3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35
Heb je een Apple Store in de buurt? Kijken ze daar wel even wat er precies aan de hand is. Mocht er een defect zijn kun je direct met ze naar de mogelijkheden kijken.deurklinkje schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:00:
[...]
Effe opnieuw schoon gemaakt met een tanden borstel hij blijft wel zitten maar hij heeft niet de klik wat mijn vrouw met haar gewone 15 heeft die zit echt stevig
Have you tried turning it off and on again?
Dichtstbijzijnde is 45 min rijden helaas
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:09:
[...]
Heb je een Apple Store in de buurt? Kijken ze daar wel even wat er precies aan de hand is. Mocht er een defect zijn kun je direct met ze naar de mogelijkheden kijken.
3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35
Ik heb hetzelfde probleem.deurklinkje schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:40:
iemand hier ook problemen met de usb c poort van de 15 pro ?
Kabel valt er gemakkelijk uit bij het aansluiten ook geen voelbare klik.
Poort is stof vrij
Valt dit onder garantie?
Wilde hiervoor al een tijdje naar een Apple Store gaan.
Heb nu al meermaals een bijna lege iPhone gehad in de ochtend.
Mijn poort is ook stofvrij. Maar er is gewoon geen klik gevoel. Valt er zo weer uit.
Gebruik originele kabel.
Met Lightning had ik werkelijk nooit problemen.Dennisdn schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:16:
Volgens mij is dat precies de reden dat Apple liever Lightning had dan USB-C. Ze zullen er vast op voorbereid zijn en al ervaring mee hebben in de Applestores.
Een kabel voor alles is wel fijn. Maar het moet wel werken.
Is de connector aan de kabel ook stofvrij? Het nadeel van USB connectors is dat zich in de connector allemaal stof kan verzamelen. Zo heb ik een Yubikey al eens met een naald leeg moeten peuteren om hem weer te kunnen gebruiken.don spike schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:23:
[...]
Met Lightning had ik werkelijk nooit problemen.
Een kabel voor alles is wel fijn. Maar het moet wel werken.
Die discussie is flink afgekoeld.Ronwiel schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:12:
Hoe is het eigenlijk afgelopen met A17 Pro 'heat' gate?
Met een tandenborstel?!? Echt?!?!deurklinkje schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:00:
Effe opnieuw schoon gemaakt met een tanden borstel hij blijft wel zitten maar hij heeft niet de klik wat mijn vrouw met haar gewone 15 heeft die zit echt stevig
Je wilt niet weten hoeveel stof erin kan gaan zitten. Dat krijg je heus niet allemaal weg met een tandenborstel. Pak gerust een houten of zo’n gummi tandenstoker en ga eens echt tot diep in de poort van links naar rechts en weer terug en dat nog eens en nog eens…..
Echt, je zult zien dat er meer zooi uit komt dan je had gedacht en dat je stekker daarna weer gewoon vast klikt.
Ervaringsdeskundige.
Ja, heb net nog een nieuwe Apple USB-C kabel getest. Ben de enige in huis die nog met kabel laad. De rest met MagSafe…lexuzu schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:58:
[...]
Is de connector aan de kabel ook stofvrij? Het nadeel van USB connectors is dat zich in de connector allemaal stof kan verzamelen. Zo heb ik een Yubikey al eens met een naald leeg moeten peuteren om hem weer te kunnen gebruiken.
Vroeger (met lightning) deed ik het met een tandenstoker. Paste er perfect in, is 'zacht' en niet geleidend, dus dat kon prima. Met usb-c zit er een male connector in een female connectorTheiphoned schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:11:
[...]
Ik zou het zelf niet met tandenstokers of iets doen maar als je dat toch wilt en je het met iets anders wilt doen kan je het ook proberen met bijvoorbeeld de achterkant van een naald.

De naald ben ik niet zo zeker van, omdat je zo de banen in het poortje misschien kan beschadigen, of toch op zijn minst kortsluiten (iPhone moet je dan sowieso helemaal uit zetten)
Online gekocht, wel fysieke vestigingen, maar ik heb daar helemaal geen zin in. Vooral omdat het iets is wat de gebruiker toch redelijk makkelijk zelf moet kunnen. Met vorige iPhones haalde ik het broekzaklint er ook zonder problemen af en toe eens uit. Ik zie me niet naar een winkel gaan voor zoiets triviaalPersoonlijk zou ik na de winkel gaan waar je het hebt gekocht en het laten doen maar goed dan moet er wel een fysieke winkel zijn.
Overigens voor de momenten dat je er geen kabel in hebt zitten zijn er ook dopjes voor te krijgen.
Tja, die plugjes had ik vroeger ook wel. Die heb ik een tijdje gebruikt, maar uiteindelijk vond ik het toch maar een gedoe. Als je toch eens bedraad oplaadt, moet 'ie er steeds weer uit. Je verliest ze gemakkelijk. In stoffige omgevingen (verbouwing, werkjes in de werkplaats) wil ik er nog wel eens aan denken, maar daar wil ik niet meer aan.Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:46:
[...]
Als je niet laadt een usb-plug er in. Of draadloos laden en altijd een usb-plug gebruiken.
Ik gebruik ook steeds meer de bedraadde earpods (prachtig product eigenlijk voor 20 euro!). Goede microfoonkwaliteit voor bellen, veel beter zelfs dan airpods pro, geen batterij gedoe, geen case, simpel... Dus die poort moet open blijven.
edit: ik reageerde op reactie op een post van mezelf van maart. Maar ik zie dat het op de laatste pagina ook heel toevallig over dit onderwerp gaat.
Een van de redenen dat ik zelf zo'n fan was van lightning (ondanks de data speeds en zo). Het was gewoon een zeer robuuste poort waar ik met meerdere iPhones echt letterlijk nooit een probleem mee heb gehad. Letterlijk male in female zoals een stekker hoort te zijn. En daarin kon je flink tekeer gaan met een tandenstoker en gewoon alle stof eruit pulken zonder problemen.
Usb-c met dat plaatje in een female stekker is echt fragiel. Ik merk het ook genoeg op de docks op het werk, de laptops, en in de familie zijn al meerdere android phones op reparatie geweest voor een 'loszittende' usb-c poort.
Ik ben er dus erg voorzichtig mee.
[ Voor 14% gewijzigd door Amos_x op 16-05-2024 09:32 ]
Hahahaha

[ Voor 18% gewijzigd door iMode op 16-05-2024 16:19 ]
Dus hoop dat dit voorval opgelost door de USB-C. En anders op garantie gooien.
:strip_exif()/f/image/E7KHPevBKkdDJlXvNXlK95rk.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn beste vriend in de repairshop, niet eens ESD safe maar heel eerlijk als je uit de buurt blijft van de data lijnen kan er weinig mis gaan. Bij geen vertrouwen breng het naar een telefoonzaak, het is 5 seconden werk.
Oh en please geen perslucht er in, alleen er langs voor de oppervlakkige stofresten daarna. Er in druk je het alleen maar aan
lang iphonegebruiker hier: De lightningport moet je ook wel eens stofvrij maken in mijn ervaringenDennisdn schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:16:
Volgens mij is dat precies de reden dat Apple liever Lightning had dan USB-C. Ze zullen er vast op voorbereid zijn en al ervaring mee hebben in de Applestores.

Niemand beweert toch dat lightning niet moet stofvrij gemaakt worden?Waah schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:05:
[...]
lang iphonegebruiker hier: De lightningport moet je ook wel eens stofvrij maken in mijn ervaringenheb er zelfs een tooltje voor ge-3d-print
Enkel dat het gemakkelijker stofvrij te maken is. Want robuust, gewoon een 'gat' en iets ruimer waar gemakkelijk de veel genoemde tandenstoker in past. Zonder dat divider plaatje dat in een usb-c poort zit.
Ik merk het genoeg aan alle dell laptop/dock combinaties van mijn collega's, die usb-c poorten hangen door en zijn vaak volledig lam. Ze werken vaak nog, maar ik vind het persoonlijk in de meeste (goedkope) prut geen fijne poort. Apple zijn eigenlijk de enige devices die ik heb waar je nog die 'klik' voelt bij het inklikken. Meeste andere prul schuift het zonder klikken. Andere toestellen zitten dan ook niet zo vaak (zeg maar continu) in een broekzak, mee op klussen, verbouwing, op vakantie op het strand...
