en een zeer scherpe score neergezet op die hole.

Wat waren de top 3 scores bij het vorige toernooi trouwens? Dat waren toch dezelfde holes en pin scores?
Ja, dat waren idd dezelfde scores en Congo was mijn slechtste, dus heb daar vorige week aardig wat tijd aan besteed om daar in de buurt te komen.

Ik weet niet meer wat alle scores waren, maar tot mijn ziekenhuis opnemen had ik veel scores op nr1 staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:51:
[Afbeelding]
Helaas werd scutters niet genoemd in de crecits lijst van LTEKbL, maar die heeft heel veel uren ondersteuning gegeven om de uitlezing van de rom te vertalen naar flexdmd commandos om een andere text/image te latenzien.

Soms worden mensen vergeten om genoemd te worden. En dat is best jammer als ze helpen om stukken code aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Aan het einde van dit weekend nog een nieuwe VPinWorkshop release.
Skateball (Bally 1980) VPW
https://vpuniverse.com/fi...skateball-bally-1980-vpw/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nT8ABsEt5oLVJ9Jd8wVtqm9s8C0=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/7O28oJcCbmBKBnrgGZtdUatB.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:10:
[...]

Je had de 5-Minute ook nog even gespeeld zag ik… ik ben weer de Joop! :+
Zeker, als je dan toch aan het downloaden bent, dan ook maar even de X-Men meepakken toch? 😉

Ben de halve dag zoek geweest met piss tales, je leest het goed. Wat een moeilijke/vervelende tafel om te spelen als je in de buurt van 78mio moet komen, ondanks dat het grafisch gelikt is. Afijn, heb de score op een 100/200k afstand kunnen zetten...dikke prima 👍🏽

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:43:
Ben de halve dag zoek geweest met piss tales, je leest het goed. Wat een moeilijke/vervelende tafel om te spelen als je in de buurt van 78mio moet komen, ondanks dat het grafisch gelikt is. Afijn, heb de score op een 100/200k afstand kunnen zetten...dikke prima 👍🏽
Nou… Batman in de weekly closest to pin… dat is pas een drama… eergisteren ik weet niet hoe veel potjes gespeeld… steeds scores rond de 530.000… heel lastig om de bal onder controle te krijgen en lastig om nog een paar puntjes te sprokkelen. Eigenlijk moet je gewoon heel veel geluk hebben om per ongeluk net onder de pin uit te komen.

Maar… mooie score bij piss tales… de aanhouder wint! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:03:
[...]

Nou… Batman in de weekly closest to pin… dat is pas een drama… eergisteren ik weet niet hoe veel potjes gespeeld… steeds scores rond de 530.000… heel lastig om de bal onder controle te krijgen en lastig om nog een paar puntjes te sprokkelen. Eigenlijk moet je gewoon heel veel geluk hebben om per ongeluk net onder de pin uit te komen.

Maar… mooie score bij piss tales… de aanhouder wint! :Y
Welcome to my world....toen ik jouw Batman score wilde verbeteren. 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Even de VPW versie van Skateball gespeeld. Die kast had ik nog nooit gespeeld. In 'm'n 2e potje meteen de all time highscore verbeterd! *O* Heel wat Argentijnen in die top 10! :)F
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4iVy7brALZs1PYwExDuSM_YktpU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hcIZocvvNNBqsN2ct3cUbNgj.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op zondag 22 september 2024 @ 23:26:
Even de VPW versie van Skateball gespeeld. Die kast had ik nog nooit gespeeld. In 'm'n 2e potje meteen de all time highscore verbeterd! *O* Heel wat Argentijnen in die top 10! :)F
[Afbeelding]
Nice! en ik zag dat je ook X-Men alweer geclaimd had. Jij bent heel erg goed bezig Joopie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op maandag 23 september 2024 @ 06:16:
[...]

Nice! en ik zag dat je ook X-Men alweer geclaimd had. Jij bent heel erg goed bezig Joopie :-)
Thanks! Ja, dat was even flink op de knoppen rammen in X-Men. Die heeft multi-balls met heel veel ballen af en toe.

Ik zag dat je mooie scores hebt gezet in het Golf toernooi. 11 holes met nog maar 2 miljoen op de teller. Dan ga je me makkelijk voorbij op 18 holes. Maar die makmak doet het ook erg goed. Die zit ook onder mijn scores op de meeste holes. Maar… nog t/m 31 december de tijd. Ik hoop wel dat er meer serieus mee gaan doen aan het toernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:03:
[...]

Thanks! Ja, dat was even flink op de knoppen rammen in X-Men. Die heeft multi-balls met heel veel ballen af en toe.

Ik zag dat je mooie scores hebt gezet in het Golf toernooi. 11 holes met nog maar 2 miljoen op de teller. Dan ga je me makkelijk voorbij op 18 holes. Maar die makmak doet het ook erg goed. Die zit ook onder mijn scores op de meeste holes. Maar… nog t/m 31 december de tijd. Ik hoop wel dat er meer serieus mee gaan doen aan het toernooi.
Misschien dat ik het red om X-Men deze week nog een x te proberen, maar je score is behoorlijk strak!
Zie inderdaad dat ik aan makmak een geduchte concurrent heb op het golf tournooi. Op zich wel interessant als je door de scores per tafel heen gaat, dan zijn het vaak een van ons drieën die bovenaan staat. makmak en die anderen hebben waarschijnlijk hetzelfde probleem met whirlwind. Misschien komen ze niet tot een oplossing en hebben we beide nog 700k speelruimte ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
I’m Batman! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Neeeeee, I'm BATMAN 🤣
Die bumpers boven je flippers leveren relatief weinig op tov de rest.
Anyhow, ben echt klaar met deze tafel. 😉

[ Voor 29% gewijzigd door sahinasappelsap op 23-09-2024 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:46:
[...]

Neeeeee, I'm BATMAN 🤣
Die bumpers boven je flippers leveren relatief weinig op tov de rest.
Anyhow, ben echt klaar met deze tafel. 😉
Ik geef me gewonnen… dan ben ik maar weer Joop… of in dit geval Robin. :+

@Dna Disturber Wanneer gaat die handicap functie ook al weer live? Met 7 overwinningen op rij voor @sahinasappelsap wordt het tijd!

[ Voor 16% gewijzigd door PatrickC op 23-09-2024 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
makmak heeft mijn top score op Skateball ook al weer verbeterd zag ik… als het geen Argentijnen zijn, dan zijn het Duitsers… het is net voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:41:
[...]

Ik geef me gewonnen… dan ben ik maar weer Joop… of in dit geval Robin. :+

@Dna Disturber Wanneer gaat die handicap functie ook al weer live? Met 7 overwinningen op rij voor @sahinasappelsap wordt het tijd!
Inderdaad, laten we deze tafel maar gauw weer vergeten 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:48:
makmak heeft mijn top score op Skateball ook al weer verbeterd zag ik… als het geen Argentijnen zijn, dan zijn het Duitsers… het is net voetballen.
Die makmak is best goed moet ik zeggen, kijken of het me lukt om hem voor te blijven...
Ik sta nu na 12 holes op -1.752.410.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:56:
[...]

Die makmak is best goed moet ik zeggen, kijken of het me lukt om hem voor te blijven...
Ik sta nu na 12 holes op -1.752.410.
Wordt een makkie voor je! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Nou...Ik heb het donkerbruine vermoeden dat het met de wannabe batman nog wel eens een pittige titamenstrijd kan worden 😋

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:08:
[...]

