Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:33

rCk

JB schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 23:25:
Hier is een nadeel dat de auto CarPlay via een kabel moet == laden. Wellicht ook eens die 80% proberen. Deze schuift ook door naar de vrouw.
Mede daarom heb ik zo'n Carplay dongle gekocht. kost de wereld niet en is een genot.
Heel fijn om niet steeds 'n kabeltje in te pluggen.

Telefoon wordt niet noemenswaardig warm, batterij (15PM) gaat niet heel snel leeg en je zit niet met het continu laden.
Overigens ook de 80% functie aan staan, met de 15PM heb je meer dan genoeg prut om de dag door te komen. Tenzij ik een festival heb, of een reisdag waarbij je liever niet met een powerbank rondloopt en toch veel verbruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:20
Ik zie veel posts over batterijconditie. Net die van mij ook een bekeken en ziet er nog goed uit.

iPhone 15 Pro Max, November 2023, Maximumcapaciteit 100%, Aantal cycli 162.
Oplaadoptimalisering, Limiet 80%. Middels Opdrachten gaat vanaf 30% de Energiebesparingsmodus in.
Ik kom zelden onder de 20% batterij.

Ik laat normaal alleen nachts met een oude 12W Apple iPad lader (USB-A -> USB-C). En tijdens nachtdiensten met de Apple 35W dual charger (mijn reis lader), tegelijkertijd met de Apple Watch.

Vorig jaar was met de 14 Pro mijn batterijconditie hard achteruit gegaan, ik had dit eerst gelinkt aan mijn toen nieuwe Apple 35W dual charger, welke ik voor mijn 15 Pro Max niet meer als standaard lader heb gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Gister mijn scherm laten vervangen omdat mijn iPhone 15 Pro Max last had van scherm burn-in. Toestel van december 2023. Nooit eerder zo snel gehad. Always on heb ik uitstaan en helderheid op auto. Hopelijk krijgt het nieuwe scherm er geen last van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lSxN1-W5GyKayX88ntUCmWdpvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ppwjbuYGhMmnJUxkB5YKy9zK.jpg?f=fotoalbum_large

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:38
BillSpaarbank schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:55:
Gister mijn scherm laten vervangen omdat mijn iPhone 15 Pro Max last had van scherm burn-in. Toestel van december 2023. Nooit eerder zo snel gehad. Always on heb ik uitstaan en helderheid op auto. Hopelijk krijgt het nieuwe scherm er geen last van.

[Afbeelding]
Ik neem aan onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:26:
[...]

Ik neem aan onder garantie?
Ja, ter plekke gerepareerd. Duurde wel een paar uurtjes.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:02

Soullie

Planeshift

rCk schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:26:
[...]

Mede daarom heb ik zo'n Carplay dongle gekocht. kost de wereld niet en is een genot.
Heel fijn om niet steeds 'n kabeltje in te pluggen.

Telefoon wordt niet noemenswaardig warm, batterij (15PM) gaat niet heel snel leeg en je zit niet met het continu laden.
Overigens ook de 80% functie aan staan, met de 15PM heb je meer dan genoeg prut om de dag door te komen. Tenzij ik een festival heb, of een reisdag waarbij je liever niet met een powerbank rondloopt en toch veel verbruikt.
Welke heeft u gekocht als ik vragen mag ? (carplay dongle).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:36

Yucko

One clown to rule them all !

nou hier idem als @rCk , want geen zin om telefoon steeds bedraad aan te sluiten voor CarPlay al was het maar omdat hij dan ook steeds aan het laden is.
Ik laad mijn telefoon doorgaans alleen maar draadloos, voor mij geen kabels in de poort vrotten :P

Heb zelf de Carlinkit 5.0 2air en die doet het vooralsnog goed :)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:20

[Afbeelding]
Dit lijkt me wel een serieus defect dan OLED burn in trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk

rCk

Soullie schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:09:
[...]

Welke heeft u gekocht als ik vragen mag ? (carplay dongle).
Ik heb Carlinkit 5.0 Dongle, ik meen toen via Amazon besteld. Net als @Yucko. Volgens mij maakt het ook niet zo heel veel uit welke generatie het is.

Je merkt ietwat inputlag, bij bijv wisselen van een liedje (of als je een filmpje bekijkt op de telefoon, uiteraard als passagier). Maar met 't bellen merk je daar eigenlijk niks van.

Ik wil echt niet zonder meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:59
don spike schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:09:
Ik zie veel posts over batterijconditie. Net die van mij ook een bekeken en ziet er nog goed uit.

iPhone 15 Pro Max, November 2023, Maximumcapaciteit 100%, Aantal cycli 162.
Oplaadoptimalisering, Limiet 80%. Middels Opdrachten gaat vanaf 30% de Energiebesparingsmodus in.
Ik kom zelden onder de 20% batterij.

Ik laat normaal alleen nachts met een oude 12W Apple iPad lader (USB-A -> USB-C). En tijdens nachtdiensten met de Apple 35W dual charger (mijn reis lader), tegelijkertijd met de Apple Watch.

Vorig jaar was met de 14 Pro mijn batterijconditie hard achteruit gegaan, ik had dit eerst gelinkt aan mijn toen nieuwe Apple 35W dual charger, welke ik voor mijn 15 Pro Max niet meer als standaard lader heb gebruik.
Mijn telefoon hang elke nacht aan UGREEN 65W lader, wellicht helpt dat ook niet mee?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StrayDog
  • Laatst online: 13-09 20:01
rCk schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:46:
[...]

Ik heb Carlinkit 5.0 Dongle, ik meen toen via Amazon besteld. Net als @Yucko. Volgens mij maakt het ook niet zo heel veel uit welke generatie het is.

Je merkt ietwat inputlag, bij bijv wisselen van een liedje (of als je een filmpje bekijkt op de telefoon, uiteraard als passagier). Maar met 't bellen merk je daar eigenlijk niks van.

Ik wil echt niet zonder meer!
Geluidskwaliteit bij luisteren van muziek (bv Spotify) is ook wel een stuk minder via zo’n dongle, voor mij reden om toch weer bedraad CarPlay te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

StrayDog schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:50:
[...]

Geluidskwaliteit bij luisteren van muziek (bv Spotify) is ook wel een stuk minder via zo’n dongle, voor mij reden om toch weer bedraad CarPlay te gebruiken.
Niet zo ervaren bij mijn set-up. Misschien als je echt HQ speakersysteem erin hebt zitten. Ik heb een auto met een upgrade qua speakers en een subwoofer en ik vind het geluid nog altijd goed klinken.

Maar niks is zo persoonlijk als audio. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:48
Jumpman schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:52:
[...]

Mijn telefoon hang elke nacht aan UGREEN 65W lader, wellicht helpt dat ook niet mee?
Elke dag laden werkt sowieso niet mee voor de batterij, hoe meer die moet laden hoe sneller die zal slijten.
De meningen over snelladen zijn nog steeds erg verschillend, als ik hem laat doe ik het ook altijd aan een 65w lader.
Maar ik laad niet elke dag misschien eens 1 keer in de 2 soms zelfs 3 dagen 15 pro max, 88 aantal cycli schijnbaar(En 100% batterij capaciteit sinds oktober 2023).