Verwijderd
Nog steeds blij met bovenstaande, maar heb naar mijn gevoel wel behoorlijk ingeleverd op de batterijduur. Daar ben ik niet zo van onder de indruk na de eerste paar dagen gebruik.Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:21:
Gisteren overgestapt van de 14 Pro Max naar de normale 15 Pro. Voelt weer als vanouds en natuurlijk handig om weer een telefoon te hebben die fatsoenlijk in je broekzak past.
Daarom heb ik vorig jaar voor de gewone iPhone 15 gekozen. Plus/Max is sowieso te groot, en tussen 15/15 pro heb ik dan de 15 gekozen. Omwille van het 'pro' gedeelte, legt de pro blijkbaar een grotere aanslag op de batterij.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:50:
[...]
Nog steeds blij met bovenstaande, maar heb naar mijn gevoel wel behoorlijk ingeleverd op de batterijduur. Daar ben ik niet zo van onder de indruk na de eerste paar dagen gebruik.
Uiteindelijk verkies ik batterijduur boven een extra camera/always-on display/action button en 120Hz. Dit zijn allemaal 'nice to have' features, en ik ontken zeker niet dat het voor sommigen 'need to haves' zijn. Voor mij echter niet, zeker niet tegenover batterij duur. Ook nu niet, nu ik de iPhone 6+ maand in gebruik heb.
Daarentegen is het een echte batterij kampioen! Maar dan vergelijk ik ook met iPhones die op dat punt wellicht slecht scoren, dus mijn vergelijking gaat misschien niet op voor wie van de normale iPhones 13/14 komt. Ik had ervoor een 7 en 2020 SE (1850 mAh batterij

Ik haal gemakkelijk anderhalve dag. Met normaal gebruik, teksten, bellen, audio streamen. Ofwel gemakkelijk een dag als ik dan ook nog heel wat youtube stream. Aan 20% batterij maak ik me ook nog helemaal niet druk. Werk of vakantie, dan weet ik dat ik over een paar uurjtes even aan de lader moet. 's Nachts hangt 'ie eigenlijk nooit meer aan de lader (ook goed voor de batterij). Op weekendjes weg of vakantie neem ik ook nooit meer een battery bank mee (beetje navigeren, zaken opzoeken, veel foto's maken). Ik kom altijd makkelijk de dag door. Dit is voor mij DE meest positieve verandering sinds m'n overstap van 13 mini naar 15.
Ik kan me dan nauwelijks inbeelden wat de 15 plus dan wel doet
Voor wie het nog interesseert, en als het nog vermeld mag worden zonder dat je belachelijk gemaakt wordt voor de bezorgdheid om je usb-c poort niet te mollen (dure reparatie indien je de poort molt): het werkt prima met een lichtjes versneden tandenstoker.
Mijn oplader stak er licht schuin in, en ik dacht al dat ik een maandagmorgen modelletje had waar de poort niet in spec gemonteerd was. Bleek er in 1 hoekje een klein propje te zitten die er met wat pulken uit kwam. De laadkabel past er nu weer strak en recht in. Wel goed opletten met dat plaatje in het midden dus! Minder eenvoudig dan de vorige 10+ jaar op m'n eerdere iPhones.
Verwijderd
Zo heeft iedereen zijn eigen behoeften. Ik kan me echt geen telefoon meer voorstellen zonder een scherm met 120Hz. Als ik de iPhone 14 van mijn vriendin gebruik dan heb ik het gevoel alsof haar telefoon zo traag als dikke stront is.Amos_x schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:52:
[...]
Daarom heb ik vorig jaar voor de gewone iPhone 15 gekozen. Plus/Max is sowieso te groot, en tussen 15/15 pro heb ik dan de 15 gekozen. Omwille van het 'pro' gedeelte, legt de pro blijkbaar een grotere aanslag op de batterij.
Uiteindelijk verkies ik batterijduur boven een extra camera/always-on display/action button en 120Hz. Dit zijn allemaal 'nice to have' features, en ik ontken zeker niet dat het voor sommigen 'need to haves' zijn. Voor mij echter niet, zeker niet tegenover batterij duur. Ook nu niet, nu ik de iPhone 6+ maand in gebruik heb.
Daarentegen is het een echte batterij kampioen! Maar dan vergelijk ik ook met iPhones die op dat punt wellicht slecht scoren, dus mijn vergelijking gaat misschien niet op voor wie van de normale iPhones 13/14 komt. Ik had ervoor een 7 en 2020 SE (1850 mAh batterij), en daarna iPhone 13 mini. Ik heb nog nooit een iPhone gehad die het zo goed deed op z'n batterij, ik ben dan ook heel erg tevreden!
Ik haal gemakkelijk anderhalve dag. Met normaal gebruik, teksten, bellen, audio streamen. Ofwel gemakkelijk een dag als ik dan ook nog heel wat youtube stream. Aan 20% batterij maak ik me ook nog helemaal niet druk. Werk of vakantie, dan weet ik dat ik over een paar uurjtes even aan de lader moet. 's Nachts hangt 'ie eigenlijk nooit meer aan de lader (ook goed voor de batterij). Op weekendjes weg of vakantie neem ik ook nooit meer een battery bank mee (beetje navigeren, zaken opzoeken, veel foto's maken). Ik kom altijd makkelijk de dag door. Dit is voor mij DE meest positieve verandering sinds m'n overstap van 13 mini naar 15.
Ik kan me dan nauwelijks inbeelden wat de 15 plus dan wel doetJammer dat die echt te groot is, maar dat moet dan echt een beest van een iPhone zijn op die batterij.
![]()
Voor wie het nog interesseert, en als het nog vermeld mag worden zonder dat je belachelijk gemaakt wordt voor de bezorgdheid om je usb-c poort niet te mollen (dure reparatie indien je de poort molt): het werkt prima met een lichtjes versneden tandenstoker.
Mijn oplader stak er licht schuin in, en ik dacht al dat ik een maandagmorgen modelletje had waar de poort niet in spec gemonteerd was. Bleek er in 1 hoekje een klein propje te zitten die er met wat pulken uit kwam. De laadkabel past er nu weer strak en recht in. Wel goed opletten met dat plaatje in het midden dus! Minder eenvoudig dan de vorige 10+ jaar op m'n eerdere iPhones.
Overigens is de batterijduur van mijn 15 Pro alsnog prima, hoor. Echter, mijn oude 14 Pro Max hield het gewoon wat langer uit. Maar dat was dan ook net een baksteen qua gewicht.
Ik heb de 15 pro max en doe er met gemak 3 dagen mee, dus de plus moet dat ook wel reddenAmos_x schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:52:
[...]
Daarom heb ik vorig jaar voor de gewone iPhone 15 gekozen. Plus/Max is sowieso te groot, en tussen 15/15 pro heb ik dan de 15 gekozen. Omwille van het 'pro' gedeelte, legt de pro blijkbaar een grotere aanslag op de batterij.
Daarentegen is het een echte batterij kampioen! Maar dan vergelijk ik ook met iPhones die op dat punt wellicht slecht scoren, dus mijn vergelijking gaat misschien niet op voor wie van de normale iPhones 13/14 komt. Ik had ervoor een 7 en 2020 SE (1850 mAh batterij), en daarna iPhone 13 mini. Ik heb nog nooit een iPhone gehad die het zo goed deed op z'n batterij, ik ben dan ook heel erg tevreden!
Ik kan me dan nauwelijks inbeelden wat de 15 plus dan wel doetJammer dat die echt te groot is, maar dat moet dan echt een beest van een iPhone zijn op die batterij.
![]()
Aangezien ik Always on uit heb staan(Totaal niet nuttig vind ik), action button vind ik niet zo heel hand perse.
Ik heb hem gisteren op 9:47 van de lader gehaald met 97%, en nu nog 62% batterij over.
Verwijderd
Scheelt dat veel?Carlos0_0 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:02:
[...]
