Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:34
Boingo schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:22:
Vraagje , die dubbele catch distance van Palkia. Geldt dat ook voor de afstand tot Gyms en stops? Anders is die interesant met hier thuis een Gym en Pokestop net buiten bereik.
Als ik het goed begrepen heb is het alleen de catch radius die vergroot wordt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Code voor special research
0HY0UF0UNDM3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ez-ICvNRpgv0_2SYkJnL5foTx5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uVXaR7cREptdxZotCOc3YFTs.jpg?f=fotoalbum_large

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:22
Voor Android moet je tegenwoordig ook online dit soort codes invoeren, voor iPhones was dit al zo. De url is https://store.pokemongolive.com/offer-redemption

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IntToStr
Beetje jammer dat een pokemon club child account tegenwoordig geen codes meer kan invoeren.... Heb ooit mijn account voor mijn zoontje aangemaakt en speel regelmatig met hem samen op mijn telefoon, maar wel spijt dat ik het niet op mijn naam heb aangemaakt. Ga niet opnieuw tot level 40 vanaf 1 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-06 05:33
Hoewel de bonus van gepauzeerde incense en andere item mij meer aansprak, ga ik na lang twijfelen toch voor de vergrootte catch radius. Redenen:

- Tien minuten in plaats van zes;
- Werkt met Go+ devices;
- Maar vooral: je moet bij roar of time 10k dust per zes minuten (!) verzamelen om break even te draaien op de stardustkosten van het activeren, en dat is nog afgezien de (rare) candy die het kost. De andere items die gepauzeerd worden zoals lucky eggs of incense maken mij minder uit, zo duur is incense niet en ik heb als level 50 niks aan nog meer XP.

Hoewel roar of time wel een uniek aspect heeft door ook daily incense te kunnen verlengen, vind ik dat de kosten niet waard voor zes minuten verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb jullie hulp nodig. Zal ik deze zo laten if er een hundo van maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-PNfSW0-1T8QIjtyfpW7oTseGY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sWD0oweYDA7bCtINDlENQTWb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:26

hneel

denkt er het zijne van

Je zou er een Steelix van kunnen maken. Dat is best een goede steel-type pokemon, maar ook weer niet de beste.
Zelf vind ik het wel leuk om 100% te sparen, dus ik zou hem denk ik wel purifyen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:00
Zou hem denk ik ook purifyen. Heb laatst ook een aantal omgezet met quests omdat ze dan 100% werden en is leuk om hundos te sparen :)

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Heb er een hundo van geknutseld. Dank allebei

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armada.
Ook leuk voor de mega Steelix eventueel. Niet de beste in zijn class, maar een 100% mega evolution vind ik altijd wel de moeite waard. Een 100% gemaxte mega evolution is een van de doelen die ik mijzelf nu heb gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[quote]skassie schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:37:
Code voor special research
0HY0UF0UNDM3

Vandaag deze reserach afgerond en ik was verrast door de pokemon die ik hierdoor heb gekregen. Mooie 3*. Ga hem hier nog niet spoileren mocht hij nog niet bij iedereen bekend zijn.

En tevens vanuit een van mijn japanse vrienden de paid reserach gekregen: "Glimmers of Gratitude" Eerste pagina is al leuk..492 pokemons uit de verschillende regio's vangen.

De challange is wie van ons tweeen het eerste klaar is met de quest . Ik gok dat ik dat dit ga verliezen hahahah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armada.
FWIW, huidige raid passes deal is de beste in jaren schijnbaar:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U6Lg6Af.png

Wat zijn jullie plannen voor Sinnoh Tour aankomende zaterdag? Ik ga zelf wel echt acht uur lang knallen denk ik. Heb een ongoddelijke hoeveelheid incubators en ultra balls verzameld, nog even storage opruimen van tevoren en let's gooo. Al twijfel ik nog wel een beetje waar te spelen, of wat überhaupt in Nederland de 'beste' stad is om te spelen, als in dat er een mooie samenhang is tussen veel pokestops en gyms en het liefst ook activiteit in raids. Amsterdam schiet natuurlijk te binnen, maar ik twijfel of dat echt fijn speelt zo tussen de hordes toeristen (en nu ben ik nog best vaardig in al lopende het spel spelen en ondertussen ook goed opletten, maar toch).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:32
Armada. schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:11:
Wat zijn jullie plannen voor Sinnoh Tour aankomende zaterdag? Ik ga zelf wel echt acht uur lang knallen denk ik. Heb een ongoddelijke hoeveelheid incubators en ultra balls verzameld, nog even storage opruimen van tevoren en let's gooo. Al twijfel ik nog wel een beetje waar te spelen, of wat überhaupt in Nederland de 'beste' stad is om te spelen, als in dat er een mooie samenhang is tussen veel pokestops en gyms en het liefst ook activiteit in raids. Amsterdam schiet natuurlijk te binnen, maar ik twijfel of dat echt fijn speelt zo tussen de hordes toeristen (en nu ben ik nog best vaardig in al lopende het spel spelen en ondertussen ook goed opletten, maar toch).
Ik ga (zoals gewoonlijk) beide dagen in Eindhoven spelen met onze community. Goede mix tussen casuals en hardcore spelers, wat maakt dat het niet alleen volle bak spelen, maar ook volle bak gezelligheid is. Dat is voor mij toch ook heel belangrijk.
Eerste twee uur staan voor mij in het teken van zo veel mogelijk raids meepakken en het liefst Dialga gezien ik mijn Dialga wil maxen. Laatste twee uur ga ik vooral op de XL grind-tour, omdat daar best wat interessante bij zitten voor PvP (o.a. Bastiodon).

In Stadswandelpark belooft het in ieder geval druk te worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nylato
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:40
MusicMaikel schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:53:
[...]

Ik ga (zoals gewoonlijk) beide dagen in Eindhoven spelen met onze community. Goede mix tussen casuals en hardcore spelers, wat maakt dat het niet alleen volle bak spelen, maar ook volle bak gezelligheid is. Dat is voor mij toch ook heel belangrijk.
Eerste twee uur staan voor mij in het teken van zo veel mogelijk raids meepakken en het liefst Dialga gezien ik mijn Dialga wil maxen. Laatste twee uur ga ik vooral op de XL grind-tour, omdat daar best wat interessante bij zitten voor PvP (o.a. Bastiodon).

In Stadswandelpark belooft het in ieder geval druk te worden!
Ik woon er niet gek ver vandaan dus zal eens kijken of ik dit weekend een langs kan komen om te kijken hoe het daar is ;)
En hopelijk wat mooie raids kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicMaikel
Nylato schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:59:
[...]