Ik laad verder niet op tot maar 80% daar doe ik nie taan, laad hem altijd wel voor slapen op. en gewoon tot vol of 98% ofzo voor die eraf gaat.
Over algemeen gaat die met 20% wel op de lader, kom er niet vaak onder over het algemeen.

[ Voor 16% gewijzigd door Carlos0_0 op 31-07-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

[Afbeelding]
Het schijnt dat de 15 series daar gevoeliger voor zijn. Je zag al vlak na release dergelijke berichten. Dat werd toen met een SW update "opgelost". Ik hoop dat de 16 serie hier geen last van heeft. Mijn 14 Pro heeft genoeg uren gedraaid op 100% helderheid, en nog steeds geen last van burn in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:17
Carlos0_0 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:55:
[...]

Elke dag laden werkt sowieso niet mee voor de batterij, hoe meer die moet laden hoe sneller die zal slijten.
De meningen over snelladen zijn nog steeds erg verschillend, als ik hem laat doe ik het ook altijd aan een 65w lader.
Maar ik laad niet elke dag misschien eens 1 keer in de 2 soms zelfs 3 dagen 15 pro max, 88 aantal cycli schijnbaar(En 100% batterij capaciteit sinds oktober 2023).

Ik laad verder niet op tot maar 80% daar doe ik nie taan, laad hem altijd wel voor slapen op. en gewoon tot vol of 98% ofzo voor die eraf gaat.
Over algemeen gaat die met 20% wel op de lader, kom er niet vaak onder over het algemeen.
Persoonlijk let ik er niet eens op. Ik heb een telefoon (en alle andere apparaten) voor het gemak. Mijn telefoon gaat eigenlijk iedere avond standaard op de MagSafe lader en ja als ik nu kijk zit de batterij op 87%, hij laadt wel door tot 100%. Mijn AWU2 gaat altijd tijdens het douchen en in de avond soms eventjes aan de lader.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
SgtElPotato schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:01:
[...]

Persoonlijk let ik er niet eens op. Ik heb een telefoon (en alle andere apparaten) voor het gemak. Mijn telefoon gaat eigenlijk iedere avond standaard op de MagSafe lader en ja als ik nu kijk zit de batterij op 87%, hij laadt wel door tot 100%. Mijn AWU2 gaat altijd tijdens het douchen en in de avond soms eventjes aan de lader.
Ik let er wel op want ik weet wat ik uit de batterij kan krijgen, als ik met 98% weg ga en met 10% minder of 15 thuis ga ik hem echt niet opladen in de avond voor de volgende dag.
Ik weet dat ik die dag erna gewoon prima kan halen, dus ga ik hem echt niet eens nog een keer opladen.

Ik heb nu bijv 55% battery sinds maandag avond 22:00 geladen , ik ga hem dus niet opladen vanavond.
Ik kan prima morgen wel doorkomen met die batterij capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:26
[...]
Serieuze vraag: is de batterij van de 15PM zo goed dat je bijna niet hoeft te laden, of gebruik je ‘m relatief weinig?

88 cycli in +/- 300 dagen betekent minder dan elke drie dagen laden. Klinkt aantrekkelijk. Ik zit zelf nog op iPhone 11, daar kon ik het begin soms drie dagen met een volle batterij doen. Dat hoef ik nu zelfs met een nieuwe batterij niet meer te proberen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Jixreme schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:25:
[...]

Serieuze vraag: is de batterij van de 15PM zo goed dat je bijna niet hoeft te laden, of gebruik je ‘m relatief weinig?

88 cycli in +/- 300 dagen betekent minder dan elke drie dagen laden. Klinkt aantrekkelijk. Ik zit zelf nog op iPhone 11, daar kon ik het begin soms drie dagen met een volle batterij doen. Dat hoef ik nu zelfs met een nieuwe batterij niet meer te proberen. :P
Ik ben 1 sowieso niet zo verslaafd aan mijn telefoon, ik kan meer dan prima zonder of hem uren laten liggen.
Ik speel er ook geen spelletjes op, of kijk geen Netflix of iets als in in de trein zit.
Ik luister radio er mee onderweg na het werk, maar op het werk heb ik ben niet nodig(staat radio aan of kan muziek ook via laptop luisteren anders).
Dan ligt die dus gerust van 8 tot 12 al niks te doen, ik heb toch geen tijd over algemeen dan voor privé dingen.

Wat ook helpt is dat ik achtergrond gebruik van alle apps heb uitgezet, en ook de notificaties van alle apps heb uitgezet.
Want ook al zet je achtergrond gebruik uit, als een app notificaties kan ontvangen gaat die als nog uit zich zelf aan.
Ik krijg dus 0 notificaties op een dag binnen, geen mail, geen reactie hier op tweakers, geen Instagram melding geen privé whatsapp bericht etc.
Hierdoor doet de telefoon ook al minder, o ja en dit heeft jou 11 niet always on scherm staat ook uit(vind ik niet nodig).
Always on gebruikt ook best wel wat batterij, heb ik al gemerkt toen met mijn Apple Watch7, dus nu met mijn ultra 2 staat dit ook uit(hier doe tevens ook gerust 3 dagen mee).
Oh ja en de 120hz heb ik ook uitgezet, ik speel toch geen spellen en zie toch geen verschil met mijn werk SE 3de generatie.
Dark modes aan 24h7, ook donkere achtergrond en in Safari dark reader aan.

Dus ja om een lang verhaal even kort te maken, ik heb mijn telefoon gewoon ingesteld.
Niet alle opties en toeters en bellen out of the box aan laten :).

[ Voor 5% gewijzigd door Carlos0_0 op 31-07-2024 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 10:29
Ohja helaas heb ik wel vrienden. Grapje :-P

Maar nog andere schoonmaak tips voor de poort want durf er niet meer met een prikker in...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Locolau schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:22:
Ohja helaas heb ik wel vrienden. Grapje :-P

Maar nog andere schoonmaak tips voor de poort want durf er niet meer met een prikker in...
Haha Ik ook maar mijn telefoon hoeft geen kermis attractie te zijn, ik kijk zelf wel wanneer ik zin heb.
Mijn telefoon hoeft mij niet te zeggen snel kijk kijk er is weer wat nieuws oh wat leuk pling pling 🤪.

Nou Lightning poort heb ik altijd lopen pulken, gewoon met ene paperclip ofzo.
Ik heb nu ook zooi in mijn usb C poort, vind die moeilijker aangezien er een stuk in het midden zit. Met Lightning was gewoon 1 groot gat waar je in kon pulken(usb C is daarmee geen vooruitgang).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Jij bent heel efficiënt in ieder geval, damn. Mij zou dit niet lukken. Denk dat jouw batterijconditie nog wel een tijdje goed blijft zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:25
Jumpman schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:52:
[...]
Net als met een elektrische auto moet je snelladen zo veel mogelijk vermijden.
Ik laad mijn 15 Pro Max altijd overnight (om de dag) op met een simpel klein en dus langzaam ladertje. De telefoon heeft er de hele nacht de tijd voor dus waarom snel laden? Ik heb vanaf het begin altijd tot 80% geladen (dank Apple voor deze zeer nuttige levensduur verlengende functie!) en kom zelden onder de 20% in twee dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tranquility schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:36:
[...]

