Mooi mooi mooi. Uit welke regio?
maak niet van jouw verwachting mijn verplichting
Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149
Ik vind sowieso dat er steeds meer focus op komt. Kleine 'research tasks' op community day voor een euro, die andere dagen voor 5 euro (naam even vergeten), mooie tijdelijke bundels met veel incubators/passes die net meer muntjes kosten dan je hebt. Ik zag ook laatst dat ze "Reward Road" hebben gemaakt, waarbij je punten krijgt voor ingame aankopen. Maar je moet echt insane veel geld uitgeven voor wat stickers en andere kleine dingetjes.Zethiel schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:42:
(mogelijk) slecht nieuws voor pokemon go, blijkbaar is niantic met scopely (van monopoly go) in onderhandeling om het game deel van het bedrijf af te staan, scopely heeft zo te zien geen beste reputatie op het gebied van micro transactions, maar goed, laten we eerst afwachten of er überhaupt een deal komt.
Begrijp me niet verkeerd, ik speel nog steeds PoGo iedere dag met veel plezier en zonder geld uit te geven. Ik snap ook dat ze veel geld hieraan willen verdienen. Maar het is niet meer zo uitnodigend als dat het was, imo.
Ik snap wel dat het interessant moet blijven voor mensen die al langer spelen en veelal max level zijn maar als je nieuw begint is het gewoon teveel, ik had verwacht dat het geleidelijk a.d.h.v. je level beschikbaar komt. En zelfs als je alles wel al weet dan werk je zo door die eerste levels heen met een paar dagen dus dat hoeft geen belemmering te zijn.
De prijzen vind ik zelf niet in verhouding voor wat je krijgt, ik heb er ook nog nooit iets aan uitgegeven maar ik kan mij wel voorstellen dat met die grote event tickets het onderdeel van de ervaring/reis is. Een hobby (/ontspanning/plezier) mag dan best geld kosten vind ik.
[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 19-02-2025 09:47 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Hier ook, snel geclaimedRaem schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:19:
Ik kan ineens de "Beloved Buddies" research nog een keer doen? Alle stappen zijn al direct afgerond en te claimen. Zal wel een foutje zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door mhoogendam op 19-02-2025 10:33 ]
nieuws: 'Pokémon GO-maker Niantic wil zijn gamingactiviteiten verkopen aan Sc...
[ Voor 4% gewijzigd door Awesomehobo op 19-02-2025 10:35 ]
Nieuwe Pokemon die echt maar mondjesmaat gereleased worden en dan nog vaak alleen in raids/eggs/research tasks komen ipv wild spawns, of weer wat andere absurbe regional only pokemon zonder dat traden echt toegankelijk is met wereldwijde afstanden.
Dynamax wat mij betreft totaal niets toegevoegd heeft aan de game behalve wat extra fomo want je kunt ze buiten heel het power spot gebeuren toch niet gebruiken.
Vroegah kreeg je nog tenminste wat (legendaries bij weekly research stamp rewards, om maar wat te zeggen) maar het is nu allemaal veel te mager en teveel gefocused op de microtransacties en FOMO
In bepaalde regio's werd de research te vroeg beëindigd. Dus als goedmakertje nog een keer met voltooide opdrachten voor iedere speler.Raem schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:19:
Ik kan ineens de "Beloved Buddies" research nog een keer doen? Alle stappen zijn al direct afgerond en te claimen. Zal wel een foutje zijn.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik merk zelf dat ik alweer minder aan 't spelen ben de afgelopen tijd, kan zijn dat ik er dan weer mee stop. Lijkt alsof alles achter een betaalmuur gaat bijna (misschien een teken voor de verkoop?) en niet echt iets nieuws erbij komt.
