Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:42

Steeffoon

Smartphone-nerd

don spike schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 04:44:
[...]

Ik had eerder ook problemen met mijn USB-C poort. Was zelf overtuigd dat ik deze goed schoon had gemaakt. Maar de USB-C kabels klikte niet meer, vielen gewoon weer uit.

Apple medewerker Genius Bar had wat tips gegeven en even ter plekke schoongemaakt, er zat kennelijk toch wat vuil aan de zijkanten, naast kopse kant plaatje in de poort. Kennelijk lastiger dat deel goed schoon te maken.

Kosteloos schoongemaakt binnen een paar tellen. Had geen afspraak gemaakt. Volgens mij heeft hij niets geregistreerd. Hooguit een minuutje geduurd allemaal.

Daarna was het weer als nieuw.
Ik ga vanavond nog eens kijken. Goed om te weten! Hopelijk is dat het, en ben ik hem niet dus dagen kwijt :)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 10:29
bing69 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:23:
[...]

Vraag me af of het niet aan manier van vervoeren ligt, ik heb er nog nooit last van gehad terwijl als ik loop hij in mijn spijkerbroekzak zit. Wel altijd met de aansluiting omhoog.
Dat zou wellicht wel kunnen uitmaken... Ik let er normaal nooit op maar ga dat vanaf nu nadoen.

En gister voorzichtig schoongemaakt met een houten tandenstoker - de klik is weer terug en laden zonder gedoe. Top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:12
Locolau schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:44:
[...]

Dat zou wellicht wel kunnen uitmaken... Ik let er normaal nooit op maar ga dat vanaf nu nadoen.

En gister voorzichtig schoongemaakt met een houten tandenstoker - de klik is weer terug en laden zonder gedoe. Top!
Ik heb altijd de telefoon met aansluiting omhoog in de broek, en heb alsnog troep er altijd in gehad.

• killer9
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik had ook meer verwacht van de batterij. zit op 91% met 300 cycli. laad nooit snachts op alleen overdag dus eigenlijk bijna nooit tot 100 procent. wel doe ik dat vaak met de oplader van de macbook? kan dat de batterij negatief beïnvloeden omdat die een dikkere kabel heeft?

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 13:20
killer9 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:43:
Ik had ook meer verwacht van de batterij. zit op 91% met 300 cycli. laad nooit snachts op alleen overdag dus eigenlijk bijna nooit tot 100 procent. wel doe ik dat vaak met de oplader van de macbook? kan dat de batterij negatief beïnvloeden omdat die een dikkere kabel heeft?
Een dikke kabel telt niet, alleen het laadvermogen. Als je iPhone behoorlijk warm wordt tijdens het laden, gaat dat zéker ten koste van je levensduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Inmiddels 'even' naar de Genius Bar geweest bij de Apple winkel in Den Haag. Erg vriendelijk geholpen. Ze hebben het toestel meegenomen naar 'achter' om de USB-C poort schoon te maken. Resultaat: hij 'klikt' weer.

Volgens de medewerkster is USB-C hier veel gevoeliger voor. Ze raadt af om zelf met dingen in de weer te gaan, omdat als je het sloopt, je zo 500 euro kwijt bent aan reparatiekosten. Ik heb gelijk even van die stofplugs besteld om de USB-C poort af te dekken. Ondanks dat ik hem altijd in de broekzak steek met de poort naar boven, heeft ie dus genoeg verzameld. Blij dat ik hem niet hoefde achter te laten. Was een gedoe geweest :)

• killer9
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
jdbiggelaa schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:17:
[...]

Een dikke kabel telt niet, alleen het laadvermogen. Als je iPhone behoorlijk warm wordt tijdens het laden, gaat dat zéker ten koste van je levensduur.
dikke kabel maar dus ook een grote stekker. denk dan dus ook meer laadvermogen. heb er niet veel verstand van. laad iig wel best snel zo. echt warm worden heb ik niet opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:23
oeps verkeerde plek

[ Voor 255% gewijzigd door Cardwizard op 30-08-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet niet of ik het hier op de juiste plek vraag, maar ik wil het eigenlijk ook gewoon weten / werkende krijgen. Ik heb thuis een Google Home speaker, maar ik zie vanuit de Apple Music app (met 6 maanden gratis abo) op de iPhone geen optie om direct dat ding aan te spreken, ook de nVidia Shield (met ingebouwde Chromecast support) zie ik niet terug.

Ik heb wel in de Google Home app ingesteld dat Apple Music de default app moet zijn voor het starten van muziek, maar ik wil ook gewoon vanuit de app op de telefoon kunnen zoeken naar muziek en die vervolgens laten afspelen op de Google Home speaker of op de Shield, maar een cast icoontje zie/krijg ik niet. Hoe doe ik dit op iOS? AirPlay ziet deze apparaten ook niet...

EDIT:
Met Spotify op de iPhone zie ik de apparaten overigens wel, ik kan vanuit Spotify "gewoon" het device kiezen waarop de muziek afgespeeld moet gaan worden, maar dat zie ik dus niet in de Apple Music app?

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 30-08-2024 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

CH4OS schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:13:
Ik weet niet of ik het hier op de juiste plek vraag, maar ik wil het eigenlijk ook gewoon weten / werkende krijgen. Ik heb thuis een Google Home speaker, maar ik zie vanuit de Apple Music app (met 6 maanden gratis abo) op de iPhone geen optie om direct dat ding aan te spreken, ook de nVidia Shield (met ingebouwde Chromecast support) zie ik niet terug.

Ik heb wel in de Google Home app ingesteld dat Apple Music de default app moet zijn voor het starten van muziek, maar ik wil ook gewoon vanuit de app op de telefoon kunnen zoeken naar muziek en die vervolgens laten afspelen op de Google Home speaker of op de Shield, maar een cast icoontje zie/krijg ik niet. Hoe doe ik dit op iOS? AirPlay ziet deze apparaten ook niet...

EDIT:
Met Spotify op de iPhone zie ik de apparaten overigens wel, ik kan vanuit Spotify "gewoon" het device kiezen waarop de muziek afgespeeld moet gaan worden, maar dat zie ik dus niet in de Apple Music app?
Zover ik weet ondersteunen de standaard iOS apps (zoals Muziek) geen Google Cast. Kan je niet via de Google Home-app muziek afspelen? Of anders een Bluetooth verbinding naar de speaker maken?

Edit: Het stond er inderdaad onduidelijk.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mog schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:20:
Zover ik weet ondersteunen iOS en de standaard apps (zoals Muziek) geen Google Cast. Kan je niet via de Google Home-app muziek afspelen? Of anders een Bluetooth verbinding naar de speaker maken?
Geen idee. :+ Ik zou het gewoon tof vinden als ik via Apple Music vanaf mijn iPhone gewoon mijn nVidia Shield en/of Google Home speaker kan gebruiken om muziek op af te spelen en ik nu geen idee heb hoe dat moet.