Ik laad mijn 15 Pro Max altijd overnight (om de dag) op met een simpel klein en dus langzaam ladertje. De telefoon heeft er de hele nacht de tijd voor dus waarom snel laden? Ik heb vanaf het begin altijd tot 80% geladen (dank Apple voor deze zeer nuttige levensduur verlengende functie!) en kom zelden onder de 20%.
Ik laad elke nacht op met de originele Apple 20W lader sinds de launch en nog steeds 100% met geoptimaliseerd opladen aan. Dus ook dat is een prima lader.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:40
[...]

Ik laad mijn 15 Pro Max altijd overnight (om de dag) op met een simpel klein en dus langzaam ladertje. De telefoon heeft er de hele nacht de tijd voor dus waarom snel laden? Ik heb vanaf het begin altijd tot 80% geladen (dank Apple voor deze zeer nuttige levensduur verlengende functie!) en kom zelden onder de 20% in twee dagen.
Er zijn ook mensen, zoals ik, die niet in de nacht opladen wegens brandgevaar. Ik laad gewoon wanneer ik kan, ik zie het als een gebruiksvoorwerp. Op kantoor, in de auto, thuis etc. Ik heb nog nooit een batterij hoeven vervangen, maar vervang mijn iPhone ook minimaal één keer per twee jaar. Vroeger was dat één keer per jaar, maar Apple is niet zo spannend meer en dus kan je makkelijk modelletje overslaan. Het is het me niet meer waard om alles over te zetten en sommige apps weer opnieuw in te regelen vnl. bankzaken. En mocht ik er wel een keer langer mee doen dan laat ik gewoon de batterij vervangen. Wat kost dat nou? Allemaal peanuts gezien je gebruik en hoe belangrijk een foon is in mijn leven (zakelijk en privé).

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Volgens MacRumors worden dit de kleuren van de iPhone 16 Pro modellen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3diCzvYcXcR4HuTIlTiBfGvy-o4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pOvpxtwjmv97DTdCv5DvXMC.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de namen alvast bedacht:
  • Mundane White
  • Unremarkable Black
  • Lifeless Grey

[ Voor 17% gewijzigd door Mog op 01-08-2024 16:50 . Reden: Iets duidelijker weergegeven wat van mij is en wat van MacRumors ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Handige functie, inderdaad. Hier ook zelden onder de 20% en nog altijd een batterijconditie van 100%. De batterijconditie van mijn vriendin's 15 Pro (op dezelfde dag gekocht) daalt een stuk sneller, maar zij heeft dan ook niet de luxe om vanuit huis te werken. Zij heeft echt een volle batterij nodig om de dag door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mog schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:18:
  • Mundane White
  • Unremarkable Black
  • Lifeless Grey
[Afbeelding]
Niet verkeerd. Vind de kleur 'Graphite' van de 12 Pro nog steeds één van de mooiste kleuren. Die mogen ze van mij wel weer een keer herintroduceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranquility
  • Mundane White
  • Unremarkable Black
  • Lifeless Grey
[Afbeelding]
Beetje saaiheid troef...
Ik vind het jammer dat paars er niet meer is. Ik zou graag een paarse 16 Pro Max willen kopen.
Nu zal het waaschijnlijk de grijze of de witte worden. Zwart is sowieso geen optie..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Tranquility schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:31:
[...]

Beetje saaiheid troef...
Ik vind het jammer dat paars er niet meer is. Ik zou graag een paarse 16 Pro Max willen kopen.
Nu zal het waaschijnlijk de grijze of de witte worden. Zwart is sowieso geen optie..
Er gaan geruchten dat er nog een rose gouden, gouden of bruine kleur bijkomt. Maar waarom niet twee veilige kleuren en 3 ZANG! BANG! POW! kleuren?

Waar zijn deze dagen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLHV2xzeap3zyTw34EtnXJg063E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cFWJhQEhcLxSJ27EMTgd3Xsq.jpg?f=user_large

Zelfs de kleuren van de niet pro modellen zijn pastel of afgevlakt. Ik mis de dapperheid van de iPhone 5C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Tranquility schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:31:
[...]

Beetje saaiheid troef...
Matzwart O+ :9~

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
  • Mundane White
  • Unremarkable Black
  • Lifeless Grey
[Afbeelding]
925Mac heeft het vandaag over deze kleuren:
Apple analyst Ming-Chi Kuo has reported that the iPhone 16 Pro and iPhone 16 Pro Max will be available in these four colors:
Natural Titanium
Rose Titanium
White Titanium
Black Titanium

[ Voor 125% gewijzigd door Dennisdn op 01-08-2024 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:02

Soullie

Planeshift

Lifeless Grey vind ik wel mooi ;)

Die kleur namen van tegenwoordig slaan ook nergens op.

Wit / Zwart / Grijs is prima,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soullie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:33:
Lifeless Grey vind ik wel mooi ;)

Die kleur namen van tegenwoordig slaan ook nergens op.

Wit / Zwart / Grijs is prima,
Lijken wel suggesties van ChatGPT. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:59
Mog schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:36:
[...]

Er gaan geruchten dat er nog een rose gouden, gouden of bruine kleur bijkomt. Maar waarom niet twee veilige kleuren en 3 ZANG! BANG! POW! kleuren?

Waar zijn deze dagen?
[Afbeelding]

Zelfs de kleuren van de niet pro modellen zijn pastel of afgevlakt. Ik mis de dapperheid van de iPhone 5C.
Zal wel geassocieerd worden met goedkoop of kinderachtig. Net zoals iets anders dan een messing kraan goedkoop is. :P

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Toch vreemd dat er nog niet zo veel zeker bekend is, en dan dus niet alleen de kleuren, maar ook het aantal mAH van de batterijen, e.d..
Ze worden immers as we speak al geproduceerd. Mijn 15 Pro Max was immers al in juli '23 geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:51
  • Mundane White
  • Unremarkable Black
  • Lifeless Grey
[Afbeelding]
Die namen heb je zelf bedacht, toch? Staan niet op Macrumors... en lijken me ook absoluut geen Apple namen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 13:20
Carlos0_0 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:27:
[...]

Nou Lightning poort heb ik altijd lopen pulken, gewoon met ene paperclip ofzo.
Ik heb nu ook zooi in mijn usb C poort, vind die moeilijker aangezien er een stuk in het midden zit. Met Lightning was gewoon 1 groot gat waar je in kon pulken(usb C is daarmee geen vooruitgang).
Pas op met metalen voorwerpen in je poort, risico op kortsluiting. Beter is om plastic te gebruiken of eventueel een tandenstoker.

[ Voor 17% gewijzigd door jdbiggelaa op 01-08-2024 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
ChrisM schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:18:
[...]

Die namen heb je zelf bedacht, toch? Staan niet op Macrumors... en lijken me ook absoluut geen Apple namen.
Dat is de grap; de kleuren saai, saai en saai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

ChrisM schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:18:
[...]

Wellicht had ik iets duidelijker kunnen zijn. De foto komt van MacRumors. De kleurnamen heb ik zelf bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzah
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 22:07
Een vraagje ik heb een iphone 13 pro max en sinds vandaag 15 plus.
nu valt me op dat de wit kleur 13 pro max beter is dan de 15 plus. instellingen heb ik al nagekeken deze zijn hetzelfde.