NS FC: SW 2742 0448 8213
Incarnate Forme Tornadus
4RD3GGA4ZMEGP
Incarnate Forme Thundrus
4Q4UZLY6MUH9K
Incarnate Forme Landorus
9PTA874LYDAJH
wow dat zijn weer behoorlijke questen die we moeten doen. In 9 dagen 156 pokemon vangen uit 3 regios. Hoop dat ze wel komen nu want heb alles gevangen tot nu toe maar sta nog op 0Indicatie schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:47:
3 gratis timed researches:
Incarnate Forme Tornadus
4RD3GGA4ZMEGP
Incarnate Forme Thundrus
4Q4UZLY6MUH9K
Incarnate Forme Landorus
9PTA874LYDAJH
Bij mij moeten ze allemaal uit Unova komen? Volgens deze en deze site ook. Maar net als jij sta ik ook nog op nulskassie schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:08:
[...]
wow dat zijn weer behoorlijke questen die we moeten doen. In 9 dagen 156 pokemon vangen uit 3 regios. Hoop dat ze wel komen nu want heb alles gevangen tot nu toe maar sta nog op 0
Voor het idee, deze Pokémon komen allemaal uit Unova
[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 21-02-2025 10:16 ]
idd hadden deze beter 2 weken geleden kunnen hebben met karablast. Half uurtje ballen gooien en dan waren we klaar geweest maar nee laten we nu een quest doen van pokemon die niet spawnenmat.hi.as schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:45:
Jammer dat de volgende community day Fuecoco is, die niet uit Unova komt...
Of je gaat een keer op vakantie naar Griekenland, citytrip naar Athene of Thessaloniki zou genoeg moeten zijn.Akaendra schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:31:
[...]
Tis dat ik alleen sigilyph nog nodig heb maar die zal ik vast nog wel eens kunnen traden voor iets anders ooit.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Gelukkig heb ik ze alledrie al dus als ze nou 100% shinny waren zou ik misschien overwegen om een ticket te nemen.Akaendra schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:31:
Al het interessante zit alleen dan wel helaas achter een mooie betaalmuur en dan nog is het 10k wandelen voor een kans op een regional only pokemon (bouffalant/sigilyph/maractus) Tis dat ik alleen sigilyph nog nodig heb maar die zal ik vast nog wel eens kunnen traden voor iets anders ooit.
Reminder, tomorrow will be the start of daily raid rotations for the Road to Unova Event
🗓️ Mon 24th Feb at 10am - Tue 25th Feb at 10am Local
🪲 Genesect and ALL of its drive variants will be in raids
💥 And all Genesect caught will know Techno Blast
🖼️ And, any Genesect caught from raids may have a Black Version or White Version background
🪲 Genesect will have its own Raid Hour on the same day
🗓️Mon 24th Feb from 6pm - 7pm Local
🔥 Also, Dynamax Darumaka will be making its debut into #PokemonGO during Max Monday
🗓️ Mon 24th Feb from 6pm - 7pm Local
![]() | ![]() |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het spel gaat echt steeds meer lijken op zo'n pay to win spel, echt hinderlijk
wilde het net droppen maar je bent mij voor. Wie gaat er extra geld aan uitgeven?low_n_slow schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:31:
Zoo wat een geldklopperij is die nieuwe Tour Pass Deluxe geworden zeg!
Het spel gaat echt steeds meer lijken op zo'n pay to win spel, echt hinderlijk
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Mij niet gezien dat ik er geld nog aan ga uitgeven, niet dat ik dat veel heb gedaan (enige keer was toen Go fest Global een 5 euro was en je daadwerkelijk iets fatsoenlijk kreeg). En de kalender voor pogo staat ook weer vol met tickets en ander betaalspul voor de komende paar maanden.
De maandelijkse community-days vind ik nog wel leuk, maar met nu ook nog raid-hours, spotlight hours, timed researches, dynamax raids en andere opdrachten wordt het me te onoverzichtelijk. Ik merk dat dat bij mij de lol een beetje uit het spel haalt.
Net als een paar reacties hierboven ben ik voornamelijk Free 2 Play bezig, en ik speel alleen als ik zin heb om te wandelen of een vrij moment op mijn telefoon wil kijken. Ik ben nog niet zo veer dat ik het spel van mijn telefoon gooi, maar ik merk wel dat de overdaad aan dingen die je kan/moet doen me eerder tegenstaat dan uitdaagt.
