Acties:
  • +7 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:54
Heel wat eentonige reviews gelezen vandaag…
Het schijnt de kunst te zijn om zoveel nieuwe iPhones kapot te maken door drop test etc….
Vreemd en zonde…

Hier mijn review van mijn ‘naked’ 15 pro white.
Ik had deze op release day besteld vanuit Oostenrijk tijdens mijn vakantie, ergens boven op een berg met een behoorlijke 4g connectie op 15-sep. Later op de dag een fles ‘Big John Reserve Cuvee’ gehaald daar.

Vandaag de 15pro uitbreidt getest in de schuim/hoge luchtvochtigheid omgeving in gelijke omstandigheden naked/naked….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAogtCIkRHefN-OFoAY9UkhGnlw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3v6JyS8FUAIRiiAXxt2JHHI.jpg?f=fotoalbum_large

Onder het genot van de ‘Big John’ :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lF8mcHRwOiqTSpbwqOQxD4FVchU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ci3ibEHQCfQSI04p115E7QSS.jpg?f=fotoalbum_large

De 15oro slaagde zijn test ,ondanks de lage batterij stand en hoge luchtvochtigheid, mede door mij te voorzien van de ‘Apple Experience’ door de juiste ‘bath music’ te spelen van haar eigen muziekdienst…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4KwYCNKDJ0X9zFs6nBbYvE7rM0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nH13kBsLapxIVm8gq5aq6x2B.png?f=fotoalbum_large

Test resultaat 10/10

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:30

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

YouTube: iPhone 15 Pro Max vs 15 Pro / 15 Plus / 15 / 14 / 13 Battery Test!
de accu doet test komt er goed uit voor de 15 pm bij mrwhoistheboss

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

schumi1986 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 19:36:
[...]

Dat apparaatje? Dat is geen oplossing :/
Prima oplossing, nooit meer naar omkijken :D

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 11:32
Hele dag bezig geweest met instellingen en apps downloaden etc. Hij kwam binnen met 77% en is nu pas op 54% batterij. Best goed

• THE_BASE
  • Niet online
Gdumme schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 19:53:
[...]

Nice! Thanks for the info.
Kijk em:[Afbeelding]

Nu nog verschillende apps op verschillende locaties in portrait mode. Nog even verder zoeken dus, want met focus vind ik niet heel prettig
Die mag je wel delen hoor. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

schumi1986 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 19:14:
Ik gebruik shortcuts voor flitsmeister in mijn Tesla. wanneer mijn Iphone bluetooth verbonden is start flitsmeister alleen vraagt shortcuts altijd eerst om het programma te openen waardoor het niet automatisch gaat. is hier een aanpassing voor zodat ik het niet steeds moet bevestigen?
Dan moet je even opzoeken om Car focus te gebruiken, die vraagt niet om permissie als je die focus als trigger gebruikt. (Heb zelf ook ingesteld dat bij Car/Thuis focus automatisch lampen goed gaan en navigatie, ideaal ook dat focussen automatisch op locatie gekoppeld kunnen worden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:57
Op mijn iPhone 15 Pro Max kreeg ik vanmiddag tijdens het navigeren via Carplay (bekabeld) de melding dat de iPhone te heet was om op te laden. Dat heb ik nog nooit eerder gezien op andere iPhones… Hij was ook behoorlijk warm. Dit maakt me toch een beetje bezorgd over de hoge temperaturen van de A17 Pro. Carplay is voor zover ik weet niet een super intensieve taak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDhrFcttM--aut8AEDzTFL_da0E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TTOXSD8AFNGtiZoXKjhNmi5E.png?f=fotoalbum_large

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 18:38
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen, het stukje ‘als huidige focus, is persoonlijk’ ? Ik krijg enkel te zien ‘has value / has no value’. Mis ik iets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGt6_ZS3z0mM_vvp9b-lbm5jpQk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/h0gXIpEnMxfWztgK6nEOX3M0.png?f=fotoalbum_large

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
@JSD00 en je kan ook al niet naar huis zonder sleutels

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:18
JSD00 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:32:
Op mijn iPhone 15 Pro Max kreeg ik vanmiddag tijdens het navigeren via Carplay (bekabeld) de melding dat de iPhone te heet was om op te laden. Dat heb ik nog nooit eerder gezien op andere iPhones… Hij was ook behoorlijk warm. Dit maakt me toch een beetje bezorgd over de hoge temperaturen van de A17 Pro. Carplay is voor zover ik weet niet een super intensieve taak.
[Afbeelding]
Dat heb ik eigenlijk ook altijd met mn 12pro en is denk ik niet iets om je erg zorgen over te maken.
De A17pro chip staat hier volgens mij los van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 14:11
nubcaek schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:33:
[...]

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen, het stukje ‘als huidige focus, is persoonlijk’ ? Ik krijg enkel te zien ‘has value / has no value’. Mis ik iets?

[Afbeelding]
Type wijzigen van Focus naar Tekst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DEtIMjD900EunD7eP81dqHxRbc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yzC6w72dG6l5ZyWH9hVABxpb.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gin1216
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21-09 16:21
Ik heb nu mijn pro Max een dag in gebruik, maar ben toch bang dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt. Ik vind het toch vrij groot en toch nog zwaar. Ik kom van de gewone 14 af. Ik ben trouwens een vrouw dus ook wat kleinere handen. Zijn er nog meer mensen die twijfelen of de verkeerde keuze hebben gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
[Afbeelding]
Heb ik ook CarPlay + navigatie + opladen = warme iPhone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l4mpj3
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 22:30
Hoe vinden de mensen de batterij van de 15 Pro? Heb ‘t idee dat hij vrij rap leeg gaat zonder iets bijzonders te doen. Op basis van de video hierboven lijkt de 15 Pro Max op basis van m’n verwachtingen toch de betere keuze…

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:54
[Afbeelding]
heb ik altijd al gehad met mijn 14pro in mijn tesla, draadloos opladen, zeker als het van lage batterij stand naar 100 ging, zei dat tegen het eind wel: to hot...I am gonna stop for now.....