Ik neem toch aan dat ze hetzelfde horen te zijn of dat de witkleur van 15 plus beter is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

blitzah schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:11:
Een vraagje ik heb een iphone 13 pro max en sinds vandaag 15 plus.
nu valt me op dat de wit kleur 13 pro max beter is dan de 15 plus. instellingen heb ik al nagekeken deze zijn hetzelfde.

Ik neem toch aan dat ze hetzelfde horen te zijn of dat de witkleur van 15 plus beter is ?
Kan ook true tone zijn. Niet teveel op letten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzah
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 22:07
Uniciteit schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:50:
[...]

Kan ook true tone zijn. Niet teveel op letten! :)
true tone had ik al op beiden even uitgezet

na een tijdje ben ik er wel aan gewend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Die cycli geven toch aan het aantal keer een volle accu verbruikt, niet het aantal keer vol opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
Verwijderd schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 23:33:
[...]

Die cycli geven toch aan het aantal keer een volle accu verbruikt, niet het aantal keer vol opgeladen.
Dat klopt ja, volgens mij zei ik in mijn bericht niks anders. Either way blijft het weinig laden. Ben benieuwd of de 16 hier nog een stap verder in kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Vertekend beeld ;). Hierbij de mijne: (ook 15PM)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1R9NmYkKD7Sre1NzslVIktDvrIU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/m4ZZ78dI9Ofl8Xv8Yp2Qm2fc.png?f=fotoalbum_large

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb een 15PM en de batterijduur is toch moeilijk iets over te zeggen :? Ligt er helemaal aan hoe je hem gebruikt. Ik noem maar iets: Zit je altijd buiten in het zonlicht dan moet het scherm veel hoger, kost meer accu.

Relatief gezien heeft de 15pm volgensmij een goede accu(duur). Dat komt ook omdat de batterij groter is dan bij de gewone 15(P). Er zijn ook sites die het testen dus daar moet je maar een beetje op afgaan.

Zelf kan ik denk gemiddeld 1.5 a 2 dagen met de batterij doen. Maar dat zegt niks over hoe het voor jou is.

Over het laden is volgensmij de consensus:
Snelladen, sterkere laders, de batterij volledig vol laden (boven 80/90%) zijn allemaal minder goed voor de batterijlevensduur.

Mensen die de batterij graag zo goed mogelijk willen houden kunnen daar rekening mee houden. En de rest trekt zich er gewoon niks van aan :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Ah de batterijdiscussie is er weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Help!!!! schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:16:
Heb een 15PM en de batterijduur is toch moeilijk iets over te zeggen :? Ligt er helemaal aan hoe je hem gebruikt. Ik noem maar iets: Zit je altijd buiten in het zonlicht dan moet het scherm veel hoger, kost meer accu.

Relatief gezien heeft de 15pm volgensmij een goede accu(duur). Dat komt ook omdat de batterij groter is dan bij de gewone 15(P). Er zijn ook sites die het testen dus daar moet je maar een beetje op afgaan.

Zelf kan ik denk gemiddeld 1.5 a 2 dagen met de batterij doen. Maar dat zegt niks over hoe het voor jou is.

Over het laden is volgensmij de consensus:
Snelladen, sterkere laders, de batterij volledig vol laden (boven 80/90%) zijn allemaal minder goed voor de batterijlevensduur.

Mensen die de batterij graag zo goed mogelijk willen houden kunnen daar rekening mee houden. En de rest trekt zich er gewoon niks van aan :)
Volgens mij is de accu van de 15 Pro Max de beste iPhone accu ooit. Ik verbaas me nog iedere dag over de gebruiksduur. Ik doe gemiddeld twee dagen op een 80% lading en gebruik de telefoon de hele dag door. Nee, geen Youtube of Netflix de hele dag, maar wel podcasts en muziek luisteren tijdens het werk via bluetooth. Ben echt zeer tevreden met de 15 PM wat dat betreft. Ik kijk het nog even aan wat voor batterij de 16 PM gaat krijgen en beslis dan definitief of ik weer ga upgraden. Er zijn geruchten dat de nieuwe "stacked" batterijen met de RVS-behuizing alleen in de gewone iPhone 16 modellen komen en niet in de Pro (Max) modellen maar weet niet of die geruchten waar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Tylen schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:29:
[...]

Vertekend beeld ;). Hierbij de mijne: (ook 15PM)
[Afbeelding]
94% is wel een erg snelle degradatie! Jij hebt je 15 PM bijna dagelijks van 0 tot 100 geladen zo te zien?

[ Voor 7% gewijzigd door turkeyhakan op 02-08-2024 09:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

turkeyhakan schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:54:
[...]

94% is wel een erg snelle degradatie! Jij hebt je 15 PM bijna dagelijks van 0 tot 100 geladen zo te zien?
Yes. Je moet hem wel gebruiken natuurlijk.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jixreme
Tranquility schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:31:
[...]

Volgens mij is de accu van de 15 Pro Max de beste iPhone accu ooit. Ik verbaas me nog iedere dag over de gebruiksduur. Ik doe gemiddeld twee dagen op een 80% lading en gebruik de telefoon de hele dag door. Nee, geen Youtube of Netflix de hele dag, maar wel podcasts en muziek luisteren tijdens het werk via bluetooth. Ben echt zeer tevreden met de 15 PM wat dat betreft. Ik kijk het nog even aan wat voor batterij de 16 PM gaat krijgen en beslis dan definitief of ik weer ga upgraden. Er zijn geruchten dat de nieuwe "stacked" batterijen met de RVS-behuizing alleen in de gewone iPhone 16 modellen komen en niet in de Pro (Max) modellen maar weet niet of die geruchten waar zijn.
Op MacRumors weer wat nieuwe geruchten over de 16 (Pro). Wellicht wat off-topic hier, maar er is nog geen topic over de 16-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Tylen schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:24:
[...]

Yes. Je moet hem wel gebruiken natuurlijk.
Maar dat betekent niet dat die zo leeg hoeft te zijn, dat die elke dag weer nieuwe prik nodig moet hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Even een vraag voor de iPhone prijs experts hier.

Als volgende maand de 16 uitkomt, wordt de vorige generatie (15) dan doorgaans nog iets goedkoper i.c.m. een abonnement of zitten we nu al op de bodemprijs? Launch prijs was 969,-

Kan nu een 2 jarig abonnement afsluiten waarbij het toestel dan op 792,- uitkomt, dat is eigenlijk hetzelfde als nu los kopen.

uitvoering: Apple iPhone 15, 128GB opslag Zwart

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Greatsword schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:32:

Als volgende maand de 16 uitkomt, wordt de vorige generatie (15) dan doorgaans nog iets goedkoper i.c.m. een abonnement of zitten we nu al op de bodemprijs? Launch prijs was 969,-

Kan nu een 2 jarig abonnement afsluiten waarbij het toestel dan op 792,- uitkomt, dat is eigenlijk hetzelfde als nu los kopen.

Wat je ook kan doen, is Marktplaats checken rond die tijd. Vaak worden er dan nog genoeg 15’s nieuw in doos aangeboden. Zit gewoon garantie op en is de prijs nog scherper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Greatsword schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:32:

Misschien is de pricewatch een leuke indicatie. Heb hier even als voorbeeld de iPhone 14 gepakt. Tussen presentatie en launchday van de nieuwe valt de prijs een paar tientjes naar beneden (die dip vlak voor oktober), daarna loopt ie even heel langzaam naar beneden en begin november als de nieuwe op voorraad in de schappen ligt valt ie weer een paar tientjes.

