Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:17
swhnld schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 07:42:
In het VK is een nieuwe wet gekomen die vereist dat leveranciers een minimale support termijn opgeven.
En hoewel Apple in de praktijk altijd lang updates geeft hebben ze nooit iets officieel gecommuniceerd.
Nu voor de iPhone 15 wel. Ze garanderen minimaal tot 23 september 2028 (5 jaar na release) security updates:
https://www.androidauthor...pport-commitment-3449135/
We hebben hier een vergelijkbare wet (sinds 2022). Alleen is er geen minimale termijn vastgesteld maar werkt dit proportioneel. (voor een televisie mag je langer updates verwachten dan voor een spelletje op je telefoon).
5 jaar voor een telefoon (eigenlijk: besturingssysteem/iOS) lijkt mij een redelijke termijn.
(En als je Bright mag geloven biedt Apple in NL nu ook al 5 jaar updates aan)

[ Voor 4% gewijzigd door remmuz op 07-06-2024 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:11
swhnld schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 07:42:
In het VK is een nieuwe wet gekomen die vereist dat leveranciers een minimale support termijn opgeven.
En hoewel Apple in de praktijk altijd lang updates geeft hebben ze nooit iets officieel gecommuniceerd.
Nu voor de iPhone 15 wel. Ze garanderen minimaal tot 23 september 2028 (5 jaar na release) security updates:
https://www.androidauthor...pport-commitment-3449135/
Ik was niet van plan mijn iphone 15 pro max zo lang te gebruiken :+, maar goed toch fijn dat ze nu duidelijk communiceren.
Zeker voor de gene die wat later een ouder model kopen, wat ook zeker te snappen is. ze nu kunnen opzoeken hoelang een toestel mee moet gaan.

Eigenlijk moet zoiets nog op de verpakking staan, en eventueel de website van de verkoper die het verkoopt.
Dan weet je als je iets wil kopen hoelang iets nog mee zou gaan in theorie, en in de winkel dat de verkoper het nog kan melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Hm, wel benieuwd wat de scope is van die wet. Bij Apple is het wel duidelijk wat een security update is, alle meegeleverde apps krijgen updates tegelijkertijd met een iOS update dacht ik? Waar zitten de grijze gebieden in deze wetgeving? Wat is een security update?

Iemand een idee?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:56
De praktijk zal wel langer zijn iOS 17 is zelfs voor de iPhone XS uit 2018

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:27
Ik heb een vraag over het aanschaffen van een Pro max 15 of wachten tot komende september/oktober...

Ik heb momenteel nog een Iphone 12 Pro welke ik onlangs heb laten vallen met als gevolg een flinke barst in het scherm ter hoogte van de camera aan de voorkant. Het gevolg hiervan is dat de camera niet/deels gebruikt kan worden (geen ramp) maar wel erg lastig met Face ID.

Aangezien de batterij ook niet geweldig meer is (80%) zit ik te twijfelen om nu voor een Iphone 15 Pro max te gaan. Of kan ik beter wachten op de komende 16? (aangezien deze al in september komt)?

Met een 15 t.o.v. een 12 ga ik er al zeker op vooruit maar is er een belangrijke reden om te wachten? De upgrades in de afgelopen jaren zijn allemaal minimaal geweest t.o.v. de 12 (pro) en daarom heb ik deze telefoon nu al langer dan ik normaliter deed.

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:01
@martin484 Als je deze vraag nu begin dit jaar had gesteld had ik gezegd "haal die iPhone 15", maar nu met nog maar ~3 (!) maanden te gaan zou ik toch nog even wachten op de 16.
Al zijn de jaarlijkse upgrades nog zo 'minimaal', elke upgrade is er één toch? :+
Nog even 100 dagen kloten met 't feit dat je geen fatsoenlijk werkende Face ID hebt en daarna fijn van je 16 Pro Max genieten! :)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^^
Ik zou het ook proberen uit te zitten.

Mijn motto bij iPhone is: Altijd kopen bij intro nieuw model in sept/okt.

Dan heb je of het nieuwste model tegen de hoofdprijs of het vorige model met een aantrekkelijke discount.

Daartussen alleen kopen als het echt niet anders kan. Want om nu de hoofdprijs te betalen voor een model dat alweer bijna uitloopt vind ik echt zonde.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00

JB

Cédric roelt!

Of over 3 maanden doorschuiven naar de vrouw (als die ook een ouder toestel heeft)? :+

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 10-06-2024 10:43 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Ik heb mijn 14 pro laten vallen en deze heeft nu een groene streep door het scherm. Die streep ging eerst weg, maar komt nu weer terug en ik ben bang dat het scherm uit gaat vallen. Heeft iemand die streep wel eens gehad en hoe was het verdere verloop?

Ik zit nu te twijfelen of ik moet wachten op de 16 en het scherm aankijk, of toch voor de 15 ga en het gewoon ga vervangen. Ik wil sowieso naar de Max serie vanwege de batterij. Kunnen jullie helpen kiezen?

Ha, ik zie dat een poster vlak voor me dezelfde vraag had. Ik zit vooral met een scherm dat kan uitvallen, dat is echt een vervelend vooruitzicht, zeker ook omdat ik zo nu en dan enige tijd in het buitenland zit en dan niet zonder telefoon wil komen te zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door Yordi- op 10-06-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:37
Yordi- schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:25:
Ik heb mijn 14 pro laten vallen en deze heeft nu een groene streep door het scherm. Die streep ging eerst weg, maar komt nu weer terug en ik ben bang dat het scherm uit gaat vallen. Heeft iemand die streep wel eens gehad en hoe was het verdere verloop?

Ik zit nu te twijfelen of ik moet wachten op de 16 en het scherm aankijk, of toch voor de 15 ga en het gewoon ga vervangen. Ik wil sowieso naar de Max serie vanwege de batterij. Kunnen jullie helpen kiezen?

Ha, ik zie dat een poster vlak voor me dezelfde vraag had. Ik zit vooral met een scherm dat kan uitvallen, dat is echt een vervelend vooruitzicht, zeker ook omdat ik zo nu en dan enige tijd in het buitenland zit en dan niet zonder telefoon wil komen te zitten.
Probeer eens een hard reset?

https://discussions.apple.com/thread/254555341?sortBy=best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:26
Help!!!! schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:10:
^^
Ik zou het ook proberen uit te zitten.

Mijn motto bij iPhone is: Altijd kopen bij intro nieuw model in sept/okt.

Dan heb je of het nieuwste model tegen de hoofdprijs of het vorige model met een aantrekkelijke discount.

