Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jahe1990
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-06 08:47
Sil2810 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:12:
Hoi!

Ik heb een redelijke specifieke vraag. Ik ontving gisteren mijn iphone 15 pro, die heb ik inmiddels in gebruik.

Nu heb ik ook ING en gebruik hun app. Nu kon ik, op mijn vorige iphone, met de functie “saldo verbergen” mijn saldo in het overzicht in de app onzichtbaar maken door naar mijn scherm te “zwaaien” (hand van boven naar beneden bewegen). Dat werkt nu écht niet meer. App reageert met de nieuwe iphone niet op mijn zwaaien.. Meer mensen die dit hebben?
Dat gezwaai werkt bij bij ook niet. Maar als je naar je instellingen gaat in de app en voor 'Houd je saldo privé' kiest, kun je ook kiezen om met twee vingers op je saldo te drukken om deze privé te maken. Werkt voor mij iig betrouwbaar en is minder werk dan zwaaien.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-06 16:11

Saven

Administrator

rmk_ schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:11:
[...]

Ik las ergens dat er een bij de PM een leegte zit bij het MagSafe gat in het alu frame binnenin. (Wat bij de kleinere Pro er niet zit) Als je dan net daar je druk op uitoefend zegt de achterkant 'krak'.
In de EAP video brak de Pro achterkant het snelste, dus lijkt me dat of het voor beide modellen geldt, of dat het geen echte rol speelt. Of gewoon n=1 pech/mazzel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-06 18:31
Mijn iphone 15 vandaag dus ontvangen en heb mijn iphone 14 pro max binnen 20 minuten zo goed als verkocht op Mp. Moet zeggen dat er veel animo voor was. Veelberichten ontvangen binnen 20 minuten.
Mijn iphone 15 ligt echt veel fijner in de hand moet ik zeggen, erg blij mee.🥳

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Prullenbak84 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:21:
zo heey een dag na de feeststemming en de tenen zijn weer lang. Wat een pret.

Ik heb ondertussen mijn iPhone 15 ook binnen. Overzetten is zoals we van Apple gewend zijn weer supersimpel. Naast elkaar leggen en gaan. Maar nu wel issues met mijn watch...bleef hangen op het laadscherm en nu kan ik met mijn nieuwe telefoon niet meer verbinden. Lekker dan. Oude telefoon is al leeg...
Had ik ook. Watch gewoon laten liggen en een paar uur later was hij opgestart in een leeg scherm. Heb hem toen maar naar fabrieksinstellingen terug gezet en als nieuw watch ingesteld.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Jahe1990
Toppe schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:17:
[...]

Zonder meteen de discussie weer te starten: Soms gebruik ik even een Android tablet/telefoon van een collega en ik heb juist het idee dat ze bij Android maar alles in het scherm gooien waar nog een beetje ruimte vrij is.
Hah geen discussie nodig, het is maar net wat je gewend bent/fijn vindt!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Hmm na het zien van de filmpjes met valtesten, ga ik denk ik toch maar niet de iPhone naked gebruiken. :O
Toch een silicone case er omheen voor als ik naar buiten ga. :S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
Saven schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:27:
[...]

In de EAP video brak de Pro achterkant het snelste, dus lijkt me dat of het voor beide modellen geldt, of dat het geen echte rol speelt. Of gewoon n=1 pech/mazzel :+
Ergens wel ironisch dat Apple in de keynote uitlegt hoe co2 neutraal hun productie is en ze erg bezig zijn met het milieu en de impact van hun productie. Om vervolgens tig verschillende Youtubers/influencers te zien die allemaal dezelfde filmpjes maken waar ze de telefoons slopen als zijnde als 'test' puur voor hun views/clout. _O-

[ Voor 3% gewijzigd door rmk_ op 23-09-2023 14:36 ]

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:21
Dennisdn schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:12:
[...]

Nou dat AppleCare opzeggen viel zelfs via de telefoon tegen. Nota bene via de website een terugbel-link op de pagina over opzeggen kwam ik bij een medewerker die ik zelfs moest uitleggen dat je tussentijds AppleCare kunt opzeggen omdat niet iedereen 2 jaar met een telefoon doet. Na 2x doorverbinden met de nodige ruggespraak bij iemand terecht gekomen die het in een paar minuten oploste. Maar was minimaal een half uur verder.
Ik wilde niet eens opzeggen. Wilde de Apple care op mijn nieuwe telefoon upgraden naar de versie met diefstal en verlies.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:41
Jahe1990 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:46: … Mijn eerste indruk is dat het wat minder compleet voelt; ik mis wat Android dingen zoals de rechterkant van het scherm slepen om terug te gaan en snel symbolen (vooral komma’s en punten) toevoegen met het toetsenbord. Er is ook veel meer loze ruimte op het scherm vergeleken met Android.

Ik verwacht echter dat dat alles nog wel zal wennen; over het algemeen erg tevreden!
Handigheidje om snel een punt in te voegen is 2x snel op spatie tikken. Dan volgt de punt direct achter je laatst getypte woord. ;)

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:17:
[...]

Zonder meteen de discussie weer te starten: Soms gebruik ik even een Android tablet/telefoon van een collega en ik heb juist het idee dat ze bij Android maar alles in het scherm gooien waar nog een beetje ruimte vrij is.
Puur voor de feitelijkheid: bij Android heb je in ieder geval de keuze uit een aantal rasters. Kun je dus zelf kiezen voor druk / niet druk scherm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:52

Toppe

Oké ✅

jeroenkb schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:51:
[...]

Puur voor de feitelijkheid: bij Android heb je in ieder geval de keuze uit een aantal rasters. Kun je dus zelf kiezen voor druk / niet druk scherm
Tja, wij iOS gebruikers hebben liever dat het voor ons besloten wordt. Lekker makkelijk, niet oneindig kijken wat je makkelijk vindt enzo.