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
l4mpj3 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:43:
Hoe vinden de mensen de batterij van de 15 Pro? Heb ‘t idee dat hij vrij rap leeg gaat zonder iets bijzonders te doen. Op basis van de video hierboven lijkt de 15 Pro Max op basis van m’n verwachtingen toch de betere keuze…
Je hebt ‘m een dag. Daar kun je echt nog helemaal niets van zeggen. Apparaat is nog allemaal aan het indexeren en inwerken.

En durf bijna te garanderen dat je het toestel nu ook weer wat meer gebruikt dan normaal.

Kijk het even een week aan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/799cel4.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 23-09-2023 20:50 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Froggle
Rivanov schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:49:
[...]

Je hebt ‘m een dag. Daar kun je echt nog helemaal niets van zeggen. Apparaat is nog allemaal aan het indexeren en inwerken.

En durf bijna te garanderen dat je het toestel nu ook weer wat meer gebruikt dan normaal.

[Afbeelding]
Daarom is die batterij test van hierboven denk ik ook nog niet echt betrouwbaar. Als de 15 echt zoveel zuiniger is als dat Apple zegt, dat is ie dat in die test in ieder geval niet. -O-

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:13
Rivanov schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:49:
[...]

[Afbeelding]
Zeker waar. Ik heb 4.8GB aan health data. Toestel heeft daar flink op moeten stampen. Kostte gisteren 33% van de batterij. Vandaag gebruikte de gezondheid app maar 1%.

• PrettigGestoord
  • Laatst online: 17:12
Gistere van 80% naar 12% met 7u schermtijd.
Nu van 80% naar 22% met 5u45 schermtijd.

Lijkt me meer dan goed 8)

• Flyer82
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-04-2024
Mij valt de batterijduur van de 15 pro ook nu al best wel tegen. Ik kom van een 13 pro max, die gaat nog steeds rustig 2 tot 3 dagen mee, afhankelijk van hoeveel ik hem gebruik. Maar ik merk nu al dat mijn nieuwe telefoon veel sneller leeg gaat :(. Hoop dat dat aan het “inwerken” ligt

• Flyer82
PrettigGestoord schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:00:
[...]

Gistere van 80% naar 12% met 7u schermtijd.
Nu van 80% naar 22% met 5u45 schermtijd.

Lijkt me meer dan goed 8)
Ik moest hem na het omzetten al opladen.. Ging van 80 in no time naar 5

• Froggle
Ik ben naar een USB-C hub aan het kijken om op te laden, SSD aan te sluiten via USB-C en een audio input tegelijk te gebruiken.

Zou dit voldoen of heeft iemand een betere optie gevonden?
https://a.aliexpress.com/_Eya8a3d

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:41

pdavie2311

Live life to the fullest..

Tja. Mijn Pro Max kwam met 80%, zo ingesteld met laden, van de lader om 8 uur. Amper gebruikt vandaag en staat nu op 30%. Denk dat alles nog ingeleerd moet worden…

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Komt door het indexeren van Spotlight. Na een paar dagen gaat ‘ie langer mee. :)

• PrettigGestoord
  • Laatst online: 17:12
Flyer82 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:05:
[...]

Ik moest hem na het omzetten al opladen.. Ging van 80 in no time naar 5
Ow, das best vreemd.
Weekje afwachten tot alles geindexeerd is.

Mij hoor je alvast niet klagen, maar ik kom dan ook van een Xr waar ik nog 1u30 schermtijd haalde :).

• Gdumme
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Nouja, is ook niet heel spannend, maar op het werk gebruiken we een app waar storingen op binnen komen, dus eigenlijk wil ik die Google home op het werk vervangen met die app. Maar nog geen idee hoe.

• THE_BASE
  • Niet online
Gdumme schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:18:
[...]

Nouja, is ook niet heel spannend, maar op het werk gebruiken we een app waar storingen op binnen komen, dus eigenlijk wil ik die Google home op het werk vervangen met die app. Maar nog geen idee hoe.
Ik bedoelde de shortcut. Ideaal als de knop 2 functies kan hebben bij gedraaide stand. Althans, dat begrijp ik er uit?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Gin1216 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:38:
Ik heb nu mijn pro Max een dag in gebruik, maar ben toch bang dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt. Ik vind het toch vrij groot en toch nog zwaar. Ik kom van de gewone 14 af. Ik ben trouwens een vrouw dus ook wat kleinere handen. Zijn er nog meer mensen die twijfelen of de verkeerde keuze hebben gemaakt?
Geef hem maar aan mij dan

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:50
[Afbeelding]
Ik merkte dat gisteren al met de app van ABN. De iPhone werd gewoon heet. Ik snap niet wat er zo bijzonder aan een bankieren-app is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:03
Dat met verschillende apps, carplay en de iPhone die heet wordt heb ik op mijn 14 Pro ook gehad. Ik denk dat het iets is sinds iOS 17. Bij mij is het begonnen na het draaien van de eerste beta's van iOS 17. Daarvoor geen problemen mee gehad.

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
bij mij werd de phone al snel heet terwijl ik alleen aan het facetimen was...

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:53

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

richards3 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:29:
bij mij werd de phone al snel heet terwijl ik alleen aan het facetimen was...
Dat heb ik met mijn 13 pro max ook, dus niet iets onbekends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hier de iPhone 15 Pro vandaag ook binnengekregen!

Maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om het een keer anders te doen: géén back-up teruggezet, maar begonnen met een clean install. Vervolgens alle apps handmatig uitgezocht die ik wou hebben - en dus van een hoop apps af die ik door de jaren heen heb gedownload maar eigenlijk niet meer gebruik! :)

Tegelijkertijd voor een hoop apps de wachtwoorden reset en bij de belangrijkere apps - zoals bankieren - ook gelijk even in de online omgeving gecheckt of er nog niet oude apparaten geregistreerd stonden!

Uiteraard overigens wel iCloud gebruikt om foto’s, contacten, notities, etc te synchroniseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gdumme
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:23:
[...]

Ik bedoelde de shortcut. Ideaal als de knop 2 functies kan hebben bij gedraaide stand. Althans, dat begrijp ik er uit?
Ah sorry! Ik heb de app Actions gedownload op aanraden van een mede tweaker hier. Deze voegt wat meer opties toe aan de shortcuts app. Nu kan ik inderdaad de voorwaarden van de oriëntatie van het toestel toevoegen zoals je in m’n vorige afbeelding kon zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Flyer82 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:03:
[...]

Mij valt de batterijduur van de 15 pro ook nu al best wel tegen. Ik kom van een 13 pro max, die gaat nog steeds rustig 2 tot 3 dagen mee, afhankelijk van hoeveel ik hem gebruik. Maar ik merk nu al dat mijn nieuwe telefoon veel sneller leeg gaat :(. Hoop dat dat aan het “inwerken” ligt
Ben je van de 13 Pro Max naar de normale 15 Pro gegaan?

Dan is t niet zo gek dat de batterij minder aanvoelt, aangezien de batterij van de normale Pro kleiner is dan de Pro Max.

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:56

MEJ

Voor mij maakt verschil in gewicht tot nu toe nog groter verschil dan al gedacht (iPhone 13 pro -> iPhone 15 pro)

Durf nog niet aan om zonder hoesje te gaan dus materiaal nog niet veel kunnen aanvoelen.

Overigens mijn 13 pro verkocht via Sobby. Via algemeen tel volledig gewist. Zie nu op Sobby dat je eerst moet uitloggen uit iCloud. Gaat dit niet mee met volledig wissen? Ook mail ontvangen da zoek iPhone is uitgeschakeld. Zie hem ook nergens meer terug. Niet op iPhone 15 en niet op web via iCloud.com

Apple | LEGO | Sony Playstation

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:46
Kut. Op een of andere manier is de eSIM (Vodafone) verdwenen van mijn privénummer. Opnieuw opvragen gaat via sms. Tja, die doet ‘t niet meer… Online reageren ze niet. Morgen maar even langs een winkel. Kijken of ze me daar kunnen helpen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flyer82
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:58:
[...]

Ben je van de 13 Pro Max naar de normale 15 Pro gegaan?

Dan is t niet zo gek dat de batterij minder aanvoelt, aangezien de batterij van de normale Pro kleiner is dan de Pro Max.
Ja klopt, daar ben ik me zeker van bewust. Ik houd er rekening mee dat de bat minder is, maar hopelijk niet zó veel minder. Kleiner toestel vind ik wel relaxed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:39

Cordon

Lievelings jankert

MEJ schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:03:
Voor mij maakt verschil in gewicht tot nu toe nog groter verschil dan al gedacht (iPhone 13 pro -> iPhone 15 pro)

Durf nog niet aan om zonder hoesje te gaan dus materiaal nog niet veel kunnen aanvoelen.

Overigens mijn 13 pro verkocht via Sobby. Via algemeen tel volledig gewist. Zie nu op Sobby dat je eerst moet uitloggen uit iCloud. Gaat dit niet mee met volledig wissen? Ook mail ontvangen da zoek iPhone is uitgeschakeld. Zie hem ook nergens meer terug. Niet op iPhone 15 en niet op web via iCloud.com
Dan ben je netjes uitgelogd van iCloud!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:56

MEJ

Oké thanks voor bevestiging. Dacht het ook al, werd even zenuwachtig. Stuur niet elke dag een toestel op via postbezorging.

Apple | LEGO | Sony Playstation

• THE_BASE
  • Niet online
Flyer82 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:13:
[...]

Ja klopt, daar ben ik me zeker van bewust. Ik houd er rekening mee dat de bat minder is, maar hopelijk niet zó veel minder. Kleiner toestel vind ik wel relaxed
Hier de stekker er gisterenavond om 22 uur uitgehaald en heb nu nog 15%. Die zou prima nog de nacht door kunnen, dus zo’n 32 uur stand-by vind ik prima, zeker voor normale werkdagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
mprkooij schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:28:
Dat met verschillende apps, carplay en de iPhone die heet wordt heb ik op mijn 14 Pro ook gehad. Ik denk dat het iets is sinds iOS 17. Bij mij is het begonnen na het draaien van de eerste beta's van iOS 17. Daarvoor geen problemen mee gehad.
iOS developer hier, dat komt omdat beta builds veel minder optimized zijn door de compiler. Apple wil meer informatie kunnen krijgen als er wat crashed of niet werkt. Dus beta builds draaien altijd trager / heter dan normale volle releases.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• BruceLee

BruceLee

Zo beta is die 17.0.2 release toch niet of wel :) ????

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:11
Ik had in eerste instantie ook de 15 pro Max besteld. Maar had deze geannuleerd omdat ik veel specificaties en camera mogelijkheden helemaal niet gebruik. Ook wilde ik graag een veel lichtere iPhone dan de 14 pro Max. Uiteindelijk een gewone 15 besteld 128gb blauw en ben er echt super blij mee. Wat een heerlijk toestel en mooi formaat en lekker licht en kan er alles mee doen wat ik wil doen op een iPhone. :)

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:15
schumi1986 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 19:14:
Ik gebruik shortcuts voor flitsmeister in mijn Tesla. wanneer mijn Iphone bluetooth verbonden is start flitsmeister alleen vraagt shortcuts altijd eerst om het programma te openen waardoor het niet automatisch gaat. is hier een aanpassing voor zodat ik het niet steeds moet bevestigen?
Naar de shortcut gaan, bewerken en kiezen voor "Voer onmiddellijk uit" ipv vragen bij openen.