EDIT:
Zojuist ook even de Shield middels bluetooth gekoppeld aan de iPhone, maar ook dan zie ik die niet in de lijst met bluetooth apparaten vanuit de Apple Music app. Mijn Bose QC35 II koptelefoon (die ook gepaired is met de iPhone) zie ik dan weer wel.

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 30-08-2024 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Mog schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:20:
[...]

Zover ik weet ondersteunen iOS en de standaard apps (zoals Muziek) geen Google Cast. Kan je niet via de Google Home-app muziek afspelen? Of anders een Bluetooth verbinding naar de speaker maken?
Dit is niet juist. Spotify en de ziggo go app en de streamingdiensten apps op ios kunnen gewoon naar chromecast streamen.
Zit de telefoon wel op hetzelfde ssid als de google home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

eettjjuuhh schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:22:
[...]

Dit is niet juist. Spotify en de ziggo go app en de streamingdiensten apps op ios kunnen gewoon naar chromecast streamen.
Zit de telefoon wel op hetzelfde ssid als de google home?
Spotify en Ziggo Go zijn geen standaard iOS apps. Wellicht formuleer ik het niet goed, maar ik bedoel dus dat standaard iOS apps geen Google Cast ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:40
Glazenbol vraag, maar denken jullie dat de 15 pro nog wat gaat zakken in prijs bij release van de 16? via duitse ebay wil ik een 128gb voor 900,- bestellen, mijn vriendin is binnenkort jarig en die loopt steeds te miepen over een nieuwe. (huidige is een 11)

Ik zie bijvoorbeeld bij de 14 pro bijna niet gezak is vorig jaar september maar door het hele jaar langzaam stabiel zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
Goedenavond :-),
Ik heb een vervelend iets, ik krijg sinds een paar maanden om de zoveel tijd een notificatie of ik een E-Sim van Cricket (en sinds vandaag) en van T-Mobile wil configureren/instellen… vandaag alleen al zes notificaties gehad tot nu toe en het enige wat ik momenteel kan doen is erop klikken en annuleren. Heeft er iemand hier ook last van of eventueel een oplossing? Ik gebruik een normale simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01:10
lindseysew schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:24:
Goedenavond :-),
Ik heb een vervelend iets, ik krijg sinds een paar maanden om de zoveel tijd een notificatie of ik een E-Sim van Cricket (en sinds vandaag) en van T-Mobile wil configureren/instellen… vandaag alleen al zes notificaties gehad tot nu toe en het enige wat ik momenteel kan doen is erop klikken en annuleren. Heeft er iemand hier ook last van of eventueel een oplossing? Ik gebruik een normale simkaart.
Heb je de e-sims ooit zelf toegevoegd? In dat geval even uit de lijst halen vanuit de Instellingen-app.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:55:
[...]

Heb je de e-sims ooit zelf toegevoegd? In dat geval even uit de lijst halen vanuit de Instellingen-app.
Nope, nooit een e-sim toegevoegd. Ik heb dit toestel (iPhone 15 Pro Max) sinds release en sinds een paar maanden krijg ik hiervan meldingen, helaas :(
Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://discussions.apple.com/content/attachment/4cdda014-3dfc-4dcc-aab4-0e6796771704

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
lindseysew schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:14:
[...]

Nope, nooit een e-sim toegevoegd. Ik heb dit toestel (iPhone 15 Pro Max) sinds release en sinds een paar maanden krijg ik hiervan meldingen, helaas :(
Voorbeeld:
[Afbeelding]
https://www.reddit.com/r/...on_to_activate_esim_from/

Op Reddit lees ik dat het komt omdat iemand je IMEI (verkeerd) invult ergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

flaskk schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:47:
Glazenbol vraag, maar denken jullie dat de 15 pro nog wat gaat zakken in prijs bij release van de 16? via duitse ebay wil ik een 128gb voor 900,- bestellen, mijn vriendin is binnenkort jarig en die loopt steeds te miepen over een nieuwe. (huidige is een 11)

Ik zie bijvoorbeeld bij de 14 pro bijna niet gezak is vorig jaar september maar door het hele jaar langzaam stabiel zakt.
De Pro modellen gaan er doorgaans uit bij de introductie van een nieuw Pro model. Maar wellicht bij een andere verkoper iets goedkoper. Zo is een iPhone 14 Pro 128GB bij de MediaMarkt €863 en de 15 Pro 128 GB €1.099.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
Mog schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:21:
[...]

De Pro modellen gaan er doorgaans uit bij de introductie van een nieuw Pro model. Maar wellicht bij een andere verkoper iets goedkoper. Zo is een iPhone 14 Pro 128GB bij de MediaMarkt €863 en de 15 Pro 128 GB €1.099.
Via mp nieuw gesealde met bon voor 840 opgehaald. Dus vrouw weer blij! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCFS
  • Registratie: September 2018
  • Niet online
Steeffoon schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:34:
Inmiddels 'even' naar de Genius Bar geweest bij de Apple winkel in Den Haag. Erg vriendelijk geholpen. Ze hebben het toestel meegenomen naar 'achter' om de USB-C poort schoon te maken. Resultaat: hij 'klikt' weer.

Volgens de medewerkster is USB-C hier veel gevoeliger voor. Ze raadt af om zelf met dingen in de weer te gaan, omdat als je het sloopt, je zo 500 euro kwijt bent aan reparatiekosten. Ik heb gelijk even van die stofplugs besteld om de USB-C poort af te dekken. Ondanks dat ik hem altijd in de broekzak steek met de poort naar boven, heeft ie dus genoeg verzameld. Blij dat ik hem niet hoefde achter te laten. Was een gedoe geweest :)
Waar kan ik die "stofplugs" krijgen als ik vragen mag? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
MCFS schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:37:
[...]

Overal en nergens ;)

https://www.amazon.nl/s?k..._pltr-data-refreshed_1_15

https://nl.aliexpress.com...l?spm=a2g0o.home.search.0

[ Voor 9% gewijzigd door Carlos0_0 op 30-08-2024 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lindseysew
Vorkie schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:20:
[...]

https://www.reddit.com/r/...on_to_activate_esim_from/

Op Reddit lees ik dat het komt omdat iemand je IMEI (verkeerd) invult ergens.
Pfff, zo vaak?
Nu voor de achtste keer vandaag door twee verschillende providers. Hopelijk verzint Apple hier iets voor :/ enige wat ik nu kan doen is het Annuleren van het verzoek per stuk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3DVZN0fIN7fZ9PkIbxNXGzrK6tI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oTZt0ZWCn6Uw1UXpPZwIdDc8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ik zou de Esim activeren en lekker gratis data gebruiken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 16:37
lindseysew schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:14:
[...]