Alsof Apple de vrouw is thuis :D

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:57
Dutchy88 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:49:
[...]

Handigheidje om snel een punt in te voegen is 2x snel op spatie tikken. Dan volgt de punt direct achter je laatst getypte woord. ;)
En andere handigheid is om je vinger te laten rusten op de ‘123’ knop', kun je snel een komma selecteren door te swipen.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:55:
[...]

Tja, wij iOS gebruikers hebben liever dat het voor ons besloten wordt. Lekker makkelijk, niet oneindig kijken wat je makkelijk vindt enzo.

Alsof Apple de vrouw is thuis :D
Ach. Uiteindelijk went alles. Ook echt niet bedoeld om te stoken.

Zit zelf sindskort (weliswaar verplicht) aan de Iphone. Dus ik maak er het beste van.

De enige ontbrekende feature die me blijft irriteren is omhoog swipen om een stap terug te gaan. Dat vergemakkelijkt 1 hand besturen enorm. Nu moet ik naar linksonder / linksboven om terug te gaan en dat lukt gewoon niet met 1 hand. Op een Android swipe je omhoog en klaar.

Dus als ze dat nu eens fixen tijdens een tussentijdse update......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jahe1990
Kartmans1 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:00:
[...]

En andere handigheid is om je vinger te laten rusten op de ‘123’ knop', kun je snel een komma selecteren door te swipen.
Hey dat is een goede tip, thanks!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
In het shortcuts-topic een mooie tip gekregen voor de knop aan de zijkant van TheKerremenke voor een boel complexere shortcuts.. https://matthewcassinelli.com/sirishortcuts/

Na wat verder zoeken kwam ik ook deze tegen op iCulture. In deze video wordt uitgelegd hoe je met een shortcut een mooi menu krijgt met je favorieten, als in: een menu voor alles wat je maar wilt.
YouTube: Master iPhone 15 Pro Action Button: Advanced Shortcuts Guide!

[ Voor 33% gewijzigd door Dennisdn op 23-09-2023 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:48:
Wanneer je Apple Care+ hebt en je accu is in performance afgenomen, knikker je ‘m toch gewoon een keer tegen de vlakte en voor € 29 heb je weer een nieuwe iPhone met verse accu? ;)
Nee joh, dat heb ik nog nooit gedaan :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:04:
In het shortcuts-topic een mooie tip gekregen voor de knop aan de zijkant. In deze video wordt uitgelegd hoe je met een complexe shortcut een mooi menu krijgt met je favorieten, als in: een menu voor alles wat je maar wilt. Maar het mooie is, onderaan de video kun je hem downloaden. En net ontdekt dat je hem vrij makkelijk kan aanpassen met je eigen favorieten.

En nog steeds schijt irritant dat ze geen press en long press kennen :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-06 09:12
Nice!

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:56
Ook maar eens Apple Care+ (maandelijks) afgesloten.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-06 10:59
Steeffoon schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:55:
[...]

Ik mis van Android vooral het wekker volume en de icoontjes voor notificaties. Qua punten en dergelijke van het toetsenbord, kun je eventueel kijken naar een alternatief voor het toetsenbord. Voornamelijk Gboard en Swiftkey zijn handig.
Ik mis bij Android voornamelijk de volume control in quick settings. Is bij iOS standaard in quick settings. Zo gruwelijk irritant dat het bij de S23 ultra niet zit.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
In het shortcuts-topic een mooie tip gekregen voor de knop aan de zijkant. In deze video wordt uitgelegd hoe je met een complexe shortcut een mooi menu krijgt met je favorieten, als in: een menu voor alles wat je maar wilt. Maar het mooie is, onderaan de video kun je hem downloaden. En net ontdekt dat je hem vrij makkelijk kan aanpassen met je eigen favorieten.

Erg gaaf! Tnx voor de link 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-06 10:59
jeroenkb schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:01:
[...]

Ach. Uiteindelijk went alles. Ook echt niet bedoeld om te stoken.

Zit zelf sindskort (weliswaar verplicht) aan de Iphone. Dus ik maak er het beste van.

De enige ontbrekende feature die me blijft irriteren is omhoog swipen om een stap terug te gaan. Dat vergemakkelijkt 1 hand besturen enorm. Nu moet ik naar linksonder / linksboven om terug te gaan en dat lukt gewoon niet met 1 hand. Op een Android swipe je omhoog en klaar.

Dus als ze dat nu eens fixen tijdens een tussentijdse update......
Bedoel je dit? YouTube: ANY iPhone how to go back! [Swipe Gestures]

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:24

Steeffoon

Smartphone-nerd

In deze review van de Apple iPhone 15 Pro Max is de reviewer erg enthousiast over de batterijduur.

https://www.tomsguide.com/reviews/iphone-15-pro-max

Wat ik opvallend vindt, veel reviews zijn positief over het uithoudingsvermogen van de 14 Pro (Max) maar die was toch in de praktijk bij gebruikers ook niet bepaald geweldig? Of heb ik iets gemist? Zou fijn zijn als de iPhone 15 Pro Max de batterijduur van de 13 Pro Max kan overtreffen of evenaren.

[ Voor 49% gewijzigd door Steeffoon op 23-09-2023 16:07 ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zojuist deze foto genomen op de iPhone 15 Pro Max - klein stukje ingezoomd - gewoon de "uit de hand - want de kans is daar" modus.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53207901824_0ca4d3ae78_o.jpgChicken - iPhone 15 Pro Max - non-edited by Rick K, on Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Zijn er meer mensen die screen distance hebben aanstaat/aangezet?

In het begin wel even wennen/irritant maar vindt het best prima werken eigelijk.