• SLeka
  • Laatst online: 24-06 13:04
Een vraagje, doen jullie sowieso de oplader elke nacht aan de tel ook al is die nog 70% ofzo? Is het slecht voor de batterij om hem er elke nacht aan te hangen terwijl hij nog half vol is

Verwijderd

Flyer82 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:13:
[...]

De 13 Pro serie had wel een top batterij ten opzichte van de 14 Pro. De 15 Pro serie zou een wat betere batterij moeten hebben dan de 14 Pro serie. Dus kan best zijn dat de batterij nog steeds wel minder presteert dan de 13 Pro serie.

Verwijderd

SLeka schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:55:
Een vraagje, doen jullie sowieso de oplader elke nacht aan de tel ook al is die nog 70% ofzo? Is het slecht voor de batterij om hem er elke nacht aan te hangen terwijl hij nog half vol is
De software is tegenwoordig zo slim dat t niet echt meer uit maakt. Vooral als je een vast patroon hebt met opstaan bijvoorbeeld, dan houdt de software de batterij op een bepaald %(meestal 80%) en zorgt er voor dat de batterij 100% is als je opstaat en je iPhone van de lader afhaalt.

• THE_BASE
  • Niet online
SLeka schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:55:
Ik gebruik geoptimaliseerd opladen. Maar als mijn batterij nog 70% is leg ik hem niet aan de lader en zie ik het de volgende dag wel. Tenzij ik de hele dag op pad ben.

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:34

Bartaz

Likes cookies!

Hoe lang doen jullie nieuwe iPhones erover om op te laden? Ik zit momenteel nog op Android en heb een telefoon die behoorlijk fast charged. Soms wel fijn, net voor ik de trein induik, dat ik binnen een halfuur op 70% zit vanaf 11% o.i.d. .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:53
Locolau schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:47:
[...]

Naar de shortcut gaan, bewerken en kiezen voor "Voer onmiddellijk uit" ipv vragen bij openen.
Zo heb ik het staan maar het blijft toch vragen om het programma te starten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1xMh6uFGz_g0qHYhTTzjgILeyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OASY4pEuyU5nebxhzryF9y2n.jpg?f=fotoalbum_large

Edit : Na de reactie van @Verwijderd deze aangemaakt, hopelijk is het probleem nu verholpen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtCD9_4aARv_SazxMle-iXwmvGA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i7B0zrig24rR4SYwoftNKGQz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door schumi1986 op 23-09-2023 23:46 ]

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

kapa schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:40:
[...]

Ik zag iemand een monitor hangen aan de IP15 PRO. Muis en toetsenbord via de monitor deden het wel. Jammer dat de resolutie zo laag is...Anders was het superfijn geweest om er bijv. Citrix oid op te draaien.
Ben benieuwd of er binnenkort iets te doen is aan de resolutie...Een ultieme 'portable' werkstation in wording...!
@kapa
Ik riep 10 jaar (?) geleden al eens dat ik zoiets wel als toekomstbeeld zag. Toen was alles nog apart: bureaucomputer met mail. De mail op je telefoon keek in die zelfde mailbox, maar alles was dubbel; IMAP werd nog vrijwel nooit gebruikt. Allerlei dingen had je zo 2x.
toen verwachtte ik al dat er een moment zou komen dat je een alles-in-één zou hebben. Dat al je accounts en identiteiten in je mobiel zouden zitten en dat je thuis of op kantoor die mobiel op een grotere monitor aansluit en met toetsenbord en muis erop werkt en dat je het onderweg moet doen met je touchscreen.

Het is nog niet niet zover, maar we zijn er inmiddels bijna. Geen laptop meer nodig!

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Gdumme schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:53:
[...]

Ah sorry! Ik heb de app Actions gedownload op aanraden van een mede tweaker hier. Deze voegt wat meer opties toe aan de shortcuts app. Nu kan ik inderdaad de voorwaarden van de oriëntatie van het toestel toevoegen zoals je in m’n vorige afbeelding kon zien.
@Gdumme
Welke app is dat? Ik kan er geentje vinden met die naam die iets doet met shortcuts…
Zoek ik verkeerd of niet goed?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdumme
  • Niet online
Hippe Lip schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 23:27:
[...]

@Gdumme
Welke app is dat? Ik kan er geentje vinden met die naam die iets doet met shortcuts…
Zoek ik verkeerd of niet goed?
Deze:

https://apps.apple.com/nl/app/actions/id1586435171

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Hippe Lip schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 23:09:
[...]

@kapa
Ik riep 10 jaar (?) geleden al eens dat ik zoiets wel als toekomstbeeld zag. Toen was alles nog apart: bureaucomputer met mail. De mail op je telefoon keek in die zelfde mailbox, maar alles was dubbel; IMAP werd nog vrijwel nooit gebruikt. Allerlei dingen had je zo 2x.
toen verwachtte ik al dat er een moment zou komen dat je een alles-in-één zou hebben. Dat al je accounts en identiteiten in je mobiel zouden zitten en dat je thuis of op kantoor die mobiel op een grotere monitor aansluit en met toetsenbord en muis erop werkt en dat je het onderweg moet doen met je touchscreen.

