Oh, ik dacht al dat ik gek werd. Het gooien voelde ineens zo anders aan, waardoor ik de bal of juist nét niet gooide, of inderdaad ver over.Raem schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:07:
Fijn hoor, die nieuwe bug waardoor ballen mijlenver over Pokemon heen vliegen met gooien. Lekker ballen verspillen.![]()
Native refresh rate uitzetten schijnt te helpen, maar dan voelt het spel meteen weer zo sloom.
Ik heb er een ticket voor aangemaakt, kijken of het helpt.Raem schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:07:
Fijn hoor, die nieuwe bug waardoor ballen mijlenver over Pokemon heen vliegen met gooien. Lekker ballen verspillen.![]()
Native refresh rate uitzetten schijnt te helpen, maar dan voelt het spel meteen weer zo sloom.
De ene keer laat de bal niet los, de andere keer schiet hij naar de maan of valt voor je neus neer. Zoveel ballen verspilt.

Jup. Hier ook last van. Dacht eerst dat m'n telefoon gaar werd, maar ligt dus aan het spel. Wat een updatemhoogendam schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:15:
[...]
Ik heb er een ticket voor aangemaakt, kijken of het helpt.
De ene keer laat de bal niet los, de andere keer schiet hij naar de maan of valt voor je neus neer. Zoveel ballen verspilt.

Ik zit eens de Go Fests te vergelijken van New York, Madrid en Sendai en i.m.o. heeft Madrid ook nog eens de leukste spawns. Al zou ik ook geen nee zeggen tegen die shiny Ducklett van New York.
Midden in Leiden 4 lures aangezet, en in een half uur 4 hele pokemons
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Je zal dan wel voor elke raid een remote pass moeten gebruiken.
of zelf de raid hosten en 5 mensen uitnodigenmhoogendam schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:51:
Je zou eens kunnen kijken naar de app Pokeraid in de appstores.
Je zal dan wel voor elke raid een remote pass moeten gebruiken.
Ik nodig mensen uit via reddit pokemon go raids. Heb zo wat kunnen doeninf3rno89 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:29:
Hoe doen jullie Stakataka raids, met remote uitnodigingen van vrienden? Beetje lastig om als 30 plusser een raid groep te vinden of vormen.
NS FC: SW 2742 0448 8213
Dank je wel dat is denk ik de beste oplossing voor mij 👍🏻Musta schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:28:
[...]
Ik nodig mensen uit via reddit pokemon go raids. Heb zo wat kunnen doen
De app Poke Genie, werkt echt heel simpel. Zoek maar eens op YouTube. Mijn coins voor remote raid passes vliegen er doorheen. ( woon in een klein dorp )inf3rno89 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:29:
Hoe doen jullie Stakataka raids, met remote uitnodigingen van vrienden? Beetje lastig om als 30 plusser een raid groep te vinden of vormen.
[ Voor 9% gewijzigd door Armada. op 07-06-2024 14:13 ]
Ik ken bijna alleen maar 30+ers die spelen, maar dat zal aan mijn leeftijd liggen...inf3rno89 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:29:
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Resultaat, beiden zijn na een klein jaar gestopt en alleen mijn vrouw en ik doen nog (dagelijks) mee
Wat ik voornamelijk erg leuk vond is dat ik er achter kwam dat 2 nichten en een neef van mij ook speelden. Ook een paar vrienden bleken het (sommigen af en toe) te spelen, voor mij is het echt een trigger om even een stukje te lopen of fietsen. Niet alleen in de buurt maar soms ook om ergens naar toe te gaan waar ik nog niets geweest ben. Helaas nog niet echt groepjes tegen gekomen om met raid our e.d. bij aan te sluiten maar wie weet komt dat nog wel eens.
Geef maar een gil wanneer je exotische gifts wilt hebben. Ik reis met regelmatigheid richting Amerika, Canada, Zuid- Amerika, Engeland...enzo. Nu onderweg naar Engeland en over een paar weken naar Ontario en DetroitArmada. schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:12:
Vanaf vrijdag Go Fest Madrid, zin in.Het wordt een graad of 25-29 dat weekend zie ik, prima. Als een verzamelaar misschien graag een gift ontvangt met een Go Fest Madrid postcard, geef dan maar even een gil. Ik vind het zelf altijd wat leuk om exotische gifts te verzamelen en hou mij vice versa ook aanbevolen voor leuke postcards.
Heel graag, bedankt!patrickt35 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:58:
[...]
Geef maar een gil wanneer je exotische gifts wilt hebben. Ik reis met regelmatigheid richting Amerika, Canada, Zuid- Amerika, Engeland...enzo. Nu onderweg naar Engeland en over een paar weken naar Ontario en Detroit
:strip_exif()/f/image/okRlEafA7vdtoqjmHrW4xtyM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ded9ErncAp65lgwfyfJ0mRBo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I31IzIqU2mqy4rT9vfDoUmzn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VoabrFuYl8DjJrMqzDAd6EVf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JiCOriBEG0aYn18xBVXx5isY.jpg?f=fotoalbum_large)
Enig idee of de galarian birds meta relevant zijn? PvE/PvP?