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-06 21:24
Steeffoon schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:03:
In deze review van de Apple iPhone 15 Pro Max is de reviewer erg enthousiast over de batterijduur.

https://www.tomsguide.com/reviews/iphone-15-pro-max

Wat ik opvallend vindt, veel reviews zijn positief over het uithoudingsvermogen van de 14 Pro (Max) maar die was toch in de praktijk bij gebruikers ook niet bepaald geweldig? Of heb ik iets gemist? Zou fijn zijn als de iPhone 15 Pro Max de batterijduur van de 13 Pro Max kan overtreffen of evenaren.
@SteeffoonJij aan een iPhone? Ik volg je site al jaren en dat ik dit eens mag meemaken ;) Welkom bij de iPhone club :)

Bevalt wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-05 21:32
Vorkie schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:13:
Zojuist deze foto genomen op de iPhone 15 Pro Max - klein stukje ingezoomd - gewoon de "uit de hand - want de kans is daar" modus.

[Afbeelding]Chicken - iPhone 15 Pro Max - non-edited by Rick K, on Flickr
Als het goed is, kun je hier zelfs een portret van maken met depth of field (wijzigen -> portret/focus -> focus terugzetten) :*)

• Froggle
Toppe schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:14:
Zijn er meer mensen die screen distance hebben aanstaat/aangezet?

In het begin wel even wennen/irritant maar vindt het best prima werken eigelijk.
Aangezet en binnen no-time weer uitgezet. Ik weet niet of je een Pro Max of een Pro hebt, maar ik vermoed dat iedereen met een Pro of van die grootte deze functie niet (lang) aan zet.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Froggle schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:27:
[...]

Aangezet en binnen no-time weer uitgezet. Ik weet niet of je een Pro Max of een Pro hebt, maar ik vermoed dat iedereen met een Pro of van die grootte deze functie niet (lang) aan zet.
Scheelt wel last van de ogen, maar het is even wennen. Overdag krijg ik nooit meer een afstandsmelding, alleen ‘s avonds in bed nog wel ‘s

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:30
Rivanov schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:45:
Zonder een creditcard? Ik krijg het maar niet voor elkaar

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou ik ben er ook hoor! Een heel avontuur om mijn nieuwe gadget tijdens de vakantie in gebruik te nemen. In de Apple Store heb ik nog even de update naar 17.0.2 gedownload terwijl mijn betere helft geen ei kon leggen over haar hoesje en daarna in de auto de ‘phone to phone’ methode toegepast.

Mijn vrouw had eigenlijk weinig geduld en vond het zonde van de dag, dus zijn we naar de verste bezienswaardigheid op ons lijstje gereden, zo’n 60 minuten verderop. Maar toen ik eindelijk het dashboardkastje opende, stond de telefoon nog steeds op “overzetten voorbereiden8)7 Dat was dus geen succes. Ik heb mijn toestel de hele dag maar in de auto gelaten en ben teruggegaan naar mijn vertrouwde 14 Pro.

Overdag stond ik in de lift met iemand met een 15 Pro, zag ik overal reclameborden voor de 15 Pro, en moest ik terug naar de Apple Store omdat het gekochte watch bandje de verkeerde maat was. Het was echt een dag vol confrontatie, maar als fanboy had ik geen andere keus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ynbeBGH4aSSsyiz2E6bV9dDjsH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sF7auexB9UJvee3XRbFLHt2K.jpg?f=fotoalbum_large

Om 09:30 uur begon eindelijk de iCloud-back-up, en een half uur later was ik weer online, maar alles was nog in volle gang, met 30 GB te gaan.

Om 10:30 (Pm) had ik nog 27 GB te gaan.

Om 11:00 (Pm) waren het nog 26,2 GB, en de trage hotel wifi van 2001 hielp niet bepaald.

Om 11:30 (Pm) was het nog steeds 26 GB, en ik was er helemaal klaar mee. Ik besloot naar McDonald’s te gaan, mijn oude toestel moest mee voor CarPlay, en na een half uurtje was alles eindelijk gereed!

Om 00:05 (am) was ik terug in het hotel en voelde alles weer vertrouwd aan, hoewel die nieuwe ‘action button’ nog steeds wat onhandig was 8)7

Ik moet zeggen dat ik het nieuwe gewicht echt geweldig vind, en de nieuwe maat maakt hem ook nog eens handzamer. De komende weken ga ik zeker veel foto’s maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Inhumanous schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:31:
[...]

Zonder een creditcard? Ik krijg het maar niet voor elkaar
Met creditcard uiteraard.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:18
Stefan© schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:47:
[...]

Het lijkt er op dat je op de Pro versies kunt kiezen om het scherm aan te laten. Terwijl deze optie op de niet-Pro versie ontbreekt. Weet iemand anders hier meer van?

[Afbeelding]
Ah, thanks! Dat knopje had ik nog niet gevonden.
Tranquility schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:08:
[...]

Ja ik gebruik hem hier ook.
Weet dat de iPhone af en toe toch naar 100% laadt om het laadniveau goed te kunnen blijven voorspellen. Dat kan alleen als de BMS een volle batterij ziet.
Dat hij de eerste keer naar de 100% gaat is dus niet vreemd. Is ook goed zodat de batterij zich kan "zetten". Ik heb de mijne dus eerst op 100% gehad, volledig geladen en daarna weer op 80% gezet. Na een nacht was deze dus nog steeds 100% en pas vanmiddag ging er een procentje af en een paar uur later nog eentje. Toen ik hem daarna aan de PC koppelde om een backup te maken en te synchroniseren zag ik dat hij niet laadde.
Dus dat zal prima werken.
Ik had 'm al eerder naar 100% opgeladen en heb daarna het knopje op 80% gezet. Vannacht is ie keurig tot 80% opgeladen, dus volgens mij werkt het goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:07
Vanmorgen bezorgd door Belsimpel, iPhone 15 voor mijn vrouw en een iPhone 15 Pro voor mij.