Dat zou dus inhouden elke dag 16 erbij waardoor ik niet zou weten hoe je ooit tot rank 500 moet komen. Schiet mij maar lek.
Is ook weinig over te vinden
Dat vroeg ik mezelf dus ook af! Het lijkt er op dat je dit nooit in 6(?) dagen kan afronden. Dat zou betekenen dat je het nóg duurdere ticket moet kopen waarmee je sneller geboost wordtskassie schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:59:
net in mijn pauze de eerste 16 stappen gedaan van de basic. Meer is er blijkbaar niet te doen want ik kan pokemon vangen of een ei hatchen er komt geen punt bij.
Dat zou dus inhouden elke dag 16 erbij waardoor ik niet zou weten hoe je ooit tot rank 500 moet komen. Schiet mij maar lek.
Nope helaas is het deluxe ticket geen extra boost mogelijkheid. (maatje van mij heeft hem gekocht)low_n_slow schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:02:
[...]
Dat vroeg ik mezelf dus ook af! Het lijkt er op dat je dit nooit in 6(?) dagen kan afronden. Dat zou betekenen dat je het nóg duurdere ticket moet kopen waarmee je sneller geboost wordt

De 21euro versie boost je meteen bij aanschaf. Maar idd niet tijdens...skassie schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:03:
[...]
Nope helaas is het deluxe ticket geen extra boost mogelijkheid. (maatje van mij heeft hem gekocht)
![]()
![]()
![]()

Ik lees dit net:low_n_slow schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:04:
[...]
De 21euro versie boost je meteen bij aanschaf. Maar idd niet tijdens...
Pass Tasks refresh daily from Monday, February 24, at 10:00 a.m. to Friday, February 28, 2025, at 11:59 p.m. local time. During Pokémon GO Tour: Unova – Global, Pass Tasks will refresh every hour from 10:00 a.m. to 5:00 p.m. local time each day.
Ik gok dat er dus zaterdag en zondag meer level mogelijkheid is .... maar dan nog zeg hoe kun je dan ooit de 500 halen???
Hoe kom je tot 16? Ik kan niet verder dan Rank 5. Hij geeft nu aan dat ik 150/150 extra points earned hebskassie schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:59:
net in mijn pauze de eerste 16 stappen gedaan van de basic. Meer is er blijkbaar niet te doen want ik kan pokemon vangen of een ei hatchen er komt geen punt bij.
https://leekduck.com/events/road-to-unova/#tour-pass
[ Voor 58% gewijzigd door Barfman op 24-02-2025 17:41 ]
Maatje die de pass heeft gekocht. Ik kom ook maar tot 5 helaas. Moet wel duidelijk zijn hier als ik wat deel...mhoogendam schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:03:
[...]
Hoe kom je tot 16? Ik kan niet verder dan Rank 5. Hij geeft nu aan dat ik 150/150 extra points earned heb
Hier ook alleen de 2km eierenRaem schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:17:
De regionals uit 10km eieren was toch ook vanaf vandaag voor spelers zonder ticket? Heb 6 eieren gedraaid, maar alleen maar 2km eieren gekregen tot nu toe.
:strip_exif()/f/image/cLItGb9XrLJdzPrjrREjLJz5.jpg?f=fotoalbum_large)
A Pokémon Spotlight Hour is set for Tuesday, February 25, from 6 pm to 7 pm local time. During the hour, an increased number of Snivy, Tepig, and Oshawott will appear in the wild, and you’ll earn double Candy from catching Pokémon.
— Leek Duck 🦆🤝👖 (@LeekDuck) 24 februari 2025
Track Spotlight Hours on Leek Duck! pic.twitter.com/k014cvrZor
Hier nu 9 keer gedraaid, en jawel, 9 keer een 2km ei. Zou haast denken dat ze de rate hebben aangepast voor eieren dat ze veel vaker een 2k ei geven ipv een 10k ei om zo wat meer incubators te kunnen verkopen.Raem schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:17:
De regionals uit 10km eieren was toch ook vanaf vandaag voor spelers zonder ticket? Heb 6 eieren gedraaid, maar alleen maar 2km eieren gekregen tot nu toe.