Het is nog niet niet zover, maar we zijn er inmiddels bijna. Geen laptop meer nodig!
Samsung heeft al sinds een jaartje of 5 Samsung Dex. Dat werkt op zich heel goed, maar in de praktijk gebruikte ik het bijna nooit. Het werkt pas echt goed als je een volledige desktop ervaring kunt maken en in de praktijk is het toch altijd een wat mindere versie van. Heb er zelfs een keer een dag op gewerkt toen m’n laptop het begeven had. Maar zolang je niet een volledige macOS of Windows ervaring kunt bieden zie ik het niet echt succesvol worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 00:01
Hippe Lip schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 23:09:
[...]

@kapa

Net toch even zelf geprobeerd in een Virtual Desktop Interface middels Citrix. Eigenlijk was de resolutie helemaal niet slecht op een 4K scherm. Het enige was dat de muis niet zichtbaar was op de monitor zelf, maar wel op de iPhone. Wellicht loont het om een touch screen via USB-C te verbinden. Iemand die zo'n ding heeft om dit te testen? Dit smaakt naar meer! :9~

klikkerdeklik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
kapa schreef op zondag 24 september 2023 @ 00:29:
[...]

Net toch even zelf geprobeerd in een Virtual Desktop Interface middels Citrix. Eigenlijk was de resolutie helemaal niet slecht op een 4K scherm. Het enige was dat de muis niet zichtbaar was op de monitor zelf, maar wel op de iPhone. Wellicht loont het om een touch screen via USB-C te verbinden. Iemand die zo'n ding heeft om dit te testen? Dit smaakt naar meer! :9~
Heb wel een Magic Trackpad hier liggen. Maar geen usb c monitor of tv. Of usb c naar HDMI kabel. Dus kan je niet verder helpen helaas.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:57
ViezeVis schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:29:
[...]

Ik zie de titaniumrand zonder hoesje. Met hoesje ook wel maar valt minder op. Ik kijk wel heel graag naar de lichtgrijze achterkant. Echt heel erg mooi. Maar ja. Is smaak.
Kan iemand hier eens een foto droppen van de voorkant van een Natural Titanium met een donkere case?
Ik ben toch benieuwd naar de rand aan de voorkant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:19

ViezeVis

Sample Text

qwasd schreef op zondag 24 september 2023 @ 00:38:
[...]

Kan iemand hier eens een foto droppen van de voorkant van een Natural Titanium met een donkere case?
Een donkere case met natural titanium? Dat is barbaars :7

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:06
Weet iemand waarom het allways on screen toch uitgaat? Nog niet eerder opgemerkt, maar sinds een uur ongeveer gaat hij toch helemaal op zwart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
bleekie schreef op zondag 24 september 2023 @ 00:56:
Weet iemand waarom het allways on screen toch uitgaat? Nog niet eerder opgemerkt, maar sinds een uur ongeveer gaat hij toch helemaal op zwart.
In mijn geval altijd snachts en in mijn broekzak. Ik gok dat het misschien iets met je wekker en slaapritme te maken heeft wat is ingesteld.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 23:29
Nou, Swappie geeft 860 euro voor mijn week oude IPhone 14 Pro 128gb. Niet slecht. Kocht m zelf voor 900 via Marktplaats.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cl0udrado
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-09 20:10
bleekie schreef op zondag 24 september 2023 @ 00:56:
Dit heeft te maken dat ondanks je always-on display aan hebt dat de iPhone geen activiteit registreert of dat je naar je iPhone kijkt. Dit wordt uitgelegd in de settings onder Display & Brightness en onder Standby kan je hier nog een optie voor aan en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthkatzs
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 09:13
Gisteren van mijn iPhone 12 Pro Max overgeschakeld naar de 15 Pro Max. Zit wel met een storen probleem. Ik krijg sommige sites in een vreemde resolutie. Als ik naar 115% zoom toont hij het correct, maar dan is alle tekst ingezoomd. Het scherm zelf staat standaard ingesteld. Dus geen groter lettertype of geen zoom. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndb1OUQ7S9WFnZNXyhgowMtBFLU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VYwhpAx9K7ssR6o23MKDDcu5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
kapa schreef op zondag 24 september 2023 @ 00:29:
[...]

Zodra ik mijn telefoon binnen heb ga ik kijken of mijn Huion teken scherm werkt. Bij een Android werkt die al wel en zelfs aangesloten aan een Switch als scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:07
En voor degenen voor wie USB-C de grote gamechanger is.... Echt bijna geenéén bestaande USB-C-kabel werkt. Ik dacht het doosje incl kabel direct in de box met Apple-meuk te gooien, maar moest hem nu alweer opduiken nadat ik ongeveer 20 USB-C-kabels heb geprobeerd die al in huis slingerde. Incl dure van Anker e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:18
Dennisdn schreef op zondag 24 september 2023 @ 06:41:
En voor degenen voor wie USB-C de grote gamechanger is.... Echt bijna geenéén bestaande USB-C-kabel werkt. Ik dacht het doosje incl kabel direct in de box met Apple-meuk te gooien, maar moest hem nu alweer opduiken nadat ik ongeveer 20 USB-C-kabels heb geprobeerd die al in huis slingerde. Incl dure van Anker e.d.
Helemaal niet (ook niet voor opladen?) of alleen niet voor data overdracht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Verklaar je nader? Ik heb cheapo USB-C kabels van Amazon en die werken gewoon perfect voor het opladen.
Data transfer nog niet getest overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 24-09-2023 07:03 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Kartmans1 schreef op zondag 24 september 2023 @ 06:58:
[...]

Helemaal niet (ook niet voor opladen?) of alleen niet voor data overdracht?
Veel doen er niet eens laden. Maar moest ff iets overzetten via iTunes en die pakte er helemaal geeneen, behalve die van Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennisdn schreef op zondag 24 september 2023 @ 07:09:
[...]