De 13 en 11 schuiven door naar de kinderen dus die zijn ook blij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPUoyqeroBPlsv6G7CD2VirCsQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SIX6lK61Xh6GpLQdNog1NZut.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MF3JUIc9eMbgLKERU1Z6mtUsma8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1XkDPtYta97YE8fmG9QOwp38.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05-2024
Vorkie schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:13:

[Afbeelding]Chicken - iPhone 15 Pro Max - non-edited by Rick K, on Flickr
Wat een nice looking cock :D

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06 14:22
Iemand een idee hoe vibratie ook werkt in standby mode
Net getest met wekker. En als ik hem plat leg dan werkt vibratie wel als de wekker afgaat.
Alleen in stand by mode gebeurd dat niet?

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-06 10:14
Rivanov schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:45:
Ben ik ook van plan idd, maandelijks is toch aantrekkelijker dan in ene keer €200+ te betalen terwijl je net al een duur bedrag voor je iphone heb betaald. Ondanks maandelijks wel duurder is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh en trouwen, de Naturel Titanium is wel echt heel erg mooi zo in real life.
Ik had de 5s altijd als mooiste iPhone en dan op de voet gevolgd door de iPhone X alleen deze 15 pro kan dat stokje van de X wel overnemen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
_Bailey_ schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:53:
[...]

Erg gaaf! Tnx voor de link 👍
🫡🫡
Mijn tweaker-hart gaat hier harder van kloppen!

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:41
Dankzij de USB-C poort kun je nu van alles aan je iPhone hangen, zo ook een ethernet adapter voor nog sneller internet :+

https://www.macrumors.com...one-15-usb-c-to-ethernet/

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Donstil schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:40:
Ik moet zeggen dat ik het nieuwe gewicht echt geweldig vind, en de nieuwe maat maakt hem ook nog eens handzamer.
Ik vind het echt bijzonder hoe zulke kleine nuances zo’n groot verschil kunnen maken. Het gewicht wat eraf is is bijna niets, de afgeronde hoeken zijn zo subtiel dat je goed moet kijken om het te zien. Maar dat dat samen maakt het dus een heel groot verschil. De 16 moet wel echt bijzonder worden wil ik deze niet even gaan houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Nou ik ben er ook hoor! Een heel avontuur om mijn nieuwe gadget tijdens de vakantie in gebruik te nemen. In de Apple Store heb ik nog even de update naar 17.0.2 gedownload terwijl mijn betere helft geen ei kon leggen over haar hoesje en daarna in de auto de ‘phone to phone’ methode toegepast.

Mijn vrouw had eigenlijk weinig geduld en vond het zonde van de dag, dus zijn we naar de verste bezienswaardigheid op ons lijstje gereden, zo’n 60 minuten verderop. Maar toen ik eindelijk het dashboardkastje opende, stond de telefoon nog steeds op “overzetten voorbereiden8)7 Dat was dus geen succes. Ik heb mijn toestel de hele dag maar in de auto gelaten en ben teruggegaan naar mijn vertrouwde 14 Pro.

Overdag stond ik in de lift met iemand met een 15 Pro, zag ik overal reclameborden voor de 15 Pro, en moest ik terug naar de Apple Store omdat het gekochte watch bandje de verkeerde maat was. Het was echt een dag vol confrontatie, maar als fanboy had ik geen andere keus.

[Afbeelding]

Om 09:30 uur begon eindelijk de iCloud-back-up, en een half uur later was ik weer online, maar alles was nog in volle gang, met 30 GB te gaan.

Om 10:30 uur had ik nog 27 GB te gaan.

Om 11:00 uur waren het nog 26,2 GB, en de trage hotel wifi van 2001 hielp niet bepaald.

Om 11:30 uur was het nog steeds 26 GB, en ik was er helemaal klaar mee. Ik besloot naar McDonald’s te gaan, mijn oude toestel moest mee voor CarPlay, en na een half uurtje was alles eindelijk gereed!

Om 00:05 uur was ik terug in het hotel en voelde alles weer vertrouwd aan, hoewel die nieuwe ‘action button’ nog steeds wat onhandig was 8)7

Ik moet zeggen dat ik het nieuwe gewicht echt geweldig vind, en de nieuwe maat maakt hem ook nog eens handzamer. De komende weken ga ik zeker veel foto’s maken!
I’m bullet proof, nothing to loose I am….

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06 16:50
iMode schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:51:
Vanmorgen bezorgd door Belsimpel, iPhone 15 voor mijn vrouw en een iPhone 15 Pro voor mij.

De 13 en 11 schuiven door naar de kinderen dus die zijn ook blij.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar is jouw transparante case van? 😎

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:12:
[...]

Ik vind het echt bijzonder hoe zulke kleine nuances zo’n groot verschil kunnen maken. Het gewicht wat eraf is is bijna niets, de afgeronde hoeken zijn zo subtiel dat je goed moet kijken om het te zien. Maar dat dat samen maakt het dus een heel groot verschil. De 16 moet wel echt bijzonder worden wil ik deze niet even gaan houden :)
Toen we 10% omhoog gingen was dat ook zo goed merkbaar, oncomfortabel merkbaar.
Nu heeft het mij met de 14 Pro niet direct gestoord maar nu het gewicht weer weg is merk ik wel hoe fijn dat is.

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Leuke en onthullende hufterprooftest van JerryRigEverything … die achterkant breekt wel makkelijk 😰

https://youtu.be/IS0SItAzEXg?si=MHr8g1_PgvQGbP6J

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
jdiezrequejo schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:14:
[...]