Voorbeeld:
[Afbeelding]
Toch zie ik dat een van je simkaarten geen verbinding heeft en je dus 2 sims in je toestel hebt zitten.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Nicj56 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:02:
[...]

Toch zie ik dat een van je simkaarten geen verbinding heeft en je dus 2 sims in je toestel hebt zitten.
Dat was een voorbeeld, aangezien ik nog geen screenshot had gemaakt :X
Dit laat hij nu zien onder het kopje ESIMs toevoegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23_FEXUXb8l5gz2PT6TvDU2Ni1I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/szeqs93DBP6zp1I7vpHQL9Xv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
En als je er gewoon op druk die van Tmobile of Cricket, en daarna eventueel gewoon verwijderd ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Carlos0_0 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:07:
En als je er gewoon op druk die van Tmobile of Cricket, en daarna eventueel gewoon verwijderd ?.
Misschien een domme vraag, maar het heeft geen gevolgen qua toegang tot mijn telefoon of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
lindseysew schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:12:
[...]

Misschien een domme vraag, maar het heeft geen gevolgen qua toegang tot mijn telefoon of iets?
Nou nee het is een simkaart, een mobiel nummer. Geen toegang tot je telefoon.
Het is en blijft vreemd uiteraard allemaal, maar misschien dat je er zo vanaf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Carlos0_0 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:13:
[...]

Nou nee het is een simkaart, een mobiel nummer. Geen toegang tot je telefoon.
Het is en blijft vreemd uiteraard allemaal, maar misschien dat je er zo vanaf komt.
Geprobeerd, zat toen vast op Activering en via Google te lezen dat je dan even alle ESIM instellingen moet verwijderen.
Nu blijft hij hier staan :X het gaat om een nummer uit California en waarschijnlijk liep hij daarom ook vast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltHp1oiiz_ZujJiYA_H1jSx9lEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZhGa5shJ2K2mh72t0NxhaO4.jpg?f=fotoalbum_large

Update:
Weggekregen door op de andere simkaart te klikken en op de knop : Update contacten en nu is de andere simkaart weg, thank god.
Super bizar dat dit allemaal zo kan om eerlijk te zijn. Als er een optie was om de ESIM functionaliteit uit te schakelen, had ik dat allang gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door lindseysew op 31-08-2024 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:51
Kent iemand dit fenomeen

Als ik via whatsapp of telegram een foto krijg krijg ik onderstaande melding (lockscreeb) en geopend

Bij 2x indrukken krijg ik pas een voorbeeld weergave
Dit heeft altijd gewerkt Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxDvq3P2Trmd_BT876lTYu1KKKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zghmnrUHCf6fm5lXHdc0KNp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

MCFS schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:37:
[...]

Heb ze nu besteld bij Amazon, die waren het snelste binnen. Maar in combinatie met mijn Nomad case is de siliconen plug helemaal ruk. Je krijgt hem er nauwelijks in met het hoesje. Dus nu maar metalen besteld. Die bij ome Ali gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
Probeer al de hele avond iPhone van mijn vriendin over te zetten, van device naar device loot hij vast, dus nu proberen via reservekopie (20gb) loopt ie na een half uur vast ..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SB5OZEitBJ0Bqzi-mzWzwrbh30I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6FtTAmNkboQm3y9kfCZESP3C.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit normaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
flaskk schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:35:
Probeer al de hele avond iPhone van mijn vriendin over te zetten, van device naar device loot hij vast, dus nu proberen via reservekopie (20gb) loopt ie na een half uur vast ..[Afbeelding]

Is dit normaal?
Dat klinkt alsof de iOS versies niet overeenkomen. Heb ik ook een keer gehad, heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
flaskk schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:35:
Probeer al de hele avond iPhone van mijn vriendin over te zetten, van device naar device loot hij vast, dus nu proberen via reservekopie (20gb) loopt ie na een half uur vast ..[Afbeelding]

Is dit normaal?
Ios versie van haar nieuwe telefoon die achterloopt?, misschien eens die eerst updaten via Itunes.
en dan resetten en opnieuw proberen.
Of via itunes updaten en dan opnieuw proberen, of een backup via de pc/mac met itunes of finder op de mac en zo restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
maharens schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:56:
[...]

Dat klinkt alsof de iOS versies niet overeenkomen. Heb ik ook een keer gehad, heel irritant.
Dat moet die over het algemeen wel aangeven, zeker als je gewoon op de normale manier inlogt en je back-up terugzet.
Maar goed valt eens te proberen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
Na ongeveer 5 keer proberen pakte hij de backup zowaar wel, dus is nu gelukt. Ik ben bias maar zoveel gedoe had ik niet verwacht, haar 11 was up to date maar zou dus betekenen als je een ouder model had die niet meer geupdate kan worden naar de nieuwste iOS je niet meer kan migreren naar een nieuw toestel?

Voor de rest, het is wel een heel mooi toestel qua look en feel, kan mijn pixel niet tegenop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
flaskk schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:59:
[...]

Na ongeveer 5 keer proberen pakte hij de backup zowaar wel, dus is nu gelukt. Ik ben bias maar zoveel gedoe had ik niet verwacht, haar 11 was up to date maar zou dus betekenen als je een ouder model had die niet meer geupdate kan worden naar de nieuwste iOS je niet meer kan migreren naar een nieuw toestel?

Voor de rest, het is wel een heel mooi toestel qua look en feel, kan mijn pixel niet tegenop.
Ja je nieuwe toestel moet of op zelfde OS zitten, of nieuwer, maar kan niet achter lopen.
Je kan dus niet je Icloud backup van 17.6.1 terugzetten op iphone 6 met ios12 ofzo(Waarom zou je dat ook willen maar goed).

Het kan dus wel voorkomen dat nieuwe telefoon uit doos achterloopt, want ja in de winkel worden ze niet bijgewerkt.
Dan zit je even met een dingetje dat je telefoon eerst moet bijwerken, het zij los instellen zonder account updaten/ resetten(Of het via de pc of mac doen).
Als je telefoon wil instellen zonder backup gaat die wel vaak updaten eerst, misschien dat Apple hier nog iets op kan vinden(Verplichte software update bij 1st setup aangezien je toch wifi verbinding maakt vrij snel aan het begin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Carlos0_0 schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:05:
[...]

Ja je nieuwe toestel moet of op zelfde OS zitten, of nieuwer, maar kan niet achter lopen.
Je kan dus niet je Icloud backup van 17.6.1 terugzetten op iphone 6 met ios12 ofzo(Waarom zou je dat ook willen maar goed).