Daartussen alleen kopen als het echt niet anders kan. Want om nu de hoofdprijs te betalen voor een model dat alweer bijna uitloopt vind ik echt zonde.
De hoofdprijs betaal je nu niet meer voor iPhone 15, 15 Pro en Pro Max, want iPhone 15 Pro Max 256GB is flink afgeprijsd dan dat het in het begin kostte. Een prijsverschil van €380. Kostte €1479 nu €1099😄
martin484 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:51:
Ik heb een vraag over het aanschaffen van een Pro max 15 of wachten tot komende september/oktober...

Ik heb momenteel nog een Iphone 12 Pro welke ik onlangs heb laten vallen met als gevolg een flinke barst in het scherm ter hoogte van de camera aan de voorkant. Het gevolg hiervan is dat de camera niet/deels gebruikt kan worden (geen ramp) maar wel erg lastig met Face ID.

Aangezien de batterij ook niet geweldig meer is (80%) zit ik te twijfelen om nu voor een Iphone 15 Pro max te gaan. Of kan ik beter wachten op de komende 16? (aangezien deze al in september komt)?

Met een 15 t.o.v. een 12 ga ik er al zeker op vooruit maar is er een belangrijke reden om te wachten? De upgrades in de afgelopen jaren zijn allemaal minimaal geweest t.o.v. de 12 (pro) en daarom heb ik deze telefoon nu al langer dan ik normaliter deed.
Ik zal gewoon de iPhone 15 Pro Max kopen. Ik zat ook te twijfelen om wachten op de iPhone 16 Pro. Ik ben blij dat in halverwege mei toch een iPhone 15 Pro Max heb genomen.

[ Voor 24% gewijzigd door pinokkia op 10-06-2024 11:41 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinokkia schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:31:
[...]

De hoofdprijs betaal je nu niet meer voor iPhone 15, 15 Pro en Pro Max, want iPhone 15 Pro Max 256GB is flink afgeprijsd dan dat het in het begin kostte. Een prijsverschil van €380. Kostte €1479 nu €1099😄

[...]

Ik zal gewoon de iPhone 15 Pro Max kopen. Ik zat ook te twijfelen om wachten op de iPhone 16 Pro. Ik ben blij dat in halverwege mei toch een iPhone 15 Pro Max heb genomen.
Als je nog even kan wachten, is dat altijd de beste keuze. Dat lijkt me logisch. Ik geloof overigens best dat je blij bent met je 15, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Niet online
Dank je, helaas geen resultaat. Overigens wel praktisch dezelfde streep op praktisch dezelfde plek. Frappant wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
AntraXxX schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:06:
@martin484 Als je deze vraag nu begin dit jaar had gesteld had ik gezegd "haal die iPhone 15", maar nu met nog maar ~3 (!) maanden te gaan zou ik toch nog even wachten op de 16.
Al zijn de jaarlijkse upgrades nog zo 'minimaal', elke upgrade is er één toch? :+
Nog even 100 dagen kloten met 't feit dat je geen fatsoenlijk werkende Face ID hebt en daarna fijn van je 16 Pro Max genieten! :)
Bedankt voor je antwoord! Ik had eigenlijk ook voorgenomen om mijn 12 pro te houden totdat de 16 er zou zijn, maar nu met een deels kapot scherm + camera maakte me dit aan het twijfelen.
Ik ben het ook met je eens dat ik 3 maanden nog wel moet kunnen uitzingen. Enige punt is wel (en dat las ik ook hierboven bij één van de reacties) dat de prijs van de 15 wel lager is geworden en dat ik bij een 16 toch een stuk meer zal moeten bij betalen t.o.v. van de 15 (al is dat alleen een verwachting en geen zekerheid).

Het is een beetje een dilemma voor mijzelf, nu overstappen op iets nieuws of niet zo ongeduldig zijn en gewoon nog even 3 maanden uitzingen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
JB schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:43:
Of over 3 maanden doorschuiven naar de vrouw (als die ook een ouder toestel heeft)? :+
Haha, ze heeft een nieuwer toestel dan ik heb dus die vlieger gaat niet op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:37
Yordi- schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:22:
[...]

Dank je, helaas geen resultaat. Overigens wel praktisch dezelfde streep op praktisch dezelfde plek. Frappant wel.
Je hebt in principe 2 jaar garantie. Als de telefoon aan de buitenkant niet is beschadigd (hoesje/screenprotector?) kun je mogelijk aanspraak maken op garantie? Anders je reisverzekering proberen, gezien je in het buitenland bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Niet online
martin484 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:51:

Gezien we in hetzelfde schuitje zitten, ik zit nog eens te kijken naar de prijzen van de 15 pro max, pas in november/december vorig jaar waren ze enigszins normaal beschikbaar en normaal geprijsd. Dat was met de 14 ook al zo. Ik ga er ergens toch vanuit dat de 16 weer duurder zal worden (?). Als die nu kort na release ~1600 euro (256 GB) wordt, scheelt dat toch behoorlijk wat met de ~1270 nu.

Beetje door het levertijden topic scrollend, bijvoorbeeld deze post: Jorussio in "[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5"

[ Voor 6% gewijzigd door Yordi- op 10-06-2024 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:57
Yordi- schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:02:
[...]

Gezien we in hetzelfde schuitje zitten, ik zit nog eens te kijken naar de prijzen van de 15 pro max, pas in november/december vorig jaar waren ze enigszins normaal beschikbaar en normaal geprijsd. Dat was met de 14 ook al zo. Ik ga er ergens toch vanuit dat de 16 weer duurder zal worden (?). Als die nu kort na release ~1600 euro (256 GB) wordt, scheelt dat toch behoorlijk wat met de ~1270 nu.

Beetje door het levertijden topic scrollend, bijvoorbeeld deze post: Jorussio in "[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5"
In principe heb je met een 15 Pro (Max) een prima toestel. Hij is nu wat goedkoper inderdaad, dus daar bespaar je weer wat mee en je hebt hem nu gegarandeerd. Bij de launch van de 16 zal het wel snel gaan, maar heb je kans dat je eventjes mag wachten voordat er voldoende voorraad is.

Kun je wachten op de 16? Dan zou ik wachten. Kan dat niet, koop je nu de 15 Pro (Max) en ga je daar nog vele jaren van genieten. Qua uiterlijk verwachten mensen geen spannende veranderingen (hooguit wat dunnere bezels en misschien wat dunner.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
En als we de geruchten mogen geloven krijgen de huidige Pro-modellen ook de nieuwe AI-features en andere iOS 18 features. Wat dat betreft lijkt de kans klein dat je iets misloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Zit zelf ook met dilemma...

Heb 12 pro en die loopt enorm rap leeg (batterij 80%) en mijn camera is stuk > stelt niet meer scherp op de normale "1" stand.