Mijn Spigen Ultra Hybrid Crystal Clear ziet er ook zo uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCxf9wc2yaX4BQD9onAbHt4M1qI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPnBFYKRTt6mmkqZoClTTxna.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOc4NCEXb41LxNJna8HjUrz0ZO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IwdzfYA4YFOpY7m3bUWmtYJ4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Ben overigens al de hele dag naked. 8)
YOLO

• Citroentaart

[Afbeelding]

Om 10:30 uur had ik nog 27 GB te gaan.

Om 11:00 uur waren het nog 26,2 GB, en de trage hotel wifi van 2001 hielp niet bepaald.

Om 11:30 uur was het nog steeds 26 GB, en ik was er helemaal klaar mee. Ik besloot naar McDonald’s te gaan, mijn oude toestel moest mee voor CarPlay, en na een half uurtje was alles eindelijk gereed!

Om 00:05 uur was ik terug in het hotel en voelde alles weer vertrouwd aan, hoewel die nieuwe ‘action button’ nog steeds wat onhandig was 8)7

Nice, eerst de iPhone aangezet, normale installatie en update en daarna iPhone to iPhone instellen?
Ik krijg namelijk eerst de vraag om het met een andere iPhone in te stellen en niet eerst te updaten.

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:15
Rivanov schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:25:
Ben overigens al de hele dag naked. 8)
YOLO
TMI 😂

Eerder ook al iemand met een foto van zn (welliswaar mooie) cock, dit topic glijdt af.

Ben erg blij met mn 15 Pro Max, nog steeds wel wennen aan het grijs in plaats van het wit waar ik altijd voor ga. Twijfel over AC+ want ik ben in principe goed verzekerd via Interpolis inboedel, buitenhuis en reisverzekering. Wat zou de meerwaarde nog zijn voor een extra 15,- per maand :/

Verder; vanochtend is mn iPhone 14 Pro Max opgehaald door DHL Express en onderweg naar Swappie. De prijs op hun website daalt met het uur… Hoop dat ie op tijd aankomt en wordt verwerkt. Mijn 14 Pro Max met 256GB bieden ze nu nog maar 710,- voor 😮 kijk je voor een 14 Pro met 256GB dan is dat nog 900,-, redelijk krom. Heb uiteindelijk het omdoosje van Apple trouwens gebruikt om mn oude toestel veilig mee op te sturen.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-06 22:48
D-Ed schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:17:
[...]

Geen idee hoe je erbij komt maar waarom niet gewoon even de toelichting van de filmmaker lezen? :(:)

[Afbeelding]
Aan het einde van de video staat het even in beeld “just kidding, shot on iPhone 14”

• RS_
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-11-2023

RS_

Vandaag een rondje gedaan bij de fysieke winkels van MediaMarkt, KPN, Odido, VodafoneZiggo, etc. Maar nergens ligt de zwarte iPhone Pro op display. Zou morgen nog even naar Arnhem kunnen rijden om daar een poging te wagen. Heeft iemand enig idee of ‘ie daar ergens te zien is? Bij MediaMarkt of Coolblue bijvoorbeeld?

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01:33

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

renegrunn schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:10:
Dankzij de USB-C poort kun je nu van alles aan je iPhone hangen, zo ook een ethernet adapter voor nog sneller internet :+

https://www.macrumors.com...one-15-usb-c-to-ethernet/
Dat roept bij mij meteen een andere vraag op:
Kan ik zo mijn laptop zo gebruik maken van de hotspot op mijn iPhone? Tijdens vakanties gebruik ik die hotspot nogal eens als er lokaal geen of alleen brakke WiFi is.
Ik heb helaas niet zo’n adapter om het te proberen…

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Donstil
  • Niet online
Citroentaart schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:25:
[...]

Nice, eerst de iPhone aangezet, normale installatie en update en daarna iPhone to iPhone instellen?
Ik krijg namelijk eerst de vraag om het met een andere iPhone in te stellen en niet eerst te updaten.
ooh ik kreeg tijdens de eerste set-up voor het overzetten al direct de update naat 17.0.2. Aangeboden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
Hippe Lip schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:34:
[...]

Kan ik zo mijn laptop zo gebruik maken van de hotspot op mijn iPhone? Tijdens vakanties gebruik ik die hotspot nogal eens als er lokaal geen of alleen brakke WiFi is.
Dat kan al gewoon met reguliere USB aansluiting en voorheen lightning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Maar het scheelt toch slechts een paar mm? :)

Ik vind iPhone 15 Pro echt wel prettiger in de hand liggen, komt door gewicht, die paar mm in de breedte en de afgeronde hoeken. Vind hem zelfs eigenlijk te mooi voor in een case. ;)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• Donstil
  • Niet online
[...]

Je iPhone via usb aansluiten als hotspot kan al sinds de iPhone 3G volgens mij 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
bokkow schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:33:
[...]

Verder; vanochtend is mn iPhone 14 Pro Max opgehaald door DHL Express en onderweg naar Swappie. De prijs op hun website daalt met het uur… Hoop dat ie op tijd aankomt en wordt verwerkt. Mijn 14 Pro Max met 256GB bieden ze nu nog maar 710,- voor 😮 kijk je voor een 14 Pro met 256GB dan is dat nog 900,-, redelijk krom. Heb uiteindelijk het omdoosje van Apple trouwens gebruikt om mn oude toestel veilig mee op te sturen.
Je hebt 14 dagen de tijd om op te sturen na ontvangst van die e-mail, dus op zich moet het goed komen. Daalt niet bij elk model even hard inderdaad.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:37:
[...]