Het kan dus wel voorkomen dat nieuwe telefoon uit doos achterloopt, want ja in de winkel worden ze niet bijgewerkt.
Dan zit je even met een dingetje dat je telefoon eerst moet bijwerken, het zij los instellen zonder account updaten/ resetten(Of het via de pc of mac doen).
Als je telefoon wil instellen zonder backup gaat die wel vaak updaten eerst, misschien dat Apple hier nog iets op kan vinden(Verplichte software update bij 1st setup aangezien je toch wifi verbinding maakt vrij snel aan het begin).
Tegenwoordig zorgt iOS er automatisch voor dat de laatste update aangeboden wordt als je hem uit de doos haalt, toch? Dat is de stap na het instellen van de Wi-Fi…? Of ben ik abuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Gr4mpyC3t schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:24:
[...]

Tegenwoordig zorgt iOS er automatisch voor dat de laatste update aangeboden wordt als je hem uit de doos haalt, toch? Dat is de stap na het instellen van de Wi-Fi…? Of ben ik abuis?
Nee hoor wellicht als je hem instelt als nieuw, maar dit is zeker niet de volgende stap na het instellen.
Maar op het werk stel ik vaak genoeg iphones in, aangezien we gelukkig geen android hebben. En iphones worden helemaal niet bijgewerkt met laatste ios versie tijdens het instellen tijdens de setup.

Wellicht dit te maken heeft dat ze in abm en intune staan, ook al moeten we daar op de laatste versie altijd zitten(Of tenminste na enige tijd verplicht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Carlos0_0 schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:37:
[...]

Nee hoor wellicht als je hem instelt als nieuw, maar dit is zeker niet de volgende stap na het instellen.
Maar op het werk stel ik vaak genoeg iphones in, aangezien we gelukkig geen android hebben. En iphones worden helemaal niet bijgewerkt met laatste ios versie tijdens het instellen tijdens de setup.

Wellicht dit te maken heeft dat ze in abm en intune staan, ook al moeten we daar op de laatste versie altijd zitten(Of tenminste na enige tijd verplicht).
Huh, ik zou toch zweren dat er ergens in het proces een moment is waarop 'ie begint te zeuren dat er een iOS-update klaar staat. 8)7

P.S: Volgens mij heb je 'Quick Start' niet als je 'm in Apple Business Manager hebt hangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Voor de standby liefhebbers/gebruikers.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:16
Leuk idee en product. Zal wel alleen niet met een case werken…

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Ik heb sinds december 2023 een iPhone 15 Max Pro deze verveing mijn 12 Pro die ik sinds het uitkomen van dit model heb.

Alles qua grote even wennen, maar alles went op den duur.

Nu kijk ik naar mijn accu en zie dat het al op 93% zit, met 255 laad cycli, dit vind ik wel heel snel of benik gek??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
TheKerremenke schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 11:11:
[...]

Leuk idee en product. Zal wel alleen niet met een case werken…
Het design is te downloaden en naar eigen inzicht aan te passen. Maar wellicht zit er al wat ruimte rondom de telefoon waar dunne hoesjes in passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

Queenfanmichel schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 11:18:
Ik heb sinds december 2023 een iPhone 15 Max Pro deze verveing mijn 12 Pro die ik sinds het uitkomen van dit model heb.

Nu kijk ik naar mijn accu en zie dat het al op 93% zit, met 255 laad cycli, dit vind ik wel heel snel of benik gek??
Nogal. Ik heb ook sinds december '23 mijn 15 PM in gebruik. Ik zit op iets minder cycli (198) en ik zit nog op 100%. Ofwel die van mij is niet accuraat, of die van jou is erg snel gegaan of ook niet accuraat.

Hier overigens ook van 12 Pro naar 15 PM gegaan, even wennen qua grootte, maar binnen een week of 2 compleet gewend en wil niet anders meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 20:08

NoTimeRemains

I know

loeberce schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 11:21:
[...]

Het design is te downloaden en naar eigen inzicht aan te passen. Maar wellicht zit er al wat ruimte rondom de telefoon waar dunne hoesjes in passen.
er zijn al wat remixes waarin dit aangepast is. Iemand een 3D printer die dit wil printen?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:35
Ik zou er bijna een 3D printer voor gaan aanschaffen. Je ziet wel meer leuks voorbij komen.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:40
Queenfanmichel schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 11:18:

Nee je bent zeker niet gek :-). Mijn 15 MP heb ik sind september 2023 in gebruik, 256 laadcycli en 91%.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt, en ik heb vrijwel ieder model iPhone gehad. Als je bijvoorbeeld op Reddit zoekt kom je erachter dat er heel veel mensen zijn met dit probleem. De batterij "slijt" beduidend sneller dan voorgaande modellen. Uitzonderingen daargelaten waarschijnlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Locolau
Merk je dat jouw batterij naar je idee snel slijt, check dan even hier of je niets iets doet wat zwaar afgeraden wordt: https://www.apple.com/batteries/maximizing-performance/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

I.v.m. mogelijke upgrade naar een iPhone 16 Pro was ik eigenlijk benieuwd welke camera(zoom) jullie het meest gebruiken?

Helaas is er geen optie om te filteren in je foto's maar wat zegt jullie gevoel?

Poll: Welke Camera(Zoom) gebruik je het meest?
0,5 (13mm)
1x (24mm)
2x (48mm)
3x (77mm)
5x (120mm)
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406717&layout=6&
Ook een poll maken? Klik hier

Poll resultaten lijken niet helemaal te werken, heb dit reeds gemeld bij Tweakers en de Poll maker.

Gefixt dankzij rens-br in "Poll Resultaten niet zichbaar"

[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 11-09-2024 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Locolau schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:53:
Merk je dat jouw batterij naar je idee snel slijt, check dan even hier of je niets iets doet wat zwaar afgeraden wordt: https://www.apple.com/batteries/maximizing-performance/
Interessante pagina hierboven. Ik vermoed dat veel onverwacht gedrag van de iPhone-batterij te maken heeft met te hoge temperaturen. Te vaak een iPhone in een hete auto, of in de zon laten liggen is zeer risicovol. En zoals op bovenstaande link te lezen is: is het opladen van een iPhone in een potentieel warmte-isolerende case ook nadelig voor de batterij. Dit wist ik niet.
Maar mijn iPhone 15 lijkt wel goed te reageren op mijn aandacht om hem niet te heet te laten worden en de batterijconditie is nog uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Stel je gebruikt je iphone als navigatie in de auto en steekt daarom de kabel er in.