Straks in augustus 2 weken op vakantie kan ik dus niet normaal foto's maken enzo.

Dus of nu de 15 Pro Max aanschaffen of wachten op de 16 met irritaties op vakantie enzo. En natuurlijk een klapje duurder in de prijs.

Weet dat jullie geen beslissing voor mij kunnen maken, maar wat zou je zelf doen? Belangrijk is voor mij een goede camera, snelle telefoon en goede accu. Wat nieuwe software dingen etc boeit mij persoonlijk wat minder.

[ Voor 22% gewijzigd door Sleehond op 10-06-2024 14:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SgtElPotato
Sleehond schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:37:

Heb 12 pro en die loopt enorm rap leeg (batterij 80%) en mijn camera is stuk > stelt niet meer scherp op de normale "1" stand.

Straks in augustus 2 weken op vakantie kan ik dus niet normaal foto's maken enzo.

Dus of nu de 15 Pro Max aanschaffen of wachten op de 16 met irritaties op vakantie enzo. En natuurlijk een klapje duurder in de prijs.

Weet dat jullie geen beslissing voor mij kunnen maken, maar wat zou je zelf doen? Belangrijk is voor mij een goede camera, snelle telefoon en goede accu. Wat nieuwe software dingen etc boeit mij persoonlijk wat minder.
Ik upgrade ieder jaar dus aan mij heb je niks :+

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 19:47

Nu de 15 Pro Max aanschaffen is sowieso "niet aan te raden". Tenzij geld absoluut geen probleem is.
Want als de iPhone 16 modellen straks uit zijn zullen de iPhone 15 modellen goedkoper worden.

Dan kun je beter tegen die tijd de 15 Pro Max halen (of alsnog dan de 16 pro max mocht je dat dan een meerwaarde vinden voor het geld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:51

Lekker de 15 kopen. Nu meteen bechikbaar, goedkoper en je kan er weer jaren mee vooruit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 15:14

Ik zou nu een 15 Pro Max halen in plaats te irriteren aan een brakke accu. Dan heb je meteen goede foto's op vakantie, toestel nu is voordeliger dan straks de 16, en over 3 a 4 jaar zul je weer naar een volgende telefoon kijken.

Uiteraard kun je wachten tot de 16, en misschien gaat er dan 100 Euro af bij de 15. Je kunt ook wachten op de 17, gaat er nog wat van de 15 af. Of je repareert de 12, dat is de goedkoopste optie.
Echter, je leeft nu, dus wil je nu een nieuwe en heb je het geld ervoor, zou ik het nu halen in plaats van over 3 a 4 maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:26

Gewoon de iPhone 15 Pro, Pro Max kopen. Is een prima toestel. Bovendien is de iPhone 15 Pro Max overal in de aanbieding. Ik ben erg tevreden met mijn eerste iPhone Pro Max uitvoering. Heb daarvoor Pro uitvoeringen gehad.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Daejji schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:46:
[...]

Nu de 15 Pro Max aanschaffen is sowieso "niet aan te raden". Tenzij geld absoluut geen probleem is.
Want als de iPhone 16 modellen straks uit zijn zullen de iPhone 15 modellen goedkoper worden.

Dan kun je beter tegen die tijd de 15 Pro Max halen (of alsnog dan de 16 pro max mocht je dat dan een meerwaarde vinden voor het geld).
Nu de 15 Pro Max kopen. De iPhone updates zijn al jaren incrementeel. Ik kwam van een iPhone 12 mini, en na wat spelen met het Dynamic Island was het nieuwe eraf en is het gewoon een iPhone. De 15 Pro (Max) gaat zo weer 4 jaar mee.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Als je twijfelt tussen Pro of Pro Max, gewoon wachten op de 16, die krijgt een 6.3" scherm.. met kleinere bezels. Persoonlijk genoeg reden om te wachten op de iPhone 16 Pro.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yordi-
  • Niet online
Ik heb inderdaad maar de 15 pro Max gekocht. Ik was die onzekerheid gewoon zat. Leuke actie bij amac met 100 euro extra inruilkorting, ook voor de kapotte 14 pro. Nu 328 euro gekregen voor dat ding, dat vond ik toch een prima prijs.

Uiteindelijk kun je wel blijven wachten tot je een ons weegt, maar als die vervangen moet worden moet die vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theiphoned
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 27-11-2024
Zijn er meer mensen die het geluid van de originele bedrade USB-C oortjes voor de Iphone na een tijdje gebruik begint tegen te staan? Ik heb regelmatig dat ze niet willen verbinden (al vanaf het begin) en nu lijkt het langzamerhand dat het geluid echt zachter is dan eerder en zachter is dan de iphone zelf op meters afstand. (Geluid staat bij mij niet voluit vanwege het gekraak en is natuurlijk slecht voor de oortjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Theiphoned schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:05:
Zijn er meer mensen die het geluid van de originele bedrade USB-C oortjes voor de Iphone na een tijdje gebruik begint tegen te staan? Ik heb regelmatig dat ze niet willen verbinden (al vanaf het begin) en nu lijkt het langzamerhand dat het geluid echt zachter is dan eerder en zachter is dan de iphone zelf op meters afstand. (Geluid staat bij mij niet voluit vanwege het gekraak en is natuurlijk slecht voor de oortjes)
Zitten die dingen niet vol met oorsmeer? Beetje vies wellicht, maar ik heb het zelf ook met de AirPods :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theiphoned
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:35:
[...]

Zitten die dingen niet vol met oorsmeer? Beetje vies wellicht, maar ik heb het zelf ook met de AirPods :r
Zijn helemaal schoon, ik dacht daar eerst ook aan. Daarna de instellingrn maar een die staan allemaal hetzelfde zoals ik heb ingesteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:42

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Theiphoned schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:05:
Als je al vanaf het begin problemen hebt dan zou het zomaar aan die oortjes kunnen liggen. Slecht intern contact of zo?

Er zit toch garantie op die dingen? Matige kwaliteit lijjt ne niet Apple-waardig…

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theiphoned
Hippe Lip schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 05:00:
[...]

Als je al vanaf het begin problemen hebt dan zou het zomaar aan die oortjes kunnen liggen. Slecht intern contact of zo?

Er zit toch garantie op die dingen? Matige kwaliteit lijjt ne niet Apple-waardig…
Heb er idd wel vanaf het begin al last me ja, niet willen verbinden met de Iphone zelf etc. 2/3x de kabel er opnieuw in doen omdat die anders niet wilt verbinden etc maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik ga binnenkort naar een concert en ben eigenlijk benieuwd of je met een Pro Max een beetje mooie videoss vanaf de tribune kunt vastleggen. Wat zijn jullie ervaringen?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12:32
Greatsword schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:31:
Ik ga binnenkort naar een concert en ben eigenlijk benieuwd of je met een Pro Max een beetje mooie videoss vanaf de tribune kunt vastleggen. Wat zijn jullie ervaringen?
Absoluut! Zelfs met zoom nog prachtig.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Davidas schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:34:
[...]