Maar het scheelt toch slechts een paar mm? :)

Ik vind iPhone 15 Pro echt wel prettiger in de hand liggen, komt door gewicht, die paar mm in de breedte en de afgeronde hoeken. Vind hem zelfs eigenlijk te mooi voor in een case. ;)
Ja mooi hoe zoiets wat in de platte specs heel weinig lijkt toch een grote invloed heeft.

• THE_BASE
  • Niet online
RS_ schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:33:
Vandaag een rondje gedaan bij de fysieke winkels van MediaMarkt, KPN, Odido, VodafoneZiggo, etc. Maar nergens ligt de zwarte iPhone Pro op display. Zou morgen nog even naar Arnhem kunnen rijden om daar een poging te wagen. Heeft iemand enig idee of ‘ie daar ergens te zien is? Bij MediaMarkt of Coolblue bijvoorbeeld?
Bij een APR zou je die sowieso moeten vinden. Anders doorrijden naar Oberhausen. ;)

Denk dat ze heel veel met Natural en Blue marketen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-05 21:05
[...]

Ik zag iemand een monitor hangen aan de IP15 PRO. Muis en toetsenbord via de monitor deden het wel. Jammer dat de resolutie zo laag is...Anders was het superfijn geweest om er bijv. Citrix oid op te draaien.
Ben benieuwd of er binnenkort iets te doen is aan de resolutie...Een ultieme 'portable' werkstation in wording...!

klikkerdeklik :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
bokkow schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:33:
[...]

TMI 😂

Eerder ook al iemand met een foto van zn (welliswaar mooie) cock, dit topic glijdt af.

Ben erg blij met mn 15 Pro Max, nog steeds wel wennen aan het grijs in plaats van het wit waar ik altijd voor ga. Twijfel over AC+ want ik ben in principe goed verzekerd via Interpolis inboedel, buitenhuis en reisverzekering. Wat zou de meerwaarde nog zijn voor een extra 15,- per maand :/

Ben blij dat ik een netwerk om mij heen heb die ieder jaar mijn iPhones overnemen, tegen lucratieve prijzen. Mijn nieuwe iPhone kost mij ieder jaar maar +/- € 200. ;)

En geen gezeik met een Swappie of Marktplaats oid.

• Gdumme
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Snel vraagje tussendoor, kan het icoontje van de actieve focus ook uit beeld? Staat nu zo lelijk naast de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:43:
[...]

Ben blij dat ik een netwerk om mij heen heb die ieder jaar mijn iPhones overnemen, tegen lucratieve prijzen. Mijn nieuwe iPhone kost mij ieder jaar maar +/- € 200. ;)

En geen gezeik met een Swappie of Marktplaats oid.
Haha ja hier ook dat scheelt enorm.
En meestal dezelfde ook, heb een maatje en doet er 2 jaar mee en neemt dan altijd mijn oude, die heeft nu mijn 13 pro en wil de 15 pro hebben. Maatje wat nu de 14 pro koopt had mijn 12 pro enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Diegene die nu m'n 14 Pro heeft overgenomen stapt over van mijn oude 11 Pro. Zijn vrouw heeft mijn oude X.
M'n 12 Pro is naar m'n schoonmoeder gegaan. M'n 13 Pro weer naar iemand anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:18
Donstil schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:07:
Ooh en trouwen, de Naturel Titanium is wel echt heel erg mooi zo in real life.
Ik had de 5s altijd als mooiste iPhone en dan op de voet gevolgd door de iPhone X alleen deze 15 pro kan dat stokje van de X wel overnemen denk ik.
Supermooi inderdaad! Blij met mijn switch van blauw naar natural oOo

Ligt ook heel lekker in de hand. Voelt ontzettend prettig qua materiaal, afronding en gewicht. Echt een verbetering tov de 13 Pro die ik hiervoor had.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Mja, dat is heel leuk voor jullie!

De afgelopen jaren had ik ook een vast persoon die mijn telefoon over nam. Dit jaar vond hij de verschillen niet groot genoeg en kwam ik ook op Swappie welke ruim 100,- meer bood. Dat lijkt toch ideaal; goed bod en geen gezeur met marktplaats figuren (we kennen het allemaal wel).

[ Voor 3% gewijzigd door bokkow op 23-09-2023 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:07
jdiezrequejo schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:14:
[...]
Spigen ultra hybrid, 15,- bij Amazone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:47
bokkow schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:59:
Mja, dat is heel leuk voor jullie!

De afgelopen jaren had ik ook een vast persoon die mijn telefoon over nam. Dit jaar vond hij de verschillen niet groot genoeg en kwam ik ook op Swappie welke ruim 100,- meer bood. Dat lijkt toch ideaal; goed bod en geen gezeur met marktplaats figuren (we kennen het allemaal wel).
Afhankelijk of ze met briefjes van €20 of van €50 afrekenen weet je in welke handel ze zitten :+

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
Ik heb een Huion tekenscherm die via USB-C aangesloten kan worden aan een Android. Dat zou betekenen dat die dan ook aan de 15 kan hangen? Dat zou wel heel tof zijn voor onderweg/vakanties.

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:30
Even off-topic.

Ik lees hier veel “koppels” allebei iphone, ik krijg het maar niet voor elkaar dat mijn vriendin overstapt van Samsung naar Apple, zou leuk zijn om elke 2 jaar samen te upgraden en haar te voorzien van tips&tricks. Maar ze wil nog steeds niet aan apple geloven ondanks dat ze mijn foto’s prachtig vind en bepaalde functies ook handig of cool.

• RS_
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-11-2023

RS_

THE_BASE schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:39:
[...]

Bij een APR zou je die sowieso moeten vinden. Anders doorrijden naar Oberhausen. ;)

Denk dat ze heel veel met Natural en Blue marketen.
Amac als APR ook nog geprobeerd. Geen succes. Ik heb inderdaad heel veel natural en blue gezien. Wel een goede reden om weer eens naar Oberhausen te rijden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Moet zeggen, hij ligt echt een stuk beter in de hand tov een 14 Pro!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:20
Inhumanous schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:11:
Even off-topic.