Ik woon er niet gek ver vandaan dus zal eens kijken of ik dit weekend een langs kan komen om te kijken hoe het daar is ;)
En hopelijk wat mooie raids kan doen.
Kleine plug dan: mocht je meer informatie willen over waar we precies verzamelen en wat meer informatie wat je kan verwachten, check even onze Discord: https://bit.ly/pogoehv

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Armada.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BN1IfeEsgLuBPsOMgZj2zaLcNxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5dRBd8II7f6G7n7UHGBVT8Xc.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iz-GxiMA9KUhvjWXTXqIYyJr8Vs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFGotrpaUIhZHbfWXWbCWaz4.jpg?f=fotoalbum_large
20 februari 2023

Had de 20k km rond gemist, dus dan maar bij 21 eens terugkijken. Veranderingen:

+ 6.358km (volgens Garmin dit jaar 6.670km dus adventure sync doet het niet onaardig)
+ 109.476 catches
+ 61.056 stops
+ 114.252.624 XP

Met name die kilometers toch wel erg trots op. Die catches enzo zijn wat discutabeler natuurlijk. :+ Wel leuk om af en toe wat gedetailleerder terug te kijken. Veel van die kilometers had ik nooit gewandeld zonder Pokémon GO, dat is een ding wat zeker is. Dat maakt voor mij deze app toch wel echt iets bijzonders. O+

• Musta
De Heatran met special move was vandaag toch? En morgen Giratina? Ik heb namelijk deresearch encounters welke ik neit wil verpesten

• MusicMaikel
Musta schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:27:
De Heatran met special move was vandaag toch? En morgen Giratina? Ik heb namelijk deresearch encounters welke ik neit wil verpesten
Klopt helemaal!
Tussen 18:00 en 19:00 uur vanavond research claimen om de special move er op te krijgen. Let wel op: je moet hem nog niet eerder geopend hebben. Als dat wel het geval is, heeft de game al geregistreerd welke moves er op beide zitten.

• Musta
Was origin form van Giratina met z'n special move goed voor raids etc? Ik dacht van wel als je geen shaduw pokemon meetelt toch? Als dat 't geval is ga ik proberen wat remote raids mee te pakken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Musta schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 22:04:
Was origin form van Giratina met z'n special move goed voor raids etc? Ik dacht van wel als je geen shaduw pokemon meetelt toch? Als dat 't geval is ga ik proberen wat remote raids mee te pakken namelijk.
Origin Giratina is rank 10 in master league ranking van PvPoke, 68 voor ultra league. Zelf kijk ik voor een eerste indruk trouwens vaak even op Gamepress. Ik zie dat ze hem daar een A rank geven voor PvE. Mooie shiny ook dus de moeite waard denk ik. d:)b Zelf ga ik mijn raid passes denk ik sparen voor het evenement dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Die dubbele Heatran raid had ik wel willen doen. Kan nog wel wat XL candy gebruiken.

Komt er op onze thuis-gym weer eens een level-1 raid op dat moment. -O-
En geen zin om met dat weer naar buiten te gaan naar andere gyms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Ik weet niet waarom, maar ik vind Heatran echt een van de lelijkste Pokémon die er is samen met Terrakion. :+ Beiden zijn wel erg goed verder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Checklist Sinnoh tour

- Goed humeur.
- Pokemon Community
- Remote passes
- Raid passes
- Pokeballs in voorraad
- Eggs allemaal leeg voor de extra kans op de regionals shinny
- Powerbank charged.
- Extra telefoon ( just in case.....)
- Regenponcho want we zijn niet in California maar in NL/BE/DE (helaas)

last but not least veel plezier allemaal dit weekend!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Armada. schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:24:
[...]

Origin Giratina is rank 10 in master league ranking van PvPoke, 68 voor ultra league. Zelf kijk ik voor een eerste indruk trouwens vaak even op Gamepress. Ik zie dat ze hem daar een A rank geven voor PvE. Mooie shiny ook dus de moeite waard denk ik. d:)b Zelf ga ik mijn raid passes denk ik sparen voor het evenement dit weekend.
Thanx voor de link, was die site helemaal vergeten.

Ik heb net ff wat remote raids gedaan met de japanners aangezien ik vanavond niet kan, maar geen shiny helaas :(
De rest van de passen maar bewaren voor Dialga/Palkia.

Merk dat ik het spel veel eluker vindt met al die toevoegingen vergeleken met 2019/2020/
Las ook dat je guarateed Lucky kan krijgen met 2018 monsters en daar heb ik gelukkig heel wat legendaries van nog. Nu alleen nog iemand vinden om te traden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Armada.
skassie schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:51:
Checklist Sinnoh tour

- Goed humeur.
- Pokemon Community
- Remote passes
- Raid passes
- Pokeballs in voorraad
- Eggs allemaal leeg voor de extra kans op de regionals shinny
- Powerbank charged.
- Extra telefoon ( just in case.....)
- Regenponcho want we zijn niet in California maar in NL/BE/DE (helaas)

last but not least veel plezier allemaal dit weekend!!!
Goede tips. d:)b Zou daar nog graag aan toevoegen:

- Kies een mega evolutie voor gewenste candybonussen. Hier staat een mooi overzicht;
- Maak een paar snapshots van je buddy gedurende het event, er komt vast wel een photobomb tijdens dit evenement;
- Zie je een van de lake trio's in het wild (niet ondenkbaar, was ook zo vorig weekend in LA), maak dan een snapshot. Dat is morgen waarschijnlijk een research quest;
- Over het lake trio gesproken: als ze shiny in het wild spawnen, rennen ze niet weg (net als Latios en Latias vorige keer in het wild). Je kunt dus je geluk wel uitproberen met een (silver) razz berry;
- Maak een battle party aan voor Dialga en Palkia raids, dan hoef je morgen niet uit te zoeken wat je beste counters zijn. Hier twee counter guides;
- GO+ opladen;
- Zodra je een Dialga of Palkia hebt gevangen, is het een handige bonus om spacial rend en roar of time te activeren voor langere duur van items of een grotere spawnradius;
- Openen gifts voor de eventstickers;
- Een buddy instellen met een hoog genoeg level voor catch assist;

De exclusieve moves:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gFw3vOF.png

[ Voor 4% gewijzigd door Armada. op 24-02-2024 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Jammer van alle goeie shadow pokemon met frustration :(

[ Voor 5% gewijzigd door Musta op 24-02-2024 02:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Armada.
Musta schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 02:20:
Jammer van alle goeie shadow pokemon met frustration :(
Misschien is dit al bekend, ik wist het in ieder geval niet, maar een stardustdure maar directe manier om frustration te omzeilen is door een tweede charged move te geven. Eentje blijft dan vooralsnog frustration, maar dan kun je hem wel direct gebruiken. :7 Kwam hier gisteren zelf opeens achter. Volgens mij is eens per paar maanden sowieso wel event dat frustration eraf kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:27

Haan

dotnetter

Net een wilde Azelf opgespoord, die was me tot nu toe steeds ontglipt. Dus ik gooi er meteen een ultra bal op terwijl ik op dat moment bedenk dat ik een foto moest maken. En uiteraard is dat ook precies die keer dat je wel in 1x beet hebt |:(
In ieder geval wel nu eindelijk het lake trio compleet en Dialga en Palkia miste ik ook nog en zijn inmiddels ook aan de pokedex toegevoegd (y)
Dus best een vruchtbare dag voor een casual speler.