Nou zijn het wel retailprijzen natuurlijk zonder abonnement. Maar als ik de eigen ervaringen van afgelopen jaren optel dan is hij bij een abonnement meestal iets van 100 euro goedkoper dan los in de retail.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vdEbCsz2G4sQ3z-88wlGW8z2Ne0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/G9va1E4NOnNblbGeY3Ts6gHL.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 02-08-2024 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Laatst online: 17:00
Sinds de update naar ios 17.6 krijg ik vaak de melding 'geen simkaart'
Iemand anders last van?
15 pro max met kpn btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:23

Steeffoon

Smartphone-nerd

BigF25 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:38:
Iemand anders last van?
15 pro max met kpn btw
Hier geen last van op de iPhone 15 PM met KPN

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Steeffoon schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:22:
[...]

Hier geen last van op de iPhone 15 PM met KPN
Hier ook geen last zowel met Simyo Esim als fysieke KPN sim met 15 pro Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Misschien toeval en moet je de simkaart er even uithalen en schoonmaken (over je mouw wrijven)
Contact dat nu niet lekker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:44
eettjjuuhh schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:45:
Misschien toeval en moet je de simkaart er even uithalen en schoonmaken (over je mouw wrijven)
Contact dat nu niet lekker is?
Over je mouw wrijven lijkt mij niet erg verstandig i.v.m. statische elektriciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

BigF25 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:38:
Iemand anders last van?
15 pro max met kpn btw
2x esim alhier. Waarom gebruik je nog een fysieke sim als ik vragen mag?

Mbt opladen zie ik hier veel mensen zeggen, “ik laad niet elke dag op”. Blijf dat toch bijzonder vinden want ik zit in de avond rond 22:00 uur altijd wel onder de 30% op mijn 15Pro. Eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht, want de 13Mini doet dit ook…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigF25
  • Laatst online: 17:00
@JB
Niet bij stilgestaan eigenlijk, altijd simkaartje in gehad.
Wellicht binnenkort eens overstappen, is zo gedaan begreep ik via de site/app van de provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
JB schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:39:
[...]

Mbt opladen zie ik hier veel mensen zeggen, “ik laad niet elke dag op”. Blijf dat toch bijzonder vinden want ik zit in de avond rond 22:00 uur altijd wel onder de 30% op mijn 15Pro. Eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht, want de 13Mini doet dit ook…
Die gebruiken wellicht de telefoon minder dan jij, ik zelf heb hem gisteren 15:00 van de lader gehaald en nog 76% batterij over.
Ik heb hem zowat de hele dag ook niet nodig

1: In de ochtend even als wakker wordt whatsapp bekijken/ tweakers ofzo misschien al kan het ook op de MacBook effe
2: even radio aan na het werk

Op het werk kan die gerust de hele dag stil liggen, ik heb er geen tijd voor ik ben aan het werk ben druk.
Verder kan ik tweakers ofzo ook wel eens op werk laptop bekijken, en privé whatsapp ofzo is helemaal niet zo belangrijk. misschien eens in de pauze dat ik kijk.

Ook z'n beetje achtergrond gebruik van alles uitgezet + notificaties, dus dat ding heeft niks te doen zolang ik hem niet gebruik :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
JB schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:39:
[...]
Omdat de meeste providers het verdommen om esim te implementeren. Alleen T-Mobile, het tegenwoordige Odido, KPN en Vodafone (Ziggo) en als enige budget provider Simyo ondersteunen esim. Alle andere partijen willen er om de één of andere reden niet aan.

Zelf heb ik een esim van Simyo en een gewone sim van KPN (werkgever) in mijn 15 PM zitten en werkt prima.
Maar ik had graag Simyo ingeruild voor Simpel, die altijd hele strakke aanbiedingen heeft voor onbeperkt bellen en grote databundels, maar die ondersteunen helaas geen esim en zijn dat ook niet van plan volgens antwoorden van vragen daarover op hun community forum. Omdat ik met een simkaart van mijn werkgever zit kan ik voor mijn privénummer alleen nog esim gebruiken en is Simyo de goedkoopste, maar toch een stuk duurder dan bijv. Simpel, Youfone, Budget Mobiel, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:39

reaL_G

G

Tranquility schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:31:
[...]

15 pro max beste ooit?
in het begin bij bijna alle tests werd er bewust 1 model niet meer meegetest, bij de 14 was het precies hetzelfde verhaal.
Ze doen er alles om de 15 er gunstiger uit te laten komen.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-09 22:18
Ik ga mee met @Tranquility zijn gevoel, want ik draai sinds mei dit jaar ook op een iPhone 15 Pro Max en wát een top accu.

Ik kwam van de 13 Pro af, en het is echt een mega verbetering.
Opladen thuis doe ik ook eigenlijk niet meer.

Ik rijd s'ochtends een half uurtje naar het werk, en s'avonds ook een half uurtje terug en dat zijn de enige oplaadmomenten tijdens een werkweek voor mij.

Dat kreeg ik bij de 13 Pro niet voor elkaar.... Of dat nou komt door de +- 1000 mAh extra in de 15 PM of/en door softwareaanpassingen, maakt me ook niet heel veel uit. Ik deel het gevoel wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Tranquility schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:59:
[...]

Omdat de meeste providers het verdommen om esim te implementeren. Alleen T-Mobile, het tegenwoordige Odido, KPN en Vodafone (Ziggo) en als enige budget provider Simyo ondersteunen esim. Alle andere partijen willen er om de één of andere reden niet aan.

Zelf heb ik een esim van Simyo en een gewone sim van KPN (werkgever) in mijn 15 PM zitten en werkt prima.
Maar ik had graag Simyo ingeruild voor Simpel, die altijd hele strakke aanbiedingen heeft voor onbeperkt bellen en grote databundels, maar die ondersteunen helaas geen esim en zijn dat ook niet van plan volgens antwoorden van vragen daarover op hun community forum. Omdat ik met een simkaart van mijn werkgever zit kan ik voor mijn privénummer alleen nog esim gebruiken en is Simyo de goedkoopste, maar toch een stuk duurder dan bijv. Simpel, Youfone, Budget Mobiel, etc.
Je werkgever kan hoog waarschijnlijk ook wel ESIM aanbieden, ik zag het bij mij ook gewoon staan ineens op de KPN portal(toen ik een simkaart wou activeren voor een medewerker).
Het is het vragen altijd eens waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Carlos0_0 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:16:
[...]

Die gebruiken wellicht de telefoon minder dan jij, ik zelf heb hem gisteren 15:00 van de lader gehaald en nog 76% batterij over.
Ik heb hem zowat de hele dag ook niet nodig

1: In de ochtend even als wakker wordt whatsapp bekijken/ tweakers ofzo misschien al kan het ook op de MacBook effe
2: even radio aan na het werk

Op het werk kan die gerust de hele dag stil liggen, ik heb er geen tijd voor ik ben aan het werk ben druk.
Verder kan ik tweakers ofzo ook wel eens op werk laptop bekijken, en privé whatsapp ofzo is helemaal niet zo belangrijk. misschien eens in de pauze dat ik kijk.