Ja, ik heb vandaag ook alleen maar weer 2km eieren gekregen. Maar die ga ik niet in extra incubators stoppen, dat vind ik zonde. Zie nog wel of ik 10km eieren krijg en anders is het jammer.Akaendra schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:00:
[...]
Hier nu 9 keer gedraaid, en jawel, 9 keer een 2km ei. Zou haast denken dat ze de rate hebben aangepast voor eieren dat ze veel vaker een 2k ei geven ipv een 10k ei om zo wat meer incubators te kunnen verkopen.
Heb ook heel wat raids gedaan, maar allemaal slechte stats
Klaarblijkelijk zijn 10k en 5k eieren pas in het weekend dus.Raem schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:13:
[...]
Ja, ik heb vandaag ook alleen maar weer 2km eieren gekregen. Maar die ga ik niet in extra incubators stoppen, dat vind ik zonde. Zie nog wel of ik 10km eieren krijg en anders is het jammer.
Lekker duidelijk weer van Niantic.
Dus je krijgt alleen 2k eieren deze week tot het weekend.
En je loopt ze op dit moment in 1 km uit.Akaendra schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:20:
[...]
Klaarblijkelijk zijn 10k en 5k eieren pas in het weekend dus.
Lekker duidelijk weer van Niantic.
Dus je krijgt alleen 2k eieren deze week tot het weekend.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
store.pokemongolive.com/offer-redemption?passcode=WJ5DFWASCL65W
“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”
Dat gaat wel een aantal weken duren om de voorraad ultra balls en golden razz weer op peil te krijgen

[ Voor 56% gewijzigd door Haan op 26-02-2025 08:46 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Je kan deze ook gebruiken om je Tour Pass punten mee te vullen (50 voor een legendary) dat je minder hoeft te vangen. Ik merk dat de ballen erg hard gaan deze week.
https://x.com/LeekDuck/status/1894649534535413950
[ Voor 8% gewijzigd door mhoogendam op 26-02-2025 08:58 ]
https://x.com/LeekDuck/status/1894655223420842164
Het zijn research rewards, die rennen niet weg... je kan ze ook met gewone ballen vangen... als je genoeg tijd en ballen hebtHaan schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:32:
Dat gaat wel een aantal weken duren om de voorraad ultra balls en golden razz weer op peil te krijgen
Edit: OMG, het is nog veel erger dan ik dacht, ook de normale Pokemons die in het wild rondlopen springen veel vaker uit de bal en de Pokestops geven ook veel minder ballen. Net als een ander spel dat ik speel, daar flikken ze dit ook altijd.
[ Voor 23% gewijzigd door PhilipsFan op 26-02-2025 15:27 ]
Meestal toch gewoon een wandeling maken met veel stops. Persoonlijk had ik weinig moeite met vangen, had ze eigenlijk zo binnen, zelfs 2 hundo's. Daarnaast je hebt nog even, ze moeten niet persé vandaag.PhilipsFan schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:02:
Iemand een tip om snel aan meer ballen te komen?
Ik had tot over de 1000 gele ballen opgespaard, maar nu zit ik ergens rond de 800. Met golden berries zelfde verhaal.
Ik gooi de blauwe ballen altijd weg boven 200. Gewone zijn voor de go plus en ultra voor met de hand.hneel schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 17:43:
Pakjes openen was altijd de manier om gele ballen te krijgen. Blauwe zijn ook nog wel leuk, maar aan rode heb je echt helemaal niets. Die gooi ik altijd allemaal weg.
Ik had tot over de 1000 gele ballen opgespaard, maar nu zit ik ergens rond de 800. Met golden berries zelfde verhaal.