Ik lees hier veel “koppels” allebei iphone, ik krijg het maar niet voor elkaar dat mijn vriendin overstapt van Samsung naar Apple, zou leuk zijn om elke 2 jaar samen te upgraden en haar te voorzien van tips&tricks. Maar ze wil nog steeds niet aan apple geloven ondanks dat ze mijn foto’s prachtig vind en bepaalde functies ook handig of cool.
Nadat ik enkel HomeKit in huis had. Inclusief deurbel, HomePods en dergelijke had mijn vriendin geen keuze meer. >:) Anderd kon ze het huis niet bedienen. Lichtjes af gedwongen dus. d:)b _O-

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Gdumme
  • Niet online
Is er een shortcut commando die rekening houd met de oriëntatie van je toestel? Ik wil graag een bepaalde app openen wanneer ik hem rechtop houd, maar als ik hem in landscape vasthoud wil ik de camera openen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:44

ViezeVis

Sample Text

Even off-topic.

Ik heb haar er gewoon 1 cadeau gedaan. Gedeeld belang :Y)

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-06 03:59
Zit nu toch weer te twijfelen tussen Black en Natural. Kan iemand met een Natural Titanium aangeven als je naar de telefoon kijkt je de Natural Titanium rand ook ziet? Ik ben zwart gewend net als de bezels. Zo ja, wordt dit minder met een hoesje?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Even off-topic.

Mijn vriendin zit ook op iOS maar niet tegen mijn vrouw zeggen hoor :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:44

ViezeVis

Sample Text

qwasd schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:27:
Zit nu toch weer te twijfelen tussen Black en Natural. Kan iemand met een Natural Titanium aangeven als je naar de telefoon kijkt je de Natural Titanium rand ook ziet? Ik ben zwart gewend net als de bezels. Zo ja, wordt dit minder met een hoesje?
Ik zie de titaniumrand zonder hoesje. Met hoesje ook wel maar valt minder op. Ik kijk wel heel graag naar de lichtgrijze achterkant. Echt heel erg mooi. Maar ja. Is smaak.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb het gevoel dat er dit jaar meeri Phone 15 Pro Max verkocht zijn dan iPhone 15 Pro, mede vanwege de uitgebreidere camera en doordat het toestel wat smaller en lichter is geworden. Omdat ik daar benieuwd naar ben wil ik jullie vragen de onderstaande poll in te vullen. Moet niet, mag wel. Leuk voor de statistieken. :)

https://strawpoll.com/DwyoD0PXXnA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
qwasd schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:27:
Ja. De natural rand zie je zonder hoesje. Met hoesje geen idee.

Maar het is een hele zachte kleur en stoort me totaal niet - integendeel zelfs. Afgelopen jaren altijd donkere / zwarte kleuren iPhones gehad.

Mijn vriendin heeft de zwarte. Ook vet, maar ik zal altijd de natural kiezen. Maar mijn vriendin zou weer de zwarte kiezen :+

[ Voor 10% gewijzigd door VidaR-9 op 23-09-2023 18:46 ]

• VidaR-9
Even off-topic.

Mijn vriendin zat al in het iPhone kamp voordat we elkaar ontmoetten. Uiteindelijk nu wel extra leuk en makkelijk (foto’s, agenda, herinneringen, etc).

Ze kreeg altijd mijn oude iPhone maar nu voor het eerst samen geupgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

THE_BASE schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:39:
Ik heb het gevoel dat er dit jaar meeri Phone 15 Pro Max verkocht zijn dan iPhone 15 Pro, mede vanwege de uitgebreidere camera en doordat het toestel wat smaller en lichter is geworden. Omdat ik daar benieuwd naar ben wil ik jullie vragen de onderstaande poll in te vullen. Moet niet, mag wel. Leuk voor de statistieken. :)

https://strawpoll.com/DwyoD0PXXnA
Je kan toch uit die Google sheet alles halen :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Even off-topic.

Ze kon kiezen, iOS of oprotten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 12:18

Mooie reden om eens (echt) te gaan stoeien met shortcuts! *O*

Mooie Tweakers-optie op deze iPhone dus idd _/-\o_

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Gdumme schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:21:
Is er een shortcut commando die rekening houd met de oriëntatie van je toestel? Ik wil graag een bepaalde app openen wanneer ik hem rechtop houd, maar als ik hem in landscape vasthoud wil ik de camera openen.
Dat kun je bewerkstelligen met de app Actions.
En vervolgens deze stappen van John Gruber volgen.

https://www.threads.net/@gruber/post/CxgAPvMuhOa

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:41
Ik gebruik shortcuts voor flitsmeister in mijn Tesla. wanneer mijn Iphone bluetooth verbonden is start flitsmeister alleen vraagt shortcuts altijd eerst om het programma te openen waardoor het niet automatisch gaat. is hier een aanpassing voor zodat ik het niet steeds moet bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 19:17
Even off-topic.

En jullie zijn nog steeds bij elkaar??? :9

©2004

• Toppe

Toppe

Oké ✅

schumi1986 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 19:14:
Ik gebruik shortcuts voor flitsmeister in mijn Tesla. wanneer mijn Iphone bluetooth verbonden is start flitsmeister alleen vraagt shortcuts altijd eerst om het programma te openen waardoor het niet automatisch gaat. is hier een aanpassing voor zodat ik het niet steeds moet bevestigen?
FM2 kopen :+

• Citroentaart
Donstil schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:37:
[...]

ooh ik kreeg tijdens de eerste set-up voor het overzetten al direct de update naat 17.0.2. Aangeboden.
Aha, ik niet.. moet hij was langer aan staan dan misschien of staat die er al op bij mij misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 19:17
Dennisdn schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:12:
[...]

maakt notitie voor volgend jaar september

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:51:
[...]