In plaats van 1*&2*&3* kun je ook !4* gebruiken.Jeoh schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:10:
Zat ik ff niet op te letten met het opschonen van m'n Pokemon, gooi ik per ongeluk mijn 4* Snorlax weg met alle meuknormaal tag ik ze gelijk, toch maar een 1*&2*&3* toevoegen aan de search string...
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Rest wordt handmatig uitgezocht.0*,1*,2*&!shiny&!costume&!legendary&!mythical&!shadow&!purified&!lucky&!favourite
hoop dat je die inmiddels ook op zak hebt. Op naar 13/14 juli hier dan hopelijk ook wat shinny in de pocket
maak niet van jouw verwachting mijn verplichting
Allereerst wat stats vooraf.
Dag | Catches | Stardust | Stappen | Shiny |
---|---|---|---|---|
1 | 1.275 | 907.830 | 56.011 | 33 |
2 | 1.768 | 1.160.351 | 44.691 | 44 |
3 | 1.849 | 739.066 | 42.858 | 35 |
Totaal | 4.892 | 2.807.247 | 143.560 | 112 |
De eerste dag staat hierboven beschreven dus sla ik even over!
Dag twee - El Retiro Park
Na de eerste dag vrij gericht te hebben lopen jagen op bepaalde shiny die ik graag wilde, gooide ik het op deze dag op een andere koers: iedereen en hun moeder vangen met de Go+, veel rondlopen en af en toe een raid. El Retiro was fantastisch. Dit was hoe de map eruit zag:
/f/image/zmWBx3dDxZx98wrxoi1M9Yqv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qV7GWeRlSJ6uIuS3pNsSe9OC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SriIoi86hqa73ZqrvHneSmqQ.png?f=fotoalbum_large)
Spacial rend was misschien niet eens nodig geweest, want de spawns waren meer en sneller dan mijn Go+ lopend bij kon houden. Ik zag nog Brandon Tan rondlopen. Hoewel ik zijn video’s niet echt kijk, wil ik even gezegd hebben dat hij zichtbaar de tijd nam voor een foto en praatje met al zijn fans. Hij was heel geduldig met kinderen ondanks dat er vrijwel constant een rij stond aan mensen die iets van hem wilden. Ik heb een erg goed beeld van hem na die middag.
De opbrengst van dag twee:
/f/image/FjTTi9N7PPqP1NpSZJgMdWNR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/AVUwIe7SRavQb7c3qplXIaEO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZrOQ0BazAdF6N0AmfcRTF6CI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Yq8OqZiagS8J1HiSfP5KVXqi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jTICd4cw2owU7VSlNA527oF9.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zP3TRIkzEEjKrKqtWDXtRsIK.jpg?f=fotoalbum_large)
Dag 3: de raidpocalypse
Omdat ik in de luxepositie zat dat ik elke shiny had gevangen die ik wilde hebben, dacht ik aan het eind van dag twee nog even “zal ik het morgen anders wat rustiger aan doen?”. Maar lol nee natuurlijk niet de wandelschoenen gingen weer aan en let’s gooo. Ik vond El Retiro heel aangenaam, maar de gyms lagen in het centrum (Sol) dichterbij elkaar. Dus de brandende zon trotseren en af en toe een beetje schaduw zoeken. Ik was inmiddels door mijn verzamelde 2k ultra balls heen, dus de go+ heeft veel laten lopen als ik het aantal shiny afzet tegen de catches die dag. De raids gingen niet geweldig. Ik begon nog met een hele leuke trade: hij wilde een shiny Drampa, ik kreeg een shiny Chatot. Je raakt verder toch wat aan de praat ook. Hij vertelde me verder dat hij erg graag Nederland een keer wilde bezoeken om in de winter met sneeuw te hiken in de bergen. Ik heb gezegd dat ik hem dat van harte aanraad.
Ik heb uiteindelijk op dag twee 88 raids gedaan en in totaal tijdens Go Fest 133. Daarvan twee shiny Necrozma, geen hundo’s.
De shiny of andere leukigheden:
/f/image/7PUO6HXQNtHKfDSwf9oWVgoR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RgEskBPQElfDm2Gm8meX9Jbo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/dXXWspoqVbaGM9G9fbcQHfaP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1pVQYyLd1z9XqgM9fl6AaEzT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5NJSL0HfFdkWQfxjHsoB5u1e.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JYe5pWPmbf5wkZADOwViNhLv.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/N3pTOhWyhDALqXfeuLwpGDkS.png?f=fotoalbum_large)
Tot slot
Al die shiny, dust en toestanden zijn natuurlijk lachen he, ik kan mij voorstellen dat het allemaal wat decadent of overdreven klinkt, maar Go Fest is oprecht een van de leukste dingen die ik elk jaar doe. Het is voor mij een onbetaalbare ervaring en ik raad het iedereen van harte aan als je situatie en portemonnee dat toestaat. Achtjarige ik zou in ieder geval erg trots zijn dat ik op pokémonvakanties ga.