Absoluut! Zelfs met zoom nog prachtig.
Meestal kan je beter achter inzoomen/bijsnijden toch om de kwaliteit zo hoog mogelijk te houden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 11:49

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Lekker genieten van het concert en als je toch videos wilt zien lekker de blu-ray ofzo halen ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:54

Steeffoon

Smartphone-nerd

Absoluut!

Heb hier eventueel wat voorbeelden;

AFAS Live:

Arena Oberhausen:

Sportpaleis Antwerpen:

Melkweg:

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Vanwege een nogal oude iPhone X werd het tijd voor een nieuwe. En een iPhone 15 Pro 256Gb aangeschaft. Hierbij een Spigen glasprotector en Spigen Ultra Hybrid case bijgenomen. Fijne case in iedergeval.

Maar nu even gebruik, alles is top en een verbetering. Maar accu blijft wat achter naar mijn mening. Heb hierbij wel wat acties al toegepast voor wat meer prik door de dag, zoals “altijd aan” uit te schakelen. En via opdrachten de energiebesparingsstand toe te passen onder de 30%. Laden doe ik tot nu toe tot 80% wat uiteraard ook meespeelt in de duur.

Maar zijn er nog andere zaken die de prik iets opvoeren?

Tevens omdat alles nog Lightning was nu op zoek naar een beetje lader. Of draadloos of bedraad? Hier nog voorkeuren?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Wicked-Game schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:25:
Vanwege een nogal oude iPhone X werd het tijd voor een nieuwe. En een iPhone 15 Pro 256Gb aangeschaft. Hierbij een Spigen glasprotector en Spigen Ultra Hybrid case bijgenomen. Fijne case in iedergeval.

Maar nu even gebruik, alles is top en een verbetering. Maar accu blijft wat achter naar mijn mening. Heb hierbij wel wat acties al toegepast voor wat meer prik door de dag, zoals “altijd aan” uit te schakelen. En via opdrachten de energiebesparingsstand toe te passen onder de 30%. Laden doe ik tot nu toe tot 80% wat uiteraard ook meespeelt in de duur.

Tevens omdat alles nog Lightning was nu op zoek naar een beetje lader. Of draadloos of bedraad? Hier nog voorkeuren?
Wat is tegen vallen gebruik je de telefoon niet wat meer nu, aangezien die net nieuw is ?.
Zelf heb ik inderdaad ook wel always on uitgezet, dit vraagt toch zeker wel wat merkbaar batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:32:
[...]

Wat is tegen vallen gebruik je de telefoon niet wat meer nu, aangezien die net nieuw is ?.
Zelf heb ik inderdaad ook wel always on uitgezet, dit vraagt toch zeker wel wat merkbaar batterij.
Niet meer dan normaal, maar haal de dag er nu niet mee. Wel nog wat checken op apps die in de achtergrond bezig zijn. Dat zal ook meespelen. Maar mijn gevoel is wat dat die iets meer slurpt dan de X deed of mijn oude IPhone 12 van mijn vorige werkgever.

Wat mogelijk wat mee kan spelen is het scherm zelf met 120Hz. De vraag is of dit terug schroeven wat oplevert.

Overigens buitenom dit puntje verder wel een hele fijne verbetering. Al zal die straks intensief gebruikt worden ivm dualsim (werk/prive). Hopelijk trekt die dat wel een beetje.

[ Voor 11% gewijzigd door Wicked-Game op 21-06-2024 15:46 ]

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Wicked-Game schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:44:
[...]

Niet meer dan normaal, maar haal de dag er nu niet mee. Wel nog wat checken op apps die in de achtergrond bezig zijn. Dat zal ook meespelen. Maar mijn gevoel is wat dat die iets meer slurpt dan de X deed of mijn oude IPhone 12 van mijn vorige werkgever.

Wat mogelijk wat mee kan spelen is het scherm zelf met 120Hz. De vraag is of dit terug schroeven wat oplevert.

Overigens buitenom dit puntje verder wel een hele fijne verbetering. Al zal die straks intensief gebruikt worden ivm dualsim (werk/prive). Hopelijk trekt die dat wel een beetje.
Als je dag niet door komt dan doe je toch echt iets niet goed, of je zit vast geplakt aan de mobiel en gebruikt dat ding echt te veel :P .
Ik zelf heb 120hz scherm ook wel uitgezet, achtergrond apps van alles uit, always on staat uit en dan red ik wel 3 dagen.
Ik heb dan nog wel wat meer ook mail sync staat uit, dus geen push notificaties, notificaties als apps van instagram enzo staan uit(Dan draait die echt niet meer op de achtergrond).

Maar verder is de batterijduur niet gek veel beter geworden de laatste jaren, je doet niet gek veel langer met de mobiel.
Het lijkt langer soms omdat de batterij goed en nieuw is, maar puntje bij paaltje blijft batterij duur ongeveer het zelfde(Als de vorige mobiel ook nog nieuw was).

Voor opladen tja kabeltje wel wat beter, draadloos is wel enorm gemak maar enorm slecht voor de batterij.
Maar ja goed het is een gebruik voorwerp, maar de 1ne wil elk jaar of 2 een nieuwe de andere vind 4 a 5 jaar ook goed.
En ja als je elk jaar of 2 jaar uiterlijk een nieuwe heb geef je niet zo om de accu, aangezien je hem weg doet uiteindelijk aan een ander(Over algemeen).

[ Voor 18% gewijzigd door Carlos0_0 op 21-06-2024 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
Draadloos natuurlijk, ik gebruik het echt in 99% van de gevallen, zo'n fijn gemak.

Zo eentje op m'n nachtkastje + op m'n werkbureau: https://www.ikea.com/nl/n...r-textiel-grijs-30472989/
(wel nog zorgen voor een USB-C naar USB-A / stekkerblokje. Goedkoop kabeltje ook hier: https://www.ikea.com/nl/n...b-c-donkergrijs-70527602/)

Zo eentje in m'n auto: https://www.bol.com/nl/nl...VKrQ.3_10.11.ProductTitle
(sigarettenaansteker USB: https://www.allekabels.nl...vkBDq63Yrw7hoCy0EQAvD_BwE)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier overgestapt van de iPhone 14 Pro Max naar de iPhone 15 Pro en ik moet zeggen dat de batterijduur mij ook tegenvalt. Ligt niet aan jou dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 08:49
Tsja, de gewone Pro's hebben altijd een fors lagere batterijduur vergeleken met de Pro Max. Volgens Apple zelf heeft de 15 Pro een 20% mindere batterijduur dan de 14 Pro Max. Dat had je van te voren kunnen weten.