Ik heb de 15 pro max en doe er met gemak 3 dagen mee, dus de plus moet dat ook wel redden.
Aangezien ik Always on uit heb staan(Totaal niet nuttig vind ik), action button vind ik niet zo heel hand perse.
Ik heb hem gisteren op 9:47 van de lader gehaald met 97%, en nu nog 62% batterij over.
Alway on uit hebben scheelt zeker, aangezien ik het op mijn Watch wel eens aan heb gehad.
Als je het uitzet scheelt het zeker merkbaar in je batterij verbruik, of je moet elke 5/10 min op je telefoon zitten ja dan niet
Ik had het op mijn Watch7 ook uit gezet, en nu op mijn Ultra2 staat het ook uit.
Dus op je telefoon zal het ook zeker merkbaar schelen, ik vind het niet echt nuttig. en geef meer om langere batterij duur dus uitgezet.
[ Voor 13% gewijzigd door Carlos0_0 op 18-05-2024 17:24 ]
Ik weet niet beter. Ben van een 8+ via een 11 en 13 Pro Max bij mijn huidige 15 PM uitgekomen. Mijn volgende iPhone wordt hoe dan ook weer een 'full-size'. Ik ben ook niet iemand die een telefoon met een hand bedient.TweakerVincent schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:51:
Wss al heel veel gevraagd, maar kan je echt wennen aan de hoogte van de Max? Ik was net in de apple shop en de max ziet er erg mooi uit, maar het is niet zo handig dat je hem niet handig met 1 hand kunt bedienen. Of went dat snel en werkt die truuk met het scherm naar beneden trekken goed?
Destijds had ik voor de 8+ gekozen vanwege het navigeren in de auto, wat veel beter gaat met een zo groot mogelijk scherm. Ook al maak ik al sinds de 11 Pro Max gebruik van CarPlay sowieso bevalt mij een grote telefoon met een groot scherm erg goed. Zoals gezegd, ik weet niet beter en wil niet meer terug.
Verwijderd
Dat went heel snel. Het enige waaraan ik merkte dat ik een Pro Max had, was het moment dat ik hem in mijn broekzak deed. Soms stak de bovenkant er zelfs een beetje bovenuit.TweakerVincent schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:51:
Wss al heel veel gevraagd, maar kan je echt wennen aan de hoogte van de Max? Ik was net in de apple shop en de max ziet er erg mooi uit, maar het is niet zo handig dat je hem niet handig met 1 hand kunt bedienen. Of went dat snel en werkt die truuk met het scherm naar beneden trekken goed?
Waar ik echter over twijfel, is of het prijsverschil het daadwerkelijk waard maakt om voor een Pro Max te gaan. Het voordeel van de Pro Max is natuurlijk wel de langere batterij duur. De 5x zoom is mij om het even, al is dat misschien met de 24 Uur van Le Mans volgende maand wel een leuke bijkomstigheid (want ik ga er heen).
Qua formaat is de Pro Max gelijk aan wat ik nu heb met de 7T Pro, dus om de grootte hoef ik mij niet al te veel zorgen te maken, ik zit alleen wel of het prijsverschil tussen de Pro of de Pro Max echt een groot verschil zijn die echt gaat uitmaken. Voor mij is het eigenlijk vooral de langere batterij duur wat mooi meegenomen is.
Ik heb verder 0 ervaring met Apple, los van een iPod Touch 2G (lang geleden dus). Ergens hou ik wel mijn hart vast voor de overstap, al denk ik dat het vooral in mijn hoofd zit en het verder wel meevalt. Veel apps die ik gebruik zijn redelijk standaard en zo niet, zijn er wel apps voor op iOS ook (denk dan aan WhatsApp, Duo Mobile voor werk, Enpass etc.
Of is het nu 'te laat' om nog in te stappen op een iPhone 15, terwijl ergens medio September de iPhone 16 uit komt (aldus geruchten)?
Went heel snel ik snap heel dat, ik kan hem niet met 1 hand bedienen niet.TweakerVincent schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:51:
Waarom moet je hem toch altijd met 1 hand bedienen, in het verkeer etc moet je de telefoon gewoon niet gebruiken.
Verder heb je gewoon 2 handen vrij over het algemeen, en vaak genoeg bedien ik hem eigenlijk nog met 1 hand.
Ik maak eigenlijk niet eens gebruik van dat halve scherm naar beneden, en met 1 hand bedienen is redelijk zelfs nog te doen.
Ik heb het dan al sinds de 8 plus, daarna de 11 pro max, 13 pro max en nu de 15 pro max, maar ik was er zo aangewend.
Het is zeker nog niet te laat om over te stappen, alle nieuwe software functies die voor de 16 worden aangekondigd krijg het toestel van het jaar er voor ook.CH4OS schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 19:30:
Momenteel zit ik op een OnePlus 7T Pro. Op zich fijn toestel, maar heeft zijn beste tijd gehad. Scherm heeft ook steeds meer barsten en dergelijken, vakantiegeld komt er (voor mij althans) ook aan volgende week, dus ik zit ergens te denken om nu alsnog over te stappen naar iPhone. Ik zit echter wel te twijfelen tussen twee versie: De Pro of de Pro Max. Gezien ik 256GB opslag wel voldoende vind, zou ik dus de "laagste" Pro Max nemen, of de een na laagste van de Pro.
Waar ik echter over twijfel, is of het prijsverschil het daadwerkelijk waard maakt om voor een Pro Max te gaan. Het voordeel van de Pro Max is natuurlijk wel de langere batterij duur. De 5x zoom is mij om het even, al is dat misschien met de 24 Uur van Le Mans volgende maand wel een leuke bijkomstigheid (want ik ga er heen).
Qua formaat is de Pro Max gelijk aan wat ik nu heb met de 7T Pro, dus om de grootte hoef ik mij niet al te veel zorgen te maken, ik zit alleen wel of het prijsverschil tussen de Pro of de Pro Max echt een groot verschil zijn die echt gaat uitmaken. Voor mij is het eigenlijk vooral de langere batterij duur wat mooi meegenomen is.
Ik heb verder 0 ervaring met Apple, los van een iPod Touch 2G (lang geleden dus). Ergens hou ik wel mijn hart vast voor de overstap, al denk ik dat het vooral in mijn hoofd zit en het verder wel meevalt. Veel apps die ik gebruik zijn redelijk standaard en zo niet, zijn er wel apps voor op iOS ook (denk dan aan WhatsApp, Duo Mobile voor werk, Enpass etc.
Of is het nu 'te laat' om nog in te stappen op een iPhone 15, terwijl ergens medio September de iPhone 16 uit komt (aldus geruchten)?
Verder dan dat zal het niet meer dan een iets betere camera, accu duur wellicht etc zijn vaak, met 1 model merk je echt geen verschil.
Wat de accu duur is hangt natuurlijk oom van je eigen gebruik af, de pro max heeft natuurlijk een grotere accu.
Maar als jij niet heel veel doet ermee, zal ook een normale pro langer mee kunnen gaan(Dan wat ik hier lees 1,5 dag bijv).
tja wat heeft de pro max eigenlijk alleen een betere camera(Iets groter scherm), en omdat die iets groter is een grotere accu.
Ik heb zelf ook de pro max maar doe het ook niet voor de camera, ik houd gewoon van een groot scherm en een goede batterij.
Ja dan kan ik ook een plus model nemen eventueel, maar ja goed ik kon de 13 pro max voor een leuke prijs verkopen(Waardoor ik de 15 pro max voor een leuke prijs had).
Je kan altijd deze week nog even een winkel in duiken, een mediamarkt ofzo en ze beide eens vast houden een paar minuten.
Dan kan je een beetje er mee spelen, kijken of je een beetje kan typen etc met 1 hand
Ik doe de meeste dingen ook met 1 hand o ode 15 pro max, heel soms eens een tikje met de andere hand.
Maar meeste dingen doe ik met 1 hand, zonder halve scherm naar beneden te geven.