Nou...Ik heb het donkerbruine vermoeden dat het met de wannabe batman nog wel eens een pittige titamenstrijd kan worden 😋
Onderschat @MikeDASpike niet! Die staat op nog maar 4.710 en heeft de moeilijkste hole al gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Ook mike natuurlijk! Ik ken die hele Congo tafel nog niet. Is dat zo een "ding"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:29:
[...]

Onderschat @MikeDASpike niet! Die staat op nog maar 4.710 en heeft de moeilijkste hole al gespeeld.
Is maar 1 van de 18....nog 17 te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@sahinasappelsap Lukt het een beetje met Congo? :P En ondertussen mij weer naar de 2e plek verwijzen op de 5-minute… je wilt wel echt alles winnen hè? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:05:
@sahinasappelsap Lukt het een beetje met Congo? :P En ondertussen mij weer naar de 2e plek verwijzen op de 5-minute… je wilt wel echt alles winnen hè? >:)
jemig, ik begreep niet wat er nou zo bijzonder aan de score van Mike was op congo....nu wel :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Weer een pareltje van één van mijn favoriete table authors, UnclePaulie.
Catacomb (Stern 1981)
https://vpuniverse.com/files/file/21750-catacomb-stern-1981/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7RepFcNHZPyzoPsJ7E3B4qqF2o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/49wProEkS4t0CW5x6RBIwpe6.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PatrickC
Het is feest! *O* Vandaag bestaat dit Visual Pinball topic precies 1 jaar. Na een wat rustige start, hebben toch wel steeds meer tweakers hier dit topic gevonden en is er een actieve discussie ontstaan en zitten we inmiddels al op 46 pagina’s. Dankjewel aan iedereen die een bijdrage heeft geleverd aan dit topic het afgelopen jaar en hopelijk blijven jullie zo actief en vinden ook nog meer tweakers de weg naar dit topic, om deze geweldige hobby met ons te delen. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zmXG6tzznTXRn-hCN2wpkHUtoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QKorBcJmoL4jJi1K6EhtTz8Y.jpg?f=fotoalbum_large

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:04:
Het is feest! *O* Vandaag bestaat dit Visual Pinball topic precies 1 jaar. Na een wat rustige start, hebben toch wel steeds meer tweakers hier dit topic gevonden en is er een actieve discussie ontstaan en zitten we inmiddels al op 46 pagina’s. Dankjewel aan iedereen die een bijdrage heeft geleverd aan dit topic het afgelopen jaar en hopelijk blijven jullie zo actief en vinden ook nog meer tweakers de weg naar dit topic, om deze geweldige hobby met ons te delen. :)
[Afbeelding]
Mooie mijlpaal! Op naar het volgende jaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
@MikeDASpike je bent zo stil de afgelopen week, heb ook geen scores meer van je voorbij zien komen op pinemhi. Alles goed aan die kant en krijgen we binnenkort nog wat geduchte concurrentie van je? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:56:
@MikeDASpike je bent zo stil de afgelopen week, heb ook geen scores meer van je voorbij zien komen op pinemhi. Alles goed aan die kant en krijgen we binnenkort nog wat geduchte concurrentie van je? ;)
Dank je wel voor je bezorgdheid! Ik heb inderdaad geen scores op PinEmhi gezet, omdat ik de cabinet en de VR-bril niet heb aangeraakt de laatste tijd.
Cabinet is vandaag aangeweest om een backup te maken, dus hij werkt nog steeds 😀
Ik heb wat gezondheidsproblemen, dus ik ben meer ergens anders dan thuis.
Maar ik lees wel deze thread en probeer af en toe te reageren.

Ik zag de xmen 5 min scores. Beide indrukwekkend!
Ik had de neiging om te spelen, maar na het instellen van de nieuwe POV, ben ik andere dingen gaan doen

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
MikeDASpike schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:46:
[...]

Dank je wel voor je bezorgdheid! Ik heb inderdaad geen scores op PinEmhi gezet, omdat ik de cabinet en de VR-bril niet heb aangeraakt de laatste tijd.
Cabinet is vandaag aangeweest om een backup te maken, dus hij werkt nog steeds 😀

Ik had de neiging om te spelen, maar na het instellen van de nieuwe POV, ben ik andere dingen gaan doen
Veel beterschap, 2 weken terug ook hevig ziek geweest.
Covid gehad, daarna maag en darm ontsteking voor paar dagen.
Zat op het randje van een ziekenhuis opname.

• MikeDASpike
KBE91 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:23:
[...]

Das minder. Sterkte. Maag en darmen ontsteking kan best gevaarlijk zijn , toch ?
Ook jij beterschap !

• KBE91
MikeDASpike schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:34:
[...]

Das minder. Sterkte. Maag en darmen ontsteking kan best gevaarlijk zijn , toch ?
Ook jij beterschap !
Moest zoveel overgeven dat ik eigenlijk ging uitdrogen.
Was ook constant aan het bibberen en een hartslag van 130 in rust.

2 dagen platte rust en amper kunnen eten.
Ondertussen ben ik wel weer genezen. Kan al redelijk wat eten terug, maar moest een enorm grote cocktail medicatie nemen. Voor mijn Chronische ziekte + covid dan nog eens die maag darm infectie erop. Was een beetje te veel van het goede.

• MikeDASpike
Wow, wat een verhaal man.
Kan mij voorstellen dat het te veel van het goede is.
Maar speel je nog wel flipper (en zelfs PinemHi) ?
Kan mij goed voorstellen dat je daar geen zin in hebt.
Heel veel sterkte en beterschap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
MikeDASpike schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:10:
Wow, wat een verhaal man.
Kan mij voorstellen dat het te veel van het goede is.
Maar speel je nog wel flipper (en zelfs PinemHi) ?
Kan mij goed voorstellen dat je daar geen zin in hebt.
Heel veel sterkte en beterschap!
Ja sinds mijn 3060 TI, heb ik het flipperen weer wat opgenomen.
PinemHi heb ik al gedownload. Moet gewoon nog eens alles mooi installeren.
Ook PinUp staat klaar, omdat ik een tafel van Futurama heb gezien.
Maar moet dat ook nog installeren.

Met de nieuwe gpu is het echt wel genieten. Als ik in VR speel, dan speel ik meestal batman the dark knight stern tafel.
Maar ben ook nu wel meer andere games aan het spelen, dat ik voorheen niet kon.
Nieuw speelgoed, moet alles nu eens getest hebben 8)

[ Voor 8% gewijzigd door KBE91 op 25-09-2024 19:54 ]

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:46:
[...]

Fijn om te horen dat je cabinet nog werkt, hopelijk gaat het met je gezondheid gauw weer wat beter man! Dat is natuurlijk het belangrijkste. Wij oefenen rustig door om ons met jouw pinballpowers te kunnen meten! :)

• sahinasappelsap
KBE91 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:23:
[...]

Heavy om te lezen man, beterschap. Hopelijk is het met jou ook aan de betere hand nu!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Sidenote voor mijzelf: Het is dus waar..Mensen die flipperen zijn over het algemeen gepensioneerd of op leeftijd, ziek/zwak/misselijk, veel te fanatiek en van tijd tot tijd behoorlijk grumpy :+ :D

Klinkt als ons!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KBE91
sahinasappelsap schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:30:
Sidenote voor mijzelf: Het is dus waar..Mensen die flipperen zijn over het algemeen gepensioneerd of op leeftijd, ziek/zwak/misselijk, veel te fanatiek en van tijd tot tijd behoorlijk grumpy :+ :D

Klinkt als ons!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XchAuc9g3He5J04SPD845iY1Ino=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/flhua3Rt1MPCpj3kktMuz31A.gif?f=user_large

Met mij gaat alles beter nu dankje alvast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Ik zie dat Laef op het laatste uurtje nog de 5-Minute van X-Men heeft gewonnen, dus @sahinasappelsap … jij bent nu voor deze keer Joop! :+ Wel weer een NL winnaar. :)F

Laef staat ook dik op #1 in de normale weekly op Bad Cats zie ik. Hebben we er een nieuwe sterke speler bij uit NL?