Ook z'n beetje achtergrond gebruik van alles uitgezet + notificaties, dus dat ding heeft niks te doen zolang ik hem niet gebruik :).
Das hier anders ja. Werkdagtechnisch sowieso al 2 uur per dag FM maar das meestal ook met laden. 1-2 uur bellen op een dag. Op werk ben ik er verder niet zo druk mee want Teams/laptop maar toch zal alles qua push de nodige batterij kosten. Daar kan ik wellicht nog winst halen. Maar das vrij specifiek per app alles afgaan.

Nu gebruik ik sinds deze ook pas dual sim dus geen idee hoe veel dat doet tov enkele sim?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
JB schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 21:59:
[...]
Das hier anders ja. Werkdagtechnisch sowieso al 2 uur per dag FM maar das meestal ook met laden. 1-2 uur bellen op een dag. Op werk ben ik er verder niet zo druk mee want Teams/laptop maar toch zal alles qua push de nodige batterij kosten. Daar kan ik wellicht nog winst halen. Maar das vrij specifiek per app alles afgaan.

Nu gebruik ik sinds deze ook pas dual sim dus geen idee hoe veel dat doet tov enkele sim?
Mij is het 30 min fm radio ongeveer, en de terug weg over het algemeen heb ik geen muziek aan.
Ik heb dus qua push notificaties alles gekilled, zelfs prive whatsapp krijg ik geen notificatie van + achtergrond gebruik uitgezet van alle apps.
Notificaties zijn helemaal niet belangrijk van geen enkele app niet(Of je moet er 1 hebben misschien voor medicijnen check ofzo), verder als echt belangrijk is en iemand je echt nodig heeft belt die je./

Verder heb ik ook dual sim simyo prive en kpn zakelijke sim erin, en batterij duur extra valt op zich mee(Het verbruikt vast iets maar niet merkwaardig veel extra denk ik).
Ik heb sinds kort dual sim weer in gebruik maar merk niet super veel extra gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Carlos0_0 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:55:
[...]

Mij is het 30 min fm radio ongeveer, en de terug weg over het algemeen heb ik geen muziek aan.
Ik heb dus qua push notificaties alles gekilled, zelfs prive whatsapp krijg ik geen notificatie van + achtergrond gebruik uitgezet van alle apps.
Notificaties zijn helemaal niet belangrijk van geen enkele app niet(Of je moet er 1 hebben misschien voor medicijnen check ofzo), verder als echt belangrijk is en iemand je echt nodig heeft belt die je./

Verder heb ik ook dual sim simyo prive en kpn zakelijke sim erin, en batterij duur extra valt op zich mee(Het verbruikt vast iets maar niet merkwaardig veel extra denk ik).
Ik heb sinds kort dual sim weer in gebruik maar merk niet super veel extra gebruik.
Haal zelf einde dag met ongeveer 20-30% en dan heb ik wel notificaties aan. Ik vind mijn WA, WA Business en iMessage wel belangrijk, kan ik toch in contact blijven met mensen die ik niet vaak zie en door de dag heen wat chatten met mijn familie en vrienden.

De rest heb ik ook allemaal uitstaan, ik krijg mail en andere semi belangrijke notificaties 3x per dag binnen via 'Gepland Overzicht' en de rest check ik handmatig.

Als ik mijn telefoon als 'dumpphone' zou gebruiken zou ik ook prima met een 13/14 Pro uit de voeten kunnen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb een vermoeden dat het niet helemaal hier hoort, of wellicht in een apart topic (al vind ik het issue er niet al te groot voor, gezien ik ook alternatieven kan gebruiken), maar ik loop sinds ik de iPhone 15 Pro Max heb tegen een issue aan dat ik de WhatsApp desktop (Windows) app niet kan gebruiken. Die klapt eruit met een onbekende foutmelding. Online zijn er meer mensen die er last van hebben (en min of meer een Android > iOS migratie hebben gedaan zoals ik), maar ik vind nergens (ook op de forums van Apple niet) een antwoord. Het enige dat ik vind is dat het bekend is en men zou werken aan een fix, maar dit loopt (voor mij althans) sinds Mei, toen ik overstapte van mijn OnePlus 7T Pro naar mijn iPhone 15 Pro Max...

Wanneer ik de QR-code in scan of handmatig inlog icm de iPhone resulteert het geheid in de 'onbekende foutmelding'. Heeft het wellicht met de migratie te maken die ik heb gedaan toen ik de iPhone installeerde voor de eerste keer? Toen is namelijk wel de data overgezet van mijn OnePlus 7T Pro naar mijn iPhone.

Voor het moment gebruik ik de web-variant, die kan vreemd genoeg wel synchroniseren en ziet ook de berichten die ik op de OnePlus 7T Pro had... Maar de Windows desktop app icm iPhone is helaas een no-go, spijtig genoeg. Iemand de weet wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Carlos0_0 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:55:
[...]

Mja ik zit veel in overleg/meetings/calls dus dan is het wel erg fijn dat (bepaalde) mensen mij laagdrempelig kunnen berichten, ipv meteen moeten gaan bellen. Niet alles kent spoed, maar snel schakelen is soms wel fijn bij zaken.

Ik merk dat ik onrustig wordt van al dat getril, dus sowieso wel lekker om daar eens beter naar te kijken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
CH4OS schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:07:
Ik heb een vermoeden dat het niet helemaal hier hoort, of wellicht in een apart topic (al vind ik het issue er niet al te groot voor, gezien ik ook alternatieven kan gebruiken), maar ik loop sinds ik de iPhone 15 Pro Max heb tegen een issue aan dat ik de WhatsApp desktop (Windows) app niet kan gebruiken. Die klapt eruit met een onbekende foutmelding. Online zijn er meer mensen die er last van hebben (en min of meer een Android > iOS migratie hebben gedaan zoals ik), maar ik vind nergens (ook op de forums van Apple niet) een antwoord. Het enige dat ik vind is dat het bekend is en men zou werken aan een fix, maar dit loopt (voor mij althans) sinds Mei, toen ik overstapte van mijn OnePlus 7T Pro naar mijn iPhone 15 Pro Max...

Wanneer ik de QR-code in scan of handmatig inlog icm de iPhone resulteert het geheid in de 'onbekende foutmelding'. Heeft het wellicht met de migratie te maken die ik heb gedaan toen ik de iPhone installeerde voor de eerste keer? Toen is namelijk wel de data overgezet van mijn OnePlus 7T Pro naar mijn iPhone.

Voor het moment gebruik ik de web-variant, die kan vreemd genoeg wel synchroniseren en ziet ook de berichten die ik op de OnePlus 7T Pro had... Maar de Windows desktop app icm iPhone is helaas een no-go, spijtig genoeg. Iemand de weet wat ik kan doen?
Zie je in Whatsapp nog apparaten staan die gekoppeld zijn aan de App of de Web versie? Misschien moet je die eerst verwijderen? Of opnieuw koppelen. Anders wellicht even alle cache etc van web.whatsapp.com verwijderen in je browser (of nieuwe browser proberen).

Anders ben ik bang dat je WA opnieuw moet installeren. Je kunt een backup maken in iCloud en deze erna terugzetten uiteraard.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SgtElPotato schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:23:
Zie je in Whatsapp nog apparaten staan die gekoppeld zijn aan de App of de Web versie? Misschien moet je die eerst verwijderen? Of opnieuw koppelen. Anders wellicht even alle cache etc van web.whatsapp.com verwijderen in je browser (of nieuwe browser proberen).