:strip_exif()/f/image/j2NFsflYDKlYIPXikfoNyGcv.jpg?f=fotoalbum_large)
GOTOURUNOVA
Of meteen verzilveren:
https://store.pokemongoli...tion?passcode=GOTOURUNOVA
ABJXJET8MYW7T
Of meteen verzilveren:
https://store.pokemongoli...on?passcode=ABJXJET8MYW7T
https://leekduck.com/even...x-go-tour-timed-research/
[ Voor 33% gewijzigd door Barfman op 27-02-2025 23:39 ]
Ik vind het niet erg duidelijk. Het lijkt erop dat enkel de shiny er is voor de ticket houders. Hoe lezen jullie dit?

Shiny Genesect 100%
Geen idee hoe het nu zit mt de eggs, geloof dat alleen de shinies voor ticket holders zijn, maar erg duidelijk is het allemaal niet nee.
Was het niet zo dat de 10km eieren alleen dit weekend waren? Maar denk inderdaad alleen voor tickethodersmhoogendam schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:48:
Weet iemand of we nou ook de 10KM eieren krijgen wanneer je geen ticket hebt gekocht?
Ik vind het niet erg duidelijk. Het lijkt erop dat enkel de shiny er is voor de ticket houders. Hoe lezen jullie dit?
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Ruudox op 28-02-2025 14:58 ]
Ik vind het echt een overkill met al codes, dingen die je moet kopen en gratis opdrachten

Want wanneer kunnen we nou die twee fuseren? Is dat dit weekend? Ben echt ff de draad kwijt
Hier wat info
Deze hele week (de weg naar de Unova tour.
https://leekduck.com/events/road-to-unova/
En dit weekend
De Unova tour
https://leekduck.com/even...o-tour-unova-global-2025/
Veel plezier dit weekend
Incarnate Tornadus - 4RD3GGA4ZMEGP
Incarnate Landorus - 9PTA874LYDAJH
Incarnate Thundurus - 4Q4UZLY6MUH9K
50 Volt Fusion Energy - ABJXJET8MYW7T
50 Volt Fusion Energy - WJ5DFWASCL65W
50 Blaze Fusion Energy - RCC4AJPAUCW86
50 Blaze Fusion Energy - C352CNMG77474
Special Background Starters - GOTOURUNOVA
[ Voor 12% gewijzigd door skassie op 28-02-2025 20:17 ]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
ja inderdaad Gelukkig.Rene schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:49:
Gaat gelukkig snel nu. Zit al op level 70 dus de 100 gaan we wel halen
en iedereen succes vandaag
Shiny rates waren niet boosted op een paar uitzonderingen na (pikachu, deerling)Silversin schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:12:
Nou, dat duurde even… In totaal 78 raids voor 2 shiny Kyurem. Qua IV’s niet veel bijzonders, behalve een 98%. Ligt het aan mij, of waren de shiny en IV rates in dit event echt laag?
Hier 36 Kyurem gedaan , 2 shiny maar heb niks boven de 90%. De IV's zijn echt slecht bij mij en dan hoor je dat iemand op 2 accounts een shundo heeft gevangen met de eerste raid van gisteren. RNG....Silversin schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:12:
Nou, dat duurde even… In totaal 78 raids voor 2 shiny Kyurem. Qua IV’s niet veel bijzonders, behalve een 98%. Ligt het aan mij, of waren de shiny en IV rates in dit event echt laag?
Morgenochtend maar weer eens proberen, heb nu iig genoeg energy voor 5 fusions.
Ook nog 3 lucky trades vandaag (2 Kyurem + Necro), ook IV's om te janken
Verder met de kids een zooi raids gedaan. Beste was 14/15/15. ook 1 Shiny gevangen (91%). Kids helaas geen Shiny maar ik heb er nog 2 extra die ik eerder had gevangen.
Zelf denk ik eraan om op mijn eerder gevangen Hundo Glaciate te elite-TMen en deze met Zekrom te fusen. Ben bang dat ik me anders blijf irriteren aan het feit dat mijn fused Kyurem geen 100% is….