Veel doen er niet eens laden. Maar moest ff iets overzetten via iTunes en die pakte er helemaal geeneen, behalve die van Apple zelf.
Goed om even in de gaten te houden, heb je ook nog andere iPhone 15 om evt mee uit te sluiten dat je niet toevallig zelf een slechte USB-C ‘vrijdagmiddag model’ uit fabriek hebt krijgen rollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2023 @ 07:21:
[...]

Goed om even in de gaten te houden, heb je ook nog andere iPhone 15 om evt mee uit te sluiten dat je niet toevallig zelf een slechte USB-C ‘vrijdagmiddag model’ uit fabriek hebt krijgen rollen?
Ik heb maar één 15 helaas. Maar niet het idee dat het toeval is. Ik had nog een andere usb-c>usb-c kabel van Apple liggen en die doet het ook prima. En één hele goedkope doet het ook. De rest begint ie niet eens met laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 18:38
schumi1986 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 23:07:
[...]

Zo heb ik het staan maar het blijft toch vragen om het programma te starten

[Afbeelding]

Edit : Na de reactie van @Verwijderd deze aangemaakt, hopelijk is het probleem nu verholpen :)

[Afbeelding]
Indien dit niet werkt, kan je de bluetooth connectie ook een focus mode laten starten, en die focus mode weer FM laten starten. Zelf nog niet getest.

https://reddit.com/r/shortcuts/s/bwgU5DW6K1

Edit: lijkt niet te werken. Origineel werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 22:56
(jarig!)
Ik heb mijn Outlook account ingesteld in de mail app, maar krijg het niet voor elkaar dat ik een melding krijg op het moment dat er een mail binnenkomt. Werkt push notificatie icm iPhone/Outlook wel?
Moet ik de Outlook app installeren en die gebruiken om dit te laten werken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:55
qwasd schreef op zondag 24 september 2023 @ 00:38:
[...]

op het gevaar van blijkbaar enorm commentaar af: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TiU7IuJnEmx13fJZFajvdDmV5LI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2I2VmUbgdJfMidZbm1XYpOO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtbF-4CPdArdFjiNP0LUlKR0ZcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MkUvLqvO7D0J551r510HOzcm.jpg?f=fotoalbum_large
Het is dit hoesje: uitvoering: Nudient Thin Case Magsafe (iPhone 15 Pro) Blauw

Overigens ook overwogen zonder hoesje te doen voor de meeste dagen maar ik vind het altijd wat moeilijk vinden om de telefoon zo op de lensen te laten rusten, hoe doen mensen zonder hoesje dat dan..?

[ Voor 7% gewijzigd door datadevil op 24-09-2023 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:48
datadevil schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:01:
[...]

Overigens ook overwogen zonder hoesje te doen voor de meeste dagen maar ik vind het altijd wat moeilijk vinden om de telefoon zo op de lensen te laten rusten, hoe doen mensen zonder hoesje dat dan..?
Enigsinds bedacht je telefoon op de juiste plekken neerleggen. Op zachte ondergronden voornamelijk. Niet buiten op de tegels :9

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
[...]

op het gevaar van blijkbaar enorm commentaar af: [Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is dit hoesje: uitvoering: Nudient Thin Case Magsafe (iPhone 15 Pro) Blauw

Ik heb voor mijn vrouw een 15 Pro Max aangeschaft met een Nudient Thin case. Zelf heb ik altijd goede ervaringen met deze hoesjes, echter lijkt het bij die van haar alsof die links- en rechtsonder niet mooi aansluit. Heb jij een goede foto van de boven- en onderkant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:11
[Disclaimer: Ik ben geen Apple-fanaat of -hater, ik gebruik zowel Apple als Samsung met evenveel plezier].
Ik ben vrijdag van een Iphone 13 overgestapt naar de 15 Pro. Ook ik twijfel nog. Ik wilde altijd liever een Pro ivm de portretlens, maar te zwaar voor mij. De 15 Pro is de eerste die qua gewicht prettig is. Hij voelt niet echt zwaarder dan de 13 (scheelt ook maar 14 gram).
Maar het verschil in ervaring met de 13 is minimaal. Ja, de camera's zijn iets beter, USB-C is erg fijn voor mijn ecosysteem, het titanium bandje om de randen ziet er mooi uit, en de schermkwaliteit is nu op hetzelfde niveau als mijn andere telefoon.
Maar aan de andere kant lijkt de batterij minder lang mee te gaan dan mijn 13, en lijkt de telefoon sneller warm te worden bij bv. filmen (wellicht dat dat samenhangt). En ik had echt meer verwacht van het AOD. Echt een matige implementatie, vergeleken met de concurrent. Ik vind het nu meer irritant dan nuttig, terwijl ik het op mijn Samsung niet zou willen missen.
Kortom, is die set van kleine verbeteringen onder de streep de 600 euro meerprijs waard? Twijfel twijfel.
Ook schijnt Apple een designfoutje gemaakt te hebben ivm de comptabiliteit met Magsafe opladers. De camerabump is nu zo groot geworden dat je moet opletten dat de telefoon niet blijft haken aan de kabel van de Apple Magsafe puck. En sowieso past de Pro nu niet meer op de Apple Magsafe Duo die ik vaak gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bijzonder om te horen.

Mijn zoontje heeft zo’n mooie blauwe lichtgevende kabel met 3 connectors aan het einde die zelfs werkt. Ook mijn Logitech kabel van de mx keys werkt en de USBC kabel van de Samsung T5 ook.

Die originele zit bij mij idd nog in het doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Of-Aaargh schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:38:
[...]
Ook schijnt Apple een designfoutje gemaakt te hebben ivm de comptabiliteit met Magsafe opladers. De camerabump is nu zo groot geworden dat je moet opletten dat de telefoon niet blijft haken aan de kabel van de Apple Magsafe puck. En sowieso past de Pro nu niet meer op de Apple Magsafe Duo die ik vaak gebruik.
Die begrijp ik niet helemaal? De 15pro past hier exact in een strak pitaka hoesje van de 14Pro. Het eiland past naadloos, dus die lijkt tot op de mm hetzelfde gebleven.