[ Voor 34% gewijzigd door PatrickC op 25-09-2024 22:34 ]

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:31:
Ik zie dat Laef op het laatste uurtje nog de 5-Minute van X-Men heeft gewonnen, dus @sahinasappelsap … jij bent nu voor deze keer Joop! :+ Wel weer een NL winnaar. :)F

Laef staat ook dik op #1 in de normale weekly op Bad Cats zie ik. Hebben we er een nieuwe sterke speler bij uit NL?
He bah, dat is nou jammer :-D Ik had vandaag problemen met dat het playfield scherm op zwart bleef staan en reageerde niet meer op de afstandbediening. Heb de glasplaat eruit moeten halen en handmatig de aanknop onder het scherm in moeten drukken....half uur verder. Daarna Congo score proberen te verbeteren, maar het is hopeloos.

En bad cats heb ik onlangs een wheel image voor geproduceerd...en dan de tafel zelf niet geinstalleerd hebben staan, shame on me. Die kan ik misschien de komende dagen nog even proberen te verbeteren :-)

Ik heb een vermoeden dat Laef misschien wel eens @OlafWeijers zou kunnen zijn?
Dat maakt het dan wel zuur voor mij deze week dan een oude bekende mijn *ss gewhoopt heeft in de 5 min :P

[ Voor 14% gewijzigd door sahinasappelsap op 25-09-2024 22:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OlafWeijers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-09 11:16

OlafWeijers

Redacteur netwerken & smarthome
sahinasappelsap schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:40:
[...]

Ik heb een vaag vermoeden dat Laef misschien wel eens @OlafWeijers zou kunnen zijn?
Dat maakt het dan wel extra zuur voor mij deze week :P
Tja, betrapt! :D Sorry voor het jopen :9
Ik lurk al een paar weekjes mee en heb een week geleden maar eens PINemHi geïnstalleerd op mijn cabinet om te kijken of het bevalt, en dat is zeker het geval. Ik speel al een jaartje mee in de competitiehoek op de VPU-discord en vind dat een erg toffe stok achter de deur om nieuwe kasten te (moeten) ontdekken. PINemHi sluit daar naadloos op aan, extra bonus dat nog geen twee dagen na mijn start de website een opgefriste look kreeg.

Nu eerst maar eens met zwembandjes om de overkant van het kiddiebad proberen te bereiken, voorlopig hang ik een beetje op de 300.000.000 Fish Tales challenge, tot daar aan toe ging het soepel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:26:
[...]

Fijn om te horen dat je cabinet nog werkt, hopelijk gaat het met je gezondheid gauw weer wat beter man! Dat is natuurlijk het belangrijkste. Wij oefenen rustig door om ons met jouw pinballpowers te kunnen meten! :)
Ha ! Mijn pinball powers nemen af. Net zoals mijn gezondheid. Helaas geen weg naar hetstel, maar hoop dat het beter wordt als nu..
Als ik iets meerop krachten kom, probeer ik wel een spelletje te doen.

• MikeDASpike
OlafWeijers schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:55:
[...]
Ik speel al een jaartje mee in de competitiehoek op de VPU-discord en vind dat een erg toffe stok achter de deur om nieuwe kasten te (moeten) ontdekken. PINemHi sluit daar naadloos op aan, extra bonus dat nog geen twee dagen na mijn start de website een opgefriste look kreeg.
Dat is toch dat je foto's moet sturen van je highscores?
Mischien ben ik ouderwets, maar ik ben van gemak en dat doet PinemHi voor mij.
Is idd een stok achter de deur om een game te spelen die je nooit zou doen.

Ik heb 1000+ vpx kasten op mijn systeem staan en als ik zelf een kast uitzoek, ga ik naar mijn vpw view 3n pick ik meestal dezelfde kasten. Dus ja, ik vind dit ook leuk.

Was Freezy ook niet bezig om de scores uit te lezen via zijn code en dit te parsen ? Dat zou met een checksum van de kast gaan met wat variabellen of zo. Dus specifiek voor die kast(daarom worden ze volgens mij nu gelocked)

Maar welkom dat je hier ook bent. Ik dacht dat de Nederlandse virtuele Pinball op 0 stond, maar langzamerhand komen er steeds meer mensen bij.

Nu @PatrickC (of Joop?) nog zo gek krijgen om van desktop mode af te gaan en een cabinet neer te zetten(of te bouwen)

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:40:
[...]

He bah, dat is nou jammer :-D Ik had vandaag problemen met dat het playfield scherm op zwart bleef staan en reageerde niet meer op de afstandbediening. Heb de glasplaat eruit moeten halen en handmatig de aanknop onder het scherm in moeten drukken....half uur verder. Daarna Congo score proberen te verbeteren, maar het is hopeloos.
Kan je er via je coindoor niet bij ?
Gebruik je TV of monitor. Ik heb heel af en toe als ik mijn cabinet aanzet dat PF scherm zwart blijft, maar een herstart van de pc lost het dan op (bij mij dan)

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:40:
[...]

Kan je er via je coindoor niet bij ?
Gebruik je TV of monitor. Ik heb heel af en toe als ik mijn cabinet aanzet dat PF scherm zwart blijft, maar een herstart van de pc lost het dan op (bij mij dan)
Mijn armen zijn niet zo lang, en de tv van het speelveld zit op een plank gemonteerd die met vlizotrap scharnieren omhoog kan. Aangezien de aan knop van die tv onder de tv zelf rit (en dus tegen de linkerrand van het cabinet), moet de lockbar eraf, de glasplaat eruit en dan kan ik de tv omhoog wippen voor maintenance.

Stroom eraf, pc herstart, dat leek allemaal niet te helpen. Er liep ook een update op de tv bleek later. Wellicht dat hij daarom niet aan ging. Het is in ieder geval opgelost!

Heb ooit tijdens de bouw dit filmpje gemaakt, dat geeft een beter idee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpsWxpehUOVxxcf9ESgUjSkoaao=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/eFrOWxzcAGalwC1rEpO6HasS.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door sahinasappelsap op 26-09-2024 10:50 ]

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:49:
[...]

Mijn armen zijn niet zo lang, en de tv van het speelveld zit op een plank gemonteerd die met vlizotrap scharnieren omhoog kan. Aangezien de aan knop van die tv onder de tv zelf rit (en dus tegen de linkerrand van het cabinet), moet de lockbar eraf, de glasplaat eruit en dan kan ik de tv omhoog wippen voor maintenance.

Stroom eraf, pc herstart, dat leek allemaal niet te helpen. Er liep ook een update op de tv bleek later. Wellicht dat hij daarom niet aan ging. Het is in ieder geval opgelost!

Heb ooit tijdens de bouw dit filmpje gemaakt, dat geeft een beter idee.
[Afbeelding]
Wat een gaaf systeem heb jij gemaakt !
Mijn monitor ligt op 4 kleine hoek balkjes die ik geschroefd heb aan de zijkant.
Echt gaaf man !
Zijn die veren van een vlizotrap niet erg groot om ze weer in je cabinet te krijgen als je hem sluit?.