[ Voor 15% gewijzigd door Of-Aaargh op 22-06-2024 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De batterij valt in dat opzicht alleen tegen omdat je meer gewend bent. Ik doe met gemak 24 uur met de batterij van mijn iPhone 15 Pro en laadt hem zelfs niet elke nacht op. Zit na 9 maanden nog keurig op 100%.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:07

reaL_G

G

ophalen van je mail, timer van ophalen onhoog zetten. 1 uur ipv instant.
locatie voorzieningen zetten op: bij gebruik van bij apps, of uit.
ververs op de achtergrond, bepaalde onnodige apps uitzetten.

zijn er wel nog een paar.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Of-Aaargh schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 07:59:
Tsja, de gewone Pro's hebben altijd een fors lagere batterijduur vergeleken met de Pro Max. Volgens Apple zelf heeft de 15 Pro een 20% mindere batterijduur dan de 14 Pro Max. Dat had je van te voren kunnen weten.
als je de laatste 3 pro’s bekijkt is het niet veel beter geworden.
van beter naar slechter 13-15-14

een normale pro met een max vergelijken is niet eerlijk.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 08:49
reaL_G schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:20:
[...]

een normale pro met een max vergelijken is niet eerlijk.
Ik reageerde op het bericht van @Verwijderd waar hij die vergelijking tussen zijn oude 14 Pro Max en zijn nieuwe 15 Pro wél maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Of-Aaargh schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:27:
[...]

Ik reageerde op het bericht van @Verwijderd waar hij die vergelijking tussen zijn oude 14 Pro Max en zijn nieuwe 15 Pro wél maakt.
ja lees het net ff terug idd.

my bad |:(

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Of-Aaargh schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 07:59:
Ik maak de vergelijking met de batterijduur van mijn oude 14 Pro Max, maar ik bedoel eigenlijk te zeggen dat ik de batterijduur van mijn 15 Pro gewoon vind tegenvallen en dat ik het eens ben met @Wicked-Game. Uiteraard wist ik van tevoren al dat de batterij minder zou zijn in vergelijking met de 14 Pro Max, maar had niet verwacht dat ik het zo hinderlijk zou vinden. Echter, het kleinere formaat van de 15 Pro is voor mij het belangrijkste. Vandaar dat ik destijds heb gekozen weer terug te keren naar een normale Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
Hebben jullie geoptimaliseerd laden aan staan of laden tot 80%. Ik heb mijn 15 pro Max nu vanavond op laden 80% gezet omdat Apple zegt dat de levensduur van de batterij dan langer is. Mijn batterij conditie is nog 100% maar ik heb het toestel dan ook pas vanaf januari.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntraXxX
elaho schreef op zondag 23 juni 2024 @ 23:34:
Hebben jullie geoptimaliseerd laden aan staan of laden tot 80%. Ik heb mijn 15 pro Max nu vanavond op laden 80% gezet omdat Apple zegt dat de levensduur van de batterij dan langer is. Mijn batterij conditie is nog 100% maar ik heb het toestel dan ook pas vanaf januari.
Een vraag / discussie welke hier vaak voorbij komt, ik persoonlijk heb dat “geoptimaliseerd laden” uit staan.
Ik laad en gebruik m’n telefoon zonder concessies en die eventuele 5% batterijcap. verlies na één jaar neem ik voor lief (nog nooit de 5% gehaald trouwens in een jaar, ik laad trouwens ook 98% van de tijd draadloos, iets wat ook ‘slechter’ zou zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Belemmerd het je als je telefoon maar tot 80% is opgeladen? Zo ja, dan niet doen. Zo nee, kan het nooit kwaad om het aan te zetten. Simple as that.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
Geoptimaliseerd echter heeft dit in mijn geval geen zin, aangezien ik niet in het zelfde ritme altijd oplaad
Dus bijv elke avond dat de telefoon weet hoela die van de lader gaat, ik laad dan in de ochtend, dan een keer in de avond voor het slapen(Maar noot nachts tijdens het slapen).
Dus mijn telefoon gaat altijd vol tot een 98% sowieso, tot 80% laden zet ik niet aan vind ik niet nodig.

Het is ook een gebruiksvoorwerp ik hoef er geen 5 jaar mee te doen, 3 jaar is ook meer dan prima en dan lukt ook zo.
Ik heb hem nu sinds oktober en nog steeds 100% status batterij conditie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:38
Ik heb sinds dit mogelijk is op de IPhone altijd geoptimaliseerd laden aanstaan.
Waarom eigenlijk weet ik niet maar het werkt voor mij, mijn IPhone gaat iedere avond rond dezelfde tijd op de draadloze lader en er morgens weer vanaf. 1 a 2 keer per week gaat ie door de dag op de lader vanwege het gebruik van navigatie.
Tot nu toe nog niet eerder meegemaakt dat de batterij conditie na 2 jaar beneden de 96% was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 13:14
In iOS18 krijgt dat geoptimalieerd laden iets meer keuze en niet alleen 80%. Bij mij doet hij nu het voorstel om tot 95% laden in te stellen. Weet alleen nog niet helemaal zeker of dat is gebaseerd op mijn echte persoonlijke gebruik of dat iedereen nu 95% krijgt voorgesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:17
Dennisdn schreef op maandag 24 juni 2024 @ 07:57:
In iOS18 krijgt dat geoptimalieerd laden iets meer keuze en niet alleen 80%. Bij mij doet hij nu het voorstel om tot 95% laden in te stellen. Weet alleen nog niet helemaal zeker of dat is gebaseerd op mijn echte persoonlijke gebruik of dat iedereen nu 95% krijgt voorgesteld...
Ik draai ook iOS 18, maar dat heeft die mij nog niet voorgesteld.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Nicj56 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:36:
[...]

Ik draai ook iOS 18, maar dat heeft die mij nog niet voorgesteld.
Ik krijg dit te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAs5kzSwDfy2o7JLuOSwMbtAuc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wXpYNmgpKs5mGH6XcgWNx7VZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:05
Dennisdn schreef op maandag 24 juni 2024 @ 07:57:
Is gebaseerd op persoonlijk gebruik. Ik krijg 85% voorgesteld.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dat is wel een hele mooie feature.

