Vraag

• xl3ruise
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-01 12:14
Dag allen,

Ongeveer 1 jaar gebruik ik nu Peaks, maar persoonlijk vind ik de resultaten tegenvallen t.o.v. de stijgende abonnementskosten (van het basis abonnement) van de afgelopen maanden.

Nu heb ik sinds 2 weken een creditcard > debitcard aangevraagd via Revolut (gratis abonnement) en zag dat je via Revolut zelf kan beleggen in aandelen, zonder dat je daar direct abonnementskosten (maar wel transactiekosten, verschillend per abonnement) voor betaald.

Hebben jullie ervaring met het gebruik van “aandelen” via Revolut en zou het een verstandige overstap zijn? Zijn er dingen waar ik extra rekening mee moet houden?

Ik hoor graag jullie mening!

Met vriendelijke groet,

Harm

Alle reacties

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wel ervaring met Revolut maar dan weer niet met het beleggen. Check deze eens: Discussie over & Ervaringen met Revolut bank. Misschien heb je daar iets aan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:04

Zenix

BOE!

Ik zou sowieso niet gaan beleggen via zulke partijen. Als je het makkelijk wilt houden en het gaat om kleine bedragen dan kan je beter bij DEGIRO kijken. Wil je een goed platform hebben meer investeren, dan is Interactive Brokers het beste. Maar er zijn nog meer opties, bekijk dit topic:
Passief beleggen met indexfondsen - Deel 1

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Zou even opletten en verder verdiepen.

Zeker als je denkt dat je een creditcard hebt via Revolut. Tenzij het een slip van het toetsenbord is.

Ik vind de communicatie van Revolut niet de meest heldere. Hun voorwaarden zijn lang en wollig.

Op zich werkt hun bankdeel prima. De debitcards doen het, koersomrekeningen gaan tegen gunstige prijzen.

Heb even met een paar tientjes hun crypto uitgeprobeerd (/lees geld verbranden). Werkt ook prima maar geen ervaring met hun aandelen functie.

• xl3ruise
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-01 12:14
Bedankt voor jullie reacties!
Zenix schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:44:
Ik zou sowieso niet gaan beleggen via zulke partijen. Als je het makkelijk wilt houden en het gaat om kleine bedragen dan kan je beter bij DEGIRO kijken. Wil je een goed platform hebben meer investeren, dan is Interactive Brokers het beste. Maar er zijn nog meer opties, bekijk dit topic:
Ik heb me zojuist maar is verdiept in DEGIRO, platform kwam me al wel bekend voor, maar kende de betrouwbaarheid hier ook nog niet van. O.a. als je op hier op tweakers gaat kijken wordt hij al veel aangeraden.
Lijkt me inderdaad toch een beter platform dan Revolut voor mij.
Ik ben er in ieder geval over uit dat ik mijn profiel bij Peaks wil opzeggen, de kosten wegen niet op tegen de baten met de abonnementskosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:30

Qwerty-273

Meukposter

Het zal de vraag zijn wat je daadwerkelijk wilt gaan doen kwa beleggingen. De twee meest relevante topics zijn (met eventueel eerdere delen):
Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 11

Kijk ook bij de grootbanken zelf wat het aanbod is, een broker als Interactive Brokers, of een aanbieder van eenvoudige fondsen om de wereldmarkt of een deel daar van te volgen (Meesman, Centraal Beheer, FitVermogen, etc).

DeGiro is wel een partij waar controverse rond hangt. Toen het nog onder de NLse toezichthouder viel was er hier en daar wat op aan te merken, en ook nu als onderdeel van FlatexDeGiro hangt het onder de Duitse toezichthouder die opmerkingen uitgeeft. Nu heb ik zelf niet het vermoeden dat DeGiro express aan de andere kant van de grens gaat zitten, maar als low-cost broker zoeken ze wel vaak die grenzen op om deze lage prijzen te kunnen bieden.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1