Strak hoor!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:28:
[...]

Wat een gaaf systeem heb jij gemaakt !
Mijn monitor ligt op 4 kleine hoek balkjes die ik geschroefd heb aan de zijkant.
Echt gaaf man !
Zijn die veren van een vlizotrap niet erg groot om ze weer in je cabinet te krijgen als je hem sluit?.

Strak hoor!
Het idee bij mij was ook om een plank te gebruiken en die op latten te leggen. Ik kwam een post (denk van major frenchy) tegen over servicable design van een kast. Daar zag ik het idee met deze veren tegen. Het is een ellende geweest om ze (zo goed als waterpas mogelijk) in de kast te krijgen. Dat heeft wat boorpogingen gekost. Maar het werkt....alleen zo serviceable is het eigenlijk niet.
Ja ik kan goed bij alle hardware komen direct onder de kast (er zit nog een plank tussen, dus 2 verdiepingen). Maar daardoor kan ik nauwelijks bij de PC die achterin ligt. Ook de RGB dome printplaten zitten tegen de achterwand. En de ingang en verdeling van de elektriciteit.
Dus ik hoop dat daar nooit iets mee aan de hand gaat zijn haha :-)

Overigens sluiten de veren wel prima, daar heb ik de minste problemen mee (gelukkig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlafWeijers

OlafWeijers

MikeDASpike schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:38:
[...]

Dat is toch dat je foto's moet sturen van je highscores?
Klopt, op zich niet heel ingewikkeld hoor, tijdens een sessie maak je een foto/screenshot van je hoogste score en deelt die in het kanaal (in de juiste syntax zodat de bot het oppakt).
Was Freezy ook niet bezig om de scores uit te lezen via zijn code en dit te parsen ? Dat zou met een checksum van de kast gaan met wat variabellen of zo. Dus specifiek voor die kast(daarom worden ze volgens mij nu gelocked)
Yes, ik weet het fijne er ook niet precies van, maar ik geloof dat er inderdaad een pakket data wordt verzameld met daarin een opname van de dmd-score en wat extra controlevariabelen. Een prima ontwikkeling want dat trekt het speelveld wat meer gelijk.

Een van de redenen dat een screenshot bij wat meer serieuze competitie best op zijn plek is zijn dingen als outlane-instellingen en versies van een kast. Het is fijn als iedereen met dezelfde physics en handicaps speelt. Dat is iets dat ik bij PinemHi wel een beetje mis, het vertrouwen dat de score die bovenaan staat een beetje haalbaar is met de variant van de kast die ik speel. Ik ben een groot fan van NFozzy physics, die voegen realisme toe maar ook heel veel meer uitdaging dan de stock- of JPSalas-physics.
Maar welkom dat je hier ook bent. Ik dacht dat de Nederlandse virtuele Pinball op 0 stond, maar langzamerhand komen er steeds meer mensen bij.
Er zijn er vast wel meer dan we hier zien. Ik denk dat het aantal VPX-spelers met name dungezaaid is omdat er, ondanks baller-installer, nogal een steile kennishelling is om de boel aan de praat te krijgen en te houden.

Ook een cabinet bouw je niet even. Ik moet met enige schaamte ook bekennen dat ik er eentje kant-en-klaar heb gekocht van iemand die wel twee rechterhanden heeft. Maar daarop heb ik dan weer de pinballFX uitgeveegd en er serieuze software op gezet ( ;) ) Maar ook zo'n ding moet je niet een half jaar stil laten staan want dan ben je minimaal wel een uurtje zoet met alles up-to-date brengen (en uitvinden welk houtje-touwtje component ook alweer op welke manier via een ini-file en registryhacks aan elkaar hing)
Je moet echt wel handig zijn, goed zijn met google of niet bang zijn om vaak om hulp te vragen.

• KBE91
Als ze bij VPX een manier vinden voor alles met 1 knop te installeren.
Dan zie ik wel veel mensen erbij komen, en snap het wel.

Met momenten heb ik het ook wel even gehad, dat bestandje nog downloaden.
Aha dit onderdeel gaat nu beginnen lastig doen.

Vandaar dat games als FX gewoon veel volk trekken, opstarten/ tafel kiezen klaar.
Ben er eerlijk in, speel het af en toe ook gewoon eens.
Verstand op 0, tafeltje laden en done.

Vooral als ik geen zin heb in mijn VR headset, dan speel ik gewoon FX voor een potje.

Nog puntje dat ze zouden moeten kunnen fixen, is als je VPX opstart.
Een moderne GUI met bepaalde opties zoals bij meerdere games.

Video opties
Controller
etc.

We mogen ook niet te veel eisen zeker.
Voor VR is het wel de place to be.

Was begonnen met mijn cabinet te bouwen, maar nu ben ik eigenlijk van het idee aan het afstappen.
Puur door belevenis dat ik keer op keer heb als ik speel.

Heb die scoreboard dus kunnen installeren, website deed even heel moeilijk.
KBE wilde hij precies niet nemen, dan maar SyncBE genomen.

Enkel straks eens testen dat alles deftig tracked van score.
Ondertussen ook mijn ps5 clone controller volledig afgesteld.

Ben bijna klaar voor hier wat scores te verbreken ( i wish )

• MikeDASpike
OlafWeijers schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:00:
[...]

Klopt, op zich niet heel ingewikkeld hoor, tijdens een sessie maak je een foto/screenshot van je hoogste score en deelt die in het kanaal (in de juiste syntax zodat de bot het oppakt).

[...]
Mee eens, maar net te veel gedoe voor mij.Ook als je een potje in VR wilt spelen, dan moet je een foto maken.
Ik ben ook meer van de korte spelle
[...]

Een van de redenen dat een screenshot bij wat meer serieuze competitie best op zijn plek is zijn dingen als outlane-instellingen en versies van een kast. Het is fijn als iedereen met dezelfde physics en handicaps speelt. Dat is iets dat ik bij PinemHi wel een beetje mis, het vertrouwen dat de score die bovenaan staat een beetje haalbaar is met de variant van de kast die ik speel. n. Te lang gaat ff nietIk ben een groot fan van NFozzy physics, die voegen realisme toe maar ook heel veel meer uitdaging dan de stock- of JPSalas-physics.

[...]
Mee eens, Daarom heeft DNADisturber laatst ook veel highscores verwijderd, omdat die met VP9 en VPX 10.X gemaakt waren, waarvan de physics slechter zijn.
Op zich find ik JP zijn physics niet heel slecht, maar hij makt ze ook meer als Arcad
[...]

Er zijn er vast wel meer dan we hier zien. Ik denk dat het aantal VPX-spelers met name dungezaaid is omdat er, ondanks baller-installer, nogal een steile kennishelling is om de boel aan de praat te krijgen en te houden.

[...]
Ik zie wel meer VR players komen (voornamelijk merk ik dat op discord en ook qua downloads van tafels)
En ja, je moet er iets voor doen om alles werkend te krijgen.
op zich VPX is 1 package (de 10/7/2 installer), maar als je een echt DMD hebt of je DMD wilt opvrolijken, dan kom je bij DMDext uit, warvan veel mensen niet begrijpen hoe het werkt.

en dan kwam de vreemde eend PinPlayer erbij. Totaal geen communicatioe met de VPX jongens erover gehad, gewoon zijn eigen ding gaan doen en door TerryRed erg populair geworden
[...]