Ja.. moeilijk altijd om daar iets over te zeggen. Echt heel persoonlijk. De Pro Max past vaak niet in een broekzak en bedienen met één hand gaat minder goed. Aan de andere kant, de normale Pro heeft een kleiner scherm en valt misschien wat tegen als je de 7T Pro gewend bent.CH4OS schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 19:30:
Momenteel zit ik op een OnePlus 7T Pro. Op zich fijn toestel, maar heeft zijn beste tijd gehad. Scherm heeft ook steeds meer barsten en dergelijken, vakantiegeld komt er (voor mij althans) ook aan volgende week, dus ik zit ergens te denken om nu alsnog over te stappen naar iPhone. Ik zit echter wel te twijfelen tussen twee versie: De Pro of de Pro Max. Gezien ik 256GB opslag wel voldoende vind, zou ik dus de "laagste" Pro Max nemen, of de een na laagste van de Pro.
Voor de batterijduur hoef je het denk ik niet te doen, die zijn bij beiden prima.
Overstappen van Android naar iPhone is tegenwoordig wel goed geregeld.
Verwijderd
Bij mij wel af en toe. Ligt een beetje aan het type broek ook.RicoK schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:58:
Ik heb al een tijdje grote iPhones en nog geen enkele paste niet in een broekzak. Ik draag veelal slim-fit jeans’ en nimmer problemen gehad dat een iPhone (8+, 11 PM, 13 PM of 15 PM) niet past.
Ik heb 120Hz op de iPad, en meer op de desktop. Ik merk het wel, maar ik kan er me echt niet druk in maken. En al helemaal niet zo overdreven ("dikke stront"). Ik merk ook dat hoe groter het scherm, hoe beter ik de high refresh merk en hoe meer ik het waardeer. Omdat er meer van het scherm in je gezichtsveld staat, en er ook meer van de te scrollen tekst/windows zichtbaar is.Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:12:
[...]
Zo heeft iedereen zijn eigen behoeften. Ik kan me echt geen telefoon meer voorstellen zonder een scherm met 120Hz. Als ik de iPhone 14 van mijn vriendin gebruik dan heb ik het gevoel alsof haar telefoon zo traag als dikke stront is.
Om wat mails of info te lezen (websites) maakt het op een iPhone niets uit. En verder vooral full screen apps die niet constant van content veranderen en nogal statisch zijn (maps/spotify/...)
Verder zijn de animaties bij iPhone altijd al vloeiend geweest. Opnieuw, ik begrijp best dat het voor velen onmisbaar is, en een absolute must. Maar net zo goed halen velen de schouders op.
Aangezien de max/plus voor mij echt te groot zijn, weegt batterijduur veeeeel zwaarder dan pro-motion en ga ik op dat formaat toch voor de batterij, en niet de pro features. En daarom heb ik de 15 gekozen, en geen spijt van. Bij de 'kleine iPhones' leek het in het begin toch zo te zijn dat de gewone het langer uithield dan de pro. Wellicht is dat nu met wat software-updates recht getrokken, en zal het verschil wel niet zo groot zijn in de praktijk. Ook het feit dat de 15 lichter is, spreekt me erg aan.
Wat een rare zin, alsof met 1 hand willen bedienen iets te maken heeft met in het verkeer willen teksten? Wat is daar de link tussen? Iemand die met 1 hand z'n telefoon bedient, zal dat vast ook met twee handen doen als het niet lukt, stuur tegen de knie. Die mensen zijn gewoon verslaafd, dus dat zal ze niet tegenhouden.Carlos0_0 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 19:53:
[...]
Went heel snel ik snap heel dat, ik kan hem niet met 1 hand bedienen niet.
Waarom moet je hem toch altijd met 1 hand bedienen, in het verkeer etc moet je de telefoon gewoon niet gebruiken.
Ik mag er niet aan denken om 'verplicht' te zijn tot twee handen om een telefoon ietwat vlot te bedienen. Ik beweer niet dat dit bij mij het geval zou zijn, ik heb echt grote handen, maar dan nog.
Genoeg situaties trouwens, calculator boven halen terwijl je met de andere hand iets opmeet. Foto's nemen terwijl je iets vast hebt, met een zak/rugzak in de ene hand, terwijl je de hond uit laat...
Verwijderd
Ik snap ook dat dat per persoon verschillend is. Ben daar heel gevoelig voor, jij blijkbaar niet. Niks mis mee.Amos_x schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 21:38:
[...]
Ik heb 120Hz op de iPad, en meer op de desktop. Ik merk het wel, maar ik kan er me echt niet druk in maken. En al helemaal niet zo overdreven ("dikke stront"). Ik merk ook dat hoe groter het scherm, hoe beter ik de high refresh merk en hoe meer ik het waardeer. Omdat er meer van het scherm in je gezichtsveld staat, en er ook meer van de te scrollen tekst/windows zichtbaar is.
Om wat mails of info te lezen (websites) maakt het op een iPhone niets uit. En verder vooral full screen apps die niet constant van content veranderen en nogal statisch zijn (maps/spotify/...)
Verder zijn de animaties bij iPhone altijd al vloeiend geweest. Opnieuw, ik begrijp best dat het voor velen onmisbaar is, en een absolute must. Maar net zo goed halen velen de schouders op.
Aangezien de max/plus voor mij echt te groot zijn, weegt batterijduur veeeeel zwaarder dan pro-motion en ga ik op dat formaat toch voor de batterij, en niet de pro features. En daarom heb ik de 15 gekozen, en geen spijt van. Bij de 'kleine iPhones' leek het in het begin toch zo te zijn dat de gewone het langer uithield dan de pro. Wellicht is dat nu met wat software-updates recht getrokken, en zal het verschil wel niet zo groot zijn in de praktijk. Ook het feit dat de 15 lichter is, spreekt me erg aan.
Persoonlijk heb ik echt het gevoel terug in de tijd te gaan wanneer ik een telefoon of een ander apparaat met een lage refresh rate gebruik. En de grootte van het scherm maakt daar geen verschil in.
De 15 pro max ligt anders in de hand (qua gewicht) dan een 14 pro max. De telefoon is een stuk minder 'top heavy' en heeft minder de neiging om 'uit je hand te kantelen'. Dus dat is al flink verbeterd. Je zal er dus wel aan kunnen wennen vermoed ik, mits grote handen, want hij is gemakkelijker vast te houden dan vroeger. En ook lichter dankzij het titanium. Anders proberen, na een jaar verkopen en aanpassen naar wens.TweakerVincent schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:51:
zal de 16 worden tegen die tijd. Was in de winkel en vond hem toch wel erg groot. Maar zal idd wel wennen zijnAmos_x schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 21:48:
[...]
De 15 pro max ligt anders in de hand (qua gewicht) dan een 14 pro max. De telefoon is een stuk minder 'top heavy' en heeft minder de neiging om 'uit je hand te kantelen'. Dus dat is al flink verbeterd. Je zal er dus wel aan kunnen wennen vermoed ik, mits grote handen, want hij is gemakkelijker vast te houden dan vroeger. En ook lichter dankzij het titanium. Anders proberen, na een jaar verkopen en aanpassen naar wens.
Wat ik me herinner van de eerste batch reviews vorig jaar, is daar toch een bemerking over te maken. Ik heb het verder niet echt meer gevolgd, ik ga toch bijna standaard voor de lichtere non-pro's alhoewel budget via de werkgever echt geen punt is, het is dus een bewust keuze.CH4OS schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 19:30:
Maar wat ik me dus herinner, kort gesteld, is dat het 'gat' in optische zoom bij de pro max erg groot is geworden tussen de twee lenzen. Een gat dat opgevuld wordt met software en interpolatie vanuit de standaard 1x lens. Als je dus 90% van je foto's rond 1x a 3x maakt, ben je dus eigenlijk beter af met de normale pro.
Als je nu al weet dat je voor events/hobby's/natuur veel gebruik zal maken van 5x, dan beter gaan voor de pro max.
Ik gebruik op de non-pro best vaak de 2x setting die nu bestaat in de camera interface (software zoom op de 1x). Best een handige framing/setting, Waar ik vroeger vaak een telefoon uit zocht op de wide angle (zonder echt gegronde reden) merk ik nu dat ik eigenlijk meer aan de andere kant zit, en de 1x, 2x (en wellicht ook 3x en telefoto) nuttiger vindt in dagdagelijkse foto's. Ik ben dan ook geen makelaar van beroep (zowat de enige omgeving waar ultra wide echt nuttig is).