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
:strip_exif()/f/image/fYkAUgX7JV2Wv8j4iBS1HiFt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w2K4LgQXJhb5S9aDdtXx7Bgu.jpg?f=fotoalbum_large)
Kyurem met background, iig genoeg raids gedaan voor 1 fusie en shiny sigilyph ook al had ik gedacht dat die wel gelocked zou zijn achter the hatch ticket. Magoed, ik mag niet klagen, ik ga er even niet van uit dat ik nog een shiny bouffalant of maractus ga krijgen. T100 op die free pass ook wel met gemak gehaald en al het extra is het niet waard.
Alleen Stonjourner en Hawlucha nog qua regionals.
[ Voor 24% gewijzigd door hneel op 02-03-2025 14:02 ]
De Kyurem bepaalt dat.hneel schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:00:
Wat bepaalt nu eigenlijk of een gefusede Kyurem shiny wordt? De Kyurem zelf, of juist degene waarmee hij gefused wordt (dus de Reshiram of Zekrom)?
- Als Kyurem gefused hebt, kun je ‘m dan nog poweruppen?
- Kan ik een gefusede Kyurem nog m’n buddy laten zijn en dan de best buddy badge verdienen?
[ Voor 8% gewijzigd door Armada. op 02-03-2025 23:37 ]
Dank je voor de informatie. Blijft een Kyurem na fusion dan het level houden wat hij had voor de fusion? Dus dan maakt het niet uit of ik hem voor of na de fusion level? En de buddy score (aantal hartjes) wordt ook gewoon overgenomen van de Kyurem?Armada. schreef op zondag 2 maart 2025 @ 23:36:
Een Kyurem is na fusion als ieder andere Pokémon waardoor je hem kan levellen, als buddy in kan stellen, etc. Zowel de verschillende Necrozmavormen als de black en white Kyurem komen rechtstreeks uit het spel en is niet bedacht voor GO. Voor Kyurem komt dat uit Pokémon Black & White 2 waarin je net als nu in het spel een fusion doet met een Zekrom of Reshiram voor respectievelijk een black of white Kyurem.
Okee, dus al die fusion vormen bestonden al, Niantic maakt er iets leuks van en verdient er ondertussen lekker mee.
Ik zie hier dat mensen fusion energy verzamelen voor 5 fusions. Waarom zou je dat doen? Eenmaal gefused blijven ze toch altijd zo, tot je ze zelf weer separate? Waarom zou je een gefusede Kyurem ooit weer willen separaten?
Dan nog 1000 fusion energie nodig, die je maar 1x kan gebruiken. Niet zoals met mega energie dat je door lopen meer kan verdienen en het na loop van tijd niks kost.
Is voor een casual speler niet meer bij te houden.
Al die tickets waren ook niets anders dan een cashgrabIndicatie schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:18:
Voor mij was dit event een reden om behoorlijk te gaan minderen met PoGo. Wat een cashgrabs met al die tickets. Het speelt al een tijdje maar deze keer wel heel erg.
Dan nog 1000 fusion energie nodig, die je maar 1x kan gebruiken. Niet zoals met mega energie dat je door lopen meer kan verdienen en het na loop van tijd niks kost.
5 euro hier, 15 euro daar en nog eens 5 euro hier als je alles wil hebben.
ALs je dan social media ziet werd er nogal wat geklaagd ovr shiny rates zelf met mensen die betaald hadden.
Ik heb voor het eerst in mijn leven 'echt' geld uitgegeven aan een spel, aan een ticket om Maractus en Sigilyph te kunnen vangen. Bouffalant had ik al. Wel duur, en je zult zien dat er binnenkort ook een andere (gratis) manier komt om deze pokies te vangen, want zo gaat dat altijd.Akaendra schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:36:
[...]
Al die tickets waren ook niets anders dan een cashgrab
5 euro hier, 15 euro daar en nog eens 5 euro hier als je alles wil hebben.
ALs je dan social media ziet werd er nogal wat geklaagd ovr shiny rates zelf met mensen die betaald hadden.