Ook nog een Unown 's' via een incent gevangen

[ Voor 5% gewijzigd door Haan op 24-02-2024 17:44 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhoolwerf
  • Laatst online: 10-06 23:05
Vraagje: ik loop er regelmatig tegen dat je voor field researches veel gifts moet sturen maar ik heb maar één actief spelende Friend dus dat duurt soms lang. Zijn er mensen die ik toe mag vieren in dat proces wat te versnellen? 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Oef, shiny origin Dialga en Palkia heeft mij best wat raids gekost. Iedereen veel geluk vandaag op de tweede dag en deel even jullie vangsten van dit weekend, altijd leuk om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:53
rhoolwerf schreef op zondag 25 februari 2024 @ 07:56:
Vraagje: ik loop er regelmatig tegen dat je voor field researches veel gifts moet sturen maar ik heb maar één actief spelende Friend dus dat duurt soms lang. Zijn er mensen die ik toe mag vieren in dat proces wat te versnellen? 😊
Graag
004061299958

Heb sowieso nog 3 nieuwe nodig voor een quest, dus de rest die dit leest ook graag even toevoegen😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhoolwerf
DVDL schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:41:
[...]

Graag
004061299958

Heb sowieso nog 3 nieuwe nodig voor een quest, dus de rest die dit leest ook graag even toevoegen😀
Thanks, heb je toegevoegd :)
Overigens weet ik uit ervaring dat je voor "Add 3 friends" je over 't algemeen ook 3x dezelfde mag bevrienden/ontvrienden en je behoudt dan zelfs je heart-progress. Dus dat kan ook nog als je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:53
rhoolwerf schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:44:
[...]

Thanks, heb je toegevoegd :)
Overigens weet ik uit ervaring dat je voor "Add 3 friends" je over 't algemeen ook 3x dezelfde mag bevrienden/ontvrienden en je behoudt dan zelfs je heart-progress. Dus dat kan ook nog als je wilt ;)
Zou top zijn, Thanks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhoolwerf
Als iemand mij nog toe wilt voegen: 206057509264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimMorrison
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:40
Gewoon een site als Pogo Trainer club oid gebruiken, heb je dadelijk een waslijst aan vriendjes :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/JimMorrison-1307/hero/55432456

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Chevk ook ff de excel lijst van de startpost, heb mijn code ook erop gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Ik snap sommige mensen niet. Wij starten altijd sowieso met 4 accounts. Daarmee halen we die raids altijd in minder dan de helft van de tijd.
Maar we proberen dan altijd ook nog wel mensen er bij uit ter nodigen. En dan zijn er af en toe die dan op het laatste moment er toch uit gaan. Alsof ze denken dat we niet genoeg zouden zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Leuk event hoor. In twee dagen tijd dik 60 km gelopen.
Opbrengst

37 dialga 0 hundo 0 shinny
40 palkia idem
1x event shinny Pikachu met rode muts.
Tig 10km eieren zonder shinny of noemenswaardige.
3xhundo. Waarvan 1 pikachu met witte muts, 1 nosepass, 1 skorupi
1 shinny azelf en 1 shinny uxie.

Verder de quest met shadow Regigas niet afgemaakt want hoop.dat dit een andere Pokemon wordt....

Al met al dank aan iedereen die uitnodigen heeft gestuurd voor remotes en in persoon.

Op naar het volgende event

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 08:17
Wij hadden familieweekend, dus niet echt pogo gespeeld, zondag even ingelogd om aan mijn 30 sinnoh's te geraken voor de tijdelijke quest, en dan ook nog een dialga raid gedaan zodat ik die ook eindelijk heb, Daardoor die quest ook nog redelijk doorgegaan, ben er bijna mee rond. Jammer want dit jaar was er terug meer voor de free players precies, ach ja :-) Volgend event beter zeker ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Laatst online: 15:33
Niet veel gedaan, wat palkia/dialga raids en dat was het wel zo'n beetje.
Shiny Origin Palkia, dat dan weer wel dus veel te klagen heb ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Ik was de hele zaterdag verhinderd, want terugreis van vakantie, dus dat schoot al lekker op voor de helft van het event, maar goed, vakantie wint het toch echt van een paar pokemons :)

Gisteren nog even ingehaald. Doelstelling was om van alle legendaries in ieder geval 1 te krijgen. Had de lakeside trio nog niet en ook nog geen palkia/dialga. Dat is in ieder geval gelukt en zowaar ook aan de 200 pokemons gekomen, dus eindelijk level 41! Moest er aan het eind van de dag nog even een mystery box voor openen, maar buit is binnen.

Alleen jammer dat ik geen palkia origin met de speciale move heb gevonden, ondanks 3 remote passes en een paar lokale raids. Had m'n zoontje laten kiezen tussen Dialga en Palkia, maar gezien de special moves en kracht van de pokemons had ik misschien toch beter de andere medal kunnen kiezen... Had lokaal ook bijna geen Palkia original toevallig. En net toen ik weer thuis was zag ik er 3 verschijnen... Maar goed, ooit kan ik vast wel een elite tm gebruiken voor die special move.

Helaas geen enkele Dialga/Palkia met goede iv's en ook geen enkele shiny in het hele evenement. Maar ja, toch weer een hoop nieuwe pokemons erbij voor de dex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IntToStr schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:19:
Ik was de hele zaterdag verhinderd, want terugreis van vakantie, dus dat schoot al lekker op voor de helft van het event, maar goed, vakantie wint het toch echt van een paar pokemons :)

Gisteren nog even ingehaald. Doelstelling was om van alle legendaries in ieder geval 1 te krijgen. Had de lakeside trio nog niet en ook nog geen palkia/dialga. Dat is in ieder geval gelukt en zowaar ook aan de 200 pokemons gekomen, dus eindelijk level 41! Moest er aan het eind van de dag nog even een mystery box voor openen, maar buit is binnen.

Alleen jammer dat ik geen palkia origin met de speciale move heb gevonden, ondanks 3 remote passes en een paar lokale raids. Had m'n zoontje laten kiezen tussen Dialga en Palkia, maar gezien de special moves en kracht van de pokemons had ik misschien toch beter de andere medal kunnen kiezen... Had lokaal ook bijna geen Palkia original toevallig. En net toen ik weer thuis was zag ik er 3 verschijnen... Maar goed, ooit kan ik vast wel een elite tm gebruiken voor die special move.