[ Voor 7% gewijzigd door Armada. op 17-06-2024 22:00 ]
Armada. schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:34:
Hij vertelde me verder dat hij erg graag Nederland een keer wilde bezoeken om in de winter met sneeuw te hiken in de bergen. Ik heb gezegd dat ik hem dat van harte aanraad.
Mooi verhaal, volgend jaar ook maar eens een keer meedoen.
Gaat natuurlijk wel om de fun, maar als ik zie wat het opbrengt en wat je ervoor moet neer leggen.
Maar eigenlijk moet ik niet klagen, gezien ik in Augustus voor Pokemon in zijn algemeen richting Hawaii vlieg, al was het ook voor de vakantie dit jaar.
Je hebt iig een zeldzame (voor de niet spoofers dan) Hawaii Oricorio, die hoop ik in Augustus toch ook minimaal een voor mezelf te vangen, naast wat Comfey om wat te traden.
ik voel een trade day opkomen. Ik hou mij aanbevolen voor de Hawaii onlyAkaendra schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:37:
Als ik die stats zo bekijk van het aantal shinies valt me dan toch wel erg tegen, ongeveer een 2-3% van je catches was maar shiny.
Gaat natuurlijk wel om de fun, maar als ik zie wat het opbrengt en wat je ervoor moet neer leggen.
Maar eigenlijk moet ik niet klagen, gezien ik in Augustus voor Pokemon in zijn algemeen richting Hawaii vlieg, al was het ook voor de vakantie dit jaar.
Je hebt iig een zeldzame (voor de niet spoofers dan) Hawaii Oricorio, die hoop ik in Augustus toch ook minimaal een voor mezelf te vangen, naast wat Comfey om wat te traden.
Excellent gooien is nu niet echt leuk om meer, echt irritant. Ben daardoor een paar landorussen kwijtgeraakt
Is een Plus + nu een goed alternatief, of een nieuw (model) Go'tcha? De Go'tcha generation die ik nu heb, heb ik puur nog het kastje van. Beide horlogebandjes zijn afgebroken toen ze in m'n jaszak zaten, want dragen doe ik die dingen niet..
zeker idd vliegende spekjes met sparkles. Heb er inmiddels 2Armada. schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:37:
Die shiny van Yveltal is wel echt fantastisch. Vliegend stuk bacon.
/f/image/YU4cccihmazwC0Dcf7llRrhJ.png?f=fotoalbum_large)
Iedereen een leuke community day classic gehad? Ik heb voor het eerst een shiny nundo, toch wel lollig voor de collectie curiosapokemon.
Na Go Fest Madrid en een lange wandeling gisteren in een natuurgebied met weinig stops ben ik nu bijna helemaal door de ballen heen om mee te gooien, dat heb ik lang niet meer gehad. Voor global go fest maar even iets bedenken hoe ik snel kan bijvullen. Busritje ofzo.
Veel storage en item bag.
Nu zorgen dat veel ballen heb en de storage nog keertje goed opruimen. Kan ik er iig 2 dagen weer tegen aan
gil weet niet of we vrienden zijn maar stuur maar DMMusta schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 21:19:
Als iemand vanaf zondag gifts wilt vanuit Turkije, en remote raids, geef maar een gil. Ben een paar weken op vakantie daar.
Volgens mij wel, als je iets uit Istanbul ziet van Alti010 that's meskassie schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:22:
[...]
gil weet niet of we vrienden zijn maar stuur maar DM
Lekker veel larvesta candy (xl)Armada. schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:03:
[Afbeelding]![]()
Vind de shiny evolutie stiekem helemaal niet zo mooi dus twijfel nog beetje of ik hem zo laat.
Wat zijn die dagen zonder evenement zoals nu wat apart eigenlijk. Wel veel variatie in spawns.
Code voor een extra timed research
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Iedereen op Reddit is ook kwaad zie ik. Maar ja, wanneer zijn ze dat niet.
Ze beginnen nu pas in NL toch 12:00uArmada. schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:25:
Jullie nog wat mega Rayquazas gedaan? Ik vind dat stramien van elite raids veel te dwingend. Zwem gelukkig nog in de mega ray energy van Go Fest Londen.
Iedereen op Reddit is ook kwaad zie ik. Maar ja, wanneer zijn ze dat niet.Moet altijd terugdenken aan toen ze de radius van stops weer naar de normale hoeveelheid wilden terugbrengen na corona. Iedereen boos en roepen dat ze moesten denken aan spelers met fysieke beperkingen. Ik vond dat zo onoprecht. Bij de drie Go Fests heb ik misschien één of twee spelers gezien in een rolstoel, ook in de meer toegankelijke parken zoals Britzer destijds. Als ik daar om mij heen keek kreeg ik het gevoel dat de spelers met mobiliteitsbeperkingen een beetje het sociaal geaccepteerde argument werd van mensen die om andere redenen minder willen lopen zoals ernstig overgewicht. Als van die mensen die meedoen aan de Postcodeloterij “voor de goede doelen” zeg maar.