Als ze de volgende pro een stuk lichter kunnen maken, of ooit een non-pro met wide angle en 3x optische zoom uitbrengen (ipv ultrawide en wide), dan wil ik dat best nog overwegen. 5x lijkt me dan weer te veel.
Enige zou dan dus wellicht de prijs zijn? Tenzij de iPhone 16 duurder wordt natuurlijk.Carlos0_0 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 19:59:
Het is zeker nog niet te laat om over te stappen, alle nieuwe software functies die voor de 16 worden aangekondigd krijg het toestel van het jaar er voor ook.
Verder dan dat zal het niet meer dan een iets betere camera, accu duur wellicht etc zijn vaak, met 1 model merk je echt geen verschil.
Ik doe niet zo heel bijster veel met een telefoon, anders dan af en toe eens wat surfen, messaging en een fotootje. Met de 24 Uur van le Mans misschien wat meer dan "normaal", maar niet veel speciaals dus.Wat de accu duur is hangt natuurlijk oom van je eigen gebruik af, de pro max heeft natuurlijk een grotere accu.
Maar als jij niet heel veel doet ermee, zal ook een normale pro langer mee kunnen gaan(Dan wat ik hier lees 1,5 dag bijv).
Mja, ik twijfelde in eerste instantie dus voor de iPhone 15 Pro 256GB (mede om wat @Amos_x schreef over de zoom etc), maar collega van mij zei dat de Pro Max dan wellicht een wat betere optie is, omdat die dan qua zoomcamera dan net iets meer kan, maar ook de nodige extra batterij duur heeft en tov een iPhone 15 Pro 256 ook niet zo heel veel duurder is. Door de grootte van de OnePlus 7T Pro ben ik de grootte (de Pro Max is vergelijkbaar qua grootte) toch al gewend.tja wat heeft de pro max eigenlijk alleen een betere camera(Iets groter scherm), en omdat die iets groter is een grotere accu.
Ik heb zelf ook de pro max maar doe het ook niet voor de camera, ik houd gewoon van een groot scherm en een goede batterij.
Ja dan kan ik ook een plus model nemen eventueel, maar ja goed ik kon de 13 pro max voor een leuke prijs verkopen(Waardoor ik de 15 pro max voor een leuke prijs had).
De camera is voor mij eigenlijk sowieso een 'nice to have' dingetje. Ik hoef niet zozeer constant iets te fotograferen, maar wil het dan wel goed doen. Op het circuit zal de afstand tot waar ik de auto's zie ook best groot zijn en net dat ene beetje meer zoom is dan ook niet verkeerd denk ik. De meerprijs is ook niet dusdanig dat het een wereld van verschil is (zo rond de 100 euro) tov de iPhone 15 Pro 256GB).Amos_x schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 21:55:
[...]
Wat ik me herinner van de eerste batch reviews vorig jaar, is daar toch een bemerking over te maken. Ik heb het verder niet echt meer gevolgd, ik ga toch bijna standaard voor de lichtere non-pro's alhoewel budget via de werkgever echt geen punt is, het is dus een bewust keuze.
Maar wat ik me dus herinner, kort gesteld, is dat het 'gat' in optische zoom bij de pro max erg groot is geworden tussen de twee lenzen. Een gat dat opgevuld wordt met software en interpolatie vanuit de standaard 1x lens. Als je dus 90% van je foto's rond 1x a 3x maakt, ben je dus eigenlijk beter af met de normale pro.
Als je nu al weet dat je voor events/hobby's/natuur veel gebruik zal maken van 5x, dan beter gaan voor de pro max.
Ik gebruik op de non-pro best vaak de 2x setting die nu bestaat in de camera interface (software zoom op de 1x). Best een handige framing/setting, Waar ik vroeger vaak een telefoon uit zocht op de wide angle (zonder echt gegronde reden) merk ik nu dat ik eigenlijk meer aan de andere kant zit, en de 1x, 2x (en wellicht ook 3x en telefoto) nuttiger vindt in dagdagelijkse foto's. Ik ben dan ook geen makelaar van beroep (zowat de enige omgeving waar ultra wide echt nuttig is).
Als ze de volgende pro een stuk lichter kunnen maken, of ooit een non-pro met wide angle en 3x optische zoom uitbrengen (ipv ultrawide en wide), dan wil ik dat best nog overwegen. 5x lijkt me dan weer te veel.
Maar dank voor jullie reacties, heren!
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 19-05-2024 00:22 ]
Ik zou maar al te graag willen dat dit ook voor mij zou gelden. Maar het lukt me echt niet. Dat betekent dan nog meer batterijduur (ben al erg tevreden maar meer is altijd beter!)CH4OS schreef op zondag 19 mei 2024 @ 00:12:
[...]Door de grootte van de OnePlus 7T Pro ben ik de grootte (de Pro Max is vergelijkbaar qua grootte) toch al gewend.
Het gewicht is al sterk verbeterd, een 14 pro max is 240 gram, 15 pro max is 220 gram. De gewone pro van 207 naar 187 gram. Dus beiden ongeveer -20 gram. Lijkt niets, maar is wel voelbaar op zo'n apparaat. (10% ongeveer, en vooral hoe het verdeeld is).
Nu, misschien een pro voor m'n volgende iPhone. Ik doe aan trage gewenning.
Een hoesje (en nee, niet omdat ik panisch ben over cosmetische schade, maar voor de grip), zelfs de lichtste zijn al snel 30-40 gram, dus tel je dat er ook nog bij zit je zelfs met een 15 al tegen of voorbij 200 gram.
Opnieuw, geen drama, maar lichte telefoons vind ik fijner.
Al met al is de 15 (non-pro) echt de beste iPhone die ik ooit heb gehad, en ik vind 'm gewoon perfect. Heel erg blij mee. We zijn allemaal in meer of mindere mate 'tweakers', met eenieder een verschillende affiniteit en voorliefde voor hardware en 'tech'. Maar als je precies dat apparaat hebt, dat voor jouw gevoel echt helemaal af en perfect is, is dat in dagelijks gebruik een zeer fijn gevoel. De upgrades vanaf een 13 of 14 zijn minimaal, maar de som van die kleine puntjes telt wel op tot een groter geheel.
Afwachten wat 16 wordt...
Verwijderd
Ga je geen spijt van krijgen. Als je die 120Hz eenmaal gewend bent, wil je niet anders meer.Amos_x schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:31:
[...]
Ik zou maar al te graag willen dat dit ook voor mij zou gelden. Maar het lukt me echt niet. Dat betekent dan nog meer batterijduur (ben al erg tevreden maar meer is altijd beter!)![]()
![]()
Het gewicht is al sterk verbeterd, een 14 pro max is 240 gram, 15 pro max is 220 gram. De gewone pro van 207 naar 187 gram. Dus beiden ongeveer -20 gram. Lijkt niets, maar is wel voelbaar op zo'n apparaat. (10% ongeveer, en vooral hoe het verdeeld is).
Nu, misschien een pro voor m'n volgende iPhone. Ik doe aan trage gewenning.7, SE, 13 mini. Nu ben ik helemaal comfortabel met 15 (non-pro), dus wie weet kan de volgende wel een pro zijn (17 pro of zo, toch een jaartje overslaan)
Een hoesje (en nee, niet omdat ik panisch ben over cosmetische schade, maar voor de grip), zelfs de lichtste zijn al snel 30-40 gram, dus tel je dat er ook nog bij zit je zelfs met een 15 al tegen of voorbij 200 gram.
Opnieuw, geen drama, maar lichte telefoons vind ik fijner.
Al met al is de 15 (non-pro) echt de beste iPhone die ik ooit heb gehad, en ik vind 'm gewoon perfect. Heel erg blij mee. We zijn allemaal in meer of mindere mate 'tweakers', met eenieder een verschillende affiniteit en voorliefde voor hardware en 'tech'. Maar als je precies dat apparaat hebt, dat voor jouw gevoel echt helemaal af en perfect is, is dat in dagelijks gebruik een zeer fijn gevoel. De upgrades vanaf een 13 of 14 zijn minimaal, maar de som van die kleine puntjes telt wel op tot een groter geheel.