Helaas geen enkele Dialga/Palkia met goede iv's en ook geen enkele shiny in het hele evenement. Maar ja, toch weer een hoop nieuwe pokemons erbij voor de dex :)
Je zou kunnen kijken of er iemand op je friend list de variant heeft met de special move en die ruilen. Zo heb ik het ook gedaan.
Op mijn account heb ik de Dialga weg gekozen en mijn broer had de palkia. Die geruild en nu hebben we allebei de special move dus mooi tijd om te kijken welke ik wanneer doe.

Volgend weekend maar eens de Dialga special op 2 uur zetten om te zien dat ik de Galarian Birds compleet ga krijgen.

ps Hoop dat je een leuke vakantie hebt gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Musta
Hier 5 dialga gedaan (remote) waarvan 1 shiny :)
Ook een shiny azelf in 't wild gevangen en eindelijk de lake Trio compleet.
Ook nog 1x een trade gedaan om de palkia met move te krijgen en die is lucky 98% geworden. Helaas geen hundos. Kon verder ook niet echt spelen ivm drukte, maar tevreden over wat ik heb kunnen spelen
Oh en een shiny hisuain growlithe nog last minute gevangen

[ Voor 8% gewijzigd door Musta op 26-02-2024 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:08

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik heb 6 raids gedaan, 2 ervan lukte niet qua tijd (maar 3 spelers) en de andere 4 kon ik Dalgia niet vangen ondanks bijna alles excellent te gooien, nog nooit zoiets meegemaakt... :(
Mijn vrouw en zoontje hebben ze wel alle 4 kunnen vangen.

Enig idee of ik nu met een opdracht blijf zitten die niet meer completed kan worden?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:31
Hier wel wat raids gedaan.

Een shiny palkia en dialga binnen. Dus mijn doel gehaald 😁.

De lake trio wel gezien maar geen goede iv helaas.

Nu weer druk verder met traden want ik moet nog 25 lucky trades doen om naar lvl 49 te gaan. (Duurt zo lang) xp is ondertussen al 31miljoen van de 25 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nylato
Ik vond de Sinnoh tour in mijn opzicht eerder een raid evenement dan echt een tour.
De Hoan tour vond ik vorig jaar (voornamelijk de zaterdag) echt een tour vergeleken met dit jaar

De shiny kans was minder dan verwacht en vond de field research ook niet alles.
Veel stardurst er door heen gejaagd
Ook ongeveer 20 origin palkia raid gedaan. Waarvan 4 uiteindelijk de move gekregen had (had zelf voor dialga gekozen) :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhoolwerf
Zaterdag had ik al andere plannen, zondag was lekker productief. Grootste deel van event rondgelopen in Arnhem centrum, paar raids gedaan en van Palkia en Dialga beiden de Origine Form weten te bemachtigen en de 'andere' form (geen idee hoe die heet). Lekker veel Pokémon gevangen, paar mooie shinies.

Lake legendaries waren leuk om te jagen, goddank een gegarandeerde catch middels de quests want ze ontsnapten continue. Party-quest viel wat tegen qua rewards. Wel jammer dat ik een Dialga met Roar of Time heb (waarschijnlijk dankzij quest) maar geen Palkia met skill want die skill is naar mijn smaak wel beter voor wat 't kost.

Wat ik voornamelijk heel leuk vond was dat ik bij een bepaalde raid op een gegeven moment meerdere koppels zag raiden (het tappen op de foon en het YESSS-momentje als iets lukt valt op ;) ) en uiteindelijk kwam ik meerdere van die mensen later op de dag ook weer tegen. Het gesprek van "Goh hebben jullie nog wat leuks gevangen?" was erg leuk om een paar keer te hebben, dus ik ga voor een volgend event kijken of ik naar een wat meer georganiseerde event/stad ga, iets meer erin duiken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Armada.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-b0PZePKUlPWAxtSOo6Lb8Q84QQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JJDX7VgoRexX7t5for6Sij8V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YnPvVgl_43iYwZU9t9QNpTfsT1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K56APeWwDCjYuMgYhhxAVwUI.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jn09PgtydW2rLZ0nY5o1ZXsVnlI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kz57m4ngOYju0oCkfNHsQIPi.jpg?f=fotoalbum_large

Dag twee ging hier beduidend beter dan de eerste gelukkig! Erg blij met de nieuwe shinysoorten. Stats:
- 3200 catches
- 60,2km
- 3.892.627 XP
- Zes 100%
- Twee 0%

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Armada. schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:39:

Dag twee ging hier beduidend beter dan de eerste gelukkig! Erg blij met de nieuwe shinysoorten. Stats:
- 3200 catches
- 60,2km
- 3.892.627 XP
- Zes 100%
- Twee 0%
WOW WOW WOW/ Heb je goed gedaan en beduidend meer geluk dan ik had.!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:30
Ik snap nooit hoe mensen zoveel shinies (of bijvoorbeeld hundo's/ ander speciaals) tegen komen...

Ik ben dan wel afgelopen weekend niet 'die-hard' op pad geweest. Maar toch een best aantal raids gedaan en goed aantal poke gevangen. En normaal gedurende de dagen ook wel genoeg vangst.
Maar ik heb in de afgelopen 2 weken 2 shinies gehad. :|

Ik vind dan dat verschil met bovenstaande screenshots van @Armada. zo groot he
Ik hoef er niet ook gelijk 32, maar in verhouding zou ik dan misschien meer verwachten...?

iemand een verklaring?
of misschien puur pech/ geluk...?

[ Voor 8% gewijzigd door Chillz op 26-02-2024 11:48 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chillz schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:47:
Ik snap nooit hoe mensen zoveel shinies (of bijvoorbeeld hundo's/ ander speciaals) tegen komen...

Ik ben dan wel afgelopen weekend niet 'die-hard' op pad geweest. Maar toch een best aantal raids gedaan en goed aantal poke gevangen. En normaal gedurende de dagen ook wel genoeg vangst.

Ik hoef er niet ook gelijk 32, maar in verhouding zou ik dan misschien meer verwachten...?

iemand een verklaring?
Ik heb er geen verklaring voor die onderbouwd is maar een maat van mij is ook meegeweest gisteren en waar hij de een naar de andere shiny ving of hatchde was het bij mij dus niet het geval.
Enige verschil tussen ons is dat ik lvl45 ben en hij 50 dus misschien wil Niantic de lvl50 "belonen" dat zij nog steeds spelen en ons die nog 50 moeten worden nog even laten zwoegen.