En daarna 13:00, 17:00 en 18:00 dus in NL zullen nog weinig hem gedaan hebben......
Zie vooral commentaar dat er weinig zijn, hier in de buurt zie ik voor alle tijdstippen wel eieren
Volg je bankbiljetten
https://store.pokemongolive.com/offer-redemptionBoingo schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:16:
[...]
Ehhh.. waar moet ik die code invullen ? ( Iphone )
maar heeft nu geen zin meer, was een timed activity voor afgelopen zaterdag.
Volg je bankbiljetten
Hierzo. Maar volgens mij is die timed research al afgelopen, maar voor de volgende keerBoingo schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:16:
[...]
Ehhh.. waar moet ik die code invullen ? ( Iphone )
Toch wel jammer van dit soort events.
Sowieso ben ik maar een casual speler, want ga niet vaak echt lopen om pokemon go te spelen. Meer als ik toch toevallig ergens loop, dus dan is het ook niet gek dat iets als zo'n event niets voor mij oplevert. Had hier echter wel een remote pass voor willen gebruiken om een extra meteorite te krijgen
Wij konden alleen om 17:00 en één van de gyms hier in de buurt had om die tijd een ei. Een paar uur van te voren heb ik in Campfire een flare afgeschoten voor die raid en pardoes vuurde nog iemand een flare af. Chat geopend, afgesproken met die persoon en flares blijven afsteken totdat het 17:00 was. In de chat was inmiddels nog iemand aangehaakt, we zouden allemaal nog wat mensen extra meenemen en toen het zover was waren we met ruim genoeg om Mega Ray te verslaan.mat.hi.as schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:51:
het enige ei dat om 13:00 open ging heb ik opgezocht via Campfire. Wel fijn dat dat er is, dan hoef je niet nog eens extra moeite te doen.
Bottom line: flares ("lichtkogels") zijn IMO de beste feature van Campfire. Ik heb al eens eerder op vakantie flares afgeschoten voor een elite raid en ook daar kwamen toen genoeg mensen op af om de raid te doen
Mijn broertje ruilde en hij had wel geluk...
:strip_exif()/f/image/teS24WSUiF8NHYb2dXmLIBa4.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 74% gewijzigd door skassie op 06-07-2024 18:32 ]
Hoe doe je die necrozma raid? Remote of live in NYC? Ik kom er maar niet door met remote.. Kan in Turkije ook nergens echt raiden, dus doe in m'n eentje de raids t/m 3/4 sterren wta me luktskassie schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 15:46:
De een naar de andere Hundo en shinny Necrozma in NY en ik niets ... Pffff
Mijn broertje ruilde en hij had wel geluk...[Afbeelding]
Ben er voor mijn werk deze week dus geluk. Had ik het geweten dat ik er was dan had ik ticket gehaald en nodig steeds mijn broertje uit.Musta schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:57:
[...]
Hoe doe je die necrozma raid? Remote of live in NYC? Ik kom er maar niet door met remote.. Kan in Turkije ook nergens echt raiden, dus doe in m'n eentje de raids t/m 3/4 sterren wta me lukt
Gaat zo weer beginnen
Nieuw ei-event voor mensen die al een kaartje hebben voor Go Fest volgend weekend. Even plichtsmatige waarschuwing om niet te hard te grinden voor specifiek de Jangmo-o shiny want die komt vrijwel gegarandeerd terug als community day shiny in zomer 2025 omdat dit tot dusver het stramien was van elke pseudo-legendary (Deino, Goomy, Noibat, etc.) Niet dat ik zelf naar dat advies ga luisteren overigens.
Als je een kaartje hebt kan je sowieso al die Jangmo-o shiny tegenkomen tijden GO Fest Global. If you're lucky natuurlijkArmada. schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:03:
https://pokemongolive.com...y-egg-ticket-access?hl=en
Nieuw ei-event voor mensen die al een kaartje hebben voor Go Fest volgend weekend. Even plichtsmatige waarschuwing om niet te hard te grinden voor specifiek de Jangmo-o shiny want die komt vrijwel gegarandeerd terug als community day shiny in zomer 2025
Maar het is zeker een leuke toevoeging voor wie graag incubators verstookt.
Ik weet nog dat ik vorig jaar op de vooravond van Go Fest 's nachts de eerste uitnodiging voor een Goomy raid ontving van iemand op mijn vriendenlijst uit Nieuw-Zeeland. Ik dacht fuck it, doe eens gek, één raid is nog nooit iemand dood aan gegaan. Direct de eerste raid al shiny.sixtiek schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:41:
[...]