Huidige 80% vind ik wat (te) laag.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:54

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik laad mijn 15 Pro Max altijd tot 80 procent op. Ik red daar de dag keurig mee. Meestal heb ik, afhankelijk van hoe vaak ik het toestel door de dag gebruik, aan het eind van de dag nog tussen de 5 en 20 procent over. Een mooi moment om hem dan voor het slapen gaan aan de lader te leggen.

Wanneer ik een lange dag heb, bijvoorbeeld veel onderweg, dan laad ik 'm geoptimaliseerd op tot 100 procent. Heb hem sinds oktober en de gezondheid van de batterij staat bij mij nog steeds op 100%.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steeffoon schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:21:
[...]

Ik laad mijn 15 Pro Max altijd tot 80 procent op. Ik red daar de dag keurig mee. Meestal heb ik, afhankelijk van hoe vaak ik het toestel door de dag gebruik, aan het eind van de dag nog tussen de 5 en 20 procent over. Een mooi moment om hem dan voor het slapen gaan aan de lader te leggen.

Wanneer ik een lange dag heb, bijvoorbeeld veel onderweg, dan laad ik 'm geoptimaliseerd op tot 100 procent. Heb hem sinds oktober en de gezondheid van de batterij staat bij mij nog steeds op 100%.
Dit is in mijn ogen ook exact hoe je de functie moet gebruiken. Zo doe ik het ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
Er is veel te doen om hoe en wanneer je het beste kan opladen. Ik kwam pas een vergelijking tegen tussen iemand die de iPhone pas oplaadt als de accu in het rood gaat tegenover iemand die de iPhone gewoon elke nacht aan de lader hangt, beide via optimized laden. De telefoon die pas werd opgeladen als de batterij in het rood gaat had na 2 jaar (ofso) nog 100% terwijl de andere telefoon was afgenomen in capaciteit, ik weet even niet meer hoeveel.

Maar niet alleen laden en leeglopen speelt een rol, ook de belasting van het gevraagde vermogen speelt een rol, dat zie je als ik het goed herinner ook terug bij elektrische auto's, waar de accu sneller slijt bij rijders die het pedaal vaak onderin trappen tegenover rijders die normaler acceleren.
Dus hoever laat je de accu leeglopen, tot hoever laad je de accu op, maar ook het gebruik speelt mee in hoeverre je je accu belast in het gevraagde vermogen.
En dan hebben we nog met hoeveel vermogen je oplaadt, is fast charging echt slecht? De iPhone 15 kan volgens mij maximaal 27 watt laden, ik las ook ergens eer 25 watt, maar veel opladers leveren minder vermogen, welke effect heeft dat? In een test met een 30W en 20W lader was de 30W lader maar iets van 15 minuten eerder klaar op een laadtijd van over de 2 uur, het was een test met de iPhone 15 Pro Max volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03:14
Rudie_V schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:37:
Er is veel te doen om hoe en wanneer je het beste kan opladen. Ik kwam pas een vergelijking tegen tussen iemand die de iPhone pas oplaadt als de accu in het rood gaat tegenover iemand die de iPhone gewoon elke nacht aan de lader hangt, beide via optimized laden. De telefoon die pas werd opgeladen als de batterij in het rood gaat had na 2 jaar (ofso) nog 100% terwijl de andere telefoon was afgenomen in capaciteit, ik weet even niet meer hoeveel.

Maar niet alleen laden en leeglopen speelt een rol, ook de belasting van het gevraagde vermogen speelt een rol, dat zie je als ik het goed herinner ook terug bij elektrische auto's, waar de accu sneller slijt bij rijders die het pedaal vaak onderin trappen tegenover rijders die normaler acceleren.
Dus hoever laat je de accu leeglopen, tot hoever laad je de accu op, maar ook het gebruik speelt mee in hoeverre je je accu belast in het gevraagde vermogen.
En dan hebben we nog met hoeveel vermogen je oplaadt, is fast charging echt slecht? De iPhone 15 kan volgens mij maximaal 27 watt laden, ik las ook ergens eer 25 watt, maar veel opladers leveren minder vermogen, welke effect heeft dat? In een test met een 30W en 20W lader was de 30W lader maar iets van 15 minuten eerder klaar op een laadtijd van over de 2 uur, het was een test met de iPhone 15 Pro Max volgens mij.
Conclusie; gebruiken en opladen zoals het je zelf uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: kunnen er in de Iphone 15, 2x fysieke simkaarten in? ik kan dit namelijk nergens vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:21:
Vraagje: kunnen er in de Iphone 15, 2x fysieke simkaarten in? ik kan dit namelijk nergens vinden..
Nee, helaas. Eén fysieke simkaart maar wel meerdere e-sims. Twee sims kunnen tegelijkertijd actief zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:37:
[...]

Nee, helaas. Eén fysieke simkaart maar wel meerdere e-sims. Twee sims kunnen tegelijkertijd actief zijn.
Ik meen me te herinneren dat er tot 5 e-sims in kunnen + een fysieke. Van die 6 nummers kunnen er maar 2 tegelijk actief zijn idd.

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
Hippe Lip schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 03:33:
[...]

Ik meen me te herinneren dat er tot 5 e-sims in kunnen + een fysieke. Van die 6 nummers kunnen er maar 2 tegelijk actief zijn idd.
On your iPhone, you can store eight or more eSIMs, which can be used as needed. On supported iPhone models, you can use two eSIMs at the same time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:21:
Nee 1 fysieke sim maar tegenwoordig kunnen bijna elke provider wel Esim, je heb nog een enkele als Ben, Simpel en Hollandsenieuwe die nog niet hadden dacht ik.
Maar kpn, Vodafone, Odido, Simyo(kpn netwerk) kunnen dit wel.

Dus ik weet niet wat je reden is voor 2 sims, maar lukt het privé niet moet zakelijk sowieso wel lukken.
Ik kon op mijn werk ook gewoon Esims ineens activeren bij de kpn, zonder dat we nog een nieuw contract etc. hadden.
Dus mocht het privé en werk sims zijn dan moet dat vast lukken, en anders je privé sim om zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

AntraXxX schreef op zondag 23 juni 2024 @ 23:42:
[...]

Een vraag / discussie welke hier vaak voorbij komt, ik persoonlijk heb dat “geoptimaliseerd laden” uit staan.
Ik laad en gebruik m’n telefoon zonder concessies en die eventuele 5% batterijcap. verlies na één jaar neem ik voor lief (nog nooit de 5% gehaald trouwens in een jaar, ik laad trouwens ook 98% van de tijd draadloos, iets wat ook ‘slechter’ zou zijn).
Al een paar jaar gebruik ik mijn eigen oplaadlimiet. Ik heb een eenvoudige Chinese draadloze lader naast mijn bed. De telefoon heb ik gekoppeld aan Home Assistant en daar heb ik de oplaadlimiet ingesteld. Dat kan dan op elk gewenst percentage dat je wilt.
Als HA ziet dat dit percentage bereikt is dan schakelt die (met zo’n tussenstekker) de lader uit. Zodra het percentage 3% gezakt is gaat de lader weer aan, zodat ik zeker weet dat die weer aan staat als ik de telefoon op enig moment weer op de lader leg.