Maar zoals ik al zeg geen bewijs...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Armada.
Ik heb zelf gemerkt dat het grootste verschil in speelstijl tussen mijzelf en meer casual spelers is:

- Looptempo. Het sportieve aspect sneeuwt vaak een beetje onder bij dit spel, maar maakt een groot verschil in je mogelijkheden. Veel casuals vangen een paar, lopen een paar meter, gaan stilstaan, vangen daar een paar en repeat. Misschien af en toe even half uurtje op een bankje zitten. Ik speel al lopende op een stevig tempo;
- Wel/niet fast catchen;
- Kiezen wat je wel of niet vangt. Van mijn 3200 catches heb ik een veelvoud daarvan gezien. Elke encounter is een nieuwe kans op een shiny.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rhoolwerf
Mijn ervaring is dat het voornamelijk afhangt van hoeveel je daadwerkelijk vangt. Ik speel zelf pas sinds oktober dus ik weet niet hoe 't voorheen was, maar ik heb nu sinds ruwweg twee weken een Auto Catcher (Plus+) en het aantal shinies dat ik vang is significant gestegen, puur omdat ik veel meer vang.

Voorheen als ik een rondje achterom liep, had ik misschien 5-10 Pokémon gevangen (kort rondje / quick-catchen lukt me nog steeds niet lekker / wandelend gooi ik nogal beroerd). Met de auto-catcher vang ik er tegenwoordig op hetzelfde rondje zo'n 20-25. Zeker zo tijdens het thuiswerken staat 't ding gewoon aan en vangt ie af en toe iets.
Tja, daar zit willekeurig wel eens een shiny tussen waar ik uiteindelijk niets voor heb gedaan (en dus hecht ik ook wat weinig waarde er aan)

Als je kijkt dat Armada. dan 3200 catches heeft en dan een website als https://shinyrates.com/ erop naslaat en ziet dat bijv. Pikachu een shiny-percentage van ~1.5% heeft, dan gaat 't nog best vlot.

Ik moet wel zeggen: doordeweeks vang ik wel eens een shiny (met of zonder auto-catcher) maar met zo'n event als Sinnoh waar ik ~4u door Arnhem stad heb gelopen met continue Incense aan, zit ik ook "maar" op 4 Shinies

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruudox
ja ik denk dat ik ook wel de helft of meer van de shinies met mijn autocatcher vang.

Dit zijn mijn shiny aanwinsten van dit weekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEL5fBRXvUCRN5Z32C3TwNKjFJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5wYPR8eIjljlgsYIA98Km3d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFYu8YRRMHpvVb5fLV7JGNs57-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIxGGUfWlC4noO8HM6H90gkf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nylato
Chillz schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:47:

iemand een verklaring?
je moet ook kijken naar hoeveel die gevangen heeft.
3,2k is echt heel veel dus snap goed dat die dat redelijk wat shinys heeft.

ik zit zelf net aan de 25k totaal.
Dus hij vangt gewoon meer dan 10% van mij totale catches tijdens dit evenement d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhoolwerf
Ik zit sinds 22-10-2023 op 8.970 Pokémon caught, dus 3200 gevangen in een weekend (en zo te lezen niet eens alles gevangen) is echt indrukwekkend veel :D

Ik heb net een wat langer rondje gelopen. ~30m onderweg, ~2,2km gelopen. Auto-catcher aan, met Pokéballs gooien, Daily Incense aangehad

- ~80-90 Pokéballs (automatisch) gegooid
- 51 Pokémon gevangen
- - Waarvan 1 Shiny

Aantallen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rhoolwerf schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:17:
Ik zit sinds 22-10-2023 op 8.970 Pokémon caught, dus 3200 gevangen in een weekend (en zo te lezen niet eens alles gevangen) is echt indrukwekkend veel :D

Ik heb net een wat langer rondje gelopen. ~30m onderweg, ~2,2km gelopen. Auto-catcher aan, met Pokéballs gooien, Daily Incense aangehad

- ~80-90 Pokéballs (automatisch) gegooid
- 51 Pokémon gevangen
- - Waarvan 1 Shiny

Aantallen helpen :)
dit weekend dik 3000 gevangen. Snel tempo anders had ik de 60 km ook niet gehaald maar helaas helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhoolwerf
skassie schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:14:
[...]

dit weekend dik 3000 gevangen. Snel tempo anders had ik de 60 km ook niet gehaald maar helaas helaas.
Heb je dan zulke enorme itemstorage dat dat kan? Of spin je ook Stops als een malle? Want ik ben 't weekend in gegaan met ~150 Poké, ~130 Great en ~110 Ultra en ik was er uiteindelijk gewoon doorheen, inclusief spinnen :D

Hoe bereiden jullie dit soort events voor? Ben daar wel benieuwd naar eigenlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb een Pokemon Plus en zet die alleen op spinnen van stops. Verder heb ik de afgelopen tijd pokecoins gespaard om mijn storage uit te kunnen breiden voor zowel bag als pokemon.
Voor pokemon kan ik er nu 4450 opslaan en items heb ik plek voor 5150.

Voordat de tour begon heb ik weer een afweging gemaakt welke pokemon ik wilde behouden.
Hundo, lucky, PVP , goede shadow . Probeer er max 4 van elke te houden die ik echt goed vind. En alles waarvan ik dacht dat kan wel weg heb ik vervolgens via mass transfer weggedaan.
Hierdoor had ik voordat we begonnen 1200 pokemon over in mijn storage.

Hetzelfde heb ik met de storage gedaan. Alle Razz Berry, Nanab en evolution stones waar ik er meer dan 20 van had weg weg weg zodat ik genoeg ballen kon binnenharken.

Tijdens een raid zorgde ik ervoor dat ik wel de pokemon op de autocatcher ving om toch de kans op een shinny te vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
rhoolwerf schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:09:
[...]

Heb je dan zulke enorme itemstorage dat dat kan? Of spin je ook Stops als een malle? Want ik ben 't weekend in gegaan met ~150 Poké, ~130 Great en ~110 Ultra en ik was er uiteindelijk gewoon doorheen, inclusief spinnen :D

Hoe bereiden jullie dit soort events voor? Ben daar wel benieuwd naar eigenlijk :)
hier gewoon zoveel mogelijk pokeballs (voor de autocatcher) en ultra balls voor het zelf vangen.
En lucky eggs, starpieces, incenses en raid passes verzamelen.

pokeballs had ik er rond de 2000 en ultra balls 500 en ik ben er ook doorheen gegaan.
Ja gaat hard een autocatcher in cominatie met een incense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Ik heb heel veel oude pokemons, maar vindt 't moelijk om ze weg te doen. Moet er denk ik wel aan geloven morgen met de dubbele transfer candy, want het neemt iets van 1000 plek in? Allemaal pokemons uit 2017/2018/2019/2020 en een paar van 2021.
Denk dat ik de hoge lvl dan maar bewaar, zijn ook best wel raid relevant pokemon (ralts, rhyhorn, machop, swinub etc bv). Ik heb ook niet veel coins meer over de space uit te breiden, moet paar dagen spaar weer.
War zouden jullie aanraden om dit aan te pakken?