Wat ik me wel eens afvraag is of de telefoon dan energie uit de batterij trekt waarbij de batterij tegelijkertijd wordt opgeladen via de kabel of dat de kabel de batterij bypassed :?

Dat laatste lijkt me beter voor de levensduur van de batterij maar volgensmij gebeurt dat niet.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
Wat er nog mist is zorgen dat de batterij altijd tussen de 20% en 80% zit, dat kan je instellen met oplaad optimalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Greatsword schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:00:
I.v.m. mogelijke upgrade naar een iPhone 16 Pro was ik eigenlijk benieuwd welke camera(zoom) jullie het meest gebruiken?

Helaas is er geen optie om te filteren in je foto's maar wat zegt jullie gevoel?

Poll: Welke Camera(Zoom) gebruik je het meest?
0,5 (13mm)
1x (24mm)
2x (48mm)
3x (77mm)
5x (120mm)
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
De 1x (normaal) gebruik ik het meest, maar in sommige situaties is 5x gewoon ontzettend handig :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03:27
Wat je ook kan doen is om niet naar de batterij conditie te kijken, en de telefoon gebruiken waar die voor bedoeld is. Eens even zien wat die dan mij eigenlijk is

[ Voor 19% gewijzigd door Drials op 04-09-2024 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xantoz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:57
Ik had er eigenlijk nog nooit naar gekeken en dat werkt het beste lijkt het wel.

Pro Max sinds november met 194 cycles op 97%.

Verwijderd

Gewone 15 sinds april, 53 cycli en 100%. Ik heb dat tot 80% uitgezet na een paar maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:10
iPhone 15 pro Max, altijd tot 80% laden aangehad, 95% capaciteit, 234 cycli (vanaf begin oktober). Beetje teleurstellend.
Wel altijd bèta’s gedraaid,regelmatig opgeladen met iPad of MacBook lader en vaak in de MagSafe auto houder in de auto in de zon.

Dus ik denk bij mij een gevalletje: te warm en te snel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Ah, de batterijdiscussie is er weer.

iPhone, hangt aan de oplader. Ga er mee van huis en kom er weer mee terug. Dan doet hij het nog. Als hij bijna leeg is doe ik ‘m weer aan de oplader. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Aidacra schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:33:
[...]
Nee je bent zeker niet gek :-). Mijn 15 MP heb ik sind september 2023 in gebruik, 256 laadcycli en 91%.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt, en ik heb vrijwel ieder model iPhone gehad. Als je bijvoorbeeld op Reddit zoekt kom je erachter dat er heel veel mensen zijn met dit probleem. De batterij "slijt" beduidend sneller dan voorgaande modellen. Uitzonderingen daargelaten waarschijnlijk.
Wauw, binnen een jaar al op 91%, da's wel erg bizar. Hier sinds launch vorig jaar met 93 cycli nog op 100%, wel altijd tot 80% geladen. Verder is altijd snel laden ook killing voor een batterij, net als bij een EV. Mijn telefoon laadt ongeveer om de dag op met een 10 watt ladertje. Hij heeft 's nachts toch tijd genoeg, dus waarom de rush?

• Aidacra
Tranquility schreef op donderdag 5 september 2024 @ 07:48:
[...]

Wauw, binnen een jaar al op 91%, da's wel erg bizar. Hier sinds launch vorig jaar met 93 cycli nog op 100%, wel altijd tot 80% geladen. Verder is altijd snel laden ook killing voor een batterij, net als bij een EV. Mijn telefoon laadt ongeveer om de dag op met een 10 watt ladertje. Hij heeft 's nachts toch tijd genoeg, dus waarom de rush?
Ik gebruik mijn telefoon vrij intensief, laad hem alleen 's nachts op, niet tussendoor.
Het is ook meer laadcycli gerelateerd natuurlijk aangezien ik ruim 250 laadcycli heb.
Maar twee dagen zonder op te laden red ik gewoon niet.
Let wel, ik heb mijn vorige iPhones altijd zo gebruikt. Mijn 14PM is na twee jaar weggegaan met nog 98%.
Dus er is wel degelijk iets anders in de 15 Pro modellen dan de vorige.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Aidacra schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:12:
[...]
Ik gebruik mijn telefoon vrij intensief, laad hem alleen 's nachts op, niet tussendoor.
Het is ook meer laadcycli gerelateerd natuurlijk aangezien ik ruim 250 laadcycli heb.
Maar twee dagen zonder op te laden red ik gewoon niet.
Let wel, ik heb mijn vorige iPhones altijd zo gebruikt. Mijn 14PM is na twee jaar weggegaan met nog 98%.
Dus er is wel degelijk iets anders in de 15 Pro modellen dan de vorige.
Dan denk ik dat er toch een "lemon" van een batterij in je telefoon zit en heb ik het geluk een goed exemplaar in mijn 15 PM te hebben. Een andere verklaring heb ik niet. Gebrekkige kwaliteitscontrole of een betterijleverancier die geen constante kwaliteit levert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidacra
Tranquility schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:25:
[...]

Dan denk ik dat er toch een "lemon" van een batterij in je telefoon zit en heb ik het geluk een goed exemplaar in mijn 15 PM te hebben. Een andere verklaring heb ik niet. Gebrekkige kwaliteitscontrole of een betterijleverancier die geen constante kwaliteit levert?
Dat zal inderdaad zoiets zijn. Iets waar we niet achter gaan komen, volgens Apple is er niets aan de hand.
Ik heb natuurlijk bijna 3 x zoveel laadcycli als jij met je iPhone hebt. Dus ben benieuwd wat het percentage is als jij richting de 260 gaat. Maar hoe dan ook, heel veel last heb ik er niet van, zolang ik de dag doorkom is het goed. Volgend jaar meer geluk met de 17PM :P

Verwijderd

iPhone 15 Pro, laden tot 80% en komt bijna nooit onder de 20%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bfzn6VQ6ydDrhyMfP_S1B0ugKck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tKuwSvpw63VOYjsbUlAd0OGz.jpg?f=fotoalbum_large

• Carlos0_0
Tranquility schreef op donderdag 5 september 2024 @ 07:48:
[...]

Hier sinds de launch vorig jaar 100 cycli en 100% status, nooit met een trage lader geladen(Altijd met een 100w usb-c kabel en lader).
Nu laadt de iPhone niet met 100w op, maar goed wel ze max snelheid dus.
En tevens nooit tot 80% geladen(Wel altijd vanaf ongeveer 20% gaan laden), altijd gewoon tot 90 tot 95 over algemeen. dat ik eens keek ok is vol zat kan er af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hier na 211 cycli met voornamelijk 80 procent laden (wel paar keer tot 100% op drukke dagen) en nog steeds 100 procent. Sinds oktober, iPhone 15PM

• henkjan101
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 15:58
Ik ben sinds afgelopen maandag trotse eigenaar van de 15 Pro, komend vanaf de gewone 13. Tot nu toe heel blij met mijn aankoop!