Verder heb ik een sloot pokecoins uitgegeven aan remote raid passes. Ik was dit weekend niet in de buurt van een plek waar veel mensen spelen, dus dan kan het niet anders. Deze pokecoins had ik echter verdiend door gyms te verdedigen, dus die moeten nu weer snel worden aangevuld.
Ik heb wel veel Kyurems gevangen, twee 96% normale en twee 87% shiny die allemaal Glaciate hebben, ik zal nog moeten beslissen welke ik ga fusen want ik heb maar fusion energy voor 1 fusion van black en white. Verder nog een Zekrom 93% en ik heb mijn lijstje met pokies onder 'weg bij 2x transfer candy' bijgewerkt, want de stats van Zekrom en Reshiram zijn niet belangrijk bij een fusion. Dus in plaats van de slechtere weg te doen, kan ik ze gebruiken om te fusen zodat ik de goede overhoudt om los te battlen.
Die '2x transfer candy' is trouwens MORGEN (4 maart) van 18 tot 19 uur, dus zet een alarmpje
Het is vooral een information overload die op je af komt. Ik wordt helemaal tureluurs als ik het probeer te begrijpen wat er allemaal tegelijkertijd aan events bezig is. Nu had je 4 verschillende tickets die je kon kopen.Indicatie schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:18:
Voor mij was dit event een reden om behoorlijk te gaan minderen met PoGo. Wat een cashgrabs met al die tickets. Het speelt al een tijdje maar deze keer wel heel erg.
Achteraf gezien bleek er eentje tussen te zitten waarmee je 5x XL candy kon krijgen. Die had ik eventueel nog wel willen kopen, want ik ben al heel lang bezig mijn Terrakion te uppen. Maar dat las ik dus te laat, toen die raids al weer weg waren.
Dit idd. Ik speel vanaf dag 1 ( voordat het spel überhaupt op de Playstore stond.. ) maar het is amper meer bij te houden. Ik ben ook vorig jaar verhuisd naar een plek wat een stuk minder actief is qua raids ( of ik mis nog het netwerk van de lokale mensen hier ) maar goed. Ik speel nog wel dagelijks maar raiden ligt op een laag pitje. Alleen nu beetje jammer dat ik nu te weinig energy heb om die pokemon te fusen. Goeie vraag hoe ik dáár nou weer aan ga komen.hneel schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:24:
[...]
Het is vooral een information overload die op je af komt. Ik wordt helemaal tureluurs als ik het probeer te begrijpen wat er allemaal tegelijkertijd aan events bezig is. Nu had je 4 verschillende tickets die je kon kopen.
Achteraf gezien bleek er eentje tussen te zitten waarmee je 5x XL candy kon krijgen. Die had ik eventueel nog wel willen kopen, want ik ben al heel lang bezig mijn Terrakion te uppen. Maar dat las ik dus te laat, toen die raids al weer weg waren.
:strip_exif()/f/image/uhCG2y0PorQsfVVZqdmvMfY3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sYLmEKnqya70ecuZBZ8lHT1H.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet veel shinies, heb me vooral gefocust op 't raiden en kon ook niet veel spelen. Alle shinies (behalve sandile) zijn ook door de + gevangen tijdens 't boodschappen doen. Heb ongeveer 72 Kyurem gevangen (lokaal en remote).
De eerste dag was 't niks, de tweede dag kwamen de betere IV's. Had 0 Kyurem XL candy omdat gestopt was met spelen toen die er de voorgaande keren was. Mega Ray erbij tijdens het raiden en zowaar zit ik nu op de 400 ongeveer, kan er dus 1 maxen. De vraag is nu welke wat te fusen. Kan van beide 2 stuks fusen. Heb ook nog 2 lucky trades gedaan gisteren maar ook geen leuke stats.
Een vriend heeft de Lucky trinket, morgen nog een shiny Kyurem traden. Wie weet wordt dat wel een shundo
Nou, daar zit weer bijzonder weinig echt interessants bij. Ik hoor veel mensen steeds over shinies, maar die zijn toch helemaal niet interessant? Ze zijn nergens beter in dan de reguliere pokies, ze hebben alleen een ander kleurtje. Waarom is men er dan zo mee bezig? Is dat pure verzamelwoede? Hetzelfde geldt voor die 'rare backgrounds', wat heb je daar nu precies aan?