En dit event heeft wel geholpen om richting lvl 41 te gaan met de raids, nog maar 10 te gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Musta op 26-02-2024 16:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Musta schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:22:
Ik heb heel veel oude pokemons, maar vindt 't moelijk om ze weg te doen. Moet er denk ik wel aan geloven morgen met de dubbele transfer candy, want het neemt iets van 1000 plek in? Allemaal pokemons uit 2017/2018/2019/2020 en een paar van 2021.
Denk dat ik de hoge lvl dan maar bewaar, zijn ook best wel raid relevant pokemon (ralts, rhyhorn, machop, swinub etc bv). Ik heb ook niet veel coins meer over de space uit te breiden, moet paar dagen spaar weer.

En dit event heeft wel geholpen om richting lvl 41 te gaan met de raids, nog maar 10 te gaan.
De oudere kun je ook traden. Meer kans op lucky toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:06

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

skassie schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:20:
[...]
De oudere kun je ook traden. Meer kans op lucky toch??
En als je een beetje op de afstand tussen de vanglocaties let, levert het ook meer candy op.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Net nog 2 10km eieren gehatcht van gisteren, komt er een Pachirisu en Carnivine uit, precies de laatste twee die ik nog niet had van Sinnoh :9
(muv 489 en 490)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Armada.
rhoolwerf schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:09:
[...]

Bij de grootste evenementen zoals Go Tour of zoals dit weekend gaan in de weken aanloop de ultra balls op rantsoen en gebruikte ik vooral veel de normale. Ik ben uiteindelijk dit evenement ingegaan met 2200 ultra, 1000 great en iets van 800 normale. Berries gebruik ik zo min mogelijk omdat ze de flow van het spel zo vertragen dus daar heb ik niet veel van nodig. Hooguit een (golden) razz bij een moeilijke catch en bij hele uitzonderlijke spawns zoals Frigibax een (silver) pinap. Door veel te lopen spin ik meestal genoeg stops om op deze manier balls te verzamelen, aangevuld met het openen van gifts. Als het nodig is de Go++ veel laten draaien thuis om stops te spinnen. Op deze manier kon ik tijdens het evenement ultra balls als standaard gebruiken tijdens het vangen. Door niet de hele tijd te moeten kijken wat het cp is en daarop de ball aan te passen hou je de vaart er tijdens het spelen lekker in. Doet in het begin wat pijn als je bedenkt dat je daardoor ook ultra balls zit te gooien naar bidoofs alsof het snoepgoed is, maar het is 't waard.

Qua opslagruimte doe ik vaak een grote schoonmaak vantevoren. Tijdens de dag zelf maakte ik snel extra ruimte door te zoeken op age0&2-4attack&0* zodat ik snel alle Pokemon zou vangen met nul sterren (eventueel vervangen door 1 of 2), gevangen op die dag zelf maar wél met een hoge attack stat. Dit met als redenatie dat een Pokemon met een laag IV (sterren) alleen potentie kan hebben in PvP en (enkele uitzonderingen zoals Lickitung in Great League daargelaten) een 2-4 attack stat hem daar ongeschikt voor maakt. Zo kon ik die blind verwijderen en even snel ruimte maken.
Musta schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:22:

Persoonlijk zou ik ze bewaren, meer gyms bezetten voor coins en die besteden aan meer opslagruimte voor Pokemon. Maar dit is denk ik een hele persoonlijke afweging. Bij mij is het vaker de herinnering aan een specifieke Pokemon dat ik hem graag wil houden dan daadwerkelijk het praktisch nut voor raids en PvP. Mijn favoriete Pokemon in mijn verzameling hebben eigenlijk weinig praktisch nut zoals mijn gemaxte shiny cowboyhoed Snorlax die door de best friends ribbon een soort sheriffster lijkt te hebben, een shiny Militank die ik na een meeslepende meerdaagse jacht erop eindelijk had gevangen en een domme naam kon geven als Milka, een shiny Squirtle met een top hat, mijn eerste Espeon die de basis vormde voor mijn eerste team waarmee ik driesterren raids kon doen, etc. Pokemon waar ik leuke herinneringen aan heb kam ik nooit vervangen, een sterke wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
skassie schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:35:
Tijdens een raid zorgde ik ervoor dat ik wel de pokemon op de autocatcher ving om toch de kans op een shinny te vergroten.
Shiny*, één 'n'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dit..... Ik noem ze altijd shinny omdat ze soms net niet zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:08
Wie heeft er allemaal ervaring met een autocatcher? Ik heb wat sturing nodig...
De pokemon go plus+ , is de enige die great & ultra balls kan gebruiken ? Klopt dit? Maar ik heb weer ergens gelezen dat je daarvoor alsnog handmatig op een knop moet drukken.
Wat zijn de alternatieven en hoe werken ze ?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boingo schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:35:
Wie heeft er allemaal ervaring met een autocatcher? Ik heb wat sturing nodig...
De pokemon go plus+ , is de enige die great & ultra balls kan gebruiken ? Klopt dit? Maar ik heb weer ergens gelezen dat je daarvoor alsnog handmatig op een knop moet drukken.
Wat zijn de alternatieven en hoe werken ze ?

Alvast bedankt !
Ik heb de Go+ en het klopt dat je voor het gooien van de great & ultra de knop in het midden van de plus in moet drukken. Je kunt in de instellingen bepalen welke je wilt dat je dan gooit. (zie screenshot)
De normale pokeballs gooit het apparaat automatisch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6fr4e8-p4R4v_QGpqFCZ3HtCWXo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKAzPqf5adjUJqCZwmmTkycX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
In het kader van Pokemon day is er een onaangekondigd evenement de komende 24 uur! Veel spawns met een party hat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik heb diezelfde party hat al op pokemon uit 2020 en 2023, niet heel bijzonder dus. Maar wel altijd handig voor de pikachu medaille.

[ Voor 24% gewijzigd door Haan op 27-02-2024 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indicatie
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-06 19:10
Armada. schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:32:
In het kader van Pokemon day is er een onaangekondigd evenement de komende 24 uur! Veel spawns met een party hat.
Wel raar dat Bulbasaur met hoedje niet kan evolueren en Squirtle en Charmander wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokSuk
  • Laatst online: 07-06 07:58
Ik las net op LeekDuck dat er een speciale timed research task is wanner je de PokéStop van het Empire State Building draait...

Roepen ze hiermee alle spoofers op om naar NYC te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FokSuk schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:26:
Ik las net op LeekDuck dat er een speciale timed research task is wanner je de PokéStop van het Empire State Building draait...

Roepen ze hiermee alle spoofers op om naar NYC te komen?
Dat zeker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MusicMaikel
Het is weer gelukt dit seizoen *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGXrcw9Fn4Sv2FCF_qJ5daqf_1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kibHEh7a1ss1wlkBYOe9sSLu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe je weer goed. Ben ook net begonnen met een beetje PVP maar kan nog niet lekker mijn draai vinden in het team dat wil gebruiken.
Heb je tips? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicMaikel
skassie schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:09:
[...]