Ook een cabinet bouw je niet even. Ik moet met enige schaamte ook bekennen dat ik er eentje kant-en-klaar heb gekocht van iemand die wel twee rechterhanden heeft

[...]
Pffff . ik had je eerst hoog staan, maar dit slaat alles :+ (just kidding)
Maar klopt wat je zegt, je moet ruimte, tijd en handig zijn. Ik heb 2 linker handen qua houtbewerking etx, maar altijd wel slim in techniek geweest . Dat heeft wel geholpen. Ook dat de kinderen de deur uit waren en alle ruimte had.
[...]

. Maar daarop heb ik dan weer de pinballFX uitgeveegd en er serieuze software op gezet ( ;) )
Ik heb FX, FX3, TPA , Pinball Wicked, Zacaria en malzbies gewoon nog o cabinet staan. Soms spel ik FX of FX3 tegen mijn vroug. Zij op the steamdeck en ik op cabinet.

[...]
[/quote]
Maar ook zo'n ding moet je niet een half jaar stil laten staan want dan ben je minimaal wel een uurtje zoet met alles up-to-date brengen (en uitvinden welk houtje-touwtje component ook alweer op welke manier via een ini-file en registryhacks aan elkaar hing)
Je moet echt wel handig zijn, goed zijn met google of niet bang zijn om vaak om hulp te vragen.
[/quote]
updaten valt opzich mee. Qua software dan. Tchnisch gezien komt er om de paar jaar een VP versie uit. Dit te samen met Vpinmame. Nu Richard B2S doet, heeft hij de laatste tijd wat meer updates gedaan omdat er veel vrzoeken kwamen, maar normaal zou B2s pas geupdate worden bij nieuwe release.

maar 10.8 is natuurlijk voor VR en GL mensen engeliefde update. Nog steeds in RC fase, maar authors maken er gretig gebruik van.
VPW team helemaal. Ook omdat Vincent (met die moeilijke franse naam) hun veel helpt om features werkend te krijgen. Nu hij ook vpinmame erbij heeft gepakt, komt daar ook weer nieuwe updates (en tafels) mee uit.

Je kan ook wachten op de release van 10.8 en dan all tafels erbij halen en instaleren.

• MikeDASpike
KBE91 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:12:
Als ze bij VPX een manier vinden voor alles met 1 knop te installeren.
Dan zie ik wel veel mensen erbij komen, en snap het wel.
Zoals ik hierboven zeg, opzich is de 10.7.2 installer een AIO installer. Dan heb je ook baller, maar ben daar geen fan van,omdat een frontend inzit die ik niet wil.
Vandaar dat games als FX gewoon veel volk trekken, opstarten/ tafel kiezen klaar.
Ben er eerlijk in, speel het af en toe ook gewoon eens.
Verstand op 0, tafeltje laden en done.
das denk ik voor de eeste casual playrs ook voldoende. Als ze willen betalen voor de software, die dat voor ze doet, waarom niet ?

[/quote]

Nog puntje dat ze zouden moeten kunnen fixen, is als je VPX opstart.
Een moderne GUI met bepaalde opties zoals bij meerdere games.

Video opties
Controller
etc.
[/quote]

Hou er rekening mee dat dit programma uit 2009 stamt en geen Arcade versie is maar een simulator en editor.

Bij FX heb je weer niet de mogenlijkheid om zelf dingen toe te voegen.
De optis zitten rin die je beschrijft, maar erg jaren 2000 ...
mischien dat VPE daar verandering in brengt ?
Voor VR is het wel de place to be.
Ja idd, die is gigantisch gegroeit. Maar vooral de desktop VR spelers. (zoals @PatrickC :+ ) Joystick rin, starten en gaan !
Was begonnen met mijn cabinet te bouwen, maar nu ben ik eigenlijk van het idee aan het afstappen.
Puur door belevenis dat ik keer op keer heb als ik speel.
Ik snap niet geheel waarom je gestops bent met je cabinet uit je verhaal. VR is echt geweldig, maar kan echt niet langer dan 10 minuten dat doen. Anders ontploffen echt mijn hersenen. Maar vind het super gaaf.
met de nieuwe POV instellingen, vind ik cabinet echt een stuk realisstier geworden. Ik wil mijn Kinect2 nog goed werken krijgen om een 3d effect te krijgen en dan zou het een soort VR ervaring zijn voor mij
Heb die scoreboard dus kunnen installeren, website deed even heel moeilijk.
KBE wilde hij precies niet nemen, dan maar SyncBE genomen.
Goed dat het toch gelukt is !
Enkel straks eens testen dat alles deftig tracked van score.
Ja, controleer goed of alles goed werkt voordat je een challange start, zou zonde zijn als je denkt een 5 minute challange te starten en het werkt niet

Ben bijna klaar voor hier wat scores te verbreken ( i wish )
[/quote]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlafWeijers

OlafWeijers

Ik denk dat we ons als tweakers nog wel eens verkijken op hoe ingewikkeld zulke stappen kunnen zijn voor een leek. Je moet maar net weten dat het scorevenster een dmd is, dat daar aparte software voor nodig is, etc. etc. Ik ben in elk geval wel blij dat ik de tijd heb genomen om het allemaal uit te vogelen, ik ga echt niet wachten tot VPX eindelijk eens uit de RC-periode komt terwijl ik al kan genieten van de voordelen.
Dat VPW dat ook niet doet snap ik heel goed, de nieuwe mogelijkheden van 10.8 zijn in sommige gevallen echt een enorme gamechanger. Ik kwam laatst een mooi filmpje tegen dat dat illustreert met de nieuwe VPW-Metallica:

Filmpje

Echt grandioos wat die elke keer neerzetten, en ook fijn dat er nu voor zelfstandige vpx-bouwers een vraagbaak beschikbaar is waar experts op elk gebied je te hulp kunnen springen. Ik denk dat we sowieso in onze handjes mogen knijpen wat er voor geweldige software en kasten beschikbaar zijn zonder er een euro voor neer te hoeven tellen. Dan is zelf er een beetje moeite in steken ook niet al te veel gevraagd.. Maar objectief wel een barrière voor de leek.

Wellicht dat de steile installatie- en onderhoudshelling er op dit moment ook ongemerkt voor zorgt dat het wereldje wat kleiner blijft en daardoor ook de low-effort-cheaters wegblijven, er valt niet zoveel eer te behalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
@MikeDASpike Wel ik kan eigenlijk uren met die VR bril spelen zonder problemen.
Ben er zo aan gewend geraakt, dat ik eigenlijk dat nog amper voel.

Er zijn 2 redenen waarom een cab handig zou zijn voor mij persoonlijk.
Grafisch, hoe goed VR ook is. Op een deftig scherm, heb je alles in pracht en praal van kleuren.

Zo een cab ziet er gewoon knap uit, als het goed gebouwd is en afgewerkt.
En voelt ook wel als echte pinball dan.
Zeker als je het volledig kan nabouwen als een echte.

Maar voorlopig ben ik wel blij hoe het nu speelt.
En zoals de persoon hier boven, als ik echt 1 zou willen.
Dan zou ik liever 1 kopen kant en klaar, het is dan zeker in orde.

• sahinasappelsap
KBE91 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:35:
@MikeDASpike Wel ik kan eigenlijk uren met die VR bril spelen zonder problemen.
Ben er zo aan gewend geraakt, dat ik eigenlijk dat nog amper voel.

Er zijn 2 redenen waarom een cab handig zou zijn voor mij persoonlijk.
Grafisch, hoe goed VR ook is. Op een deftig scherm, heb je alles in pracht en praal van kleuren.