Als je een kaartje hebt kan je sowieso al die Jangmo-o shiny tegenkomen tijden GO Fest Global. If you're lucky natuurlijk.
Maar het is zeker een leuke toevoeging voor wie graag incubators verstookt.
[ Voor 3% gewijzigd door Armada. op 08-07-2024 11:55 ]
Ik weet niet in hoeverre dit overzicht nog accuraat is, maar rare candies zijn volgens mij nooit gegarandeerd geweest, dus ik denk dat je gewoon een paar ongelukkige raids hebt gehad.DVDL schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:23:
Ik heb de laatste 3 of 4 raids (remote) geen enkele rare candy gehad. Kan dit? Dacht dat je minimaal 3 kreeg en max iets van 12? Zie er weinig van, of ik heb gewoon pech.. kan er net wat gebruiken voor evolves

PVP Battles zijn persoonlijk mijn favoriete manier om candies te krijgen, en zelfs als je daar niet goed in bent / niet de juiste pokemon voor hebt, kan je ze nog vrij makkelijk krijgen door een tijdje opzettelijk te verliezen, zodat je tegen vrij slechte tegenstanders komt.
Thanks, geen idee wat het doet, maar het zal wel nuttig zijnmhoogendam schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:14:
https://store.pokemongolive.com/offer-redemption
LFR5CQZ7852CP
100 Necrozma Solar Fusion
Hoeveel heb je er?
En doe je er ook veel transfereren ?
Hoe maakt jij onderscheid wat je wel houd en wat niet?
Wat ik me dan weer afvraag, wat is dat voor filter bij je gevangen Pokemon? Ik zie dat soort dingen vaker voorbij komen. Zijn er ergens lijstjes met wat voor soort filters je kunt maken?Armada. schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:55:
[Afbeelding]
Soms heb je van die dagen.![]()
Duckie in het wild gevangen. Clamperl is 1/64, maar toch. Blij ook met die Gulpin.
Misschien een Noob vraag....
Op dit moment heb ik 1720 shiny in mijn account. Ik ben een paar maanden geleden wel begonnen met elke week een paar te verzenden naar Pokémon Home. Ik kies daarbij vooral shiny waar ik veel van heb zoals die van community days of shiny waar ik een persoonlijke vete tegen heb zoals Bronzor.Nylato schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:23:
Ik zie dat je altijd best wel veel shiny's vangt.
Hoeveel heb je er?
En doe je er ook veel transfereren ?
Hoe maakt jij onderscheid wat je wel houd en wat niet?
Je kunt niet alles in één keer overzetten naar Home, maar op termijn zou ik van nutteloze Pokémon het wel willen beperken tot één per stadium van de evolutie. Voor shiny die ik associeer met een bepaalde leuke gebeurtenis (een leuk event, gevangen tijdens een mooie reis, etc.) maak ik dan ook graag uitzonderingen.
Voelt als een enorme open deur van mij om te benoemen maar wel goed om mee te geven bij dit soort hoeveelheden: ik wandel heel erg veel. Ik ben in eerste plaats een wandelaar en Pokémon is mijn vermaak voor onderweg. Daardoor liggen mijn hoeveelheden shiny ook hoger. Als ik het vergelijk met spelers van PoGO die ik ken heb ik niet per se meer geluk als ik het omreken naar shiny per gespeeld uur of gewandelde kilometer. Denk dus niet dat je wat 'fout' doet ofzo als je niet zoveel geluk hebt. Tot drie jaar geleden was ik niet sportief dus in de jaren daarvoor liggen mijn hoeveelheden shiny ook veel lager.
Absoluut geen domme vraag! Sterker nog: niets gaat je zoveel tijd besparen in Pokémon GO als het goed toepassen van deze tags. Het lijkt misschien wat geavanceerd, maar in de kern is het een best eenvoudig systeem. In GO bestaan veel verschillende filters die je kunt gebruiken voor het zoeken in je box. Sommigen staan al gesuggereerd als klikbare button in de zoekbalk, maar je kunt ook zelf filters typen. Een paar voorbeelden die ik veel gebruik:Boingo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:52:
[...]
Wat ik me dan weer afvraag, wat is dat voor filter bij je gevangen Pokemon? Ik zie dat soort dingen vaker voorbij komen. Zijn er ergens lijstjes met wat voor soort filters je kunt maken?
Misschien een Noob vraag....
age - leeftijd van de Pokémon. Stel je wil alle Pokémon die je vandaag hebt gevangen, dan is het age0. Gisteren age1, enzovoort. Je kunt ook een range doen. De afgelopen week zou dan resulteren in de zoekterm age0-7.
3* - alle Pokémon van drie sterren. Varianten hierop: 0*, 1*, 2*, 3* of 4*.