Je kan toch uit die Google sheet alles halen :?
Niet aangedacht, zelf wel ingevuld. Maar genoeg die het niet hebben ingevuld en wel meelezen. :)

De rest bedankt voor in invullen van de poll: 50/50 nu.

[ Voor 9% gewijzigd door THE_BASE op 23-09-2023 19:37 ]

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:41
Dat apparaatje? Dat is geen oplossing :/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Froggle
Geronimous schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 19:07:
[...]

Mooie reden om eens (echt) te gaan stoeien met shortcuts! *O*

Mooie Tweakers-optie op deze iPhone dus idd _/-\o_
Veel focus modes zijn ook ineens veel nuttiger geworden. Bij elke focus mode doet de actie knop iets anders en dan heb ik ook nog een bonus optie gevonden, tegenwoordig kun je ook als je meerdere simkaarten actief hebt deze omschakelen met shortcuts.

Persoonlijk: Opdracht erbij gemaakt om mobiele abonnement van zakelijke sim aan/uit te schakelen. Automatisering erbij gemaakt wanneer de focus "Persoonlijk" aan gaat, dan zijn alle zakelijke apps verdwenen en de sim is uitgeschakeld. Wat een rust! :z Verder opent de actie knop nu nog de camera.
Werk: Geluid aan/uit toggle.
Slaap: Zaklamp aan/uit toggle.
Autorijden: Flitsmeister openen.

Alles triggert ook automatisch op basis van locatie, tijd of in geval van autorijden CarPlay.

Die actieknop is echt onderschat. Ik mis die mute toggle niet. :w

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 09:55
Froggle schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 19:43:
[...]

Veel focus modes zijn ook ineens veel nuttiger geworden. Bij elke focus mode doet de actie knop iets anders en dan heb ik ook nog een bonus optie gevonden, tegenwoordig kun je ook als je meerdere simkaarten actief hebt deze omschakelen met shortcuts.

Persoonlijk: Opdracht erbij gemaakt om mobiele abonnement van zakelijke sim aan/uit te schakelen. Automatisering erbij gemaakt wanneer de focus "Persoonlijk" aan gaat, dan zijn alle zakelijke apps verdwenen en de sim is uitgeschakeld. Wat een rust! :z Verder opent de actie knop nu nog de camera.
Werk: Geluid aan/uit toggle.
Slaap: Zaklamp aan/uit toggle.
Autorijden: Flitsmeister openen.

Alles triggert ook automatisch op basis van locatie, tijd of in geval van autorijden CarPlay.

Die actieknop is echt onderschat. Ik mis die mute toggle niet. :w
Kan je hier eens screenshots van delen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Even off-topic.

Hier was ze ook anti-Apple en Pro Samsung - ze had een oude Note, maar heb haar toch naar iPhone gekregen, 1 van die dingen is dus idd het huis "slim maken" met Woning app :+ (ondertussen naar Home Assistant gegaan!).

Toch zou ze nu niets anders willen - ze vindt het wel saai zo'n iPhone, maar 1 ding van de Iphone is en blijft dat ze blij is dat de apps die ze gebruikt gewoon werken. Bij Android (op haar werktelefoon, zo'n A51?) loopt ze nog steeds regelmatig te klooien. over dat die apps allemaal anders werken en dus menu's bijvoorbeeld allemaal anders zijn - bij de iOS zit dat design van instellingen. menu's & apps gewoon strakker in elkaar.

/fun
Je kan ook je tinder profiel delen met haar, waar duidelijk staat dat "ze" een iPhone moet hebben :+

/edit
Haar telefoon is zojuist overgezet van 12 Pro naar 13 Pro - eerst opmerking - ook niets veranderd - 10 minuten later - oh dat scrolt fijn, is daar wat anders? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Vorkie op 23-09-2023 19:50 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Froggle
Beun schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 19:46:
[...]

Kan je hier eens screenshots van delen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAMF-OQV_CI6EnPzurokFxMiWho=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/PWRcsPwrQidqgGTm1lWjUSaT.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOPULzKe9Bjxsq3IwaCBCanCoOY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/cHf82D45LOFDkTHIJWMbSROb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4knuIAK0mTkSrG1YY2hh6eX97Lo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0LwFArisVNYlijqL8r1LvFAe.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfL_nuPQSIHrhIsZ2liMR4gEECo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vAr8OHvdQ4OrsqjvW3HvciYp.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXzzyX3fY1wMj0NCqbDLfG2f4M4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/V0SgfgW80Gq4nyQi8jsHkXtS.png?f=fotoalbum_tile

• Gdumme
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 19:13:
[...]

Dat kun je bewerkstelligen met de app Actions.
En vervolgens deze stappen van John Gruber volgen.

https://www.threads.net/@gruber/post/CxgAPvMuhOa
Nice! Thanks for the info.
Kijk em:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JI4BImTYFEYljc9NRZ47Ym6egnI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zdkMhDRvLiM3HSmaErqBAeYs.png?f=fotoalbum_large

Nu nog verschillende apps op verschillende locaties in portrait mode. Nog even verder zoeken dus, want met focus vind ik niet heel prettig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
Weet niet of je de mobiele abonnement automatisering gebruikt, maar daar moet je dan ook rekening houden dat het bij het in- en uitschakelen van de focus mode gebeurd. Dat is letterlijk een extra vinkje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Am9t37LRcOLIph3BzldmC1Gw9Hs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6LPeVpLKhGg2Ec0kp0wZfFfv.png?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 35 ... 77 Laatste