Zo een cab ziet er gewoon knap uit, als het goed gebouwd is en afgewerkt.
En voelt ook wel als echte pinball dan.
Zeker als je het volledig kan nabouwen als een echte.

Maar voorlopig ben ik wel blij hoe het nu speelt.
En zoals de persoon hier boven, als ik echt 1 zou willen.
Dan zou ik liever 1 kopen kant en klaar, het is dan zeker in orde.
Kan je die VR ook op de PC aan de praat krijgen met een playstation VR headset? Die heb ik namelijk voor de PS4 liggen. Lijkt me wel eens interessant om VR te proberen

• KBE91
sahinasappelsap schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:40:
[...]

Kan je die VR ook op de PC aan de praat krijgen met een playstation VR headset? Die heb ik namelijk voor de PS4 liggen. Lijkt me wel eens interessant om VR te proberen
https://direct.playstatio...playstationvr2-pc-adaptor

Dat is de nieuwe VR bril van Sony veronderstel ik.
Heb zelf een Meta Quest 2 voor 150 euro gekocht van mijn broer.

• sahinasappelsap
KBE91 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:51:
[...]

https://direct.playstatio...playstationvr2-pc-adaptor

Dat is de nieuwe VR bril van Sony veronderstel ik.
Heb zelf een Meta Quest 2 voor 150 euro gekocht van mijn broer.
Ik heb helaas de VR1 van playstation. Meta quest is net even te duur als "probeerspeelgoed" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
sahinasappelsap schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:41:
[...]

Ik heb helaas de VR1 van playstation. Meta quest is net even te duur als "probeerspeelgoed" :P
Binnenkort kan je ze kopen voor een appel en een ei.
Nu met de Quest 3S die 330 euro gaat kosten.

Quest 2 zal binnenkort uit de rekken gaan, en op marketplaats zullen er nu ook wel meer verkocht worden.
De Quest 3 128 GB gaat ook uit de rekken en is ook al aan het zakken in prijs.

Enige minpunt van een Quest 2 zijn de lenzen, die zitten nu ook in de 3s.
Beste zijn pancake lenzen, dan moet je al 450 euro gaan neer tellen.

Zou het meteen doen als ik de kans had, gebruik VR ook wel voor andere dingen dan pinball.
Cardio doe ik er ook graag mee.

iets on topic.

Ik kwam deze week op Steam een pinball builder tegen.
Waar je u eigen tafels kon in maken, en speel al lang met het idee voor in VPX een original te maken.
Nu las ik dat je moet programmeren ook, iemand die weet hoe dat beetje in zijn werk zit ?

[ Voor 14% gewijzigd door KBE91 op 26-09-2024 15:10 ]

• sahinasappelsap
KBE91 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:08:
[...]

Binnenkort kan je ze kopen voor een appel en een ei.
Nu met de Quest 3S die 330 euro gaat kosten.

Quest 2 zal binnenkort uit de rekken gaan, en op marketplaats zullen er nu ook wel meer verkocht worden.
De Quest 3 128 GB gaat ook uit de rekken en is ook al aan het zakken in prijs.

Enige minpunt van een Quest 2 zijn de lenzen, die zitten nu ook in de 3s.
Beste zijn pancake lenzen, dan moet je al 450 euro gaan neer tellen.

Zou het meteen doen als ik de kans had, gebruik VR ook wel voor andere dingen dan pinball.
Cardio doe ik er ook graag mee.

iets on topic.

Ik kwam deze week op Steam een pinball builder tegen.
Waar je u eigen tafels kon in maken, en speel al lang met het idee voor in VPX een original te maken.
Nu las ik dat je moet programmeren ook, iemand die weet hoe dat beetje in zijn werk zit ?
* Gaat alvast naar de supermarkt voor eieren, appel heb ik nog liggen hier :+

Maar dan hou ik het wel even in de gaten. En dat draait goed op een 3070 videokaart?

• sahinasappelsap
@Dna Disturber vraagje. In de weekly challenge staat bad cats met een L5 rom. Nu heb ik die kast geinstalleerd maar ik gebruik bcats_tcm ipv bcats_l5

Ik vind het leuker om met de color rom te spelen, alleen als ik dat doe, dan komt pinemhi window niet tevoorschijn en op de website wordt er ook niets geregistreerd. De rom toevoegen aan de ini haalt ook niets uit. Moet er iets aan de kant van de server gebeuren om dit te supporten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
sahinasappelsap schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:18:
[...]

* Gaat alvast naar de supermarkt voor eieren, appel heb ik nog liggen hier :+

Maar dan hou ik het wel even in de gaten. En dat draait goed op een 3070 videokaart?
Draait hier prima op een 3060 TI, zowel met Virtual Desktop als met mijn Link kabel.
Hangt wel af welke tafel ik speel.

• OlafWeijers

OlafWeijers

sahinasappelsap schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:03:
@Dna Disturber vraagje. In de weekly challenge staat bad cats met een L5 rom. Nu heb ik die kast geinstalleerd maar ik gebruik bcats_tcm ipv bcats_l5

Ik vind het leuker om met de color rom te spelen, alleen als ik dat doe, dan komt pinemhi window niet tevoorschijn en op de website wordt er ook niets geregistreerd. De rom toevoegen aan de ini haalt ook niets uit. Moet er iets aan de kant van de server gebeuren om dit te supporten?
de tcm-variant (the cats meow) is een aangepaste custom rom voor badcats, die heeft andere regels (wel beter gebalanceerd voor competitie, dus in die zin zou het voor een weekly een betere keuze zijn :) )

• sahinasappelsap
OlafWeijers schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:35:
[...]

de tcm-variant (the cats meow) is een aangepaste custom rom voor badcats, die heeft andere regels (wel beter gebalanceerd voor competitie, dus in die zin zou het voor een weekly een betere keuze zijn :) )
Handig om te weten. Hoe weten jullie dit soort nitty gritty details allemaal? Ik download zeg maar een kast en dan wil ik spelen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
Ik loop achter. Ik ken de tcm versie niet.

Mischoen kan @Dna Disturber deze toevoegen aan server kant?

Over VR bril. Ik had een q2 en ben overgestapt op q3. Echt een wereld van verschil. Bij de q2 kon ik meestal alleen met mijn ogen vooruit kijken voor eenscherp beeld, maar met de q3 kan je de ogen bewegen en blijft scherm. Wel handig met multiball.

Ik was bang dat ik motion sickness zou krijgen door VR, maar daar heb ik geen last van. Dat kreeg ik wel door die Microsoft bril die een paar jaar geleden er was.

@KBE91 ik kan de bril niet lang op, maar dat heeft andere redenen. Ik kan ook niet Lang in flat mode spelen.

Als ik VR 5min challange doe, gebruik ik mijn cabinet. Met ssf , de buttons en je handen rusten op een lockbar is het echt genieten.

Voor mensen die VR vpx gebruiken, check dit discord channel: er worden hier een hoop mega rooms en andere 'black market' tafels gedeelt. Ze noemen ze black market, omdat ze niet released worden : https://discord.gg/HknsTxRq

• KBE91
MikeDASpike schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:51:
Ik loop achter. Ik ken de tcm versie niet.

Mischoen kan @Dna Disturber deze toevoegen aan server kant?

Over VR bril. Ik had een q2 en ben overgestapt op q3. Echt een wereld van verschil. Bij de q2 kon ik meestal alleen met mijn ogen vooruit kijken voor eenscherp beeld, maar met de q3 kan je de ogen bewegen en blijft scherm. Wel handig met multiball.

Ik was bang dat ik motion sickness zou krijgen door VR, maar daar heb ik geen last van. Dat kreeg ik wel door die Microsoft bril die een paar jaar geleden er was.

@KBE91 ik kan de bril niet lang op, maar dat heeft andere redenen. Ik kan ook niet Lang in flat mode spelen.

Als ik VR 5min challange doe, gebruik ik mijn cabinet. Met ssf , de buttons en je handen rusten op een lockbar is het echt genieten.

Voor mensen die VR vpx gebruiken, check dit discord channel: er worden hier een hoop mega rooms en andere 'black market' tafels gedeelt. Ze noemen ze black market, omdat ze niet released worden : https://discord.gg/HknsTxRq
Ik heb een kiwi strap gekocht, kost wel wat. Maar echt het beste wat ik voor mijn quest kon kopen. Want anders deed het enorm veel pijn. Die band bleef ook niet deftig zitten.

Snap wel als je niet lang kan spelen. Dan zou ik ook gewoon liever op een cabinet spelen.
Hoor en lees veel over die lenzen.
Wat ik persoonlijk mis bij een VR headset, is dat hij niet rechtstreeks in de videokaart kan.

Er zijn modellen die dat kunnen, maar zou graag mijn nieren niet moeten verkopen ervoor.
Ga eens die discord joinen alvast, dankje voor de tip.

• PatrickC
Over VR gesproken… ik heb zojuist een Meta Quest 3 512GB gekocht! oOo
Ik was ‘m gisteren al misgelopen op iBood (uitverkocht), maar vanmorgen kwam hij ook in de aanbieding bij Mediamarkt. Maar ondanks dat ze aangaven voorraad te hebben, konden ze niet leveren wanneer ik mijn adres opgaf. Waarschijnlijk was de bril inmiddels uitverkocht. En toen ik zojuist keek, zag ik dat nu meerdere winkels de bril tegen deze goedkopere prijs leverden, waaronder Coolblue en Amazon. Dus… de bril maar gekocht bij Coolblue en deze wordt morgen al geleverd.

Ik moet even kijken hoe ik deze ga gebruiken op mijn PC. Air Link, Virtual Desktop of toch nog een link cable aanschaffen. Mijn Fritz!BOX router is al een aantal jaartjes oud en zit in de meterkast een verdieping lager. Ik gebruik op de verdieping waar mijn PC staat wel een Fritz!Repeater.

ik ben erg benieuwd naar het verschil met mijn 1st generation VR headset, de Oculus Rift. En het ruimt ook wat op, want die externe 2 sensoren die de Oculus Rift nog nodig heeft, zijn op de Quest 3 niet meer nodig. En als het draadloos goed gaat werken, dan heb ik die kabel met USB en HDMI niet meer nodig.

• PatrickC
KBE91 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:11:
[...]

Ik heb een kiwi strap gekocht, kost wel wat. Maar echt het beste wat ik voor mijn quest kon kopen. Want anders deed het enorm veel pijn. Die band bleef ook niet deftig zitten.

Snap wel als je niet lang kan spelen. Dan zou ik ook gewoon liever op een cabinet spelen.
Hoor en lees veel over die lenzen.
Wat ik persoonlijk mis bij een VR headset, is dat hij niet rechtstreeks in de videokaart kan.

Er zijn modellen die dat kunnen, maar zou graag mijn nieren niet moeten verkopen ervoor.
Ga eens die discord joinen alvast, dankje voor de tip.
Je mag mijn Oculus Rift wel overnemen, die gaat rechtstreeks in de videokaart. :+

• KBE91
PatrickC schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:23:
[...]

Je mag mijn Oculus Rift wel overnemen, die gaat rechtstreeks in de videokaart. :+
Nah, dankje.
Blijf wel bij mijn quest 2.

Als ik echt in een zotte bui zou zijn, dan koop ik deze.
https://www.bigscreenvr.com/

• PatrickC
KBE91 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:35:
[...]

Nah, dankje.
Blijf wel bij mijn quest 2.

Als ik echt in een zotte bui zou zijn, dan koop ik deze.
https://www.bigscreenvr.com/
€1369 is wel een flinke smak geld inderdaad. Stuk meer dan de €549 die ik net betaald heb voor de Quest 3 512GB.

Hoe gebruik jij de Quest 2 op je PC trouwens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
PatrickC schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:47:
[...]

€1369 is wel een flinke smak geld inderdaad. Stuk meer dan de €549 die ik net betaald heb voor de Quest 3.

Hoe gebruik jij de Quest 2 op je PC trouwens?
Virtual Desktop meestal, heb wel mesh wifi 6 module naast me staan.
Kom nooit hoger dan 45MS, zelf met ritme spellen heb ik 0 problemen.

Heb een link kabel ook, maar ik zie 0 verschil.

Jij hebt een 4080 of 90 zeker he ?
Die kaart ondersteunt AV1 encoding.

De Quest 3 heeft dat ook. Beste dat je AV1 neemt als codec.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-snxYdxTaJJDPD9oJUgIz8KEeJA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wpxEfVJU3AajnvM5BmJUt7Kc.png?f=user_large

Zal eens zien hoe ik screenshots kan delen van mijn settings van Virtual Desktop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eAzGc9XVLQR94RRnEb_dckJImxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tDBBnCXVEhpkGZlYjnWjThcK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzLfzj3a2hCjw0Qojg1YTJjb9RU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CkvjFaXRvW91xcMGAd2ami6r.jpg?f=fotoalbum_large

Ben zelf nog wat aan het spelen met die settings op mijn 3060 TI.

[ Voor 62% gewijzigd door KBE91 op 26-09-2024 20:04 ]

• sahinasappelsap
Ik blijf even meelezen, vind het vr gebeuren wel interessant. Maar 549 voor een quest3 vind ik net nog even te veel. Maar hey, misschien geraak ik ook wel in een gekke bui 😁

• sahinasappelsap
[b]MikeDASpike schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:51:

Ok dus er is een darknet voor vr vpx kasten die het daglicht niet mogen zien? Vet!
Wel bestaande tafels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:58:
Ik blijf even meelezen, vind het vr gebeuren wel interessant. Maar 549 voor een quest3 vind ik net nog even te veel. Maar hey, misschien geraak ik ook wel in een gekke bui 😁
€479 voor de 128GB versie nu. Dat is voor PCVR meer dan genoeg. Maar ik heb altijd de neiging altijd de uitgebreide optie te kiezen. Ik vond het de €70 wel waard. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
PatrickC schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:04:
[...]

€479 voor de 128GB versie nu. Dat is voor PCVR meer dan genoeg. Maar ik heb altijd de neiging altijd de uitgebreide optie te kiezen. Ik vond het de €70 wel waard. :+
Mocht je standalone willen spelen.
https://anagan79.itch.io/quest-games-optimizer
Must have app, kan je de graphics nog verder pushen.

Gebruik het op mijn Quest 2 ook, echt zot hoeveel extra power er niet gebruikt wordt.
Allemaal veilig te gebruiken.

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:04:
[...]

ff wat anders...mak mak heeft ontdekt hoe hij whirlwind aan de praat krijgt in golf. Staat ie weer dik bovenaan :-/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:07:
[...]

ff wat anders...mak mak heeft ontdekt hoe hij whirlwind aan de praat krijgt in golf. Staat ie weer dik bovenaan :-/
Dan sta ik voorlopig weer 2e… voelt Joop zich weer helemaal thuis. :w

• PatrickC
KBE91 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:54:
[...]