Hier staat een mooi overzicht met de filters die je kunt gebruiken in de zoekbalk. Het wordt al helemaal leuk als je ze gaat combineren met het & tekentje, dit kun je eindeloos doen. Dus bijvoorbeeld age0&3*&shiny zoekt op de combinatie van Pokémon die je vandaag hebt gevangen (age0), die drie sterren hebben als stats (3*) én die shiny zijn.
Om je filters nog specifieker te maken kun je ook bepaalde zaken juist uitsluiten met het uitroepteken. Dit is vooral handig met het opruimen van je box. Stel ik ben de afgelopen maand nogal lui geweest met opruimen en wil even snel even ruimte maken met als uitgangspunten dat ik even niet let op PvP (daarover hieronder meer), ik voorlopig ook alles wil houden wat uit raids kwam ongeacht de stats en ik alle Squirtles wil houden die ik heb gevangen en ik voor de zekerheid wat XXL grut bewaar voor showcases. Dan zou ik bijvoorbeeld kunnen zoeken op age0-30&!shiny&!raid&!squirtle&!xxl&!3*.
Voor PvP is het soms belangrijk dat je een bepaalde distributie van statistieken hebt, voor great league is bijvoorbeeld 0 attack/15hp/15defense voor veel Pokémon een goede distributie. Voor het zoeken naar Pokémon die perfect daaraan voldoen kun je zoeken op 0attack&4hp&4defense. Wil je de teugels iets laten vieren en ook wellicht Pokémon zien die erbij in de buurt komen, kun je weer een range toepassen en hem breder inzetten op 0-1attack&3-4hp&3-4defense.
Tot slot eentje die handig is maar ik niet in elk lijstje terugzie: met # krijg je elke Pokémon die je een tag hebt gegeven. Vice versa filter je die juist met !#.
Met de combinatie van bovenstaande ruim ik altijd relatief snel mijn inventory op. Eerst altijd een snelle scan naar 100% IV's (4*), dan in de periode sinds de laatste opruim even scannen voor mogelijke PvP Pokémon (age0-30&0-1attack&3-4hp&3-4defense), wat bruikbaar is geef ik even een tag. Nog even snel kijken voor een 0% IV (nundo) met 0attack&0defense&0hp. Met al die zaken achter de rug kan ik zoeken op age-30&!#&!3* en dan blijft over: alles gevangen in de afgelopen maand (age0-30) minus alle Pokémon met een tag (!#) en minus alle Pokémon met drie sterren (!3*). Nu heb ik in één klap 80% al opgeruimd en hoef ik later alleen nog maar even alles van drie sterren te kijken. Dat doe ik soms handmatig, soms ga ik daarbinnen zoeken met bijvoorbeeld 2-3attack (voor mij het bewaren niet waard), etc.
Dit is top info , hier moet ik me echt in gaan verdiepen. Bedankt !Armada. schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:17:
[...]
Op dit moment heb ik 1720 shiny in mijn account. Ik ben een paar maanden geleden wel begonnen met elke week een paar te verzenden naar Pokémon Home. Ik kies daarbij vooral shiny waar ik veel van heb zoals die van community days of shiny waar ik een persoonlijke vete tegen heb zoals Bronzor.Een shiny echt weggooien doe ik liever niet met als redenering dat als ik graag ruimte erbij wil, ik altijd ergens anders iets kan vinden om weg te gooien. Ook voelt het altijd wat 'fout' om een shiny weg te gooien als ik daar ook iemand blij mee kan maken die wellicht de shiny nog niet heeft, maar dat is eigenlijk wat onnodig omdat ik niet veel ruil.
Je kunt niet alles in één keer overzetten naar Home, maar op termijn zou ik van nutteloze Pokémon het wel willen beperken tot één per stadium van de evolutie. Voor shiny die ik associeer met een bepaalde leuke gebeurtenis (een leuk event, gevangen tijdens een mooie reis, etc.) maak ik dan ook graag uitzonderingen.
Voelt als een enorme open deur van mij om te benoemen maar wel goed om mee te geven bij dit soort hoeveelheden: ik wandel heel erg veel. Ik ben in eerste plaats een wandelaar en Pokémon is mijn vermaak voor onderweg. Daardoor liggen mijn hoeveelheden shiny ook hoger. Als ik het vergelijk met spelers van PoGO die ik ken heb ik niet per se meer geluk als ik het omreken naar shiny per gespeeld uur of gewandelde kilometer. Denk dus niet dat je wat 'fout' doet ofzo als je niet zoveel geluk hebt. Tot drie jaar geleden was ik niet sportief dus in de jaren daarvoor liggen mijn hoeveelheden shiny ook veel lager.
[...]
Absoluut geen domme vraag! Sterker nog: niets gaat je zoveel tijd besparen in Pokémon GO als het goed toepassen van deze tags. Het lijkt misschien wat geavanceerd, maar in de kern is het een best eenvoudig systeem. In GO bestaan veel verschillende filters die je kunt gebruiken voor het zoeken in je box. Sommigen staan al gesuggereerd als klikbare button in de zoekbalk, maar je kunt ook zelf filters typen. Een paar voorbeelden die ik veel gebruik:
age - leeftijd van de Pokémon. Stel je wil alle Pokémon die je vandaag hebt gevangen, dan is het age0. Gisteren age1, enzovoort. Je kunt ook een range doen. De afgelopen week zou dan resulteren in de zoekterm age0-7.