Anders ben ik bang dat je WA opnieuw moet installeren. Je kunt een backup maken in iCloud en deze erna terugzetten uiteraard.
Ik zie alleen niet hoe de cache van Firefox (de browser waar ik op Windows de web versie gebruik) op Windows roet in het eten gooit tussen de WhatsApp desktop app (zowel stable als beta versies) en mijn iPhone telefoon?

Ik heb ook een Android tablet met daarop ook WhatsApp, de app. Ik kan eens kijken als ik de links verwijder en dan alles opnieuw doe wat dat doet.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 08-08-2024 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:07
turkeyhakan schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:54:
[...]

Het kan nog erger. Ik sta nu op 92%. Dit is wel de ergste iPhone batterij degradatie ooit bij mij. De vorige verkocht ik met 96%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 15:56
Mijn 15 PM is van September 2023 met 148 laadcycli en nog steeds 100% Hij staat wel vanaf het begin op laadoptimalisatie 80%. Meestal laad ik om de 1.5 a 2 dagen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
Is het inmiddels na een aantal updates je iPhone 15 via usb c naar normalen tv met usb c to hdmi,
in volledig vullend beeld te streamen, of zie je nog steeds de randen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 09-08-2024 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:36

mv1

Albert020 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:51:
Is het inmiddels na een aantal updates je iPhone 15 via usb c naar normalen tv met usb c to hdmi,
in volledig vullend beeld te streamen, of zie je nog steeds de randen ?
Als je bedoelt om video’s te streamen, dan hangt het er van je video af. Als je je iPhone scherm wilt streamen, dan blijf je de randen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
mv1 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:17:
[...]

Als je bedoelt om video’s te streamen, dan hangt het er van je video af. Als je je iPhone scherm wilt streamen, dan blijf je de randen houden.
Ook met ZiggoGo, Netflix en of Prime nog steeds randen ?

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 09-08-2024 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:36

mv1

Albert020 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:29:
[...]

Ook met ZiggoGo, Netflix en of Prime nog steeds randen ?
Zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Jammer dat ze dat softwarematig nog niet hebben opgelost, maar bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:47

_AN

winwiz schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:27:
Mijn 15 PM is van September 2023 met 148 laadcycli en nog steeds 100% Hij staat wel vanaf het begin op laadoptimalisatie 80%. Meestal laad ik om de 1.5 a 2 dagen.
Was ook wel benieuwd hoe het mijn 15 Pro batterij zou zijn. Ik houd er eigenlijk weinig rekening mee. Laad sinds kort op met een Ugreen 100watt adapter. Maar goed, mijn iPhone geeft aan: eerste gebruik december 2023. Laadcycli 215 en capaciteit nog steeds 100%. Dus prima. Heb overigens wel geoptimaliseerd opladen aan staan. Wel tot 100%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
_AN schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:04:
[...]

Was ook wel benieuwd hoe het mijn 15 Pro batterij zou zijn. Ik houd er eigenlijk weinig rekening mee. Laad sinds kort op met een Ugreen 100watt adapter. Maar goed, mijn iPhone geeft aan: eerste gebruik december 2023. Laadcycli 215 en capaciteit nog steeds 100%. Dus prima. Heb overigens wel geoptimaliseerd opladen aan staan. Wel tot 100%.
Voor wie EV rijdt is het bekend: je batterij snelladen en steeds tot 100% leidt tot snelle(re) degradatie. Je Li-ion batterij heeft de langste levensduur als je de lading tussen de 20 en 80% houdt en in een rustig tempo laadt waarbij je batterij niet erg warm wordt. De iPhone 15 heeft daarom standaard de mogelijkheid om je lading te beperken tot 80%. Dat doe ik bij mijn auto ook.

[ Voor 7% gewijzigd door jdbiggelaa op 10-08-2024 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
jdbiggelaa schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:04:
[...]

Voor wie EV rijdt is het bekend: je batterij snelladen en steeds tot 100% leidt tot snelle(re) degradatie. Je Li-ion batterij heeft de langste levensduur als je de lading tussen de 20 en 80% houdt en in een rustig tempo laadt waarbij je batterij niet erg warm wordt. De iPhone 15 heeft daarom standaard de mogelijkheid om je lading te beperken tot 80%. Dat doe ik bij mijn auto ook.
Beperk je jezelf dan ook niet in het gebruik? Als in, ik kies dan liever voor gebruiksgemak en de zekerheid dat ik de dag begin met 100%. Heb geen zin in batterijstress elke dag. Ook als dit naar mijn ervaring zeer minimale gevolgen heeft voor de levensduur. Ik zit nog op 100% batterijstatus terwijl ik iedere nacht (niet snel) draadloos laadt met geoptimaliseerd opladen aan, sinds release van de 15 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Alexknl schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:27:
[...]

Beperk je jezelf dan ook niet in het gebruik? Als in, ik kies dan liever voor gebruiksgemak en de zekerheid dat ik de dag begin met 100%. Heb geen zin in batterijstress elke dag. Ook als dit naar mijn ervaring zeer minimale gevolgen heeft voor de levensduur. Ik zit nog op 100% batterijstatus terwijl ik iedere nacht (niet snel) draadloos laadt met geoptimaliseerd opladen aan, sinds release van de 15 Pro.
Hier ook zo’n 80% limiet gebruiker. Nee het beperkt me nooit. Ik kom zelden thuis met minder dan 40%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
_AN schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:04:
[...]

Eerste gebruik, september 2023, geproduceerd Juli 2023.

208 cycli, 100% conditie.

Zelden wireless of QC.

Optimaliseren van laden staat aan, maar geen 80% limiet ingesteld (en ik zie zelden tot nooit dat ie 80% instelt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Vorkie schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:38:
[...]

Optimaliseren van laden staat aan, maar geen 80% limiet ingesteld (en ik zie zelden tot nooit dat ie 80% instelt)
Als je met de instelling ‘geoptimaliseerd laden’ een vast ritme hebt van ‘s-avonds aan de lader hangen en ‘s-morgens met 100% vertrekken, wordt je iPhone niet meteen volgeladen, maar eerst tot zo’n 80%. Daarna wordt je iPhone later in de nacht doorgeladen naar 100%, zodat je batterij niet een groot deel van de nacht op 100% staat. Comfortabel voor jou als gebruiker en óók voor je batterij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:31:
[...]

Hier ook zo’n 80% limiet gebruiker. Nee het beperkt me nooit. Ik kom zelden thuis met minder dan 40%.
Hier ook. En weet je van tevoren dat je een lange dag met meer gebruik tegemoet gaat, dan kun je ‘m altijd nog tot 100% laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranquility
jdbiggelaa schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:04:
[...]
Hier ook zo'n EV-rijder die altijd tot 80% laad.
Ik heb een auto met een grote accu (82kWh) dus ik heb met 80% capaciteit meer dan genoeg om overal te komen waar ik moet zijn. En dan nog laad ik hem aan de thuislader vaak al weer bij rond de 40%. Het is algemene kennis dat Li-Ion zich het lekkerst voelt en de minste degradatie vertoont als deze tussen de 20 en 80% gehouden wordt.