Vraagje: nu ik ook voor het eerst AOD heb had ik gelezen dat Apple Kaarten hier een gave toepassing voor heeft; je ziet alleen de komende afslag met aankomsttijd onderin met verder een donker scherm. Pas als de afslag nadert licht de kaart op, heel tof!

Enige nadeel is dat de kaart vervolgens niet weer verdwijnt maar ik handmatig de vergrendelknop weer in moet drukken. Doe ik iets verkeerd, moet ik een instelling wijzigen of blijft de kaart dan gewoon constant zichtbaar?

• Queenfanmichel
rCk schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:44:
[...]

Nogal. Ik heb ook sinds december '23 mijn 15 PM in gebruik. Ik zit op iets minder cycli (198) en ik zit nog op 100%. Ofwel die van mij is niet accuraat, of die van jou is erg snel gegaan of ook niet accuraat.

Hier overigens ook van 12 Pro naar 15 PM gegaan, even wennen qua grootte, maar binnen een week of 2 compleet gewend en wil niet anders meer!
Zeg het maar. Is inderdaad even wennen maar wil niet meer teug.

• Queenfanmichel
Aidacra schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:33:
[...]

Dat het beduidend sneller slijt is wel te zien, mijn vrouw heeft een gewone 15 ook op dezelfde tijd aangeschaft en zit op 230 cycli.

En zij zit nog steeds op 100%, zij laad elke nacht op naar 100%. Ik laad tot 80% en zo veel mogelijk bedraad.

Net de accu gekalibreerd kijken wat dat oplevert.

• MisterMarcFR
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 11:44
Verkeerde topic.

[ Voor 89% gewijzigd door MisterMarcFR op 05-09-2024 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-09 20:37
Hoe kan je zien hoeveel x hem opgeladen is of gaat dat enkel vanaf de 15 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
svenn15 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:57:
Hoe kan je zien hoeveel x hem opgeladen is of gaat dat enkel vanaf de 15 ?
Vanaf de 15 series pas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Plaatje zegt meer dan woorden.

15 Pro Max, bij launch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBDuw-tdCh8HgxW4lrZzcG-oEf0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o8xoUNHrT21qkv8uBy2UpSMc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:24
Vorkie schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:07:
Plaatje zegt meer dan woorden.

15 Pro Max, bij launch.

[Afbeelding]
Als je er niet obsessief mee bezig bent, krijg je een stuk lagere percentages. 92%. Vooral tijdens een week in het hete Roemenië ging het hard. Van 98 naar 92% in een week tijd.

Nu is het al weken stabiel. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Tp9NPAzxNONM30XMH_liCsPihk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IITQ2I5tT9ETiKtQzwLvQzzd.png?f=fotoalbum_large

Het zal vast voer zijn voor mensen op Marktplaats om 300 euro af te dingen. Dan zeg ik: “dan koop je toch een nieuwe?”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Dennisweb schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:27:
[...]

Als je er niet obsessief mee bezig bent, krijg je een stuk lagere percentages. 92%. Vooral tijdens een week in het hete Roemenië ging het hard. Van 98 naar 92% in een week tijd.

Nu is het al weken stabiel. [Afbeelding]

Het zal vast voer zijn voor mensen op Marktplaats om 300 euro af te dingen. Dan zeg ik: “dan koop je toch een nieuwe?”
Juist verre van obsessief, altijd in auto lader, ‘s nachts laden, geen Max 80% etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Vorkie schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:56:
[...]

Juist verre van obsessief, altijd in auto lader, ‘s nachts laden, geen Max 80% etc etc.
Hnnn. Wat bijzonder dat het zo varieert. Ik kan me echt alleen de hitte in Roemenië bedenken. Het was er elke dag 38 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Dennisweb schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 22:05:
[...]

Hnnn. Wat bijzonder dat het zo varieert. Ik kan me echt alleen de hitte in Roemenië bedenken. Het was er elke dag 38 graden.
Hier ook een paar weken ergens geweest met hoge temperaturen, ook ‘s nachts niet veel kouder dan 30 graden. Heeft niet zoveel als bij jou, maar toch ook wel een paar procent batterijcapaciteit gekost.

Ook constant throttelen van de oplaadsnelheid: ik heb regelmatig de melding gezien dat de iPhone eerst moest afkoelen voordat het opladen hervat kon worden. Of dat hij gewoon bovengemiddeld langzaam oplaadde.

Sowieso is het met de koeling van de iPhone 15 en 15 Pro niet zo goed gesteld. Dat is bij de volgende generatie hopelijk echt beter. Bijvoorbeeld wel eens 10 min gefilmd in 4K of simpelweg 20 apps uit de App Store tegelijk updaten? Daar komt zoveel hitte en energie bij vrij dat ik bijna zelfstandig een raket naar de maan kan sturen en terug :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennisweb schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:27:
[...]

Nu is het al weken stabiel. [Afbeelding]

Een daling van 6% in een week tijd? Dat is niet best, hoor. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Verwijderd schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 23:11:
[...]

Een daling van 6% in een week tijd? Dat is niet best, hoor. :o
Ik weet het. Sinds mijn terugkeer van de vakantie is ‘ie al weer 8 weken stabiel. Dus ik maak er geen punt van. Maar blij ben ik er niet mee. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 23:38
[...]

Op de helft van de wereld is het het hele jaar 38 graden of warmer. Als dat killing voor de batterij zou zijn dan was dat wel een grote batterygate geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 20:30
Uniciteit schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 22:59:
[...]
Sowieso is het met de koeling van de iPhone 15 en 15 Pro niet zo goed gesteld. Dat is bij de volgende generatie hopelijk echt beter. Bijvoorbeeld wel eens 10 min gefilmd in 4K of simpelweg 20 apps uit de App Store tegelijk updaten? Daar komt zoveel hitte en energie bij vrij dat ik bijna zelfstandig een raket naar de maan kan sturen en terug :9
Dat is met de Iphones van de vorige generaties niet anders geweest. Apple vindt hun processoren zo superieur dat ze geen actieve koeling (bv. vapour chamber) nodig hebben. Dus reken er niet op dat dat met de 16 beter wordt. Maar wie weet gaat Apple ons verrassen met een vapour chamber in de nieuwe Iphones.