Afwachten wat 16 wordt...
Dat is heel erg persoonlijk ik merk er niks van, ik heb het zelfs uit gezet.Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:16:
[...]
Ga je geen spijt van krijgen. Als je die 120Hz eenmaal gewend bent, wil je niet anders meer.
Ik kan ook prima met mijn 15 pro max even spelen(120hz aan), en daarna mijn se 2020 van werk pakken.
Verwijderd
Dat blijkt, inderdaad. Jij zet het uit en voor mij is het één van de belangrijkste functies van het apparaat.Carlos0_0 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:18:
[...]
Dat is heel erg persoonlijk ik merk er niks van, ik heb het zelfs uit gezet.
Ik kan ook prima met mijn 15 pro max even spelen(120hz aan), en daarna mijn se 2020 van werk pakken.
Verwijderd
Ik kom van een 120hz android naar een gewone 15 en eerlijk gezegd merk ik geen verschil.Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:16:
[...]
Ga je geen spijt van krijgen. Als je die 120Hz eenmaal gewend bent, wil je niet anders meer.
Verwijderd
Zo zie je maar dat het voor iedereen anders is. Mijn vader of moeder zal vast ook niet merken of een iPhone, laptop of monitor een hoge of lage refresh rate heeft. Gelukkig ook maar, want anders zou iedereen van die dure apparaten moeten kopen.Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:47:
[...]
Ik kom van een 120hz android naar een gewone 15 en eerlijk gezegd merk ik geen verschil.
Op de iPad Pro vind ik het wel duidelijk merkbaar.
Verwijderd
Dat verschil is er wel in ieder geval. Voor mij duidelijk merkbaar. En ik heb zowel de normale, de Pro als de Pro Max hier liggen. Je merkt het met name als je weer terugschakelt naar een lagere refresh rate (bij ieder apparaat overigens).StrayDog schreef op zondag 19 mei 2024 @ 15:15:
Ik merk op de 15 pro ook totaal geen verschil met de 120hz tov mijn vorige xs max.
Op de iPad Pro vind ik het wel duidelijk merkbaar.
Zeker, maar ik denk ook dat het opvalt omdat je het bewust uit/aan zet. Dat zeg je eigenlijk zelf ook al. Op mijn iPad of MacBook Pro heb ik 60Hz en daar stoort het dan weer totaal niet.Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2024 @ 15:25:
[...]
Dat verschil is er wel in ieder geval. Voor mij duidelijk merkbaar. En ik heb zowel de normale, de Pro als de Pro Max hier liggen. Je merkt het met name als je weer terugschakelt naar een lagere refresh rate (bij ieder apparaat overigens).
Verwijderd
Ik merk het het vaakst wanneer mijn eigen telefoon leeg is en ik even snel de telefoon van mijn vriendin gebruik om iets op te zoeken. Dan heb ik het gevoel alsof alles trager is en dan pas besef ik me dat het aan de lagere refresh rate ligt.Gr4mpyC3t schreef op zondag 19 mei 2024 @ 15:58:
[...]
Zeker, maar ik denk ook dat het opvalt omdat je het bewust uit/aan zet. Dat zeg je eigenlijk zelf ook al. Op mijn iPad of MacBook Pro heb ik 60Hz en daar stoort het dan weer totaal niet.
Met gamen is dat precies zo. Als ik een game met 120Hz of hoger gewend ben en ik speel direct daarna een game met een lagere refresh rate, dan is dat voor mij echt even schakelen. Echter, ook aan die lagere refresh rate kun je weer gewend raken. In mijn geval is het alleen zo dat letterlijk al mijn apparaten op hoge refresh rates draaien en dan wordt dat lastig.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Klopt vaak denk je dit is groot zat, en voor sommige is dat ook wel zo.pinokkia schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 03:08:
Vandaag mijn iPhone 15 Pro Max binnen gekregen. Ik dacht dat spijt zou krijgen vanwege de grootte, omdat mijn iPhone 14 Pro groot zat vond. Maar wat is de iPhone 15 pro Max fijn om mee te werken. Deze grote had ik veel eerder moeten kiezen. Ik ben er echt blij mee. Trouwens met al mijn iPhones. Nu is de iPhone 6 en 7 echt klein tegenover de iPhone 15 pro Max.
Maar als je eenmaal vaak een formaat als een pro Max in je handen heb, dan is z’n scherm formaat zo fijn om je filmpjes op te zien, nieuws te lezen, social media whatsapp etc te lezen te doen enzo.
Verwijderd
Dat een Pro Max, door het grotere scherm, fijner is bij het kijken van filmpjes kan ik nog wel snappen. Bij het lezen van nieuws, het gebruiken van WhatsApp of het checken van social media gebruik ik liever m’n kleinere en lichtere Pro.Carlos0_0 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 07:22:
[...]
Klopt vaak denk je dit is groot zat, en voor sommige is dat ook wel zo.
Maar als je eenmaal vaak een formaat als een pro Max in je handen heb, dan is z’n scherm formaat zo fijn om je filmpjes op te zien, nieuws te lezen, social media whatsapp etc te lezen te doen enzo.
Zo heb ik de overstap bij mij (maar dan van 12 Pro) exact hetzelfde ervaren.pinokkia schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 03:08:
Vandaag mijn iPhone 15 Pro Max binnen gekregen. Ik dacht dat spijt zou krijgen vanwege de grootte, omdat mijn iPhone 14 Pro groot zat vond. Maar wat is de iPhone 15 pro Max fijn om mee te werken. Deze grote had ik veel eerder moeten kiezen. Ik ben er echt blij mee. Trouwens met al mijn iPhones. Nu is de iPhone 6 en 7 echt klein tegenover de iPhone 15 pro Max.
Het is echt een genot, als ik dan de 15 Pro van mijn vriendin vast heb dan is dat echt een miniatuurtelefoontje

Ik heb nu paar dagen in mijn bezit en vergeleken met mijn andere iPhones ( X, 11 Pro, 12 Pro en 14 Pro). Maar wat is een groter scherm echt een verademing en iPhone 15 Pro Max is 1 sec sneller met opstarten dan de iPhone 14 Pro.rCk schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:59:
[...]
Zo heb ik de overstap bij mij (maar dan van 12 Pro) exact hetzelfde ervaren.
Het is echt een genot, als ik dan de 15 Pro van mijn vriendin vast heb dan is dat echt een miniatuurtelefoontje![]()
Bij vergelijking bij mijn iPhone 6 en 7 zijn deze modellen echt klein.🤣
[ Voor 6% gewijzigd door pinokkia op 26-05-2024 21:19 ]
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
pinokkia schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:17:
[...]
1 seconde sneller… wauw. Maar ben het met je eens dat het een prachttelefoon is. Met name de lange batterij duur.
Ik heb nu paar dagen in mijn bezit en vergeleken met mijn andere iPhones ( X, 11 Pro, 12 Pro en 14 Pro). Maar wat is een groter scherm echt een verademing en iPhone 15 Pro Max is 1 sec sneller met opstarten dan de iPhone 14 Pro.
Bij vergelijking bij mijn iPhone 6 en 7 zijn deze modellen echt klein.🤣
Pro Max wordt veel gekozen door vrouwen. Logisch ook, want die stoppen hem makkelijker weg in een tas. Als (goed) geklede man is het een ramp kan ik je vertellen. Ik heb één keer een 6 plus oid gehad (zelfde formaat) en dit was een heel gevecht om dat ding mee te krijgen. Mijn vrouw heeft ook een Max en wisselt deze elke twee jaar door en wilt ook niet meer anders.pinokkia schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 03:08:
I don't have dreams, I have goals!!
Verwijderd
Dat was voor mij ook de belangrijkste reden om weer terug te schakelen naar een Pro. Gewoon net te groot en lomp.Redondo1982 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:52:
[...]
Pro Max wordt veel gekozen door vrouwen. Logisch ook, want die stoppen hem makkelijker weg in een tas. Als (goed) geklede man is het een ramp kan ik je vertellen. Ik heb één keer een 6 plus oid gehad (zelfde formaat) en dit was een heel gevecht om dat ding mee te krijgen. Mijn vrouw heeft ook een Max en wisselt deze elke twee jaar door en wilt ook niet meer anders.
