PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Het steeds weer vervangen van een goede smartphone omdat de accu minder lang meegaat is vanuit een oogpunt van duurzaamheid een heel slechte gewoonte. Ik ben net overgestapt van een XR naar een 15 en verwacht met mijn nieuwe telefoon 7-8 jaar te doen. Dat kan prima. En overigens geldt dat ook voor mijn EV: die verwacht ik ook minstens 10 jaar te rijden waarna iemand anders daar nog een prima tweedehands auto aan zal hebben. Mét een batterij in prima staat.Fjeze schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 00:52:
[...]
Dus je gebruikt standaard een deel van je accu niet. Hoe lang duurt het met normaal gebruik en laden tot 100% tot je accu nog maar 80% overheeft? Dan heb je toch alweer een nieuwe telefoon gekocht?
Mogelijk veel genavigeerd of anderszins Google Maps gebruikt? Dat vreet stroom is mijn ervaring. En zoals door anderen al genoemd: warmte en hoge helderheid van je display.hk12nl schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:25:
[...]
Bij mij was hij de afgelopen 2 weken op vakantie ook sneller leeg. Wellicht slechter bereik?
[ Voor 10% gewijzigd door jdbiggelaa op 12-08-2024 12:42 ]
Dat is wel een aanname hoor. Dat de kwaliteit van een EV batterij hoger is.Tranquility schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 07:59:
[...]
Precies.
En er van uitgaande dat de kwaliteit van de chemie bij EV's in het algemeen op een hoger niveau staat dan bij telefoonbatterijen lijkt het me juist nog zinvoller om de batterijen daarvan op zijn minst ook zo te behandelen voor een zo lang mogelijke levensduur.
Ik ben het helemaal met je eens en ik zie het nut er ook niet van in. Het is een gebruiksvoorwerp. Je kunt er zuinig mee zijn maar om mezelf dan te beperken gaat mij te ver.Fjeze schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:02:
[...]
Dat snap ik, maar dan ga je dus jezelf beperken zodat je hem beter kan verkopen…. Beetje zonde toch.
Ik heb het onderbuikgevoel dat psychologie ergens ook een rol speelt in het hele verhaal. De meningen over batterijgebruik zijn heel verschillend in ieder geval.
Verwijderd
Als je goed leest, zie je dat er genoeg mensen zijn die aangeven met 80% gewoon de dag door te komen. Dan beperk je jezelf toch niet? Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen? Als het je beperkt, zet je de functie toch lekker uit. Beperkt het je niet, dan laat je het aan. Boeien.eettjjuuhh schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:21:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens en ik zie het nut er ook niet van in. Het is een gebruiksvoorwerp. Je kunt er zuinig mee zijn maar om mezelf dan te beperken gaat mij te ver.
Ik heb het onderbuikgevoel dat psychologie ergens ook een rol speelt in het hele verhaal. De meningen over batterijgebruik zijn heel verschillend in ieder geval.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2024 13:42 ]
Volgens mij ben je er zelf meer mee bezig dan ikzelf.eettjjuuhh schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:21:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens en ik zie het nut er ook niet van in. Het is een gebruiksvoorwerp. Je kunt er zuinig mee zijn maar om mezelf dan te beperken gaat mij te ver.
Have you tried turning it off and on again?
Zucht...
Verwijderd
Dat is het hele ding. Ik werd vorig jaar ook half verguist toen ik aangaf de functie te gebruiken. Super weird. De functie is optioneel. Ik vind het zo gek dat mensen zich druk maken om wat een ander doet. Als iemand de functie niet gebruikt, zul je mij nooit horen zeggen dat je ‘slecht bezig’ bent of je ‘je batterijconditie verneukt’ of iets dergelijks. Laat doen, joh.SgtElPotato schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:52:
Tja, het batterij ding komt ieder jaar wel een paar keer terug (helaas). Ieder zijn eigen ding. Lekker laten gaan. De ene hecht veel waarde aan zo lang mogelijk 100% proberen te houden, de ander kijkt nooit. #whocares
Telkens komt dan ook die ‘je beperkt jezelf’ terug. Zelf werk ik elke dag vanuit huis. Heb WhatsApp altijd open op mijn PC of laptop en social media check ik ook via die apparaten. Ik gebruik mijn telefoon dus een stuk minder. Waarom zou ik dan tot 100% moeten opladen? Ik merk als gebruiker geen verschil, aangezien ik mijn telefoon toch aan de lader leg als ik ga slapen. Ik beperk mezelf dus helemaal nergens in.
Ik zie ook weleens gebruikers commentaar geven op anderen wanneer ze aangeven een hoesje of screenprotector te willen kopen. Dan lees je ‘het is een gebruiksvoorwerp’ of ‘een krasje hoort erbij’. Dan denk ik: wat boeit jou dat? Als diegene zijn telefoon graag in perfecte conditie houdt, wat is daar dan mis mee? Bemoei je lekker met je eigen telefoontje.
Tja, als je gelooft in ‘alternative facts’ ….eettjjuuhh schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:21:
[...]
We denken tegenwoordig dat onze mening juist is en dat we gelijk hebben. Prima, je mag je mening uitten, dat moet men ook altijd blijven doen. Maar daar houdt het mee op.Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:09:
[...]
Dat is het hele ding. Ik werd vorig jaar ook half verguist toen ik aangaf de functie te gebruiken. Super weird. De functie is optioneel. Ik vind het zo gek dat mensen zich druk maken om wat een ander doet. Als iemand de functie niet gebruikt, zul je mij nooit horen zeggen dat je ‘slecht bezig’ bent of je ‘je batterijconditie verneukt’ of iets dergelijks. Laat doen, joh.
Telkens komt dan ook die ‘je beperkt jezelf’ terug. Zelf werk ik elke dag vanuit huis. Heb WhatsApp altijd open op mijn PC of laptop en social media check ik ook via die apparaten. Ik gebruik mijn telefoon dus een stuk minder. Waarom zou ik dan tot 100% moeten opladen? Ik merk als gebruiker geen verschil, aangezien ik mijn telefoon toch aan de lader leg als ik ga slapen. Ik beperk mezelf dus helemaal nergens in.
Ik zie ook weleens gebruikers commentaar geven op anderen wanneer ze aangeven een hoesje of screenprotector te willen kopen. Dan lees je ‘het is een gebruiksvoorwerp’ of ‘een krasje hoort erbij’. Dan denk ik: wat boeit jou dat? Als diegene zijn telefoon graag in perfecte conditie houdt, wat is daar dan mis mee? Bemoei je lekker met je eigen telefoontje.
'Oh jij laadt je batterij op deze manier op?' 'Leuk, ik doe het zo!'. Of 'Ik gebruik een screenprotector, wat leuk dat jij dat niet doet of wat stoer.'. Voor de rest boeit het niet. Iedereen doet zijn eigen ding.
Het is gewoon storend.
Zucht...
#komkommertijd
Als ik me goed kan herinneren is dit een forum. Op forums discusieren mensen over verschillende onderwerpen die met een bepaald topic te maken hebben. Als mensen graag over batterijtechniek van de iPhone 15 serie willen praten, wat is daar mis mee? Er zijn ook onderwerpen waar ik niet in geinteresseerd ben en dan ga ik ook niet roepen "wat storend", of "wat vervelend". Zolang het on topic is, en dat is een discussie over de batterij(techniek) van de iPhone 15 serie, dan lijkt me dat een non-issue.SgtElPotato schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:57:
[...]
We denken tegenwoordig dat onze mening juist is en dat we gelijk hebben. Prima, je mag je mening uitten, dat moet men ook altijd blijven doen. Maar daar houdt het mee op.
'Oh jij laadt je batterij op deze manier op?' 'Leuk, ik doe het zo!'. Of 'Ik gebruik een screenprotector, wat leuk dat jij dat niet doet of wat stoer.'. Voor de rest boeit het niet. Iedereen doet zijn eigen ding.
Het is gewoon storend.
Dat mag toch prima. Maar dan moet je ook luisteren en niet zeggen dit is beter of dat is beter. Of wat jij doet is fout. Het doet er vrij weinig toe. Ieder toestel is verschillend en heeft verschillende apps en instellingen waardoor alles letterlijk anders kan zijn. Genoeg voorbeelden te vinden waarbij de een zijn toestel continue tot 100% op aan het laden is en draadloos en de ander 80% doet en bedraad en nog heeft ie een lager percentage.Tranquility schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:45:
[...]
Als ik me goed kan herinneren is dit een forum. Op forums discusieren mensen over verschillende onderwerpen die met een bepaald topic te maken hebben. Als mensen graag over batterijtechniek van de iPhone 15 serie willen praten, wat is daar mis mee? Er zijn ook onderwerpen waar ik niet in geinteresseerd ben en dan ga ik ook niet roepen "wat storend", of "wat vervelend". Zolang het on topic is, en dat is een discussie over de batterij(techniek) van de iPhone 15 serie, dan lijkt me dat een non-issue.
Het zijn eindeloze discussies die nergens op slaan. En ze komen ieder jaar terug
Zucht...
Dat heb ik ook nooit gezegd. Lees eens wat ik schreef:SgtElPotato schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:35:
[...]
Dat mag toch prima. Maar dan moet je ook luisteren en niet zeggen dit is beter of dat is beter. Of wat jij doet is fout. Het doet er vrij weinig toe. Ieder toestel is verschillend en heeft verschillende apps en instellingen waardoor alles letterlijk anders kan zijn. Genoeg voorbeelden te vinden waarbij de een zijn toestel continue tot 100% op aan het laden is en draadloos en de ander 80% doet en bedraad en nog heeft ie een lager percentage.
Het zijn eindeloze discussies die nergens op slaan. En ze komen ieder jaar terug
Dat het eindeloze discussies zijn dat klopt maar dat geldt voor vrijwel elke discussie. Dat krijg je nu eenmaal bij iedere nieuwe iPhone iteratie. Anders zou dit forum immers geen bestaansrecht hebben. Bij de komende generatie wordt er hoogstwaarschijnlijk een nieuwe accutechniek (stacked cells) gebruikt. Voor de een totaal niet boeiend, voor de ander interessante materie, want het is nieuwe technologie. We zitten immers wel op Tweakers hé.Er zijn ook onderwerpen waar ik niet in geinteresseerd ben en dan ga ik ook niet roepen "wat storend", of "wat vervelend"
Toen ik mijn pro max 13 inruilde zat ie op 95% meen ik.
Denk dat ik het met 80% door de dag ook wel red, maar soms moet ik echt veel bellen en dan wil ik die 20% extra in de pocket hebben voor het geval dat.
Iedereen die tot 80% laad vind ik ook lief hoor
Voornamelijk draadloos tot 80% (hooguit 20x tot 100%), 210 cycli en 96% max capacity. Op individueel niveau zal het dus toch vooral een dice roll zijnSoullie schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:50:
Ik laad eigenijk altijd draadloos op tot 100%, Cycle count 172 en zit nog op 100% max capacity.
Toen ik mijn pro max 13 inruilde zat ie op 95% meen ik.
Denk dat ik het met 80% door de dag ook wel red, maar soms moet ik echt veel bellen en dan wil ik die 20% extra in de pocket hebben voor het geval dat.
Iedereen die tot 80% laad vind ik ook lief hoor
All Four New iPhone 16 Pro Colors Revealed in New Image
https://www.macrumors.com...e-16-pro-colors-revealed/
:fill(white):strip_exif()/f/image/acnRTYiQiiWrD3i6F0hHkvfp.png?f=user_large)
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Rechtse variant..THE_BASE schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:33:
Aangezien er nog geen iPhone 16 Pro-topic is:
[Afbeelding]

Eens. En dat zijn precies de reacties op MacRumors en copypaste.nl (iCulture).
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Verwijderd
So, dit zijn niet de mooiste kleurtjes...THE_BASE schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:33:
[Afbeelding]
Ik hoop dat die derde wel gewoon dezelfde natural titanium is als de 15Pro. Want die wilde ik in eerste instantie maar nadat ik foutief een zwarte kreeg niet de moeite genomen hem om te ruilen…THE_BASE schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:33:
[Afbeelding]
Maar inmiddels gaan de meeste geruchten over de iPhone17 en zelfs verder, daarmee ben ik bang dat de 16 zo’n magere update gaat worden dat ze het vroeger een S hadden genoemd….
And our new color this year is fart brown.

Denk dat ik de 16 ga overslaan en weer jaartje wacht op de 17. (of er moet al echt iets zijn wat een wow factor bij me oproept).
[ Voor 25% gewijzigd door Soullie op 16-08-2024 16:25 ]
Weet niet wat heb maar heb jij nog wow factoren dan, ik had nog prima bij mijn 11 pro max kunnen zitten(In plaats van 15 pro max nu) ?Soullie schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:24:
[...]
Denk dat ik de 16 ga overslaan en weer jaartje wacht op de 17. (of er moet al echt iets zijn wat een wow factor bij me oproept).
Verwijderd
Ik neig hier ook naar. Tot nu toe nog niet echt iets gezien wat me heeft weten te overtuigen.Soullie schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:24:
[...]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Misschien dat de kleur vertekend is met de foto en is het een goud of bronze variant. Ik wacht nog even af voordat ik het een shit kleur noem.
Voor nu mag je het gerust diarree color geven hoor, als het er straks echt beter uitziet, we stand correctedCarJunkyXL schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:40:
[...]
Misschien dat de kleur vertekend is met de foto en is het een goud of bronze variant. Ik wacht nog even af voordat ik het een shit kleur noem.
Ik twijfel met je mee. Ik vind de verschillen eigenlijk niet echt de moeite van het upgraden waard. Niet iets waarvan ik zeg, wauw, dat is een mooie verbetering of feature. De iets betere batterij is slechts 5% in het geval van de Pro Max en het iets grotere scherm is mooi, maar ook verwaarloosbaar. Al met al vind ik de verschillen niet om over naar huis te schrijven.Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:39:
[...]
Ik neig hier ook naar. Tot nu toe nog niet echt iets gezien wat me heeft weten te overtuigen.
Ik kijk bij release wat een z.g.a.n. iPhone 15 Pro Max Titanium met 100% accu nog doet op de tweedehands markt en als het niet al te duur is om te upgraden dan zal ik dat misschien nog wel doen, anders is me het al die moeite van het omzetten, marktplaatsgedoe, e.d. niet waard. Verkoop via Swappie doe ik niet meer na eerdere slechte ervaring met hun en met hun vervoerder DHL die het pakketje wekenlang liet liggen omdat ik de oude omdoos van de nieuwe iPhone had gebruikt waar een afbeelding van een batterij op stond vermeld. Daardoor ging DHL in de stress. Door al die vertraging werd het uiteindelijke aanbod van Swappie een stuk lager.
Ik doe ook hele marktplaats verkopen enzo niet meer, ja je krijgt er wel wat meer voor enzo.Tranquility schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:17:
[...]
Ik twijfel met je mee. Ik vind de verschillen eigenlijk niet echt de moeite van het upgraden waard. Niet iets waarvan ik zeg, wauw, dat is een mooie verbetering of feature. De iets betere batterij is slechts 5% in het geval van de Pro Max en het iets grotere scherm is mooi, maar ook verwaarloosbaar. Al met al vind ik de verschillen niet om over naar huis te schrijven.
Ik kijk bij release wat een z.g.a.n. iPhone 15 Pro Max Titanium met 100% accu nog doet op de tweedehands markt en als het niet al te duur is om te upgraden dan zal ik dat misschien nog wel doen, anders is me het al die moeite van het omzetten, marktplaatsgedoe, e.d. niet waard. Verkoop via Swappie doe ik niet meer na eerdere slechte ervaring met hun en met hun vervoerder DHL die het pakketje wekenlang liet liggen omdat ik de oude omdoos van de nieuwe iPhone had gebruikt waar een afbeelding van een batterij op stond vermeld. Daardoor ging DHL in de stress. Door al die vertraging werd het uiteindelijke aanbod van Swappie een stuk lager.
Maar geen zin in zulk gedoe en mensen over de vloer die ik niet ken, ik ruil het al een paar jaar in via Apple zelf.
Je krijgt je product enkele dagen later mooie andere doos door de brievenbus(Dus geen oude doos die hergebruikt wordt), hier doe je de oude in zonder doosje van de iphone of iets(Alleen product zelf).
Sticker erop terug op de post met dhl en klaar.
Maar goed upgraden na 1 jaar vind ik zelf sowieso zinloos, daarvoor zijn de verschillen altijd al te klein geweest.
Je kunt ook een nieuw iPhone 16 topic maken, zodat we hier ontopic over de iPhone 15 kunnen discussiëren en ervaringen uitwisselenTHE_BASE schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:33:
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Bij Apple inruilen zal inderdaad wel het makkelijkst en meest probleemloos zijn, maar zij bieden altijd zo weinig voor je oude iPhone. Terwijl de "Pre Owned" (CPO) producten van Apple wel altijd heel duur zijn en maar een paar tientjes goedkoper dan een splinternieuwe.Carlos0_0 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:28:
Ik doe ook hele marktplaats verkopen enzo niet meer, ja je krijgt er wel wat meer voor enzo.
Maar geen zin in zulk gedoe en mensen over de vloer die ik niet ken, ik ruil het al een paar jaar in via Apple zelf.
Dus eigenlijk hetzelfde als met Swappie, e.d. Sowieso dus voortaan goed opletten dat je een doos gebruikt zonder stickers van "Bevat Li-Ion batterijen", o.i.d. er op. De reden dat ik toen de extra omdoos gebruikte was omdat Swappie alleen een dunne bubbeltjesenvelop als retourenvelop stuurde. Dat vond ik toch echt te weinig bescherming bieden. Vandaar dat ik toen de oude Apple omdoos waar de nieuwe iPhone 15 PM in heeft gezeten heb gebruikt. Volgende keer dus stickertjes verwijderen!Je krijgt je product enkele dagen later mooie andere doos door de brievenbus(Dus geen oude doos die hergebruikt wordt), hier doe je de oude in zonder doosje van de iphone of iets(Alleen product zelf).
Sticker erop terug op de post met dhl en klaar.
Yep, daar neig ik nu met de 15 -> 16 toch ook wel naar.Maar goed upgraden na 1 jaar vind ik zelf sowieso zinloos, daarvoor zijn de verschillen altijd al te klein geweest.
Het is nou niet dat het hele topic overspoelt is met replies over iPhone 16 sinds mijn post.Daedalus schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:31:
[...]
Je kunt ook een nieuw iPhone 16 topic maken, zodat we hier ontopic over de iPhone 15 kunnen discussiëren en ervaringen uitwisselen
Zelf gebruik ik nu nog de 11 en het begint wel te kriebelen. Als ik geen 16 koop moet er voor de tweede keer een nieuwe batterij in m’n 11, en dan hopen dat ‘ie het volhoudt tot de 17.
Nog niet, maar het geeft wel de ruimte om te discussiëren over de laatste geruchten over de iPhone 16. Dan blijft het hier tenminste ontopic over de iPhone 15.THE_BASE schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:43:
[...]
Het is nou niet dat het hele topic overspoelt is met replies over iPhone 16 sinds mijn post.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Uiteindelijk WhatsApp opnieuw geïnstalleerd. Heb toen niet gerestored, daarna de backup ook niet anders geladen (of verkeerd gedaan) en backup overschreven. Op zich ook niet heel erg om eens opnieuw te beginnen. Nu heb ik de app wél kunnen verbinden, dus dank voor de tip/hulp!SgtElPotato schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:23:
Zie je in Whatsapp nog apparaten staan die gekoppeld zijn aan de App of de Web versie? Misschien moet je die eerst verwijderen? Of opnieuw koppelen. Anders wellicht even alle cache etc van web.whatsapp.com verwijderen in je browser (of nieuwe browser proberen).
Anders ben ik bang dat je WA opnieuw moet installeren. Je kunt een backup maken in iCloud en deze erna terugzetten uiteraard.
Dan kun je de opmerking beter in het algemeen benoemen, zie hierboven.Daedalus schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:48:
[...]
Nog niet, maar het geeft wel de ruimte om te discussiëren over de laatste geruchten over de iPhone 16. Dan blijft het hier tenminste ontopic over de iPhone 15.
Zeker een dice roll.Dare Devil schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:12:
[...]
Voornamelijk draadloos tot 80% (hooguit 20x tot 100%), 210 cycli en 96% max capacity. Op individueel niveau zal het dus toch vooral een dice roll zijn
Zit zelf op 89% na 329 op de 15 pro max.
Vriend van mij zit op 87% na 373 cycli op de 15 pro max.
Mijn 13 pro max inmiddels bijna ingehaald die op 86% zit. Met een jaar verschil...
/f/image/LJHxzur1D5jVIpunmUxmYQYq.png?f=fotoalbum_large)
15 pro max sinds release, ik gebruik bijna altijd een ''langzame'' 10 watt lader en heb hem de eerste maanden tot 100% opgeladen, laatste 4-5 maanden tot 80%, want daar red ik het ook mee.
[ Voor 22% gewijzigd door Mschrijver88 op 22-08-2024 16:10 ]
Ik zou Tweakers V&A is proberen, daar zit doorgaans beter volk opCarlos0_0 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:28:
[...]
Ik doe ook hele marktplaats verkopen enzo niet meer, ja je krijgt er wel wat meer voor enzo.
Ik zie nu gebruikte iPhone 15 Pro's al vanaf 750,- weg gaan. Afhankelijk van de staat etc. moet 750-800 dus geen probleem zijn.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Voor mij zelfde heb hem ook sinds het begin, net iets meer laadcycle dan jou 95Tranquility schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:12:
Hier ook een 15 Pro Max van dezelfde productiemaand met nog 100% capaciteit, maar slechts 89 cycli. Toch redt ik het prima met tot 80% laden en laad om de dag op met een langzame lader (hij heeft toch de hele nacht de tijd) En ben natuurlijk niet zo'n zware gebruiker.. Muziek en podcasts overdag bij het werk en wat browsen, maar verder geen Netflix of YouTube o.i.d. Dat gaat op de grote 65" TV.
Maar ik ben ook geen zware gebruiker, geen netlix of YouTube ofzo, dit gaat idd gewoon op de 65inct tv
Spelletjes speel ik er niet op, alleen een beetje muziek en browsen en whatsapp ofzo.
Al is dat tijdens werk niet eens van toepassing, muziek is de fysieke radio in de in de vensterbank. en beetje browsen kan ook op de laptop(Whatsapp zie ik wel weer eens in de pauze ofzo).
Op welke iOs versie zit je als ik vragen mag?Mschrijver88 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:09:
[Afbeelding]
15 pro max sinds release, ik gebruik bijna altijd een ''langzame'' 10 watt lader en heb hem de eerste maanden tot 100% opgeladen, laatste 4-5 maanden tot 80%, want daar red ik het ook mee.
IOS 18 public betashadowkid053 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:20:
[...]
Op welke iOs versie zit je als ik vragen mag?
Ik zou in september gelijk een nieuwe kopen, nu gaat het berg afwaarts met de batterij conditieLocolau schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:39:
Batterijconditie gezakt naar 99% dus denk dat ik dat geval maar weggooi.
Nou, in 2 dagen van 89% naar 87% gegaan. Ik ga het serieus overwegenLocolau schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:39:
Batterijconditie gezakt naar 99% dus denk dat ik dat geval maar weggooi.

Mijn 14Pro ging in een jaar naar 86% dus ik stond klaar om gebruik te maken van mijn Apple Care +, maar sindsdien op 86% geblevenshadowkid053 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:21:
[...]
Nou, in 2 dagen van 89% naar 87% gegaan. Ik ga het serieus overwegen
Misschien wel een mooi moment om te upgraden
Nou, ik naar Amac, dit hadden ze nog niet meegemaakt, dus het toestel wordt ingezonden voor reparatie (naar Tsjechië?). Klinkt het Tweakers wellicht wel bekend?
Echt balen, ik ben zo absurd zuinig op mijn telefoon, dat het uit het niks gebeurt is gewoon frustrerend..
En overigens kom je er dan achter hoe afhankelijk je van zo’n ding bent. Mijn bedrijf draait op dat toestel. Allerlei 2-factor inlogzaken doen het dan ook ineens niet. En met een e sim kun je op dat moment niks. Dus terug naar de fysieke sim en een hoop te wijzigen in apps. Veel geleerd vandaag.
Mijn 11” iPad Pro 2018 werd ook ingezonden voor reparatie naar Tsjechië, toen had ik hem net. Er zat een kier tussen de behuizing en het scherm. Vanuit Tsjechië werd mij ook een (nieuw) exemplaar toegezonden. Al betwijfel ik of het geen refurbished exemplaar was.pixels66 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:21:
Sinds een maand in het bezit van een IPhone 15 pro. Ontzettend blij met dit toestel en voldoet aan al mijn verwachtingen. Vannacht moest ik even uit bed om de zieke hond uit te laten. Even op de telefoon gekeken, niks aan de hand. Vanmorgen dacht ik me verslapen te hebben, maar blijkt dat mijn iPhone ineens uit stond, en hij gaat ook niet meer aan. Op geen enkele manier.
Nou, ik naar Amac, dit hadden ze nog niet meegemaakt, dus het toestel wordt ingezonden voor reparatie (naar Tsjechië?). Klinkt het Tweakers wellicht wel bekend?
Echt balen, ik ben zo absurd zuinig op mijn telefoon, dat het uit het niks gebeurt is gewoon frustrerend..
En overigens kom je er dan achter hoe afhankelijk je van zo’n ding bent. Mijn bedrijf draait op dat toestel. Allerlei 2-factor inlogzaken doen het dan ook ineens niet. En met een e sim kun je op dat moment niks. Dus terug naar de fysieke sim en een hoop te wijzigen in apps. Veel geleerd vandaag.
Nou zo snel kan het gaan, want ik heb in de repair portal al reactie. Ik denk hieruit te lezen dat hij niet naar Tsjechië gaat…syltheboy schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:53:
[...]
Mijn 11” iPad Pro 2018 werd ook ingezonden voor reparatie naar Tsjechië, toen had ik hem net. Er zat een kier tussen de behuizing en het scherm. Vanuit Tsjechië werd mij ook een (nieuw) exemplaar toegezonden. Al betwijfel ik of het geen refurbished exemplaar was.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FuxdkSwMupiaGyQ6o80yg7LP.jpg?f=user_large)
Dat is af te lezen aan het model nummer, zie hier:syltheboy schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:53:
[...]
Mijn 11” iPad Pro 2018 werd ook ingezonden voor reparatie naar Tsjechië, toen had ik hem net. Er zat een kier tussen de behuizing en het scherm. Vanuit Tsjechië werd mij ook een (nieuw) exemplaar toegezonden. Al betwijfel ik of het geen refurbished exemplaar was.
M means new from Apple, F means refurbished by Apple or a carrier, P means personalized, and N means a replacement from Apple
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Update: Aan de hand van het serienummer wat op de reparatiebon stond kon ik het nagaan. Het modelnummer begint met de M, dus het zat goed. Ik zag echter wel een klein plekje waar de lak een beetje weg was destijds. Hij kwam ook in een zo'n platte witte doos terug. Daar heb ik toen niet moeilijk over gedaan.
[ Voor 67% gewijzigd door syltheboy op 24-08-2024 14:56 ]
Ik heb de 15 nu bijna een jaar en ik heb de indruk dat de gps echt slechter is tijdens bijvoorbeeld hardlopen in vergelijking met de 12.
Ik heb nu regelmatig dit soort sprongen in de route. Had ik vroeger véél minder.
:strip_exif()/f/image/Iqr9DO2Lq5mRCyepT7itjlcn.jpg?f=fotoalbum_large)
A'dam PVOutput
Ik heb hetzelfde, iemand er al mee terug geweest?deurklinkje schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:40:
iemand hier ook problemen met de usb c poort van de 15 pro ?
Kabel valt er gemakkelijk uit bij het aansluiten ook geen voelbare klik.
Poort is stof vrij
Valt dit onder garantie?
Om eea uit te sluiten: is dat ook in Apple Maps? Ik merk daarin juist dat ie super accuraat is en zelfs laat zien of ik op linker of rechterkant van het fietspad zat.ericplan schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:04:
Iemand ervaring met de gps van een gewone iphone 15 in vergelijking met een gewone iphone 12?
Ik heb de 15 nu bijna een jaar en ik heb de indruk dat de gps echt slechter is tijdens bijvoorbeeld hardlopen in vergelijking met de 12.
Ik heb nu regelmatig dit soort sprongen in de route. Had ik vroeger véél minder.
[Afbeelding]
Had dit ook bleek toch stof/vuil in de poort te zijn.deurklinkje schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:40:
iemand hier ook problemen met de usb c poort van de 15 pro ?
Kabel valt er gemakkelijk uit bij het aansluiten ook geen voelbare klik.
Poort is stof vrij
Valt dit onder garantie?
Het witte van de oplaadkabel moet goed aan sluiten op de iPhone doet die dat niet, dan zit er iets in.
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Ja alleen lightning poort was veel makkelijker schoon te maken, aangezien er geen stuk in het midden zat.Nicj56 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 16:57:
[...]
Had dit ook bleek toch stof/vuil in de poort te zijn.
Het witte van de oplaadkabel moet goed aan sluiten op de iPhone doet die dat niet, dan zit er iets in.
In dit geval is usb-c wel een achteruitgang vind ik, je kan er nog amper iets tussen stoppen(Maar kan wel van alles aan troep in komen).
[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 25-08-2024 17:02 ]
Carlos0_0 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:01:
Ja alleen lightning poort was veel makkelijker schoon te maken, aangezien er geen stuk in het midden zat.
In dit geval is usb-c wel een achteruitgang vind ik, je kan er nog amper iets tussen stoppen(Maar kan wel van alles aan troep in komen).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ODY6yujcf0dv8RBhfjtPPP3u.jpg?f=user_large)
Werkt perfect.
Ben ik blij met USB-C? Mwa, da's weer een ander verhaal.
Heb hetzelfde. Van de week uitgebreid bezig geweest met de kunststof stoker. Kwam wel aardig wat stof uit, maar nog steeds klikt de Apple-kabel niet. Sommige andere kabels klikken wel.mb1 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:23:
[...]
Ik heb hetzelfde, iemand er al mee terug geweest?
Benieuwd of iemand er al mee terug is geweest, en vooral; wat ermee gedaan is.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ik heb al ruim 4 jaar een Ipad pro met USB-C dus en geen centje pijn, de Iphone 15 pro USB-C poort is gewoon ruk, zeker met de originele kabel!Steeffoon schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:16:
[...]
Heb hetzelfde. Van de week uitgebreid bezig geweest met de kunststof stoker. Kwam wel aardig wat stof uit, maar nog steeds klikt de Apple-kabel niet. Sommige andere kabels klikken wel.
Benieuwd of iemand er al mee terug is geweest, en vooral; wat ermee gedaan is.
Is er een reden om bij de amac te kopen ipv Apple zelf? De prijzen zijn zowat hetzelfde. Helemaal als ik dan zo’n verhaal zie. Opsturen naar Tsjechië, onderdelen bestellen. Volgens mij loop je onder garantie de Apple Store uit met een werkend apparaat.pixels66 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:10:
[...]
Nou zo snel kan het gaan, want ik heb in de repair portal al reactie. Ik denk hieruit te lezen dat hij niet naar Tsjechië gaat…
[Afbeelding]
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Lijkt wel een tanden rager die elke avond tussen mijn tanden gaatCreativeS schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:07:
[...]
[Afbeelding]
Werkt perfect.
Ben ik blij met USB-C? Mwa, da's weer een ander verhaal.
Dus als ie daartussen past… past ie ook vast wel in een USB-C poortCarlos0_0 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:09:
Lijkt wel een tanden rager die elke avond tussen mijn tanden gaat
Nee, nooit iets bij Amac kopen. Gewoon rechtstreeks of anders de goedkoopste aanbieder via internet.Flipm0de schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:46:
[...]
Is er een reden om bij de amac te kopen ipv Apple zelf? De prijzen zijn zowat hetzelfde. Helemaal als ik dan zo’n verhaal zie. Opsturen naar Tsjechië, onderdelen bestellen. Volgens mij loop je onder garantie de Apple Store uit met een werkend apparaat.
Amac is echt ruk, geloof me.
I don't have dreams, I have goals!!
Zelf koop ik ook liever niet bij Amac. Mijn eerste Mac (24" iMac 2008) heb ik daar gekocht. Destijds zat er een fout in de prijsopgave, waardoor ik meer moest bijbetalen dan was afgesproken voor de upgrade van 2GB naar 4GB. Fouten maken is menselijk, was toen het argument.Redondo1982 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 23:54:
[...]
Nee, nooit iets bij Amac kopen. Gewoon rechtstreeks of anders de goedkoopste aanbieder via internet.
Amac is echt ruk, geloof me.
Ook kwam m'n pa een keer terug met zijn Mac (27" iMac 2009), omdat er een waas onder de glasplaat ontstond. Ze konden hem echter niet helpen. Hij was daar niet aangeschaft, maar toch.
Mijn 11" iPad Pro 2024 was mijn eerste aankoop bij Apple zelf en dat is tot nu toe goed bevallen. Verder kijk ik ook eigenlijk altijd naar de goedkoopste aanbieder via internet, maar het moet wel betrouwbaar zijn. Bol.com heeft bijvoorbeeld externe verkopers waarvan er een aantal onbetrouwbaar zijn.
[ Voor 33% gewijzigd door syltheboy op 26-08-2024 00:43 ]
Mijn Macbook Air m1 komt er vandaan, en mijn 11 pro max daar toen ook gekocht.
Maar over algemeen kijk ik gewoon na de goedkoopste prijs, maar problemen er gehad nee zeker niet
I don't have dreams, I have goals!!
Zie bijgevoegde foto
/f/image/WbuuKE7TVKyhtczOmKFRIWKD.png?f=fotoalbum_large)
In de middag was het probleem er nog niet, en in de avond wel.
Contact met apple support gehad, allemaal zaken geprobeerd, maar mag niet helpen.
Dit gebeurd alleen bij de onderste camera, tussen zoom 1x en 2.5x ( daarna vallen de punten buiten scherm )
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt?
In elk geval, wordt er deze week door UPS een doos geleverd, waarmee ik hem kan opsturen.
Eerste keer dat ik gebruik maak van de garantie service van apple.. ben benieuwd
Maar waar is de lichtbron die de flare veroorzaakt dan?loeberce schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:14:
Is dit niet gewoon lensflare?
Ik gok zelf op een te felle lichtbron voor te lang op de lens gehad en dat die sensor nu kapot is.
Dan wordt het een hardware replacement van de betreffende sensor(en).
iPhone heeft ook in de felle zon op het strand gelegen?Androo schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 08:53:
Tijdens mijn vakantie merkte ik ineens op dat mijn camera niet goed meer werkte.
Zie bijgevoegde foto
[Afbeelding]
In de middag was het probleem er nog niet, en in de avond wel.
Contact met apple support gehad, allemaal zaken geprobeerd, maar mag niet helpen.
Dit gebeurd alleen bij de onderste camera, tussen zoom 1x en 2.5x ( daarna vallen de punten buiten scherm )
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt?
In elk geval, wordt er deze week door UPS een doos geleverd, waarmee ik hem kan opsturen.
Eerste keer dat ik gebruik maak van de garantie service van apple.. ben benieuwd
Have you tried turning it off and on again?
Ik dacht lampje op de caravan als lichtbron, maar misschien is het toeval dat daar precies een stip zit?Ruben279 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:21:
[...]
Maar waar is de lichtbron die de flare veroorzaakt dan?
Ik gok zelf op een te felle lichtbron voor te lang op de lens gehad en dat die sensor nu kapot is.
Dan wordt het een hardware replacement van de betreffende sensor(en).
Hoop dat ze het ter plekke kunnen oplossen, dat ik niet nog een keer terug moet om de iPhone weer op te halen.... hoorde ook weleens ergens verhalen dat ze je direct een nieuwe geven. Hoewel me dat stug lijkt, vroeg ik me wel af; is dat echt zo? Of ben ik in de war met iets anders?
:fill(white):strip_exif()/f/image/XVTokVFIO9z5VxwFMciYJQs2.png?f=user_large)
Maar dit is gewoon een dode pixel, dus idd een hardware replacement
denk ik ook idd, want als ik inzoom ( na 2.5x ) vallen de 'pixels' buiten beeld.Ruben279 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:53:
[Afbeelding]
Maar dit is gewoon een dode pixel, dus idd een hardware replacement
Als het goed is wordt vandaag of morgen een doos geleverd, waardoor ik hem daarna kan opsturen.
Iemand ervaring hiermee, en met apple support? gaat dit allemaal goed?
Ik heb het toestel bij belsimpel gekocht. Ben puur voor de garantie en de afstand naar een Amac gegaan, tot nu toe word ik er altijd goed geholpen. Telefoon gaat naar een Apple center voor reparatie.Flipm0de schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:46:
[...]
Is er een reden om bij de amac te kopen ipv Apple zelf? De prijzen zijn zowat hetzelfde. Helemaal als ik dan zo’n verhaal zie. Opsturen naar Tsjechië, onderdelen bestellen. Volgens mij loop je onder garantie de Apple Store uit met een werkend apparaat.
[ Voor 4% gewijzigd door syltheboy op 26-08-2024 23:10 ]
Dat is alleen als je Apple Care hebt geloof ik, en dan kost het nog 99€ geloof ik bij een nieuw toestel: https://www.iculture.nl/uitleg/applecare/Steeffoon schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:46:
Heb inmiddels vanwege de kabels die niet klikken (en wel schoongemaakte USB-C poort) voor later deze week een afspraak gemaakt bij de Genius Bar in de Apple winkel. Heb namelijk beperkte garantie tot oktober 24, en wil niet dat het probleem straks nog erger wordt. Heb ook een iPad Air met USB-C en daar geen gezeur mee.
Hoop dat ze het ter plekke kunnen oplossen, dat ik niet nog een keer terug moet om de iPhone weer op te halen.... hoorde ook weleens ergens verhalen dat ze je direct een nieuwe geven. Hoewel me dat stug lijkt, vroeg ik me wel af; is dat echt zo? Of ben ik in de war met iets anders?
Ik hoop dat ze het voor je kunnen schoonmaken, gewoon ter plekke? Hebben ze vast wel dingetjes voor. Hier ook problemen met de USB-C poort van iPhone 15 Pro terwijl mijn iPad Mini nooit problemen heeft gehad, en zelfde poort. Blijft toch iets bij elke iPhones tot dusver. Ik a maar eens een plastic tandenstoker proberen...
Heel soms als het een garantiegeval zou zijn geven ze nog wel eens direct een refurbishd toestel mee zodat je niet hoeft te wachten op reparatie. Maar lijkt me niet dat ze dat doen bij alleen een vieze USBpoort.Locolau schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:46:
[...]
Dat is alleen als je Apple Care hebt geloof ik, en dan kost het nog 99€ geloof ik bij een nieuw toestel: https://www.iculture.nl/uitleg/applecare/
Ik hoop dat ze het voor je kunnen schoonmaken, gewoon ter plekke? Hebben ze vast wel dingetjes voor. Hier ook problemen met de USB-C poort van iPhone 15 Pro terwijl mijn iPad Mini nooit problemen heeft gehad, en zelfde poort. Blijft toch iets bij elke iPhones tot dusver. Ik a maar eens een plastic tandenstoker proberen...
Zo gezegd, zo gedaan.
tja, een telefoon wordt in broekzakken en jaszakken en weet ik wat meegedragen met allerlei stof en andere meuk in de USB poort als gevolg.Locolau schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:46:
[...]
Dat is alleen als je Apple Care hebt geloof ik, en dan kost het nog 99€ geloof ik bij een nieuw toestel: https://www.iculture.nl/uitleg/applecare/
Hoe goed ik ook mijn best doe, maar mijn iPad Pro krijg ik echt niet in mijn kontzak gestoken
Ondanks de handigheid van hogere snelheid en mogelijkheid eventueel een lader van een collega te kunnen gebruiken heb ik mijn USB poort al sinds dag 1 afgeblind met een rubberdopje.
Alleen bij hoge uitzondering (lees: < 30% en ik moet ergens naar toe waar ik niet verwacht te kunnen laden) laad ik mijn toestel bedraad op ivm de snelheid. En voor de rest gewoon 's avonds op de draadloze lader van de Ikea die in mijn nachtkastje ingebouwd is
mijn iPhone X die ik hiervoor had trouwens nooit problemen gehad met stof o.i.d. in de poort die ervoor zorgde dat de kabel niet meer goed vastklikte
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Zoiets bedoel je? Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doenreiker schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:32:
Ik stop bij m’n iPhones altijd direct de poort dicht met een daarvoor bedoeld stopje/plugje, dan komt er nauwelijks rotzooi in. Aangezien de iPhone toch altijd in een hoesje zit steekt het ook niet storend uitOpladen doe ik vrijwel altijd draadloos dus geen gedoe met dingetje eruit peuteren, kwijtraken etc.
Zoiets inderdaad, ik geloof dat ik een versie heb in compleet siliconen. Bij Amazon 25 stuks voor €4 ofzo.. de keuze is reuze bij dit soort spul, maar het is allemaal ongeveer hetzelfdeSteven030 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:44:
[...]
Zoiets bedoel je? Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen
Zo gezegd, zo gedaan.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Ah oké, dat is een goede om te weten. Ik ben benieuwd wat Apple gaat zeggen.Locolau schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:46:
[...]
Goeie tip. Ga ik maar eens naar kijken, want dit is geen doen zo.reiker schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:32:
Ik stop bij m’n iPhones altijd direct de poort dicht met een daarvoor bedoeld stopje/plugje, dan komt er nauwelijks rotzooi in. Aangezien de iPhone toch altijd in een hoesje zit steekt het ook niet storend uitOpladen doe ik vrijwel altijd draadloos dus geen gedoe met dingetje eruit peuteren, kwijtraken etc.
Vraag me af of het niet aan manier van vervoeren ligt, ik heb er nog nooit last van gehad terwijl als ik loop hij in mijn spijkerbroekzak zit. Wel altijd met de aansluiting omhoog.Locolau schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:46:
[...]
Bing
Ik had eerder ook problemen met mijn USB-C poort. Was zelf overtuigd dat ik deze goed schoon had gemaakt. Maar de USB-C kabels klikte niet meer, vielen gewoon weer uit.Steeffoon schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:46:
Heb inmiddels vanwege de kabels die niet klikken (en wel schoongemaakte USB-C poort) voor later deze week een afspraak gemaakt bij de Genius Bar in de Apple winkel. Heb namelijk beperkte garantie tot oktober 24, en wil niet dat het probleem straks nog erger wordt. Heb ook een iPad Air met USB-C en daar geen gezeur mee.
Apple medewerker Genius Bar had wat tips gegeven en even ter plekke schoongemaakt, er zat kennelijk toch wat vuil aan de zijkanten, naast kopse kant plaatje in de poort. Kennelijk lastiger dat deel goed schoon te maken.
Kosteloos schoongemaakt binnen een paar tellen. Had geen afspraak gemaakt. Volgens mij heeft hij niets geregistreerd. Hooguit een minuutje geduurd allemaal.
Daarna was het weer als nieuw.
Eerst wat water in de USB-C poort om t vuil los te weken, en daarna met zn plastic flexibele tandenstoker voorzichting wat geschraapt.
En er zat inderdaad een stofje in. Die wip je er zo uit maar daarna klikte de USB-C kabel nog niet helemaal goed vast.
Dus ook de USB-C kabel maar even vervangen (in de auto heb ik niet de originele, want die is veel te lang) en nu werkt het weer prima!
Kijk eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 15 (Plus, Pro & Max)] Accessoires, hoesjes & wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.