Doe je weer goed. Ben ook net begonnen met een beetje PVP maar kan nog niet lekker mijn draai vinden in het team dat wil gebruiken.
Heb je tips? :)
Pfoe, lastig. Zou in ieder geval beginnen met de website https://pvpoke.com. Hier kan je de complete ranking van elke league zien en bekijken wat het op het moment goed doet. Dit is geen live ranking, maar meer een overzicht wat goed zou kunnen werken. Hier kan je ook teams bouwen en andere simulaties draaien om te kijken hoe matchups precies gaan.

Daarnaast veel, veel oefenen. Op het moment van schrijven heb ik 17.309 battles gespeeld in GBL en dat is nog exclusief alle battles die ik tegen vrienden en tijdens toernooien speel. Denk dat dat uiteindelijk rond de 20k uit gaat komen in zijn totaliteit.

Naast dat vele oefenen zou ik ook vooral kijken naar wat jij fijn vindt om te gebruiken binnen de top meta. Persoonlijk ben ik groot fan van shadow Gligar op het moment, is redelijk bulky en doet met zowel zijn fastmoves als chargemoves prima damage. Qua coverage ook helemaal prima.

Mocht je niet precies weten wat goed is tegen welke typing, zou ik daar ook tijd in gaan investeren. Typings en kennis daarvan is in PvP erg belangrijk en kan beslissend zijn of je een battle wint of niet. Met typings bedoel ik overigens zowel super effective, neutral of non-super effective in zowel aanvallend als defensief opzicht.

Voor in een later stadium kan je gaan focussen op movecounts (tellen hoeveel fastmoves een Pokémon nodig heeft om bij een chargemove te komen) en IV's, dat is voor de beginselen nog niet zo erg. Wel zou ik aanraden om vast de Pokémon te gaan verzamelen die je tegen komt met lage attack en hoge defense en stamina, gezien deze voor zowel Great League als Ultra League goed kunnen zijn.

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 17:15
MusicMaikel schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:51:
[...]

Pfoe, lastig. Zou in ieder geval beginnen met de website https://pvpoke.com. Hier kan je de complete ranking van elke league zien en bekijken wat het op het moment goed doet. Dit is geen live ranking, maar meer een overzicht wat goed zou kunnen werken. Hier kan je ook teams bouwen en andere simulaties draaien om te kijken hoe matchups precies gaan.

Daarnaast veel, veel oefenen. Op het moment van schrijven heb ik 17.309 battles gespeeld in GBL en dat is nog exclusief alle battles die ik tegen vrienden en tijdens toernooien speel. Denk dat dat uiteindelijk rond de 20k uit gaat komen in zijn totaliteit.

Naast dat vele oefenen zou ik ook vooral kijken naar wat jij fijn vindt om te gebruiken binnen de top meta. Persoonlijk ben ik groot fan van shadow Gligar op het moment, is redelijk bulky en doet met zowel zijn fastmoves als chargemoves prima damage. Qua coverage ook helemaal prima.

Mocht je niet precies weten wat goed is tegen welke typing, zou ik daar ook tijd in gaan investeren. Typings en kennis daarvan is in PvP erg belangrijk en kan beslissend zijn of je een battle wint of niet. Met typings bedoel ik overigens zowel super effective, neutral of non-super effective in zowel aanvallend als defensief opzicht.

Voor in een later stadium kan je gaan focussen op movecounts (tellen hoeveel fastmoves een Pokémon nodig heeft om bij een chargemove te komen) en IV's, dat is voor de beginselen nog niet zo erg. Wel zou ik aanraden om vast de Pokémon te gaan verzamelen die je tegen komt met lage attack en hoge defense en stamina, gezien deze voor zowel Great League als Ultra League goed kunnen zijn.
Maar heb jij dan ook niet af en toe dat jouw pokemon team he-le-maal wordt weggevaagd? Ik vind het altijd lastig een team samen te stellen en dan soms win ik wat wedstrijden achter elkaar en dan opeens iemand waarbij ik echt nul kans maakte haha.

• rhoolwerf
MusicMaikel schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:51:
Wel zou ik aanraden om vast de Pokémon te gaan verzamelen die je tegen komt met lage attack en hoge defense en stamina, gezien deze voor zowel Great League als Ultra League goed kunnen zijn.
Uit nieuwsgierigheid: waarom de lage attack? Je wilt toch ook damage doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
rhoolwerf schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:21:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: waarom de lage attack? Je wilt toch ook damage doen?
Omdat je bij PvP bent gelimiteerd aan je CP. En heel kort door de bocht, telt je attack meer mee voor je CP dan defense of health. Met dezelfde CP kan je dus een langer levende Pokemon hebben, die daardoor meer damage kan doen, fan dezelfde die meer damage doet per keer dat hij aanvalt. Daardoor zijn Pokemon die veel attack hebben (Salamance bijvoorbeeld) ook vrij slecht in de niet-Master league, omdat ze te weinig defense/HP hebben om tot hun recht te komen.

Note, de optimale IV zijn niet heiligmakend. Een goed team (met de goede moves) en op de juiste momenten switchen zijn (veel) belangrijker dan IVs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicMaikel
low_n_slow schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:14:
[...]

Maar heb jij dan ook niet af en toe dat jouw pokemon team he-le-maal wordt weggevaagd? Ik vind het altijd lastig een team samen te stellen en dan soms win ik wat wedstrijden achter elkaar en dan opeens iemand waarbij ik echt nul kans maakte haha.
Oh ja hoor, vandaag nog meerdere malen gehad. Ben op het moment aan het spelen met Annihilape, shadow Dragonair en Gligar. Maar kan je vertellen, een Wigglytuff lead is niet zo lekker voor mijn team ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Armada.
Om nog de goede tips die hier gegeven worden aan te vullen, qua IV spread voor PvP kan ik van harte https://pogostat.com aanraden. Dit kan wat houvast geven welke IV-distributie je moet nastreven voor specifieke leagues en Pokémon. Gemiddeld genomen (!) is 0/15/15 ideaal voor great league en ultra league, maar hier zijn uitzonderingen op, met name Pokémon waarvan het max CP lager is dan de 2500 limiet van ultra league of bijvoorbeeld Carbink in GL (5/15/15). De 0/15/15 (of zo dicht mogelijk bij die distributie) kun je eenvoudig in je storage vinden door te zoeken op 0-1attack&3-4hp&3-4defense. Deze waarden kun je uiteraard zelf aanpassen naargelang de IV spread die je zoekt.

Ik ben verre van een PvP-koning (daarvoor moet je duidelijk bij @MusicMaikel zijn!) maar haal zelf bescheiden successen met onderstaande. Ik denk dat een deel inmiddels verouderde meta is dus zoals reeds getipt, check altijd even de huidige rankings.