Nu genereert bv. 4k filmen op elke smartphone veel warmte en batterijverbruik, maar ik heb alleen op mijn Iphones (vanaf model XS) gehad dat het scherm dimde of zelfs uitschakelde omdat de telefoon te heet werd. Meestal wel in uitdagende situaties (opladen + Carplay + navigatie, of langer filmen in zonnige hoge buitentemperaturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ruben279 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 07:29:
Ik heb gisteravond ook even gecheckt, want ik had laatste week steeds last van een vastlopende Carplay.
Eerst wat water in de USB-C poort om t vuil los te weken, en daarna met zn plastic flexibele tandenstoker voorzichting wat geschraapt.

En er zat inderdaad een stofje in. Die wip je er zo uit maar daarna klikte de USB-C kabel nog niet helemaal goed vast.

Dus ook de USB-C kabel maar even vervangen (in de auto heb ik niet de originele, want die is veel te lang) en nu werkt het weer prima!
Pas vooral op voor de werking van de usb poort nu. Water en geleidende materialen zijn over het algemeen niet de beste vrienden, maar als het vocht droogt, zorgt het ook voor oxidatie (roest) wat dus niet (goed) geleid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
[...]

Hele zomervakantie in pretparken en stranden geweest. Vaak oververhit geraakt door intensief filmen.

Ik hoor dat ik geluk hebt dan, best bijzonder dat ie zo snel bij jouw is afgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Alwéér over accuconditie? Komkommertijd? Het boeit mij werkelijk geen fuck wat de conditie is. Wordt het te gek... laat je een nieuwe accu plaatsen, kan je er weer een tijdje tegenaan :D.

@Vorkie ... zo doe ik het ook. Altijd aan de lader in de auto. Voor het slapen gaan aan de lader. Gewoon 100%. De telefoon bepaalt zelf wel aan de hand van de wekker wanneer de accu naar 100% moet. Ik moet wel zeggen dat de ruimte waar mijn telefoon tijdens het rijden ligt... actief gekoeld wordt door de blikjeshouder in de armsteun. De telefoon (iPhone 15 Pro) heeft het gisteren met Apple Maps 14 uur lang keurig gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 07-09-2024 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 09:29
Blijkbaar is IP68 niet geschikt voor een ongelukje van 10 seconden op 50 centimeter diepte. :Z alle 4 de camera’s van de 15 pro zitten nu vol met condens.

Gelukkig AC+, maar toch.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Make Tweakers Great Again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22

Soullie

Planeshift

@Dennisweb

Ach wat is 8% minder op een telefoon die makkelijk een hele dag meegaat.

En anders ruil je hem toch lekker bij apple in als je tzt een nieuw toestel koopt, scheelt boel gedoe met mensen van marktplaats.

[ Voor 3% gewijzigd door Soullie op 07-09-2024 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hemingr schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:41:
Blijkbaar is IP68 niet geschikt voor een ongelukje van 10 seconden op 50 centimeter diepte. :Z alle 4 de camera’s van de 15 pro zitten nu vol met condens.

Gelukkig AC+, maar toch.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Huh, dat zou wel moeten kunnen.

maximale diepte van 6 meter tot 30 minuten

https://support.apple.com/nl-nl/108039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
Greatsword schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 15:44:
[...]

Huh, dat zou wel moeten kunnen.

maximale diepte van 6 meter tot 30 minuten

Dat zou je denken, maar helaas is de realiteit toch anders. Hetzelfde argument ging ook aan dovemansoren bij de kerel van Apple. Ik zou het wel aan willen vechten, maar ik slik de €99 eigen risico wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:16
Hemingr schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 16:04:
[...]

Dat zou je denken, maar helaas is de realiteit toch anders. Hetzelfde argument ging ook aan dovemansoren bij de kerel van Apple. Ik zou het wel aan willen vechten, maar ik slik de €99 eigen risico wel.
Je bent niet de enige. Momenteel wordt het ook aangevochten in Amerika/Canada. Temeer omdat ze zelf reclames maken dat die water resistent is. Terwijl in de kleine lettertjes dan staat dat het niet onder de garantie valt indien waterschade wordt gedetecteerd..

https://appleinsider.com/...-catch-claims-new-lawsuit

[ Voor 27% gewijzigd door TheKerremenke op 07-09-2024 18:38 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
TheKerremenke schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 18:35:
[...]

Je bent niet de enige. Momenteel wordt het ook aangevochten in Amerika/Canada. Temeer omdat ze zelf reclames maken dat die water resistent is. Terwijl in de kleine lettertjes dan staat dat het niet onder de garantie valt indien waterschade wordt gedetecteerd..

https://appleinsider.com/...-catch-claims-new-lawsuit
Maar ze benadrukken overal dat het alleen voor nood is en je er niet mee moet gaan zwemmen ofzo (al doe ik dat altijd zonder problemen).

Er garantie op geven lijkt mij echt moeilijk. Want hij hoeft maar 1x flink te vallen waarbij zonder optische schade wél de seal verbroken kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ja dat is het lastige iedereen laat ze telefoon wel eens vallen, of het nou van klein stukje is van de bank(Of een lelijke val).
Of hij krijgt een keer een tik ergens tegen aan, en we zijn allemaal blij als die nog heel lijkt.

Maar ja van buiten mooi, betekend niet van binnen geen schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
Het rare is ook, de telefoon doet het verder prima, sterker nog ik tik dit bericht er op. Enkel vocht in de lens en, en de speaker is ook gaar kom ik net achter.

Maar zelfs als ik het vocht eruit krijg heb ik er weinig vertrouwen in. Vanavond maar een backup draaien en het een en ander overzetten naar een tijdelijk toestel (signal berichten).

Het blijft irritant. Apple beroept zich op “water resistent VS waterproof”.

Ik heb zelf veel ervaring met waterdichtheid standaarden in elektronica en simpelweg had dit geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Hemingr schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 21:35:
Het rare is ook, de telefoon doet het verder prima, sterker nog ik tik dit bericht er op. Enkel vocht in de lens en, en de speaker is ook gaar kom ik net achter.

Maar zelfs als ik het vocht eruit krijg heb ik er weinig vertrouwen in. Vanavond maar een backup draaien en het een en ander overzetten naar een tijdelijk toestel (signal berichten).

Het blijft irritant. Apple beroept zich op “water resistent VS waterproof”.

Ik heb zelf veel ervaring met waterdichtheid standaarden in elektronica en simpelweg had dit geen probleem mogen zijn.
Apple begrijpt nog steeds niet zo goed hoe EU consumentenbescherming werkt, of wil het niet begrijpen. Zoals het maar één jaar fabrieksgarantie bieden terwijl alle andere telefoonfabrikanten netjes twee jaar doen, telkens Amerikaanse regels gebruiken bij non-conformiteit, en Apple Care pushen voor iets wat ze gratis zouden moeten doen.
Je telefoon is nog geen jaar oud, dus volgens Nederlands recht zal Apple na jouw melding nu moeten aantonen dat het vocht in jouw telefoon daar is gekomen door niet-normaal gebruik van jou. Jij hoeft op dit moment niets te bewijzen. Apple moet eerst aannemelijk maken dat je de telefoon langer dan 30 minuten lang of dieper dan 6 meter in water hebt gehad, of dat je de telefoon opzettelijk in het water hebt gegooid. Tenzij er andere factoren zijn die kunnen bijdragen aan het bewijs, zoals valschade. Het zal voor Apple natuurlijk heel moeilijk te bewijzen zijn voor de rechter dat jij te diep bent gekomen met je telefoon of het opzettelijk hebt gedaan. Bijvoorbeeld als zij getuigen kunnen vinden die jou met scuba-outfit hebben zien duiken met de telefoon, of die je de telefoon opzettelijk in het water hebben zien gooien ;) .
Maar goed, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zou je dit bij hen kunnen melden.
Ik vind het niet slim van Apple, want daarmee zeggen zij eigenlijk dat hun telefoons eigenlijk minder waterdicht zijn dan andere telefoons, en zullen er mensen zijn (zoals ik) die nu gaan heroverwegen een Iphone 16 te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
Of-Aaargh schreef op zondag 8 september 2024 @ 09:17:
[...]

Apple begrijpt nog steeds niet zo goed hoe EU consumentenbescherming werkt, of wil het niet begrijpen. Zoals het maar één jaar fabrieksgarantie bieden terwijl alle andere telefoonfabrikanten netjes twee jaar doen, telkens Amerikaanse regels gebruiken bij non-conformiteit, en Apple Care pushen voor iets wat ze gratis zouden moeten doen.
Je telefoon is nog geen jaar oud, dus volgens Nederlands recht zal Apple na jouw melding nu moeten aantonen dat het vocht in jouw telefoon daar is gekomen door niet-normaal gebruik van jou. Jij hoeft op dit moment niets te bewijzen. Apple moet eerst aannemelijk maken dat je de telefoon langer dan 30 minuten lang of dieper dan 6 meter in water hebt gehad, of dat je de telefoon opzettelijk in het water hebt gegooid. Tenzij er andere factoren zijn die kunnen bijdragen aan het bewijs, zoals valschade. Het zal voor Apple natuurlijk heel moeilijk te bewijzen zijn voor de rechter dat jij te diep bent gekomen met je telefoon of het opzettelijk hebt gedaan. Bijvoorbeeld als zij getuigen kunnen vinden die jou met scuba-outfit hebben zien duiken met de telefoon, of die je de telefoon opzettelijk in het water hebben zien gooien ;) .
Maar goed, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zou je dit bij hen kunnen melden.
Ik vind het niet slim van Apple, want daarmee zeggen zij eigenlijk dat hun telefoons eigenlijk minder waterdicht zijn dan andere telefoons, en zullen er mensen zijn (zoals ik) die nu gaan heroverwegen een Iphone 16 te gaan kopen.
Je hebt helemaal gelijk, en eerlijk gezegd zou ik er ook een groter probleem van maken als ik voor een nieuw toestel moet betalen. Echter op dit moment heb ik geen behoefte aan mogelijk een langere periode zonder telefoon te zitten, dan is het eigen risico van 99 euro een kwaad wat ik wel op me wil nemen. Dan heeft Tim Apple weer wat extra centjes, hij ook weer blij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
Of-Aaargh schreef op zondag 8 september 2024 @ 09:17:
[...]

Apple begrijpt nog steeds niet zo goed hoe EU consumentenbescherming werkt, of wil het niet begrijpen. Zoals het maar één jaar fabrieksgarantie bieden terwijl alle andere telefoonfabrikanten netjes twee jaar doen.
Je hebt recht op 2 jaar garantie in Nederland. Als je bij Apple zelf koopt krijg je die 2 jaar gewoon. Als je bij een ander koopt gaat het eerste jaar via Apple en het 2e jaar via de verkoper. Dat is precies hoe het volgens de wet zou moeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Dennisdn schreef op zondag 8 september 2024 @ 10:07:
[...]

Je hebt recht op 2 jaar garantie in Nederland. Als je bij Apple zelf koopt krijg je die 2 jaar gewoon. Als je bij een ander koopt gaat het eerste jaar via Apple en het 2e jaar via de verkoper. Dat is precies hoe het volgens de wet zou moeten :)
Precies je krijgt gewqoon 2 jaar garantie mits je bij hun koopt, anders als nog 2 jaar.
Alleen dan mag je eventueel in 1ste jaar ook een Apple store in wandelen, ook al heb je hem bij coolblue of iets gekocht.

Het 2de jaar moet je dan gewoon doen waar je hem zelf gekocht heb, ze doen dat dus best netjes.
Want ze kunnen ook zeggen jij heb hem bij Coolblue gekocht, ga je 2 jaar garantie daar maar halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Apple geeft in tegenstelling tot bv. Samsung echt maar één jaar fabrieksgarantie op alle producten behalve de Apple Watch, die heeft wel twee jaar garantie:
"2 jaar na de aankoopdatum voor Apple Watch Edition; 1 jaar na de aankoopdatum voor alle andere Apple producten."
https://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/nl/
Na afloop van dat ene jaar zul jij op grond van de Nederlandse wetgeving waar Apple met gezonde tegenzin aan moet voldoen, zelf nonconformiteit moeten aantonen, wat natuurlijk een stuk lastiger is dan met een tweede jaar fabrieksgarantie zoals de meeste andere telefoonfabrikanten hebben in de EU.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
Of-Aaargh schreef op zondag 8 september 2024 @ 12:30:
Apple geeft in tegenstelling tot bv. Samsung echt maar één jaar fabrieksgarantie

Na afloop van dat ene jaar zul jij op grond van de Nederlandse wetgeving waar Apple met gezonde tegenzin aan moet voldoen
Maar waar gaan ze dan tegen de wet in en en waaruit blijkt dat ze met tegenzin daaraan voldoen? Je hebt in Nederland gewoon altijd 2 jaar garantie via de winkelier. Op een iPhone zelfs langer, want de wet voorziet erin dat je een smartphone langer dan 2 jaar zonder problemen moet kunnen gebruiken. “Fabrieksgarantie” komt in de wet niet voor.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 08-09-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Apple geeft op al hun devices, Macbooks, iPhones, enz 2 jaar garantie. Zelf al vaker gebruik van gemaakt na 1 jaar fabrieksgarantie. Wel geldt hiervoor het consumentenrecht. Dus zakelijke afgeschafte spullen krijgen geen 2 jaar!
Pagina: 1 ... 74 ... 77 Laatste