3* - alle Pokémon van drie sterren. Varianten hierop: 0*, 1*, 2*, 3* of 4*.
Hier staat een mooi overzicht met de filters die je kunt gebruiken in de zoekbalk. Het wordt al helemaal leuk als je ze gaat combineren met het & tekentje, dit kun je eindeloos doen. Dus bijvoorbeeld age0&3*&shiny zoekt op de combinatie van Pokémon die je vandaag hebt gevangen (age0), die drie sterren hebben als stats (3*) én die shiny zijn.
Om je filters nog specifieker te maken kun je ook bepaalde zaken juist uitsluiten met het uitroepteken. Dit is vooral handig met het opruimen van je box. Stel ik ben de afgelopen maand nogal lui geweest met opruimen en wil even snel even ruimte maken met als uitgangspunten dat ik even niet let op PvP (daarover hieronder meer), ik voorlopig ook alles wil houden wat uit raids kwam ongeacht de stats en ik alle Squirtles wil houden die ik heb gevangen en ik voor de zekerheid wat XXL grut bewaar voor showcases. Dan zou ik bijvoorbeeld kunnen zoeken op age0-30&!shiny&!raid&!squirtle&!xxl&!3*.
Voor PvP is het soms belangrijk dat je een bepaalde distributie van statistieken hebt, voor great league is bijvoorbeeld 0 attack/15hp/15defense voor veel Pokémon een goede distributie. Voor het zoeken naar Pokémon die perfect daaraan voldoen kun je zoeken op 0attack&4hp&4defense. Wil je de teugels iets laten vieren en ook wellicht Pokémon zien die erbij in de buurt komen, kun je weer een range toepassen en hem breder inzetten op 0-1attack&3-4hp&3-4defense.
Tot slot eentje die handig is maar ik niet in elk lijstje terugzie: met # krijg je elke Pokémon die je een tag hebt gegeven. Vice versa filter je die juist met !#.
Met de combinatie van bovenstaande ruim ik altijd relatief snel mijn inventory op. Eerst altijd een snelle scan naar 100% IV's (4*), dan in de periode sinds de laatste opruim even scannen voor mogelijke PvP Pokémon (age0-30&0-1attack&3-4hp&3-4defense), wat bruikbaar is geef ik even een tag. Nog even snel kijken voor een 0% IV (nundo) met 0attack&0defense&0hp. Met al die zaken achter de rug kan ik zoeken op age-30&!#&!3* en dan blijft over: alles gevangen in de afgelopen maand (age0-30) minus alle Pokémon met een tag (!#) en minus alle Pokémon met drie sterren (!3*). Nu heb ik in één klap 80% al opgeruimd en hoef ik later alleen nog maar even alles van drie sterren te kijken. Dat doe ik soms handmatig, soms ga ik daarbinnen zoeken met bijvoorbeeld 2-3attack (voor mij het bewaren niet waard), etc.
Wat hopen jullie morgen nou echt te vangen, wat staat er op het verlanglijstje?
Enige die ik heb gekocht was toen het een keer 5 euro was en je daar ook daadwerkelijk wat leuks voor terugkreeg, alle andere jaren gewoonweg te duur met wat je ervoor terugkrijgt imo. Voor de ietwat hogere shiny kans hoef ik het niet te doen iig. Maractus heb ik inmiddels alweer een tijdje en corsola enzo zijn ook al zo vaak voorgekomen inmiddels.
Het voelt allemaal teveel als een cashgrab aan en te weinig als daadwerkelijk iets voor de fans. Als ze de prijs gewoon bij 5 euro hadden gelaten dan had ik het misschien overwogen, maar 15 is gewoonweg teveel voor wat je ervoor terugkrijgt.
Dit basically. Die tickets koop ik gewoon niet omdat ze het spel niet significant leuker maken voor de prijs die ze vragen. Voor hetzelfde geld koop je zo een volwaardige game of twee (Wildfrost bijvoorbeeld, voor wie wat op de mobiel zoekt). Die cactus heb ik nog niet, maar dat komt vast nog wel een keer als ie nu niet zonder ticket te vangen is.Akaendra schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:15:
Zal er weinig van merken aangezien ik geen overpriced ticket heb gekocht
Enige die ik heb gekocht was toen het een keer 5 euro was en je daar ook daadwerkelijk wat leuks voor terugkreeg, alle andere jaren gewoonweg te duur met wat je ervoor terugkrijgt imo. Voor de ietwat hogere shiny kans hoef ik het niet te doen iig. Maractus heb ik inmiddels alweer een tijdje en corsola enzo zijn ook al zo vaak voorgekomen inmiddels.
Het voelt allemaal teveel als een cashgrab aan en te weinig als daadwerkelijk iets voor de fans. Als ze de prijs gewoon bij 5 euro hadden gelaten dan had ik het misschien overwogen, maar 15 is gewoonweg teveel voor wat je ervoor terugkrijgt.
in iedergeval mooi weerArmada. schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:04:
Iedereen klaar voor Go Fest morgen? Vergeet niet nog snel ruimte te maken in je box, balls te verzamelen, raid teams samen te stellen, powerbanks opladen, voor de liefhebber wat rare candy bewaren voor spacial rend Palkia en genoeg zonnebrand meenemen. En tot slot: in jacht op shiny en 100% altijd oude vrouwen, kinderen of de minder mobielen als eerst opzij duwen indien nodig!![]()
Wat hopen jullie morgen nou echt te vangen, wat staat er op het verlanglijstje?
maar hoop natuurlijk veel shiny's en Necrozma wil ik er wat van vangen voor de fusion
Hier belangrijkste dat het droog is morgen. Ga samen met mijn broer en neefjes op jacht voor de hundo/shundo etc .Ruudox schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:36:
[...]
in iedergeval mooi weer![]()
maar hoop natuurlijk veel shiny's en Necrozma wil ik er wat van vangen voor de fusion
En voor een ieder die ook gaat veel plezier deze twee dagen
Tot nu toe speel ik 't alleen met de go+ hier en heb toch best wel wat leuke shinys gevangen zag ik

Xurkitree is een van de beste electric types. Nihilego is beste poison type, maar dat type gebruik je eigenlijk niet zoveel. Wel mooie shiny tho voor allebei. Als je kijkt naar combinatie van typing die je wél gebruikt en PvE-relevantie denk ik vooral aan Kartana: beste grass type van het spel en als bonus ook een hele mooie shiny imo.Joop34 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 08:15:
Welke ultra beasts zijn het belangrijkst voor pve? Misschien probeer ik nog een paar raids mee te pikken.
https://store.pokemongoli...on?passcode=LFR5CQZ7852CP
https://store.pokemongoli...on?passcode=SXHCTVYDHTPVU
https://store.pokemongoli...on?passcode=PQV2VFB9LD46E
https://store.pokemongoli...on?passcode=TLFG6HLKRDFGT
Klopt, al heb ik wat remote raids gedaan om een goeie IV te krijgen. Helaas niks leuks, lijkt met remote alsof 'het altijd wat kinder is en ook mindere rewards (bedoel dan vooral potions en revives ipv rare candies bv)hneel schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:37:
Heeft het eigenlijk zin om vandaag veel pasjes uit te geven aan Necrozma raids? Je krijgt immers morgen pas die energy die je nodig hebt om die fusion tot stand te brengen, toch?
Ga morgen weer verder met raiden voor de fusion energy, heb ruim 100 raid pasjes mr geen gym hier in de buurt momenteel. Dus met alle coins toch wel remote pasjes kopen en dan hopen op een Lucky trade met m'n sub
Ik besef nu dat ik überhaupt geen Lunala ofzo heb...
[ Voor 4% gewijzigd door Musta op 13-07-2024 14:10 ]
Mijn boefje is liev!
Zelfde issue. Krijg het niet in orde..JB schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 16:20:
Meer mensen die problemen ervaren bij GoFest 2024 met stap 3/6 earn two Candies walking with your buddy? Mijn zoontje krijgt er geen Candy bij na wandelen. Verschillende buddies geprobeerd, die zelf wel registreren (active sync staat dus aan en werkt) en balkje volloopt, weer op 0 begint maar geen Candy bij zijn field research. Hij is helemaal gefrustreerd
Is er een reden om max friendship exp bonus uit te stellen? In het verleden heb ik eens een Lucky egg tijdens double exp gebruikt en gaf maximale vriendschap 400k exp als ik me niet vergis.
Vrij vervelend. Hij is 10 jaar en kan niet verder nu, lastig uitleggen zo. Komt er morgen nog een challenge? Zo ja dan hoop ik wel dat die parallel komt want hij kan (ook) niet verder.
Mijn boefje is liev!
Hier ook gehad. Restart telefoon was de oplossingJB schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:53:
[...]
Vrij vervelend. Hij is 10 jaar en kan niet verder nu, lastig uitleggen zo. Komt er morgen nog een challenge? Zo ja dan hoop ik wel dat die parallel komt want hij kan (ook) niet verder.
Inmiddels klaar met de raids en mijn Hundo gemaxed
:strip_exif()/f/image/FxcbL8TMTff1kR4g8q4rY8Mh.jpg?f=fotoalbum_large)
Let op: GPS-spoofing wordt beschouwd als een vorm van valsspelen ('cheaten'). Ondanks dat het onschuldig kan lijken, is het officieel niet toegestaan. Om die reden is het delen van informatie hierover op Tweakers niet toegestaan.