GL
Mew (shadow claw/dragon claw/wild charge)
Carbink
Lickitung
Bastiodon
Zweilous
Dewgong

UL
Trevenant
Guzzlord
Cobalion
Poliwrath
Cresselia
Cofafrigus
Pidgeot

ML
Togekiss (op een of andere manier sloop ik hier soms echt hele teams mee)
Yveltal
Xerneas
Garchomp

[ Voor 28% gewijzigd door Armada. op 01-03-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhoolwerf
mat.hi.as schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:27:
[...]

Omdat je bij PvP bent gelimiteerd aan je CP. En heel kort door de bocht, telt je attack meer mee voor je CP dan defense of health. Met dezelfde CP kan je dus een langer levende Pokemon hebben, die daardoor meer damage kan doen, fan dezelfde die meer damage doet per keer dat hij aanvalt. Daardoor zijn Pokemon die veel attack hebben (Salamance bijvoorbeeld) ook vrij slecht in de niet-Master league, omdat ze te weinig defense/HP hebben om tot hun recht te komen.

Note, de optimale IV zijn niet heiligmakend. Een goed team (met de goede moves) en op de juiste momenten switchen zijn (veel) belangrijker dan IVs.
Bedankt voor de uitleg, ik doe niets met PVP dus dit is nieuwe maar interessante informatie :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Armada.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gD6lrjHQJSSKGXMmUVPHgnOOO6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gs1xUItr3V6Ej9nFCUUJbZTP.jpg?f=fotoalbum_large

Brb even staatslot kopen. :+ Hiervoor sinds 2016 maar één shundo (budew), nu opeens twee op één dag. Het kan verkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Specifiek op gehunt, de 100%? Grats in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mat.hi.as schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:00:
hoe kun je specifiek hunten op hundo? Is toch geluk en weet wel dat ik dat afgelopen tijd niet meer heb helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Armada.
mat.hi.as schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:00:
Was met charged-up research day gisteren. d:)b Heb het hele evenement gespeeld, dit was op een totaal van 180 research quests vangsten zie ik. Zag überhaupt later pas dat het shundo's waren, omdat ik die voorheen toch nooit ving check ik IV vaak niet eens van shiny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
skassie schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:36:
[...]

hoe kun je specifiek hunten op hundo? Is toch geluk en weet wel dat ik dat afgelopen tijd niet meer heb helaas.
Er zijn kaarten/telegram groepen waar hundo's gedeeld worden. Als je die afgaat (met een auto/fiets, dus echt doelgericht ergens heen), heb je natuurlijk ook grotere kans op shundo's dan gewoon rondlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mat.hi.as schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:26:
[...]

Er zijn kaarten/telegram groepen waar hundo's gedeeld worden. Als je die afgaat (met een auto/fiets, dus echt doelgericht ergens heen), heb je natuurlijk ook grotere kans op shundo's dan gewoon rondlopen.
Dat is inderdaad handig. Haalt wel de charme van het spel af maar als je desperate bent om overal hundo van te hebben is dit wel een tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu nog een keer een overzicht waar de showcases zijn in de regio daar zou ik wat aan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nylato
skassie schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:35:
Nu nog een keer een overzicht waar de showcases zijn in de regio daar zou ik wat aan hebben
Denk dat meerdere die wel willen. Maar dan heb je wel meer concurentie ook op onbekendere plekken.
Ik woon zelf in een dorp waar niet door al te veel mensen word gespeeld.
Zit nu al op 65 showcase wins.
Maar door de aankondiging van de pikachu denk ik meer concurrentie te gaan krijgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nylato schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:40:
[...]

Denk dat meerdere die wel willen. Maar dan heb je wel meer concurentie ook op onbekendere plekken.
Ik woon zelf in een dorp waar niet door al te veel mensen word gespeeld.
Zit nu al op 65 showcase wins.
Maar door de aankondiging van de pikachu denk ik meer concurrentie te gaan krijgen :/
Dat is ook de reden dat ik het wel zou willen. Nu is het zo dat ik steeds op plek 15 of 16 eindig en dan niet met de minste.
Als voorbeeld dit weekend met Zekrom. Had een XL cab 2684 punten en das niet slecht. Uiteindelijk eindig ik op plek 11 waar de nummer 1 2913 punten heeft.
Dan wil ik liever ff zoeken waar ze zitten in de buurt om ergens in het bos een pokemon te laten genieten van de rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixtiek
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:03
skassie schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:35:
Je kan zelf showcase stops markeren bij https://www.pogomap.info. Is helemaal crowdsourced dus daar zie je alleen de showcases (en überhaupt stops en gyms) die iemand anders aangemeld heeft. Grote kans dus dat diegene ook in die showcases gaat zitten. En nog grotere kans dat niemand showcases in jouw regio toegevoegd heeft, dan kan je alsnog geen showcases vinden :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Om maar een tip te geven in de geest van het spel: perfecte gelegenheid natuurlijk om eens je eigen omgeving beter te gaan verkennen met een mooie lange wandeling. oOo Het leuke is dat als je eenmaal eentje hebt gevonden, die stop de volgende keer ook een showcasestop is. Met name in natuurgebieden kom ik niet zelden stops tegen met geen andere deelnemers in de showcase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 17:15
Kan je zelf ergens een showcadestop aanmelden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Armada. schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:16:
Om maar een tip te geven in de geest van het spel: perfecte gelegenheid natuurlijk om eens je eigen omgeving beter te gaan verkennen met een mooie lange wandeling. oOo Het leuke is dat als je eenmaal eentje hebt gevonden, die stop de volgende keer ook een showcasestop is. Met name in natuurgebieden kom ik niet zelden stops tegen met geen andere deelnemers in de showcase.
ik wandel al geregeld 100 km per week maar in het buitengebied tot nu toe maar 1 showcase tegen gekomen. Is een plek die weinig mensen kennen maar ik kom hier niet wekelijks en daar zijn dan weer spoofers aanwezig die net om 1 voor de showcase kapen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxIhG3uFb0I2m2w9qIJqRBMl6u0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5WVLlMSDiUk7mKRIgGxisoKW.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armada.
Normaal vind ik die costumes niet zo boeiend, maar die captain hat Pikachu is wel echt leuk. Ben vandaag vrij, maar eens flink op jacht. :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Armada. schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:17:
Normaal vind ik die costumes niet zo boeiend, maar die captain hat Pikachu is wel echt leuk. Ben vandaag vrij, maar eens flink op jacht. :7
wandelse :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-06 11:10
Armada. schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:17:
Normaal vind ik die costumes niet zo boeiend, maar die captain hat Pikachu is wel echt leuk.
De Hugh Hefner-pokemon ? :)

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste