Jixreme schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:25:
[...]
Serieuze vraag: is de batterij van de 15PM zo goed dat je bijna niet hoeft te laden, of gebruik je ‘m relatief weinig?
88 cycli in +/- 300 dagen betekent minder dan elke drie dagen laden. Klinkt aantrekkelijk. Ik zit zelf nog op iPhone 11, daar kon ik het begin soms drie dagen met een volle batterij doen. Dat hoef ik nu zelfs met een nieuwe batterij niet meer te proberen.

Ik ben 1 sowieso niet zo verslaafd aan mijn telefoon, ik kan meer dan prima zonder of hem uren laten liggen.
Ik speel er ook geen spelletjes op, of kijk geen Netflix of iets als in in de trein zit.
Ik luister radio er mee onderweg na het werk, maar op het werk heb ik ben niet nodig(staat radio aan of kan muziek ook via laptop luisteren anders).
Dan ligt die dus gerust van 8 tot 12 al niks te doen, ik heb toch geen tijd over algemeen dan voor privé dingen.
Wat ook helpt is dat ik achtergrond gebruik van alle apps heb uitgezet, en ook de notificaties van alle apps heb uitgezet.
Want ook al zet je achtergrond gebruik uit, als een app notificaties kan ontvangen gaat die als nog uit zich zelf aan.
Ik krijg dus 0 notificaties op een dag binnen, geen mail, geen reactie hier op tweakers, geen Instagram melding geen privé whatsapp bericht etc.
Hierdoor doet de telefoon ook al minder, o ja en dit heeft jou 11 niet always on scherm staat ook uit(vind ik niet nodig).
Always on gebruikt ook best wel wat batterij, heb ik al gemerkt toen met mijn Apple Watch7, dus nu met mijn ultra 2 staat dit ook uit(hier doe tevens ook gerust 3 dagen mee).
Oh ja en de 120hz heb ik ook uitgezet, ik speel toch geen spellen en zie toch geen verschil met mijn werk SE 3de generatie.
Dark modes aan 24h7, ook donkere achtergrond en in Safari dark reader aan.
Dus ja om een lang verhaal even kort te maken, ik heb mijn telefoon gewoon ingesteld.
Niet alle opties en toeters en bellen out of the box aan laten

.
[
Voor 5% gewijzigd door
Carlos0_0 op 31-07-2024 20:24
]