Op die manier kan ik ook eenmalig door naar 100% als ik de volgende dag meer nodig denk te hebben. Vinkje in de automatisering en klaar.

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Hippe Lip schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:54:
[...]

Al een paar jaar gebruik ik mijn eigen oplaadlimiet. Ik heb een eenvoudige Chinese draadloze lader naast mijn bed. De telefoon heb ik gekoppeld aan Home Assistant en daar heb ik de oplaadlimiet ingesteld. Dat kan dan op elk gewenst percentage dat je wilt.
Als HA ziet dat dit percentage bereikt is dan schakelt die (met zo’n tussenstekker) de lader uit. Zodra het percentage 3% gezakt is gaat de lader weer aan, zodat ik zeker weet dat die weer aan staat als ik de telefoon op enig moment weer op de lader leg.

Op die manier kan ik ook eenmalig door naar 100% als ik de volgende dag meer nodig denk te hebben. Vinkje in de automatisering en klaar.
Voor degenen zonder HA, maar wél HomeKit: dit kan ook met een automatisering in de iPhone zelf. (In de automatisering ff zoeken op batterijniveau en dan wijst het zich vanzelf)

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 26-06-2024 11:28 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SgtElPotato
Dennisdn schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:27:
[...]

Voor degenen zonder HA, maar wél HomeKit: dit kan ook met een automatisering in de iPhone zelf. (In de automatisering ff zoeken op batterijniveau en dan wijst het zich vanzelf)
En als je er dan nog de rest van je huis aan koppelt kun je alle lampen groen laten knipperen als ie vol is :+

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carlos0_0 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 07:04:
[...]

Nee 1 fysieke sim maar tegenwoordig kunnen bijna elke provider wel Esim, je heb nog een enkele als Ben, Simpel en Hollandsenieuwe die nog niet hadden dacht ik.
Maar kpn, Vodafone, Odido, Simyo(kpn netwerk) kunnen dit wel.

Dus ik weet niet wat je reden is voor 2 sims, maar lukt het privé niet moet zakelijk sowieso wel lukken.
Ik kon op mijn werk ook gewoon Esims ineens activeren bij de kpn, zonder dat we nog een nieuw contract etc. hadden.
Dus mocht het privé en werk sims zijn dan moet dat vast lukken, en anders je privé sim om zetten.
Omdat alleen de duurdere providers blijkbaar e-sim hebben en dr goedkopere niet. Ik ben van plan om provider te switchen omdat het elders goedkoper kan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:52
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:32:
[...]

Omdat alleen de duurdere providers blijkbaar e-sim hebben en dr goedkopere niet. Ik ben van plan om provider te switchen omdat het elders goedkoper kan ;)
Welke ga je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:32:
[...]

Simyo is niet duur is ook een dochter provider van de kpn, heb daar al een jaar 10gb data voor 9 euro per maand ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:17
Carlos0_0 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:41:
[...]

Simyo is niet duur is ook een dochter provider van de kpn, heb daar al een jaar 10gb data voor 9 euro per maand ;)
Kan nog goedkoper(combineren met KPN), ik heb zelf unlimited, mijn ouders internet en TV dus heb ik dat voor minder, en hun bij Simyo dubbele data voor hetzelfde geld.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Nicj56 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:22:
[...]

Kan nog goedkoper(combineren met KPN), ik heb zelf unlimited, mijn ouders internet en TV dus heb ik dat voor minder, en hun bij Simyo dubbele data voor hetzelfde geld.
Dat kan even gekeken wat unlimieted kost, goedkoopste Unlimited50 27,50 per maand.
Als je zeg dat je ook kpn thuis heb 22,50, dat vind ik voor een mobiel abbo te veel geld :).
EN bij Simyo kan je het ook verdubbelen met de kpn, dan heb je geen 10gb bijv maar 20gb, nou als je daar niet mee uit de voeten kan gaat er iets niet goed :) .

[ Voor 14% gewijzigd door Carlos0_0 op 26-06-2024 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wat is Bluetooth een drama op mijn 15 Pro zeg :( Het bereik is om te huilen. Van een SoundCore Motion Boom tot een selfie stick van Spigen(tripod mode), een paar meter en het hapert. In dezelfde ruimtes of in the out and open.

Ik hoop dat dit softwarematig opgelost kan worden, zie er veel klachten over.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:47

RnB

Het zou kunnen dat je last hebt van RF interferentie.
Als er heel veel Wi-Fi netwerken in de buurt zijn die op 2.4GHz schreeuwen, dan ga je dat zeker merken met je Bluetooth apparaten. En zo zijn er nog wel meer zaken die kunnen interfereren, denk aan magnetrons en DECT telefoons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 19:57:
[...]

Dat kan even gekeken wat unlimieted kost, goedkoopste Unlimited50 27,50 per maand.
Als je zeg dat je ook kpn thuis heb 22,50, dat vind ik voor een mobiel abbo te veel geld :).
EN bij Simyo kan je het ook verdubbelen met de kpn, dan heb je geen 10gb bijv maar 20gb, nou als je daar niet mee uit de voeten kan gaat er iets niet goed :) .
ik zit zelf boven de 20GB per maand O-) en ben erg blij met mijn Unlimited-abbonementje _/-\o_
Ook ideaal in het buitenland, want dan heb ik in europa ook iets van 50+GB.

Het feit dat ik er niet op hoef te letten is me ook wel wat waard namelijk. Kids kunnen mooi in lange autoritten op de iPad filmpjes kijken of online gamen. Al mijn foto's/video's worden continu en automatisch gebackupped zodat ik nooit iets kwijt raak (en direct bij de foto's/video's van mijn vriendin kan, ipv steeds versturen naar elkaar als je dezelfde foto wil delen).

Voor 99% zal 20GB voldoende zijn, maar als je meer nodig hebt gaat er niet per se iets "mis", maar heb je misschien een ander gebruik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
JB schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:28:
Wat is Bluetooth een drama op mijn 15 Pro zeg :( Het bereik is om te huilen. Van een SoundCore Motion Boom tot een selfie stick van Spigen(tripod mode), een paar meter en het hapert. In dezelfde ruimtes of in the out and open.