Heb je die niet of ben je vaak lang onderweg dan wordt de Pro Max juist interessanter.
Voor mij was het puur het grotere formaat, handig op de motor met de Quadlock mount, verder is het grotere scherm fijn voor de rest. Normale Pro had in mijn usercase ook prima geweest, maar ik vond het wel leuk om mezelf te kietelen en een Max te nemen.Gr4mpyC3t schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:59:
Wellicht speelt de iPad ook nog een rol in de keuze. Als je die hebt dan grijp je daar sneller naar (denk ik) waardoor de ‘noodzaak’ voor een Pro Max al minder is.
Heb je die niet of ben je vaak lang onderweg dan wordt de Pro Max juist interessanter.
Wat hiervoor gezegd werd i.v.m. de broeken als man, ja dat is zeker af en toe even nadenken. Maar als je zo'n strakke of nette broek aanhebt is een normale Pro ook al lelijk erin, dus dan zou ik de telefoon in m'n jasje dragen of ik gooi hem bij mijn vriendin in haar tas
Verwijderd
Mijn Pro Max kwam in sommige gevallen zelfs boven mijn broekzak uit.rCk schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:37:
[...]
Voor mij was het puur het grotere formaat, handig op de motor met de Quadlock mount, verder is het grotere scherm fijn voor de rest. Normale Pro had in mijn usercase ook prima geweest, maar ik vond het wel leuk om mezelf te kietelen en een Max te nemen.
Wat hiervoor gezegd werd i.v.m. de broeken als man, ja dat is zeker af en toe even nadenken. Maar als je zo'n strakke of nette broek aanhebt is een normale Pro ook al lelijk erin, dus dan zou ik de telefoon in m'n jasje dragen of ik gooi hem bij mijn vriendin in haar tas.
Fijn dat iPhone 16 Pro net een stukje groter wordt én nog smallere bezels schijnt te hebben. Is een Pro Max helemaal niet meer nodig.Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:57:
[...]
Dat was voor mij ook de belangrijkste reden om weer terug te schakelen naar een Pro. Gewoon net te groot en lomp.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Dat is allemaal nog de vraag daar is niks Officieels van bekend nog, dat ga je pas eind augustus/ begin september zien(Naast alle geruchten tussen doorTHE_BASE schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:01:
[...]
Fijn dat iPhone 16 Pro net een stukje groter wordt én nog smallere bezels schijnt te hebben. Is een Pro Max helemaal niet meer nodig.
Verwijderd
Ben benieuwd! Zou wel leuk zijn als het design een keer wat anders wordt.THE_BASE schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:01:
[...]
Fijn dat iPhone 16 Pro net een stukje groter wordt én nog smallere bezels schijnt te hebben. Is een Pro Max helemaal niet meer nodig.
Het is dat het een hobby is maar anders zou ik de jaarlijkse upgrade cycles ook overslaan.Gr4mpyC3t schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:33:
De hardware van de iPhone is zo langzamerhand wel een beetje uitontwikkeld. Face ID achter het scherm komt er nog aan en voor de rest de gebruikelijke upgrades.
Zucht...
No worries, die gerusten zijn behoorlijk sterk en er zijn al wat dummies gelekt. Niets is zeker, maar de kans is groot dat ik in september hobbymatig een iPhone 16 Pro aanschaf. Ben sowieso meer van de even-nummers.Carlos0_0 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:03:
[...]
Dat is allemaal nog de vraag daar is niks Officieels van bekend nog, dat ga je pas eind augustus/ begin september zien(Naast alle geruchten tussen door).
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Verwijderd
De geruchten die ik voorbij zag komen gingen met name over de iPhone 17. Dat vanaf dan er ook echt veranderingen aan het design worden doorgevoerd en de 16 ongeveer hetzelfde als nu blijft.THE_BASE schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:58:
[...]
No worries, die gerusten zijn behoorlijk sterk en er zijn al wat dummies gelekt. Niets is zeker, maar de kans is groot dat ik in september hobbymatig een iPhone 16 Pro aanschaf. Ben sowieso meer van de even-nummers.
nieuws: Dummy's tonen iPhone 16 Pro-modellen met grotere schermenVerwijderd schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:55:
[...]
De geruchten die ik voorbij zag komen gingen met name over de iPhone 17. Dat vanaf dan er ook echt veranderingen aan het design worden doorgevoerd en de 16 ongeveer hetzelfde als nu blijft.
https://www.macrumors.com...e-16-even-thinner-bezels/
https://9to5mac.com/2024/...16-pro-ultra-thin-bezels/
[ Voor 21% gewijzigd door THE_BASE op 27-05-2024 16:11 ]
Dan bedoel ik gewoon met kabeltje zonder Apple TV gewoon met HDMI adapter.
[ Voor 32% gewijzigd door Albert020 op 28-05-2024 18:01 ]
Niet zoals Dex, maar je kunt het scherm wel dupliceren. Bepaalde apps als Netflix, Remote Desktop en nog zo veel meer kunnen het externe scherm wel vullen. Dat hangt echter af van de appontwikkelaar.Albert020 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:46:
Kun je met de iPhone 15 net als een Samsung S toestel zoiets als Dex gebruiken met beeld vullend scherm ?
Verwijderd
Dit is de video waar ik het over had. Waarschijnlijk klopt er maar de helft van (of niet eens), maar op zich wel grappig om te kijken.
Ja dit kan gewoon met een usb c -> hdmi kabel. Werkt zeer goed, iets wat bij de pixel 8 pro nog steeds niet kan btw. Al is Dex een soort van desktop idee waar het bij de iphone een screen mirror functie is.Albert020 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:46:
Kun je met de iPhone 15 net als een Samsung S toestel zoiets als Dex gebruiken met beeld vullend scherm ?
Dan bedoel ik gewoon met kabeltje zonder Apple TV gewoon met HDMI adapter.
De buitenkant is wel het laatste waar ik een iphone model voor zal laten afvallen, maar ik vind zo'n rijtje camera's geen verbetering. Ik ben wel benieuwd of dat nog impact gaat hebben op foto's (bij bepaalde foto's worden meerdere lenzen tegelijk gebruikt) en of het dan te maken heeft met die Vision pro ofzo. Als het waar is natuurlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:01:
[...]
Dit is de video waar ik het over had. Waarschijnlijk klopt er maar de helft van (of niet eens), maar op zich wel grappig om te kijken.
[YouTube: NEW iPhone ULTRA DESIGN LEAK! First Renders of the iPhone 17!!]
Die zwevende bazzle/zwarte vlek/dynamische eiland boeit me weinig. Dat vond ik al bij 14pro tov. de 13pro, maar dat vind ik bij dit mogelijke ontwerp nog steeds. Ik heb de 15 als werktelefoon gehad en heb zelf de 13 pro, maar geen moment dat ik dacht dat het "dynamische eiland" prettiger is. Sterker nog, die rij werkende pixels aan de bovenkant maakt me er juist meer van bewust dat een stukje scherm zwart blijft.
Wat ik dan wel een enorme plus zou vinden is het moment dat de iPhone een volledig werkend scherm heeft.
En dan een bluetooth toestenbord en muis er bij. Maar juist het gebrek van die Dex software (en ook ontbreken van dingen die de iPad wel heeft) maakt de gebruikerservaring wel een heel stuk slechter.eettjjuuhh schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:38:
Ja dit kan gewoon met een usb c -> hdmi kabel. Werkt zeer goed, iets wat bij de pixel 8 pro nog steeds niet kan btw. Al is Dex een soort van desktop idee waar het bij de iphone een screen mirror functie is.
Bijvoorbeeld, je home screen blijft portraid mode, net zoals diverse andere apps die geen landscape ondertseunen (Instagram bijvoorbeeld).
En dit weet ik niet zeker, maar is het virtuele toetsenbord wel uit te zetten? Anders zit je ook nog met een enorme hap uit je scherm omdat er onnodig een toetsenbord op zit.