Ik vraag me trouwens af, hebben de nieuwe iPads ook de 80% laadmogelijkheid of is dit alleen iets van de iPhone 15 serie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:45
Ben bij het ontvangen van mijn iPhone 15 gelijk begonnen met 80% laden en bevalt prima.

Voorheen met de iPhone 14 moest ik eens om de 2 dagen laden tot 100%.

Nu steek ik 'm gewoon elke nacht in, een gewoonte dus en hij topt dan telkens op 80%.

Ik heb wel de reflex om snel even bij te laden als ik verwacht meer batterij nodig te hebben (bv een wandeling op gps). Maar dat gaan dan ook vrij snel tussen 20 en 80%. En ik heb totaal geen 'angst' meer om mijn batterij te doen aftakelen door te pas en te onpas te laden.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tranquility schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:42:
[...]

Hier ook zo'n EV-rijder die altijd tot 80% laad.
Ik heb een auto met een grote accu (82kWh) dus ik heb met 80% capaciteit meer dan genoeg om overal te komen waar ik moet zijn. En dan nog laad ik hem aan de thuislader vaak al weer bij rond de 40%. Het is algemene kennis dat Li-Ion zich het lekkerst voelt en de minste degradatie vertoont als deze tussen de 20 en 80% gehouden wordt.

Ik vraag me trouwens af, hebben de nieuwe iPads ook de 80% laadmogelijkheid of is dit alleen iets van de iPhone 15 serie?
Ik werd hier bijna verguist toen ik bovenstaande zei. Blijkbaar is het niet voor iedereen algemene kennis! En yes, ook de iPad heeft die functionaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:28:
[...]

Ik werd hier bijna verguist toen ik bovenstaande zei. Blijkbaar is het niet voor iedereen algemene kennis! En yes, ook de iPad heeft die functionaliteit.
Onder EV rijders is, uitzonderingen daargelaten, nu laden tot 80% wel de norm hoor. En zolang zowel in onze EV als onze iPhone een Li-Ion batterij zit, is het niet meer dan logisch om die hetzelfde te behandelen. Met als effect een lange(re) levensduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 17:03

Fjeze

AllesPerfect!

Darks schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:51:
Ben bij het ontvangen van mijn iPhone 15 gelijk begonnen met 80% laden en bevalt prima.

Voorheen met de iPhone 14 moest ik eens om de 2 dagen laden tot 100%.

Nu steek ik 'm gewoon elke nacht in, een gewoonte dus en hij topt dan telkens op 80%.

Ik heb wel de reflex om snel even bij te laden als ik verwacht meer batterij nodig te hebben (bv een wandeling op gps). Maar dat gaan dan ook vrij snel tussen 20 en 80%. En ik heb totaal geen 'angst' meer om mijn batterij te doen aftakelen door te pas en te onpas te laden.
Dus je gebruikt standaard een deel van je accu niet. Hoe lang duurt het met normaal gebruik en laden tot 100% tot je accu nog maar 80% overheeft? Dan heb je toch alweer een nieuwe telefoon gekocht?

Waarom dan al die tijd laden tot 80%, terwijl als je toen vol laat hij misschien zakt naar maximum capaciteit van 90%? Dat is nog steeds meer dan de 80% die je nu gebruikt en genoeg vind.

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
jdbiggelaa schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 20:08:
[...]
Onder EV rijders is, uitzonderingen daargelaten, nu laden tot 80% wel de norm hoor. En zolang zowel in onze EV als onze iPhone een Li-Ion batterij zit, is het niet meer dan logisch om die hetzelfde te behandelen. Met als effect een lange(re) levensduur.
Precies.
En er van uitgaande dat de kwaliteit van de chemie bij EV's in het algemeen op een hoger niveau staat dan bij telefoonbatterijen lijkt het me juist nog zinvoller om de batterijen daarvan op zijn minst ook zo te behandelen voor een zo lang mogelijke levensduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Persoonlijk totaal niet tevreden met de accu in de iPhone 15 pro. Afgelopen weken op vakantie toch vaak dat hij sneller leeg liep dan de oude iPhone XS van m’n vriendin. Ik zag net ook dat de batterij status op 90% staat met 390 cycles. Dat zijn er wel meer dan gemiddeld in dit topic zie ik maar zelfs met 90% zou ik toch comfortabel een hele dag door moeten kunnen komen en dat is (zeker op vakantie) regelmatig spannend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Fjeze schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 00:52:
[...]

Dus je gebruikt standaard een deel van je accu niet. Hoe lang duurt het met normaal gebruik en laden tot 100% tot je accu nog maar 80% overheeft? Dan heb je toch alweer een nieuwe telefoon gekocht?

Waarom dan al die tijd laden tot 80%, terwijl als je toen vol laat hij misschien zakt naar maximum capaciteit van 90%? Dat is nog steeds meer dan de 80% die je nu gebruikt en genoeg vind.
Het is beter voor de 2e hands verkoopwaarde.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 17:03

Fjeze

AllesPerfect!

Help!!!! schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:18:
[...]

Het is beter voor de 2e hands verkoopwaarde.
Dat snap ik, maar dan ga je dus jezelf beperken zodat je hem beter kan verkopen…. Beetje zonde toch.

Fly or Die

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Fjeze schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:02:
[...]

Dat snap ik, maar dan ga je dus jezelf beperken zodat je hem beter kan verkopen…. Beetje zonde toch.
Dat bepaalt de gebruiker toch zelf? Ik kom persoonlijk met 80% makkelijk de dag door, dus waarom zou ik dan tot 100% opladen? Ik laad mijn telefoon 's nachts toch altijd op, dus dat maakt geen verschil. Je beperkt jezelf pas als die 80% te weinig is en je 's avonds met een lege telefoon zit.

Daarnaast zijn er ook mensen die hun apparaten gewoon in perfecte conditie willen houden, of in ieder geval zo lang mogelijk. Daarom is het fijn dat deze functionaliteit optioneel is. Ben jij niet zo iemand, dan gebruik je de functie niet. Hecht je er wel waarde aan, dan gebruik je de functie wel. Simpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:26
walletje-w schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:16:
Persoonlijk totaal niet tevreden met de accu in de iPhone 15 pro. Afgelopen weken op vakantie toch vaak dat hij sneller leeg liep dan de oude iPhone XS van m’n vriendin. Ik zag net ook dat de batterij status op 90% staat met 390 cycles. Dat zijn er wel meer dan gemiddeld in dit topic zie ik maar zelfs met 90% zou ik toch comfortabel een hele dag door moeten kunnen komen en dat is (zeker op vakantie) regelmatig spannend.
Bij mij was hij de afgelopen 2 weken op vakantie ook sneller leeg. Wellicht slechter bereik?

©2004

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 16:59
walletje-w schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:16:
hk12nl schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:25:
[...]

Bij mij was hij de afgelopen 2 weken op vakantie ook sneller leeg. Wellicht slechter bereik?
Wat denken jullie van de warmte?

Mijn telefoon was in Thailand ook veel sneller leeg. Zeker met een beetje navigeren en de telefoon dus vaak in de zon.

[ Voor 22% gewijzigd door Jumpman op 12-08-2024 10:39 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1 ... 72 ... 77 Laatste