Virtual Desktop meestal, heb wel mesh wifi 6 module naast me staan.
Kom nooit hoger dan 45MS, zelf met ritme spellen heb ik 0 problemen.

Heb een link kabel ook, maar ik zie 0 verschil.

Jij hebt een 4080 of 90 zeker he ?
Die kaart ondersteunt AV1 encoding.

De Quest 3 heeft dat ook. Beste dat je AV1 neemt als codec.
[Afbeelding]

Zal eens zien hoe ik screenshots kan delen van mijn settings van Virtual Desktop.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben zelf nog wat aan het spelen met die settings op mijn 3060 TI.
Ik heb een RTX 4080 inderdaad. Dankjewel voor deze info. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:00:
[...]

Ok dus er is een darknet voor vr vpx kasten die het daglicht niet mogen zien? Vet!
Wel bestaande tafels?
Ja, wij hebben het Darknet genoemd, omdat ze niet officeeel gereleased worden dus weinig support hebben. Voornamelijk bestaande releases maar dan in VR gemaakt, of een VPW release maar dan met een MeagRoom, dan sta je echt in mooie ruimtes

Neem bijvoorbeeld deze :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lk82DLD1N42L7EHYU8H7tP4HOec=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Go5jhx1sPUU9jCawmF7TZfrO.png?f=fotoalbum_large

Dus ja, gewoon om de ruimte mooier te maken.
Ik help soms de jongen met scripting om de animaties te laten bewegen
maar die megarooms kan ik niet maken (worden in blander gamaakt, daarne baked om de kleuren en schaduws te krijgen, dan ge-exporteerd en in VPX weer ingeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:22:
Over VR gesproken… ik heb zojuist een Meta Quest 3 512GB gekocht! oOo
gefeliciteerd @PatrickC eindelijk heb je hem. dat zal voor je simracing ook een hele ervaring zijn
ik ken je oculus rift niet , maar tov de Q2 vond ik het verschil.
ik gebruik het alleen bij Pinball. heb wat andere games geprobeerd, maar dat is niets voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
KBE91 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:05:
[...]

Mocht je standalone willen spelen.
https://anagan79.itch.io/quest-games-optimizer
Must have app, kan je de graphics nog verder pushen.

Gebruik het op mijn Quest 2 ook, echt zot hoeveel extra power er niet gebruikt wordt.
Allemaal veilig te gebruiken.
Die link raakt in een timeout bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
MikeDASpike schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 06:09:
[...]

Die link raakt in een timeout bij mij
De site lijkt wat problemen te hebben, doet bij mij ook raar.
Zal wat screenshots bijvoegen wat het allemaal kan.

Afbeeldingslocatie: https://img.itch.zone/aW1hZ2UvMTM2OTY0NC8xNTE1NTAxNy5qcGc=/original/ndQ74T.jpg

Afbeeldingslocatie: https://img.itch.zone/aW1hZ2UvMTM2OTY0NC8xNTE1NTIzMS5qcGc=/original/ZZ6Tpp.jpg

Afbeeldingslocatie: https://mixed-news.com/en/wp-content/uploads/2024/08/Quest-Games-Optimizer-Profile-Settings.jpg

En nu ga ik een grote bak koffie drinken, wat een rot nacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 06:02:
[...]

Ja, wij hebben het Darknet genoemd, omdat ze niet officeeel gereleased worden dus weinig support hebben. Voornamelijk bestaande releases maar dan in VR gemaakt, of een VPW release maar dan met een MeagRoom, dan sta je echt in mooie ruimtes

Neem bijvoorbeeld deze :
[Afbeelding]

Dus ja, gewoon om de ruimte mooier te maken.
Ik help soms de jongen met scripting om de animaties te laten bewegen
maar die megarooms kan ik niet maken (worden in blander gamaakt, daarne baked om de kleuren en schaduws te krijgen, dan ge-exporteerd en in VPX weer ingeladen.
Zo dan, dat is wel vet hoor haha!
Hoe gaat dat trouwens in VR? Moet je dan nog steeds vpx, b2s en rom files downloaden om te spelen, En hoe wordt dat dan weer in zo een kast gerendered. Dat is zeker onderdeel van de vpx tafel?
En werken zaken als pinup menu daar goed op?

[ Voor 11% gewijzigd door sahinasappelsap op 27-09-2024 07:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 07:00:
[...]

Hoe gaat dat trouwens in VR? Moet je dan nog steeds vpx, b2s en rom files downloaden om te spelen, En hoe wordt dat dan weer in zo een kast gerendered. Dat is zeker onderdeel van de vpx tafel?
Zonder vpx natuurlijk geen kast! ;) Rom files natuurlijk ook. B2S niet, behalve als de kast nog niet ook voor VR gemaakt is, want dan wordt de b2s gebruikt om de backglass met DMD weer te geven. Een kast die wel ook voor VR is gemaakt, wordt als complete kast weergegeven, dus inclusief de backglass en/of toppers. En dan is de ruimte waarin de kast staat er ook nog. Dat is soms alleen een ‘minimal room’, maar af en toe ook complete werelden in 3D met bewegende objecten.

Popper gebruik ik niet, maar volgens mij is er ook een Popper VR. Ik gebruik VPX-Launcher. Werkt perfect in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
De prijsdaling van de Quest 3 komt trouwens door de introductie van de Quest 3S. De Quest 3 128GB gaat daar mee uit het assortiment, dus nog maar beperkt beschikbaar en de 512GB heeft de prijs van de 128GB versie gekregen. Een 22% daling in prijs, dus mijn wachten is wel beloond.

Naast voor pinball en sim racing, wil ik de Quest 3 ook gaan gebruiken voor 3D films te kijken trouwens. Ik heb een flinke collectie 3D blu-rays liggen, die op de huidige generatie TV’s niet meer kunnen worden afgespeeld. Maar nu in VR kan ik ze in een grote bioscoop op een mega scherm bekijken. Op de Oculus Rift ging dat ook al, maar moest je eerst de disc rippen en dan converteren naar 3D SBS. Dat is een hoop werk en je verliest ook kwaliteit. Bij de Quest 3 is dat allemaal niet meer nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 07:00:
[...]

Zoals patrick zegt, zonder vpx geen kast etc.
VR waar je b2s voor nodig heb, sla ik over.
De trock is dan dat de b2s op je normale scherm getoond wordt en een soort van geprojecteerd wordt in VR.
Maar er zijn ook kasten, waar de b2s nagebouwd is. Dat geeft een natuurlijker effect.
Ook kasten welke een (alpha) numeriek display gebruiken. Het is eenn hels werk om ze in VR te krijgen, maar veel mooier dan degene op B2S projectie scherm.

Mooi voorbeeld is Llights, Camera, Action...! Deze gebruikt een Backglass die meerdere layers heeft. Ik ben geen ontwerper, maar heb de backglass nagebouwd zodat deze 3d lijkt, inclusief de flashers. En ja ook een black market.

Als je de pinmame dmd gebruikt in VR (dus de orginele dmd) is deze vele malen mooier/strakker dan de geprojecteerde dmdext display van freezy of lucky1. Nadeel is dat je dan geen pac,crz,vni/pal kan gebruiken.
De dmd kan je wel iets beter krijgen, maar niet perfect.

Pups kunnen ook. Op de VR discord hebben we panasony die veel kasten ook geschikt maakt voor pup.
Zelf ben ik er niet van. Voor 'Matrix' heb ik de VR ook geschikt gemaakt Pup. Maar ik vind het te veel afleiden.

Pagina: 1 ... 12 ... 29 Laatste