Van de duo klopt, dat was met de 14 Inderdaad ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 24-09-2023 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Vorkie schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:43:
[...]

Bijzonder om te horen.

Mijn zoontje heeft zo’n mooie blauwe lichtgevende kabel met 3 connectors aan het einde die zelfs werkt. Ook mijn Logitech kabel van de mx keys werkt en de USBC kabel van de Samsung T5 ook.

Die originele zit bij mij idd nog in het doosje.
Het grappige is dat de goedkoopste kabel die ik heb, die hoort bij een trimmer van een tientje, het wél goed doet, laden en data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 11:32
Stand by mode valt wel tegen. Had gehoopt dat ik het echt als nieuwe wekker kon gebruiken in de slaapkamer.
Maar trillen werkt niet in stand by mode. Wat ik gebruik als alarm.
Scherm gaat toch nog steeds uit. Alle settings geprobeerd. Alsnog gaat die uit naar 30 seconden.
En vannacht was opeens de clock interface totaal veranders. Begon met digitaal en opeens was die naar analoog gesprongen.
Ook irritant als je iets wil aanpassen je de telefoon in standby mode moet zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerben-82
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 21:22
Wie heeft dit ook?

Heb de iphone 15 pro op 80 procent laden gezet.
Maar elke ochtend is ie toch volledig opgeladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Dennisdn schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:48:
[...]

Die begrijp ik niet helemaal? De 15pro past hier exact in een strak pitaka hoesje van de 14Pro. Het eiland past naadloos, dus die lijkt tot op de mm hetzelfde gebleven.

Van de duo klopt, dat was met de 14 Inderdaad ook.
Ik vergeleek met de 13, met het kleinere camera-eiland. De 14 Pro heeft inderdaad hetzelfde probleem. Ze hadden denk ik beter vanaf de 14 Pro een ander design voor het camera-eiland kunnen kiezen zodat het wel backward compatible met alle Apple Magsafe laders zou zijn, bijvoorbeeld een horizontaal eiland, zoals dat van de Google Pixel.
Vandaag komt mijn hoesje binnen (goedkoop hoesje totdat mijn lederen hoesje binnenkomt), straks even kijken hoe dat dan past op de Magsafe lader.
Wat wel handig is, de glazen screenprotectors van de 13 waarvan ik nog een paar had liggen passen perfect op de 15 Pro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
gerben-82 schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:10:
Wie heeft dit ook?

Heb de iphone 15 pro op 80 procent laden gezet.
Maar elke ochtend is ie toch volledig opgeladen.
Hier was hij vanochtend gewoon netjes 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerben-82
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 21:22
Ok vreemd dat ie dat hier niet doet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:02
Of-Aaargh schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:38:
[...]

Maar aan de andere kant lijkt de batterij minder lang mee te gaan dan mijn 13, en lijkt de telefoon sneller warm te worden bij bv. filmen (wellicht dat dat samenhangt). [...]
Dat de 15pro batterij sneller leegraakt viel mij ook (t.o.v. 14 pro). Gaat soms echt met procenten achteruit als je de telefoon maar een par minuten gebruikt.
Ook 1 keer gehad dat de telefoon erg warm werd. Kwam door een weer app die op de achtergrond dingen aan het doen was. Background services voor die app uitgezet.

Ik hoop dat de batterij nog bijtrekt, maar anders ben ik bang dat ik halverwege dag moet bijladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi om te zien dat wat ik had verwacht ook hier in de test naar voren komt. 15 Pro Max doet het beter dan de 13 Pro Max & 14 Pro Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:57

swv

Dennisdn schreef op zondag 24 september 2023 @ 07:27:
[...]

Ik heb maar één 15 helaas. Maar niet het idee dat het toeval is. Ik had nog een andere usb-c>usb-c kabel van Apple liggen en die doet het ook prima. En één hele goedkope doet het ook. De rest begint ie niet eens met laden.
iIk heb laatst twee van deze originele 2 m kabels gekocht voor 12,95, maar 16,99 is ook geen gekke prijs. Deze kabel doet 100 W
https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details

(uiteraard ff checken dat je kiest voor Amazon als verkoper)

edit: hij wordt niet meer verkocht door Apple omdat deze is vervangen voor de 240 W variant als ik het goed heb.

[ Voor 8% gewijzigd door swv op 24-09-2023 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus F.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-08 21:46
lHybridl schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:04:
Stand by mode valt wel tegen. Had gehoopt dat ik het echt als nieuwe wekker kon gebruiken in de slaapkamer.
Maar trillen werkt niet in stand by mode. Wat ik gebruik als alarm.
Scherm gaat toch nog steeds uit. Alle settings geprobeerd. Alsnog gaat die uit naar 30 seconden.
En vannacht was opeens de clock interface totaal veranders. Begon met digitaal en opeens was die naar analoog gesprongen.
Ook irritant als je iets wil aanpassen je de telefoon in standby mode moet zetten
Zie mijn eerdere post hier. Precies dit.
Verwacht Apple dat ik met mijn slaaphoofd een hand ga opsteken om mijn klok te kunnen zien?
Widgets verspringen. Buggy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
De batterij, dat blijft ook een jaarlijks terugkerende traditie. Op papier zou de iPhone 15 Pro niet slechter moeten zijn dan iPhone 14 Pro, wel iets minder dan iPhone 13 Pro.

Maar kom op, geef het even een week (of twee). Die iPhone is nog van alles aan het doen op de achtergrond, batterij is gloednieuw en moet gaan werken. Geef het de tijd. Ik was ook altijd van het piepen binnen 24 uur, maar het verleden leert dat het echt wel goed komt.