Ik zou veel liever een andere verzamelwoede bevredigd zien: dat er nog steeds pokies ontbreken in m'n Pokedex. Torkoal, Tropius en Relicanth zijn regionals, die zijn echt heel lastig te vinden als je niet in die regio's kunt komen.
[ Voor 4% gewijzigd door PhilipsFan op 03-03-2025 13:39 ]
Zover ik weet niets..PhilipsFan schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:38:
Nou, daar zit weer bijzonder weinig echt interessants bij. Ik hoor veel mensen steeds over shinies, maar die zijn toch helemaal niet interessant?
Ik denk dat dat het 'leuke' van Pokemon Go is, iedereen speelt het op een andere manier of het doel veranderd bij het behalen ervan. Ik ga puur voor de perfects, alles < 98 gaat bij mij weg, shiny of niet. Als ik er een vang evolve ik hem wel om aan m'n pokedex toe te voegen als ik die niet niet had (dat is wel weer leuk na de update, dat ie dat aangeeft). Zelfde voor shadow of shiny shadows al heb ik er daar maar een paar van (gehad).
Een groot gedeelte van de events zijn ook een grote nothingburger met mondjesmaat een nieuwe shiny of een nieuwe pokemon, maar dat is precies hoe ze mensen aan het spelen houden, een hoop timegaten en dan zit er alsnog een groot gedeelte van Pokemon niet eens in.PhilipsFan schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:38:
[...]
Nou, daar zit weer bijzonder weinig echt interessants bij. Ik hoor veel mensen steeds over shinies, maar die zijn toch helemaal niet interessant? Ze zijn nergens beter in dan de reguliere pokies, ze hebben alleen een ander kleurtje. Waarom is men er dan zo mee bezig? Is dat pure verzamelwoede? Hetzelfde geldt voor die 'rare backgrounds', wat heb je daar nu precies aan?
Ik zou veel liever een andere verzamelwoede bevredigd zien: dat er nog steeds pokies ontbreken in m'n Pokedex. Torkoal, Tropius en Relicanth zijn regionals, die zijn echt heel lastig te vinden als je niet in die regio's kunt komen.
Torkoal heb ik evt. wel voor je, maar gezien je nickname vermoed ik dat je uit Eindje komt? Dat ligt ff beetje ver uit mijn buurt ( omgeving DH )PhilipsFan schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:38:
[...]
Dat is lief aangeboden, maar ik woon in Groningen, dus waarschijnlijk nog verder dan je dacht. Jammer dat er maar zo weinig afstand tussen trades mag zitten, ik kan dan ook niet begrijpen dat mensen de 'Pilot' badge halen. Trades zijn, afgezien van het ruilen van zeldzame pokies, eigenlijk niet zo heel nuttig. Je weet de stats niet van de getrade pokie en je weet ook nooit met zekerheid of een trade lucky gaat zijn. Dus ik doe ze bijna nooit. Eigenlijk alleen als er een researchopdracht is waarbij het moet.BootVluchteling schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:53:
[...]
Torkoal heb ik evt. wel voor je, maar gezien je nickname vermoed ik dat je uit Eindje komt? Dat ligt ff beetje ver uit mijn buurt ( omgeving DH )
Als je een 7km uitbroed, dan is de locatie van de stop de startlocatie van je Pokie. Hierdoor kan je makkelijk 10k km in 1 trade hebben zitten en kan die pilot badge best snel gaan.PhilipsFan schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:19:
[...]
ik kan dan ook niet begrijpen dat mensen de 'Pilot' badge halen.
Let op: GPS-spoofing wordt beschouwd als een vorm van valsspelen ('cheaten'). Ondanks dat het onschuldig kan lijken, is het officieel niet toegestaan. Om die reden is het delen van informatie hierover op Tweakers niet toegestaan.