Hier geen last van, werkt door het hele huis heen: speaker beneden, op zolder bereik.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
JB schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:28:

vreemd, ik herken dat niet. (15 Pro met iOS 18 Dev Beta 4.)
Als ik naar de zolder loop blijft mijn JBL speakertje in de woonkamer gewoon doorspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Zo herken ik het ook @THE_BASE & @remmuz van de voorgaande iPhone(s) en huidige iPad. Maar zelfs de Spigen was niet bij machten om de camera te triggeren van nog geen 6m hemelsbreed in de buitenlucht. Liep terug naar de iPhone en geen enkele foto genomen.

Ik lees op Apple community ook meerdere klachten maar geen idee of er verschillende hardware wordt gebruikt in deze 15 Pro mbt Bluetooth?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 17:00:
Zo herken ik het ook @THE_BASE & @remmuz van de voorgaande iPhone(s) en huidige iPad. Maar zelfs de Spigen was niet bij machten om de camera te triggeren van nog geen 6m hemelsbreed in de buitenlucht. Liep terug naar de iPhone en geen enkele foto genomen.

Ik lees op Apple community ook meerdere klachten maar geen idee of er verschillende hardware wordt gebruikt in deze 15 Pro mbt Bluetooth?
Hier ook geen klachten met de 15 Pro. Werkt perfect. Ligt waarschijnlijk aan jouw toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:05
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:01:
[...]
Hier ook geen klachten met de 15 Pro. Werkt perfect. Ligt waarschijnlijk aan jouw toestel.
Hier ben ik ook zeer tevreden met het bluetooth bereik van de 15 Pro Max.

Ik werk in een datacenter en gebruik een Sony XM4 hoofdtelefoon met ANC. Soms ben ik achterin de colocatie, die ongeveer zo groot is als een voetbalveld, aan het werk en moet ik iets ophalen aan het begin van de serverruimte en loop ik dus van achter- naar voren en laat ik soms mijn telefoon op de trolley liggen en verbaas ik mij iedere keer weer van het probleemloos blijven spelen. Soms werk ik ook in de "hot isle" gangen achter de servers die geheel afgesloten zijn met metalen schotten en zelfs dan blijft mijn hoofdtelefoon spelen.

Overigens denk ik er wel over om te upgraden naar de 16 Pro Max straks in september. Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;) en de verkoopwaarde van mijn huidige in nieuwstaat verkerende 15 Pro Max, met nog 100% accucapaciteit dankzij 80% laden, nog steeds vrij hoog is waardoor upgraden naar verwachting niet al te veel zal kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tranquility schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 11:53:
[...]

Ik werk in een datacenter en gebruik een Sony XM4 hoofdtelefoon met ANC. Soms ben ik achterin de colocatie, die ongeveer zo groot is als een voetbalveld, aan het werk en moet ik iets ophalen aan het begin van de serverruimte en loop ik dus van achter- naar voren en laat ik soms mijn telefoon op de trolley liggen en verbaas ik mij iedere keer weer van het probleemloos blijven spelen. Soms werk ik ook in de "hot isle" gangen achter de servers die geheel afgesloten zijn met metalen schotten en zelfs dan blijft mijn hoofdtelefoon spelen.

Overigens denk ik er wel over om te upgraden naar de 16 Pro Max straks in september. Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;) en de verkoopwaarde van mijn huidige in nieuwstaat verkerende 15 Pro Max, met nog 100% accucapaciteit dankzij 80% laden, nog steeds vrij hoog is waardoor upgraden naar verwachting niet al te veel zal kosten.
Dat laatste is ook mijn plan! Hier staat de batterijconditie ook nog op 100%. Dat verkoopt toch net wat lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:00:
[...]

Dat laatste is ook mijn plan! Hier staat de batterijconditie ook nog op 100%. Dat verkoopt toch net wat lekkerder.
Zou het echt schelen? Misschien aan een Tweaker maar de rest van de bevolking heeft volgens mij geen idee dat je het batterijpercentage kan opzoeken, laat staan er een waarde aan hangen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Dennisdn schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:12:
[...]

Zou het echt schelen? Misschien aan een Tweaker maar de rest van de bevolking heeft volgens mij geen idee dat je het batterijpercentage kan opzoeken, laat staan er een waarde aan hangen…
Snelle blik op Marktplaats: flink wat iPhone advertenties waarbij de accucapaciteit specifiek wordt benoemd. Dat is toch een indicatie dat (ver)kopers er rekening mee houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dennisdn schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:12:
[...]

Juist wel. Die feature is killing met verkopen via marktplaats. “Oooo 95% nou dan zoek ik wel een ander” man man man. En als ik dan zeg, er zit nog een jaar applecare op hoor. Dat snappen ze dan weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is tegenwoordig het eerste wat ze vragen. Behoorlijk irritant, ja. Een iPhone met een lagere batterijconditie raak je ook wel kwijt, maar niet zo makkelijk als eentje met 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Bij mij ook nog 100%. In februari gekocht. Ik gebruik geen laden tot 80%, gewoon tot 100% opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Tranquility schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 11:53:
[...]

Dat hoeft echt niet door 80% opladen te komen hoor, ik heb de mijne nu ook bijna een jaar en ook 100%.
Ik laat hem over al gemeen op wel vanaf 30%, maar laad hem gewoon tot 98 of 100% op iedere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

15 pro max hier met 94%. Maar ik schuif hem door naar mijn vrouw en verkoop haar 14 pro max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier thuis wel verschil qua batterijconditie tussen mijn 15 Pro en die van mijn vriendin. Op dezelfde dag gekocht. Zij laadt gewoon normaal op en haar telefoon is ook regelmatig helemaal leeg. Zelf werk ik bijna elke dag vanuit huis, dus de mijne blijft vaak netjes tussen de 20% en 80%. Bij haar is de batterijconditie nu 94% en bij mij nog altijd 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:13
Dennisdn schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:27:
[...]

Je kan wel het batterijniveau instellen, en dan kan je bijvoorbeeld een app laten starten.
Het opladen laten stoppen kan hier niet mee, en dat is precies waar het zinvol voor zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hier is een nadeel dat de auto CarPlay via een kabel moet == laden. Wellicht ook eens die 80% proberen. Deze schuift ook door naar de vrouw.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Is er een optie om de camera te flippen tijdens een opname? Dus selfiemode als je iets opneemt? Bij de samsung kan dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:49
Hier een iPhone 15 Pro van oktober 2023, 263 laadcycli en 93%. Ik vermoed dat hij het in Thailand afgelopen april/mei niet zo fijn heeft gehad (44,6 graden Celsius in de schaduw en 52 graden in de zon). Veel navigeren (Flitsmeister) en tegelijk Spotify aan daar wordt hij ook erg warm van, merk ik.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1 ... 71 ... 77 Laatste