En anders hang je hem met een USB-C kabel aan de iPhone 15 van een andere treinreiziger. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
swv schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:27:
[...]

iIk heb laatst twee van deze originele 2 m kabels gekocht voor 12,95, maar 16,99 is ook geen gekke prijs. Deze kabel doet 100 W
https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details

(uiteraard ff checken dat je kiest voor Amazon als verkoper)

edit: hij wordt niet meer verkocht door Apple omdat deze is vervangen voor de 240 W variant als ik het goed heb.
Worden die braided-usb-c kabels (die je nu dus ook bij je iphone15 krijgt) eigenlijk al verkocht? Ben daar meer fan van dan het oude materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Nu online
[...]

Je heb ook screenprotectors speciaal voor de lenzen (of evt de gehele camera bump). Dat geeft mij enigszins meer rust om hem plat op zijn achterkant neer te leggen.

Weet alleen niet of je beter puur de screenprotector voor de lens kan nemen óf beter is om met een aluminium ring erom heen. Dan bedoel ik deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVZUEPl1U6NB4fZ9bd25Ct0IdrE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wtbWIsWH0k7mpqOtCN7dhBhg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elidibus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:31
De lenzen zijn van een andere coating gemaakt, ik maak me er niet te veel zorgen om. In de scratch testen zie je ook dat die nauwelijks krassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
nDirect090 schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:51:
[...]

Worden die braided-usb-c kabels (die je nu dus ook bij je iphone15 krijgt) eigenlijk al verkocht? Ben daar meer fan van dan het oude materiaal.
Beetje off-topic, want meer voor het accessoires-topic, maar: jazeker! Deze bijvoorbeeld. Dat is het voordeel van USB-C, je bent niet meer gebonden aan "Apple certified" kabels, je kunt gewoon willekeurige kabels kopen van een kwaliteitsmerk, en veel goedkoper omdat er geen verplichte bijdrage aan Apple meer in zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Of-Aaargh op 24-09-2023 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:41

Niek_1981

Think Different.

nDirect090 schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:51:
[...]

Ja, besteld bij de Mediamarkt en binnen gekregen, wel goed opletten, want ze verkopen ook nog de oude.
Apple verkoopt ze ook, maar ook daar goed uitkijken, er moet nieuw bij staan anders krijg je die oude kabels.

https://www.apple.com/nl/...0745ccb18c7fc9260eb3f9074

Mits je voor Apple gaat natuurlijk, er zijn ook andere goedkopere kabels op de markt.

[ Voor 20% gewijzigd door Niek_1981 op 24-09-2023 10:12 ]

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
THE_BASE schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:39:
De batterij, dat blijft ook een jaarlijks terugkerende traditie. Op papier zou de iPhone 15 Pro niet slechter moeten zijn dan iPhone 14 Pro, wel iets minder dan iPhone 13 Pro.

Maar kom op, geef het even een week (of twee). Die iPhone is nog van alles aan het doen op de achtergrond, batterij is gloednieuw en moet gaan werken. Geef het de tijd. Ik was ook altijd van het piepen binnen 24 uur, maar het verleden leert dat het echt wel goed komt.

En anders hang je hem met een USB-C kabel aan de iPhone 15 van een andere treinreiziger. :+
Je hebt gelijk hoor! En ik moet bekennen, nu ik vandaag even vergelijkbare dingen doe op mijn 13 als gisteren op mijn 15 Pro, lijkt het alsof het batterijverbruik toch vergelijkbaar is. In het begin gebruik je een nieuwe telefoon nu eenmaal meer dan je oude. Totdat de nieuwigheid er van af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:49

reaL_G

G

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:26:

Mooi om te zien dat wat ik had verwacht ook hier in de test naar voren komt. 15 Pro Max doet het beter dan de 13 Pro Max & 14 Pro Max.
heel verdacht dat de 14 pro en 13 pro er niet bij zitten. waarschijnlijk hetzelfde als vorig jaar normale pro modellen slechtere batterij dan de 13pro.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
reaL_G schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:11:
[...]

heel verdacht dat de 14 pro en 13 pro er niet bij zitten. waarschijnlijk hetzelfde als vorig jaar normale pro modellen slechtere batterij dan de 13pro.
Verdacht? Het is onafhankelijk, dus zal wel niet interessant genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Nu online
Of-Aaargh schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:02:
[...]

Beetje off-topic, want meer voor het accessoires-topic, maar: jazeker! Deze bijvoorbeeld. Dat is het voordeel van USB-C, je bent niet meer gebonden aan "Apple certified" kabels, je kunt gewoon willekeurige kabels kopen van een kwaliteitsmerk, en veel goedkoper omdat er geen verplichte bijdrage aan Apple meer in zit.
Ah ja tuurlijk. Niet eens aan gedacht. Wat dom. Maar ook fijn om te weten dat Apple ze nu ook zelf los verkoopt, en hoogstwss de “oude” ermee gaat vervangen. Althans dat vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Nu online
Niek_1981 schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:06:
[...]

Ja, besteld bij de Mediamarkt en binnen gekregen, wel goed opletten, want ze verkopen ook nog de oude.
Apple verkoopt ze ook, maar ook daar goed uitkijken, er moet nieuw bij staan anders krijg je die oude kabels.

https://www.apple.com/nl/...0745ccb18c7fc9260eb3f9074

Mits je voor Apple gaat natuurlijk, er zijn ook andere goedkopere kabels op de markt.
Ah kijk! Goed om te lezen, thanks. En idd, even niet aan gedacht dat je nu niet meer zozeer merk gebonden bent.
Pagina: 1 ... 36 ... 77 Laatste