Een kleiner Dynamic Island, een dunnere iPhone en anders geplaatste camera's mogen van mij wel. Maar het liefst zo dun mogelijke bezels.Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:01:
[...]
Verwijderd
Precies dat. Lijkt me ook wel wat.THE_BASE schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:59:
[...]
Een kleiner Dynamic Island, een dunnere iPhone en anders geplaatste camera's mogen van mij wel. Maar het liefst zo dun mogelijke bezels.
Ik heb een Apple originele oplader geprobeerd en nu laadt hij wel op tot 100%.Erik11 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 07:31:
[...]
Hier idem en na meerdere tickets bij apple nog steeds geen oplossing. Laatste keer werd volledige toestel reset voorgesteld, maar daar moet je maar net zin in hebben..
Ik hoor graag wat er bij jou uitkomt.
Het lijkt dus iets van een beveiliging te zijn op de andere oplader.
Ik vermoed dat het inderdaad te maken heeft met de Vision Pro. Het is nu al mogelijk om 3D videos te maken met de iPhone 15 Pro die je kunt afspelen op de Vision Pro. Omdat de lenzen nu zo dicht naast elkaar zitten is het effect beperkt. Door de lenzen verder uit elkaar te plaatsen zal het 3D effect beter zijn.PrimusIP schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:42:
[...]
De buitenkant is wel het laatste waar ik een iphone model voor zal laten afvallen, maar ik vind zo'n rijtje camera's geen verbetering. Ik ben wel benieuwd of dat nog impact gaat hebben op foto's (bij bepaalde foto's worden meerdere lenzen tegelijk gebruikt) en of het dan te maken heeft met die Vision pro ofzo. Als het waar is natuurlijk.
Dit kanaal (Matt Tech Talks) is een van de vele nep-kanalen die Youtube vervuilen door fantasie-concepten rond te strooien om maar clicks te krijgen. Kijk maar eens bijvoorbeeld wat ze een jaar geleden van de 15 Pro Max maakten...Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:01:
[...]
Verwijderd
Dat verbaast me nou helemaal niks. Had al zo’n gevoel.Of-Aaargh schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:21:
[...]
Dit kanaal (Matt Tech Talks) is een van de vele nep-kanalen die Youtube vervuilen door fantasie-concepten rond te strooien om maar clicks te krijgen. Kijk maar eens bijvoorbeeld wat ze een jaar geleden van de 15 Pro Max maakten...
En het ergste zijn nog de comments eronder. Echt een hekel aan dat soort clickbait video's waar helemaal niks van klopt.Of-Aaargh schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:21:
[...]
Dit kanaal (Matt Tech Talks) is een van de vele nep-kanalen die Youtube vervuilen door fantasie-concepten rond te strooien om maar clicks te krijgen. Kijk maar eens bijvoorbeeld wat ze een jaar geleden van de 15 Pro Max maakten...
Zucht...
Meer mensen last van?
Verwijderd
038Robijno schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:11:
Wellicht hier al voorbij gekomen, maar sinds de update naar IOS 17.5.1 laadt mijn iPhone gewoon naar 100% toe terwijl ik opladen tot 80% heb aanstaan. Nooit problemen mee gehad, tot nu dus.
Meer mensen last van?
Bovenstaande zegt Apple. Af en toe kan dat dus gebeuren. Even in de gaten houden dus, maar waarschijnlijk lost het zich vanzelf op.With 80% Limit enabled, your iPhone will occasionally charge to 100 percent to maintain accurate battery state-of-charge estimates.
Dat klopt wel idd.. alleen heb ik nu dus al 4x achter elkaar gehad nu dat hij gewoon tot 100% laadt.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:24:
[...]
[...]
Bovenstaande zegt Apple. Af en toe kan dat dus gebeuren. Even in de gaten houden dus, maar waarschijnlijk lost het zich vanzelf op.
Sinds ik de telefoon heb van oktober 2023, nog geen 1x gehad dat hij dit achter elkaar deed. Nu met IOS 17.5.1 wel.
Nee, eigenlijk geen last van. Heb het wel eens vaker gelezen in dit topic. Misschien eens een hard reset proberen?038Robijno schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:51:
[...]
Dat klopt wel idd.. alleen heb ik nu dus al 4x achter elkaar gehad nu dat hij gewoon tot 100% laadt.
Sinds ik de telefoon heb van oktober 2023, nog geen 1x gehad dat hij dit achter elkaar deed. Nu met IOS 17.5.1 wel.
Verwijderd
Ah, oké. Ik had het alleen toen ik mijn iPhone net nieuw had. Met iOS 17.5.1 laadt hij ook gewoon tot 80% op.038Robijno schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:51:
[...]
Dat klopt wel idd.. alleen heb ik nu dus al 4x achter elkaar gehad nu dat hij gewoon tot 100% laadt.
Even aan en uit zetten, dan is het opgelost. Probleem had ik ook038Robijno schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:51:
[...]
Uit en aan neem ik aanTNSN schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:09:
[...]
Even aan en uit zetten, dan is het opgelost. Probleem had ik ook
De ene keer als ik CarPlay opstart, begint Spotify uit zichzelf te spelen en de andere keer zie ik de bibliotheek. Kan dit ermee te maken hebben, dat ik alle vensters (omhoog swipen recente apps) afsluit, zoals ik bij Android deed?
Ik zie bv als ik dit bij Whatsapp doe en ik open de app opnieuw, dat bovenaan het scherm “verbinden” staat. Sluit ik de app niet af en open de app opnieuw, dan zie ik dit niet. Wordt de app helemaal afgesloten en krijg je dan ook geen berichten meer?
[ Voor 0% gewijzigd door Glassertje op 02-06-2024 10:00 . Reden: aanvulling ]
Al je apps geforceerd afsluiten moet je al sowieso niet doen, dit kan zowel IOS als android meer dan prima zelf regelen.Glassertje schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:50:
Ik ben sinds vorige week overgestapt van een Samsung S23+ naar een iPhone 15 Pro Max, omdat ik o.a. veel problemen had met Android Auto. Apple CarPlay blijft tot nu toe goed werken. Ik snap alleen wat dingen niet.
De ene keer als ik CarPlay opstart, begint Spotify uit zichzelf te spelen en de andere keer zie ik de bibliotheek. Kan dit ermee te maken hebben, dat ik alle vensters (omhoog swipen recente apps) afsluit, zoals ik bij Android deed?
Ik zie bv als ik dit bij Whatsapp doe en ik open de app opnieuw, dat bovenaan het scherm “verbinden” staat. Sluit ik de app niet af en open de app opnieuw, dan zie ik dit niet. Wordt de app helemaal afgesloten en krijg je dan ook geen berichten meer?
Je bespaard er ook helemaal geen batterij mee, omdat systeem meer moet doen om de app weer te openen(Dus kost meer batterij).
Als de telefoon geheugen te kort komt zal die een app voor jou afsluiten, anders staan ze gewoon rustig in een sluimerstand.
Bedankt voor je reactie. Weer wat geleerd.Carlos0_0 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:03:
[...]
Al je apps geforceerd afsluiten moet je al sowieso niet doen, dit kan zowel IOS als android meer dan prima zelf regelen.
Je bespaard er ook helemaal geen batterij mee, omdat systeem meer moet doen om de app weer te openen(Dus kost meer batterij).
Als de telefoon geheugen te kort komt zal die een app voor jou afsluiten, anders staan ze gewoon rustig in een sluimerstand.
Je vermoeden is juist.Glassertje schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:50:
Ik ben sinds vorige week overgestapt van een Samsung S23+ naar een iPhone 15 Pro Max, omdat ik o.a. veel problemen had met Android Auto. Apple CarPlay blijft tot nu toe goed werken. Ik snap alleen wat dingen niet.
En hoewel Apple in de praktijk altijd lang updates geeft hebben ze nooit iets officieel gecommuniceerd.
Nu voor de iPhone 15 wel. Ze garanderen minimaal tot 23 september 2028 (5 jaar na release) security updates:
https://www.androidauthor...pport-commitment-3449135/
Kijk eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 15 (Plus, Pro & Max)] Accessoires, hoesjes & wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.